Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Finální verze Oculus Rift i přes všechny sliby letos nebude

Zakladatel Oculus VR sliboval vydání Oculus Rift v roce 2015. Bezproblémový průběh příprav potvrzoval vyjádřením, že by se muselo stát „něco strašného“, aby k letošnímu vydání nedošlo. Nedojde.

Palmer Luckey, zakladatel Oculu, už zřejmě svého původního vyjádření lituje (a nebo možná ne, to už záleží na jeho hroší kůži). Každopádně svá někdejší slova o tom, že by se muselo stát něco strašného, aby Oculus Rift nešel na trh v roce 2015, nyní bagatelizuje:

„To jsem řekl před tím, než jsme provedli mnoho změn v roadmapě a než jsme se rozhodli zvýšit úroveň kvality a navázat partnerství s Facebookem.“

--- Palmer Luckey, Oculus

I když by se mohlo zdát, že onou strašlivou událostí, která odklad VR-setu způsobila, je partnerství s Facebookem, podle Luckeyho tomu tak není - v podstatě se prý nic strašného nestalo. Naopak jde všechno (cituji) „strašlivě dobře“. Vysvětlení ale moc přesvědčivě nepůsobí. Jednak těmito slovy zástupce Oculu protiřečí předchozímu vyjádření a jednak nedokázal říct ani orientačně, jak velké zdržení oproti slibovanému termínu máme čekat a proč k němu vůbec došlo.

Lucky nakonec dodal, že jeho tým má zájem zařízení vydat co nejdříve, ale bez kompromisů. Pod těmito slovy se může skrývat ledaco od nečekaných technických potíží až po nízký komfort zjištěný při testování, který je třeba dořešit; nabízí se ale jedno prosté vysvětlení. Oculus vydaný na konci roku 2015 by se fakticky stal přímým konkurentem Sony Morpheus, který je od února ohlášen na první polovinu roku 2016.

Potenciální zákazník, který dva ročky čekal na Oculus Rift, si jistě bude ochotný počkat ještě pár měsíců na vydání alternativy od konkurenčního výrobce, který je pověstný dlouholetými zkušenosti s herním hardwarem a jehož produkty jsou velmi oblíbené (viz prodeje Playstation 4, které v poslední době vyeskalovaly o další desítky procent). Luckey si toto patrně uvědomuje a chápe, že si nemůže dovolit nabídnout produkt horší než Sony. Naslibovat zákazníkům hory doly, nechat je dva roky čekat a pak přijít se zařízením, které je horší než alternativa od výrobce konzolí, to by zkrátka byl pro mladou malou firmu průšvih, ze kterého by se nemusela zotavit. Oculus zatím disponuje výhodou v podobě více ohlášených titulů, ale to může Sony s ohledem na své postavení v herní branži snadno změnit.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Finální verze Oculus Rift i přes všechny sliby letos nebude

Středa, 1 Duben 2015 - 17:46 | Ladislav Tomisek | Zde svuj DK2 prodavam za 8999 kc http://aukro.cz/...
Pátek, 20 Březen 2015 - 13:41 | Xspy | Jo , kde jsou doby F15 strike fighterů a...
Středa, 18 Březen 2015 - 07:42 | DrStr | Tak samozřejmě, že objekty ve větší dálce budou...
Úterý, 17 Březen 2015 - 18:19 | nameless1 | Nebráním se případné změně názoru, ale zatím po...
Úterý, 17 Březen 2015 - 13:51 | Marek Moravčík | Práveže rozmazanie obrazu nie je úplne ideálne...
Úterý, 17 Březen 2015 - 12:26 | DrStr | Ale problémem není rozlišení jako takové. Hrával...
Úterý, 17 Březen 2015 - 11:01 | Marek Moravčík | Full HD je stále málo. Rzolíšenie musí byť vyššie...
Úterý, 17 Březen 2015 - 10:16 | DrStr | Mě strašně štve, že to pořád odkládají. Full HD...
Úterý, 17 Březen 2015 - 10:13 | DrStr | No... ještěže to nedostal do spárů Apple, ale...
Úterý, 17 Březen 2015 - 09:47 | Marek Moravčík | JJ. Mam z DK2 úplne rovnaké dojmy. Ako už som...

Zobrazit diskusi