Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ovladače nemohly GPU Intel Alchemist zachránit, problém je hardwarový

>instrukcí typu ExecuteIndirect. Ty jsou v případě Alchemist řešeny softwarovou emulací, která je
>7-12,5× pomalejší než hardwarová podpora. Jinými slovy jde o problém, který ve skutečnosti
>nemohou žádné ovladače vyřešit nebo odstranit.

vyriešiť ani odstrániť to nie je možné, ale zmierniť ho možno lepšou emuláciou to ide.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A nekdo o to skutecne stoji? :-)
Kazde vynalozene usili by melo byt adekvatni vysledku...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zajímalo by mě, na čem stojí předpoklad, že Intel použil nějakou „horší“ emulaci, aby byl prostor pro nějakou „lepší“.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Časový limit na odstranění chyb (implementaci emulace) a Cena za man-day vývojáře?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Už propálil miliardy. Myslíš, že by pomohlo pálit dál? Nad určitou částku už lidi nemakají víc nebo lépe.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

neskúsenosť. Napr. toto sa pri softvérovej podpore CPU nestane, lebo SW support pre GPU je o mnoho rádov náročnejší ako pri CPU a stále sa tam objavia nedostatky aj kľude po 10-ich rokoch od vydania GPU.

ex-inženýr Nvidie: Každou hru vydávají rozbitou, opravujeme to v driverech
11. 3. 2015
„Téměř každá hra je vydána rozbitá. Řeč je o významných AAA titulech od výrobců, kteří patří k nejznámějším v branži. Někdy řešíme i donebevolající porušení pravidel API - jedna D3D9 hra se ani neobtěžovala s voláním BeginFrame/EndFrame. Leccos jsou chyby nebo přehlédnutí - jeden titul byl vydaný s chybnými shadery, které silně snížily výkon našich ovladačů"

"V ovladači už existuje dlouhá řada volitelných záplat, které prostě pro jednotlivé hry zapínáme nebo vypínáme - a pak jsou tam hacky specifičtějšího rázu - až po kompletní náhradu původních shaderů za verzi připravenou našim softwarovým týmem. Podivovali jste se někdy nad tím, proč je vydání každé významnější hry doprovázeno novými ovladači od AMD a Nvidie? Tak tady to máte…"
https://diit.cz/clanek/bugy-ve-hrach-resi-ovladace-graficke-karty

ATI R300/400 Linux Performance
on 5 September 2007
The X300 was about 50% faster in Enemy Territory and in Doom 3 it was as much as 12.5 times faster going from 1.7 frames per second to 21.3. In Quake 4 with the lowest available settings, the performance improvement was 54x faster!
https://www.phoronix.com/review/822#page-4

Radeon OpenGL Linux Driver Massively Improves 3D Texturing Performance For Older GPUs
on 30 April 2024
A 1.6x 3D texturing performance optimization on Vega! And 2.5x faster 3D texturing on even older GPUs! Plus finally having delta color compression (DCC) on GFX10 (RDNA1) GPUs to also help the performance.

With one of the patches in the series on GFX9 it ends up improving the SPECViewPerf energy test by 60% on Vega 10.

Another one of the patches confirm the 2.5x performance increase is measured using SPECViewPerf's energy scene on Tonga.
https://www.phoronix.com/news/RadeonSI-Faster-3D-Tex-Old-GPUs

Mesa 24.3 Delivers Big Performance Win For Aging AMD Navi 10 GPUs
6 November 2024
The upcoming Mesa 24.3 graphics driver stack will deliver a very nice performance win with the Radeon "RADV" Vulkan driver for aging RDNA1 "GFX10" graphics processors.

For RDNA 1 graphics the game Baldur's Gate 3 is around 10% faster, Witcher 3 is around 4% faster, some sample / stress test apps are 57~107% faster, etc.
https://www.phoronix.com/news/Mesa-24.3-NGG-Culling-RDNA1

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsou linky na linuxový ovladač. Je úplně jedno, jestli ten z 4x pomalejší zrychlí o 100 % na 2x pomalejší oproti Windows.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Občas byste měl přečíst i něco jiného než reklamní kecy.
Třeba ... historku o tom, jak jistá hra na OpenGL pod linuxem bylo nějaká pomalá. Tak na tom "trochu" zapracovali a najednou to bylo mnohem rychlejší než pod Windows. Zpětná implementace do OpenGL pod windows to zrychlila i tam, ale pořád o něco pomalejší, než pod Linuxem.
Já vím, je to už stará historka. Tou dobou jste možná ještě neuměl číst.

I v aktuální době se najdou hry, které běží lépe na Linuxu/Stemdeck než ve Windows. Ať už je to kvůli ne moc povedenému správci úkolů ve Windows, zbytečnému balastu nebo nějaké další "must-to-have" fíčuře.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To spíš vy jste ještě neuměl číst, jinak byste si zjistil, jaké verze API to byly. Podobně jako historka o OpenGL > Direct3D od Carmacka, přitom o pár let později otočil (byla doba temna PS2.0).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ExecuteIndirect je optimalizovana ficura ktora vykona Draw/Dispatch call bez toho aby CPU nastavil parametre ako pocet trojuholnikov, instancii, pripadne offset s ktorym ma renderovat. Tieto parametre CPU nema, ma ich len GPU, lebo boli tesne predtym vypocitane inym shaderom na GPU.

Intel to emuluje tym ze parametre skopiruje z GPU do CPU a potom zavola stary neoptimalizovany Draw/Dispatch s parametrami. Ale kopirovanie dat z GPU do CPU ma velku latenciu a GPU sa casto zastavi a len caka na prikazy z CPU.

Ten proces optimalizacie si viem predstavit:
Vyvojari Intelu menia poradie vykreslovania objektov aby vypocet parametrov nebol hned pred vyrenderovanim objektu, proste pokus-omyl pre kazdu hru, furt to dava chyby a artefakty. Vyvojari nadavaju na vedenie ze vynechali tu ficuru a oni to musia teraz fixovat, trhaju si vlasy, buchaju si hlavu o stol a o stenu. Potom pride manazer a zj*be ich ze to este nemaju hotove a nariadi im povinne nadcasy. :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

az si tohle prectou Davamir a FrankHorigan, tak je chudaky trefi.. ((:

tolik k argumentaci.. ''on to intel casem vyresi v driverech''

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

😆

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Není třeba, když tu máme Apple M4.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A proc ma tedy Battlemage tak mizerny vykon?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja bych rek ze battlemage nema ani tak mizernej vykon jako spis mizernou spotrebu, stuttering a kompatibilitu (padani her a potreba resizable bar, bez kteryho je vykon mizerenej)..

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

>> potreba resizable bar
Připomeňte mi někdo, prosím, jak stará musí být vykopávka, aby to neměla.

Na druhou stranu, chtěl bych vidět ovladač, který přidá těch chybějících 8 linek PCIe.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Resizable BAR by měl být podporovaný na deskách s čipsety Intel 300 a novějšími a AMD 400 a novějšími. U starších už je to věcí volby výrobce desky a existence kompatibilního BIOSu. Dál záleží na ovladači grafické karty: Intel s první generací Arc dlouho podporoval Resizable BAR jen na vlastní platformě, ale na platformě AMD nikoli (i když ho sama o sobě uměla). Takže kde je hranice, úplně jednoznačně nelze říct, může to záležet desku od desky a konfiguraci od konfigurace.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

ReBar podporují všechny Ryzeny od 1xxx na všech chipsetech od A320 (pravděpodobně i X300, nemám na čem vyzkoušet). Je to jenom záležitost UEFI...tedy spíš AGESy, stejně jako podpora CPU. TPM 2.0 taktéž podporují všechny Ryzeny přes upgrade.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oficiální podpora je od Ryzenů 3xxx, nebo se něco změnilo? Na některých deskách to lze povolit i pro starší generace, ale otázka je, jak to funguje (byly s tím problémy).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD (Smart Access Memory) jsem zkoušel v Battlefieldu, X470 PCIe 3.0 + RX6600XT PCIe x8 = nejede to, chová se to jako když má PC málo RAM, 5vteřin je hra plynulá potom zásek a znova 5vteřin plynulá hra, takto to cykluje.
Myslim si, že AMD SAM(ReBar) normálně běhá: PCIe 3.0 + GPU PCIe x16, nebo PCIe 4.0 + GPU PCIe x8.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Měl jsem takové podezření, že s tím budou mít problém věci starší než 4 roky, které dost pravděpodobně budou mít i jiné výkonostní limity než Re-Bar.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stuttering je sposobeny i tou emulaciou ExecuteIndirect. Ten produkt mali radsej zarezat nez to vydavat takto rozbite.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to drivermi, to casom vyriesia :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Temer jsem zapomnel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hm, povodne sa mi to nezdalo az tak zle.

Outsider pride, vyda prvu generaciu kariet a dostane sa niekam na uroven mainstreamu aktualnej generacie konkurencie. Not good, not bad either.

Ale teraz pozeram, ze jednak ono je to vlastne tak maximalne niekde na urovni nizsieho mainstreamu az skorolowendu konkurencie (co si budeme, od RX 6600 dole uz sa bavime o lowende). Horsie je, ze tato pozicia bola voci konkurencii, ktora sa do par mesiacov stala generaciou predoslou.

A este horsie je, ze ani po nejakom case Arc nie je vyhodna kupa. 6600XT sice uz v cennikoch nevidim, ale oproti 6600 je tam cena o 50% vyssia.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Outsider? TO jako vazne? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

6600XT není protože byl nahrazen
6650XT za stejnou cenu lepší výkon.
Ale já bych šel do 7600, o nějakou stovku dražší ale lepší výkon a hlaveň novější architekta.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud to není akutní, tak bych počkal na nové generace.

Čekám na aktualizaci o RTX 50xx a Radeon 8xxx
https://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

kucí, off topic. Poraďte.
Mám dual boot . Na rFactor a pracovnú stanicu. Po update indických windows sa mi rozdrbal rF . Slideshow...problémy. Pretiahol som ro mesiac starým imidžom. Všetko ok, pár min. ale nevidím pri bootovaní možnosť druhého bootu. Dá sa to nejako pridať do configu alebo?????
Dík, nexce sa mi preinštalovať druhý boot a hlavne napráskať tam sw , ponastavovať to. Je to pakárna tak na tri hodiny.
Vopred dík.
ps. tá Karášova skratka na shift + restart je pecka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro windowsí boot manager je 3rd-party aplikace pro editaci menu. Já si třeba přejmenoval položky a změnil pořadí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Díky, easy bcd to vyriešil.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Umí už EasyBCD typ BIOSu EFI?

Já jsem s dualbootem skončil, protože jsem kdysi nebyl schopen tyto boot managery zprovoznit s EFI a to zase potřebuju kvůli aktivaci ReBar a to potřebuju kvůli grafice a vyššímu výkonu ve hrách. Takže mám jen Windows a vlastně mi to vůbec nevadilo. Většina open-source je dnes multiplatformní a podporuje linux i Windows.

Nicméně možná získám jeden starší PC zadarmo a jestli se tak stane, budu mít místo dulabootu dva PC. Monitor, klávesnice, myš se dá přepínat přes KVM. Občas by se mi totiž pořád linux hodil. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak ja bežím na efi a prebehlo to bez problémov. Po zadaní mailu mi poslali link na free verziu.
Tak ja by som poskladal 2 pc na ryzen 1600 čo mi leží vna dvore v garáži.. Ale je to zbytočné v i zbe kde mám rig mám problém s jednym pc. Chystám sa postaviť na dvore malý domček pre hostí a druhú izbu na hranie a ako pracovňu. V dome mám málo miesta.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Od nějaké verze Desítek je boot menu ve Windows až za zavaděčem. Nejprv se zavede primární OS, pak se teprv objeví boot menu. Výběr primárního OS - okamžitě login screen. Výběr jiného OS - reboot PC a jednorázově vstup do vybraného OS. Takže UEFI neřešíš, navíc to řeší zařízení bez klávesnice, nebo s BT klávesnicí, kterou BIOS ještě nevidí (např. tablet).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

možná ale tvrdě na sw pracují, je ironické že až po odchodu Pata byly vydány ovladače co nevypadají jak studentské cvičení ale už se blíží tomu co má AMD/NV. Původně tam nebyla ani možnost volby zobrazení zda monitor dá 8 bit nebo 10bit barvy, prostě předtím něco co muselo splácat pár lidí na koleni s minimem prostředků jako jen tak mimochodem. Teď už to vypadá použitelně. I reakce jsou lepší, vše je plynulejší/reakce i na slabé A380 6GB.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

obchodná politika - starý za nový nefunguje, je to náročné a nikto sa nechytá... tak treba čarovať ale Zambia nedostala povolenie a vodopády vysychajú...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No, řekněme si na rovinu, že my fandové AMD, jsme si něco velice podobného vyzkoušeli u RDNA3... proto jedu dodnes na dvojce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> my fandové AMD, jsme si něco velice podobného vyzkoušeli u RDNA3
.. a předtím u Vega
.. a předtím s ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.