Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Playstation 4 pohání FreeBSD 9 - jak je to proboha možné?

Už pred oficiálnym uvedením na trh sa špekulovalo že Orbis OS je až moc podobný BSD čo ale v podstate majiteľom PS4 môže byť šumafuk, keďže sa jedná o hraciu konzolu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ukazka toho ze keby sa chcelo, tak rychlejsie ako prd, sa mozeme zbavit vsekereho sw od MS.
Bouzial firmy nechcu.

Te ovladace musia byt dokonalé...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Lol a co vsechny desktopove operacni systemy? To by jako prestalo existovat?:o))))
By ses pripojoval jen ke konzoli k linuxovemu serveru?:o)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Keby sa chcelo autorom preprogramovať všetky tie statisíce programov z Windows na linux, však?

Máš zjevně hodně pomalé prdy. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

:DD tohle pobavilo, díky!

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby preprogramovat jednou, ale pokazde kdyz se v unixove distribuci neco podstatneho zmeni. Slozitejsi hru skompilovanou pred rokem uz dneska na linuxu nepustis, protoze pulka veci tam bud neni nebo se jinak jmenuje.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

OD toho jsou symbol linky a hard linky ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nebo to může kompilovat staticky, to se pak dají rozjet i desítky let staré binárky, dokud je kompatibilní procesor, narozdíl třeba od Windows. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ja teda nevim, ale desitky let stare hry nerozjedes bez rekompilace ani na linuxu (a nenativne je rozjedes i na windows :) ). A aplikaci zkompilovanou staticky v roce 95 horko tezko rozjedes na dnesnim linuxu ;)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ále jo, "vlna" kompilovaná v roce 1998 funguje. :-) Ale to je jenom taková blbost, každopádně jsou i starší softwary, které fungují, osobně bych se toho opravdu vůbec nebál.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"ale desitky let stare hry nerozjedes bez rekompilace ani na linuxu"

Desítky let staré, to znamená ne novější než 1993? Tak to budou buď DOSové hry, nebo věci pro některý z 8bitových nebo 16bitových domácích počítačů z 80. let, a DOSBox i emulátory nejsou na Linuxu problém.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tady si zase někdo myslí, že Linux je operační systém. Nebo že všechny distribuce mají stejný vývojový cyklus.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

+1

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nepsalo se tu nahodou nekdy nedavno, ze obe konzole budou pouzivat directx, aby bylo mozne hry krasne portovat z konzoly na konzolu a PC?
Takze vyvojar pro novy xbox se nebude muset ucit nic jineho, port distribuce pro PC nebo xbox bude otazkou chvilky, bude mit proverene developerske nastroje, obri existujici znalostni bazi, tuny vyvojaru ..... a PS4? Hm, tam prakticky from scratch s tim, ze port na jinou platformu bude zas porod?
Presne na tohle si prece stezovali a psaly se tu na CDR ody na to, ze to bude tedkom daleko jednodussi ....
Navic na xboxu pobezi tuny multiplatformnich "metro" aplikaci jako pridana hodnota .... bude PS4 kontrovat androidima aplikacema a zivit gugl?
SONY si asi ukousla velke sousto mi tak prijde:)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se nemýlím, už PS3 používá PSGL, tedy ne DirectX. Pokud se chcete bavit o možnostech portování na jiné platformy, je tu spíš právě DirectX problém - jedná se totiž o uzavřené API, zatímco OpenGL může běžet na všem, včetně stále důležitějších mobilních platforem.
A až se sem přijdu podívat později, bude tu na tenhle příspěvek odpověď od BTJ, což bude další sračka na kterou už nebudu reagovat, protože BTJ je jen trapný troll.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

mattyy1hp: Předběhl jste mě.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

+1

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sony u PS 3 používala PSGL. Podle mě není důvod používat DirectX, protože jeho licencování by pravděpodobně bylo placené.

Vývojáři si hlavně stěžovali na Cell, o stížnostech na grafiku nebo grafické API jsem neslyšel nic.

Vývojáři nebudou muset začínat od nuly, vždyť PSGL už přece používal PS 3, takže nechápu jak jste to myslel.

Pro vývojáře se akorát zjednodušilo psaní kódu díky x86 procesoru a s PSGL budou pracovat stejně jako předtím. V čem vidíte problém?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Byl tu (nebo snad nekde jinde?) clanek o tom, jak nove konzole zjednodusi portaci (z konzole na konzole a na PC) .... takze DX3D vs. PSGL mi jako zjednoduseni neprijde ...... navic PS v PSGL znamena PlayStation, coz mi zrovna jako "zdarma licencovane" nezni ...
Takze secteno a podtrzeno, obe firmy si jdou nadale svoji proprietarni cestou a portaci mozna trochu zjednodussi leda to, ze je to oboje na x86.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Byl tu (nebo snad nekde jinde?) clanek o tom, jak nove konzole zjednodusi portaci (z konzole na konzole a na PC)"

Také že zjednoduší. Stále zapomínáte na Cell u PS3, na který byly zdaleka největší stížnosti.

----------------
".... takze DX3D vs. PSGL mi jako zjednoduseni neprijde ...... "

Máte pravdu to není zjednodušení, ale není to ani komplikace. PSGL byl i u PS3, tudíž složitost není vyšší, je stejná.

----------------
"navic PS v PSGL znamena PlayStation, coz mi zrovna jako "zdarma licencovane" nezni ..."

Kdo tu psal o tom, že by licencování PSGL bylo zdarma? Kdo tu vůbec psal o tom, že by se PSGL mělo někomu licencovat?
Zdarma to je akorát pro Sony, protože to je jejich vlastní technologie. Já psal pouze o tom, že licencování DirectX je nepravděpodobné, protože by za to Sony musela Microsoftu platit.

----------------

"Takze secteno a podtrzeno, obe firmy si jdou nadale svoji proprietarni cestou a portaci mozna trochu zjednodussi leda to, ze je to oboje na x86."

Já si naopak myslím, že je to velký posun a že to usnadní práci docela významně.

Minimálně microsoft nejde proprietární cestou, protože Xbox One, ač se o PC nejedná, tak PC svým hardwarem velmi připomíná.

A Sony? To je z hlediska HW, také téměř PC (kromě sdílené GDDR5 paměti jako RAM a VRAM).
A předělat hru z PSGL na nějaký standard, co se používá na PC nemůže být tak složité. PSGL vychází z OpenGL ES, což je zase více méně podobné desktopovému OpenGL, což je také standard. Takže pod Windowsem by ty hry klidně mohly používat OpenGL.
A pokud by vývojáři chtěli předělat hru z PSGL na DirectX, tak to taky nemůže být takový problém. Vždyť takový Wine zvládá převádět volání DirectX na volání OpenGL za běhu hry.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"Kdo tu psal o tom, že by licencování PSGL bylo zdarma?" .... sorry, to psal nejaky troll prede mnou:)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Asi jsem natvrdlý. Byl byste prosím tak laskav a mohl byste danou část, kde se zmiňuji o licencování PSGL zdarma, citovat?
Byl bych Vám nesmírně vděčný.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Rikal jsem "prede mnou", ale tim jsem nemyslel doslova primo prede mnou:) Cili jsem nemyslel zadny vas prispevek.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Přede mnou může znamenat cokoli (před naší diskuzí, před mým prvním komentářem, před mým posledním komentářem, v úplně jiném článku...), ale to je vcelku jedno.

Stejně bych byl rád, kdybyste tu zmíněnou pasáž odcitoval. Nenechte se prosit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

nejste natvrdly, jen se bavite s blbem.

a jestli je PSGL zdarma nebo ne, je uplne irelevatni, protoze jde o rozsireni OpenGL od Sony a to si bude tezko sama sobe platit nejake licencni poplatky.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

@JP01: Předně je třeba podotknout, že PSGL není plnohodnotné OGL, takže případná portace nebude zas tak jednoduchá.
Pokud PS4 nenabídne plnohodnotné a nativní OGL bude mít o starosti postaráno :)
Řekl bych, že DX jsou na tom trochu lépe, OGL jsou zase univerzální. Jestli DX či OGL je imho vývojářům vlastně fuk, všimni si, že i hry jsou dneska vyvíjeny pro oboje API.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

to jestli tobe prijde neco jednodussi nebo ne neni vubec podstatne. ty ses jen trolujici blb, ktery nevi ktera bije...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

PSGL je odvodene od OpenGL ES, plne kompatibilne s 1.0, komaptibilne i s 2.0 i ked na urovni zdrojoveho kodu su male rozdiely.

Portovanie je teda pomerne jednoduche a kod pobezi na PS, PC, Macu, Androide aj iPhone.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vývojář chce, aby to jelo na všem, může používat OpenGL. DirectX je uzavřená záležitost MS.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A PSGL nejspis zas Sony:) Takze je to fuck ....

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ovšem pořád to není jediná správná cesta(tm), tedy DirectX, a to je dost hrozný, co?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PSGL je jen rozšířením OpenGL.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nj., MS to má blbě. OpenGL se dá rozjet úplně všude (Windows / MacOS / Linux / iOS / Android / BSD / PS), ale speciálně pro Xbox se bude muset portovat do DirectX. :-)

Ale ono to není až takový problém, stejně si všichni rozumní dělají grafické enginy tak, aby byly na "backendu" nezávislé. Takže nic nového.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

nesmysl o DX na PS4 psali pouze nekteri uzivatele diskuzi kteří byli a jsou stestim bez sebe ze je všude v konzolich AMD a mysleli si tak ze se ted jako zacne na konzolich něco menit :)

bohužel pro ne, i to jak to bezi na Xboxu One je to natolik rozdilne, ze to proste s beznym x86 PC není kompatibilni, v tehle oblasti se proste mnoho nemeni a není taky důvod to menit, byl potřeba pouze impulz pro další moznosti marketingu jak elespon trošičku rozhýbat trh s hrama, cehoz vyuzili jak distributori/publisheri her, tak Microsoft se Sony

jede se dal ve stejnych kolejích :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

+1
Předpokládám, že mluvíte o těch uživatelích diskuzí, kteří mají zaručené informace z první ruky od jednomužné redakce píšící v množném čísle a slibující benefity z optimalizace her na GCN obou konzolí, tedy PC konzolí, jak je tato redakce jako zřejmě jediná na světě označuje? Ti jednodušší zmasírovaní těmito benefity samozřejmě pak předpokládají, že když jsou to ty PC konzole, tak ty hry půjdou lehce "portovat" (rozuměj ukrást) na PC.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.