Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Playstation 5 Pro: O 10 % rychlejší Zen 2, grafika jako hybrid RDNA 3 / RDNA 4

AI v konzoli?
Technologická singularita za rohem!

Sice ten akcelerátor má desetinu výkonu GPU. Ale až se propojí do jednoho botnetu, tak si nikdo ani nevšimne, že něco počítají.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Na konec letošního roku se chystá herní konzole Playstation 5 Pro, která přinese zachová procesorovou část, ale podstatně zrychlí část grafickou…"

Tak paní Zachová přinese tu starou procesorovou část?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To je combo – ekvivalent RTX 4070 a k tomu zadýchaná, utrápená Zen2 a ještě z toho chcou tlačit RT:)))

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Apriori "hruby" vykon, bych na konzolich az tak moc neresil. Mas lidi, kteri vesele jeste porad hraji na PS4 nebo PS4Pro (byt ta je podstatne dal). Ty jejich telky, nebudou zrovna graficka vykladni skrin pro 240Hz, takze, kdyz tam jede hra 4k/60fps stabilne i se zapnutym "FSR", tak maji splneno. Pro nejake 'competitivni" hry 4k/100fps.
Takova PS5Pro tohle splni na pohodu. Co tam prinese to navysene RT se moc neodvazuji predpovidat...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Mohl bys ten "utrápený Zen2" rozvést? Pokud je mi známo, tak dnešní hry kladou vyšší důraz na výkon grafického subsystému, jakýkoliv relativně moderní procesor naprosto dostačuje a to by mělo platit i pro Zen 2, v tomto případě ještě refrešnutý.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Většina současný her je CPU limited.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

S konzolí hraješ na 4K OLED TV. Ne na FullHD IPS 45% NTSC 250 nit jako PC lůza.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nezapomeň taky na antialiasing efekt hraní za 3+ metry vzdáleného gauče.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak já na televizi nehraju, nikdy jsem konzoli neměl, ale pokud je mi známo, tak žádná konzole ještě neumí dávat 4K rozlišení u AAA her s dostatečnými FPS. Takže je celkem fuk na čem kdo hraje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak on hlavně vývoj neustrnul, nové tituly jsou náročnější a vše se opět někam posouvá. Aktuální generace celkem slušně fungovala těsně po vydání v roce 2020. Od té doby jsou jasné ústupky, které se kompenzují buď poklesem frame rate na 30fps, nebo snížením kvality, často s nějakou kombinací upscalingu. Při pitvání po pixelech to asi nikoho neuspokojí, pokud ale člověk v úvahu cenu, formfactor, spotřebu, tak zatím není moc na co si stěžovat. Naopak je docela zajímavé, jak nové tituly, vcelku obstojně udržují pěknou kvalitu zobrazení. Například Flight Simulator byl v tomhle dost přelomový. Dokázal titul určený pro high-end stroje rozchodit na budget zařízení. Docela by mě zajímalo, kolik chudých pilotů to zlákalo (a nebavím se o těch, co si staví kokpity, tam je to jiná disciplína).

Ale nebudeme si nic nalhávat, jsme v polovině životního cyklu, druhá půlka bude hlavně o úsporách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vsak refresh je za rohem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Od toho je dole tlačítko hlásit chybu

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A jak mám vědět že to je chyba? Každej není tak chytrej jako ty.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

2-3x větší RT výkon. A pak že RT nikoho nezajima

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To má být jako důkaz místo slibů?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano,to je důkaz,že Sony chce RT vykon. Nebo jak si ten nárůst interpretujete vy?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

NVIDIA donutila Sony (rovnako ako to bolo u AMD) viac vyuzivat RT aj ked ten nikto pouzivat nechce.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia a temní ještěři dokáží všechno, i proti vůli korporací, vlád, lidí ;-)

* sarkasmus

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ponechte temné ještěry v jejich stínech.
To jenom některý z managorů v Sony trpí úchylkou (nebo si ji užívá) na leštěné koule.
A tak je chtěl mít i na PS.

A jiný managor, vyžívající se v "katování kostů" to ořezal až na Zen2.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"A jiný managor, vyžívající se v "katování kostů" to ořezal až na Zen2." <= Ořezal? Zen 2 tam je od začátku, tento je refreš. Nahrazení Zenem 3 by třeba mohlo i nějakým způsobem neblaze ovlivnit kompatibilitu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Refresh jako kouzelné slovíčko na zvýšení výkonu bez dopadu na spotřebu/cenu/whatever ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To asi záleží situaci od situace. V tomto případě byl výkon o něco navýšen a lze očekávat, že ceny šly od vydání PS5 dolů a díky postupnému zlepšování procesu možná i ta spotřeba. Máš nějaký argument, který by tento můj předpoklad vyvracel?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono staci, kdyz se nejake firme, politikum, atd zadari vytvori "buzz world" a uz to jede. Zbytek nasleduje..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Len kvoli "buzz worldu" sa nevytvori cely ekosystem. Microsoft musel v spolupraci s NV a AMD vytvorit DXR rozhranie. NVIDIA a AMD pre to museli navrhnut HW a pripravit ovladace. Microsoft a Sony chcu HW s podporou RT v konzolach. Vyvojari hernych engine-ov vytvorili podporu pre RT a vyvojari hier ho pouzivaju. :-) Povedal by som, ze kazdy chce z praktickych dovodov, aby sa RT HW rozsiril a aby sa RT pouzival. Jediny problem s tym pochopitelne maju hlavne fandovia AMD a fanusikovia manualnej prace, kedze ju platit nemusia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč by měli problém fandové AMD? Sony si řeklo a AMD přidalo plnou HW podporu RT (viz uniklá specifika PS5 Pro). PC lůza to dostane v další generaci dGPU, a když budou hodní, tak časem i do iGPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasne. Ked si ale vsimas kto hlavne kritizuje RT a oznacuje ho ako zbytocny alebo iba ako marketing, su to ti isty rokmi prevareni ludia, ktori fandia AMD. Dovody su myslim zrejme.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Microsoft musel .."
Nemusel. Chtěl.
Protože .. groše.
A taky nechtěl vládu nad svým dvorkem sdílet s jiným subjektem.

".. Jediny problem s tym pochopitelne maju hlavne fandovia AMD .."
Problém s tím mají jedinci, kteří nejsou schopni absorbovat fakt, že ne všichni hráči požadují naleštěné koule.
A trochu i majitelé 4k 144+Hz monitorů, kterým se ty naleštěné koule hýbou stěží 60fps (pokud mají štěstí).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To musel nebolo myslene tak, ze ich niekto prinutil. To malo len zdoraznit, spolu s dalsimi sucastami, ake usilie sa pre prichod real-time RT v hrach urobilo. Tolko firiem by sa do toho nezapojilo len kvoli NV.

"Problém s tím mají jedinci, kteří nejsou schopni absorbovat fakt, že ne všichni hráči požadují naleštěné koule."

Tito jedinci by sa mohli zacat chovat aspon trosku realne. RT nie je o "nalestenych koulich" a ani nikdy predtym nebol. Je to slaby argument proti a v dnesnej dobe, kedy sa uz nepouziva RT hlavne na odlesky, je to uz skor vtip.

Komu sa nepaci prepad FPS alebo ma radsej vystup bez RT, nemusi ho pouzivat. To ale neznamena, ze je RT zbytocny alebo iba o marketingu. Kazdy ma moznost hrat tak ako mu vyhovuje. A to je hadam dobre, ci nie?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

je potreba chapat smysl, ne jen cist slova...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co takeho svetoborneho som na tom nepochopil? Bavime sa o sukromnom sektore, nie statom platenom, kde sa rozhadzuje vo velkom zbytocne. Hlavne raytracing nepatri do ziadneho "buzz worldu", ktory si teraz niekto vymyslel. Tak by som rad pocul co to ma s touto temou spolocne?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že jste diskutující úspěšně svým příspěvkem potrolil :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslel som si ze odo mna taky vyrok zoberu ako sarkazmus alebo vtip.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady lidi sarkasmus nechápou. Bohužel :-( Má na něj nárok jen Karas

Ale já to pochopil a líbilo se mi,jak vám tak naskakala pluska

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jak přesně Nvidia tlačí na SONY? Pokud RDNA3 RT umí a RDNA4 ho vylepšuje, proč by SONY toho nevyužila?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To bolo myslene ako vtip. Je to samozrejme nezmysel a narazal som na to, ako niektori ludia pisali, ze AMD by ani podporu RT do svojich GPU nedavalo, ale ze boli prinuteni to urobit kvoli NV.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dnes vsetky hry s vypnutym RT funguju na 1440p 60+ fps uz na 7700XT / 4070 bez DLSS/FSR.

Hrac ktory vyhodil prachy za silnejsiu kartu uz proste musi zapinat RT aby ospravedlnil tu cenu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Musí,jo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Musí. Pro TEN pocit.

Jinak nemusí, a v naprosté většíně her ani nemůže.
RT sice je velký Hype, ale pořád je to jen Hype.
Ani v nově vydaných hrách netvoří většinu. SSS.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Takže .. vlastně nemusí a může mít, já nevím, třeba vyšší FPS?
Takže je to vlastně otázka vkusu každého soudruha?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. třeba vyšší FPS? .."

Bez leštěných koulí, šumu a artefaktů ... 800+ fps
S nimi <80 fps.

(*) - čísla jsou ilustrativní. RT fans si přesné hodnoty najdou. Mně se nechce.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

S PT (Path Tracing) 20 fps ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ale zajima, problem je ze nvidia z toho udelala featuru snobu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je zvláštní, tady Váš kolega v diskuzi píše (*), že midrange karty mají dost výkonu na rastr a proto už je snad povinnost zapínat RT. Tak jak to vidíte vy?

bulldozer:
"Dnes vsetky hry s vypnutym RT funguju na 1440p 60+ fps uz na 7700XT / 4070 bez DLSS/FSR."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Dnes vsetky hry s vypnutym RT funguju na 1440p 60+ fps uz na 7700XT / 4070 bez DLSS/FSR .."
".. nvidia z RT udelala featuru snobu .."

Kde v tom vidíte rozpor?
Po zapnutí RT a DLSS a FG se 4080 možná povede dostat průměrná fps nad 60.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

7700XT / 4070 a nebo 4080 vám přijdou jako produkty pro snoby?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak, stoja tolko, kolko stoji bezna hracska zostava v "tesku"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, za kolik se prodávají v "tesku" ale nejlevnější herní PC na alze s rtx 4070 je za 31 999. To je pro snoby?

https://www.alza.cz/levne-herni-pc/18848818.htm#f&cst=null&cud=0&pg=1&pn...

Pozn.: chtěl jsem použít 7700XT ale ... no zkuste to sami. Alza asi nemá ráda amd nebo co
Pozn2: Kdysi před 15 lety jsme měli doma sestavu od okay (nějaký acer to byl) ale ani tesco, ani okay na eshopu nevidím PC sestavy. No je vidět, že Desktop PCMR už asi není co býval. Nicméně poučení z krizového vývoje je, že už ani argument tesco sestavy není co býval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak je to jedna možnost, jak se na to dívat. I když argumentovat gtx 1650 je .. ehm .. a tak dota a fortnite se na tom dají hrát, takže proč ne.

Já bych spíš na to koukal tím pohledem, že 32 000 za herní PC není snobárna.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

je to tak, 500-600€ je bezna suma, za ktoru ludia kupuju detom, alebo sebe spotrebak ako pc. Vsetko navyse je pc snobizmus. Ano, aj ja som pc snob

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No to bude asi otázka sociální bubliny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak, 95percent mojej socialnej bubliny berie vyradene 10rocne pc z firmy, ked to firma vyraduje, takze je to este horsie :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je určitě socialní bublina. Ale je pravda, že sousedka (v důchodu, nehraje) má taky ojetý firemní laptop od syna. Jen kdyby jí ještě s tím ntbookem pomáhal, když se něco vysype..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. I když argumentovat gtx 1650 je .. ehm .. "

Poněkud historické, poté co nVidia ukončila výrobu.
Ale ještě pořád figurují ve statistikách jako Steam.
A budou tam ještě nějakou dobu strašit, stejně jako 15+ staré V-hicly na českých silnicích.

".. Já bych spíš na to koukal tím pohledem, že 32 000 za herní PC není snobárna .."
Záleží na sociální bublině.
32k za celé PC i s obrazovkou možná ne.
32k jen za grafiku už k tomu má dost blízko.

Zkuste se zeptat Rudého Maxe, kolik by byl ochoten dát za 4080 Super.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Redmax sice říká,že si nic nekoupí a počká,ale nakonec vždy koupil

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vypadá to tak, že Max zvažuje 4080 Super, ale jestli pořídí dříve než vyjdou nové generace karet je poněkud nejisté.

Já stále čekám na náhradu Radeon 5500 XT (8 GB), kde by ten nárůst výkonu byl znát a zároveň to nestálo nesmysl. Bazarovku nechci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kde je hranice nesmyslné ceny?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ponuka AMD rovnaky vykon v RT lacnejsie? Ak ano je to o tolko lacnejsie, ze uz to nie je tzv. feature pre snobov?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

zatial ani jedna RT hra nie je predajny, a hlavne hracsky trhak

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cyberpunk 2077 neni prodejní a hráčský trhák? Prodali 25 milionů kopii hry. Kolik musí takový trhák prodat kopii? Minecraft má 300M prodejů a má v sobě RT. Najdete nějakou úspěšnější hru?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

chces povedat, ze RT Minecraft hra 300 milionov hracov? :)
rovnako mozeme povedat, ze RT minecraft ma v sebe nejake TAA, takze nieje ta hra uspesna kvoli TAA? ...k tomu RT minecraftu, sposob instalacie...kolko z tych 300 mil.hracov to urobilo?
https://www.digitaltrends.com/gaming/how-to-turn-on-ray-tracing-in-minec...

https://steamcharts.com/app/1091500
ked prisiel ten RT patch (oktober) tak peak bol 300k hracov, teraz je peak 50K, a priemer 28K
nie, nieje to uspesna hra

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže by lidi jako měli kupovat podle Vás hry jen kvůli RT nebo TAA? Nějak nevím, co se mi tím snažíte říct.

"chces povedat, ze RT Minecraft hra 300 milionov hracov? :)"
Prodala 300M kopii? Je v ní RT? To už jako začneme i diskutovat o tom, která hra je a není RT, protože si RT někdo nezapnul? Až tak jsou odpůrci RT zoufalí?

Tak to já tedy říkám, že nikdo nehraje s TAA nebo antialiasingem. Lol

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

RT v tej hre ani nieje, musis si ju dodatocne stiahnut(vid linka vyssie, na ktoru si si neklikol), takze Minecraft je uspesna hra...dokonca bola uspesnou hrou roky predtym, nez tam pridali volitelnu moznost stiahnut si experimentalny balik RTX :) ...ale bolo by fajn najst clanok, kde je zanalyzovane, kolko ludi si Minecraft kupilo kvoli RTX

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kvůli RTX a ani TAA ani antialiasingu si nikdo hru nekupuje. Vaše úvaha je zcela zcestná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dakujem za potvrdenie (btw, z tvojich predchadzajucich komentov vyplyvalo, ze si myslis, ze Cyberpunk kupovali ludia kvoli RTX - ja som ho nespomenul)
RTX je marketingovy gimmick

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Lidi si nekupují hry kvůli libovolnému grafickému prvku, to ale přeci neznamená, že RT není dobré vizuální vylepšení. Nějak furt nechápu vztah mezi RT (a libovolným jiným grafickým prvkem) a prodejností.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro 40 series je to framegen. RT jsem si užíval v Cyberpunk 2077 už tehdy na RTX 2070 SUPER (odpovídá původní 2080).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to marketingový/prodejní point grafických karet, nikoliv her
Her s RT je nyní tolik, že si z toho nikdo na zadek nesedne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ved prave, ked sa robi marketing hry a pretlacaju sa v prvom rade tie technologie, vacsinou ide o srackove hry :/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cyberpunk 2077, Alan Wake 2, Control, Dying Light 2, Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider, Portal with RTX, Minecraft RTX, Guardians of the Galaxy,... mozeme pokracovat dalej. Potom su tu dalsie oblubene hry ako Spiderman, Resident Evil Village, Rachet and Clank a podobne. Same srackove hry. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oni si asi ještě nevšimli, že RT tu máme už 5 let.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

hej, dodatocne, po opatchovani a optimalizovani hier, ked to uz ma "kazdy" prejdene

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha, za těch 5 let žádné nové hry nebyly? Nebo jseš jak já, co kromě Borderlands, Mirror's Edge a pár dalších her hraje jen hry desítky let staré? ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak hype na cyberpunk ma dostal(hoci kupeny v akcii), ale vydrzal som pri tom cca hodinu
hram len nove hry, len first person shooters som hraval od zaciatku 90.rokov, takze kuzlo vyprchalo...so sebazaprenim som presiel predposledneho DOOMa a odvtedy nic. Hoci neviem zapnut PT v cyberpunku, tak som vyskusal max co radeon da s AFMF, takze mi to islo v 1440p cez 120fps, ale rozdiel v tom vizuale nevidim...ci je niekde tien kde by nemal byt, alebo ci je niekde odraz, ktory ma byt iny...ide to mimo mna

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

same hracske bomby, ktore dostali RT dodatocne...btw okrem Alan Wake 2, ale ten sa nezaplatil :/ ...evidentne ide len o hracsku bombu... na forach.
portal je zdarma :)
minecraft to rt ani nema v hre, musis si ho stiahnut
guardians je prepadak
metro dostalo rt neskor, detto tomb raider, aj spiderman
...vlastne ked pozeram ten zoznam, jedine co sa zaplatil a mal RT od zaciatku, bol Resident Evil...s podporou AMD, takze to RT slo vsade v normalnej rychlosti
niet zac

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takze tebe ani nejde o tie samotne hry. Len vsetko zhodit, aby ani jedna hra, kde sa RT pouzilo, akoze nevyzerala dobre a s tym si asi spokojny. Lepsiu hru ako AW2 som nehral hodbe dlhu dobu. Guardians ma dost prekvapil. Tato hra bola vtipna, mala dobry pribeh a aj sa dobre hrala. To, ze Portal bol zadarmo alebo ze Minecraft RTX si musis samostatne stiahnut je ako nieco zle? Alebo ked dostane hra update az dodatocne?
Vlastne aha. Jedna hra z toho zoznamu super. Pretoze tam RT implementovalo AMD a ide vsade v normalnej rychlosti. Len skoda, ze ho moc nie je vidiet. To ti ale asi nevadi. Ci vadi, ale iba v Cyberpunku (kde podla toho co pises vyssie potrebujes mat okuliare, ked nevidis rozdiel medzi RT a klasickou rasterizaciou), pretoze tam to robila NV. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

citim z toho nervozitu, ale to nemusis...
Ja som nepisal o tom ci vyzerali alebo nevyzerali dobre, ale ze gro hier su prepadaky, teda ze RTX nepredava, tak ako sa snazi nvidia pretlacat ten narativ.(Majklos vyssie prisiel s tym, ze minecraft rtx ma 300 milionov v predaji, teda tlacil myslienku ze rtx= predaj 300milionov kusov..atd)
Resident Evil som spomenul len preto, lebo to bola asi jedina hra, ktora vysla s RT, a nebola prepadak, pravdepodobne preto, lebo sa skor tlacilo na to, co v tej hre je, namiesto toho, ako vyzera prdel tej vampirky v tienoch (rt on/off)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Spíš že už nejde prodeje vsadit jen na vizuál (a je jedno, jakými technologiemi je dosažen). To samé máme třeba u holywoodských filmů.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to bolo potrebne povedat finom, ktori robili Alan Wake2, nech sa marketingovo zameraju na nieco ine, ako to RT

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spíš naopak, u AW2 si hodně pohráli s gameplay - stejně jako dělali u svých předchozích her.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

som si pozrel gameplay, pride mi to normalna 3th person strielacka, nieco ako bol svojho casu Death Space.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dyž to je těžký se takhle hádat. To je stejný jako třeba soulovky, spoustu lidí (většinu?) nebaví, ale jedou svůj styl gameplaye pro své fanoušky. Tohle studio vydalo už mraky her a hráči přesně vědí, co od nich čekat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na Remedy mam rad ich sposob rozpravania pribehu, budovanie atmosfery, prepracovane svety, ktore sa cez ich hry prelinaju a typ samotnych pribehov. Take psychologicke horory. Pacil sa mi ich Quantum Break, Control a aj AW1 a AW2. AW2 povazujem za masterpiece. Jednu z najlepsich hier ake som kedy hral. Dead space je uplne nieco ine a povedal by som, ze porovnavat tieto 2 hry je dost povrchne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Razím narativ, že kvůli grafice si hru lidé nekupují, kupují ji kvůli zábavě. Ale když už si ji koupí, chtějí mít pěknou grafiku.

A ano, v minecraftu je RT a každý kdo na to má HW ji může hrát s RT. Minecraftu se prodalo 300M.
To jsou fakta, zbytek je vaše dedukce a podsouvání.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

v Minecrafte RT nieje, musis si ho aktivne stiahnut, a nieje to az take banalne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Popíráš výhodu PCMR?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rt v Minecrafte vies zapnut aj na konzolach, takze neviem sa vyjadrit, k Minecraftu + RT

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na PCMR máš ale násobně větší výkon, a tedy i zapnutelný vizuál, oproti konzolím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to ano, len stale to je o tom ze mi to pripomina intel 149xx vs ryzeny... o 5percent vyssi vykon mas o 250W vyssiu spotrebu
teda o lepsi vizual musis dat 1000-1500€, pri hre ktora nestoji na vizuali
takze ano, PCMR forewa

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nekopej do PCMR, tohle je jedna z jeho hlavních předností. A ne, rozdíl není "5 %". To by si pak většina lidí nekupovala NV místo AMD pro RT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

cele to je o tom ze kvoli RT fakt nvidiu ludia nekupuju v pomere 80/20

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A kvůli čemu? Jakože 80 % hráčů na Steamu používá GPU i na práci? (Ve větší míře, aby nepřekousli občas počkat.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

skvely marketing na sposob apple?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NV cílí na většinu uživatelů, to jen marketingem nezvládneš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nehledej za tim nic komplikovaneho, NV ma "silnejsi" znacku. V anglicteni treba i "mind share". NV na tom roky pracovala a to se ji ted vraci. Je to cislo jedna, ma silu svoje technologie i lip protlacit, atd, inovuje viz "RT", "DLSS", dokaze to lip prodat, atd. Takze cely package i s tim marketingem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu si za to může i AMD samo. Nečekal bych, že v roce 2024 budu řešit, jaké GPU (od daného výrobce) mám koupit a jaké ovladače nainstalovat, aby šlo na GPU i pracovat. Když brácha testoval grafiky z 90. let, tak ATI šla jako poslední, protože po ní už ten systém byl tak zes*aný, že pro další kolo testů PC reinstaloval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. To by si pak většina lidí nekupovala NV místo AMD pro RT .."

Dle spolku programátorů, grafiků a chovatelů AI si většina jejich členů pořizuje nV kvůli CUDA.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

How to use Ray Tracing with an Nvidia graphics card
If you have an Nvidia brand graphics card, turning on ray tracing is a much simpler process.
Step 1: Open the Settings section of the GeForce Experience
Step 2: Select General.
Step 3: Enable Experimental Features.
Step 4: Move to the Game tab and select the Enable Nvidia RTX option next to Minecraft.
Step 5: Launch Minecraft and enable RTX in the Video Settings.

https://www.digitaltrends.com/gaming/how-to-turn-on-ray-tracing-in-minec...

Toto teda taky nevím, jestli jen tak někdo zvládne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

fiha, si zabudol na par krokov, ktore predchadzaju tie tvoje:
Step 1: Load up your copy of Minecraft Bedrock Edition.
Step 2: If you don't have a ray tracing-enabled texture pack, open the Marketplace.
Step 3: Use the search function and type in "ray tracing."
Step 4: Download a ray tracing-enabled pack.
Step 5: Wait for the download to complete.
Step 6: Create a world using this pack.
Step 7: Return to the main menu.
Step 8: Go into Settings.
Step 9: Select Video.
Step 10: Scroll down and toggle on the Ray tracing slider.
Step 11: Load back into your world and enjoy the view!
(jedenasty krok je optional)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je jen pro AMDčkáře a ti s RT nehrají :-)

Ne koukal jsem an video na YT a trvá to 2 minuty i s tím marketplace. To fakt není těžký.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. minecraftu je RT .."
".. Minecraftu se prodalo 300M .."

Prosím, už podruhé, neprohjlašujte za příčinu něco, co příčinou není.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Citis zle. Nervozny nie som. :-)
Pisal si o tych hrach, ze su srackove a ja tvrdim, ze nie (to s RT nema vobec nic spolocne). Teraz uz hovoris o predajnych prepadakoch, ale vobec nie o tom, ake tie hry naozaj su. Okrem toho nikto a ani NVIDIA netvrdi, ze si mas hru kupovat kvoli RT. To si len domyslas.
BTW to rovna sa, co si pridal do Majklosovho vyroku, si si domyslel tiez. Fakt je iba to, ze Minecraftu sa predalo 300 milionov a ze tato zakladna ma pristup k jeho RTX verzii, ak na to ma potrebny HW. Nikto netvrdi, ze kvoli RT mal Minecraft take predaje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. NVIDIA netvrdi, ze si mas hru kupovat kvoli RT .."

V tomhle s Vámi souhlasím.
Pokud mne hra nemá čím zaujmout bez RT, tak to RT nevytrhne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Toto si myslim, ze cely cas tvrdime vsetci.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

".. Minecraft má 300M prodejů a má v sobě RT .."
Minecraft měl nejprve hodně prodejů a až dodatečně utrpěl RT "vylepšení".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Větší RT výkon je side effect :-P

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

I to může být pohled na věc. Jen si nejsem tak moc jistý, jestli to jako side effect zamýšlelo i AMD, když dělalo RDNA2,3,4 ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Microsoft zřejmě vidí současnou generaci jako ekonomicky ztracenou"

To někde uváděl Microsoft nebo je to nějaký dojem autora článku?
-osobně to vidím tak, že současné generace konzolí Xbox a Playstation byly obě ekonomicky docela slušně úspěšné.
Microsoft docela dobře prodával jak SeX, tak slabsí SeS konzole a Sony byla s PS5 snad ještě úspěšnější. Oboum se dařilo nevídaně i z důvodu neschopnosti výrobců herních grafik pro PC dodat na trh použitelnou grafiku v rozumné ceně.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Microsoft zrušil práce na aktualizaci současného X-Boxu a přešel k přípravě nové verze. Jinými slovy, nový X-Box bude na trhu o dva roky dřív, než Playstation 6.

Všude se píše, jak MS v prodeji konzolí zaostal za Sony. Ale prodal toho dost a hlavní herní příjmy má z her, jak z prodeje, tak z pronájmu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já hraju na PC, tak by mě to nemuselo zajímat, ale přijde mi, že Sony se víc snaží s lokalizacema i pro cz. Potom vcelku rozumím, že se Sony dokáže prosazovat víc i mimo Japonsko, kde je tradičně silné.

Jsem rád, že Sony pochopilo, že hráčům na PC s nakoupenýma drahýma grafikama, konzoli neprodá a začalo vydávat i na Steamu. Pořád lepší nám prodat hry než nic. A hry z Playstationa mě docela nadchly.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Prave, ze MS ma velky problem, protoze nakoupil studia za XX miliard dolaru a predeje konzoli mu vaznou, jak oproti Sony, tak i samzorejme Nintendu. Zaroven, s tim, jak prisel s "Xpassem", tak se na hry na XOX prodavaji podstatne mene, nez na Sony. Tudiz Sony vydelava na hrach, ktere se prodaji, u Sony je to otazka, jestli to tak vubec je.
Co jsem videl podcasty, kde se to resilo, vypada to, ze MS potrebuje podstatne zvysit svoje predplatne, jinak kdo vi...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je to možné, a nejsme v tom v rozporu. Je ale jen a jen problém Microsoftu, pokud nakupoval studia, jak šílený a věřil, že hráči budou stejně šíleně utrácet za gamepass a hry.
Taky jsem si vždycky řekl, že se jim to nikdy nemůže vrátit, ale že snad tomu nerozumim já, kdežto oni jsou odborníci.
Na Embrace Group vidíme, že to nebyli odborníci, ale idioti a teď ty studia zase prodávají, možná Microsoft čeká něco podobného. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu to jsou příjmy, nebo pořád je to masivně ztrátové a čeká se na dostatečně velkou uživatelskou základnu, kde budou moci přifouknout ceny? (:

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

„-osobně to vidím tak, že současné generace konzolí Xbox a Playstation byly obě ekonomicky docela slušně úspěšné.“

Zdroj? Protože vše, co bylo publikováno o prodejích, ukazuje na dost velký propadák. Prodeje šly dolů takovým způsobem, že Microsoft dokonce koncem roku přestal zveřejňovat čísla.

Microsoft discounting Xbox Series X following disastrous sales — is the console war already over?
https://www.tomsguide.com/opinion/microsoft-discounting-xbox-series-x-fo...

Xbox is dead in Europe as sales drop 27% on last year while PS5 rises by 376%
https://metro.co.uk/2023/12/14/xbox-dead-europe-sales-drop-27-ps5-rises-...

Microsoft Is Struggling To Sell Xboxes, Again
https://kotaku.com/xbox-series-x-s-sales-microsoft-next-gen-exclusives-1...

https://www.statista.com/statistics/1124788/unit-sales-xbox-series-x-wor...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Revenue from Microsoft’s video-game business surpassed its Windows division for the first time in the December quarter, with a big boost from the company’s $69 billion acquisition of game publisher Activision Blizzard.

https://www.geekwire.com/2024/microsoft-milestone-games-business-tops-wi....

Uvědomte si prosím, že xbox jako takový není produkt dělaný pro přímý profit, ale pouze jako nástroj, jak zprostředkovat kupujícím SW produkt. Ten generuje profit. Prodeje xboxu jsou pro MS irelevantní. Nedávno to veřejně prohlásili zástupci MS a proto už taky nedělají exkluzivky, resp pokud něco vydají jako exkluzivku, časem půjde na konkurenční platformy (a PC, ze kterého nemají kromě licence Windows nic, na linuxu/SteamOS ani to).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Článek je pěkný, ale neříká nic o příjmech generovaných přímo nebo nepřímo konzolemi. Vypovídá pouze o důsledku (další) akvizice.

„pouze jako nástroj, jak zprostředkovat kupujícím SW produkt. Ten generuje profit. Prodeje xboxu jsou pro MS irelevantní.“

První a poslední věta jsou v rozporu. Zákazník, který si nekoupí xbox, si totiž těžko koupí hru pro xbox. Nutnou podmínkou prodejů her pro xbox jsou prodeje xboxu. Když si zákazník místo xboxu koupí playstation, nebude si kupovat hru od microsoftu pro xbox.

Pokud by prodeje xboxu byly pro Microsoft irelevantní, neměl by důvod financovat jeho výrobu, vývoj a řešit následné prodeje.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

MS by se sice hodilo prodávat více xboxů, aby prodeje her třetích stran šly přes jeho store, ale není to ten hlavní zdroj příjmů. Proto MS nakupuje herní studia jak zběsilý - protože tam má garantované příjmy z prodejů herních titulů bez ohledu na platformu. Tj. i na hrách prodaných na PS vydělává. Ano, nerozporuji, že čím víc xboxů, tím lépe, ale není to bezpodmínečně nutné pro jeho BM.

"Pokud by prodeje xboxu byly pro Microsoft irelevantní, neměl by důvod financovat jeho výrobu, vývoj a řešit následné prodeje."
Opět - xbox není nic jiného, než nástroj. MS se snaží dávat ten nástroj co nejlevněji, aby dosáhl na nové uživatele-hráče. Pokud má někdo už PS, stejně generuje příjmy microsoftu. To se opačným směrem říci nedá. Jediné, o co MS přijde, jsou marže z prodeje her 3. stran. MS moc exkluzivek nemá a i ty co měl, rozdává na ostatní platformy.

Další výhodou tohoto přístupu je cloudové hraní. MS má svoji strukturu cloudu natolik robustní, že lze nyní hrát xboxové hry na PC a snad (brzy?) i z tabletu/mobilu v prohlížeči. Na co tedy krabici u TV. V tomto má MS solidní tah na branku. Dokonce má samsung TELEVIZE Xbox App na které se dá takto hrát.

Jediné co MS po... je MS store v PC. Ale ten se probouzí spolu s GamePass. A to říkám jako velice spokojený uživatel gamepass ultimate.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kolik stoji gamepass a kolik AAA hra, kterou pres nej hrajes? Kolik ma her v Gamepass?
Kolik musi MS ziskat novych predplatitelu gamepass, aby se mu zaplatila aspon jedna prodana hra?
Proc by si apriori treba PC hravi kupovali MS gamepas, kdyz dominantni platforma je Steam? Kolik gamepassu proda mimo XOX?
Kolik musi MS prodat gamepass aby se aspon dostal na nulu s tim kolik zaplatil za herni studia (ted to bude tezce cervene)?
..a tak se da pokracovat dal a dal

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázek se dá pokládat hodně, to máte pravdu

"Kolik stoji gamepass a kolik AAA hra, kterou pres nej hrajes?"
Tak třeba forza motorsport nejnovější stojí 48 eur tj 1200Kč. Gamepass ultimate stojí cca 250Kč /měsíc

"Kolik ma her v Gamepass?"
V tuto chvíli, pokud vidím správně je to 490 her, které se občas obměňují. Nyní z něj hraju NHL 2024, Forza motorsport, Cities Skyline 2. Máme nainstalované (a pro nedostatek času nehraju) MS Flight simulator, Starfield

"Kolik musi MS ziskat novych predplatitelu gamepass, aby se mu zaplatila aspon jedna prodana hra?"
Revenue z gamepass je 230M$ měsíčně
Já bych položil otázku jinak, kolik jsou reálné finanční náklady na jedné prodané hře?
Kolik lidí si koupí gamepass a pak ho nezruší, protože si zvykne a je líný? Mimochodem, za toto chování padla nobelovka z ekonomie před pár lety. Tchýně by o odběru časopisu Květy mohla vyprávět.

"Proc by si apriori treba PC hravi kupovali MS gamepas, kdyz dominantni platforma je Steam?"
Protože nemám OCD a umím si koupit hry i na epicu. Pokud nejsem finančně zaháčkovaný ve Valve, je mi fuk, kde pouštím hry. Ikona na ploše furt vede do hry. Lidi mají nějakou zvláštní fixaci na Steam. Ale tak někdo je zase fixovaný jen na kaufland a jinam nejde ...

"Kolik gamepassu proda mimo XOX?"
Těžko říct, nenašel jsem zdroj, který by se tím zabýval.

"Kolik musi MS prodat gamepass aby se aspon dostal na nulu s tim kolik zaplatil za herni studia (ted to bude tezce cervene)?"
Proč by to měl dorovnávat jen prodejem gamepassů?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Revenue z gamepass je 230M$ měsíčně"
.. kolik ze dal MS za Activision? 75 miliard.. to bude v cervenych cislech hooooooodne dlouho...a to jen za predpokladu, ze by se ten zisk rozpoustel jen tady do toho..

"Proč by to měl dorovnávat jen prodejem gamepassů?"
.. a cim jinym?
prodeje jeho konzole jsou trisktni, pocty prodanych her jsou snad 1:3+ ve prospech Sony (pokud si to pamatuji spravne).
Co jineho jako MS zbyva?
U vetsiny lidi, kteri nejsou zahackovani na XOX se da tezko predpokladat, ze budou kupovat MS gamepass, nemaji na to duvod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

""Proč by to měl dorovnávat jen prodejem gamepassů?"
.. a cim jinym?"

Jste si tak nějak odpověděl v druhé půlce, čím jiným to zaplatí, když vlastní mrtě herních studií a prodává hry i na PS a taky mobilu a TV a steamu a epicu ...

Jenom Activision blizzard king dělá čtvrtletně ~2 MLD $
A jak jsem psal výše, herní divize vydělává už více, než windows

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano vydavaji hry i jinde, ale porad je MS s XOXem prakticky v prdeli..

A tohle jsi videl?
https://www.statista.com/statistics/200035/xbox-gaming-software-revenue-...
prepocti si to na tu akvizici Activision...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protože to je jen xbox gaming. Stále to nechápete? Abyste dominoval trhu a prodával své produkty, nemusíte to tlačit na svém HW. Můžete, jako jednu z cest, ale nemusíte se spoléhat pouze na ni. Proto lze hrát xboxové hry na PC. Proto lze hrát xboxové hry na TV appce.

A proto má herní divize obrat 56 MLD

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Protože to je jen xbox gaming. "
.. jste si tim jist a to 100%, ze je to jen "XOX" gaming?
https://www.statista.com/statistics/963263/microsoft-annual-gaming-revenue/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nadpis říká
"Microsoft Xbox gaming software sales revenue worldwide from 2012 to 2025"
Takže přísně vzato by to dokonce mělo být i bez HW.

Co by mě mělo vést k tomu, že to je i jiný gaming, když gaming dohromady dělá 7x větší obrat?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OK to vypadá, že je tam rozpor v číslech mezi jednotlivými odkazy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ze by Mrkvosoftu generovala ctvrtinu prijmu herni divize... no nevim..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není to jediný článek, který to tak říká. Viz ten úplně nahoře. Ale ano, je to zvláštní, nesedí v podstatě ani jeden ze zdrojů.

It’s an important quarter for gaming at Microsoft as it’s now the company’s third largest business. Gaming contributed $7.11 billion in revenue for the quarter, more than the $5.26 billion from Windows, but behind the $13.47 billion from Office and cloud services and the giant $23.95 billion from server products and cloud services

https://www.theverge.com/2024/1/30/24055445/microsoft-q2-2024-earnings-r...

Tento by v podstatě říkal že je to něco kolem 30mld ročně (7 * 4)

Nemá to statista blbě po letech, když jsou to čtvrtletí?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle finance earning call fy24q2 je to zrejme tech vice nez 7mld,takže v součtu za rok to bude necelych 30mld,tj o něco málo více nez Sony. Smíchano dohromady s windows a hw od ms je to dohromady těch chybných 60mld,tj. Chyba jednoho ze zdrojů,zařadil to špatně. Verge to píše zřejmě správně.

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https://c.s-microsoft....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodem, padly tady dobré otázky na zisk microsftí herní divize

Overall revenue at Microsoft rose 13 percent to $56.5 billion, and net income jumped 27 percent to $22.3 billion.

https://www.hollywoodreporter.com/business/business-news/xbox-sales-micr...

Vydělávají 22.3 mld $ ročně. Socky.

Pro srovnání, Sony game and networking divize má OBRAT 26 MLD $
https://www.statista.com/statistics/297533/sony-sales-worldwide-by-busin....

V tom je docela vidět, jak moc jsou "malé" prodeje xboxu problém.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

divej si na prijmy herni divize...
viz prispevek vyse

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je herní divize. Microsoft jako celek má obrat více než 200 MLD $

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

samozrejme, ze jsou problem, protoze aby ti hraci hrali, potrebujes mit zakladnu, potrebujes mit pro to HW. Protoze MS pohorel (oproti Sony a Nintendo), tak se ted snazi rozsirovat nabidku jinymi smery. Nic jineho za tim neni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je to zpátečnické uvažování, které tady někteří předvádíte. Ne, fakt na to není potřeba mít pouze svůj herní HW, aby dominoval hernímu trhu.

Paralela: Netflix taky neprodává své televizory

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Někteří najednou i zapomínají, že se hraje hodně i na Windows.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mně úplně dostalo, že stačí mít v TV aplikaci a připojený controller a nějaký xbox nebo jiná krabička není vůbec potřeba.

Jako na druhou stranu, geforce now jede na tabletech už nějaký ten pátek ..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Možná jsem to přehlédl, ale nevidím tam potvrzení od Microsoftu, že má nízké prodeje konzolí a že to byla ztráta, jen domněnky.
Za mě je nesmysl si myslet, že po celou dobu od uvedení konkrétní generace na trh až po její konec a nástup nové, budou prodeje vyrovnané. Logicky, přijde nová generace na trh, začnou na ni vycházet hry a všichni hráči nakoupí konzole a hrajou na nové. Další zákazníci v průběhu let jsu spíš rekreační hráči, kteří si koupí něco až tehdy, když jim to staré přestane sloužit nebo prodeje typu dárek, hodně pro děti. Nemůže být údiv nad tím, že jak konzole stárne, snižují se i příjmy z prodeje.

Jen nevím, kdo se diví, jestli Microsoft nebo novináři. V obou případech je to úsměvné.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

„Možná jsem to přehlédl, ale nevidím tam potvrzení od Microsoftu, že má nízké prodeje konzolí a že to byla ztráta, jen domněnky.“

To je poněkud zvláštní požadavek. Žádný výrobce se nechlubí nízkými prodeji. Odkaz na nezávislé statistiky prodejů Xboxu jsem uvedl v předchozím příspěvku a za celý rok 2023 je to katastrofa. Žádné domněnky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je právě to, co si nerozumíme. Chápu, že jsi zvyklý na PC svět, kde se v průměru něco vydává neustále a tak se počítače a komponenty točí také neustále. Ale ta konzole vyšla na konci 2020. Dá se očekávat, že každý další rok bude horší a není to vlastně vůbec žádný problém.
Prodej konzolí + prodej her se musí rovnat výdělek.
Jestli to tak není, je to zlé, ale to právě nevíme, to jsou ty domněnky. ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Máš úplnou pravdu. A několik známých, kteří nikdy neměli konzoli si koupili xbox series S protože za ty peníze to je úplně směšné. K tomu gamepass a hrají různé hříčky a nebo nhl/fifa. Přitom to jsou lidi, kteří nikdy moc nehráli. Někteří dokonce naposledy hráli "zimní olympijské hry" s vymlácenými entry (zdravíme Pokáče)

No teď to koupili jako hračku pro děti. Dokonce oproti některým hračkám je tato ještě levná, když se podíváš, co stojí blbý autíčko sanitka s tlačítkem na houkání ...

Dtto Nintendo switch.

Mimochodem, zdá se mi to, nebo na diit ještě ani jeden článek o switch 2? Na to že switch je 3. nejprodávanější konzole všech dob se tady věnujeme marginálnímu PS5 ;-)

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_game_consoles

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A zůstane PS5Pro skutečně u Zen2 CPU? Vzhledem k zcela novému návrhu grafické časti by u monolitického křemíku dávalo smysl použít i novější CPU architekturu. Jedině, kdyby si hráli s čiplety tak snad kvůli nákladům, ale i tak by tam dávalo smysl vrazit alespoň Zen3

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak proti těm "atomům" (jaguárům) to byl skok násobný. Takže teď stačí jen trochu bumpnout frekvenci, aby se neřeklo. Stejně nejvíc práce má GPU, když rasterizace (4K TV, 8K TV, ...) a nově RT (NVidia tlačí hry, aby ho používaly ve větší míře).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ide hlavne o to, aby CPU nebrzdilo GPU. A to sa myslim u PS5 Pro nestane. Nie je dovod tam mat drahsi CPU len preto, aby bol novsi.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jo tak proto mi furt chodej nejaky slevy na PS. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zen II je jiz vousata architektura, mohli pouzit na zakladu novou Zen 3 ktera jiz ma k tomu jednolitou L3 cache, vsechno to ve souctu pridava na vykonu(IPC) od 19 - 26 %:

https://diit.cz/clanek/lisa-su-odhalila-zen-3-o-19-vyssi-ipc-o-26-lepsi-...

, ostatní je v pohodě, naivne bych ale prosil Sony jeste o DisplayPort v2.1...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Playstation 5 a Playstation 5 Pro. :-)

Chápeš z toho názvu, proč dělají spíš kosmetickou změnu a přidají jen na grafickém výkonu ne? ;-)

Playstation 6, jestli už je ve vývoji, tak asi Zen 4 a Sony potřebuje, aby to bylo podstatně výkonější než PS5, nemůže teda nějak moc přidávat už na PS5 Pro. Aspoň tak nějak bych viděl důvody, proč tam nic moc navíc nenasazovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.