Ospravedlňují vysoké hw nároky kvalitu prostředí ve Far Cry 4 pro PC?
Nejprve si ale samotné požadavky představme:
- 64bit OS: Windows 7 SP1, Windows 8/8.1
- min. 2,6GHz Core i5-750, nebo 3,2GHz Phenom II X4 955
- doporučeno vyšší Core i5-2400S (+), nebo AMD FX-8350 (+)
- 1GB grafika DirectX 11 / Shader Model 5.0
- podporováno v den vydání:
- Radeon HD 5850, 6000, 7000, R7, R9
- GeForce GTX 460, 500, 600, 700, TITAN
- zvuková karta
- dual-layer DVD mechanika
- 30GB HDD prostoru
- klávesnice, myš, volitelně Xbox 360 gamepad
- 256kbit/s internet pro multiplayer
Nemyslím si, že nutnost Windows 7 v 64bit verzi jakožto nejnižšího OS je problém. Windows XP jsou dávno mrtvé, Vista byla slepou cestou a sedmičky jsou první co uměly DirectX 11. A to je pro hru rozhodující. S ohledem na paměťovou náročnost, kdy 4 gigabajty jsou minimum a doporučuje se dvojnásobek je 64bit OS logický, nemluvě o tom, že 32bitových Windows se od řady 7 výše už stejně prodávalo jen naprosté minimum (pomiňme Starter edice).
Co je zajímavější, je volba CPU. Minimem je čtyřjádrový procesor, a to i u Intelu, což samo o sobě naznačuje hlad po CPU výkonu. A pokud doporučený procesor od AMD je to nejvyšší, co má firma na trhu (pomiňme teď 220W modely FX), obojí jasně naznačuje, že s dvoujádrem budete hodně trpět. Celek pak dotváří minimální grafická karta HD 5850 či GTX 460, obě sice už starší, ale ve své době vynikající a výkonné grafiky.
Far Cry 4 zkrátka v PC verzi přinese hodně grafických fines, ať již obecných jako HBAO+ či TXAA, nebo věci z Nvidia Gameworks. Tvůrci vydali příslušné ukázkové video. U něj mi vadí, že se srovnání nikoli implementace nového algoritmu s obvyklou předchozí, ale stav s implementací a zcela bez algoritmu. Ano, krásně pak vychází třeba ukázka antialiasingu TXAA, ale ruku na srdce: kdy by hra neměla TXAA, mohla mít třeba starý dobrý tuctový „4× AA“ a zubatá jako v „OFF“ ukázce by nebyla ani před 10 lety. Tohle video berte s hodně velkou rezervou, je z nemalé část jen a pouze marketingové.
Vypadá to ale na celkem slušný open-world. Přiznávám, že o hře vlastně téměř nic nevím a předpokládám, že asi nebude tak open jako Skyrim, ale graficky vypadá skvěle a minimálně za ozkoušení stát bude. Vaše měřítka ale mohou být jiná. Já osobně bych kupříkladu vyměnil ty superúžasné stíny za větší dohled, detailnější modely a textury a více detailů v dáli. Ale předpokládám, že tvůrci věděli, proč dospěli k řešení, jaké nyní prezentují a proč v podstatě - ať již omezením technologickým, nebo výkonovým . nedávají možnost zahrát si tuto hru na starších PC.