To je pravda, hodne lidi to potesi a co je hlavni bude moznost vyberu a ta je vzdycky dobra. Jen mam obavu, ze to prinese pocatecni nestabilitu v podobe ruznych beta verzi ovladacu. To bude zase nadavek na Vistu :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Savant (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 11:35https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseTo je pravda, hodne lidi to potesi a co je hlavni bude moznost vyberu a ta je vzdycky dobra. Jen mam obavu, ze to prinese pocatecni nestabilitu v podobe ruznych beta verzi ovladacu. To bude zase nadavek na Vistu :-)https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284843
+
videli ste tu prezentaciu Apple o Macu, WWDC2006??? tak tam boli veci okolo Visty pekne povedane v podani jedneho pana ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
pepan (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 11:52https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskusevideli ste tu prezentaciu Apple o Macu, WWDC2006??? tak tam boli veci okolo Visty pekne povedane v podani jedneho pana ;-)https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284844
+
-> GMaja: "To bude mít Carmack radost :-)"
Kdyby jenom Carmack ... OpenGL je standardem pro všechny (nejenom unix like) platformy, jenom M$ musí mít jako vždycky něco extra. Je dobře, když výrobci grafik podporují přímo OpenGL a bylo by ještě lépe, kdyby to tak dělali i výrobci her (nejlépe úplně nahradit M$ only DirectX přenositelným SDL), portování na jiné platformy by bylo o dost snazší (v krajním případě prosté překompilování).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Cygnus (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 12:04https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse-> GMaja: "To bude mít Carmack radost :-)"
Kdyby jenom Carmack ... OpenGL je standardem pro všechny (nejenom unix like) platformy, jenom M$ musí mít jako vždycky něco extra. Je dobře, když výrobci grafik podporují přímo OpenGL a bylo by ještě lépe, kdyby to tak dělali i výrobci her (nejlépe úplně nahradit M$ only DirectX přenositelným SDL), portování na jiné platformy by bylo o dost snazší (v krajním případě prosté překompilování).https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284846
+
No jako kdyby tam OpenGL nebylo nativne, ale pres wrapper, tak bych se na Visty asi taky vybodnul, presto ze jsem priznivce Windowsu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
HejtmaMa (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 12:04https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseNo jako kdyby tam OpenGL nebylo nativne, ale pres wrapper, tak bych se na Visty asi taky vybodnul, presto ze jsem priznivce Windowsu.https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284847
+
Ved toto bolo zname uz davno (aspon mne), ked nie je ICD, tak je OpenGL cez Direct3D, ked je, tak je. Ale tusim to niekto z MS pisal na nejakom blogu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lenuser (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 12:14https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseVed toto bolo zname uz davno (aspon mne), ked nie je ICD, tak je OpenGL cez Direct3D, ked je, tak je. Ale tusim to niekto z MS pisal na nejakom blogu.https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284850
+
Doufam, ze to bude mit i priznivy vliv na AutoCAD a 3D Studio. A snad to opravdu vyjde, uz jenom proto, ze mam radsi nVidiacke grafiky (porad si myslim, ze jsou lepsi pod OpenGL nez ATI :-) ).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ljelinek (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 12:39https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseDoufam, ze to bude mit i priznivy vliv na AutoCAD a 3D Studio. A snad to opravdu vyjde, uz jenom proto, ze mam radsi nVidiacke grafiky (porad si myslim, ze jsou lepsi pod OpenGL nez ATI :-) ).https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284852
+
Konecne se nekomu rozlepily oci a zjistil, ze OpenGL je best API pro 3D!! Hura, jen abychom se neradovali predcastne, prece jen M$ je M$ ....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Max (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 13:50https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseKonecne se nekomu rozlepily oci a zjistil, ze OpenGL je best API pro 3D!! Hura, jen abychom se neradovali predcastne, prece jen M$ je M$ ....https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284862
+
Open gl bude ve viste jenom kvuli podpore profesionalnich aplikaci cad/cam , tak se se hrama rozlucte.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kingpin (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 14:22https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseOpen gl bude ve viste jenom kvuli podpore profesionalnich aplikaci cad/cam , tak se se hrama rozlucte.https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284879
+
OpenGL bylo vzdy ponekud pozadu co se tyce podpory nejnovejsich 3D akceleratoru, tedy alespon v dobe, kdy MS prisel se svym Direct3D(proc by jinak 3DFx vymyslel sve Glide, ze ?!). Kazdopadne podpora OpenGL pres wrapper byla mozna uz ve win 9x, jenom to nebylo pres oficialni software od MS. Pro Windows NT radu uz jsem na to ale nenarazil, asi proto, ze vetsina programatoru se prizpusibila a presla na D3D. Kazdopadne by bylo zajimave, kdyby OpenGL podporovali primo aplikace (a) nebo gr. rozhrani Windows, coz vyse uvedena zprava naznacuje, protoze nativni podpora OpenGL byva pro nektery hardware rychlejsi nez D3D (zrejme prave proto, ze je OpenGL rel. jednodussi, ale to je jen ma domenka), i kdyz treba neumi uplne vse, viz. zminena podpora stereo3d, atp., ale hlavne je OpenGL standardem pro profesionalni 3D HW, narozdil od D3D, takze by takovy HW mohl podporavat akcelerai Aera, aniz by se vyrobce musel babrat s D3D drivery, ktere pro profesionalni 3D aplikace stejne nejsou potreba.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
RaStr https://diit.cz/profil/rastr
14. 8. 2006 - 14:53https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseOpenGL bylo vzdy ponekud pozadu co se tyce podpory nejnovejsich 3D akceleratoru, tedy alespon v dobe, kdy MS prisel se svym Direct3D(proc by jinak 3DFx vymyslel sve Glide, ze ?!). Kazdopadne podpora OpenGL pres wrapper byla mozna uz ve win 9x, jenom to nebylo pres oficialni software od MS. Pro Windows NT radu uz jsem na to ale nenarazil, asi proto, ze vetsina programatoru se prizpusibila a presla na D3D. Kazdopadne by bylo zajimave, kdyby OpenGL podporovali primo aplikace (a) nebo gr. rozhrani Windows, coz vyse uvedena zprava naznacuje, protoze nativni podpora OpenGL byva pro nektery hardware rychlejsi nez D3D (zrejme prave proto, ze je OpenGL rel. jednodussi, ale to je jen ma domenka), i kdyz treba neumi uplne vse, viz. zminena podpora stereo3d, atp., ale hlavne je OpenGL standardem pro profesionalni 3D HW, narozdil od D3D, takze by takovy HW mohl podporavat akcelerai Aera, aniz by se vyrobce musel babrat s D3D drivery, ktere pro profesionalni 3D aplikace stejne nejsou potreba. https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284881
+
Nativní podpora OpenGL je rozhodně fajn, hlavně pak zhlediska využití v non-game aplikacích. Ale na hraní her už bude jenom D3D, protože na hry nemá OpenGL už co nabídnout (ale to přeci nikdy nebyl primární cíl OpenGL). I Carmack už ví, že s OpenGL definitivně skončil a nyní už maká pro MS a píše algoritmy (např. Crysis) a pak ušmudlaný černý a ubohý DOOM 3 nebo Quake tak je hned každému jasné co je o hodně lepší.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Macros (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 15:10https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseNativní podpora OpenGL je rozhodně fajn, hlavně pak zhlediska využití v non-game aplikacích. Ale na hraní her už bude jenom D3D, protože na hry nemá OpenGL už co nabídnout (ale to přeci nikdy nebyl primární cíl OpenGL). I Carmack už ví, že s OpenGL definitivně skončil a nyní už maká pro MS a píše algoritmy (např. Crysis) a pak ušmudlaný černý a ubohý DOOM 3 nebo Quake tak je hned každému jasné co je o hodně lepší.https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284884
+
Chybička se vloudila ... Carmack samozřejmě nemá nic společného s Crysis, ale s D3D pro Xbox360 :-).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Macros (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 15:13https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseChybička se vloudila ... Carmack samozřejmě nemá nic společného s Crysis, ale s D3D pro Xbox360 :-).https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284885
+
OpenGL prechadza tiez svojim vyvojom, ale snazi sa byt stabilne. Profi aplikacie nie su hry, aby vychadzali kazdeho pol roka. OpenGL podporuje extensions, takze si tam kazdy prida co potrebuje (po prislusnej diskusii a registracii, nemoze byt v tom bordel) a nie je to diktat jednej firmy. Staci si stiahnut dema zo stranky nvidie, alebo ati, opengl za nicim nezaostava. Preco menit jednoduche api, ktore sa nauci kazdy za chvilu, za zlozite d3d?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lenuser (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 15:54https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseOpenGL prechadza tiez svojim vyvojom, ale snazi sa byt stabilne. Profi aplikacie nie su hry, aby vychadzali kazdeho pol roka. OpenGL podporuje extensions, takze si tam kazdy prida co potrebuje (po prislusnej diskusii a registracii, nemoze byt v tom bordel) a nie je to diktat jednej firmy. Staci si stiahnut dema zo stranky nvidie, alebo ati, opengl za nicim nezaostava. Preco menit jednoduche api, ktore sa nauci kazdy za chvilu, za zlozite d3d?https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284890
+
directx je z hlediska rychlosti algoritmu naprosty des
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
a (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 21:42https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskusedirectx je z hlediska rychlosti algoritmu naprosty deshttps://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284912
+
pamatuju, jak ve windows95 ve verzi OSR2 byl primo jednoduchy OpenGL screeensaver. To bylo co ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nedelak (neověřeno) https://diit.cz
14. 8. 2006 - 22:51https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskusepamatuju, jak ve windows95 ve verzi OSR2 byl primo jednoduchy OpenGL screeensaver. To bylo co ?https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284928
+
RaStr: koukam,ze tam mas vice domnenek :) OpenGL za to nemuze, ze vyrobci jako ATI nebo nVidia nebyly schopni udelat kvalitni ovladace narozdil treba od 3DLabs... V OpenGL samozrejme stereo v pohode rozchodis, na skole jsme si s tim hrali a neni to nic sloziteho. Dokonce kdyz vysly zdrojaky Q2, tak to borci od nas predelali na stereo pro 2 projektory + polarizacni bryle, parit na platne 2x2m mnamka 8-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DTSmaniac (neověřeno) https://diit.cz
15. 8. 2006 - 08:34https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseRaStr: koukam,ze tam mas vice domnenek :) OpenGL za to nemuze, ze vyrobci jako ATI nebo nVidia nebyly schopni udelat kvalitni ovladace narozdil treba od 3DLabs... V OpenGL samozrejme stereo v pohode rozchodis, na skole jsme si s tim hrali a neni to nic sloziteho. Dokonce kdyz vysly zdrojaky Q2, tak to borci od nas predelali na stereo pro 2 projektory + polarizacni bryle, parit na platne 2x2m mnamka 8-)https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-284963
+
Samozrejme nevies o com hovoris. OpenGL je velmi vykonne a s prichom verzie 2.0 a momentalne novej 2.1, ktora obsahuje vsetko to co bude mat estelen DX10 je pristupne pre vsetkych.
Za to, ze tvorcovia grafik nevedia napisat poriadne ovladace a zahrnut hardwarovu podporu do grafickych kariet nie je chyba tohoto 3D systemu.
Bol by si velmi prekvapeny kolko na pohlad kvalitnych grafickych kariet obsahuje OpenGl verzie 1.4 a nedokozali za vzmohnut ani na podporu niekolko rokov stareho rozhrania verzie 2.0
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
uzivatel (neověřeno) https://diit.cz
15. 8. 2006 - 18:56https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseMacros:
Samozrejme nevies o com hovoris. OpenGL je velmi vykonne a s prichom verzie 2.0 a momentalne novej 2.1, ktora obsahuje vsetko to co bude mat estelen DX10 je pristupne pre vsetkych.
Za to, ze tvorcovia grafik nevedia napisat poriadne ovladace a zahrnut hardwarovu podporu do grafickych kariet nie je chyba tohoto 3D systemu.
Bol by si velmi prekvapeny kolko na pohlad kvalitnych grafickych kariet obsahuje OpenGl verzie 1.4 a nedokozali za vzmohnut ani na podporu niekolko rokov stareho rozhrania verzie 2.0https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-285051
+
2 uzivatel: Ale ty jsi mě nepochopil. Mě a každého inteligentního člověka nezajímá kvalita alogoritmu, ale jeho podpora a finální výsledek (tj. kvalita efektů a rychlost v hi-tech hrách) na nových GPU co jsou nyní v obchodě. Je mi úplně jedno, jestli budu hrát hru v D3D nebo OpenGL, ale musí to být rychlé a efektní a v tomto si OpenGL hry oproti novými D3D hrám ani neškrtnou. Prostě jim ujel vlak a tvé teorie to nespraví. Měl by ses orientovat na skutečnost a ne na sny. A taky je důležité, že poměr vydávaných her v D3D a OpenGL je takový, že OpenGL je ubohou raritou, zastoupenou jedním titulem za rok.
Za pravdu Ti dám až tehdy, když bude Xbox360 a Playstation 3 používat více jak polovinu her v OpenGL ... že je to nemožné? Ano, je to nemožné, ani jeden výrobce se nikdy neuchýlí k OpenGL, protože na hry je prostě nevhodné ... jeho doménou byla, je a bude sféra profesionální grafiky typu CAD,MAYA,SOFTIMAGE,atd., atd.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Macros (neověřeno) https://diit.cz
16. 8. 2006 - 10:11https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse2 uzivatel: Ale ty jsi mě nepochopil. Mě a každého inteligentního člověka nezajímá kvalita alogoritmu, ale jeho podpora a finální výsledek (tj. kvalita efektů a rychlost v hi-tech hrách) na nových GPU co jsou nyní v obchodě. Je mi úplně jedno, jestli budu hrát hru v D3D nebo OpenGL, ale musí to být rychlé a efektní a v tomto si OpenGL hry oproti novými D3D hrám ani neškrtnou. Prostě jim ujel vlak a tvé teorie to nespraví. Měl by ses orientovat na skutečnost a ne na sny. A taky je důležité, že poměr vydávaných her v D3D a OpenGL je takový, že OpenGL je ubohou raritou, zastoupenou jedním titulem za rok.
Za pravdu Ti dám až tehdy, když bude Xbox360 a Playstation 3 používat více jak polovinu her v OpenGL ... že je to nemožné? Ano, je to nemožné, ani jeden výrobce se nikdy neuchýlí k OpenGL, protože na hry je prostě nevhodné ... jeho doménou byla, je a bude sféra profesionální grafiky typu CAD,MAYA,SOFTIMAGE,atd., atd.https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-285099
+
Kazdeho inteligentneho cloveka zaujimaju algoritmi, pretoze ak ich vie pochopit a spravne pouzit tak dosiahne velkeho zrychlenia. To, ze to nevie pouzit a uchyli sa k postupu ktory ovlada, hoc je horsi je uz jeho problem, nie moj. Asi sa nema cas ucit nove veci.
V tom D3D sa trochu mylis. Ak by bolo pomale tak by sa nepouzivalo na vykreslovanie prave tych profesionalnych programov. To je vec ze ? Jediny problem je od podpory vyrobcov grafik. Pretoze vacsina hier bezi na D3D tak sa mainstreamove a hi-end grafiky pre hry budu vzdy s lepsou podporou pre to co je rozsirenejsie a to je teraz D3D. V profesionalnej sfere to je trochu inak.
D3D sa rychlostou OpenGL nemoze vyrovnat. Aj Glide bol na tom rovnako, rychly a pritom velmi pekny. Lenze marketing inych firiem mu nedovolil rozsirit sa.
Asi tak. Kopec prevratnych technologii "umrelo" na tom, ze marketing, reklama a peniaze druhych firiem taketo napady potopia, pretoze by oni sami prisli o zisky. Za niekolko rokov vyjdu s niecim co je pouzitim toho co potopili aby to nasledne mohli uviest ako svoju super mega nepremozitelnu technlogii z ich dielne a pritom to za nich vymyslel niekto iny. Asi takto pracuje financny trh a D3D z neho naplno tazi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
uzivatel (neověřeno) https://diit.cz
17. 8. 2006 - 22:44https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuseMacros:
Kazdeho inteligentneho cloveka zaujimaju algoritmi, pretoze ak ich vie pochopit a spravne pouzit tak dosiahne velkeho zrychlenia. To, ze to nevie pouzit a uchyli sa k postupu ktory ovlada, hoc je horsi je uz jeho problem, nie moj. Asi sa nema cas ucit nove veci.
V tom D3D sa trochu mylis. Ak by bolo pomale tak by sa nepouzivalo na vykreslovanie prave tych profesionalnych programov. To je vec ze ? Jediny problem je od podpory vyrobcov grafik. Pretoze vacsina hier bezi na D3D tak sa mainstreamove a hi-end grafiky pre hry budu vzdy s lepsou podporou pre to co je rozsirenejsie a to je teraz D3D. V profesionalnej sfere to je trochu inak.
D3D sa rychlostou OpenGL nemoze vyrovnat. Aj Glide bol na tom rovnako, rychly a pritom velmi pekny. Lenze marketing inych firiem mu nedovolil rozsirit sa.
Asi tak. Kopec prevratnych technologii "umrelo" na tom, ze marketing, reklama a peniaze druhych firiem taketo napady potopia, pretoze by oni sami prisli o zisky. Za niekolko rokov vyjdu s niecim co je pouzitim toho co potopili aby to nasledne mohli uviest ako svoju super mega nepremozitelnu technlogii z ich dielne a pritom to za nich vymyslel niekto iny. Asi takto pracuje financny trh a D3D z neho naplno tazi.https://diit.cz/clanek/opengl-ve-viste-nativne/diskuse#comment-285377
+
To bude mít Carmack radost :-)
To je pravda, hodne lidi to potesi a co je hlavni bude moznost vyberu a ta je vzdycky dobra. Jen mam obavu, ze to prinese pocatecni nestabilitu v podobe ruznych beta verzi ovladacu. To bude zase nadavek na Vistu :-)
videli ste tu prezentaciu Apple o Macu, WWDC2006??? tak tam boli veci okolo Visty pekne povedane v podani jedneho pana ;-)
to pepan:
http://www.cdr.cz/a/18239
-> GMaja: "To bude mít Carmack radost :-)"
Kdyby jenom Carmack ... OpenGL je standardem pro všechny (nejenom unix like) platformy, jenom M$ musí mít jako vždycky něco extra. Je dobře, když výrobci grafik podporují přímo OpenGL a bylo by ještě lépe, kdyby to tak dělali i výrobci her (nejlépe úplně nahradit M$ only DirectX přenositelným SDL), portování na jiné platformy by bylo o dost snazší (v krajním případě prosté překompilování).
No jako kdyby tam OpenGL nebylo nativne, ale pres wrapper, tak bych se na Visty asi taky vybodnul, presto ze jsem priznivce Windowsu.
Ved toto bolo zname uz davno (aspon mne), ked nie je ICD, tak je OpenGL cez Direct3D, ked je, tak je. Ale tusim to niekto z MS pisal na nejakom blogu.
Doufam, ze to bude mit i priznivy vliv na AutoCAD a 3D Studio. A snad to opravdu vyjde, uz jenom proto, ze mam radsi nVidiacke grafiky (porad si myslim, ze jsou lepsi pod OpenGL nez ATI :-) ).
Konecne se nekomu rozlepily oci a zjistil, ze OpenGL je best API pro 3D!! Hura, jen abychom se neradovali predcastne, prece jen M$ je M$ ....
Open gl bude ve viste jenom kvuli podpore profesionalnich aplikaci cad/cam , tak se se hrama rozlucte.
OpenGL bylo vzdy ponekud pozadu co se tyce podpory nejnovejsich 3D akceleratoru, tedy alespon v dobe, kdy MS prisel se svym Direct3D(proc by jinak 3DFx vymyslel sve Glide, ze ?!). Kazdopadne podpora OpenGL pres wrapper byla mozna uz ve win 9x, jenom to nebylo pres oficialni software od MS. Pro Windows NT radu uz jsem na to ale nenarazil, asi proto, ze vetsina programatoru se prizpusibila a presla na D3D. Kazdopadne by bylo zajimave, kdyby OpenGL podporovali primo aplikace (a) nebo gr. rozhrani Windows, coz vyse uvedena zprava naznacuje, protoze nativni podpora OpenGL byva pro nektery hardware rychlejsi nez D3D (zrejme prave proto, ze je OpenGL rel. jednodussi, ale to je jen ma domenka), i kdyz treba neumi uplne vse, viz. zminena podpora stereo3d, atp., ale hlavne je OpenGL standardem pro profesionalni 3D HW, narozdil od D3D, takze by takovy HW mohl podporavat akcelerai Aera, aniz by se vyrobce musel babrat s D3D drivery, ktere pro profesionalni 3D aplikace stejne nejsou potreba.
Nativní podpora OpenGL je rozhodně fajn, hlavně pak zhlediska využití v non-game aplikacích. Ale na hraní her už bude jenom D3D, protože na hry nemá OpenGL už co nabídnout (ale to přeci nikdy nebyl primární cíl OpenGL). I Carmack už ví, že s OpenGL definitivně skončil a nyní už maká pro MS a píše algoritmy (např. Crysis) a pak ušmudlaný černý a ubohý DOOM 3 nebo Quake tak je hned každému jasné co je o hodně lepší.
Chybička se vloudila ... Carmack samozřejmě nemá nic společného s Crysis, ale s D3D pro Xbox360 :-).
OpenGL prechadza tiez svojim vyvojom, ale snazi sa byt stabilne. Profi aplikacie nie su hry, aby vychadzali kazdeho pol roka. OpenGL podporuje extensions, takze si tam kazdy prida co potrebuje (po prislusnej diskusii a registracii, nemoze byt v tom bordel) a nie je to diktat jednej firmy. Staci si stiahnut dema zo stranky nvidie, alebo ati, opengl za nicim nezaostava. Preco menit jednoduche api, ktore sa nauci kazdy za chvilu, za zlozite d3d?
directx je z hlediska rychlosti algoritmu naprosty des
pamatuju, jak ve windows95 ve verzi OSR2 byl primo jednoduchy OpenGL screeensaver. To bylo co ?
RaStr: koukam,ze tam mas vice domnenek :) OpenGL za to nemuze, ze vyrobci jako ATI nebo nVidia nebyly schopni udelat kvalitni ovladace narozdil treba od 3DLabs... V OpenGL samozrejme stereo v pohode rozchodis, na skole jsme si s tim hrali a neni to nic sloziteho. Dokonce kdyz vysly zdrojaky Q2, tak to borci od nas predelali na stereo pro 2 projektory + polarizacni bryle, parit na platne 2x2m mnamka 8-)
Macros:
Samozrejme nevies o com hovoris. OpenGL je velmi vykonne a s prichom verzie 2.0 a momentalne novej 2.1, ktora obsahuje vsetko to co bude mat estelen DX10 je pristupne pre vsetkych.
Za to, ze tvorcovia grafik nevedia napisat poriadne ovladace a zahrnut hardwarovu podporu do grafickych kariet nie je chyba tohoto 3D systemu.
Bol by si velmi prekvapeny kolko na pohlad kvalitnych grafickych kariet obsahuje OpenGl verzie 1.4 a nedokozali za vzmohnut ani na podporu niekolko rokov stareho rozhrania verzie 2.0
2 uzivatel: Ale ty jsi mě nepochopil. Mě a každého inteligentního člověka nezajímá kvalita alogoritmu, ale jeho podpora a finální výsledek (tj. kvalita efektů a rychlost v hi-tech hrách) na nových GPU co jsou nyní v obchodě. Je mi úplně jedno, jestli budu hrát hru v D3D nebo OpenGL, ale musí to být rychlé a efektní a v tomto si OpenGL hry oproti novými D3D hrám ani neškrtnou. Prostě jim ujel vlak a tvé teorie to nespraví. Měl by ses orientovat na skutečnost a ne na sny. A taky je důležité, že poměr vydávaných her v D3D a OpenGL je takový, že OpenGL je ubohou raritou, zastoupenou jedním titulem za rok.
Za pravdu Ti dám až tehdy, když bude Xbox360 a Playstation 3 používat více jak polovinu her v OpenGL ... že je to nemožné? Ano, je to nemožné, ani jeden výrobce se nikdy neuchýlí k OpenGL, protože na hry je prostě nevhodné ... jeho doménou byla, je a bude sféra profesionální grafiky typu CAD,MAYA,SOFTIMAGE,atd., atd.
Macros:
Kazdeho inteligentneho cloveka zaujimaju algoritmi, pretoze ak ich vie pochopit a spravne pouzit tak dosiahne velkeho zrychlenia. To, ze to nevie pouzit a uchyli sa k postupu ktory ovlada, hoc je horsi je uz jeho problem, nie moj. Asi sa nema cas ucit nove veci.
V tom D3D sa trochu mylis. Ak by bolo pomale tak by sa nepouzivalo na vykreslovanie prave tych profesionalnych programov. To je vec ze ? Jediny problem je od podpory vyrobcov grafik. Pretoze vacsina hier bezi na D3D tak sa mainstreamove a hi-end grafiky pre hry budu vzdy s lepsou podporou pre to co je rozsirenejsie a to je teraz D3D. V profesionalnej sfere to je trochu inak.
D3D sa rychlostou OpenGL nemoze vyrovnat. Aj Glide bol na tom rovnako, rychly a pritom velmi pekny. Lenze marketing inych firiem mu nedovolil rozsirit sa.
Asi tak. Kopec prevratnych technologii "umrelo" na tom, ze marketing, reklama a peniaze druhych firiem taketo napady potopia, pretoze by oni sami prisli o zisky. Za niekolko rokov vyjdu s niecim co je pouzitim toho co potopili aby to nasledne mohli uviest ako svoju super mega nepremozitelnu technlogii z ich dielne a pritom to za nich vymyslel niekto iny. Asi takto pracuje financny trh a D3D z neho naplno tazi.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.