Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k PCIe 4.0 může zvýšit FPS až o 4 %. V průměru však přidá 1 %

v podstate ty grafy jen ukazuji, kde maji hry bottlneck v prenosu dat po pcie. a cim novejsi a narocnejsi hra, tak se bottleneck posouva za pcie3 a mezi pcie3 a pcie4 muze byt vetsi rozdil. pokud by se teda potvrdila zprava, ze asus povoli na b450 pcie4 tak by takove desky mohly byt dobra volba na koupi pocitace s ryzen2, ktery ma vydrzet zase tak alespon 2 roky, pokud clovek nechce cekat do pristiho roku na vydani b550

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ty grafy ukazuji, ze rozdily jsou minimalni. Navic v momentalni situaci to nema realnou vypovidajici hodnotu, protoze ma amd na ryzenech 3000 nejaky problem s pci-e. Projevuje se to haldou WHEA (Windows Hardware Error Architecture) z pci-e.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

predpokladam, ze do budoucna (1-2 roky) ty rozdily budou vetsi. pokud by sla dnes sehnat deska s pcie4 za stejnou cenu jako pcie3, tak je to prijemny bonus. at uz u her, nebo pro ssd. jak uz bylo nekde napsano, jsou lidi, kteri jsou ochotni nesmyslne priplacet za pameti s nizsi latenci klidne i dvojnasobek ceny

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jestli se nemýlím, ten WHEA se týká jenom nvidia gfx. Vkaždém případě ten rozdíl je takový, jaký se předpokládal (aneb pro normálního člověka bezvýznamný)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Prave ze se to netyka jen nvidie. Deje se to i s navi a nvme ssd v m.2 slotu co ma linky z cpu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Byl by nějaký odkaz? Já na tenhle problém narazil jenom ve spojitosti s nvidia gfx

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Uff koukam ono je to slozitejsi. Kombinace x570 + nvidia karty nejen ze plni log windows whea chybama, ale i padaj do bsod. Nvidia resila a ma mit i reseni. A pak je halda stiznosti od uzivatelu starsich chipsetu, kde to plni log whea errorama i od jinych pci-e zarizeni. To melo mit amd vyreseny v agese 1.0.0.2 https://www.xanxogaming.com/noticias/boost-frequency-update-on-ryzen-300... ktera ale jeste na spoustu starsich desek nepropadla (asrock ma na vetsine 1.0.0.1 a ma to rozbity totalne).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nicmene Nvidia uz oznamila, ze problem identifikovala a pracuje na oprave.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mňa by viac zaujímalo porovnanie spotreby, keďže PCIe 4.0 treba už chladiť vetrákom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To mas nejakou spatnou informaci. PCI-E 4.0 vetrakem chladit nepotrebuje... A pokud si myslel, ze potrebuje chlazeni x570 tak to musis porovnat s predchudcema. x570 ma 16 pci-e 4.0 linek (coz dava az 31,51 GB/s) zatimco x470 ma 4 linky pci-e 3.0 a 8 linek pci-e 2.0 (coz dohromady dava az 7,75 GB/s). Propustnost chipsetu vyrostla na 4 nasobek pri zvyseni spotreby na trojnasobek (x470 ~5w, x570 ~15w)...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak to by mě fakt zajímalo, kolikrát ta měření opakovali.

Nedává smysl, aby mezi PCIe 2.0 a PCIe 3.0 nenaměřili rozdíl a u PCIe 4.0 jim to vyskočilo o 2 fps.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

heh , přesně. Normálně se tomu říká chyby měření :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, rozdíly by se měly čím vyšší PCIe tak zmenšovat.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

kdyby to bylo tak jednoduchy.. kdyz presouvam urcitej balik dat a pracuju s nejakou synchronizaci nebo v danejch casovejch intervalech, tak pro me nemusi mit prinos, kdyz se balik dat presune o neco rychlejc, ale porad pozde na to abych ho moh pouzit pro vykresleni urcityho framu.. kdyz se to nekolikrat zopakuje, tak to proste muze dat takovej vysledek..

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

trolling ? u plno testů jim vyšel největší rozdíl mezi 2.0 a 3.0 a nejmenší mezi 3.0 a 4.0

btw u 4.0 není max. rychlost jediná změna a i kdyby to byla jediná tak by to stačilo k mírně lepším výsledkům ..

běž si raději srovnat Zdendu :)))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Trolling je spíš ten test. "Naměřené nárůsty" výkonu v některých z těch her jsou menší, než bývají rozdíly mezi dvěma měřeními.

Proto píšu, že by mě zajímalo, kolikrát to měření opakovali.

Když někdo vyvozuje závěry z rozdílů na úrovni desetin fps, přičemž běžná chyba je kolem 0,5 fps a u hodnot kolem 80 fps není výjimkou rozdíl 2 fps, tak už by mě docela dost zajímalo, co přesně naměřili.

Speciálně u karet s boost, kde stačí testováním trochu přihřát místnost o 2 °C a vypadnou z toho podobné rozdíly.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ty jsi, ale tvrdil >> "Nedává smysl, aby mezi PCIe 2.0 a PCIe 3.0 nenaměřili rozdíl.. " a přitom zrovna v tomhle případě většinou měli největší rozdíl :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

- tvé původní vyjádření bylo trochu zavádějící (a jako profík z oboru si toho musíš být vědom :) )
- nevím jak funguje a jak je optimalizovaný pro danou hru AnvilNext 2.0 a jelikož v žebříčku není další hra běžící na daném enginu tak nemohu soudit proč je ten rozdíl v podstatě zanedbatelný a v QHD/UHD takměř nulový, ale v PCIe 4.0 je dost podstatných změn a ve FHD se to v dané hře mohlo projevit

- čeho jsem si všiml, že jakmile jsou FPS v testech cca nad 70 tak se projevuje rozdíl a jakmile padnou pod 60 fps tak se rozdíl většinou rovná "nule" a na verzi PCIe tolik nezáleží

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stejně je sranda, že jedinou věc, u které by to bylo asi opravdu přínosem, teda CrossFire, na těch kartách zařízli. :D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nešlo by vliv menší paměti vyzkoušet tak, že by se kartě část paměti softwarově deaktivovala?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Primo ve hrách nepřinesla verze 3.0 nic víc o proti verzi 2.0. Což je vidět. Stejný to bude i u verze 4.0. Prostě u her ten přínos nebude žádný dokud si hra nebude alokovat 16 a vice GB paměti v kartě. Takže dalších 5 let?
PCIe 4.0 (potažmo 3.0) přináší hlavni rozdíl v zápisu na nvme discích a přenosu na pcie kartach typu USB 3.1 a TB a render kartach. To jestli zapisuju 1,6 GB nebo 16 GB je sakra rozdíl. Ale tipuju ze potřebují zaplatit vývoj tak to budou cpat hráčům her. Ty to zaplatí a radi :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bude to sranda, až budeme disky strkat do pcie x16 a grafiky do pcie x1.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Možný je vše. Vše ma svoji evoluci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.