Je uzasne ako s kazdou generaciou GCN je potrebne na dosiahnutie toho isteho vykonu o 15-20% menej SP pri tej istej frekvencii, velkosti a rychlsoti pamati a porovnatelnych ostatnych veci.
Ale je nad Slnko jasne ze ani 4096 SP Navi (vykon 20%-25%-30% nad RadeOnVII-Vega64-Vega56 ... to vsetko je iba Vega architektura) nebude stacit na to, aby to porazilo nV GF 2080 Ti a podobne monstra. Napr. FuryX (posledny GPU na 28 nm) s tiez 4096 SP (!!!!!!!!!!) imho nebude zostavat za 4096 SP Navi o viac ako 50% (t.j. + tretina vykonu pre Navi), keby to slo na rovnakych frekvenciach.
Ak AMD vyda Navi s fyzickymi 4096 SP (a navyse ak boost bude blizko k 2 GHz), bude to istotne najvykonnejsi GPU vydane do tej doby v AMD, ktore o desiatky % porazi RadeOnVII-Vega64-Vega56, ale na nV GF 2080 Ti a podobne monstra stacit nebude. Tam bude aj Navi s 4096 SP stale chybat 1/4 vykonu. AMD si musi uvedomit, ze 4096 SP nie je konecna, nVidia to uz pochopila ... Zvlast po prechode na 7 nm, ked je znova mozne vyrabat relativne male (250-450 mm^2) a pritom vykonne cipy a netreba 500-600 mm^2 monštrá, alebo nedajboze kriste 600-800 mm^2 štadióny ...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Je uzasne ako s kazdou
Pjetro de https://diit.cz/profil/pjetro-de
3. 5. 2019 - 08:07https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseJe uzasne ako s kazdou generaciou GCN je potrebne na dosiahnutie toho isteho vykonu o 15-20% menej SP pri tej istej frekvencii, velkosti a rychlsoti pamati a porovnatelnych ostatnych veci.
Ale je nad Slnko jasne ze ani 4096 SP Navi (vykon 20%-25%-30% nad RadeOnVII-Vega64-Vega56 ... to vsetko je iba Vega architektura) nebude stacit na to, aby to porazilo nV GF 2080 Ti a podobne monstra. Napr. FuryX (posledny GPU na 28 nm) s tiez 4096 SP (!!!!!!!!!!) imho nebude zostavat za 4096 SP Navi o viac ako 50% (t.j. + tretina vykonu pre Navi), keby to slo na rovnakych frekvenciach.
Ak AMD vyda Navi s fyzickymi 4096 SP (a navyse ak boost bude blizko k 2 GHz), bude to istotne najvykonnejsi GPU vydane do tej doby v AMD, ktore o desiatky % porazi RadeOnVII-Vega64-Vega56, ale na nV GF 2080 Ti a podobne monstra stacit nebude. Tam bude aj Navi s 4096 SP stale chybat 1/4 vykonu. AMD si musi uvedomit, ze 4096 SP nie je konecna, nVidia to uz pochopila ... Zvlast po prechode na 7 nm, ked je znova mozne vyrabat relativne male (250-450 mm^2) a pritom vykonne cipy a netreba 500-600 mm^2 monštrá, alebo nedajboze kriste 600-800 mm^2 štadióny ...https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1252877
+
" AMD si musi uvedomit, ze 4096 SP nie je konecna "
AMD si to jistě uvědomilo už dávno :-D
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
" AMD si musi uvedomit, ze
del42sa https://diit.cz/profil/del42sa
3. 5. 2019 - 08:09https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse" AMD si musi uvedomit, ze 4096 SP nie je konecna "
AMD si to jistě uvědomilo už dávno :-Dhttps://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1252880
+
Řeší se konzolova grafika ne desktopova. Mimochodem na to aby porazila 2080ti monstrum, ve hrách, potřebuje hlavně optimalizace a podporu od tvůrců her. Ve výpočetním výkonu už 2080ti porazila dávno Vega 56, Frontier nebo i stary TitanXp. A pokud maji tyhle karty silnější výpočetní výkon (grafika, ai, vedecke vypocty) nez 2080ti, ale ve hrách už ne, kde je asi chyba?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Řeší se konzolova grafika ne
Kazaxx https://diit.cz/profil/david-k
3. 5. 2019 - 10:40https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseŘeší se konzolova grafika ne desktopova. Mimochodem na to aby porazila 2080ti monstrum, ve hrách, potřebuje hlavně optimalizace a podporu od tvůrců her. Ve výpočetním výkonu už 2080ti porazila dávno Vega 56, Frontier nebo i stary TitanXp. A pokud maji tyhle karty silnější výpočetní výkon (grafika, ai, vedecke vypocty) nez 2080ti, ale ve hrách už ne, kde je asi chyba?https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1252955
+
myslim ze drivermi to nebude, poslednych par rokov uz su na dobrej urovni...cca od casu, ked sa amd zacalo realizovat v mantle.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
myslim ze drivermi to nebude,
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
3. 5. 2019 - 11:29https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskusemyslim ze drivermi to nebude, poslednych par rokov uz su na dobrej urovni...cca od casu, ked sa amd zacalo realizovat v mantle.https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1253018
+
Spíš to bude v jiném způsobu renderování, což vyžaduje od vývojářů prováděli optimalizace a testování pro AMD a NVidii zvlášť. A pokud na to nejsou v rozpočtu peníze, tak holt má AMD smůlu, protože je minoritní platforma.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Spíš to bude v jiném způsobu
Jack FX https://diit.cz/profil/jackfx
3. 5. 2019 - 11:56https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseSpíš to bude v jiném způsobu renderování, což vyžaduje od vývojářů prováděli optimalizace a testování pro AMD a NVidii zvlášť. A pokud na to nejsou v rozpočtu peníze, tak holt má AMD smůlu, protože je minoritní platforma.https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1253045
+
to není architekturou. To je hlavně kódem aplikace která na tom poběží. Pamatuji doby kdy grafické karty nebyly co půlrok ale až ob dva roky (a více) a vždy nové 3D software uměl vymáčknout ze starších více a více. Samozřejmě ruku v ruce s vývojáři her a ovladačů GPU. Teď už se na to jebe, čas jsou peníze a sponzoring je největší motivace. O nekalých praktikách nvidie by mohla S3 vyprávět...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
to není architekturou. To je
Kazaxx https://diit.cz/profil/david-k
3. 5. 2019 - 16:36https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseto není architekturou. To je hlavně kódem aplikace která na tom poběží. Pamatuji doby kdy grafické karty nebyly co půlrok ale až ob dva roky (a více) a vždy nové 3D software uměl vymáčknout ze starších více a více. Samozřejmě ruku v ruce s vývojáři her a ovladačů GPU. Teď už se na to jebe, čas jsou peníze a sponzoring je největší motivace. O nekalých praktikách nvidie by mohla S3 vyprávět...https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1253201
+
Pýtal by som sa najskôr čo si predstaviť pod pojmom výpočtový výkon. Grafické karty majú rôzne schopnosti, ktoré sa merajú samostatne a používajú sa pri rôznych príležitostiach. Porovnanie RTX 2080 Ti vs Vega56:
FP16 performance: 28.5 TFLOPS (2:1) vs 21.13 TFLOPS (2:1)
FP32 performance: 14.2 TFLOPS vs 10.57 TFLOPS
FP64 performance: 420.2 GFLOPS (1:32) vs 660.4 GFLOPS (1:16)
INT32 performance: 14.2 TIPS vs N/A
INT8 performance: 227.7 TOPS vs N/A
INT4 performance: 455.4 TOPS vs N/A
RTX-OPS performance: 78 Tera-OPS vs N/A
Rays Cast performance: 10 Giga Rays/sec vs N/A
To, čo je dnes najdôležitejšie pre hry je výkon v FP32. Nenašiel som výkon Vega56 v integer výpočtoch, takže ma kludne doplnte. Ale z toho čo mám mi ani teoreticky nevychádza nikde okrem mierneho rozdielu v FP64 (ktoré sa v hrách nevyužíva), že by mala byť RTX 2080 Ti dávno porazená Vegou 56. Odkiaľ prišla táto domnienka? Ak by som niekde videl, že je Vega 56 rýchlejšia ako RTX 2080 Ti, tak by som sa pýtal už len zo špecifikácií otázku, prečo daný benchmark či nástroj nevyužíva poriadne výkon 2080 Ti. Nerozumiem prečo sa pýtaš úplne opačne. A teda predpokladáš na základe ktoévie akého benchmarku, že je Vega56 výkonnejšia výpočtovo ako RTX 2080 Ti, čo je nezmysel. Táto mantra o vysokých výpočtovom výkonoch AMD kariet vznikla dávnejšie v minulosti na základe rozdielu v FP64, ktoré je pre hry bezpredmetné a dnes mám skôr pocit, že niektorí ludia proste ani nevedia čo to presne je, ale že je AMD na tom výpočtovo lepšie. Treba sa ale pýtať v čom konkrétne (ako som vypísal vyššie, parametrov na porovnanie je viacero). A čo sa týka niektorých benchmarkov ako dôkazov, ktoré potvrdzujú túto mantru, tak je treba brať do úvahy, že tak isto ako existujú hry alebo aplikácie, ktoré využívajú lepšie výkon NVIDIA kariet, tak sú aj hry a aplikácie, ktoré využívajú lepšie výkon AMD kariet. Takže sa stavím, že nájdeš nejaký benchmark, kde Vega56 poráža RTX 2080 Ti. Je ale zaujímjavé, že sa nepýtaš prečo to tak je aj napriek tomu, že VEGA 56 na to ani v teoretických parametroch nemá, ale berieš to ako fakt. A ešte k tomu sa uchyluješ ku konšpiračným teóriám o tom, prečo sa to v hrách neprejavuje a predpokladáš, že za to asi môžu vývojári tých hier. Určite to nebude tým, že VEGA 56 nemá reálne na to, aby porážala RTX 2080 Ti. :-)
4. 5. 2019 - 13:16https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseAko sa prišlo na to, že RX Vega 56 poráža výpočtovo RTX 2080 Ti?
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=nvidia-rtx2080ti-compute&num=1
Pýtal by som sa najskôr čo si predstaviť pod pojmom výpočtový výkon. Grafické karty majú rôzne schopnosti, ktoré sa merajú samostatne a používajú sa pri rôznych príležitostiach. Porovnanie RTX 2080 Ti vs Vega56:
FP16 performance: 28.5 TFLOPS (2:1) vs 21.13 TFLOPS (2:1)
FP32 performance: 14.2 TFLOPS vs 10.57 TFLOPS
FP64 performance: 420.2 GFLOPS (1:32) vs 660.4 GFLOPS (1:16)
INT32 performance: 14.2 TIPS vs N/A
INT8 performance: 227.7 TOPS vs N/A
INT4 performance: 455.4 TOPS vs N/A
RTX-OPS performance: 78 Tera-OPS vs N/A
Rays Cast performance: 10 Giga Rays/sec vs N/A
To, čo je dnes najdôležitejšie pre hry je výkon v FP32. Nenašiel som výkon Vega56 v integer výpočtoch, takže ma kludne doplnte. Ale z toho čo mám mi ani teoreticky nevychádza nikde okrem mierneho rozdielu v FP64 (ktoré sa v hrách nevyužíva), že by mala byť RTX 2080 Ti dávno porazená Vegou 56. Odkiaľ prišla táto domnienka? Ak by som niekde videl, že je Vega 56 rýchlejšia ako RTX 2080 Ti, tak by som sa pýtal už len zo špecifikácií otázku, prečo daný benchmark či nástroj nevyužíva poriadne výkon 2080 Ti. Nerozumiem prečo sa pýtaš úplne opačne. A teda predpokladáš na základe ktoévie akého benchmarku, že je Vega56 výkonnejšia výpočtovo ako RTX 2080 Ti, čo je nezmysel. Táto mantra o vysokých výpočtovom výkonoch AMD kariet vznikla dávnejšie v minulosti na základe rozdielu v FP64, ktoré je pre hry bezpredmetné a dnes mám skôr pocit, že niektorí ludia proste ani nevedia čo to presne je, ale že je AMD na tom výpočtovo lepšie. Treba sa ale pýtať v čom konkrétne (ako som vypísal vyššie, parametrov na porovnanie je viacero). A čo sa týka niektorých benchmarkov ako dôkazov, ktoré potvrdzujú túto mantru, tak je treba brať do úvahy, že tak isto ako existujú hry alebo aplikácie, ktoré využívajú lepšie výkon NVIDIA kariet, tak sú aj hry a aplikácie, ktoré využívajú lepšie výkon AMD kariet. Takže sa stavím, že nájdeš nejaký benchmark, kde Vega56 poráža RTX 2080 Ti. Je ale zaujímjavé, že sa nepýtaš prečo to tak je aj napriek tomu, že VEGA 56 na to ani v teoretických parametroch nemá, ale berieš to ako fakt. A ešte k tomu sa uchyluješ ku konšpiračným teóriám o tom, prečo sa to v hrách neprejavuje a predpokladáš, že za to asi môžu vývojári tých hier. Určite to nebude tým, že VEGA 56 nemá reálne na to, aby porážala RTX 2080 Ti. :-)
Zdroje z ktorých som čerpal výkonové parametre:
https://devblogs.nvidia.com/nvidia-turing-architecture-in-depth/
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-2080-ti.c3305
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-rx-vega-56.c2993https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1253372
+
Benchmark nemá s reálným renderingem moc společného. Tak jako s facedetec u AI.
Papírová propustnost taky o reálném nasazení nevypovídá. Myslím ze o miningu se nemusím zmiňovat.
Papír snese hodně. Mimochodem tu papírovou propustnost hry stejne plně nevyuziji, na to nemají. A optimalizace her podle gpu? Zatím jsem ve hrách hojne viděl hlavně logo NVIDIE... 2080ti není špatná karta, ale dělat z ni mantru...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Benchmark nemá s reálným
Kazaxx https://diit.cz/profil/david-k
5. 5. 2019 - 02:11https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseBenchmark nemá s reálným renderingem moc společného. Tak jako s facedetec u AI.
Papírová propustnost taky o reálném nasazení nevypovídá. Myslím ze o miningu se nemusím zmiňovat.
Papír snese hodně. Mimochodem tu papírovou propustnost hry stejne plně nevyuziji, na to nemají. A optimalizace her podle gpu? Zatím jsem ve hrách hojne viděl hlavně logo NVIDIE... 2080ti není špatná karta, ale dělat z ni mantru...https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1253423
+
Ja predsa nerobím mantru okolo 2080Ti. Len tvrdím, že Vega56 nemá ani teoreticky na to, aby ju v niečom výkonovo predbehla (až na FP64, kde je minimálny rozdiel a ktoré sa ale v aplikáciách o akých sa bavíme ani nepoužíva). Preto hovorím, že tvrdenie o tom ako Vega 56 výpočtovo prekonáva 2080 Ti, je nezmysel (vo všeobecnosti je to tiež nezmysel lebo výpočtový výkon nie je iba jedna veličina, ktorá sa dá porovnať a treba hovoriť konkrétne). Parametre na to proste nemá. Pokiaľ nájdeš nejakú výnimku kde to tak je, tak by som sa pýtal úplne opačne a nebral by som ako fakt, že kvôli tomu, že je trebárs v miningu v nejakej operácii Vega 56 výkonnejšia, že to znamená, že je celkovo výpočtovo výkonnejšia.
"A optimalizace her podle gpu? Zatím jsem ve hrách hojne viděl hlavně logo NVIDIE"
Nie optimalizácie podľa GPU, ale myslím tým implementačné postupy, ktoré viac vyhovujú architektúre určitej rady. Povedal by som to tak, že napríklad Turing aj Vega majú určite svoje slabiny aj silné stránky. Pokiaľ niekto využije silnú stránku jednej architektúry a o druhú sa nepostará, tak tá zvýhodnená má výkonnostnú výhodu. Veď sa už viackrát v histórii stalo, že výkonové rozdiely v niektorých hrách nezodpovedali výkonnostnému zaradeniu u kariet niektorého z NV či AMD. Taký dobrý príklad je aj Gameworks, ktorý si NV implementuje tak, aby využil ich GPU čo najefektívnejšie. Samozrejme to má potom väčšie dopady na výkon konkurenčných kariet, pretože ak GW využíva väčší výkon v teselácii alebo v niečom inom, načo nie sú AMD GPU navrhnuté na úrovni NV, tak tie potom výkonovo strádajú. A naopak to platí rovnako.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ja predsa nerobím mantru
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
5. 5. 2019 - 10:21https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseJa predsa nerobím mantru okolo 2080Ti. Len tvrdím, že Vega56 nemá ani teoreticky na to, aby ju v niečom výkonovo predbehla (až na FP64, kde je minimálny rozdiel a ktoré sa ale v aplikáciách o akých sa bavíme ani nepoužíva). Preto hovorím, že tvrdenie o tom ako Vega 56 výpočtovo prekonáva 2080 Ti, je nezmysel (vo všeobecnosti je to tiež nezmysel lebo výpočtový výkon nie je iba jedna veličina, ktorá sa dá porovnať a treba hovoriť konkrétne). Parametre na to proste nemá. Pokiaľ nájdeš nejakú výnimku kde to tak je, tak by som sa pýtal úplne opačne a nebral by som ako fakt, že kvôli tomu, že je trebárs v miningu v nejakej operácii Vega 56 výkonnejšia, že to znamená, že je celkovo výpočtovo výkonnejšia.
"A optimalizace her podle gpu? Zatím jsem ve hrách hojne viděl hlavně logo NVIDIE"
Nie optimalizácie podľa GPU, ale myslím tým implementačné postupy, ktoré viac vyhovujú architektúre určitej rady. Povedal by som to tak, že napríklad Turing aj Vega majú určite svoje slabiny aj silné stránky. Pokiaľ niekto využije silnú stránku jednej architektúry a o druhú sa nepostará, tak tá zvýhodnená má výkonnostnú výhodu. Veď sa už viackrát v histórii stalo, že výkonové rozdiely v niektorých hrách nezodpovedali výkonnostnému zaradeniu u kariet niektorého z NV či AMD. Taký dobrý príklad je aj Gameworks, ktorý si NV implementuje tak, aby využil ich GPU čo najefektívnejšie. Samozrejme to má potom väčšie dopady na výkon konkurenčných kariet, pretože ak GW využíva väčší výkon v teselácii alebo v niečom inom, načo nie sú AMD GPU navrhnuté na úrovni NV, tak tie potom výkonovo strádajú. A naopak to platí rovnako.https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1253447
+
Protoze v clanku tedka nic takoveho neni. Takze nevim, jestli no-X naznal ze prestrelil a opravil, a nebo jestli ty bojujes za neco, co nikdy zpochybnovano nebylo :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Clanek byl zeditovan?
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
6. 5. 2019 - 15:08https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseClanek byl zeditovan?
Protoze v clanku tedka nic takoveho neni. Takze nevim, jestli no-X naznal ze prestrelil a opravil, a nebo jestli ty bojujes za neco, co nikdy zpochybnovano nebylo :)https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1253657
+
Kazaxx pisal o tom, ze Vega 56 vypoctovo poraza RTX 2080 Ti. Reagoval som iba na neho. Na clanok vobec nie. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kazaxx pisal o tom, ze Vega
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
6. 5. 2019 - 15:28https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseKazaxx pisal o tom, ze Vega 56 vypoctovo poraza RTX 2080 Ti. Reagoval som iba na neho. Na clanok vobec nie. :-)https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1253663
+
V tom případě nedoporučuji vyrobit 5ks. Raději méně. Systém Skynet je plně funkční již při 64 TFLOPS!
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
V tom případě nedoporučuji
Hirogen https://diit.cz/profil/hirogen
3. 5. 2019 - 08:22https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseV tom případě nedoporučuji vyrobit 5ks. Raději méně. Systém Skynet je plně funkční již při 64 TFLOPS!https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1252889
+
Kéž by to nebylo tak příšerně hlučné jako současná generace PS4 (všechny modely) a Xbox (všechny modely). Dnes se dělá všechno co nejmenší na úkor hlučnosti. Radši bych měl na stole větší krabici, co se pořádně chladí hezky potichu. Cokoliv nad 25dB je pro mě nepoužitelné na to moje občasné hraní v nočních hodinách, kdy nemohu mít moc nahlas reproduktory (sluchátka bohužel špatně snáším, trpím na záněty zvukovodů a bolesti hlavy a stejně problém neřeší). PS4 sice ještě vlastním, ale trčí tu v polici a naposledy jsem ji pustil o Vánocích. Prostě se na tom nedá kvůli mizernému chlazení hrát. Má současná je pátý kus a pořád je to stejné, tichý model snad neexistuje (stará PS4 s blískavým plastem, pak novější model s matným, pak dvě slim verze a současná Pro). Xboxy jsem měl ten model před Skem, pak Sko. X jsem nezkoušel, ale nevěřím, že je tižší, obzvláště po změně na axialní ventilátor... pokud má někdo tichý model (<=25dB v zátěži měřeno vpředu konzole) a chce ho prodat, rád ho (po předvedení tichosti) koupím.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Kéž by to nebylo tak příšerně
Jardík https://diit.cz/profil/smidjar2
3. 5. 2019 - 21:22https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseKéž by to nebylo tak příšerně hlučné jako současná generace PS4 (všechny modely) a Xbox (všechny modely). Dnes se dělá všechno co nejmenší na úkor hlučnosti. Radši bych měl na stole větší krabici, co se pořádně chladí hezky potichu. Cokoliv nad 25dB je pro mě nepoužitelné na to moje občasné hraní v nočních hodinách, kdy nemohu mít moc nahlas reproduktory (sluchátka bohužel špatně snáším, trpím na záněty zvukovodů a bolesti hlavy a stejně problém neřeší). PS4 sice ještě vlastním, ale trčí tu v polici a naposledy jsem ji pustil o Vánocích. Prostě se na tom nedá kvůli mizernému chlazení hrát. Má současná je pátý kus a pořád je to stejné, tichý model snad neexistuje (stará PS4 s blískavým plastem, pak novější model s matným, pak dvě slim verze a současná Pro). Xboxy jsem měl ten model před Skem, pak Sko. X jsem nezkoušel, ale nevěřím, že je tižší, obzvláště po změně na axialní ventilátor... pokud má někdo tichý model (<=25dB v zátěži měřeno vpředu konzole) a chce ho prodat, rád ho (po předvedení tichosti) koupím.https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1253258
+
jo klasika PS4 byl peknej hlucoun ale o PS4Pro clovek ani nevi
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jo klasika PS4 byl peknej
neilz bellic https://diit.cz/profil/neilz
4. 5. 2019 - 18:02https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskusejo klasika PS4 byl peknej hlucoun ale o PS4Pro clovek ani nevi https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1253414
+
Souhlasim. Zmenšování na úkor hluku je strašná móda. Já si chci PS4 za nějakej čas koupit taky ale zvažuju CaseMod. Mam ve svém PC dost místa tak bych PS4 rozebral a zabudoval do PC :-) Ne teď vážně. PS4 bych zadělal do nějakýho hezkýho case a doplnil menší vodní okruh. Prej to má i pozitivní vliv na výkon kdy CPU nethrottluje a grafika taky neubírá frekvenci. Nevim co je na tom pravdy. Říkal to kámoš že když hraje GTA online tak se seká. Stačí PSko dát k oknu do průvanu a neseká se (v zimě samozřejmě) :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Souhlasim. Zmenšování na úkor
GeorgeZeman https://diit.cz/profil/george-zeman
6. 5. 2019 - 00:27https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseSouhlasim. Zmenšování na úkor hluku je strašná móda. Já si chci PS4 za nějakej čas koupit taky ale zvažuju CaseMod. Mam ve svém PC dost místa tak bych PS4 rozebral a zabudoval do PC :-) Ne teď vážně. PS4 bych zadělal do nějakýho hezkýho case a doplnil menší vodní okruh. Prej to má i pozitivní vliv na výkon kdy CPU nethrottluje a grafika taky neubírá frekvenci. Nevim co je na tom pravdy. Říkal to kámoš že když hraje GTA online tak se seká. Stačí PSko dát k oknu do průvanu a neseká se (v zimě samozřejmě) :-)
https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1253510
+
Nedávej tam nějaký těžký blok na to APU. Já se o to pokusil (http://www.abclinuxu.cz/blog/jarda_bloguje/2018/3/ps4-slim-mod-cast-1). Špatně to na APU drželo, PS4 slim má totiž jenom 2 díry v desce na úchyt chladiče diagonálně. Tak dlouho jsem to utahoval, až jsem to přehnal. Po tom, co jsem to "dodělal", PS4 nenabíhala. Všechno jsem překontroloval, několikrát znovu zapojil a nic. Pravděpodobně prasklo APU (uvnitř, navenek nic vidět není), nebo se někde muselo trochu odloupnout, prostě jsem to zvrtal ... po koupě nové pro a zjištění, že to hučí taky, jsem všechno vzdal a od vánoc to nezapínám.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nedávej tam nějaký těžký blok
Jardík https://diit.cz/profil/smidjar2
6. 5. 2019 - 21:53https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuseNedávej tam nějaký těžký blok na to APU. Já se o to pokusil (http://www.abclinuxu.cz/blog/jarda_bloguje/2018/3/ps4-slim-mod-cast-1). Špatně to na APU drželo, PS4 slim má totiž jenom 2 díry v desce na úchyt chladiče diagonálně. Tak dlouho jsem to utahoval, až jsem to přehnal. Po tom, co jsem to "dodělal", PS4 nenabíhala. Všechno jsem překontroloval, několikrát znovu zapojil a nic. Pravděpodobně prasklo APU (uvnitř, navenek nic vidět není), nebo se někde muselo trochu odloupnout, prostě jsem to zvrtal ... po koupě nové pro a zjištění, že to hučí taky, jsem všechno vzdal a od vánoc to nezapínám.https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskuse#comment-1253744
+
Diskuse k Playstation 5 devkit prý disponuje 13 TFLOPS GPUhttps://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-rychlou-ram/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Je uzasne ako s kazdou generaciou GCN je potrebne na dosiahnutie toho isteho vykonu o 15-20% menej SP pri tej istej frekvencii, velkosti a rychlsoti pamati a porovnatelnych ostatnych veci.
Ale je nad Slnko jasne ze ani 4096 SP Navi (vykon 20%-25%-30% nad RadeOnVII-Vega64-Vega56 ... to vsetko je iba Vega architektura) nebude stacit na to, aby to porazilo nV GF 2080 Ti a podobne monstra. Napr. FuryX (posledny GPU na 28 nm) s tiez 4096 SP (!!!!!!!!!!) imho nebude zostavat za 4096 SP Navi o viac ako 50% (t.j. + tretina vykonu pre Navi), keby to slo na rovnakych frekvenciach.
Ak AMD vyda Navi s fyzickymi 4096 SP (a navyse ak boost bude blizko k 2 GHz), bude to istotne najvykonnejsi GPU vydane do tej doby v AMD, ktore o desiatky % porazi RadeOnVII-Vega64-Vega56, ale na nV GF 2080 Ti a podobne monstra stacit nebude. Tam bude aj Navi s 4096 SP stale chybat 1/4 vykonu. AMD si musi uvedomit, ze 4096 SP nie je konecna, nVidia to uz pochopila ... Zvlast po prechode na 7 nm, ked je znova mozne vyrabat relativne male (250-450 mm^2) a pritom vykonne cipy a netreba 500-600 mm^2 monštrá, alebo nedajboze kriste 600-800 mm^2 štadióny ...
" AMD si musi uvedomit, ze 4096 SP nie je konecna "
AMD si to jistě uvědomilo už dávno :-D
Řeší se konzolova grafika ne desktopova. Mimochodem na to aby porazila 2080ti monstrum, ve hrách, potřebuje hlavně optimalizace a podporu od tvůrců her. Ve výpočetním výkonu už 2080ti porazila dávno Vega 56, Frontier nebo i stary TitanXp. A pokud maji tyhle karty silnější výpočetní výkon (grafika, ai, vedecke vypocty) nez 2080ti, ale ve hrách už ne, kde je asi chyba?
Třeba v architektuře, ovladačích ... ?
https://www.anandtech.com/show/10536/nvidia-maxwell-tile-rasterization-a...
myslim ze drivermi to nebude, poslednych par rokov uz su na dobrej urovni...cca od casu, ked sa amd zacalo realizovat v mantle.
Spíš to bude v jiném způsobu renderování, což vyžaduje od vývojářů prováděli optimalizace a testování pro AMD a NVidii zvlášť. A pokud na to nejsou v rozpočtu peníze, tak holt má AMD smůlu, protože je minoritní platforma.
to není architekturou. To je hlavně kódem aplikace která na tom poběží. Pamatuji doby kdy grafické karty nebyly co půlrok ale až ob dva roky (a více) a vždy nové 3D software uměl vymáčknout ze starších více a více. Samozřejmě ruku v ruce s vývojáři her a ovladačů GPU. Teď už se na to jebe, čas jsou peníze a sponzoring je největší motivace. O nekalých praktikách nvidie by mohla S3 vyprávět...
Ako sa prišlo na to, že RX Vega 56 poráža výpočtovo RTX 2080 Ti?
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=nvidia-rtx2080ti-com...
Pýtal by som sa najskôr čo si predstaviť pod pojmom výpočtový výkon. Grafické karty majú rôzne schopnosti, ktoré sa merajú samostatne a používajú sa pri rôznych príležitostiach. Porovnanie RTX 2080 Ti vs Vega56:
FP16 performance: 28.5 TFLOPS (2:1) vs 21.13 TFLOPS (2:1)
FP32 performance: 14.2 TFLOPS vs 10.57 TFLOPS
FP64 performance: 420.2 GFLOPS (1:32) vs 660.4 GFLOPS (1:16)
INT32 performance: 14.2 TIPS vs N/A
INT8 performance: 227.7 TOPS vs N/A
INT4 performance: 455.4 TOPS vs N/A
RTX-OPS performance: 78 Tera-OPS vs N/A
Rays Cast performance: 10 Giga Rays/sec vs N/A
To, čo je dnes najdôležitejšie pre hry je výkon v FP32. Nenašiel som výkon Vega56 v integer výpočtoch, takže ma kludne doplnte. Ale z toho čo mám mi ani teoreticky nevychádza nikde okrem mierneho rozdielu v FP64 (ktoré sa v hrách nevyužíva), že by mala byť RTX 2080 Ti dávno porazená Vegou 56. Odkiaľ prišla táto domnienka? Ak by som niekde videl, že je Vega 56 rýchlejšia ako RTX 2080 Ti, tak by som sa pýtal už len zo špecifikácií otázku, prečo daný benchmark či nástroj nevyužíva poriadne výkon 2080 Ti. Nerozumiem prečo sa pýtaš úplne opačne. A teda predpokladáš na základe ktoévie akého benchmarku, že je Vega56 výkonnejšia výpočtovo ako RTX 2080 Ti, čo je nezmysel. Táto mantra o vysokých výpočtovom výkonoch AMD kariet vznikla dávnejšie v minulosti na základe rozdielu v FP64, ktoré je pre hry bezpredmetné a dnes mám skôr pocit, že niektorí ludia proste ani nevedia čo to presne je, ale že je AMD na tom výpočtovo lepšie. Treba sa ale pýtať v čom konkrétne (ako som vypísal vyššie, parametrov na porovnanie je viacero). A čo sa týka niektorých benchmarkov ako dôkazov, ktoré potvrdzujú túto mantru, tak je treba brať do úvahy, že tak isto ako existujú hry alebo aplikácie, ktoré využívajú lepšie výkon NVIDIA kariet, tak sú aj hry a aplikácie, ktoré využívajú lepšie výkon AMD kariet. Takže sa stavím, že nájdeš nejaký benchmark, kde Vega56 poráža RTX 2080 Ti. Je ale zaujímjavé, že sa nepýtaš prečo to tak je aj napriek tomu, že VEGA 56 na to ani v teoretických parametroch nemá, ale berieš to ako fakt. A ešte k tomu sa uchyluješ ku konšpiračným teóriám o tom, prečo sa to v hrách neprejavuje a predpokladáš, že za to asi môžu vývojári tých hier. Určite to nebude tým, že VEGA 56 nemá reálne na to, aby porážala RTX 2080 Ti. :-)
Zdroje z ktorých som čerpal výkonové parametre:
https://devblogs.nvidia.com/nvidia-turing-architecture-in-depth/
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-2080-ti.c3305
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-rx-vega-56.c2993
Benchmark nemá s reálným renderingem moc společného. Tak jako s facedetec u AI.
Papírová propustnost taky o reálném nasazení nevypovídá. Myslím ze o miningu se nemusím zmiňovat.
Papír snese hodně. Mimochodem tu papírovou propustnost hry stejne plně nevyuziji, na to nemají. A optimalizace her podle gpu? Zatím jsem ve hrách hojne viděl hlavně logo NVIDIE... 2080ti není špatná karta, ale dělat z ni mantru...
Ja predsa nerobím mantru okolo 2080Ti. Len tvrdím, že Vega56 nemá ani teoreticky na to, aby ju v niečom výkonovo predbehla (až na FP64, kde je minimálny rozdiel a ktoré sa ale v aplikáciách o akých sa bavíme ani nepoužíva). Preto hovorím, že tvrdenie o tom ako Vega 56 výpočtovo prekonáva 2080 Ti, je nezmysel (vo všeobecnosti je to tiež nezmysel lebo výpočtový výkon nie je iba jedna veličina, ktorá sa dá porovnať a treba hovoriť konkrétne). Parametre na to proste nemá. Pokiaľ nájdeš nejakú výnimku kde to tak je, tak by som sa pýtal úplne opačne a nebral by som ako fakt, že kvôli tomu, že je trebárs v miningu v nejakej operácii Vega 56 výkonnejšia, že to znamená, že je celkovo výpočtovo výkonnejšia.
"A optimalizace her podle gpu? Zatím jsem ve hrách hojne viděl hlavně logo NVIDIE"
Nie optimalizácie podľa GPU, ale myslím tým implementačné postupy, ktoré viac vyhovujú architektúre určitej rady. Povedal by som to tak, že napríklad Turing aj Vega majú určite svoje slabiny aj silné stránky. Pokiaľ niekto využije silnú stránku jednej architektúry a o druhú sa nepostará, tak tá zvýhodnená má výkonnostnú výhodu. Veď sa už viackrát v histórii stalo, že výkonové rozdiely v niektorých hrách nezodpovedali výkonnostnému zaradeniu u kariet niektorého z NV či AMD. Taký dobrý príklad je aj Gameworks, ktorý si NV implementuje tak, aby využil ich GPU čo najefektívnejšie. Samozrejme to má potom väčšie dopady na výkon konkurenčných kariet, pretože ak GW využíva väčší výkon v teselácii alebo v niečom inom, načo nie sú AMD GPU navrhnuté na úrovni NV, tak tie potom výkonovo strádajú. A naopak to platí rovnako.
Clanek byl zeditovan?
Protoze v clanku tedka nic takoveho neni. Takze nevim, jestli no-X naznal ze prestrelil a opravil, a nebo jestli ty bojujes za neco, co nikdy zpochybnovano nebylo :)
Kazaxx pisal o tom, ze Vega 56 vypoctovo poraza RTX 2080 Ti. Reagoval som iba na neho. Na clanok vobec nie. :-)
V tom případě nedoporučuji vyrobit 5ks. Raději méně. Systém Skynet je plně funkční již při 64 TFLOPS!
...taky mám Intel Skynet Lake... ;)
Kéž by to nebylo tak příšerně hlučné jako současná generace PS4 (všechny modely) a Xbox (všechny modely). Dnes se dělá všechno co nejmenší na úkor hlučnosti. Radši bych měl na stole větší krabici, co se pořádně chladí hezky potichu. Cokoliv nad 25dB je pro mě nepoužitelné na to moje občasné hraní v nočních hodinách, kdy nemohu mít moc nahlas reproduktory (sluchátka bohužel špatně snáším, trpím na záněty zvukovodů a bolesti hlavy a stejně problém neřeší). PS4 sice ještě vlastním, ale trčí tu v polici a naposledy jsem ji pustil o Vánocích. Prostě se na tom nedá kvůli mizernému chlazení hrát. Má současná je pátý kus a pořád je to stejné, tichý model snad neexistuje (stará PS4 s blískavým plastem, pak novější model s matným, pak dvě slim verze a současná Pro). Xboxy jsem měl ten model před Skem, pak Sko. X jsem nezkoušel, ale nevěřím, že je tižší, obzvláště po změně na axialní ventilátor... pokud má někdo tichý model (<=25dB v zátěži měřeno vpředu konzole) a chce ho prodat, rád ho (po předvedení tichosti) koupím.
jo klasika PS4 byl peknej hlucoun ale o PS4Pro clovek ani nevi
Souhlasim. Zmenšování na úkor hluku je strašná móda. Já si chci PS4 za nějakej čas koupit taky ale zvažuju CaseMod. Mam ve svém PC dost místa tak bych PS4 rozebral a zabudoval do PC :-) Ne teď vážně. PS4 bych zadělal do nějakýho hezkýho case a doplnil menší vodní okruh. Prej to má i pozitivní vliv na výkon kdy CPU nethrottluje a grafika taky neubírá frekvenci. Nevim co je na tom pravdy. Říkal to kámoš že když hraje GTA online tak se seká. Stačí PSko dát k oknu do průvanu a neseká se (v zimě samozřejmě) :-)
Odpověď https://diit.cz/clanek/playstation-5-devkit-disponuje-13-tflops-ultra-ry...
Nedávej tam nějaký těžký blok na to APU. Já se o to pokusil (http://www.abclinuxu.cz/blog/jarda_bloguje/2018/3/ps4-slim-mod-cast-1). Špatně to na APU drželo, PS4 slim má totiž jenom 2 díry v desce na úchyt chladiče diagonálně. Tak dlouho jsem to utahoval, až jsem to přehnal. Po tom, co jsem to "dodělal", PS4 nenabíhala. Všechno jsem překontroloval, několikrát znovu zapojil a nic. Pravděpodobně prasklo APU (uvnitř, navenek nic vidět není), nebo se někde muselo trochu odloupnout, prostě jsem to zvrtal ... po koupě nové pro a zjištění, že to hučí taky, jsem všechno vzdal a od vánoc to nezapínám.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.