Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Datová propustnost Playstation 4 je výrazně závislá na vytížení CPU

MS se měl na ESRAM vykašlat. Dokud to nebude běžné v PC nebo v další dobře prodávané konzoli, tak si nemyslím, že to budou vývojáři nějak moc podporovat. Sony si svoje období vzdoru odbylo v PS3 a MS místo aby se poučil, tak udělal podobnou chybu u dnešní generace - tou chybou je atypičnost ve srovnání s PC. Jinak bych taky vzal spíš PS4, protože mi nesedly microsoftí tanečky s kinectem a IMHO má xko horší architekturu-komponenty. Vůbec se těm prodejům nedivím, ale stejně mi obě konzole přijdou dost drahé, takže na ně zatím kašlu.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Nepoužívá intel taky náhodou nějakou integrovanou rychlou paměť pro grafiku?
Já jinak po konzoli taky netoužím, ale kdybych si měl vybrat, tak bych bral tu s kinectem. Hlavně kvůli děckám a ženě, ať se trochu hýbou :)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Používá 128MB L4 cache pro svoje Irisky, jenže to není to co by určovalo směr vývoje v oblasti GPU - cena, malé prodeje, jiná cílová skupina než hráči. Dokud se to nebude prodávat ve velkém u grafik od Nvidie a AMD, tak je to o ničem.

Proti různým kinectům nic nemám, jen mě MS štval, že zase nechtěl dát lidem na výběr.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

a teraz budu naštvaní vývojári, lebo MS sľúbil že kinect bude mať každá konzola...ale sekli sa cenovo a museli dať aj verziu bez kinectu...som zvedaví na tie užasne hry :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Intel i7 4770R - Intel Iris Pro 5200 - 128MB eDram - tam je té paměti alespoň dostatek.
Do 32MB se vejde prd a je to v podstatě stejný případ jako předtím s X360 a 10MB ... je to moc málo na to, aby to bylo k "něčemu užitečné".

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nemáte pravdu. EDRAM v Iris Pro je využívána velmi odlišným způsobem než ESRAM v Xboxu a vzhledem k tomu, jak zásadní tento rozdíl je, si troufám tvrdit, že těch 32 MB ESRAM v Xboxu má na výkon podstatnější vliv než 128 MB EDRAM v Iris Pro. Kdyby ESRAM v Xboxu nebyla „k ničemu užitečná“, měl by oproti PS4 téměř třetinový výkon, což jaksi nemá :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pamatova priepustnost nema na celkovy vykon tak silny vplyv aby sa dalo povedat, ze tretinova priepustnost znamena 1/3 vykon. Uz len kvoli tomu, ze CPU ma dnes niekolko MB cache do ktorej sa vojde znacna cast kodu, ked je dobre SW prelozeny, nemusi sa ani casto flushovat.

Co sa tyka eSRAM tipujem, ze 70% hier ju nevyuziva.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se nepletu tak jazyk, kde je možné přímo ovlivnit, kde se paměťový prostor alokuje je assembler a tedy téměř strojový kód. Velmi pochybuji, že v něm vyvíjejí hry pro konzole. A tedy nemyslím, že vývojáři her ovlivní využití ESRAM přímo. Předpokládám, že ESRAM je využívána low lvl úrovni a na základě aktuálnách nároků jako cache ne? Není to zrovna moje parketa, ale nedokážu si představit, že by byl v přístupu k vývoji mezi těmi dvěma konzolemi tak zásadní rozdíl..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě máte pravdu, ESRAM je velmi úzce spojena s ROP a je automaticky využívána pro jimi prováděné operace. Pokud to zjednoduším, tak vývojáři mají tendenci pro mnohé operace, které se dříve prováděly prostřednictvím ROP, využívat shadery, protože je to u desktopových (paměťovou propustností omezených) čipů rychlejší - naopak u konzole s EDRAM/ESRAM optimalizovanou pro tyto operace je výhodnější využití ROP, čímž se zároveň uvolní aritmetický výkon. Na tomhle staví základní model optimalizací pro tento typ architektury - rozhodně je nesmysl předpokládat, že bez specifických optimalizací má integrovaná paměť na výkon nulový vliv a zůstává nevyužitá - tak to opravdu nefunguje. Využitá je vždy - v případě vhodných optimalizací je využitá lépe a efektivněji.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

O jaké typy operací se přesně jedná?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Coz bude mit za nasledek dalsi hromadu neoptimalizovanych konzolovych portu, super.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

"ale kdybych si měl vybrat, tak bych bral tu s kinectem. Hlavně kvůli děckám a ženě, ať se trochu hýbou"

nezapomeňte, že Sony má svoje PS Eye. Eye není tak slavné jako Kinect, protože Sony to nikomu nechtělo nutit násilím jako M$.
A teď, když už Kinect není povinný, tak je jenom na vás, jestli si koupíte PS a Eye , nebo Xbox a Kinect.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

presne tak, s tymto suhlasim...vyvojari hier maju robotu naviac, aby na xboxe este robili s ESRAM...nehovoriac o tom, že graficke jadro nieje take isté ako sa píše v článku...je tam rozdiel cca 20% a aj to je dôvod rpečo niektoré hry spočiatku na xboxe behali v 720p a na PS4 v 1080p, samozrejme že updatmi po čase to vyriešili a aj xbox mal tie hry v 1080p...ked sa pohrali s ESRAM, no nič to nemeni na tom, že pre ESRAM treba dodatočne naviac programovať...a to je problem...u väčšiny hier ide o čas a čas su peniaze...ludia nemaju veľmi radi ked je hra ohlasena na určitý dátum a potom oznámia že sa odkladá o pár mesiacov alebo pol roka...proste ta ESRAM nieje bežná a keby bežná bola (teda by bola aj v PC) tak by sa programovalo pre ňu lahšie...a co sa tyka konzolí, xbox teraz nemá nič čo by ponúklo proti PS4...jedine kinect na skakanie a blbnutie...čo po čase omrzí...PS4 válcuje xbox vo všetkoma hlavne v cene...100dolárov dole bez kienctu MS nepomôže (najmä keď v EU bude cena okolo 450 eur)preto som kupil PS4...hoci predtym som dosť často používal xbox360...a za tu cenu sa to naozaj oplatí, je to iné hranie ako na PC...ovela lepsie :)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ahoj..
Ja mam pocit, ze obe konzole jsou postaveny uz na GCN verzi GPU... Nikde jsem nenasel ze by PS4 melo jeste VLIW architekturu... Nevidim take proc by melo, kdyz obe verze jsou postaveny na Jaguaru... S EDRAM ma jix MS zkusenosti z predchoziho X360 kde byla vesmes pouzivana na mensi vykonovy dopad antialiasingu... Pamet mela na svou dobu taktez vykonejsi PS3 oproti X360 a diky bote s pevne rozdelenou pameti mezi GPU/CPU ji byla rychlost k nicemu... Hlavni problem XO je o ctvrtinu mensim poctu GCN jednotek oproti PS4... Projev rychlosti pameti se aztak ve finale neprojevi jako mensi GPU :-(

VoDa

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.