Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ospravedlňují vysoké hw nároky kvalitu prostředí ve Far Cry 4 pro PC?

toto tvrzeni je zavdejici "Vista byla slepou cestou" Vista nebyla slepou cestou, slepou cestou muzeme nazvat treba Windows Milenium, ale Vista jsou jen nedodelane 7, v dobe vydani zabugovane a nenazrane, ale sedmicky znich primo vyzchazeji a neni to zadny uskok stranou, drtiva vetsina zmen co prinesli Visty oproti XP meli pozdeji i sedmicky (aero, novou TCP/IP verstvu atd.)

Jak by slepa cesta mohla mit pokracovatele?
Vista (NT 6.0) -> 7 (NT6.1)

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

taky nějak vykopnutí Vist nechápu, vždyť mají taky DX11 a je to první rozšířenější 64bit os od MS.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Tak vykopnuti chapu, jen me vadi ta formulace...
Je to uz 7 let stary system a jedine uzivatele Vist co znam osobne, jsou lide co si koupili NTB s Vistama pred vydanim Windows 7 a stale ho pouzivaji .. ale tem by to stejne "nejelo" Kazdy officialne pdoporovany OS je hormada testovani navic -> vzhledem k tomu kolik lidi ma odpovidajici HW s Vistou si myslim ze by to ani nepokrylo naklady.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

5 rokov stary cpu, 4 roky stara grafika, 4GB ram, co bolo standard tiez tak pred 3-4 rokmi, mne pridu tie naroky ako celkom nizke

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

To bude asi minimum z poziadavku pre "normalnu" ovladatelnost hry, pravdepodobne hru spustis aj na Core2Duo 2,5GHz s nVidia 9600GT ale za cenu nedostatku FPS...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

ano, ale "minimum" neznamená, že to bude vypadat hezky.

Navíc i "4 roky stará high-end" grafika není zadarmo.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Minimálně čtyřjádro třetí generace a prej nízký? A moje přetočený osmijádro by to v rozumným nastavení sotva udejchalo, ale GK to nedá vůbec? Co berete? Hlavně to bude úplně dutý, jako čtvrtej díl už to bude docela vyčpělý, trochu lepší grafika bude hlavní tahák. To už si zahraju i ten Crysis, po letech vypadá pořád skvěle, ostrov taky velkej a byť na maximum to mělo krvavý nároky, co si málokdo uvědomil je fakt, že Crytek nelhal a rozběhat se to dá na Radeonu X800. Nebo starej dobrej F.E.A.R., Half Life Source a Half Life 2, rozjedu to skoro na kalkulačce, stojí to pakatel. Bioshock 1 a 2…

Hafo skvělejch her co nejen že se dalo v době uvedení hrát na 6 let starým HW, ale i po letech to má co nabídnout. Co tohle?

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

"Hafo skvělejch her co nejen že se dalo v době uvedení hrát na 6 let starým HW, ale i po letech to má co nabídnout. Co tohle?"

Veď tá hra ešte ani nevyšla a už píšeš ako by to mal byť prepadák. :-)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

S těmahle nárokama (asi 8násobný oproti konzolím) a typickou cenovkou teda bude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Skôr je potrebné si vybrať či chceme dobrú grafiku alebo hry čo pôjdu naplno aj na niekoľko rokov starých PC. Dnes sa do hier pridávajú často featury čo sú dosť náročné (god rays ši hairworks). Tam sa ťažko vyberá. Každopádne grafika aspoň pre mňa neurčuje či je hra prepadák alebo nie. Grafické efekty si predsa stále môžeš vypnúť. Mieru hrateľnosti a zábavy ale ničím nenahradíš. Ja si myslím, že na stredné detaily to rozbehne veľké množstvo aj starších PC kúpených v rozmedzí posledných 4 rokov. Na minimálne to bude ešte viac. Holt kto má PC na hranie musí počítať aj so snižovaním detailov alebo s veˇkým množstvom peňazí, ktoré je potrebné na Ultra kvalitu vynaložiť.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Crysis zvládal obojí a grafika HL2 je díky své nadčasovosti i po deseti letech stále velmi pěkně koukatelná. Takže ne, nemusíme si vybrat. Stačí udělat slušný engine, ale to se dneska nenosí, dneska si naberou neoptimalizované sračky od výrobců grafik podle toho, kdo jim nabídne víc, což samozřejmě nefunguje na grafikách konkurence, a dělají, jak je to úžasný.

To ať si strčí do análu. Asi není náhoda, že nejúspěšnější hry takový blbosti nemají, naopak jsou velmi univerzální. Po všech těch assasins creedech a batmanech a Mafii 2 a bůhvíčem ještě dneska pomalu pes neštěkne, protože zpravidla co díl, tím je to horší, a samozřejmě všechny ty průsery jako PhysX a „patche“ co vypnou funkcionalitu tomu rozhodně nepřidaly. Navíc sekat jeden díl za druhým bez pořádné návaznosti je přesně to, co ten předchozí navždy zabije. Naopak sága Half Life je tak nadčasová, že můžou příštích 50 let dělat další hry a pořád to budou pecky.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz slisim slovo funkcionalita, tak se mi jezi vlasy na hlave...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

podobny efekt na mna ma vidiet slovo "slisim", ale o tom tieto diskusie nie su

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

FC2 se prodalo celosvetove cca 3.4 milionu kopii, FC3 se prodalo celosvetove cca 6.7milionu kopii, a da se predpokladat ze FC4 se proda jeste vic

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Tym 3.4 mil u FC2 sa cudujem. FC2 povazujem za jednu z najhorsich FPS hier. Jedina hra, ktoru som nedohral a vymazal ju. Totalne nudna, stereotypna bez akehokolvek deja.
FC3 som nemalodvahu vyskusat.
HW naroky niesu taky problem, otazna je hratelnost. Mne je ukradnuta super grafika, ktoru si v "zapale boja" nemam kedy vsimat. Hram preto lebo je to hra a nie aby to vyzeralo ako realita so super tienmi a podobnymi blbostami. Pre mna je podstatna hratelnost, fyzikalny model a UI PC. V poslednej dobe su to vecsinou bezduche koridorove strielacky a ked si chce clovek trochu uzit, tak jedine MP.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Far Cry 2 netrpí nedostatkem děje, spíš jen tím, že všechny mise posestávají z toho, že jedna frakce negrů chce udělat "AU" té druhé frakci negrů. Nakonec se pustí všechny frakce do sebe, když jim dovezeš zbraně, o čemž ta hra je. Dám jim zbraní co nejvíce a uzavřít to místo, ať si to tam vyřeší mezi sebou.

Je to v horší grafice, ale s počasím, denní dobou, spánkem, léčbou malárie (i když jeden se nemůže ubránit pocitu, že mně ti negři za ten lék zneužívají...) atd.

Jediné, co mě trošku nepříjemně překvapilo je, že na konci tě (jen co máš diamanty) chtějí zabít všichni tví bývalí parťáci:
http://youtube.com/watch?v=wcAQ5DIyJ4s

...a že nakonci je hlavní padouch hlavním hrdinou: oba konce: http://youtube.com/watch?v=U5XQi6OFyAk

...

Naproti tomu Far Cry 3 je graficky i herně BOMBA a zcela jistě nejlepší střílečka, co jsem kdy hrál:
http://youtube.com/watch?v=TRosjCJM-is

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

asi mame uplne iny vkus.
Na tie videa sa nedalo pozerat. Injekcie na liecenie strelnych zraneni? Na to som uz aj zabudol. Neviem aka to bola obtiaznost ale ta inteligencia protivnikov bola nulova. Sorry ale fakt nic moc.
U FC3 tam by ma tiez zaujimala nastavena obtiaznost. Bude velmi nizka.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Úžasný. A co jako? HL2 se prodalo už v březnu 2011 na 12 milionů fyzických kopií, takže se dá očekávat, že při započtení elektronických kopií a kopií v bundlu The Orange Box se toho celkem k dnešku prodalo minimálně 20 milionů kopií. Tak si FC může mávat ubohejma pár milionkama co koupí děcka, který nepoznají kvalitní hru i když o ni zakopnou…

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Half Life 2 ti neberiem. Je to parádna hra, ktorú som prešiel posledne 2 krát. S Oculus Rift DK1 a potom aj s DK2. Je to proste pecka. Čo sa ale týka FC4, tak by som nerobil závery ešte predtým ako hra víde. Graficky vyzerá dosť dobre. BTW neviem odkiaľ berieš to, že je niečo automaticky neoptimalizované. Čo je podľa teba dôkazom neoptimalizácie? Kedysi sa všetky efekty viacmenej "šmejdili" rôznymi technikami, ktoré sa len tvárili že sú tým čím sú (bump mapping na efekt hrbolatosti povrchu objektov, animácie a skripty tváriace sa na niečo ako fyzika a pod). Teraz je snaha robiť určité efekty tak ako sú a teda to čo majú reprezentovať. A to žerie dosť výkonu. Stále je to a aj to vždy bude iba aproximácia ale časom budú detily také veľké, že to nebude vadiť. Na to ale je potrebné mať výkonný HW. To je ako keby si dostal hru ktorej grafika je založená na ray tracingu a tvrdil by si, že je neoptimalizovaná iba kvôli tomu, že nejde na masintream grafike aspoň 30FPS.

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

muzes dat odkaz na ty prodeje, ja koukam na stranky VGChartz kde HL neni uveden, cisla okolo prodeje serie Half Life me docela zajimaj :)

ale cislovky 12 a 20 mega se me fakt moc nezdaj, podle vseobecnych udaju co putuji i mezi studii, je dosud nejprodavanejsi hrou jen na PC serie The Sims s udajne 11.2 milionu prodanych kopii a WoW s 10.1 milionu kopii, na VGC se uvadi celkove kopie, tedy i ty digitalni i ty fyzicke

mimochodem Orange box ma normalne fyzicka media, mam ho totiz doma :) jsem vpodstate drzitel 3 kopii HL2, prvni jsem dostal jeste v IS jako zamestnanec, drouhu si koupil v OrangeBoxu nekdy predloni a treti jsem koupil na Shielda :D

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_2

Half-Life 2 was highly acclaimed by both the public and critics alike. Forbes reported on February 9, 2011 that the game has sold 12 million copies.

Dle jiných zdrojů se jedná jen o samotné krabicovky.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

a o tom ze jsou to jen krabicovky se pise kde?

a predpokladal bych ze se jedna o vsechny 3-4 edice, tedy jak HL2, tak epizoda 1, epizoda 2 a Lost Coast, ono by se EA rado pochlubilo ze vydavaj neco tak uspesne, ale prozatim se chlubej jako nejuspesnejsi prave s puvodni The Sims

to ze je HL2 a jeji datadisky super hra je fakt, ale taky je potreba si rizt ze se jedna o 10 let starou zalezitost, az bude FC4 na trhu a bude mit za sebou 10 let prodeju a treba i prodeju pripadnych DLC/datadisku, tak ma smysl porovnavat ty cifry, podle predbeznych ohlasu ale CF4 jako propadak vubec nevypada a naopak bude o nej zrejme velkej zajem

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Uz aby to bylo. Je to stejne otravny, jako cekani na Black Mesa (komplet).

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Az vyjde HL3, na stihnou vyjit jeste aspon 4 dily FarCry :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Far Cry 4 zkrátka v PC verzi přinese hodně grafických fines, ať již obecných jako HBAO+ či TXAA, nebo věci z Nvidia Gameworks."

Toto tu bude asi omylom. HBAO+ a TXAA nielen že sú súčasťou NVIDIA GameWorks, ale obe sa z GameWorks využívajú v hrách najviac. Vo väčšine prípadov sú to jediné dve featury, ktoré hry s GameWorks majú. Pokiaľ bol cieľ vytiahnuť z GameWorks to, čo je implementované bez závislosti na výrobcu GPU, musel by sa vytiahnuť aj Hairworks. Možno aj PCSS, ale to som si neni istý. Každopádne PCSS (možno) a God Rays zrejme budú jediné exkluzivity pre majiteľov GPU od NV.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Vsechny Gameworks efekty bezi na vsech grafikach splnujicich DX pozadavky (tedy i AMD i intel), jedina vyjimka je TXAA a nektere PhysX efekty (PhysX FLEX bude mit podporu DirectComute take).
Problem bude mozna u HairWorks kde si AMD stezuje na zamerne neoptimalizovany kod ( a pouziti line tessellation) nicmene opet efekt na AMD grafikach bezi!

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Myslel som, že PCSS a God Rays bežia na CUDe. Takže o to lepšie. Čo sa týka Hairworks, AMD sa síce sťažuje, ale pokiaľ viem tak v jedinej hre čo ho doteraz využila nebol problém. FC4 bude ďalšia hra kde sa bude dať niečo také otestovať. Každopádne predpokladám, že zo začiatku bude mať hra problémy kým nevíde pár ovládačov, ktoré ich pofixujú. Inak nevedel som, že PhysX FLEX bude mať podporu DC tiež. Na jednej strane je to fajn, na druhej dúfam, že sa bude dať jeho počítanie presmerovať aj na druhú GPU. Samostatný akcelerátor PhysXu bol často dosť nápomocný k stabilnejším a vyšším FPS.

Inak aký je problém s line teselation?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jej to som rad ze mi na to stale bohato postaci Phenom 2 955 @3,7Ghz + R270 :) Na single play som fakt zvedavy, multi bude onicom ako obvykle. FC1 hram doteraz, 2 bolo nezazivne , 3ku som si dal 2 krat a stacilo.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Podle videa je to zcela dle meho ocekavani - technologicke demo .... efektry atd. v prvni rade, hratelnost pochopitelne nulova .... ale na to uz si asi hraci farcry/crysis (nebo jakekoliv hry za poslednich 10 let) zvykli ....

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Crysis je náhodou díky oblečku hratelnej i na maximální obtížnost. Občas těžce, ale je. Ovšem první Far Cry jsem naposled hrál (poprvé) na maximum a byť už samotnou hru asi po pátý a s dobrou znalostí terénu, tak jsem to místy málem nedal. Bylo to dost na nervy, jsem si myslím dal i pauzu na pár týdnů…:-D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Crysis 1 / 2 ... (3 jsme ještě neprubnul) je po vylepšení oblečku "Walk in the park" - nejlehčí level, podle mně :) Prostě urvu silný stacionární kulomet a kosím to jak nic :)))

Naopak Far Cry (1) je na čemkoliv tvrdším než nejnižší obtížnosti docela oříšek v posledních dvou levelech. Po shození z vrtulníku s 10 náboji mezi predátory bych chtěl vidět, jak to na nejvyšší obtížnosti někdo projde :))))
Na nižší obtížnosti se dají ty mrchy utopit, ale na vyšších kousnou ještě i ve vodě, což je většinou exitus...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Já to prošel, sice to dost trvalo, protože občas ty mrchy nechtěly do té vody jít, ale dalo se. Trvalo to dlouho.

Ovšem potom to bylo něco. Na nejvyšší obtížnost ty svině snesou několik zásobníků než lehnou a těch šmejdů s raketometama tam je snad 8 nebo co. Pár se jich dá vykosit z dálky kulometem na autě a přesnou střelbou na hlavu, zejména za využití krytí mostem a omezeného dostřelu raket. Ale stejně je potřeba jít blíž a pár jich sundat brokovnicí, což je hodně riskantní a na hodně opakování :D

Ale už před tím ten komplex byl hroznej. A na konci v té sopce to bylo peklo…

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ty minimální požadavky mě ani nepřekvapují. Jelikož hru vyvíjí Ubisoft, předpokládám že herní engine bude ten samý (dobře vylepšený), co se používá ve Watch Dogs (a možná i sérii Assasins Creed). A hra Watch dogs byla první (co si pamatuju) co vyžadovala minimálně 8GB RAM. Mimochodem požadavky Watch dogs pro porovnání zde: http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/watch-dogs/11845/...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

AssCreed pouziva engine Anvil, resp. AnvilNext od ACIII. Ten je ich vlastny. Ma byt pouzity aj pre Rainbow Six: SIege.
Watch_Dogs ma tiez svoj vlastny engine Disrupt, vraj na nom robili od zaciatku co robili na hre (6 rokov?).
FarCry okrem jednotky su na engine Dunia, ktory bol odvodeny od CryEngine. Ale tipujem ze Ubisoft si ho tiez zmodifikovali ze by ho vlastna mater nespoznala, asi ako Lead engine pre Splinter Celly (postaveny na Unreal II engine).
No a este dalsie co pouzivaju su SnowDrop pre chystany The Division a UbiArt pre 2D veci.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.