Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Pascal SMP otestován, výkon zvyšuje obzvlášť při vysokých FPS

Technologie společnosti Nvidia, Simultaneous Multi-Projection (SMP), která má zvýšit výkon v situacích, kdy je jedna 3D scéna vykreslována na 2 a více displejích, se poprvé dočkala nezávislého testu.

Technologie Simultaneous Multi-Projection (SMP), kterou uvedla Nvidia s generací Pascal, se dočkala reálného nasazení. V čem SMP spočívá?. Grafický čip této generace je schopný v jednom průchodu zpracovat geometrii pro více úhlů pohledu. Toho lze využít jak ve světě virtuální reality, kdy není třeba geometrii pro každé oko zpracovávat v samostatném průchodu, tak v případě hraní na více obrazovkách. V takovém případě lze potenciálu využít k projekci obrazu pro každý panel zvlášť s nižšími výkonnostními dopady než doposud (v současnosti se buďto vyrenderoval jeden obraz a roztáhl lineární projekcí, což mělo v důsledku širokého úhlu záběru dopad na zkreslení v rozích, nebo se vykresloval obraz pro každý displej zvlášť, ovšem s dramaticky rostoucími nároky na geometrický výkon). Ve druhém případě by měla Simultaneous Multi-Projection podle Nvidie přinést až 3× vyšší výkon.

Podpora se objevila ve hře iRacing, kterou se jala otestovat redakce německého webu ComputerBase. Zvolila k tomu konfiguraci se třemi FullHD monitory:

„ein“ = zapnuto, „aus“ = vypnuto

Ukazuje se, že v praxi je SMP schopna v tomto konkrétním případě nabídnout o 14-21 % vyšší výkon. Pokud budeme sledovat závislost nárůstu výkonu na výchozích FPS, zjistíme, že k nejvyššímu nárůstu (21 %) dochází v situaci, ve které je již bez SMP výkon nejvyšší (GeForce GTX 1080 bez anti-aliasingu) a naopak k nejnižšímu nárůstu (14 %) v případě nejnižších FPS (GeForce GTX 1060 s anti-aliasingem).

 FPS bez SMPFPS se SMPnárůst výkonu díky SMP
GeForce GTX 1080206,2249,0+20,76 %
GeForce GTX 1080 + MSAA163,9192,4+17,39 %
GeForce GTX 1060152,4177,4+16,40 %
GeForce GTX 1060 + MSAA102,6116,8+13,84 %

Je zřejmé (a v podstatě logické), že SMP zvyšuje výkon pouze v situacích, které jsou omezené geometrickým výkonem jádra. Jakmile se stane limitujícím prvkem jiný aspekt (zde např. vyhlazování nebo nižší fillrate / aritmetický výkon jádra GP106 oproti výkonnějšímu GP104), je posun menší.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Pascal SMP otestován, výkon zvyšuje obzvlášť při vysokých FPS

Středa, 14 Září 2016 - 02:41 | bigless | Víte jak se pozná troll? Často vůbec nereflektuje...
Úterý, 13 Září 2016 - 13:20 | Marek Moravčík | "ale předpoklad, že se to všechno bude dělat...
Úterý, 13 Září 2016 - 12:36 | Jaroslav Crha | tak pokud chcete jít na úplný začátek tak řeč...
Úterý, 13 Září 2016 - 12:09 | TyNyT | jen technická: úplně původně tu byla řeč výlučně...
Úterý, 13 Září 2016 - 10:58 | Jaroslav Crha | jo věcně, zrovna teď se někdo na pc-sardinkách...
Úterý, 13 Září 2016 - 10:44 | Jaroslav Crha | To slovíčko "herní" jsem tam přidal já...
Úterý, 13 Září 2016 - 10:33 | TyNyT | Všechno beru, ale tohle je přece obraz klasického...
Úterý, 13 Září 2016 - 09:31 | Marek Moravčík | "Myslel jsem spíše na patche chování samotné...
Úterý, 13 Září 2016 - 08:46 | TyNyT | Quadro je profi segment, podobně jako FirePro u...
Úterý, 13 Září 2016 - 08:25 | TyNyT | Když už jsem byl označen za trolla, tak si...

Zobrazit diskusi