Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Uniklá dokumentace Playstation 4 Neo obsahuje kompletní parametry

O specifikacích konzole Playstation 4 Neo se již mluvilo, ale až dosud většinu z nich bylo třeba chápat jako spekulace nebo nepotvrzené údaje. To se nyní mění, zveřejněna byla interní prezentace Sony.

Část informací, kterou prezentace obsahuje, je již známá, některé informace jsou zcela nové. Úvodem Sony vysvětluje, že chápe Neo jako součást stávající generace, respektive její high-endový doplněk, nikoli jako generaci novou.

Playstation 4 Neo Slides 01

Majitelům 4k zobrazovadel Neo umožní výstup ve 4k rozlišení (rozlišení, ve kterém budou renderovány 3D scény, bude ale u většiny her nižší než plných 3840×2160) a majitelům FullHD displejů nabídne vyšší a stabilnější snímkovou frekvenci, detaily navíc a podobně.

Playstation 4 Neo Slides 02

Základní specifikace procesoru a grafického jádra se potvrzují. Základem zůstává osm x86 jader architektury Jaguar, která ale poběží na taktu 1,3× vyšším. Výpočetních bloků grafického jádra bude dvojnásobek a poběží na taktu o 14 % vyšším. Diskuse na téma architektury (tedy zda Sony bude preferovat jednodušší kompatibilitu a zůstane u druhé generace GCN, nebo zvolí novější architekturu) jsou rovněž u konce. Kdo očekával použití novější verze GCN, měl správný odhad.

Playstation 4 Neo Slides 03Playstation 4 Neo Slides 04Playstation 4 Neo Slides 05

Playstation 4 Neo by mělo být schopné při renderingu v rozlišení 3520×1980 dosahovat podobných FPS jako původní Playstation 4 v rozlišení 1920×1080. Plošný rozdíl je poměrně výrazný, mluvíme o přechodu z 2 na 7 megapixelů (přesněji jde o 3,36× vyšší rozlišení). Playstation 4 Neo už se automaticky postará o upscaling 3520×1980 (nebo jiného vývojářem zvoleného rozlišení) na plných 3840×2160 (což je plošně 1,19× více).

Cílem Sony je, aby byl framerate dosažený s Playstation 4 Neo přinejhorším stejný jako s Playstation 4 - bez ohledu na to, kolikrát je rozlišení vykreslované novým modelem vyšší. Zároveň pak aby rozlišení, ve kterém je v případě 4k výstupu vykreslováno, nebylo nižší než 1800p, tedy 3200×1800.

Diskuse ke článku Uniklá dokumentace Playstation 4 Neo obsahuje kompletní parametry

Pondělí, 18 Červenec 2016 - 16:43 | aa bb | No to asi tiez nebude uplne pravda. Tusim ze...
Neděle, 17 Červenec 2016 - 20:48 | neilz bellic | nevim kdes to sebral ale VR na puvodni PS4 jede,...
Neděle, 17 Červenec 2016 - 20:35 | JoHnY3 | Aspon zatim maji byt vsechny verze PS4 navzajem...
Neděle, 17 Červenec 2016 - 16:04 | Libor Míšek | Takže když jsem psal před třema měsícema jak to...
Neděle, 17 Červenec 2016 - 14:47 | neilz bellic | ano spotreba zajima sony ale hrace proste ne, to...
Neděle, 17 Červenec 2016 - 13:06 | r4in | Sony od dob PS2 používá vlastní implementaci...
Neděle, 17 Červenec 2016 - 13:05 | r4in | 15 ne, 10 jako u PSOne, PS2 nebo Xbox360/PS3. I...
Neděle, 17 Červenec 2016 - 12:23 | Karáš Svorka | Však já to chápu, mě přijde, že vy nechápete o co...
Neděle, 17 Červenec 2016 - 12:17 | roob | ale ved prave o to ide. Sony/MS chce mat to...
Neděle, 17 Červenec 2016 - 12:09 | neilz bellic | vy to nechapete, kdyz prijdu do kramu jako hrac a...

Zobrazit diskusi