Plasmové TV jdou dolů s cenou
Kolegové ze serveru Digitimes přinesli poměrně zajímavou „předvánoční“ zprávu. Dle ní totiž na severoamerickém trhu výrazně zlevnili své plasmové TV dva významní výrobci, Matsushita (známá výrobky Panasonic) a Vizio. Modely s úhlopříckou 42 palců (107 cm) od obou zakotvily na velmi příjemné ceně 999 USD (čistě orientačně to v přepočtu činí 21 000 Kč). Panasonic k tomu vedl jednoduchý důvod. Kromě obvyklého zvýšení zájmu o podobné produkty v předvánočním období zkrátka firma potřebovala vyprázdnit sklady, kde se jim„prášilo“ na 300 000 plasem. Ty tak zlevnily z původních 1 299 USD o celých 23 %. Konkurenční firma Vizio ode dne zlevnění na stejných 999 USD pak prodává 5 až 6 tisíc 42palcových plasmových TV denně (byť na webu ještě stále uvádějí cenu 1 299 USD).
Analytici pak předpokládají, že Panasonic bude v agresivní cenové politice pokračovat i po Vánocích, kdy v USA začíná Super Bowl. Ale to už by měla odeznít vánoční nákupní horečka. Každopádně razantní navýšení prodejů cenově výhodných plasem podle všeho negativně dopadne na výrobce LCD televizorů. Jen pro zajímavost, průměrná prodejní cena 42palcové plasmové TV byla ještě v listopadu v USA na 1 843 USD, tedy na 185 % současné ceny modelů Panasonic a Vizio. 42palcové LCD TV ve stejném období přišly průměrně na 2 038 USD (204 %). Našinec tak může jen tiše zatlačit slzu a doufat, že podobná cenová smršť se někdy v dohledné době dotkne i našich končin.