Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Potvrzeno: Raytracing patch na Battlefield V snížil obrazovou kvalitu

Možná mohli připravit tři presety low-mid-high a pak nechat laborování na uživateli - počet paprsků, počet odražení paprsků, jemnost rastru odrazu apod. A ktomu mohla být speciální místnost, chodba, komplex, kde by se dalo testovat, měřit, zkrátka si hrát. Tím by definitivně bylo vyštrůtáno, co Turing svede nebo nesvede. Aspoň v rámci implementace BFV. Uživatel se stejně po krátkém singlu nudí a takto by mu zbyl aspoň benchmark, laboratoř. O té hře by se pak ještě dlouho mluvilo a nejen redakce by se k ní vracely.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

většina lidí zapne nějaký preswet a v jemném nastavování detailů se nehrabou, jen málokdo to bude dělat, dost lidí nechá i default nastavení buď detekované hrou či třeba pomocí NV Experience a opět do toho nijak nešahají a to se bavíme o rasterizaci a ne o parametrech RT kde to bude skutečná alchymie pro člověka co neví co dělá.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Některé ty výtky ale nedávají smysl. Třeba ta poslední. Na tak zvlněném jezeře ani náhodou nebude odraz stromů na hladině. Spíše způsobí mírnou změnu barvy jak se světlo láme různými směry. Vylezli sakra autoři toho článku vůbec z herního doupěte ven? ;-) Výsledek s RTX je tedy zjevně realističtější než bez i když autoři tvrdí opak protože se jim líbí možná hezčí ale nerealistický výstup bez RTX

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ne, ze bych tu hru hral, protoze mi uz neni 15 a ta hra je celkove brak. Vytky asi celkem smysl davaji. Druha vec je spis, jestli tak jak RTX ve hre funguje dava smysl obecne, kdyz je to stale v beta nebo demo verzi, podle toho, kdo ma jake preference. Z toho pohledu mi prijde i celkem zbytecne resit vykon/kvalitu..resit par pridanych dobrych/spatnych odlesku na oknech, vode a kaluzich..mne osobne prijde jako ztrata casu.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

čéče v jedný vteřině mě napadlo zda to přihodit do diskuse na EHW. Mno pak jsem se podíval na 220+ příspěvků a říkal jsem si nebudu zlej :-)
1. je mi jasný jak by to dopadlo (napadáním a kopáním do Jirky)
2. už tak to tam je vyhrocené
3. nemá to stejně ani smysl.
Je to tam hlavně 3 na 3 díky tomu, že se přidávám. Jinak by Tebe a Honzu početně převálcovali (někteří na mě nechtějí reagovat). Na mě nic nemají chovám se slušně a já osobně opravdu nemám nic proti RT ani nVidii + to že přišlo RT se mi líbí. Jen využití vidím zatím spíš na dema. Reaguji jen na nesmysly maudita, hnízda a plevelení diskusí od Crhy.
Tome jak jsem už psal buď nad věcí a nemotej do toho emoce. Uvidíš kolik klidu Ti to přinese :-) + ty urážky pak použijí proti Tobě. Mi třeba nadávají, titulují mě ale nevracím jim to :-) Můžu to mimo jiné pak v poukázání použít proti nim... Stejně jako když jsem teď uznal, že jsem napsal chybný údaj. Oni neumí přiznat nic ani očividné lži.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Maudit, Hnizdo jsou celkem jiste mentalne poskozeni jedinci, kteri se chodi do tech diskusi lecit svoje mindraky a neuspechy. Co je na tom fascinujici je ta schopnost prekroutit vsechno a lhat jako o sto sest. Jinak to jsou ve skutecnosti sragory bez patere. Crha je zase priklad cloveka s IQ tykve... vyber si :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ty "chyby" nebo chcete-li snížení kvality grafiky, zmíněné v článku, jsou samozřejmě technicky úplný nesmysl. Takhle 3D rendering nefunguje.

Při práci na návrhu rendering pipeline se uvažuje zhruba takto:
1) Kolik plochy (%) ve screen-space daný objekt zabírá, protože to odpovídá počtu samplů, které na objekt budou potřeba (u MSAA např. 2 samply per-pixel) a tím pádem jeho reálné ceně sebrané z výkonu shader units. U deferred renderingu je to trochu jinak, ale obecný princip je stejný.
2) Jaké shadery (s kolika a jak náročnými průchody) se na daný objekt mají aplikovat. To přímo ovlivňuje latenci daného snímku - více průchodů = větší latence = nižší FPS.

Můžu vám s klidem říct, že cena renderování listů, které by padaly do vody nebo nad vodou, vzhledem k tomu, že zabírají tak 1% scény, je tak malá, že by jakékoliv manuální zjišťování co kam dopadne bylo mnohem horší, než ušetřený frametime/výkon. Ve skutečnosti jsou ty padající listy jen alpha-textury. Kdyby bylo možné zobrazit wireframe dané scény, tak jak to dokážou vývojářské nástroje, bylo by očividné, co myslím.

Oni se i inženýři z Nvidie k tomuhle dokonce vyjadřovali a zmiňovali problémy se scénami, kde je "hodně zeleně" a bylo to označené za bug. Pokud vím, nikdo nemluvil o jednotlivých padajících listech. V těch zalesněných scénách hra padala pod hratelné snímkové frekvence. Jestli se zrovna renderuje o 10 listů více nebo méně ve scéně s tisícovkami listů na stromech a trávou nehraje z pohledu výkonu roli. V těchto konkrétních scénách vylepšili DICE výkon masivně, za to pár lístků fakt nemůže. Vůbec nad něčím takovým uvažovat mi přijde absurdní.

Ten efekt je ještě k tomu randomizovaný, k čemuž se kvůli výkonu používají pseudo-random generátory, takže nejde ani říct, že "jsem scénu ze sejvu naloadoval 10krát a 10krát tam bylo méně listí". Stačí, aby se použil stejný seed a randomizace bude pokaždé stejná. Toho efektu se využívá třeba u procedurálního generování. Restart hry by mohl pomoci.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pseudorandom_number_generator

Autoři na těch webech jsou možná skvělí recenzenti hardwaru, ale 3D grafice očividně nerozumí. A nebo pokud rozumí, musím se ptát po jejich motivaci, proč něco takového vypustili. Zdejšímu autorovi to zazlívat nemůžu, nikdo neví všechno, ale chtělo by to tyhle zdroje ověřovat přes nějakého peera z oboru. Pak by jste takovýmto přešlapům předešli.

Můžu doporučit třeba Guru3D.com, kde se redaktoři vyznají nejen v hardwaru, ale i v rozumném rozsahu ve 3D grafice.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Problem "listi" nepochazi od redaktoru, ale z oficialniho bug listu
"- DXR Performance degraded in maps which feature a lot of foliage
- This particularly effects War Stories “Liberte” and “Tirailleur”
Status: Currently investigating"
Mozna se toho chytly, kdyz je to popsane jako sceny, ktere obsahuji hodne listi.

Jnak ty jsi si vybral jednu chybu, v clanku jsou zminene dalsi 2 .. ktere s "listim" nemaji nic spolecneho a spis ukazuji pouziti mene paprsku pro konkretni pripady.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdo z hracu fps potrebuje neco jako raytracing??? Huang je jak drogovej dealer a ti co mu to zerou, tak solej nesmyslny penize za karty, dobre vam tak!

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Kdo z řidičů potřebuje auto za 500+ tisíc když stejně dobře může posloužit auto za polovic. Proč mít oblek předních světových značek když oblek někde v Tescu splní to samé, proč si kupovat mobil za 30tisíc když mobil za 5 nabídne stejné funkce a telefonovat se dá s přístrojem i za 500.

To zboží má své kupce.

A na to kdo potřebuje RT se zeptám, kdo potřebuje rasterizaci? Nikdo,hráč potřebuje aby se mu děj hry vizualizoval na nějakém zobrazovacím zařízení, jestli pomocí rasterizace nebo RT je irelevantní, RT ale nabízí to co rasterizace nabídnout neumí a sice realtime počítané parpsky světla což vede k realistickému zobrazení bez nějakého složitého skládání stejných efektů pomocí rasterizace, které je omezené tím co je ještě vývojář schopný implementovat bez dramatického navýšení potřebného času na implementaci.

Kolik filmových studií které dělají "CGI" efekty do filmů nebo jsou to dokonce filmy kde bez CGI není jediná scéna používají rasterizaci a kolik RT. Kolik profesionálních grafiků dělá rendery s pomocí rasterizace a kolik s pomocí RT:

A kdo solí nesmyslný peníze si to asi může dovolit, člověk s cca 100-150 tisícovým platem si i tu hloupou RTX2080Ti může koupit z výplaty aniž by to nějak výrazně pocítil a udělo mu to díru do rozpočtu, když ti lidi mohou platit 50 měsíčně hypotéku nebo leasing na auto, proč by někdo nemohl koupit grafiku za 30. Někomu holt přijde nesmyslná grafika za 30 ale sám má třeba mobil za 30 nebo auto za 3M, taky to může být nesmysl ale ti lidi si prostě udělali radost a dobře jim tak, oni jsou spokojení

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

zle sa na to pozeras, skor sa spytaj, preco karta X stoji 1300€ ked jej predchodca stal 800€
podla mna kazdy by vedel dat za 2080ti tolko penazi, len ci ta karta dava pridanu hodnotu, alebo ide len o cisty milking? to je otazka.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Protože někdo za to zboží chce 1300€ a ne 800€? To je nějaký problém?

Buď za to 1300 dám nebo nedám, na tom není o čem diskutovat, existuje spousta věcí co by se mi líbilo mít a nemám na to,nenapadne mě ale nadávat nebo zesměšňovat výrobce/dodavatele.

Příspěvek který komentuješ nebyl o konkrétní ceně konkrétního produktu ale o tom že tak jak existují lidé co jim zboží přijde drahé a zbytečné, tak jsou lidé co jim to drahé nepřijde, nebo to jednoduše neřeší protože to zboží potřebují/chtějí

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"nenapadne mě ale nadávat nebo zesměšňovat výrobce/dodavatele."

takze ty nikdy nehodnotis jakykoliv produkt na zaklade kvality a ceny ? v tom pripade z tebe musi mit ty nase obchodaky radost :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jiříku ty bys hlavně potřeboval promluvit si s psychologem. Být fanda je fajn ale u tebe to přerostlo do stadia duševní poruchy.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Komentuju tu zaslepenost kde člověk vidí jen svůj pohled a nedokáže připustit že někdo to může vidět naprosto jinak.

Proč řeší právě grafiku za 30 a ne telefon za 30 nebo auto za 3M. Že na něco nemám nebo v tom nevidím význam neznanená že neexistují lidé co na to mají a význam v tom vidí.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Zaslepenost a vidění jen svého a to ještě značně idealizovaného pohledu tu předvádíš hlavně ty. Fakt ti to nedochází? Všichni jsou blázni jen ty letadlo? Normální člověk terý to tu schytává za své blábolení jako ty by se nad sebou zamyslel jestli s ním náhodou není něco v nepořádku. Ty jdeš bohužel v Crhových šlépějích. Dej si pozor aby jsi neskončil jako on.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Whataboutism

Je tu PC HW web, kde se auta neresi vubec a telefony okrajove. Kritika spolecnosti, ktera prinese na trh neco s uplne jinym pomerem cena/vykon a ficurou, ktera ma velmi sporadicke a problematicke vyuziti je opravena.

Ac si to kupujici najde, je uplne validni nazor, ze to neni dobre a nastavuje to spatne trendy.

Napriklad jako Fallout 76. Ta hra je desivej brak a stala 60$. A je spravne, ze to lide dali Bethesde poradne sezrat, i kdyz se nasli taci, kteri zaplatili 60$, nebo dokonce 200$ za sberatelskou verzi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takhle bych to neporovnával. Spíš bych to porovnal s dealerem osobních aut, který na nákupy a jízdu po městě doporučuje offroad. Nebo jako kdybych si chtěl koupit kávovar JEN NA KÁVU a prodejce by se mi snažil vnutit, jak je výborná funkce horké čokolády - kterou prostě nepotřebuju.

(Ale věřím, že třeba důchodci by se tímhle zlákat nechali...)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono když se díváte na vystoupení Huanga, tak z toho čiší, jak strašně rád by byl jako Jobs. Jenže to neumí, nemá na to charisma a hlavně nová řešení jsou polovičatý nedotažený zbytečnosti, viz tento herní raytracing. Možná tak za 10 let budou mít nejvyšší GPU dostatek výkonu, aby to bylo plynulé, jenže i tak bude tou dobou i z visuálního výhodnější nechat to na klasické rasterizaci, tou dobou v 7680x4320. Teď to akorát zabíjí celou novou generaci GPU a s tím související generaci přicházejících her.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz Jobs prezentoval iPhone, tak tam nefungovalo nic dohromady. Meli jeden co vola, jeden co prehrava, atp.

Tohle je proste neco jako kdyby byl zrovna vynalezen spalovaci motor, ale nemel vykon ani jako klasicky konsky povoz :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

no on je tam problem, ten spalovaci motor neni uplne vystiznej, protoze se vyvijel nezavisle na povozu.. jak pise Jezek, rt bude mit vzdycky zlomek vykonu rasterizace.. je to proste akcelerovany na stejnym gpu a rt ma vetsi naroky.. takze tu raterizaci proste nemuze predehnat ani dohnat.. (:

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

RayTracing se vyvyji nezavisle na klasicke rasterizaci.

Aktualne se pouziva diky jednomu HW produktu a jednomu/dvoum SW produktum hybridne. Ale tenhle hybridni zpusob je stale resen separatne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mali, moc tomu nerozumíš - dohromady právě fungovalo všechno, ale jednotlivé kroky prezentace se musely dělat pečlivě a v daném pořadí, protože OS byl v těžké beta verzi. Nebylo to o HW, ale o SW (OS) - telefon stačil jeden.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevidim jedinny duvod proc bych mel kdy na 32" monitoru mit 7680x4320, vetsi monitor rozhodne nechci.
RT dava smysl jako dalsi vylepseni her za 5+ let.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Takove rozliseni dava smysl u VR.

Na monitoru si ho taky uplne nedovedu predstavit. Ledaze by slo o specialni monitor obklopujiciho hrace ve 180 stupnovem uhlu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

miluju kecy lidi,kteri na pc maximalne pusti fb a gamesku :D ze ty nevidis duvod...:D
pc nejsou jen HRY...a predstav si,ze uz jde na trh takovej monitor :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

TY VOLE, v AMD maju asi fakt krystalovu gulu, ked sa pred casom vyjadrili, ze na RT este nedozrel cas a nebudu sa mu este venovat.

Mozno pri 5 nm+++ a 600 mm^2 GPU s 2048 RT units a 12288 SP/CUDA v roku pana 2027 to pojde hladko a prenadherne aj na 5K monitoroch za 2 stovky, ale teraz nie ...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ne to si pletes, AMD nema krystalovu gulu, AMD ma velmi omezeny rozpocet na grafiky, jinymi slovy nemaji penize :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

JJ nemají (i když už jsou v černých číslech, tak počítám že se to zlepší)... myslím že nyní se budou snažit optimalizovat výkon a RT je zatím okrajovou záležitostí. Čili nechají toho majetnějšího ať se snaží. Ono i AMD toho přineslo hodně. nVidia je majetnější tak proč ne ať prošlápne cestu RT. Jinak opravdu tyto 20XX grafiky beru tak jaký mají výkon bez RT to RT je zatím hlavně na ukázky a dema.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen jsem lhal před deseti lety tvrdil že RT pro hry je vlhký sen. AMD si tohle stále uvědomuje - to jen hamižný korejec už nevěděl co lidem vnutit tak na to co kdysi řekl zapoměl.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pleteš se. Neměli peníze. Díky Ryzen teď do vývoje gpu pumpuji hodně peněz. Nicméně s jejich názorem, že raytracing nemá smysl řešit dokud nebude dostupný i pro lowend nelze než nesouhlasit. Nemluvě o tom, že v současné podobě je raytracing spíše k smíchu než vlastnost po které by oko hráče toužilo.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

jasně, zatímco Vega s milionkrát opěvovaným (a nefunkčním) Primitive Shader a brutální spotřebou vubec k smíchu není........ Nad použitelností RTX od Nvidia můžeme polemizovat, ale alespoň funguje :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hele, momentalni srackoidni situace AMD v grafikach, je nejspis zacinena financema, jak se to proslychalo. To mas nejspis pravdu. Nedodelanost nebo spatny navrch Vegy (ohledne nefunkcnich veci) taky. A ano RTX funguje, ale to je asi tak cely. Jak rika jeden Honza, je to v soucasnosti gimik, ktery se neobejde bez dalsich operek typu brutalni vyhlazovani (nejlepe v kombinaci s AI), brutalni denoise filter (nejlepe v kombinaci s AI), aby ten vysledek byl vubec pouzitelny oproti dnesku. Nevim, osobne bych to za vic jak demo budouci technologie nepovazoval. Stavet na demu technologie cely marketing prodeje nove rady karet, je podle mne fail klidne srovnatelny s Vegou.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

já to teda jako takový fail nevidím. Někde se začít musí, je lepší začít dřív než později ať si vývojáři zvykaj :-) Jediný o čem se dá polemizovat je to, že Nvidia uvedla karty dříve než byla k dispozici nějaká hra kde by se daly ty featury využít. Tohle se podle mě nepovedlo.... ale jinak se těm kartám sotva něco může vytknout (kromě ceny)

BTW a Vega stavěla na čem ? To vůbec nebyl marketing, ty hypované featury Vegy, kampaň typu Poor Volta, Frontier s přepínačem herního/compute režimu, hezké omalovánky v PPT prezentaci aka Primitive Shader, HBCC, DSBR, NGG fast Path.... kde je tomu konec ??

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no jo, pamatuju si na první pokusy s tesselací, jak se na ATI kartách v hrách jako je Stalker podivně nafukovaly postavičky. :-) Použitelná tesselace přišla až o pár let později..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V tom se asi neshodnem :) IMHO RT meli vydat teprve s dalsi generaci na 7nm, kdy to bude mit vic RTX cores, a nebude potrebu ten vysledek neustale fusovat pres nejake filtry, aby se to dalo vubec pouzit.
Co se tyce Vegy... ja nevim, podle mne nejvetsi hype delali ocekavani fanousku a spratelenych webu :) Tweet "poor Volta" je sice mimo asi stejne jako dotycny, ktery ho vypustil, nicmene hype k tomu udelali jini.
Co se tyce tech vzpominanych technologii, tam nic nenamitam, proc to nevyslo nevim. V principu je to ted uz stejne jedno.
Kdyby Turing vydali normalne a nedelali z toho "RT revoluci", ktera "just work" :)) , aby se ukazalo, ze to "just work" jen tak "ne-work", tak nikdo proti tem kartam vyjma ceny nic mit nebude. Takhle je to marketingova bublina, kdy existuje po 4 mesicich od vydani/oznameni 1 hra, ktera jeste silne pripomina betu..sorry, ale to je taky fail, at uz si clovek o Vece mysli co chce.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

o.k. je to tvůj názor a já ti ho neberu, ale nesdílím ho :-) Osobně si myslím, že refresh nebo další arch přijde na 7nm velmi brzy a Nvidia aspoň bude mít připravené podhoubí pro větší rozšíření Raytracingu ve hrách a optimalizace na jeho straně s vývojáři, zatímco AMD jen bude smutně koukat a opakovat dokola tu svoji mantru o tom, že to zatím nemá smysl..... Ostatně co jiného jim zbývá ? :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja verim, ze ma NV pripraveneho nastupce, ktery bude povedenjesi nez Turing a mozna u nej uz i RT zacne castecne davat smysl, byt mi osobne porad chybi nejaky "wow efekt". Psal jsem to uz jinde..az bude RT v tech hrach delat takovy rozdil jako minimalne Far Cry vs Crysis2 tak reknu, jo, tohle ma fakt smysl si i priplatit...zatim to vypada na postupnou zdlouhavou evoluci..
Tim ze AMD drzi konzole, tak vicemene ani nemusi moc spechat.. Treba jim vyjde karta s RT spolu s novou architekturou 2020..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v AMD si už nekolikrát mysleli, že nemusí spěchat s vydáním nových GPU a jak to s nima dopadlo víme všichni ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nemas penize, tak nespechani je jedina alternativa ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jenže oni nespěchali nikdy :-D proto se dostali tam kam se dostali a teď se z toho velice velice pomalu a těžce dostávají ven ... Doufejme, že se z toho poučili :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tím myslíte, že prodali vše co vyrobili? Myslím že na mining horečce docela vydělali.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No Su říkala něco jiného, že jim přetékají sklady neprodaných karet.....

https://www.svethardware.cz/brzy-se-dozvime-vice-o-vykonnych-gpu-intelu-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Musím tady souhlasit s faktem, že AMD ve vývoji těžce zpomalilo a ta jejich neuspěchanost se jim ve finále docela vymstila při faktu, že ve vývoji jsou daleko za nVidií (při současných vydaných produktech - GPU RX, Vega) .. nVidia šla cestou RTX a já jsem pro .. Netvrdím ,že to je 100% funkční, netvrdím, že je to připravené, ale šla do toho, zariskovala, vydala novou technologii a alespoň pro to něco udělala .. Ačkoliv to říkám nerad, protože jsem byl skoro celý svůj život fanATIk tak co udělalo AMD na poli GPU ? .. Něco co topí víc jak radiátor, žere jak 3 vysavače a reálný výkon ve hrách je za stejnou cenu na 70% ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mantle alias Vulcan a zrychleny prichod DX12 je vicemene jejich zasluha..od te doby nemeli prachy. Vega co by pojmenovani pro nedotazeneho kockopsa to celkem potvrzuje.
NV ma asi agresivnejsi pristup, potazmo se ji poslednich 5 let dari skoro vsechno na co sahne, snad vyjma tabletu a mobilni tegry do patlafounu. Meli dobry cuch a finance na to, kam se trh bude smerovat. AMD bylo evidentne docela v kreci, nejspis dusledek spatnych rozhodnuti z minula.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

IMHO to ani tak nebyl čich, jako spíše vytváření témat. Nvidii se jednoduše dařilo přesvědčovat spotřebitele, že tohle či támhleto je nutné mít, nebo že to v blízké budoucnosti bude standard.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je pravda, Nvidia má skvěle zmáknutý marketing, ale jsou spotřebitelé, které zajimá reálný výsledek dle požadavků zákazníka .. Příklad .. hraju hry, mám rád plynulost .. chci hodně FPS .. a když se podívám na benchmarky např. RTX 2070 za 14k kč vs Vega 64 za 14k tak mi výjde, že mám průměrně s RTX 2070 o 18% vyšší výkon při nižší spotřebě o celých 41% průměrně .. Já chápu, že třeba Veka 64 má reálně daleko vyšší hrubý výkon, ale mě jako koncového zákazníka zajimá reálný výkon tam, kde ho využiju což jsou u mě hry .. Tím pádem .. proč bych kupoval Veku kromě FreeSyncu ? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevidím rozdíl mezi vegou 56 a 1070. Výkon a spotřeba je na podobné úrovni. Měl jsem dobrou nabídku, tak jsem tento týden vzal Vegu. Co se týče funkčnosti RTX tak tady se v názorech hodně rozejdeme. Počet paprsku velmi omezený a nutno velmi tvrdě výsledek odsumovat což vnese do obrazu hromadu chyb. Je to jen tech demo za velký příplatek.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

současná implementace RTX je limitovaná výkonem hardware, myslím, že Nvidia zvolila optimální kompromis mezi dopadem na výkon a vizuální kvalitou. Nelíbí se ti to ? Nikdo tě nenutí to kupovat. Jsi spokojený s Vegou, tak pak je to v pořádku. Každý produkt má své kupce a své odpůrce.......

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vega56 je fajn podle mě i lepší volba jak 1070. Jenže je mimo s cenou... Oproti 1070. Je to ale taky nejvýkonnější použitelná AMD grafika. Vega64 už má provozní vlastnosti mimo to co jsem ochotný akceptovat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Taky to chápu, pro mnohé těžce stravitelná záležitost.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Já bych jen dodal, že na raytracingu tato (a dokonce ani žádná jiná) hra nestojí. Je to jen další eye-candy stejně jako bývaly GPU PhysX efekty, další "vylepšení" ne-reality scény (podobně jako byly kouřové a částicové efekty u PhysX).

Pro některé fanoušky to je must have, já to hodnotím střízlivě. Nejedná se o pravý RT, ale ojeb, realita není cílem (ale naopak mimo realitu zvýrazněný efekt - viz objekty lesklé jak psí kulky), výkonová penalizace je enormní.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Realisticnost je samozrejme cilem RT(X), jen v prvnich vlnach to bude prepaleny, stejne jako byly novy efekty pokazdy, kdyz se s nima prislo, at uz to byl bumpmaping nebo treba blur, aby to pritahlo lidi, kdyz ten rozdil je videt na prvni pohled (i kdyz to vypada blbe nebo divne).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bohužel u physX efektů to u nereálných věcí taky skončilo. :-(

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

taky uz bych chtel aby prisla konecne nejaka poradna hra ktera nebude stavet jen na tom ze ma dobry vizual :)
napr. kdysi kdyz prisel soldier of fortune s hit zonamy tak bych dnes ocekaval ze to dnes bude standard ktery bude jeste propracovanejsi(nemusel by byt nutne "brutalnejsi" ) :)
to same plati o soucasne AI ktera je tragicka a i kombinace scriptu + pseudo AI pred dvema dekadami pusobila lepe :)
dnes hrozne frci sandboxove hry s generickym obsahem a nevalnou dejovou linii kde muzes delat skoro vse jen to samotne hrani pak stoji trochu za vyliz polevu a navic vetsina veci je preplacana a na "autopilota" a nebudu ani zminovat AI snad ve vsem co jsem zkusil v posledni dobe je naprosto tragicka (tomu se neda ani rikat ze jde o zneuzivani "exploitu" ) :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak si to pojď naprogramovat frajere. Včera jsem měl úsměv od ucha k uchu, když stabilní postavička při zásahu, začla chodit doprava. A to mě čeká ještě zvuk a nastavení cyklických změn a chování v boji asi bude buď generické nebo budou muset zasáhnout lepší programátoři. A ty bs ještě chtěl ustřelovat ruce, nohy a hlavu jo? Pak nasadím cenovku 500,-Kč a ty mě s tím pošleš stejně do zadku, že si to radši půjdeš stáhnout do pirátské zátoky, tak proč bych to měl dělat?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

si delej co chces jen poukazuji na fakt ze mame nekolikanasobne silnejsi HW rozpocet na vyvoj hry a marketing lita v miliardach a hry jsou ve vysledku horsi/tupejsi :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

protože

1) lidé jsou tupější a jsou ochotní to akceptovat
2) lidem se postupně odpařuje ta šedá hmota co nosí v tom obalu na krku a tak už nejsou schopni nic moc vymyslet a tak se spoléhá na eye-candy efekty..

Co že to nemá děj, hlavně že se na to dobře kouká. Jde to vlastně v linii amerických filmů (ideálně katastrofických... natočilo se jich asi 2000 nejspíš podle tak dohromady 3 scénářů, jen pokaždé s jinými herci. Nevím jak jinak s u nich vysvětlit klasickou zápletku: rozvedený pár, svět v ohrožení a hlavně společný potomek v ohrožení, spojenectví bývalých partnerů, záchrana dětí a k tomu jako bonus i celého světa, líbačka a happy end). Tohle se prostě jen promítlo do dalšího odvětví. A když lidé jsou ochotni koupit nedodělaný brak tak to pak končí jako Fallout 76 a další. Hlavně že to sype.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

když vezmeme v potaz BF5, tak cenovka nebude 500 ale 60éček, tedy cca 3násobek. A nakonec je to jen další BF, možná v jiném prostředí, s jinou grafikou (lepší/horší si každý určete sami) a nějakými novými technologiemi, ale základ enginu tak jako tak bude stejný jako předchozí díl (či z něj vycházet) takže proč by nešlo vzít co už měli a dále to posunout o stupínek?
Jo, vlastně, ono by to stálo prachy...
Tak to se potom není co divit, že lidi chodí do pirátské zátoky nebo ke kim dot comovi...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale mě je vaše poukazování u zadku. Bavme se o realitě.
Realita je taková, že se s tím budu programovat, zabere to xxx člověkohodin, (xxx=třimístné číslo) a i když nahodím 3x měnší částku než co nabízí BF5, tak mě s tím stejně pošleš do háje. A popliveš mi to ve stylu: " támhle na zdi je flek trošku rozmazanej, támhle ta žlutá lampa je málo žlutá a beztak je to vlastně tupá koridorovka." Ale z pirátské zátoky si to zahreješ, proč né když je to zadarmo, ten autor si ty prachy přece nezaslouží. A netvrď mi že bys za takovou hru dal 1500,-Kč... nevěřím ti.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ver mi ze dobra hratelnost udela produktu takovou reklamu ze stovky milionu vynalozenych na marketing by se mohli vyuzit lepe ;) zbyteke tveho prispevku je jen placani do vetru .... a ano pokud by ta hra za tu sumu stala tak by mi nebylo lito ani tech 1500,- ale to socka jako ty nemuze pochopit :) btw me ucty obsahuji dost her (ktere jsem ani kvuli nedostatku nedohral nebo ani nezacal hrat ...snad se k tomu nekdy dostanu) >> tak trochu se do brat jako kompenzace za studenstka leta kdy jsem opravdu nevlastnil originalni SW

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A bude se teď smět psát o AMD, že nemá plnou HW podporu DX? Protože, když teď DX umí ray tracing, tak na HW úrovni to umí jenom karty od nVidie. Není to tak dávno, co se říkalo, že nVidia nemá plnou podporu DX, protože zrovna frčelo "AMD umí asynchronní shadery lépe než nVidia". A pokud někdy vydají nové karty, tak se bude zdůrazňovat, že AMD HW něco neumí?
Fandové AMD můžou být rádi, že nVidia zkouší něco nového, protože kdyby udělali jenom klasické navýšení výkonu a zase by poskočili o 40-50%, tak to AMD může rovnou zabalit. Takže buďte rádi, že můžete nadávat na nVidii za ray tracing, dává tím AMD čas.

A jenom poznámka, nVidia doplácí na to, že se to implementovalo zrovna do BF V.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

nvidia si mohla vybrat inu hru, najma nejaku pomalu, kde by tie shiny veci aj bolo vidiet
tak ma len negativnu publicitu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém pro nvidii byl najít takovou hru a engine, kde by to dávalo smysl. A Frostbite je bez debat dnes jedním z nejpokročilejších enginů. Jen těch kvalitních her se tak trochu nedostává. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslis BF? Ta hraje je s prominutim sracka. Kdyz uz delaji AAA titul, tak mohli aspon priblizne pasovat zbrane a narody, ktere v tech bitvach jsou. To ze nechaji v Norsku behat amiky, kteri tam nikdy nebyli, po pousti se prohani nemecky Tiger tank, ktery tam nikdy nebyl, nad Hamburgem ti litaji spitfiery, ktere na to z Anglie nemeli dolet, tohle bych od AAA titulu necekal. Vrchol je SP Norska lyzarska, ktera nejezdi na lyzich, ale spis na letajici snowboardu..ta hra je tupy nesmysl...ale hlavne, ze je genderove a rasove korektni...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Promiň, ale ta hra je takto stavěná odjaktěživa. I v tom BF2 měli MECové výbavu, jakou nikdy mít neměli, o Číně a USA to platí jakbysmet (F-35 a J-10).
BF není historická hra, ale historizující, prostředí jen volně kopíruje historii a zasazuje do ní danou "mapu." Stejně tak BF2142 - ten se odehrává dokonce v budoucnosti.

SP nikoho nezajímá, to je jen nástroj jak se odreagovat od toho hlavního, tj. MP.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nené, Dice prezentovalo tuto hru jako historicky přesnou. Teď už to samozřejmě stáhli na "dobovou".

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Konecne nekdo s normalnim nazorem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak BF nikdy nebyl historicky přesný. Nevím, jaké údobí 2. sv. má představovat BFV (spíš guláš, tipuji), co se ale týče Spitů a Hamburku - jako první se nad Hamburk v průběhu války dostaly průzkumné Spitfiry (speciální PR verze), koncem války pak třeba Spitfiry 350. tzv. "belgické" squadrony RAF, která byla od prosince 1944 dislokována v Belgii a často podnikala bojové lety (svípy a doprovod) v oblasti Hamburk, Lubeck a Kiel.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Spitfire-y na Hamburgem byt mohli, ale az v dobe po vylodeni v Normandii. Ne v roce 1943 :)
Jeste hloupejsi je ale hrat za Americany v Norsku, kde vubec nebyli. To bylo anglicke bojiste, potazmo i francouzke, pokud se jedna o rok 1940.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Spitfire-y na Hamburgem byt mohli, ale az v dobe po vylodeni v Normandii. Ne v roce 1943 :)"
To neni tak uplne pravda, Spitfiry doprovazely bombardery az nad Bremy, bylo to v roce 1943, a startovaly z letist v Norfolku. Mely vetsi 500l pridavne nadrze. A Hamburg je vzdalen od Brem par desitek km, takze ciste teoreticky mohly, i v roce 1943.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mozna mate pravdu, historik nejsem. Nicmene nad Evropu normalne doprovazely bombardery bud to P-51 nebo P-38.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Americane ve hre zatim nejsou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsou v Norske Misi.. pokud to nejsou americane, tak maji americke uniformy, coz je jeste vetsi fopa...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud myslíš DXR, tak tam není dáno, stejně jako u Asynchronních shaderů (AS), jakým způsobem mají být implementovány. A pokud vím, tak AS byly implementovány v obou případech softwarově, akorát u AMD to fungovalo lépe, protože na ně měla lépe navržený hardware i software.
Kromě toho, pro DXR je třeba Windows 10 verze 1809, kterou skoro nikdo stejně ještě ani nemá a podle výsledků v BF5 (mimochodem, dnes jeden z nejpokročilejších enginů, ne že ne) bude ještě pár let trvat, než to bude reálně použitelné. Osobně si však myslím, že to bude "prskavka" jako PhysX nebo AS. Takže ti posloužím stejnou replikou, kterou jste používali vy: až to bude opravdu potřeba, AMD karty to budou umět. :-)

Ale jinak jsem rád, že nvidia nedodala dalších 40-50% výkonu navrch, protože napřesrok by vlastníci SLI už mohli být v Matrixu. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tvrdit o PhysX, že je prskavka, když na tom běží fyzika v Unity neb Unreal Enginu, je odvážné.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

psal jsem o GPU PhysX, výše to máš černé na bílém.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PhysX se ted pouziva vetsine hernich enginu, nejen Unreal nebo Unity, to znamena to slovo prskavka?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jenže to jde o CPU verzi, která je ekvivalentem pro Havok apod.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo to je bombastický asi jako DX12 a Vulkan :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenom domněnky, ať ukážou srovnávací obrázky.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nemůžu si úplně přesně vzpomenout, jestli se z DDWorldu stalo B-éčko DiIT anebo naopak, ale spíš naopak. Chybí vám tu do party ještě Stratos a jste komplet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.