Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

OpenGL ve Vistě nativně

Khronos Group logo

Microsoft nikdy nebyl znám nějakým vstřícným postojem vůči jiným rozhraním pro 3D grafiku. Glide, OpenGL, S3 Metal a další byly vždy na druhé koleji a firma se všemi možnými silami snažila a snaží podporovat své Direct3D resp. DirectX obecně. Ale věci by se podle všeho mohly příští rok změnit, protože se toho chopili výrobci grafik a Khronos Group (zodpovídá za OpenGL).

Doposud se v souvislostech s OpenGL a Vistou tu a tam objevovaly zprávy, že OpenGL by se mělo v tomto OS objevit v podobě jakési nadstavby na Direct3D. Přesněji wrapperu převádějícího OpenGL příkazy na Direct3D, samozřejmě s příslušným dopadem na výkon, to vše v podání Microsoftu. Nově se však objevila zpráva pocházející přímo ze SIGGRAPH 2006, kde o tomto hovořila společnost nVidia (člen Khronos Group), že OpenGL budou mít pro Vistu připraveno v nativní podobě. Tedy žádný wrapper na Direct3D, ale plnohodnotný ICD (Installable Client Driver). Wrapper použije Vista pouze pokud nebude k dispozici ICD. Zpráva dokonce hovoří o tom, že Aero Glass je pod OpenGL svižnější než pod Direct3D! Chybí však zatím podpora například pro hardwarový overlay či stereo zobrazení. OpenGL ovladače jako takové však nebudou součástí instalačního média s Vistou, bude je nutné stáhnout. NVidia má momentálně k dispozici beta2 verzi, ATI vydá vlastní ve velmi brzké době.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku OpenGL ve Vistě nativně

Čtvrtek, 17 Srpen 2006 - 22:44 | Anonym | Macros: Kazdeho inteligentneho cloveka zaujimaju...
Středa, 16 Srpen 2006 - 10:11 | Anonym | 2 uzivatel: Ale ty jsi mě nepochopil. Mě a...
Úterý, 15 Srpen 2006 - 18:56 | Anonym | Macros: Samozrejme nevies o com hovoris. OpenGL...
Úterý, 15 Srpen 2006 - 08:34 | Anonym | RaStr: koukam,ze tam mas vice domnenek :) OpenGL...
Pondělí, 14 Srpen 2006 - 22:51 | Anonym | pamatuju, jak ve windows95 ve verzi OSR2 byl...
Pondělí, 14 Srpen 2006 - 21:42 | Anonym | directx je z hlediska rychlosti algoritmu...
Pondělí, 14 Srpen 2006 - 15:54 | Anonym | OpenGL prechadza tiez svojim vyvojom, ale snazi...
Pondělí, 14 Srpen 2006 - 15:13 | Anonym | Chybička se vloudila ... Carmack samozřejmě nemá...
Pondělí, 14 Srpen 2006 - 15:10 | Anonym | Nativní podpora OpenGL je rozhodně fajn, hlavně...
Pondělí, 14 Srpen 2006 - 14:53 | RaStr | OpenGL bylo vzdy ponekud pozadu co se tyce...

Zobrazit diskusi