Optimalizace pro Arrow Lake se míjí účinkem, přinesly víc stížností než chvály
První testy i uživatelské reakce nejsou zdaleka tak optimistické, jak bylo možné čekat z prezentace Intelu. Ten mluvil o odstranění problémů, které způsobily pokles herního výkonu o 6-30 % stejně jako o vyřešení komplikací s paměťovým systémem, které měly mít za následek ztrátu výkonu 2-14 %.
Výsledky redakčních a uživatelských testů jsou ale podstatně méně optimistické. Podle některých v podstatě došlo k vyřešení propadů, které nastaly s Windows 11 24H2, takže se výkon dostal tam, kde byl v recenzích provedených na Windows 11 23H2. Další poukazují na to, že se někde sice výkon o jednotky procent zlepšil, jinde však o jednotky procent klesl.
Zdá se však, že převažují stížnosti. Redakce webu XDA Developers ve článku nazvaném „Intel’s fixes for Arrow Lake don’t seem to work“ (Záplaty Intelu na Arrow Lake se zdají být nefunkční) kromě jiného upozornila, že tyto záplaty zhoršily kompatibilitu s pamětmi. S paměťovými kity, na kterých Arrow Lake při vydání standardně fungoval, nyní už ani nenabootuje.
Latence Arrow Lake / Core Ultra 9 285K s mikrokódem 0x014 (CapFrameX)
Na situaci s pamětmi si postěžoval také autor nástroje CapFrameX, který po doporučených aktualizacích zaznamenal zhoršené latence, které stouply z ~69 ns na ~80 ns. Dopad ilustruje výkonem ve hře Cyberpunk 2077, kde průměrný výkon klesl o 17 % a stabilita snímkové frekvence (minima) o 20 %.
Herní výkon Arrow Lake / Core Ultra 9 285K v Cyberpunk 2077 s mikrokódem 0x014 (CapFrameX)
Na zhoršení latencí a/nebo zhoršení kompatibility s pamětmi (stabilní běh s nižšími frekvencemi než před záplatami) si stěžuje i několik uživatelů procesorů Arrow Lake na diskuzním fóru společnosti Asus. Vypadá to, že platforma Arrow Lake stále trpí nějakým zádrhelem, který se Intelu zatím nepodařilo plně vyřešit. Telenovela bude novou řadou pokračovat i v roce 2025.