Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Oficiální frekvence Intel Arc jsou průměrné takty, nikoli základní

Nízké taktovací frekvence grafických čipů Intel Arc přivedly na svět teorii, že jde o základní takt. To však oficiálně vyvrátil Tom Petersen z Intelu…

Intel minulý týden ohlásil data vydání jednotlivých modelů mobilních grafických karet Arc. Modely z řady Arc 3 od dubna a vyšší od počátku léta. Tabulka oficiálních specifikací uváděla taktovací frekvence, které byly na poměry 6nm procesu TSMC poměrně nízké (srovnávali jsme je se 14nm Vegou).

Pro některé weby zřejmě bylo nepředstavitelné, že by v obvyklé zátěži mohla GPU dosahovat takto nízkých taktů a tak (navzdory faktu, že Intel nic takového netvrdil) uvedené hodnoty prezentovaly jako základní takt GPU AMD nebo Nvidie (tedy spodní hranici, které v běžné zátěži není dosahováno, ale na kterou se může frekvence snížit, dojde-li k nějaké neobvykle intenzivní zátěži vedoucí k vysokým odběrům a teplotám).

Tom Petersen v rozhovoru pro HotHardware upřesnil, že termínem „Graphics Clock“ je míněna „průměrná taktovací frekvence v [zátěži, ve které je dosaženo] limitu TDP“. Tato definice se zdá být bližší boostu Nvidie a hernímu taktu AMD, což jsou rovněž průměrné takty, kterých je dosaženo v zátěži narážející na limit TDP. Petersen ale pokračoval s vysvětlením a do definice zapojil kusovou variabilitu čipů. Hodnota by se měla týkat nejhorších kusů, jinými slovy: průměrný takt při situaci omezené TDP limitem nebude ani na nejhorším čipu nižší než „Graphics Clock“. Ve velmi nenáročných hrách jako Counter Strike pak může být dosaženo zhruba 2GHz taktu (což by byla obdoba stropové frekvence u AMD).

Tom Petersen, Intel

„Graphics Clock“ Intelu tedy není ekvivalentem základního taktu, na druhou stranu je možné, že jde o poněkud konzervativnější hodnotu než je herní takt AMD a boost Nvidie (byť je potřeba říct, že podle průměrů recenzí obvykle hardware AMD a Nvidie v průměru dosahuje vyšších hodnot než je papírový herní takt a boost, takže i tyto hodnoty jsou konzervativní a týkají se kvalitativně horších kusů křemíku).

Skutečně nejde o základní takt ve smyslu základního taktu Nvidie. Je to spíše jako boost, i když ne úplně přesně.

--- Tom Petersen, Intel

Petersen dále vysvětloval, že přesně srovnávat s boostem Nvidie nemůže, protože „kdo ví jak jsou [definované] takty AMD, kdo ví jak jsou [definované] takty Nvidie“. Což je docela úsměvná poznámka, protože Petersen se do Intelu dostal v roce 2019 přesunem z Nvidie. Takže děkujeme za vysvětlení a posíláme pěknou písničku.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Oficiální frekvence Intel Arc jsou průměrné takty, nikoli základní

Pondělí, 11 Duben 2022 - 10:10 | tombomino | Skyrim jsem nehral, ale hraval jsem jednu dobu...
Sobota, 9 Duben 2022 - 15:16 | David Ježek | "Prave ze svet je uplne blbe zpraseny....
Pátek, 8 Duben 2022 - 11:57 | Mali | Prave ze svet je uplne blbe zpraseny. Ve svete,...
Pátek, 8 Duben 2022 - 07:25 | Anonym | databaze-her.cz A prosím neurážet, když nevím....
Čtvrtek, 7 Duben 2022 - 21:37 | David Ježek | No vidíš to, já mám víceméně opačný pohled na věc...
Čtvrtek, 7 Duben 2022 - 19:16 | Fox 25 | Bohužel musím souhlasit, přes to úvodní „wow“ se...
Čtvrtek, 7 Duben 2022 - 17:40 | XY | Vávra kdysi trefně připodobnil hratelnost Skyrimu...
Čtvrtek, 7 Duben 2022 - 16:13 | Waffer47 | I kdyby stejne ted intel sve grafiky vydal,...
Čtvrtek, 7 Duben 2022 - 16:04 | Karáš Svorka | Jaká databáze her? Konzolisti co RPGčko neviděli...
Čtvrtek, 7 Duben 2022 - 16:03 | Karáš Svorka | Celkem dlouho, ale něco tam hrozně chybí. Vlastně...

Zobrazit diskusi