Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Patche pro Wolfenstein 2 posunuly Vegu 11-33 % nad GeForce GTX 1080

Obrázek uživatele TyNyT

Myslím, že Vega uzrála. ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

skoda, uz to mam dohrate,skor nez stihla dozriet :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neuzralo nic :D Vega je stale stejne spatna, jako na zacatku, viz treba zde: https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_1070_Ti_STRIX/30.html

Unikla ti ta poznamka, ze hra je od zacatku silne rozbita? A taky ta poznamka, ze je planovana verze Nvidia driveru reagujicich na vyrazne zmeny v patchi? Vzdycky byly hry, kde jeden nebo druhy vyrobce maji vyrazny naskok. Staci se podivat na hry, kde zadna Vega nedokaze presvedcive porazit ani GTX1070/1070Ti - Dishonored 2, Civilization VI, Ghost Recon, Hitman, RotR, Styx, Witcher 3, atd. atd. .. V prumeru je Vega nesrovnatelne horsi volba, nez konkurence od Nvidie a od uvedeni se na tom nic nezmenilo.

Tak nebud sad panda :)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

zalezi na ktoru stranku sa zamerias, napr. na guru3D je v polke z tvojich vymenovanych hier vega56 lepsia ako gtx1070ti.
a w1zzardovi uz asi rok verim tak meranie spotreby. ale to je kazdeho osobna referencia

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nekdo by ti mel vysvetlit vyznam vyrazu "presvedcive porazit". I na Guru3D je to stejne. Rozdil +/- 1-2 fps mezi temi kartami, to me u vysledku kolem 60fps opravdu nezajima (tak presna ta mereni stejne nejsou).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

a kde sa zobrala ta tuzba ze vega ma nieco presvecivo porazit, a nie konkurovat?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vega mela konkurovat GTX1080Ti, ale nekonkuruje. Skalni fandove AMD pak zacli tvrdit, ze ma konkurovat GTX1080 a AMD je v tom podporilo tim legracnim blind testem. Ale je to fakt konkurence, kdyz ma problem presvedcive porazit lsabsi GTX1070/Ti? ..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jasné, že je to konkurencia. Ale musíš si počkať na 2 špeciálne odladené hry do roka, kde sa potvrdí potenciál Vegy. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

hry doteraz boli specialne odladene na graficke karty.. odkial?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Špeciálne sú "odladené" iba niektoré hry v závislosti od toho, kto z NV či AMD na nich spolupracuje. Tam potom vznikajú rozdiely v benchmarkoch a takéto diskusie, kde sa ludia na základe pár peakov hádajú kto je lepší. A pritom väčšinou ignorujú zvyšok a túto ignoráciu si tiež nejakým spôsobom "vyargumentujú".
Táto "odladenosť" nie je samozrejme globálna, ale spočíva v použití knižníc alebo implementačných postupov, ktoré lepšie vyhovujú určitej architektúre GPU.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to znie velmi logicky, tak v tom pokracujme.. ak 80% herneho trhu pouziva graficke karty XY a firma XY ma preto lepsi rozpocet z ktoreho ZQ-krat vypomoze(napriklad aj poskytnutim programatorov) ako tu hru spravit, tak to studio zabudne ako to robit a dalsiu hru ktoru robia bez pomoci uz robia inak?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme, že nič nezabudli. Použijú nástroje, ktoré majú k dispozícii. Obsiahle prerábky stoja peniaze a čas. Alebo proste budú mať lepší rozpočet, či na ďalšej hre budú spolupracovať zasa s firmou XZ, ktorá zaplatí čas programátorov alebo tiež poskytne vlastných a život ide ďalej. Prípadne nepoužijú všetko čo mali v predchádzajúcej hre na novej. Možností je veľa a viacero rôznych variácií sa už reálne stalo. Stále ale nechápem prečo ľudia nadávajú na pár efektov, ktoré môžu vypnúť.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ano, vega mala konkurovat 1080ti a realne konkuruje 1080, takze sa realne porovnava s 1080, takze ako vravis, aj skalni to pochopili, a prijali. ale ako vidim, trololovia musia rypat a pisat nieco o "presvedcive porazit" tj podjeb, lebo mas kartu konkurencie..take malicherne nie? :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Jako obvykle jsi to vůbec nepochopil.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Patch výkonu, který shazuje výkon GeForce a zvedá výkon Radeonů, aby to „fungovalo dle očekávání.“ Heh.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Nejaky dukaz pro Vase tvrzeni?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

No myslel jsem, že je to vidět na těch dvou grafech ve článku. :D

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Aha, takže jsi nečetl text. Tedy ještě jednou speciálně pro tebe: Při jiném nastavení patch zvyšuje i výkon GeForce, ale paradoxně jde o situace, kde GeForce za Radeonem zaostává ještě více než na uvedených grafech. Aby to bylo ze článku jasné i těm, kteří zvládají jenom obrázky, tak takový graf do článku přidám.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

No když už jsme u toho, šlo by přidat i ty grafy, kde ta GeForce má furt o 6 nebo 11 % vyšší výkon jak Vega 64? :D

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Není třeba tu hned brečet, že nvidia dostává na prdel.
Je jasné že dva roky po vydání GTX1xxx už nějaký čas utekl. Vega je nová grafika a i kdyby ve všech hrách měla takový náskok, tak při realitě že hry jsou kvůli konzolím primárně dělané na CNG architektůru a v neposlední řadě že poměr spotřeba/výkon je na tom pořád lépe GTX1080, v tom nevidím žádný úspěch, ta karta není ani půl roku stará, žere jak přímotop, jsou na ní dělané hry na míru a stejně dokáže umout jen nějakých ušmudlaných 20 % výkonu o proti dva roky staré kartě. Já bych to výhrou nenazval, mojí poslední kartou od AMD byla HD7970, pak už tak nějak vlastně nic použitelného nevydali, teda pokud jsme nechtěli vytápět domácnost elektrikou a nevadili špunty do uší v podobě R290... tak taky ještě nebyla tak hrozná, ale to co vycházelo potom má na dobrého produktu hodně daleko.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Fiji Nano byla svého času dobrá karta za 12 tisíc, která porážela s přehledem předraženou gf. Spotřeba u této jediné Fiji karty byla ok. Dokonce i dnes je výkonem srovnatelná s RX480/570, tzn. Nemá cenu ji nahrazovat ani 570/580/1060 jelikož je výkon +- stejný. Nemáte tedy pravdu, že by od dob 7970 nic nebylo

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

No vida, že to s tím čtením nakonec půjde, když ti jde o odvedení pozornosti od toho nesmyslu, co jsi nejdřív plácnul ;-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Ale čet jsem to, ne že ne. I všechny grafy na Computerbase jsem si před tím komentářem právě kvůli tomu textu proklepal. Ale hlavně se mi tím povedlo do toho článku dostat i nějaké ty méně optimistické grafy. ;-)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Ano, grafy s kombinací nastavení a hardwaru, na kterých to nikdo hrát nebude. Tzn. s grafikou za 15 tisíc v 1920×1080 je výsledek při výběru jedné konkrétní mapy pro Radeon „méně optimistický“. Můžeš se poplácat po zádech :-)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

nieje pravda, pc master race hrava vacsinou na fullhd (najlepsie na 60Hz monitore, len niektori maju 144Hz)s gtx1080ti(doteraz aj s i7 7700K s delidom na 5GHz) to kazdy vie(lebo aj tam gtx1080ti niekde nestiha) :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Doporučuju ty grafy na Computerbase proklepat pořádně, když už na tom stavím článek. ;-)

Hint: Samotné AMD Vegu 64 prezentuje jako kartu, co „Delivering smooth gaming at 1440p UltraWide“.

Já si naopak myslím, že si v dnešní době jen málokdo pořizuje Vegu 64 na hraní ve 4K. :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

„Samotné AMD Vegu 64 prezentuje jako kartu, co „Delivering smooth gaming at 1440p UltraWide“.“

Google: „Nebyly nalezeny žádné výsledky pro "Delivering smooth gaming at 1440p UltraWide".“

Naopak vidím:
https://diit.cz/sites/default/files/radeon_rx_vega_64_smooth_4k_gaming.png

Opět sis vybral půlku, která se ti hodí :-) Ve všech materiálech, kde je zmíněno 3440×1440, je uváděné i 4k UHD. V reviewers guide staví AMD výkon ve 4k na první místo. Oficiální tiskovka (výše) pak mluví pouze o 4k.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Sorry, je to jen titulek z kapitoly v reviewers guide k Veze 64. Člověk by řekl, že to znamená, že to chtějí vypíchnout, když to dávají do titulku kapitoly o výkonu. Ta kapitola dál pokračuje:

Ensuring good gaming experiences isn’t just about achieving high average frame rates. The GPU and the rest of the system must avoid momentary slowdowns that interrupt the flow of frames and take you out of the game. Radeon™ RX Vega graphics cards are designed to provide consistent, smooth animation at high quality levels and high resolutions.
One of the most popular new types of gaming displays is the 3440x1440 UltraWide class, which combines a wide aspect ratio with high peak refresh rates. Radeon™ RX Vega cards are an excellent choice to pair with this class of display. In popular titles such as Battlefield 1 and CS:GO, Radeon™ RX Vega cards consistently deliver frame rates above the minimum refresh rate for most 1440p FreeSyncTM UltraWide displays—even in more challenging scenarios.
Below is a plot of the slowest 30% of frame times in these titles, sorted in ascending order. Even in the more difficult parts of the game workload, the Radeon™ RX Vega delivers individual frames quickly enough to exceed the 48 FPS minimum for our FreeSync™ display.

4K se tam naopak v textu nijak nerozmazává, ale ano, grafy, ve kterých se srovnává výkon Vegy 64 (vodou chlazené) s GTX 980 Ti a GTX 1080 ve 4K tam jsou taky.

Ale třeba jsem to jenom blbě pochopil, znáš to.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jak muze byt Vega myslena pro smooth 4k gaming, kdyz ma ve 4k problem dostat se na hratelny framerate ve vetsine her? Na TPU v poslednim dostupnem testu zvladla Vega 64 utahnout 4k pri >= 60fps jen ve 4 hrach z 19. https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_1070_Ti_STRIX/

Akorat matete lidi. Neskodilo by ty cervene bryle nekdy sundat ;)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

AMD to (domnívám se já z těch 4K grafů, které zmiňoval no-x, ale možná jsem to zase jenom blbě pochopil) míní tak, že „hladký běh“ je cokoliv v rozmezí freesync range většiny z těch freesyncových 4K monitorů, tzn. mezi 40–60 Hz, tzn. mezi 40–60 fps.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to muzou byt GTX1070/80 taky povazovany za 4k grafiky :D Tohle hrani se slovicky u AMD je absurdni. Tim spis, ze ve vetsine tech her je Vega jen malo nad 40fps prumerem. To se snadno v narocnejsich scenach propadne pod freesync range.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nikdy jsi freesync/gsync neviděl. Dojem na syncnutých 45-50fps je lepší než nesyncnutých 60 (vlastní zkušenost Acer BX340 3440x1440 35-75 rozsah s LFC

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Cožpak o to, jakž takž plynulé to bude, ale u hodnot kolem 35–40 fps už je bohužel u spousty současných her dost cítit input lag.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, 45-50 fps s free-syncem je mozna stejne nebo i o trochu lepsi, nez 60fps s v-syncem. Jenze za prve, ono to s Vegou vetsinou neni ani tech 45-50fps. A za druhe, to srovnani je ve skutecnosti 40 fps s free syncem u Vegy, proti 60+ s g-syncem u Nvidie. A tam uz AMD bohuzel pro ne vazne pokulhava.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

tak si znizia vo vsetkych hrach od Ubisoftu a playerdaco battleground nastavenia z ultra na high. rozdiel vo vizuale nebude, ale Bedrich bude stastny lebo vyhral v diskusii to, ze VEGA nieje na 4K.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Můžeš přece napsat, že jde jen o jednu hru a v jiných Geforcka zase drtí Radeon, tak o co jde?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To víš, on (Adams Vágner) je přeci nestranný recenzent grafik. :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

mozem sa spytat, ti nemci testuju na akom stroji? ide mi o tu informaciu, ze vegy su lepsie pri ryzenoch a geforcky na inteloch(pri tejto hre)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Je to testované na Core i7-6850K. S Ryzeny a posledním patchem je podle výsledků na fórech Vega 64 leckdy nad GTX 1080 Ti, ale o nezávislé recenzi, která by to vyzkoušela, zatím nevím.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Blbost, proste vega zacina ukazovat pravy potencial v novych titulech na novych technologiich. Bylo to receno dopredu, ze vykon grafik VEGA pozname az s nastupem novych titulu a vyuziti novych technologii tak co je na tom spatne? To same pak muze predvest i Volta GTX 2xxx

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ono na tom vlastně není nic světoborného. Nevím co ti trollové furt nechápou.
Teraflopy Vega má, problém dosud byl (a někde stále je) je efektivně využít...

Evidentně to ale možné je. Výsledek pak vidíme všichni zcela jasně :-).

Trochu tedy nechápu ten výkon ve 4K, kde se GTX 1080 dost přibližuje výkonu Vegy. Že by nějaká limitace na straně HBM? Samotného jádra? Ovladačů?
Uvidíme časem, co se z Vegy ještě vytáhne... Zatím to vypadá víc než slibně.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak uvidime casem, kdyz jsem kupoval prvni ze tri RX480 tak byla vykoneve pod GTX1060 a ted je nad a to diky ovladacum a pouzivani novejsich technologii. Proto jsem vcera objednal prvni RX VEGA 56 a myslim si ze neprohloupim.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Já už mám V56 pár týdnů doma (objednáno z UK) a jsem spokojen.
Ovladače běží parádně, nahození BIOSu z V64 taky trochu pošouplo HBM, který běží klidně na 1100MHz.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

hm to je zajimava informace s tim BIOSem, cetl jsem o tom. Ja objednal Saphhire, jakou mate vy? Jde to u vsech? diky

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

On Sapphire vycházel a celou dobu vychází finančně nejlépe. A u referenček je to tuším jedno, ne? Takže dle ceny.
Osobně jsem (zatím) neměl vůbec potřebu po BIOSu Vegy 64 pokukovat. Provozuji to na 3440x1440 s Freesyncem a je to prostě balada. Jsem maximálně spokojený. Ano, je slyšet v zátěži, ale se sluchátky je mi to jedno. Na druhou stranu je (subjektivně) tišší, než Gigabite HD7970 GHz edition, kterou jsem měl před tím. To byl panečku aspoň vrtulník :D
Spotřeba je krásná, maxima dosahuje zřídkakdy a pokud nemáte Freesync monitor, nebo nepotřebujete benchmarkovat, zamknete FPS na max. 60 a máte vystaráno - spořeba rapidně klesne, karta bude tichoučká.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem kartu ještě trochu poupravil a předělal na vodníka Kraken X31 co se mi válel doma :-).
Ale jinak mám taky Sapphire, byla nejlevnější, asi kolem 11400 (s dopravou, daní atp...).

BIOS flash zabral asi 5 minut, karta normálně naskočila, nezaznamenal jsem jediný problém :-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Bývaly doby, kdy se s tebou dalo normálně podebatovat. :-(

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Tak kdybych chtěl normálně debatovat o grafikách, tak nelezu někam, kam se stáhli všichni AMD fans, to dá rozum. :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Ano, přesně o tom jsem psal.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele johny 5

+1
;-)))))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Xspy

Jen se perte ;). Myslím že je celkem jedno, jestli má teď o pár procent vyšší výkon Vega, nebo začínají 1000 Nvidiím krušnější časy, které hrubým výkonem jen tak nedohoní.
Mainstream bohužel poslední dobou rozhodně není o posledních modelech, takže 10%výkonu v nejvyšších patrech je plivnutím do rybníka.
Zajímavější to bude až Vega v APU bude dostupná všem a.... pokud vůbec bude použitelná i jinde než na přehrávání videa...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

když je Vulkan-Mantle dítko AMD tak by bylo divné kdyby na jejich architektuře neběhal líp....

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

no-Xi tohle je hrozne slaby, protoze nekteri fanousci namerili dokonce 30% nad GTX 1080 Ti. :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jinak teda clanek jsem poradne necetl, aby me nekdo neobvinoval, ale kazdopadne Vega uspech preju. Nejake handrkovani, jestli je lepsi Pascal nebo Vega v jednom titulu postaveneho na Vulkan jdou uplne mimo me.

Co se mi ale nelibi, je promiskuita fanousku AMD. Proc se pise jen o Vega? To uz jste zapomneli, ze v mainstreamu mate porad aktualni Polaris? Takze by me bez nejakych postrannich umyslu docela zajimalo, jestli se i v Polarisu vykon zvednul, protoze si pamatuju, ze bylo tvrzeno, ze ve Vulkan hrach Polaris ztrapni GTX1060/6 a minimalne dozene GTX1070, takze jak to teda je?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

http://www.guru3d.com/articles_pages/wolfenstein_ii_the_new_colossus_pc_...
este pred prvym patchom, mala 580tka 1070tku na dohlad :) 1060tka len kvici daleko daleko..hoci je pravda ze fury pohorela tiez

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Asi jsi dal odkaz na spatny graf, protoze ja vidim GTX1070 o docela dost nad RX580. Co je skoda, ze chybi RX480 4GB, protoze ano RX480 8GB si dava GTX1060 6GB k obedu, ale nevime, jestli to je vykonem cipu nebo pameti, protoze jsem cetl, ze Wolf2 ma vykon dost zavislej od pameti a ze treba modely s 2-3GB pomalu nejdou ani na low detaily. Coz je presne co jsem rikal, ze GTX1060 3GB je karta, kterou si normalni clovek nekoupi, protoze proste malo pameti.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

80fps ku 91fps v fullhd mi pride na dohlad, tebe nie?
6GB vram by malo stacit
http://www.guru3d.com/articles_pages/wolfenstein_ii_the_new_colossus_pc_...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No jiste, hra, ktera je plne optimalizovana pro AMD grafiky a vubec pro Nvidie. De fakto je to vykladni skrin AMD. A stejne se tam GTX1060 drzi na slusne hratelnych snimcich a 1080Ti porad na cele :) To musi byt pro vas fandy AMD tezko k straveni.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jediny kto tu s tym podpichuje si ty... ziadne zle travenia nevidim, len žlč :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je to to psané pro Vulcan, a to podporuje jak AMD, tak Nvidia. Pokud s tím má Nvidia problém, tak ať to veřejně uzná (o čemž pochybuju). Ale počkal bych na Nvidia ovladače (to zní divně, že, při jejich příjmech bych si řekl, že už měly být dávno hotové).
A co se týče her pro jednu značku... Co třeba Project Cars, hra o ničem, ale protože tam byla Nvidia burtálně zvýhodněná, tak se grafy z té hry neustále používaly. To ti nevadilo tehdy? Takže evidentně nejsi moc objektivní, prostě Nvidia boy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"nevyplatí se mít pouze správnou kombinaci grafické karty i procesoru"

Si robíte srandu ?!? To si mám teraz ku každej hre dať poskladať PC na mieru aký bude funkčný u konkrétnej hry ?
Pokiaľ viem tak aj Wolfenstein 2 má nejakú doporučenú konfiguráciu. Žiadnu konkrétnu kombináciu CPU - GPU tam ale nevidím. A keď to na doporučenej konfigurácii dobre nechodí tak hra je technický šmejd a treba žiadať späť peniaze.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

aha, ked ti na jednej hw kombinacii za x€ ide hra 120fps a na inej hw kombinacii za tu istu cenu ide hra 100fps tak je hra technicky smejd? :O
teraz si hodil vsetky hry do kosa
btw, ked hru spustis, tak vybehne na zaciatku kombinacia Ryzen|Vega ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ano vybehne tam kombinace ale RYZEN | RADEON ;-) jen pro upresneni

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

musim si to doma mrknut :D ale nehadam sa

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja radeji taky ne :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mal si pravdu, ryzen/radeon :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"ked hru spustis, tak vybehne na zaciatku kombinacia Ryzen|Vega ;)"

Viem čo tam vybehne. Mám tu hru dokončenú jak za fergusa tak aj za wyatta. Toto ale nie je doporučená kombinácia, ale len reklama pre AMD.

Oficiálne je toto:

Minimální požadavky (720p a 60fps při nízkém nastavení)

• CPU: Intel Core i7-3770/AMD FX-8350 nebo lepší
• GPU: Nvidia GTX 770 4GB/AMD Radeon R9 290 4GB nebo lepší
• RAM: 8GB
• OS: Win7, 8.1 nebo 10 (64-Bit)
• Místo na disku: 55GB

Doporučené požadavky (1080p a 60fps při vysokém nastavení)

• CPU: Intel Core i7-4770/AMD FX-9370 nebo lepší
• GPU: Nvidia GTX 1060 6GB/AMD Radeon RX 470 4GB nebo lepší
• RAM: 16GB
• OS: Win7, 8.1 nebo 10 64-Bit
• Místo na disku: 55GB

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Uz dva roky se vi, jake bude mit Vulkan technologie a cemu to vyhovuje. AMD navrhovala grafiky primo na telo Vulkanu, NVidia je navrhuje obecne, aby chodilo vsechno DX10/11, DX12, Vulkan. Je teda spis ostuda AMD, ze ve Vulkanu neziskava jeste vic.
Co se tyka procesoru, tak spis myslim, ze tam maji vyvojari neco blbe nebo uplaceny od AMD, aby hra preferovala RyZen, netusim.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ano, viem si predstavit ze amd naliala do machinegames/bethesdy x milionov €, lebo oni na to maju :O

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

:-D uplaceny od AMD? No tak toto musi byt joke roku. V AMD jsou radi ze neco vydelali a jeste budou uplacet? To snad nemyslite vazne :-D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby tu meli formatovani textu, tak bych vam to vytucnil, abyste to pochopili:

[B]tam maji vyvojari neco blbe[/B]

Ten dodatek byl jenom kdyby nejakej fanousek Bethesdy moc protestoval. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

vyvojari maju to blbe, ze to programovali(ladili?) asi na ryzenoch, nie inteloch. to je vsetko.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A nepremyslel jste treba nad moznosti toho ze proste je Ryzen v tomto lepsi nez Intel? Vim ze Intel je lepsi na ST zato Ryzen zase lepsi na MT. Nemuze to byt prave kvuli tomu? Neverim tomu ze by tam vyvojari dali neco jako:

class RyzenIntel {
public static void main(String[] args) {

String cpuIntel = "Intel";
String cpuRyzen = "Ryzen";

if (cpuIntel == true) {
StartElement fps = 50;
} else if (cpuRyzen == true) {
StartElement fps = unlimited;
} else {
response.setStatus(CpuResponse.CPU_NOT_FOUND);;
}
}
}

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ne!

Protoze hre ma byt u prdele, jakej tam jede procesor, 90% zateze hry ma jit na grafiku a procesor slouzi jen jako podpora, ktera grafiku krmi a presne vime, jakej procesor dokaze jakou grafiku krmit jakym zpusobem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

To máš trochu popletený názor. Taková situace může platit pro nějakou stupidní koridorovku typu CoD, kde jede jen skript, který ti do cesty v určitých definovaných okamžicích posílá do cesty boty, kteří mají taky víceméně dané chování a pohyb.

Už v okamžiku kdy se zapojí fyzika, AI apod. rostou nároky na CPU, a to není případ jen Wolfa, ale většiny strategií, nebo "simulátorů." Logicky tedy "krmení grafiky" může mít mnoho podob.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Fyzika ma bezet taky na grafice.

Wolf2 neni ani strategie ani simulator, takze sem neplet neco o cem vubec neni rec.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

A co je podle tebe třeba Battlefield? Strategie? Ten dokáže vytížit 8 jader jako nic.

Běh fyziky na grafice, to je také velmi zajímavé téma, bohužel to tak nikdo nedělá *), a logicky je to důsledek nezkonsolidovaného trhu, kde není univerzální a otevřená platforma pro HW akceleraci fyziky.

*) odmyslíme-li si pseudofyzikální okulahodící (d)efekty dodělávané nvidií pro pár vybraných her.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ono aj s fyzikou na CPU sa dnes dá urobiť zaujímavá hra, ale nejak vývojári o niečo také nemajú záujem. Možno až keď sa v mainstreame riadne rozšíria 8 a viac jadrové CPU. Ale aj to je otázne či sa také úsilie vyplatí.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

v mainstreame su rozsirene 8jadra uz par rokov(konzoly)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A podľa teba aj s potrebným výkonom? Slabučké 8 jadro na takte 1.8 GHz ti naozaj nepomôže.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vazeny, nactete si neco o tom jak funguje ekonomika jakekoliv firmy. To jestli neco vydelali nebo ne vubec nema nic spolecneho s tim, kolik vrazi do vyvoje a do marketingu.
Ale asi se pletu a to logo na zacatku je tam uplne zadarmo. :-D :-D :-D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

napriklad pri total war warhammer (tiez tam mali logo pri spusteni hry) slo o developerov od amd, ktori pomahali s implementaciou asynchronnych shaderov a s upgradom na DX12.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

U NV sa kedysi podplácaním nazýval aj tento prístup. :-) Každopádne, žiadna na mieru šitá technológia pre HW určitej firmy v akejkoľvek hre, nevznikla len tak zadarmo či z dobrej vôle.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

tak je trosku rozdiel pomoc s implementaciou otvorenych standardov, a proprietarneho black boxu :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Je to stále tá istá práca. A o tej sa práve bavíme. Nie o filozofických princípoch v používaní tzv. otvorených štandardov a proprietárnych riešení. Okrem toho GPU ako také predsa tiež nie sú rovnaké a niektoré implementačné postupy vyhovujú niekomu viac. AMD alebo NV si to riešia tak, ako je to pre nich výhodné. AMD určite tiež nepoužíva postupy ktoré by sedeli všetkým. Tiež si to robia na mieru pre seba. Čo samozrejme neznamená, že ide o niečo zlé. Ak sa ale niečo naprogramuje na mieru architektúre jedného z AMD alebo NV, tak ten druhý s tým proste nič neurobí. Proste bude mať o niečo horšie výsledky.
Okrem toho by som radšej počkal na ovládač od NV. Aby sa nestalo to, čo s Forzou 7.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

nemas pravdu. lebo napr. keby AS boli blackbox od AMD, tak sa nvidia moze aj zosalit, a softverovo ho nezemuluje

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Vieš aký je rozdiel medzi rozhraním a jeho implementáciou? Špecifikácia DirectX určuje rozhranie. Jeho implementácia je už na návrhároch GPU čipov (či už na úrovni HW alebo SW). AMD má implementáciu v tomto smere zrejme lepšiu ako NV a tým pádom to proste využívajú. Šijú si použitie AS v danej hre presne na seba. Tak isto ako kedysi NV využívala to, že jej HW je lepší v teselácii. Tak ju proste masívne zahŕňali aj do svojich knižníc v GW (samozrejme tam kde sa dala použiť, ako napríklad v HairWorks či GodRays). Je to úplne to isté ako keď sa teraz AMD snaží všade natlačiť používanie AS, pretože to pre nich znamená výhodu. To, či je niečo open alebo black box tu nehrá žiadnu úlohu, pretože súper nemá šancu na to reagovať ani v jednom prípade. AMD si cez SW proste nevyčaruje ďalšie cores na teseláciu či prácu s väčším množstvom geometrie. Tak isto ako si NV nevyčaruje lepšiu podporu AS.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

to mas na mysli to umyslne naduzivani teselace ? to pak ano ;)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Presne o tom hovorím. :-) NVIDIA proste využila svoju výhodu. AMD teraz robí s AS to isté. Stavím sa, že keby v tejto oblasti nemali výhodu, tak neprepisujú čo sa dá, aby ju využili.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

... to neni ani omylem to same ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže keď NV využije, že je lepšia v teselácii, tak je to zlé a keď AMD využije, že je lepšie v používaní AS, tak už nie?
BTW. pokiaľ nevieš čo presne AMD robí, tak netušíš či svoju pozíciu zneužíva alebo nie. :-) Do takejto roviny to ale nestaviam ani ja, pretože to je proste neznáma. Len hovorím, že určitú časť funkcionality proste AMD využíva vo svoj prospech. Nerobí to pre žiadne všeobecné dobro, ale iba pre svoj vlastný HW bez ohľadu na ostatných. Ja sa na žiadnu z týchto firiem nepozerám cez ružové okuliare.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

NVidia ale tesselaci používala tak, že to v grafice nebylo vůbec vidět (naposledy tuším ve Witcher3?), zato dopady na "unwanted" grafická řešení byly enormní.

AS je naopak řešení víceméně univerzální, podporované oběma výrobci (byť nvidia v tomto tahá za kratší provaz) a dopady jsou v rámci nějaké rozumně akceptovatelné míry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

HW teselácia je tiež univerzálne riešenie a podporované oboma výrobcami. To, že to ale NV preháňala na úkor konkurencie nepopieram. A všade tam, kde nebolo možné nastaviť úroveň teselácie priamo v hre, som to kritizoval aj v minulosti.
Chápem ale čo chceš povedať. Použitie AS nezráža výkon konkurenčných kariet dolu (v podstate minimálne), ale pomáha citeľne vo výkone AMD grafikám. Čo je v poriadku a AMD túto výhodu využíva. Je to teraz proste obrátene oproti časom modernému nástupu teselácie. Osobne si myslím, že AMD vôbec nepozerá na to, aké dopady to na konkurenciu má a zaujíma sa iba o seba. Som presvedčený, že by to robili bez ohľadu na následky u iných presne ako si svoje SW riešenia navrhovala NV.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

jo, vystihl jsi to přesně, mně se to nechtělo tak složitě popisovat. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A pokud se tak stane, jako u Forza 7, jistě to zde bude v dalším článku zmíněno ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Radeon náskok od 33 % (170,7 FPS oproti 128,4 FPS GeForce) po ztrátu 6 % (107,4 FPS oproti 114,0 FPS GeForce)"

Toto presne vystihuje, jak nekdo dela "recenze". Staci hledat useky hry aby to vyslo "spravne".

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

a ako myslis ze sa niekde testuju hry? (pclab.pl, obrovsky pctuning atd)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No myslel jsem si (asi blahove) ze se zverejni presna testovaci metodika, presne nastaveni a pripadne daji k dispozici savy, pokud se pro testovani pouzivaji.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

a kto si to po recenzii pripadne stiahne a vyvrati tvrdenie recenzie? :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na CB mas testovaci metodiku. Tak tu netrep hlouposti :)
Krome toho v original clanku je toho vice. Jsou tam ruzne mereni pro 2 ruzne typy scen s ruznymy vysledky a je to tam i takto korektne popsano.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Tak to vážně nefunguje. To byste musel u každého testu šít novou metodiku přímo na míru té karty, kterou chcete shodit nebo vypíchnout. Poměr sil GeForce vs Radeon se jinak liší v závislosti na absolutním výkonu karty a stačí, aby se zlepšily ovladače nebo přišel nějaký patch upravující výkon hry a veškeré takové „snažení“ by přišlo vniveč. Taky si takhle těžko nachystáte metodiku na karty, které mají teprve přijít. Často se stává, že v některé hře na začátku boduje jeden výrobce a postupem času jde dopředu ten druhý, nebo přijde nová generace karet, která se chová úplně jinak než ta předchozí.
V případě jedné hry pak těžko najdete scénu, ve které by si různě výkonné Radeony v různých nastaveních vedly jen líp a GeForce v různých nastaveních vedly jen hůř, nebo naopak. I v tom Wolfovi je už jen se změnou rozlišení vidět, že se poměry sil mění.
Jo co se dá udělat, že u dané karty a konkurenčního produktu otestujete padesát různých nastavení a kombinací hardwaru a pak vyberete ta, která vycházejí nejlíp, ať jde o kombinace sebeabsurdnější. A právě tak vznikají marketingové materiály Nvidie a AMD ke grafickým kartám. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zas tak slozite jsem to nemyslel. Staci vyhledat kde jsou proste karty vyrobce A lepsi nez karty vyrobce B. A nektere weby to siji na posledni generaci. A mnohdy pak stejna karta ve stejne hre a nastaveni kdyz uz neni aktualni ma naprosto jiny vykon nez kdyz byla aktualni.
Ale porad to pak je o zverejneni metodiky. Pak se rychle pozna, zda je test skutecny nebo vycucany z prsu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Na ich fps sere pes.
Wattman niesu schopny pol roka opravit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

strasne, lebo tebe nefunguje, ale dalsim 95percentam ktori ho pouzivaju, ano :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

lol su toho plne fora, wattman sa zresetuje po kazdom restarte, ignoruju to od 17.6

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Taky jsem si myslel, že se resetuje po restartu, ale je to zřejmě jinak. Když si přetaktuješ třeba GPU a resetneš pc, bude ti opravdu Wattman ukazovat nulu. Ale zkus si pustit třeba GPUZ a to ti ukáže, že je čip stále přetočený. Neříkám, že by se to nemělo vyřešit, ale taky to nezmnamená, že to nedrží přetočený. (RX480, win10, 17.11.1)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ja pod taktovavam nie pre taktovavam
a nedrzi to

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ved toto, lol, mne drzi nastavene takty aj UV, otacky ventilatora aj vsetko

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.