Patche pro Wolfenstein 2 posunuly Vegu 11-33 % nad GeForce GTX 1080
Wolfenstein 2: The New Colossus je po technologické stránce jednou z nejpokročilejších her současnosti. Využívá prvky a postupy, které se zatím u jiných her neobjevily, nebo alespoň ne v takové míře. Důsledkem vyšší složitosti je ale nejen zajímavý poměr výkonnostních nároků a výsledné grafické stránky; ruku v ruce s vyšší komplexností efektů jde i pravděpodobnost vzniku určitého problému.
Ty se samozřejmě u nového Wolfa projevily a to dvojím směrem. Za prvé střídavě fungovaly / špatně fungovaly / nefungovaly různé výkonnostní optimalizace, takže se už málokdo orientoval v tom, jaké prvky v nastavení hry je lepší nechat vypnuté a jako naopak zapnuté. Za druhé se ve hře objevovaly různé grafické anomálie, kdy nebylo vykresleno, co mělo být a naopak bylo vykresleno i to, co nemělo být.
Jedna z ukázek grafických anomálií odstraněných v aktuálním patchi
Poslední patch část nefunkčních výkonnostních optimalizací vyřešil a stejně tak odstranil podstatnou část grafických anomálií, např. opravil chybný Skybox. Podle redakce webu ComputerBase, která provedla srovnávací test s různými verzemi hry, se už projevila pouze jediná grafická chyba a to zobrazování černé plochy na horizontu namísto vzdálených objektů. To se prý ale objevilo pouze na mapě Manhattan v kombinaci s grafickými kartami GeForce. Protože jde po stránce artefaktů o poslední „drobnost“, troufám si tvrdit, že bude vyřešena buďto v nadcházejících ovladačích nebo novou aktualizací hry.
Samostatnou kapitolou je podpora pro asynchronní výpočty. Ta byla původně aktivní u GeForce i Radeonů, ale na Radeonech nefungovala podle očekávání. Následně byla u Radeonů deaktivována. Nyní byla upravena a zprovozněna, funguje na Radeonech, ale ke zprovoznění na GeForce je třeba oprava v ovladačích od Nvidie, na kterou autoři hry čekají. Výkonnostní rozdíl se zapnutými a vypnutými asynchronními výpočty je ale u GeForce nižší než u Radeonů, takže jde o rozdíl maximálně jednotek procent.
Po stávajícím patchi, který odstranil grafické anomálie, opravil asynchronní shadery pro Radeony (ale čeká na opravu podpory asynchronních shaderů v ovladači od Nvidie) se 4k výkon Radeonu RX Vega 64 posunul oproti GeForce GTX 1080 o 27 % v typické testovací sekvenci a o 11 % v nejnáročnějším úseku. V rozlišení 1920×1080 je situace podobná, ale kleště se rozevírají, s aktuálním patchem má Radeon náskok od 33 % (170,7 FPS oproti 128,4 FPS GeForce) po ztrátu 6 % (107,4 FPS oproti 114,0 FPS GeForce).
Za pozornost stojí i to, že v některých kombinacích sekvencí a nastavení dosahuje GeForce GTX 1080 nejvyššího výkonu s patchem #1, v jiných (nižší rozlišení) naopak s patchem #2, takže se nedá říct, že by karta (v patchi #2) neaktivními asynchronními výpočty vysloveně trpěla. Zdá se, že za výkonnostní rozdíly přinejmenším zčásti stojí rozdíly ve vykreslování, kdy výstupy s patchem #2 neobsahují anomálie, které vykazoval patch #1.