Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Patche pro Wolfenstein 2 posunuly Vegu 11-33 % nad GeForce GTX 1080

Pokud plánujete vyzkoušet nový Wolfenstein 2, nevyplatí se mít pouze správnou kombinaci grafické karty i procesoru. Majitelé Radeonů, především řady Vega, ocení i výkonnostní dopady aktualizací.

Wolfenstein 2: The New Colossus je po technologické stránce jednou z nejpokročilejších her současnosti. Využívá prvky a postupy, které se zatím u jiných her neobjevily, nebo alespoň ne v takové míře. Důsledkem vyšší složitosti je ale nejen zajímavý poměr výkonnostních nároků a výsledné grafické stránky; ruku v ruce s vyšší komplexností efektů jde i pravděpodobnost vzniku určitého problému.

Ty se samozřejmě u nového Wolfa projevily a to dvojím směrem. Za prvé střídavě fungovaly / špatně fungovaly / nefungovaly různé výkonnostní optimalizace, takže se už málokdo orientoval v tom, jaké prvky v nastavení hry je lepší nechat vypnuté a jako naopak zapnuté. Za druhé se ve hře objevovaly různé grafické anomálie, kdy nebylo vykresleno, co mělo být a naopak bylo vykresleno i to, co nemělo být.

Jedna z ukázek grafických anomálií odstraněných v aktuálním patchi

Poslední patch část nefunkčních výkonnostních optimalizací vyřešil a stejně tak odstranil podstatnou část grafických anomálií, např. opravil chybný Skybox. Podle redakce webu ComputerBase, která provedla srovnávací test s různými verzemi hry, se už projevila pouze jediná grafická chyba a to zobrazování černé plochy na horizontu namísto vzdálených objektů. To se prý ale objevilo pouze na mapě Manhattan v kombinaci s grafickými kartami GeForce. Protože jde po stránce artefaktů o poslední „drobnost“, troufám si tvrdit, že bude vyřešena buďto v nadcházejících ovladačích nebo novou aktualizací hry.

Samostatnou kapitolou je podpora pro asynchronní výpočty. Ta byla původně aktivní u GeForce i Radeonů, ale na Radeonech nefungovala podle očekávání. Následně byla u Radeonů deaktivována. Nyní byla upravena a zprovozněna, funguje na Radeonech, ale ke zprovoznění na GeForce je třeba oprava v ovladačích od Nvidie, na kterou autoři hry čekají. Výkonnostní rozdíl se zapnutými a vypnutými asynchronními výpočty je ale u GeForce nižší než u Radeonů, takže jde o rozdíl maximálně jednotek procent.

Po stávajícím patchi, který odstranil grafické anomálie, opravil asynchronní shadery pro Radeony (ale čeká na opravu podpory asynchronních shaderů v ovladači od Nvidie) se 4k výkon Radeonu RX Vega 64 posunul oproti GeForce GTX 1080 o 27 % v typické testovací sekvenci a o 11 % v nejnáročnějším úseku. V rozlišení 1920×1080 je situace podobná, ale kleště se rozevírají, s aktuálním patchem má Radeon náskok od 33 % (170,7 FPS oproti 128,4 FPS GeForce) po ztrátu 6 % (107,4 FPS oproti 114,0 FPS GeForce).

Za pozornost stojí i to, že v některých kombinacích sekvencí a nastavení dosahuje GeForce GTX 1080 nejvyššího výkonu s patchem #1, v jiných (nižší rozlišení) naopak s patchem #2, takže se nedá říct, že by karta (v patchi #2) neaktivními asynchronními výpočty vysloveně trpěla. Zdá se, že za výkonnostní rozdíly přinejmenším zčásti stojí rozdíly ve vykreslování, kdy výstupy s patchem #2 neobsahují anomálie, které vykazoval patch #1.

Diskuse ke článku Patche pro Wolfenstein 2 posunuly Vegu 11-33 % nad GeForce GTX 1080

Sobota, 18 Listopad 2017 - 09:40 | bager | ja pod taktovavam nie pre taktovavam a nedrzi to
Pátek, 17 Listopad 2017 - 11:16 | tombomino | Na CB mas testovaci metodiku. Tak tu netrep...
Čtvrtek, 16 Listopad 2017 - 16:03 | mike | A pokud se tak stane, jako u Forza 7, jistě to...
Čtvrtek, 16 Listopad 2017 - 15:32 | TyNyT | jo, vystihl jsi to přesně, mně se to nechtělo tak...
Čtvrtek, 16 Listopad 2017 - 15:01 | Wendak | Je to to psané pro Vulcan, a to podporuje jak AMD...
Čtvrtek, 16 Listopad 2017 - 14:33 | Marek Moravčík | HW teselácia je tiež univerzálne riešenie a...
Čtvrtek, 16 Listopad 2017 - 14:22 | TyNyT | NVidia ale tesselaci používala tak, že to v...
Čtvrtek, 16 Listopad 2017 - 13:17 | Marek Moravčík | A podľa teba aj s potrebným výkonom? Slabučké 8...
Čtvrtek, 16 Listopad 2017 - 13:16 | Marek Moravčík | Takže keď NV využije, že je lepšia v teselácii,...
Čtvrtek, 16 Listopad 2017 - 11:01 | Tom | ... to neni ani omylem to same ;)

Zobrazit diskusi