Playstation 5: 8jádrový Ryzen, $500 a vestavěné VR
Jak už padlo v minulé zprávě, Sony se nejspíše nezúčastní E3 2019 a soustředí své úsilí na novou generaci, Playstation 5. Podle dostupných informací je vydání plánované na předvánoční sezónu 2020, takže lze očekávat, že za 2 roky bude novinka na pultech.
Vrátíme-li se k historickým prognózám, hovořily zprávy o tom, že GPU bude odděleno. Tato informace doposud nebyla ani potvrzena ani vyvrácena. Aktuální zprávy potvrzují přítomnost osmi jader Zen (respektive „Ryzen“) bez upřesnění generace. Spekulace o tom, zda půjde o Zen 2 nebo Zen+ mohou být bezpředmětné - je totiž dost dobře možné, že půjde jako již tradičně o na přání upravený návrh, který ponese prvky toho i onoho. Zkrátka podle toho, co má pro herní konzoli smysl. Serverové prvky, pokud je lze z návrhu snadno odstranit, mohou být vynechány.
Další změny se týkají podpory VR. Externí krabička zmizí, VR bude podporováno nativně a vše potřebné integrováno v konzoli. Počítá se s kamerou a novými snímači pohybu. Zvažuje se i použití rukavic, které jsou aktuálně testované.
Monolitické jádro (APU / SoC) Playstation 4 Pro
O grafické výbavě se nedozvídáme nic nového. Podle dosavadních informací půjde o generaci Navi, snad upravenou na míru pro Sony. V době vydání již Navi nebude tím nejnovějším, čím AMD bude disponovat (na konec roku 2020 se očekává uvedení architektury pracovně označované jako Next-Gen), ale díky faktu, že Navi vychází z architektury GCN, je schopna nabídnout vyšší úroveň zpětné kompatibility. Je také možné, že verze pro Sony bude vybavena některými prvky architektury Next-Gen, které mají herní přínos a zároveň jsou z hlediska aplikací transparentní.
Jak už bylo řečeno, není doposud jisté, zda bude jádro koncipované jako monolitické APU nebo dojde k separaci na samostatné kousky křemíku (a la Zen 2 Epyc Rome). To by umožňovalo vyrábět jednotlivé části různými procesy v závislosti na požadavcích co se týče taktovacích frekvencí, spotřeby a výrobních nákladů.