Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Ovladače nemohly GPU Intel Alchemist zachránit, problém je hardwarový

Zdroj: Shutterstock

Loni vydanou generaci Arc Alchemist provázely negativní recenze, problémem byl výkon. Intel sliboval řešení na úrovni ovladačů a byť dílčí změny přišly, situaci v zásadě nezměnily. Ani totiž nemohly…

Po vydání grafických karet Intel Arc Alchemist, které rovněž nedosáhly očekávané výkonnostní pozice, sliboval Intel softwarové řešení. Snažil se vyvolat dojem, že situace je řešitelná optimalizacemi ovladačů a každé nové vydání provázely zprávy o velkých výkonnostních posunech. Když redakce TechPowerUp po více než dvou letech od vydání Arc A770 přetestovala, zjistila, že se zase tak moc nezměnilo a karta je stále na výkonnostní pozici Radeonu RX 6600 XT:

Zdroj: TechPowerUp | Test Arc A770 z konce listopadu 2024

V rozhovorech u příležitosti vydání architektury Battlemage nyní Tom Petersen z Intelu přiznal, že výkonnostní situace architektury Alchemist je důsledkem její hardwarové konfigurace. Intel při vývoji architektury podcenil důležitost hardwarové podpory instrukcí typu ExecuteIndirect. Ty jsou v případě Alchemist řešeny softwarovou emulací, která je 7-12,5× pomalejší než hardwarová podpora. Jinými slovy jde o problém, který ve skutečnosti nemohou žádné ovladače vyřešit nebo odstranit.

Zdroj: TechPowerUp | Softwarová emulace instrukcí ExecuteIndirect působila na Arc Alchemist 7-12,5násobný propad výkonu oproti hardwarovému řešení, které je již implementováno v generaci Arc Battlemage

Připomeňme, že Intel původně v souvislosti s top modelem řady Arc Alchemist mluvil o úrovni GeForce RTX 3070, některým partnerům před vydáním měl prezentovat dokonce výkon srovnatelný s GeForce RTX 3070 Ti. Ani k nižšímu modelu ze jmenované dvojice se však karta nepřibližuje a to ani po 2,5 letech od vydání architektury a více než 2 letech od vydání samotné Arc A770.

Naopak to vypadá, že novější hry využívají instrukce typu ExecuteIndirect ve vyšší míře a ani se nezdá, že by se na tom mělo něco změnit. Intel již ani nemá důvod vývojáře her od jejich použití odrazovat, protože nadcházející generace Battlemage tímto problémem netrpí. Intel může naopak u her, které je využívají, prezentovat velké výkonnostní posuny nové generace grafických karet oproti jejich předchůdci.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Ovladače nemohly GPU Intel Alchemist zachránit, problém je hardwarový

Sobota, 14 Prosinec 2024 - 01:05 | DDR0 | možná ale tvrdě na sw pracují, je ironické že až...
Pátek, 13 Prosinec 2024 - 23:33 | Dudo | Díky, easy bcd to vyriešil.
Pátek, 13 Prosinec 2024 - 22:48 | Ladis | Pro windowsí boot manager je 3rd-party aplikace...
Pátek, 13 Prosinec 2024 - 22:47 | Dudo | kucí, off topic. Poraďte. Mám dual boot . Na...
Pátek, 13 Prosinec 2024 - 20:08 | Ladis | To jsou linky na linuxový ovladač. Je úplně jedno...
Pátek, 13 Prosinec 2024 - 20:07 | Ladis | Už propálil miliardy. Myslíš, že by pomohlo pálit...
Pátek, 13 Prosinec 2024 - 14:49 | Peter Fodrek | neskúsenosť. Napr. toto sa pri softvérovej...
Pátek, 13 Prosinec 2024 - 14:48 | melkor | Měl jsem takové podezření, že s tím budou mít...
Pátek, 13 Prosinec 2024 - 14:38 | melkor | Pokud to není akutní, tak bych počkal na nové...
Pátek, 13 Prosinec 2024 - 14:27 | melkor | Časový limit na odstranění chyb (implementaci...

Zobrazit diskusi