Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Pamatujete na legendárního Duka Nukema 3D? Zahrajte si ho skrze BuildGDX

to boli casy...okrem TekWars a 7Paladins mam prejdene vsetky uvedene hry

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Protoze v ty dobe delali hry lidi ktery umeli hry delat, nebyly debilne omezeny a stacilo jim na to par prachu.

Dnes to naopak delaji hlavne "debilove" ktery sou(plus) omezeny novymi regulacemi ras, urovni zvuku a dalsich zakonovych sragor, jo penez maji jak nasrano kdyz ze stovek hernich studii se jejich skoupenim stalo par velkych molochu.

Muzu srat RT, 4K, HDR a pod. kdyz nemam po ruce nove kvalitni herni tituly, nekdy Medal of Honor byla skutecna parba ve II svetove, CoD podobne, kdyz vysel Half-Life 2 ktery sel hrat na Radeon-u 9550 byla to neskutecna pecka, stacil vam jednojaderny Athlon 64 3000+, 1GB RAM a jeli ste spokojene, dnes maji 8 jaderne nabusene procesory, v prumeru ma herni pc-čko 16GB RAM a navic sakra rychlou, cele to dotvari vykonna 8GiB GPU v zakladu a presto vychazi kazdy rok ukazkove pekne hovno.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mozno si uz iba obohrany alebo mas nerealne ocakavania. Stale vychadzaju dobre hry. Tiez som vyrastal na Half Life, Doom, Far Cry a spol (predtym 8bitove hry na C64). Ale aj potom prisli Mass Efecty, Witcher seria, Crysis, Borderlands 2/3, Alan Wake, Metro seria, Dead Space seria, Control, Talos Principle, Cyberpunk ci teraz Alan Wake 2. Stale je co hrat. Vychadzaju skvele a prepracovane hry. Ale samozrejme ten pocit zo zaciatku ked toho clovek este vela nevidel a nezazil, sa uz neda vratit spat. Tym si kazdy prejde iba raz. A ten som zazil tiez pri prvych VR hrach a ked prislo Half Life Alyx. Zahrat si takuto hru alebo Resident Evil hry vo VR je pecka. Vzdy sa da si nieco uzit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pojdme si spolecne zazpivat dedecku: https://www.youtube.com/watch?v=MfqHDY3bnqE

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to už jde dááávno hrát v prohlížeči ne?

https://classicreload.com/duke-it-out-in-dc.html#

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jde, ale připodobnil bych to k hraní Dooma na kalkulačce.
Taky to jde.
Ale proč bych to dělal, když jsou mnohem lepší způsoby?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tak výhoda je asi v tom, že nepotřebuješ nikde nic instalovat zapneš to kdekoli hned.
Já tak nehrál Duka, ale Wolfa celé dvě epizody.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ten web mi zhodil Pale moon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je ten prohlížeč, co už není aktualizovaný?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pre W10 je aktualizovaný stále. Vychádza z FF LTS.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V chrome to vytuhne, v opeře taky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mohu potvrdit. Nefunguje to.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Niekedy to hodí hlášku: PDOException: SQLSTATE[HY000]: General error...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zbytečnost, na Steam je dávno 20th Anniversary Duke Nukem World 3D Tour. A fan projekt dukeHRP už velmi dlouho.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fan projekt dukeHRP jsou pouze upscalované textury z původní hry, které
1. vyžadují původní herní data a
2. jsou "...optimizovány pro nejnovější OpenGL porty" (citace z webu autora), což BuildGDX bezpochyby je.
Aktuální, vámi zmiňovaná verze ze Steamu na rozdíl od již nedostupné Megaton Edition nezahrnuje původní DLC, navíc je poněkud zabugovaná (více viz https://www.high-voltage.cz/2023/ohlednuti-za-duke-nukem-3d-anniversary/ ).
Navíc je to čistě Duke, v článku ale píšu o možnosti spustit X dalších dobových stříleček.
Takže asi tak.
Pěkný den.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

asi jsme se nepochopili, mínil jsem to jinak, prostě asi nejsem cílovka pro "autentický retro zážitek", proto je zmíněn Makarov v článku že s projektem eDuke32 měl problém. Já Duka, Heretica atd hrál na dobobém hw a rozhodně už bych se vracet nechtěl protože i na 17" CRT 1024*768/85 to vypadalo hrozně.
Chápu smysl tohoto "hubu" her ale když si to pustí někdo s 4K obrazovkou co začínal na hrách s UE3 enginem, nebo i jen 2/2,5 (Bioshock, UT2003/4) tak to okamžitě vypne jako nekoukatelné. Proto mi ten HRP pack přijde mnohem použitelnější i pro ty co kostičkovanou grafiku jako mladí nezažili.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nicméně CRT 120 Hz vypadá hodně dobře. "Plynulejší než realita" a "barvy jako OLED" ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak na kvalitnější CRT první levné fHD neměly... Ještě pořád mám schovaný Dell 21" co má 1600*1200 na 100Hz a na 85Hz dá 1920*1440. A ta váha - kolem 35kg.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na hraní DOS her ve 120 Hz stačí S3 Virge a levné 17" CRT. Fígl je, že 120 Hz funguje v 640x400 a S3 Virge má nastavitelné Hz v DOSu pro různá rozlišení. Navíc 640x400 udělá upscale UI starých her jako Retina na Apple - jeden pixel UI je přesně 2x2 pixely nativně. EDIT: Brácha takhle v posledních letech prošel Blood a Hexen 1.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

je to možné, ale už bych se do "autentického zážitku" vracet nechtěl proto preferuji ten Duke HRP pack a další upravené jako je Heretic, lepší textury, vyladěné ovládání na kombinaci klávesnice+myš, v původních kdy při posunu myši dozadu místo pohledu níž začal couvat to už opravdu ne.
Tak nějak doufám že Duka, Heretica, Hexen či Blood někdo jednou dostane aspoň do Unreal Enginu 3, tedy kvalita starého Unreal Tournament 3 což utáhnou pohodlně i integrované grafiky v CPU a zároveň je to kvalita která ani v roce 2023 neurazí. Nebo i by byl fajn mod RTX jako na Quake 2 který by Dukovi s tmavým kontrastním prostředím dodal podstatně vyšší kvalitu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přiznám se, že jak Duka, tak Blooda mám s upscalovanými texturami, protože máte pravdu - na to nízké rozlišení jsme si zkrátka odvykli. BuildGDX však použití těchto textur, stejně jako bambilion dalších módů a editů vytvořených pro původní hry podporuje - stačí je vložit do zmiňované složky autoload.
Takže i ty buildovky mohou vypadat jako relativně moderní hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nic pro mě, zkoušel jsem Gothic 1 a ovládání bylo na mě moc retro, takže jsem to rychle zase odložil. Čekám na remake.
Tudíž ani Duke a podobné věci kvůli z dnešního pohledu náročnému ovládání raději ne.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Duke náročný na ovládání?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ano, byl primárně na klávesnici. Na myši se to hraje poněkud pitomě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslim, ze Duke byl uz plne optimalizovanej pro mys. Doom byl ovladatelnej mysi jen castecne (pohled vlevo vpravo)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ne, build engine neumožnoval pohled nahoru a dolů. Resp. umožnoval, ale dělal to tak, že se celej obraz deformoval a zkrátka ani na myši to nikdo nevyužíval, protože to stále nebyl plnohodnotný 3D enigne.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Treba si to blbe pamatuju, ale mam za to ze Duka uz jsem ovladal mysi. Descent byl plne 3D a je starsi nez Duke, tak mi to prijde divny, ze by to neumel

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Duke se myší ovládal stejně jako Doom. Oba dva jsou to 2D enginy s přidáním výšky. Označují se jako 2.5D. Při pohledu nahoru a dolů se deformuje obraz, protože engine není 3D a neumí to vykreslit. Descent má uplně jinej engine, kterej je plně 3D a umí vykreslovat plynulej pohyb ve 3D prostoru. V Buildu u Duka se místnosti nad a pod dělali teleportem postavy do jiného sektoru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Toto jednak miesa dokopy dve rozne tvrdenia a cast z nich nie je pravda, svojho casu som level editor pre duka pouzival a robili sme deathmatchove mapy.

Teleport sa pouzival iba na implementaciu specialnych veci, ako vodna hladina, pretoze dva sektory neslo priamo spojit vertikalne. Verzia renderera v Duke nedokazala pokracovat renderovaci pass cez podlahu alebo strop sektora.

Dva sektory nad sebou mohli v mape existovat a bezne v mape existuju (napr. uz prva mapa v prvej kampani ma v kine nad sebou vstup do kinosaly a premietaciu miestnost). A ked si clovek tu mapu otvori v editore, tak uvidi, ze tam je to aj realne umiestnene nad sebou. Existovalo iba obmedzenie, ze horizontalne prechody z dvoch nad sebou umiestnenych sektorov do tretieho sektora nesmu byt umiestnene nad sebou a ze sektory nemozno spajat vertikalne. Ani jedno z toho renderer nerozchodil.

Co sa tyka renderingu tych veci, tak on by Build engine ten treti rozmer aj dal, ale pre zjednodusenie vypoctov (tipujem, ze hlavne na texture mapping) to nebolo implementovane. Namiesto toho sa pouzil skew, ked sa obraz vertikalne zdeformoval pri pohlade hore alebo dole. Cely gameplay bol potom navrhovany tak, ze nejake brutalne pozeranie sa hore alebo dole nebolo na dohranie potrebne.

"Moderne ovladanie hry" mysou + WSAD na strafe left/right + forward + backward nastavit ide uplne v pohode a bude to fungovat, akurat teda ten pohlad hore a dole bude vyzerat divne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V těhle hrách člověk nemusel koukat nahoru/dolů, byl tam vertical autoaim. Jen párkrát ve hře cílil na nějaký objekt natáčením hlavy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Duke praveze nema ten autoaim az taky brutalny ako Doom

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale těch míst, kdy musím skutečně mířit nahoru/dolů, je tak na prstech jedné ruky (pozn.: u Dooma nikdy, to je fakt).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Duka mysou ovladat slo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No on medzi povodnym Doomom a Duke 3D existuje este jeden rozdiel a to ten, ze Doom bola v podstate 2D hra. Tam snad ani neexistoval command na skok a hra pouzivala treti rozmer ako neprekonatelny obstacle. Ak clovek spadol z nejakej vyvysenej plosiny dole, musel hladat schody, vytah alebo vhodne miesto odkial sa dalo prebehnut.

Duke 3D zasa ten vertikalny rozmer ako herny element bezne pouzival a na veci sa vyskakovalo.

Tomu bolo prisposobene aj to, ze Doom mal vertikalny autoaim, zatial do Duke Nukem ho mal len v obmedzenej miere, ak vobec.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já mám kvůli tomu starou Vectru VL s Pentiem 90 ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Už od XPéčok mám všetky staré gamesy v DOSBoxe. Teda od Indiana Jonesa 4 cez Quadrax až po Ultimu Underworld.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Dotaz: jak je to s podporou wawetable syntezy u BuildGDX?
Pri zmince o Witchaven jsem si vzpomel, jak jsem snad hodinu resil co se deje, kdyz jsem kdysi demo pustil na novem PC. Az pak mi doslo, ze hraje porad to stejne, jen to AWE32 trosku prechroupala. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud mluvíte o Microsoft GS Wavetable Synth, tak se zdá, že by podpora měla být implementována (podle toho co jsem dohledal).
Osobně jsem však na Linuxu, kde je pro MIDI dostupný pouze Gervill a Real Time Sequencer, takže vám to nastopro nepotvrdím.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

My balls your face! Shit or your head where is difference?

Multiplayer... Dodnes vzpomínáme na některý fígle s holoduke a pipe bombama nebo zmensovaci regeee

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Holoduka jsme nepoužívali, ale jetpacky a miny jo. Jsou nějaké novější hry, kde by třeba ty miny byly?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

preco nehodit nieco modernejsie? napr Raze https://raze.zdoom.org/about

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V čem konkrétně? Kromě podpory Vulkanu, která je valné většině hráčů těchto retro her celkem buřt nenacházím nic, v čem by Raze oproti BuildGDX vynikal, viz tabulka na Blood Wiki: https://blood-wiki.org/index.php/List_of_Source_Ports_and_Recreations

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.