7. 4. 2022 - 05:35https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseKdyž nejsou výsledky je potřeba alespoň mlžit :-) https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370619
+
Je to prostě Game Boost, nevím co se nám tu snaží nalhat. Jenom čaruje se slovama. Ale celkově zní to ještě hůř, než když jsme si mysleli, že je to Base Clock. :D
Ale na obhajobu Intelu....všichni tu přece víme, že frekvence≠výkon.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Je to prostě Game Boost,
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
7. 4. 2022 - 07:24https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseJe to prostě Game Boost, nevím co se nám tu snaží nalhat. Jenom čaruje se slovama. Ale celkově zní to ještě hůř, než když jsme si mysleli, že je to Base Clock. :D
Ale na obhajobu Intelu....všichni tu přece víme, že frekvence≠výkon.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370625
+
7. 4. 2022 - 07:32https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseJj, ještě horší, než jsme doufali :-)
https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370627
+
... a pak přijde minimálně jeden potenciální zákazník. Pokud to dá v pohodě Skyrim ve 4k, tak za mě super produkt :-).
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
... a pak přijde minimálně
David Ježek https://diit.cz/autor/david-jezek
7. 4. 2022 - 07:34https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse... a pak přijde minimálně jeden potenciální zákazník. Pokud to dá v pohodě Skyrim ve 4k, tak za mě super produkt :-).https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370629
+
7. 4. 2022 - 08:31https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseNo bude mít co dělat.
https://help.bethesda.net/#en/answer/31503
GTX260 je dost blízko k Arc.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370642
+
7. 4. 2022 - 08:43https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskusemozno da, ale bez grafickych modovhttps://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370645
+
Skyrim je doslova odpad, s mody to může být zábavné, ale i tak nic moc.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Skyrim je doslova odpad, s
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
7. 4. 2022 - 13:47https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseSkyrim je doslova odpad, s mody to může být zábavné, ale i tak nic moc.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370689
+
83% hodnocení na databázi her rozhodně nevypadá na odpad. A tam hodnotí hráči, kteří nejsou donuceni nějakým obchodem k sepsání recenze/hodnocení.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
83% hodnocení na databázi her
6PbWNsXVA5 (neověřeno) https://diit.cz
7. 4. 2022 - 14:20https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse83% hodnocení na databázi her rozhodně nevypadá na odpad. A tam hodnotí hráči, kteří nejsou donuceni nějakým obchodem k sepsání recenze/hodnocení.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370693
+
Jaká databáze her? Konzolisti co RPGčko neviděli ani z rychlíku?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Jaká databáze her? Konzolisti
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
7. 4. 2022 - 16:04https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseJaká databáze her? Konzolisti co RPGčko neviděli ani z rychlíku?https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370705
+
A prosím neurážet, když nevím. Rozhodně tam nejsou samí konzolisti, ale jádro jsou povětšinou PC hráči hrající od devadesátek, takže žádný puboši na PS5.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
databaze-her.cz
6PbWNsXVA5 (neověřeno) https://diit.cz
8. 4. 2022 - 07:25https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskusedatabaze-her.cz
A prosím neurážet, když nevím. Rozhodně tam nejsou samí konzolisti, ale jádro jsou povětšinou PC hráči hrající od devadesátek, takže žádný puboši na PS5.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370772
+
Pokud to není vtípek, tak jak dlouho jsi ho zkoušel?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokud to není vtípek, tak jak
David Ježek https://diit.cz/autor/david-jezek
7. 4. 2022 - 15:46https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskusePokud to není vtípek, tak jak dlouho jsi ho zkoušel?https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370698
+
Celkem dlouho, ale něco tam hrozně chybí. Vlastně je toho spousta.
Celý ten svět je nesmyslně postavený, strašně špatné dialogy, skripty, všechno je to jen copy-paste dungeon s ručičkou co tě vodí za ruku a celé je to velký fetch quest :/
Prostě to není kvalitní RPG jako byl Morrowind(dalo by se i polemizovat, že to vlastně RPG vůbec není, spíš špatný walking simulator). Je to spíš takový hamburger z mekáče, který potěší většinovou populaci svou jednoduchostí. Jenže i to Bughesda zprasila tím konzoloidním rozhraním a bez modů je to prakticky nehratelné.
Ono je toho mnohem více, takže se to takhle snadno z hlavy nenasouká do jednoho příspěvku. Paralela je pak Fallout 3, Fallout 4 a 76. Výjimkou je New Vegas, které dělali vývojáři, kterým na tom produktu záleželo a ne jen "haha guns shoot big green guys, fuck all lore and continuity".
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Celkem dlouho, ale něco tam
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
7. 4. 2022 - 16:03https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseCelkem dlouho, ale něco tam hrozně chybí. Vlastně je toho spousta.
Celý ten svět je nesmyslně postavený, strašně špatné dialogy, skripty, všechno je to jen copy-paste dungeon s ručičkou co tě vodí za ruku a celé je to velký fetch quest :/
Prostě to není kvalitní RPG jako byl Morrowind(dalo by se i polemizovat, že to vlastně RPG vůbec není, spíš špatný walking simulator). Je to spíš takový hamburger z mekáče, který potěší většinovou populaci svou jednoduchostí. Jenže i to Bughesda zprasila tím konzoloidním rozhraním a bez modů je to prakticky nehratelné.
Ono je toho mnohem více, takže se to takhle snadno z hlavy nenasouká do jednoho příspěvku. Paralela je pak Fallout 3, Fallout 4 a 76. Výjimkou je New Vegas, které dělali vývojáři, kterým na tom produktu záleželo a ne jen "haha guns shoot big green guys, fuck all lore and continuity".https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370704
+
Vávra kdysi trefně připodobnil hratelnost Skyrimu k výhernímu automatu, který útočí na základní pudy. Hráč se honí za expy, předměty, zkoumá špatně nadesignovaný svět a to je vše. Nic jinýho tam nejde dělat. Zcela stupidní svět, questy, obtížnost vázaná na level postavy kdy se statistiky nepřátel automaticky přizpůsobují, takže tam není žádná výzva a tak dále.
Kvalitním RPG od velkých studií typu Fallout 1/2 odzvonilo už dávno, sem tam vznikne něco nezávislého co má podobnou hloubku a hratelnost. I do budoucna, pochybuju, že to Bethesdí sci-fi RPG bude kvalitní, to samé třeba připravovaný i Zaklínač 4, pokud nestane zázrak a hry nezačnou zase dělat lidi, kteří jim rozumí.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Vávra kdysi trefně
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
7. 4. 2022 - 17:40https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseVávra kdysi trefně připodobnil hratelnost Skyrimu k výhernímu automatu, který útočí na základní pudy. Hráč se honí za expy, předměty, zkoumá špatně nadesignovaný svět a to je vše. Nic jinýho tam nejde dělat. Zcela stupidní svět, questy, obtížnost vázaná na level postavy kdy se statistiky nepřátel automaticky přizpůsobují, takže tam není žádná výzva a tak dále.
Kvalitním RPG od velkých studií typu Fallout 1/2 odzvonilo už dávno, sem tam vznikne něco nezávislého co má podobnou hloubku a hratelnost. I do budoucna, pochybuju, že to Bethesdí sci-fi RPG bude kvalitní, to samé třeba připravovaný i Zaklínač 4, pokud nestane zázrak a hry nezačnou zase dělat lidi, kteří jim rozumí.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370720
+
Bohužel musím souhlasit, přes to úvodní „wow“ se u skyrimu člověk dostal poměrně rychle. A tak hlavně že je Todd Howard spokojený, ten scam u fallout 76 jim jistě zajistil hodně fanoušků a nevěřím tomu že Starfield půjde v jiných kolejích než na jaké jsou zvyklí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bohužel musím souhlasit, přes
Fox 25 https://diit.cz/profil/fox25
7. 4. 2022 - 19:16https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseBohužel musím souhlasit, přes to úvodní „wow“ se u skyrimu člověk dostal poměrně rychle. A tak hlavně že je Todd Howard spokojený, ten scam u fallout 76 jim jistě zajistil hodně fanoušků a nevěřím tomu že Starfield půjde v jiných kolejích než na jaké jsou zvyklí.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370737
+
No vidíš to, já mám víceméně opačný pohled na věc a nikdy jsem se s tím netajil. Jasně, Skyrim má různé technické chyby (nebo spíš míval, viz Esburn fix) a ano, blbě se ovládají menu (ale zvykl jsem si a nikdy nepoužil žádný mod) a ano, po aplikaci 1000+ modů může vypadat a fungovat ultea-mega-úýasně lépe a fotorealisticky atd atd atd. Ale on měl a má ATMOSFÉRU, má zajímavý svět, má atmosféru. Zmínil jsem atmosféru? Ne? Tak ještě jednou: atmosféru. Prostě mi tenhle díl sedl prakticky dokonale. Vizuální stránka mi zcela vyhovuje, ať už původní vanilková, nebo ta nová anniversary edice (mám koupené samozřejmě obě). Tuhle Eldder Scrolls sérii znám a hraju cca od přelomu 1994/1995 s Arénou, snad jedině Daggerafllu jsem moc nedal (nebylo tehdy od koho získat upirátěnou verzi). Morrowindu taky vlastně moc ne, Oblivion mi vydržel déle, ale ve srovnání se Sykrimem to byly z hlediska čsu jen ochutnávky jednohubek. Ve skyrimu jsem strávil možná 1100+ hodin, z toho 1100+ ve vanilkovém. Bavilo mě "v tom světě žít" ignorujíc věci, co mě nezajímají. Takže jsem nikdy nebyl upír, vlkodlak atd. (těch věcí, jsem se hned zbavoval). Tohle je pro mě prostě severská věc, atmosféricky někde mezi 13th Warriorem a R.E.Howardem. Polovinu atmosféry dělá Jeremy Soule.
Podobně Fallout 3. Skvělá hra, zcela jiná než perfektní Fallout 1+2, ale dle mého lepší. Atmosférická. F4 ani F76 jsem nehrál (a už asi nikdy nebudu). F:NW ano, mám dohráno a bylo to nudnější než F3. Vše samozřejmě GOTY edice (i ty TES). S Danem Vávrou jsem nikdy nesouhlasil, i jsem to tu veřejně psal. Prostě mi F3 či Skyrim perfektně sedí. KCD jsem nikdy neměl chuť ani zkusit, nemám tyhle realistický věci rád. Jsou to hry, ne simulátory středověké reality. Takže tak.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
No vidíš to, já mám víceméně
David Ježek https://diit.cz/autor/david-jezek
7. 4. 2022 - 21:37https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseNo vidíš to, já mám víceméně opačný pohled na věc a nikdy jsem se s tím netajil. Jasně, Skyrim má různé technické chyby (nebo spíš míval, viz Esburn fix) a ano, blbě se ovládají menu (ale zvykl jsem si a nikdy nepoužil žádný mod) a ano, po aplikaci 1000+ modů může vypadat a fungovat ultea-mega-úýasně lépe a fotorealisticky atd atd atd. Ale on měl a má ATMOSFÉRU, má zajímavý svět, má atmosféru. Zmínil jsem atmosféru? Ne? Tak ještě jednou: atmosféru. Prostě mi tenhle díl sedl prakticky dokonale. Vizuální stránka mi zcela vyhovuje, ať už původní vanilková, nebo ta nová anniversary edice (mám koupené samozřejmě obě). Tuhle Eldder Scrolls sérii znám a hraju cca od přelomu 1994/1995 s Arénou, snad jedině Daggerafllu jsem moc nedal (nebylo tehdy od koho získat upirátěnou verzi). Morrowindu taky vlastně moc ne, Oblivion mi vydržel déle, ale ve srovnání se Sykrimem to byly z hlediska čsu jen ochutnávky jednohubek. Ve skyrimu jsem strávil možná 1100+ hodin, z toho 1100+ ve vanilkovém. Bavilo mě "v tom světě žít" ignorujíc věci, co mě nezajímají. Takže jsem nikdy nebyl upír, vlkodlak atd. (těch věcí, jsem se hned zbavoval). Tohle je pro mě prostě severská věc, atmosféricky někde mezi 13th Warriorem a R.E.Howardem. Polovinu atmosféry dělá Jeremy Soule.
Podobně Fallout 3. Skvělá hra, zcela jiná než perfektní Fallout 1+2, ale dle mého lepší. Atmosférická. F4 ani F76 jsem nehrál (a už asi nikdy nebudu). F:NW ano, mám dohráno a bylo to nudnější než F3. Vše samozřejmě GOTY edice (i ty TES). S Danem Vávrou jsem nikdy nesouhlasil, i jsem to tu veřejně psal. Prostě mi F3 či Skyrim perfektně sedí. KCD jsem nikdy neměl chuť ani zkusit, nemám tyhle realistický věci rád. Jsou to hry, ne simulátory středověké reality. Takže tak.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370755
+
Ve svete, kde existuji (a vsichni o tom dobre vedi) kouzla jako vyvolavani duchu, nebo magickych zbrani... Jak je mozne, ze do vezeni jde clovek jen bez vyzbroje, ale ne s nejakym naramkem tlumicim magii (neco jako v deadpool2 ten naramek co tlumi mutantni schopnosti)? Retardovany navrh sveta.
Ve svete, kde existuji kouzla na transmutaci zlata, jak muze vubec fungovat naka smena?
Nehlede na to, ze je to silene kostrbaty svet. A ta mytologicka cast, historicka uz take neni co byla. Jsou tam sem tam stripky, jako treba Thalmor, ale jinak je to nezazivne. Valka mezi dvema frakcema je take udelana velmi mizerne.
Technicky je Skyrim se svoji mizernou, cukavou a kostrbatou animaci postav/potvor (vanila wowko melo lepsi) fakt bidnej, zachranuji to mody. Grafika je jakz takz. Engine je tragicky, to rozdelovani na bunky a tragicky LoD, nenahravani textur, takze kdyz clovek vyleze v meste na hradby a koukne do okoli a vidi grafiku, ktera by i v Morrowindu vypadala k zbliti, to je fakt hruza.
Gameplay je take vyrazne slabsi, co mi chybelo nejvic bylo mixovani kouzel a absence nekterych konkretne, napr. levitace. Take me mrzelo, ze tam nebyly tim padem (ze se zredukovaly kouzla) velmi unikatni ocarovani predmetu.
Vavra je mamlas.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Prave ze svet je uplne blbe
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
8. 4. 2022 - 11:57https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskusePrave ze svet je uplne blbe zpraseny.
Ve svete, kde existuji (a vsichni o tom dobre vedi) kouzla jako vyvolavani duchu, nebo magickych zbrani... Jak je mozne, ze do vezeni jde clovek jen bez vyzbroje, ale ne s nejakym naramkem tlumicim magii (neco jako v deadpool2 ten naramek co tlumi mutantni schopnosti)? Retardovany navrh sveta.
Ve svete, kde existuji kouzla na transmutaci zlata, jak muze vubec fungovat naka smena?
Nehlede na to, ze je to silene kostrbaty svet. A ta mytologicka cast, historicka uz take neni co byla. Jsou tam sem tam stripky, jako treba Thalmor, ale jinak je to nezazivne. Valka mezi dvema frakcema je take udelana velmi mizerne.
Technicky je Skyrim se svoji mizernou, cukavou a kostrbatou animaci postav/potvor (vanila wowko melo lepsi) fakt bidnej, zachranuji to mody. Grafika je jakz takz. Engine je tragicky, to rozdelovani na bunky a tragicky LoD, nenahravani textur, takze kdyz clovek vyleze v meste na hradby a koukne do okoli a vidi grafiku, ktera by i v Morrowindu vypadala k zbliti, to je fakt hruza.
Gameplay je take vyrazne slabsi, co mi chybelo nejvic bylo mixovani kouzel a absence nekterych konkretne, napr. levitace. Take me mrzelo, ze tam nebyly tim padem (ze se zredukovaly kouzla) velmi unikatni ocarovani predmetu.
Vavra je mamlas.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370803
+
"Jak je mozne, ze do vezeni jde clovek jen bez vyzbroje, ale ne s nejakym naramkem tlumicim magii"
tak holt asi neexistuje / je drahej / who cares
"Ve svete, kde existuji kouzla na transmutaci zlata, jak muze vubec fungovat naka smena?"
je mi to fuk. ano, tady herní mechanismy drhnou, protože ve chvíli, kdy člověk vytáhne alchymii a obchod na 100, tak dělá třeba invisibility lektvary s cenovkou přes 10k a prakticky nemá je kde/jak prodat. svýho času jsem jich tahal několik set. Jo, to je pak pěnkud votrava. Větší než nějaký dumání nad trapně nehodnotnou měnou jménem zlato, jejíž hodnota je mnohonásobně nižší než u pořádně udělanýho lektvaru neviditelnosti :-).
"Nehlede na to, ze je to silene kostrbaty svet."
nevadí mi to. Líbí se mi to prostředí
"A ta mytologicka cast, historicka uz take neni co byla."
nezajímá mě
"Jsou tam sem tam stripky, jako treba Thalmor"
ten mě spíš votravuje
"...ale jinak je to nezazivne."
je mi to fuk, užívám si ten svět
"Valka mezi dvema frakcema je take udelana velmi mizerne."
jo, to je udělaný blbě. Ryze předskriptovaná sekvence úkolů, prostě nude. Ale to platí o všech questech ve Skyrimu. Neřeším. Když mám na nějaký náladu, tak si ho projdu, když ne, sbírám třeba bylinky (a dělám neviditelný lektvary, co pak nemám komu prodat :-)
"Technicky je Skyrim se svoji mizernou, cukavou a kostrbatou animaci postav/potvor"
mám jiný názor. Subjektivní
"zachranuji to mody."
nezachraňují, mění to. Proto jsem NIKDY nepoužil žádný mod
"Engine je tragicky"
mě se fakt líbí, sorry. UE4 hry vypadají méně sympaticky.
"to rozdelovani na bunky a tragicky LoD"
hm, pravda, ale jsem zvyklý
"nenahravani textur"
jo, to je trapné, to mohli za těch 10+ let opravit :-).
"Gameplay je take vyrazne slabsi, co mi chybelo nejvic bylo mixovani kouzel"
řekněme že to trochu vynahrazuje ta alchymie a flaštičky, no
"a absence nekterych konkretne, napr. levitace."
naopak jsem rád, že ji vyhodili, podle mě Morrowind zkazila
"Take me mrzelo, ze tam nebyly tim padem (ze se zredukovaly kouzla) velmi unikatni ocarovani predmetu."
očarování jsem nikdy pořádně nejel, nikdy jsem nedošel na 100, čili to nemám prozkoumané.
"Vavra je mamlas."
Nevím, osobně ho neznám. Když měli nějakou podpisovku KCD (či co) v centru na Chodově, tak jsem to holt stočili cestou na nákup jinudy, bylo tam nechutně moc lidí :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"Prave ze svet je uplne blbe
David Ježek https://diit.cz/autor/david-jezek
9. 4. 2022 - 15:16https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse"Prave ze svet je uplne blbe zpraseny."
nevadí
"Jak je mozne, ze do vezeni jde clovek jen bez vyzbroje, ale ne s nejakym naramkem tlumicim magii"
tak holt asi neexistuje / je drahej / who cares
"Ve svete, kde existuji kouzla na transmutaci zlata, jak muze vubec fungovat naka smena?"
je mi to fuk. ano, tady herní mechanismy drhnou, protože ve chvíli, kdy člověk vytáhne alchymii a obchod na 100, tak dělá třeba invisibility lektvary s cenovkou přes 10k a prakticky nemá je kde/jak prodat. svýho času jsem jich tahal několik set. Jo, to je pak pěnkud votrava. Větší než nějaký dumání nad trapně nehodnotnou měnou jménem zlato, jejíž hodnota je mnohonásobně nižší než u pořádně udělanýho lektvaru neviditelnosti :-).
"Nehlede na to, ze je to silene kostrbaty svet."
nevadí mi to. Líbí se mi to prostředí
"A ta mytologicka cast, historicka uz take neni co byla."
nezajímá mě
"Jsou tam sem tam stripky, jako treba Thalmor"
ten mě spíš votravuje
"...ale jinak je to nezazivne."
je mi to fuk, užívám si ten svět
"Valka mezi dvema frakcema je take udelana velmi mizerne."
jo, to je udělaný blbě. Ryze předskriptovaná sekvence úkolů, prostě nude. Ale to platí o všech questech ve Skyrimu. Neřeším. Když mám na nějaký náladu, tak si ho projdu, když ne, sbírám třeba bylinky (a dělám neviditelný lektvary, co pak nemám komu prodat :-)
"Technicky je Skyrim se svoji mizernou, cukavou a kostrbatou animaci postav/potvor"
mám jiný názor. Subjektivní
"zachranuji to mody."
nezachraňují, mění to. Proto jsem NIKDY nepoužil žádný mod
"Engine je tragicky"
mě se fakt líbí, sorry. UE4 hry vypadají méně sympaticky.
"to rozdelovani na bunky a tragicky LoD"
hm, pravda, ale jsem zvyklý
"nenahravani textur"
jo, to je trapné, to mohli za těch 10+ let opravit :-).
"Gameplay je take vyrazne slabsi, co mi chybelo nejvic bylo mixovani kouzel"
řekněme že to trochu vynahrazuje ta alchymie a flaštičky, no
"a absence nekterych konkretne, napr. levitace."
naopak jsem rád, že ji vyhodili, podle mě Morrowind zkazila
"Take me mrzelo, ze tam nebyly tim padem (ze se zredukovaly kouzla) velmi unikatni ocarovani predmetu."
očarování jsem nikdy pořádně nejel, nikdy jsem nedošel na 100, čili to nemám prozkoumané.
"Vavra je mamlas."
Nevím, osobně ho neznám. Když měli nějakou podpisovku KCD (či co) v centru na Chodově, tak jsem to holt stočili cestou na nákup jinudy, bylo tam nechutně moc lidí :-)
https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370970
+
Skyrim jsem nehral, ale hraval jsem jednu dobu Oblivion..muzes to nejak srovnat, pokud jsi to hral?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Skyrim jsem nehral, ale
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
11. 4. 2022 - 10:10https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseSkyrim jsem nehral, ale hraval jsem jednu dobu Oblivion..muzes to nejak srovnat, pokud jsi to hral?https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1371158
+
A už existuje aj nejaká hra čo bude Arc podporovať ? :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A už existuje aj nejaká hra
Gaunter https://diit.cz/profil/anton-gajdos
7. 4. 2022 - 07:50https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseA už existuje aj nejaká hra čo bude Arc podporovať ? :)https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370630
+
Ale jenom do 1080p. Ve 1440p/4k už budou artefakty :-D
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Ale jenom do 1080p. Ve 1440p
hor411 https://diit.cz/profil/radim-horacek
7. 4. 2022 - 08:26https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseAle jenom do 1080p. Ve 1440p/4k už budou artefakty :-Dhttps://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370639
+
Nedělám návrhy IO, natož CPU či GPU. Při čtení mě napadlo...
Pokud na procesu TSMC umí jedna firma výborné produkty s s výrazně lepším poměrem frekvence a odpadního tepla, není potom problém TDP CPU Intelu na procesu Intelu spíše v rovině návrhu, než výrobního procesu křemíku?
Je to takový laický pohled. Intel CPU moc topí, je to dané výrobním procesem Intelu. Intel GPU při vyšších taktech moc topí, ale tentokrát to není kvůli výrobnímu procesu Intelu...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nedělám návrhy IO, natož CPU
peca https://diit.cz/profil/peca007
7. 4. 2022 - 08:03https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseNedělám návrhy IO, natož CPU či GPU. Při čtení mě napadlo...
Pokud na procesu TSMC umí jedna firma výborné produkty s s výrazně lepším poměrem frekvence a odpadního tepla, není potom problém TDP CPU Intelu na procesu Intelu spíše v rovině návrhu, než výrobního procesu křemíku?
Je to takový laický pohled. Intel CPU moc topí, je to dané výrobním procesem Intelu. Intel GPU při vyšších taktech moc topí, ale tentokrát to není kvůli výrobnímu procesu Intelu...https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370636
+
U CPU Intelu jde jen o frekvence. Lidi pořád zapomínají, jak je z hlediska spotřeby a efektivity obrovský rozdíl mezi 4,8 a 5,5 GHz. To samé platí pro ostatní, kteří mají tu hranici jinde - níže. Intel by klidně mohl vydat levné dvoujádro na 5GHz a AMD by mělo další velký problém, ale tím by si snížil zisky. Návrh i nanometry má Intel u CPU v pořádku. U GPU je nějaký problém...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
U CPU Intelu jde jen o
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
7. 4. 2022 - 08:36https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseU CPU Intelu jde jen o frekvence. Lidi pořád zapomínají, jak je z hlediska spotřeby a efektivity obrovský rozdíl mezi 4,8 a 5,5 GHz. To samé platí pro ostatní, kteří mají tu hranici jinde - níže. Intel by klidně mohl vydat levné dvoujádro na 5GHz a AMD by mělo další velký problém, ale tím by si snížil zisky. Návrh i nanometry má Intel u CPU v pořádku. U GPU je nějaký problém...https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370637
+
No to je dost složitý problém, protože hraje roli opravdu hodně věcí.
1) obecně platí něco jako P=k*f*u^2, tzn. nejvíc to záleží na napětí. Výrobce pak má volbu jak ho, v dané technologii nastavit (a s tím i dosažitelné kmitočty)
2) Spotřeba (a tedy teplo) je statická daná průsaky proudu a dynamická daná nabíjením a vybíjením vnitřeních kapacit. Ta první je (opět silně daná hlavně poměrem napětí a výrobní technologii - a to silně nelineárně). Ta druhá je daná jak fyzickým - tím jsou dány kapacity které je třeba nabíjet, tak ale i logickým návrhem čipu - tím, kolik drátů se uvnitř překlopí s každým cyklem (nakonec vlasně i řízením rozkládání zátěže, hradlováním hodin.... ).
Obecně žádný jednoduchý parametr, který by to vystihoval a platil obecně nelze vymyslet.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
No to je dost složitý problém
r23 https://diit.cz/profil/r23
7. 4. 2022 - 08:55https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseNo to je dost složitý problém, protože hraje roli opravdu hodně věcí.
1) obecně platí něco jako P=k*f*u^2, tzn. nejvíc to záleží na napětí. Výrobce pak má volbu jak ho, v dané technologii nastavit (a s tím i dosažitelné kmitočty)
2) Spotřeba (a tedy teplo) je statická daná průsaky proudu a dynamická daná nabíjením a vybíjením vnitřeních kapacit. Ta první je (opět silně daná hlavně poměrem napětí a výrobní technologii - a to silně nelineárně). Ta druhá je daná jak fyzickým - tím jsou dány kapacity které je třeba nabíjet, tak ale i logickým návrhem čipu - tím, kolik drátů se uvnitř překlopí s každým cyklem (nakonec vlasně i řízením rozkládání zátěže, hradlováním hodin.... ).
Obecně žádný jednoduchý parametr, který by to vystihoval a platil obecně nelze vymyslet. https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370647
+
Jěště bych doplnil - krom specifických věcí (reálně výpočetně náročných) největší část spotřeby dělá ultraneefektivní software....tzn. všecny ty javy, reacty, electrony... Všechny procesory tak dekádu dozadu mají velmi slušné řízení spotřeby, kdy je možné velkou část čipu odpojit od hodin a jednotlivé bloky výrazně zpomalovat a to i nezávicle na sobě. Bohužel v realitě vidímě to, že jen prohlížeč s touto stránkou sežere při psaní tohoto komentáře 37% 3Ghz i7 gen.3 jádra...
U grafik je to trochu jiné, ale i tam se ztrácí veliké množství výkonu na neefektivitě a nevhodném použití, kdy třeba velká část funkcionality je implementována blbě, neefektivně a čip vlastně není nikdy dobře využit (docela zásadní roli hrají třeba přesuny mezi pamětí a vnitřní pamětí výpočetních jednotek, což je čistě věcí programátora aplikace).
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Jěště bych doplnil - krom
r23 https://diit.cz/profil/r23
7. 4. 2022 - 09:05https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseJěště bych doplnil - krom specifických věcí (reálně výpočetně náročných) největší část spotřeby dělá ultraneefektivní software....tzn. všecny ty javy, reacty, electrony... Všechny procesory tak dekádu dozadu mají velmi slušné řízení spotřeby, kdy je možné velkou část čipu odpojit od hodin a jednotlivé bloky výrazně zpomalovat a to i nezávicle na sobě. Bohužel v realitě vidímě to, že jen prohlížeč s touto stránkou sežere při psaní tohoto komentáře 37% 3Ghz i7 gen.3 jádra...
U grafik je to trochu jiné, ale i tam se ztrácí veliké množství výkonu na neefektivitě a nevhodném použití, kdy třeba velká část funkcionality je implementována blbě, neefektivně a čip vlastně není nikdy dobře využit (docela zásadní roli hrají třeba přesuny mezi pamětí a vnitřní pamětí výpočetních jednotek, což je čistě věcí programátora aplikace).https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370648
+
"Všechny procesory tak dekádu dozadu mají velmi slušné řízení spotřeby" <= Já žil v domění, že i v případě energetické efektivity se vše zlepšuje. Hlavně díky článkům o produktech AMD. Něco mi uniká?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"Všechny procesory tak dekádu
peliculiar https://diit.cz/profil/peliculiar
7. 4. 2022 - 09:20https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse"Všechny procesory tak dekádu dozadu mají velmi slušné řízení spotřeby" <= Já žil v domění, že i v případě energetické efektivity se vše zlepšuje. Hlavně díky článkům o produktech AMD. Něco mi uniká?https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370650
+
Jednoznačně! Energetická efektivita je stýle lepší (měřeno třeba DMIPS/W nebo flops/W).
Jediné, co vám uniká je to, že toto zlepšení pálí právě zvyšování nároků aplikačního software (a to většinou bez přínosu ve funkcionalitě, tipicky jen přidáváním dalších vrstev abstrakce). Tzn. výsledek není vůbec takový, který by odpovídal tomu technologickém pokroku.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Jednoznačně! Energetická
r23 https://diit.cz/profil/r23
7. 4. 2022 - 09:47https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseJednoznačně! Energetická efektivita je stýle lepší (měřeno třeba DMIPS/W nebo flops/W).
Jediné, co vám uniká je to, že toto zlepšení pálí právě zvyšování nároků aplikačního software (a to většinou bez přínosu ve funkcionalitě, tipicky jen přidáváním dalších vrstev abstrakce). Tzn. výsledek není vůbec takový, který by odpovídal tomu technologickém pokroku.
https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370652
+
Tak nějak jsem si to "procesory tak dekádu dozadu" vztáhl spíše k tomu těsně předtím zmíněnému SW. Prostě tyhlety vysokoúrovňové programovací nástroje tu efektivitu úplně moc neřeší. Máme appku snadno a rychle, ale hlavně díky brutální síle HW. Však od těch ZX-Specter, iXTéček, přes eSTéčka a Amigy jsme do dneška makali jenom na lepším uživatelském rozhraní, velikostí bází dat a v neposlední řadě odezvě od klepnutí na myšítko po zobrazení skóre na monitoru... ;)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tak nějak jsem si to
peca https://diit.cz/profil/peca007
7. 4. 2022 - 10:08https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseTak nějak jsem si to "procesory tak dekádu dozadu" vztáhl spíše k tomu těsně předtím zmíněnému SW. Prostě tyhlety vysokoúrovňové programovací nástroje tu efektivitu úplně moc neřeší. Máme appku snadno a rychle, ale hlavně díky brutální síle HW. Však od těch ZX-Specter, iXTéček, přes eSTéčka a Amigy jsme do dneška makali jenom na lepším uživatelském rozhraní, velikostí bází dat a v neposlední řadě odezvě od klepnutí na myšítko po zobrazení skóre na monitoru... ;)https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370658
+
Ale protože lidská práce je drahá (dražší než častý upgrade HW), tak veškeré optimalizace v komerční sféře přichází na řadu až po vyčerpání možností HW. Něco jiného jsou různé hobby a amatérské projekty, kde si to ti lidé píší pro radost a optimalizují protože můžou.
Netvrdím, že to je vždy a všude, ale spíše bude "hořet termín" a bude se muset rezignovat na optimální kód, než že bude čas a zkušenost na optimální kód, aby se ušetřilo na HW. A dnes se už i HW kupuje jako služba.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ale protože lidská práce je
peca https://diit.cz/profil/peca007
7. 4. 2022 - 10:16https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseAle protože lidská práce je drahá (dražší než častý upgrade HW), tak veškeré optimalizace v komerční sféře přichází na řadu až po vyčerpání možností HW. Něco jiného jsou různé hobby a amatérské projekty, kde si to ti lidé píší pro radost a optimalizují protože můžou.
Netvrdím, že to je vždy a všude, ale spíše bude "hořet termín" a bude se muset rezignovat na optimální kód, než že bude čas a zkušenost na optimální kód, aby se ušetřilo na HW. A dnes se už i HW kupuje jako služba.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370660
+
No ono záleží na nasazení. Pokud vyrábím celý výrobek, tak se ta optimalizace sakra vyplatí - protože prostě můžu použít levnější procesor, méně paměti, a každý ušetřený dolar je x100 000, x1000 000 x10 000 000... a to už jsou docela hezké peníze.
Ze spotřebky je to ještě trochu vidět u Apple. Samozřejmě u čistě softwarových firem je to jiné, protože ty náklady zaplatí někdo jiný...obecně by bylo lepší takový produkt spíš zdražit.
Navíc jde i o tu ekoligii - kdy se pálí obrovské množsví energie vlastně úplně bez užitku. Tzn. optimalizací jde dosáhnout velkých a díky povaze software i docela levných (udělá jeden, nasadí se na miliony) úspor bez dopadu v podobě omezení na výsledku.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
No ono záleží na nasazení.
r23 https://diit.cz/profil/r23
7. 4. 2022 - 10:23https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseNo ono záleží na nasazení. Pokud vyrábím celý výrobek, tak se ta optimalizace sakra vyplatí - protože prostě můžu použít levnější procesor, méně paměti, a každý ušetřený dolar je x100 000, x1000 000 x10 000 000... a to už jsou docela hezké peníze.
Ze spotřebky je to ještě trochu vidět u Apple. Samozřejmě u čistě softwarových firem je to jiné, protože ty náklady zaplatí někdo jiný...obecně by bylo lepší takový produkt spíš zdražit.
Navíc jde i o tu ekoligii - kdy se pálí obrovské množsví energie vlastně úplně bez užitku. Tzn. optimalizací jde dosáhnout velkých a díky povaze software i docela levných (udělá jeden, nasadí se na miliony) úspor bez dopadu v podobě omezení na výsledku.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370663
+
Velice zajimavý insight. Nepíšete o tom někde více? Rád bych si více početl.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Velice zajimavý insight.
Peca https://diit.cz/profil/petr-sehnal
7. 4. 2022 - 13:51https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseVelice zajimavý insight. Nepíšete o tom někde více? Rád bych si více početl. https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370691
+
Intel promrhává historicky unikátní příležitost být úspěšný i s podprůměrným výrobkem. Situace s grafikami je už dlouho k pláči a Intel stále ladí...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Intel promrhává historicky
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
7. 4. 2022 - 08:16https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseIntel promrhává historicky unikátní příležitost být úspěšný i s podprůměrným výrobkem. Situace s grafikami je už dlouho k pláči a Intel stále ladí...https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370638
+
Třeba čeká, až bude na trhu normální situace, aby dokázal světu, že i tak zvládne svými grafikami porazit oba konkurenty? :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Třeba čeká, až bude na trhu
Pety https://diit.cz/profil/petyy
7. 4. 2022 - 09:29https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseTřeba čeká, až bude na trhu normální situace, aby dokázal světu, že i tak zvládne svými grafikami porazit oba konkurenty? :-)https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370651
+
Však to dokáže. Nepochybně si najdou nějaký graf, kde jejich Archaic zadupe konkurenci do země. Nebo si přiohnou realitu k obrazu svému, to jim nedělá žádný problém.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Však to dokáže. Nepochybně si
6PbWNsXVA5 (neověřeno) https://diit.cz
7. 4. 2022 - 10:03https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseVšak to dokáže. Nepochybně si najdou nějaký graf, kde jejich Archaic zadupe konkurenci do země. Nebo si přiohnou realitu k obrazu svému, to jim nedělá žádný problém.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370655
+
Je to něco jako grafická karta, i když ne úplně přesně.
Tom Petersen, Intel
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Je to něco jako grafická
RedHawk https://diit.cz/profil/max-marx
7. 4. 2022 - 10:05https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse Je to něco jako grafická karta, i když ne úplně přesně.
Tom Petersen, Intel
https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370657
+
clovek co u nVidie obchazel weby a vysvetloval, jak funguje nVidia Boost dneska rika „kdo vi jak funguje je boost u nVidie“.. (((:
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
je to fakt prdel..
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
7. 4. 2022 - 11:41https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseje to fakt prdel..
https://www.youtube.com/watch?v=GjpQwqtvCZc
https://youtu.be/cr-GToUHino?t=4051
https://youtu.be/xtely2GDxhU?t=2503
clovek co u nVidie obchazel weby a vysvetloval, jak funguje nVidia Boost dneska rika „kdo vi jak funguje je boost u nVidie“.. (((:https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370671
+
I kdyby stejne ted intel sve grafiky vydal, prosim kdo by do toho skutecne sel? byl by tim(jejich) testerem neplacenym? skutecne stahoval, stahoval a stahoval nove a nove ovladace, resil veci upravou registru a vecne se dotazoval na podporu u vydavatelu nejen nejnovejsich, ale i tech starsich her? za mne urcite rozhodne ne, to bych si radsi kupil ten osekanej bazmek na kost v podobe RX 6500 XT nebo GTX 1650/1660. Jestli skutecne vidite tu(svou) spasu v externich grafikach intelu, je to jenom vas osobni vlhky sen, roky vyvoje AMD a NVIDIE intel rozhodne jen tak nedozene, o to vic ze je o nem dobre znamo ze proste rad slibuje, pak mlzi a vojebava, necht se venuje dal iGPU, ty ma dobre, a radsi udela poradne procesory, debilizace v podobe atomu vubec nepotrebujeme, a tu vidite ze ani to co ma delat nedela poradne(...), ja proste nevim co je na Alder Lake procesorech prevratne..., zas a znova nutnost nove zakladni desky, zere to jak prase a jeste i ty Box-y sou dojebane.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
I kdyby stejne ted intel sve
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
7. 4. 2022 - 16:13https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuseI kdyby stejne ted intel sve grafiky vydal, prosim kdo by do toho skutecne sel? byl by tim(jejich) testerem neplacenym? skutecne stahoval, stahoval a stahoval nove a nove ovladace, resil veci upravou registru a vecne se dotazoval na podporu u vydavatelu nejen nejnovejsich, ale i tech starsich her? za mne urcite rozhodne ne, to bych si radsi kupil ten osekanej bazmek na kost v podobe RX 6500 XT nebo GTX 1650/1660. Jestli skutecne vidite tu(svou) spasu v externich grafikach intelu, je to jenom vas osobni vlhky sen, roky vyvoje AMD a NVIDIE intel rozhodne jen tak nedozene, o to vic ze je o nem dobre znamo ze proste rad slibuje, pak mlzi a vojebava, necht se venuje dal iGPU, ty ma dobre, a radsi udela poradne procesory, debilizace v podobe atomu vubec nepotrebujeme, a tu vidite ze ani to co ma delat nedela poradne(...), ja proste nevim co je na Alder Lake procesorech prevratne..., zas a znova nutnost nove zakladni desky, zere to jak prase a jeste i ty Box-y sou dojebane.https://diit.cz/clanek/oficialni-frekvence-intel-arc-jsou-prumerne-takty-nikoli-zakladni/diskuse#comment-1370706
+
Když nejsou výsledky je potřeba alespoň mlžit :-)
Je to prostě Game Boost, nevím co se nám tu snaží nalhat. Jenom čaruje se slovama. Ale celkově zní to ještě hůř, než když jsme si mysleli, že je to Base Clock. :D
Ale na obhajobu Intelu....všichni tu přece víme, že frekvence≠výkon.
Jj, ještě horší, než jsme doufali :-)
... a pak přijde minimálně jeden potenciální zákazník. Pokud to dá v pohodě Skyrim ve 4k, tak za mě super produkt :-).
Tak snad záleží za jakou cenu.
No bude mít co dělat.
https://help.bethesda.net/#en/answer/31503
GTX260 je dost blízko k Arc.
mozno da, ale bez grafickych modov
Skyrim je doslova odpad, s mody to může být zábavné, ale i tak nic moc.
83% hodnocení na databázi her rozhodně nevypadá na odpad. A tam hodnotí hráči, kteří nejsou donuceni nějakým obchodem k sepsání recenze/hodnocení.
Jaká databáze her? Konzolisti co RPGčko neviděli ani z rychlíku?
databaze-her.cz
A prosím neurážet, když nevím. Rozhodně tam nejsou samí konzolisti, ale jádro jsou povětšinou PC hráči hrající od devadesátek, takže žádný puboši na PS5.
Pokud to není vtípek, tak jak dlouho jsi ho zkoušel?
Celkem dlouho, ale něco tam hrozně chybí. Vlastně je toho spousta.
Celý ten svět je nesmyslně postavený, strašně špatné dialogy, skripty, všechno je to jen copy-paste dungeon s ručičkou co tě vodí za ruku a celé je to velký fetch quest :/
Prostě to není kvalitní RPG jako byl Morrowind(dalo by se i polemizovat, že to vlastně RPG vůbec není, spíš špatný walking simulator). Je to spíš takový hamburger z mekáče, který potěší většinovou populaci svou jednoduchostí. Jenže i to Bughesda zprasila tím konzoloidním rozhraním a bez modů je to prakticky nehratelné.
Ono je toho mnohem více, takže se to takhle snadno z hlavy nenasouká do jednoho příspěvku. Paralela je pak Fallout 3, Fallout 4 a 76. Výjimkou je New Vegas, které dělali vývojáři, kterým na tom produktu záleželo a ne jen "haha guns shoot big green guys, fuck all lore and continuity".
Vávra kdysi trefně připodobnil hratelnost Skyrimu k výhernímu automatu, který útočí na základní pudy. Hráč se honí za expy, předměty, zkoumá špatně nadesignovaný svět a to je vše. Nic jinýho tam nejde dělat. Zcela stupidní svět, questy, obtížnost vázaná na level postavy kdy se statistiky nepřátel automaticky přizpůsobují, takže tam není žádná výzva a tak dále.
Kvalitním RPG od velkých studií typu Fallout 1/2 odzvonilo už dávno, sem tam vznikne něco nezávislého co má podobnou hloubku a hratelnost. I do budoucna, pochybuju, že to Bethesdí sci-fi RPG bude kvalitní, to samé třeba připravovaný i Zaklínač 4, pokud nestane zázrak a hry nezačnou zase dělat lidi, kteří jim rozumí.
Bohužel musím souhlasit, přes to úvodní „wow“ se u skyrimu člověk dostal poměrně rychle. A tak hlavně že je Todd Howard spokojený, ten scam u fallout 76 jim jistě zajistil hodně fanoušků a nevěřím tomu že Starfield půjde v jiných kolejích než na jaké jsou zvyklí.
No vidíš to, já mám víceméně opačný pohled na věc a nikdy jsem se s tím netajil. Jasně, Skyrim má různé technické chyby (nebo spíš míval, viz Esburn fix) a ano, blbě se ovládají menu (ale zvykl jsem si a nikdy nepoužil žádný mod) a ano, po aplikaci 1000+ modů může vypadat a fungovat ultea-mega-úýasně lépe a fotorealisticky atd atd atd. Ale on měl a má ATMOSFÉRU, má zajímavý svět, má atmosféru. Zmínil jsem atmosféru? Ne? Tak ještě jednou: atmosféru. Prostě mi tenhle díl sedl prakticky dokonale. Vizuální stránka mi zcela vyhovuje, ať už původní vanilková, nebo ta nová anniversary edice (mám koupené samozřejmě obě). Tuhle Eldder Scrolls sérii znám a hraju cca od přelomu 1994/1995 s Arénou, snad jedině Daggerafllu jsem moc nedal (nebylo tehdy od koho získat upirátěnou verzi). Morrowindu taky vlastně moc ne, Oblivion mi vydržel déle, ale ve srovnání se Sykrimem to byly z hlediska čsu jen ochutnávky jednohubek. Ve skyrimu jsem strávil možná 1100+ hodin, z toho 1100+ ve vanilkovém. Bavilo mě "v tom světě žít" ignorujíc věci, co mě nezajímají. Takže jsem nikdy nebyl upír, vlkodlak atd. (těch věcí, jsem se hned zbavoval). Tohle je pro mě prostě severská věc, atmosféricky někde mezi 13th Warriorem a R.E.Howardem. Polovinu atmosféry dělá Jeremy Soule.
Podobně Fallout 3. Skvělá hra, zcela jiná než perfektní Fallout 1+2, ale dle mého lepší. Atmosférická. F4 ani F76 jsem nehrál (a už asi nikdy nebudu). F:NW ano, mám dohráno a bylo to nudnější než F3. Vše samozřejmě GOTY edice (i ty TES). S Danem Vávrou jsem nikdy nesouhlasil, i jsem to tu veřejně psal. Prostě mi F3 či Skyrim perfektně sedí. KCD jsem nikdy neměl chuť ani zkusit, nemám tyhle realistický věci rád. Jsou to hry, ne simulátory středověké reality. Takže tak.
Prave ze svet je uplne blbe zpraseny.
Ve svete, kde existuji (a vsichni o tom dobre vedi) kouzla jako vyvolavani duchu, nebo magickych zbrani... Jak je mozne, ze do vezeni jde clovek jen bez vyzbroje, ale ne s nejakym naramkem tlumicim magii (neco jako v deadpool2 ten naramek co tlumi mutantni schopnosti)? Retardovany navrh sveta.
Ve svete, kde existuji kouzla na transmutaci zlata, jak muze vubec fungovat naka smena?
Nehlede na to, ze je to silene kostrbaty svet. A ta mytologicka cast, historicka uz take neni co byla. Jsou tam sem tam stripky, jako treba Thalmor, ale jinak je to nezazivne. Valka mezi dvema frakcema je take udelana velmi mizerne.
Technicky je Skyrim se svoji mizernou, cukavou a kostrbatou animaci postav/potvor (vanila wowko melo lepsi) fakt bidnej, zachranuji to mody. Grafika je jakz takz. Engine je tragicky, to rozdelovani na bunky a tragicky LoD, nenahravani textur, takze kdyz clovek vyleze v meste na hradby a koukne do okoli a vidi grafiku, ktera by i v Morrowindu vypadala k zbliti, to je fakt hruza.
Gameplay je take vyrazne slabsi, co mi chybelo nejvic bylo mixovani kouzel a absence nekterych konkretne, napr. levitace. Take me mrzelo, ze tam nebyly tim padem (ze se zredukovaly kouzla) velmi unikatni ocarovani predmetu.
Vavra je mamlas.
"Prave ze svet je uplne blbe zpraseny."
nevadí
"Jak je mozne, ze do vezeni jde clovek jen bez vyzbroje, ale ne s nejakym naramkem tlumicim magii"
tak holt asi neexistuje / je drahej / who cares
"Ve svete, kde existuji kouzla na transmutaci zlata, jak muze vubec fungovat naka smena?"
je mi to fuk. ano, tady herní mechanismy drhnou, protože ve chvíli, kdy člověk vytáhne alchymii a obchod na 100, tak dělá třeba invisibility lektvary s cenovkou přes 10k a prakticky nemá je kde/jak prodat. svýho času jsem jich tahal několik set. Jo, to je pak pěnkud votrava. Větší než nějaký dumání nad trapně nehodnotnou měnou jménem zlato, jejíž hodnota je mnohonásobně nižší než u pořádně udělanýho lektvaru neviditelnosti :-).
"Nehlede na to, ze je to silene kostrbaty svet."
nevadí mi to. Líbí se mi to prostředí
"A ta mytologicka cast, historicka uz take neni co byla."
nezajímá mě
"Jsou tam sem tam stripky, jako treba Thalmor"
ten mě spíš votravuje
"...ale jinak je to nezazivne."
je mi to fuk, užívám si ten svět
"Valka mezi dvema frakcema je take udelana velmi mizerne."
jo, to je udělaný blbě. Ryze předskriptovaná sekvence úkolů, prostě nude. Ale to platí o všech questech ve Skyrimu. Neřeším. Když mám na nějaký náladu, tak si ho projdu, když ne, sbírám třeba bylinky (a dělám neviditelný lektvary, co pak nemám komu prodat :-)
"Technicky je Skyrim se svoji mizernou, cukavou a kostrbatou animaci postav/potvor"
mám jiný názor. Subjektivní
"zachranuji to mody."
nezachraňují, mění to. Proto jsem NIKDY nepoužil žádný mod
"Engine je tragicky"
mě se fakt líbí, sorry. UE4 hry vypadají méně sympaticky.
"to rozdelovani na bunky a tragicky LoD"
hm, pravda, ale jsem zvyklý
"nenahravani textur"
jo, to je trapné, to mohli za těch 10+ let opravit :-).
"Gameplay je take vyrazne slabsi, co mi chybelo nejvic bylo mixovani kouzel"
řekněme že to trochu vynahrazuje ta alchymie a flaštičky, no
"a absence nekterych konkretne, napr. levitace."
naopak jsem rád, že ji vyhodili, podle mě Morrowind zkazila
"Take me mrzelo, ze tam nebyly tim padem (ze se zredukovaly kouzla) velmi unikatni ocarovani predmetu."
očarování jsem nikdy pořádně nejel, nikdy jsem nedošel na 100, čili to nemám prozkoumané.
"Vavra je mamlas."
Nevím, osobně ho neznám. Když měli nějakou podpisovku KCD (či co) v centru na Chodově, tak jsem to holt stočili cestou na nákup jinudy, bylo tam nechutně moc lidí :-)
Skyrim jsem nehral, ale hraval jsem jednu dobu Oblivion..muzes to nejak srovnat, pokud jsi to hral?
A už existuje aj nejaká hra čo bude Arc podporovať ? :)
Solitér?
Ale jenom do 1080p. Ve 1440p/4k už budou artefakty :-D
Windows 11 SP4
Nedělám návrhy IO, natož CPU či GPU. Při čtení mě napadlo...
Pokud na procesu TSMC umí jedna firma výborné produkty s s výrazně lepším poměrem frekvence a odpadního tepla, není potom problém TDP CPU Intelu na procesu Intelu spíše v rovině návrhu, než výrobního procesu křemíku?
Je to takový laický pohled. Intel CPU moc topí, je to dané výrobním procesem Intelu. Intel GPU při vyšších taktech moc topí, ale tentokrát to není kvůli výrobnímu procesu Intelu...
U CPU Intelu jde jen o frekvence. Lidi pořád zapomínají, jak je z hlediska spotřeby a efektivity obrovský rozdíl mezi 4,8 a 5,5 GHz. To samé platí pro ostatní, kteří mají tu hranici jinde - níže. Intel by klidně mohl vydat levné dvoujádro na 5GHz a AMD by mělo další velký problém, ale tím by si snížil zisky. Návrh i nanometry má Intel u CPU v pořádku. U GPU je nějaký problém...
No to je dost složitý problém, protože hraje roli opravdu hodně věcí.
1) obecně platí něco jako P=k*f*u^2, tzn. nejvíc to záleží na napětí. Výrobce pak má volbu jak ho, v dané technologii nastavit (a s tím i dosažitelné kmitočty)
2) Spotřeba (a tedy teplo) je statická daná průsaky proudu a dynamická daná nabíjením a vybíjením vnitřeních kapacit. Ta první je (opět silně daná hlavně poměrem napětí a výrobní technologii - a to silně nelineárně). Ta druhá je daná jak fyzickým - tím jsou dány kapacity které je třeba nabíjet, tak ale i logickým návrhem čipu - tím, kolik drátů se uvnitř překlopí s každým cyklem (nakonec vlasně i řízením rozkládání zátěže, hradlováním hodin.... ).
Obecně žádný jednoduchý parametr, který by to vystihoval a platil obecně nelze vymyslet.
Jěště bych doplnil - krom specifických věcí (reálně výpočetně náročných) největší část spotřeby dělá ultraneefektivní software....tzn. všecny ty javy, reacty, electrony... Všechny procesory tak dekádu dozadu mají velmi slušné řízení spotřeby, kdy je možné velkou část čipu odpojit od hodin a jednotlivé bloky výrazně zpomalovat a to i nezávicle na sobě. Bohužel v realitě vidímě to, že jen prohlížeč s touto stránkou sežere při psaní tohoto komentáře 37% 3Ghz i7 gen.3 jádra...
U grafik je to trochu jiné, ale i tam se ztrácí veliké množství výkonu na neefektivitě a nevhodném použití, kdy třeba velká část funkcionality je implementována blbě, neefektivně a čip vlastně není nikdy dobře využit (docela zásadní roli hrají třeba přesuny mezi pamětí a vnitřní pamětí výpočetních jednotek, což je čistě věcí programátora aplikace).
"Všechny procesory tak dekádu dozadu mají velmi slušné řízení spotřeby" <= Já žil v domění, že i v případě energetické efektivity se vše zlepšuje. Hlavně díky článkům o produktech AMD. Něco mi uniká?
Jednoznačně! Energetická efektivita je stýle lepší (měřeno třeba DMIPS/W nebo flops/W).
Jediné, co vám uniká je to, že toto zlepšení pálí právě zvyšování nároků aplikačního software (a to většinou bez přínosu ve funkcionalitě, tipicky jen přidáváním dalších vrstev abstrakce). Tzn. výsledek není vůbec takový, který by odpovídal tomu technologickém pokroku.
Tak nějak jsem si to "procesory tak dekádu dozadu" vztáhl spíše k tomu těsně předtím zmíněnému SW. Prostě tyhlety vysokoúrovňové programovací nástroje tu efektivitu úplně moc neřeší. Máme appku snadno a rychle, ale hlavně díky brutální síle HW. Však od těch ZX-Specter, iXTéček, přes eSTéčka a Amigy jsme do dneška makali jenom na lepším uživatelském rozhraní, velikostí bází dat a v neposlední řadě odezvě od klepnutí na myšítko po zobrazení skóre na monitoru... ;)
Ale protože lidská práce je drahá (dražší než častý upgrade HW), tak veškeré optimalizace v komerční sféře přichází na řadu až po vyčerpání možností HW. Něco jiného jsou různé hobby a amatérské projekty, kde si to ti lidé píší pro radost a optimalizují protože můžou.
Netvrdím, že to je vždy a všude, ale spíše bude "hořet termín" a bude se muset rezignovat na optimální kód, než že bude čas a zkušenost na optimální kód, aby se ušetřilo na HW. A dnes se už i HW kupuje jako služba.
No ono záleží na nasazení. Pokud vyrábím celý výrobek, tak se ta optimalizace sakra vyplatí - protože prostě můžu použít levnější procesor, méně paměti, a každý ušetřený dolar je x100 000, x1000 000 x10 000 000... a to už jsou docela hezké peníze.
Ze spotřebky je to ještě trochu vidět u Apple. Samozřejmě u čistě softwarových firem je to jiné, protože ty náklady zaplatí někdo jiný...obecně by bylo lepší takový produkt spíš zdražit.
Navíc jde i o tu ekoligii - kdy se pálí obrovské množsví energie vlastně úplně bez užitku. Tzn. optimalizací jde dosáhnout velkých a díky povaze software i docela levných (udělá jeden, nasadí se na miliony) úspor bez dopadu v podobě omezení na výsledku.
Velice zajimavý insight. Nepíšete o tom někde více? Rád bych si více početl.
Intel promrhává historicky unikátní příležitost být úspěšný i s podprůměrným výrobkem. Situace s grafikami je už dlouho k pláči a Intel stále ladí...
Třeba čeká, až bude na trhu normální situace, aby dokázal světu, že i tak zvládne svými grafikami porazit oba konkurenty? :-)
Však to dokáže. Nepochybně si najdou nějaký graf, kde jejich Archaic zadupe konkurenci do země. Nebo si přiohnou realitu k obrazu svému, to jim nedělá žádný problém.
Je to něco jako grafická karta, i když ne úplně přesně.
Tom Petersen, Intel
je to fakt prdel..
https://www.youtube.com/watch?v=GjpQwqtvCZc
https://youtu.be/cr-GToUHino?t=4051
https://youtu.be/xtely2GDxhU?t=2503
clovek co u nVidie obchazel weby a vysvetloval, jak funguje nVidia Boost dneska rika „kdo vi jak funguje je boost u nVidie“.. (((:
I kdyby stejne ted intel sve grafiky vydal, prosim kdo by do toho skutecne sel? byl by tim(jejich) testerem neplacenym? skutecne stahoval, stahoval a stahoval nove a nove ovladace, resil veci upravou registru a vecne se dotazoval na podporu u vydavatelu nejen nejnovejsich, ale i tech starsich her? za mne urcite rozhodne ne, to bych si radsi kupil ten osekanej bazmek na kost v podobe RX 6500 XT nebo GTX 1650/1660. Jestli skutecne vidite tu(svou) spasu v externich grafikach intelu, je to jenom vas osobni vlhky sen, roky vyvoje AMD a NVIDIE intel rozhodne jen tak nedozene, o to vic ze je o nem dobre znamo ze proste rad slibuje, pak mlzi a vojebava, necht se venuje dal iGPU, ty ma dobre, a radsi udela poradne procesory, debilizace v podobe atomu vubec nepotrebujeme, a tu vidite ze ani to co ma delat nedela poradne(...), ja proste nevim co je na Alder Lake procesorech prevratne..., zas a znova nutnost nove zakladni desky, zere to jak prase a jeste i ty Box-y sou dojebane.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.