Oculus Rift nabírá další zpoždění
23. března oznámil PornHub streaming VR videa, 24. března potvrdil Oculus odeslání prvních setů Oculus Rift svým zákazníkům. Všichni se těšili, jak si během pár dní užijí novou technologii, ale set nepřicházel a nepřicházel. Namísto toho dorazila emailová zpráva od Oculu oznamující, že se dodávka opozdí… Za tři tečky si můžete doplnit horizont 3 týdnů až 2 měsíců, což je rozpětí, které jednotliví uživatelé uvádějí. Termín se liší pravděpodobně podle data objednávky.
Oculu se nepodařilo zařídit dostatečné objemy komponent na montáž setů a poptávka jednoduše překračuje nabídku. O určitých omezení se mluvilo již dříve, ale situace je nakonec vážnější než se čekalo a omezení objemů výroby, které má za následek až několikaměsíční odklady ve vyřizování objednávek, překvapily i samotného výrobce:
„Nedostatečné dodávky dílů ovlivnily objemy [výroby] více než jsme předpokládali. Aktualizovali jsme rozvrh dodávek, aby reflektoval tyto změny. Omlouváme se za zpoždění.“ Pro zákazníky samozřejmě není takové zdržení nijak příjemné, na druhou stranu je třeba ocenit, že se Oculus k situaci postavil čelem a problémy uznal namísto toho, aby z problému začal dělat přednost a hovořit o prodejích mnohem vyšších než se očekávalo a nebývalém zájmu uživatelů, v jehož důsledku došlo k vyprodání kompletních skladových zásob (jak to leckdy dělají někteří nejmenovaní výrobci).
„Expedujeme Rift každý den a zaměřili jsme se na to, abychom minimalizovali dobu potřebnou k vyřízení objednávek. Přistoupili jsme ke krokům, které řeší nedostatečné dodávky komponent a každým dalším týdnem vyexpedujeme vyšší počet [setů]. Také jsme zvýšili výrobní kapacity, abychom mohli plnit dodávky ve vyšších objemech. Mnohé sety budou odeslány s méně než čtyřtýdenním zpožděním oproti původnímu očekávání a doufáme, že nová očekávání překonáme.“ Snad co do rychlosti vyřízení, nikoli co do času potřebného k jejich vyřízení.