Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Potvrzeno: RDNA 3 podporuje instrukce pro strojové učení. Předvoj FSR 3.0?

Ono tých "náznakov je viac"

1. AMD RDNA 3 ‘GFX11’ GPUs May Feature Hardware-Accelerated FSR 3.0 Tech Thanks To WMMA ‘Wave Matrix-Multiply-Accumulate’ Instructions
29.6.2022
https://wccftech.com/amd-fsr-3-0-gfx11-rdna-3-gpus-hardware-acceleration...

2. AMD ROCm 5.2 Released With New rocWMMA Library
29 June 2022
The new AMD rocWMMA library is a C++ library for accelerating mixed precision matrix multiplication and accumulation (MFMA) operations leveraging specialized GPU matrix core
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-ROCm-5.2-Released

3. AMD GPUOpen Working On A New "gpurt" Open-Source Project
28 June 2022 at 03:00 PM EDT. setup a new GitHub repository for "gpurt", presumably a new ray-tracing related software effort.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-GPUOpen-gpurt

4.LLVM 15.0 Planning For Early September Release - Important For RDNA3 Graphics Support
on 29 June 2022
But it's good that the penciled date is 6 September for the LLVM 15.0 release.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=LLVM-15.0-Release-Plan

Here is the proposed release schedule for LLVM 15.0.0:

July 26: release/15.x branch created
July 29: 15.0.0-rc1
Aug 23: 15.0.0-rc2
Sep 6: 15.0.0-final
https://discourse.llvm.org/t/llvm-15-0-0-release-schedule/63495

Ak bude vydaný LLVM15.0 dňa 6.9.2022, tak bude mať v experimentálnych distribúciách RDNA3 zero-day support, ak príde na trh 15.9.2022, kedy má prísť, podľa neoverených informácií, Zen4.

Takže buď máme viac otázok ako odpovedí, na základe leakov, alebo by mohla byť RDNA3 vydaná spolu so Zen4, alebo dokonca pred Zen4

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Chápu že AI je super slovo a všichni přeci "víme" na co to je, protože kdo by to nevěděl tak by byl trapnej.
Tak se zeptám já. Když grafika v consumer segmentu bude umět trénovat neurální sítě, tak to třeba využijí vývojáři a u offline her bude mít každý jinak chytré nepřátele, protože si je sám vytrénuje tím jak hraje?
Co od takové herní grafiky čekat za přínos?
Díky

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Bude žrát o 50 W víc, stát o 4 litry víc a pořád bude mít blíže k umělé demenci než inteligenci. Je to jako s raytracingem - je třeba z lidí tahat více a více peněz za čím dál méně potřebné kraviny a inovovat pomocí nevyzrálých a nepřipravených technologií je tudíž svatý grál všech marketingových oddělení.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"nevyzrálých a nepřipravených technologií" ... na kterých mezitím někteří už 4 roky hrají

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ty hraješ nějakou hru, kde drtivě převažuje raytracing nad klasikou nebo tam ta klasika dokonce vůbec není? To se sakra poděl s ostatními a dej kontakt na ty mimozemšťany co ve vedlejší galaxii vyrábí to RT GPU.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je docela zpackaný způsob, jak to celé otočit z "nevyzrálých a nepřipravených technologií" na "dokud to nebude celé renderované v rtx", že?

A jinak ano, dlss jsem v jedné hře zúročil, abych měl 144fps/hz. Takže celý obraz byl upravován touto "nevyzrálou a nepřipravenou technologii" k mé spokojenosti.
A současnou jedinou hru kterou hraji, tak ta má stíny kreslené přes rt. Bez problémů, kvůli hluku GPU v silent režimu na 60-80fps.

Ale v pohodě, někomu prostě stačí zapínat pouze dekádami ověřené efekty.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Přečti si to znova a pečlivěji. Nepsal jsem jen o 100% RT, ale i např. 70%. Kdybys chtěl prudit dál, tak se spokojím i s 55%, ale stíny nejsou ani 10%.
Už si ani nepamatuju svojí první hru, kde stíny byly. Je to tím, že i ty nedokonalé stíny z Quake III jsou pro většinu her dostatečné, protože zrovna stíny nejsou nijak důležité.
Bez dekády ověřeného základního principu bys byl i bez těch nepodstatných stínů...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Přečtěte si to znova a pečlivěji. Píšete o nevyzrálosti a nepřipravenosti technologie, ne o převaze kreslením RT nad klasickým renderem. To o té nutnosti převahy RT jste si tam přidal dodatečně v následném komentáři, protože zastáváte neobhajitelné stanovisko a nechcete si to přiznat. Proto se mě snažíte natlačit do úplně jiného bodu sporu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jééééé, kdyby byl RT vyzrálý a připravený, tak je používán mnohem více, protože má svoje jednoznačné teoretické plusy, jenže ty mínusy je zatím zcela vymažou - ve hrách. Pro hry je to dnes a v blízké budoucnosti jednoznačně nevyzrálé a nějaké debilní stíny apod. na tom nic nezmění.

Dnes jsou elektromobily nevyzrálé a nepřipravané, protože jsou s nima spojeny i dnes těžko překonatelné mínusy, tudíž je zaostalý spalovací motor v globálních prodejích stále král. Chápeme analogii s RT? Pro fandy elektromobilů musím poznamenat, že RT je na tom hůř.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Protože by byl "používán mnohem více" je dost subjektivní, tak vidíme, že "technická nepřipravenost" je taky očividně subjektivní.
K elektromobilitě bych to raději nepřirovnával, protože to téma je samo o sobě tak v ČR démonizované a přitom pro většinu lidí abstraktní ... že nějaké RT je oproti tomu selanka. Resp. ještě jsem nikoho neviděl v hospodě porvat se kvůli RT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak mi napiš dle tebe objektivní stav - kolik procent grafiky jede přes RT? Je logické, že pokud se používá jen v některých hrách a i v těch hrách, které nějaké RT prvky mají, tak to jde vypnout........nemusím pokračovat, domyslíš si.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To ale neznamena, ze ta technologia je nevyzreta. A vypinat sa musi dat preto, lebo vacsina hracov nema grafiku s HW podporou RT. Postupne ich ale bude mat viac ludi, aj vykon v RT sa bude zvysovat. A potom mozu zacat postupne vychadzat hry, kde sa RT nebude dat vypinat. Ale to je este daleka cesta. Ani sucasna herna grafika neprisla zo dna na den, ale vyvijala sa pae desatroci. Spolocne so zvysujucim sa vykon GPU.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nechapu tu touhu pomerovat pripravenost technologie na zaklade toho,kolik %obrazu bylo postizeno. Kdybychom se bavili o AA,tak by nebyla technologie pripravena nikdy,protoze vubec netvori obraz? Co to ma byt za argument?

Kdyz dlss upravuje cely obraz,taky to nestaci? Co chcete vubec? Ze dne na den zrusit render a nechat jen RT?

Neco jste placl a nechcete to priznat no

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud to AA znamená AntiAliasing, tak ten začal být používán, až když moc nesnižoval výkon - tj. až když se aplikoval jen na hraniční pixely polygonů ("edge antialiasing"). Podobné je to s RT - není důvod renderovat 70 % pixelů v RT, stačí jen vhodně vybrat ty správný. Koneckonců spousta materiálů neodráží scénu moc detailně.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zas někdo, kdo "rozumí" elektromobilitě :-) Já si užívám jak RT, tak EV. Globální prodeje mě netrápí, když země 3. světa jdou po zlevněné ruské ropě jako slepice po flusu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Před zlevněnou ruskou ropou tam snad prodeje EV byly větší než směšné? Nebyly.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak záleží, jak která země (ve srovnání s Českem jsou na tom dobře i některé země 3. světa). Taky donedávna EV nenabízelo nicmoc v nižších cenových hladinách a trh s ojetinami se začal plnit až teď.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

zjavne ste "expert" v raytracingu, vsak? :)
ale tak, nikto vas to nenuti kupovat.
kazdy ma ine priority, niekomu na tom zalezi, niekomu nie. neposudzujte podla seba potreby inych.

ale na druhu stranu, zijeme v "spotrebnej ekonomike". ludia bezne kupuju veci, ktore nakoniec ani nepotrebovali... kazdy ma svoje hobby :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Rád se nechám přesvědčit nějakým expertem, proč je raytracing v dnešních hrách na dnešním HW, tak nepostradatelný a efektivní. Praktické výsledky mluví za vše - poklesy výkonu a člověk musí hledat rozdíly na statických snímcích a ani potom nedokáže určit, co je s RT a co bez, z čehož jaksi vyplývá, že ty údajné plusy jsou jedno velké nic.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, ale každá technologie byla v určitém bodu vývoje defakto nevyzrálá. Od toho je prostě ten průběžný vývoj. Pokud by se s tím nezačalo, tak se to nebude ani zlepšovat a jen by se posunul nástup té technologie na později i s tou její nevyzrálostí. Prostě někdy a někdo s tím začít musí, aby se to mohlo dál vyvíjet. Já sice RT nevyužívám, ale jsem rád, že už se s tím něco dělá a za pár let už to třeba bude používané mnohem více a pro smysluplnější věci, než je tomu dnes.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

RT není žádná novinka a teoreticky-programátorsky je to už dávno zvládlé a kdykoliv by se to mohlo rozjet ve velkém, kdyby se objevil dostatečně výkonný HW. Vzpomínám, jak RT protěžoval Intel, zatímco nvidia na něj kašlala. Jde čistě o problém výkonu HW a všichni výrobci a návrháři HW to moc dobře vědí. Oni mají detailní informace o potřebném výkonu pro RT, vědí že je to sci-fi, ale marketingová oddělení potřebují nový nápis na krabici.

Jsem pro vznik specializovaného RT HW pro lidi co to využijou, ale rvát to už dnes do běžných grafik žádnému vývoji nepomůže. Smutná pravda je, že ani ten specializovaný HW s TDP jako mají běžně high end grafiky, by RT ukázku neutáhl v dostatečných fps...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Kedy bola rasterizacia dostatocne vyzrela na implementaciu pocitacovej grafiky? Uz v 90tych rokoch? V 2000ckach? Alebo az v poslednych rokoch? To ako sa implementovala pocitacova grafika sa pocas dekad menilo a vyvijalo. To iste plati aj o RT. Implementoval sa aplikacne, ked ho akceleroval CPU, popritom sa preslo na implementaciu cez shadre na GPU a teraz je na RT dedikovany HW a graficka pipeline je rozsirena o nove shadre cisto pre RT. Plus sa vytvorilo pre to dedikovane API a pridava sa podpora do hernych engine-ov. Neviem ako si to predstavujes, ale lusknutim prstu by sa na velke pouzivanie RT nepreslo. Vsetko toto by sa muselo vyvinut aj keby sa na RT prechadzalo o 10 rokov. Podla mna je tvoj nazor neobhajitelny. Prechod na RT sa nezacal preto, lebo si to vydupalo marketingove oddelenie jednej firmy. A jeho prinosy su vidiet uz teraz.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Přínosy jsou vidět už teď leda na statických snímcích a člověk si často ani není jistý co RT je a co ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To nie je pravda. Jedine ak pozeras hry s RT na youtube. Odohral som s RT Cyberpunk, Dying Light 2, Control aj The Medium. A rozdiel s RT aj bez RT bol jasne vidiet.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mu asi spis pujde o to, ze pokud by te nechali hrat jednou s a jednou bez RT, asi by jsi mel u spousty problem vlastne poznat, ktera verze byla ktera. Samzorejme, ze kdyz si to sam navolis a hrajes, a budes se soustredene hledat, tak ty rozdily uvidis.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V niektorych hrach ano. Ale v inych ako napriklad v tych co som spominal vyssie ten rozdiel proste vidis. A to som zabudol vtedy na Metro Exodus Enhanced edition, ktora sa bez GPU s podporou RT neda ani pustit. V nej je prinos RT vidiet najviac. Neda sa to podla mna generalizovat na vsetko. Kazda hra s podporou RT ho podporuje na inej urovni a pouziva ho na rozdielne veci.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Najděte si každou z jakýchkoliv větších technologií, které přicházely s novou verzí directx. Každá náročnější z těch významných přinášela v soudobých hrách malé zlepšení kvality obrazu oproti tomu, když se to nafejkovalo, ale bylo to za cenu drastického poklesu výkonu. A nafejkovat to je pro vývojářwe vždycky náročnější. Filtrace textur, blbý bump mapping, paralax occlusion mapping, reflexy, různé druhy mapovaných, ray tracovaných a soft stínů, různé typy vyhlazování, různé typy nasvícení scény, různé varianty ambient occlusion, teselace, u všeho toho padaly snímkové frekvence i o desítky fps dolů, a když se k tomu posadil normální člověk, nepoznal rozdíl mezi vysokými a středními detaily. A pak se vývojáři ty technologie naučili optimalizovat a používat. A začali je používat standardně. A grafiky na to časem měly dost vysoký výkon, aby zapnutí toho efektu znamenalo už jen minimální propady.

Rozdíl ve scéně s ray tracingem a bez není poznat proto, že se to fejkuje, protože to většina karet neumí. Zrovna ten ray tracing na osvětlení a stíny bývá předpočítaný a je to natvrdo zapečené do textur objektů. Jenže pak s tím pak má mnohem více práce grafik a má to takovou drobnou nevýhodu – předpočítané stíny nebo světla přestanou to fungovat, když se v té scéně pohnou objekty nebo když se v ní změní světlo.

Stejně tak, jako normální člověk nepozná ve hře rozdíl mezi scénou s RT a scénou bez, nepozná ve slepém testu ani rozdíl mezi vysokými a středními detaily. Přesto asi nenajdete nikoho, kdo by řval, že v té hře jsou ty vysoké detaily uplně zbytečně, protože to jen sráží fps a není vidět rozdíl. Lidi mají z nějakého důvodu potřebu prát tam maximální detaily, přestože rozdíl musí člověk taky hledat lupou (pokud zrovna nehrají na vyšší úrovni MMO, kde jsou pro lepší přehlednost nežádoucí). A pokud jim to pak běhá na grafice za patnáct litrů na vysokých detailech na 30 fps, tak ještě řvou, jak je ta hra špatně optimalizovaná.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

napr. v predikcii a plánovaní inštrukcií to mali už Zen1 sú užitočné.

Spectre a Meltdown - jak fungují a co s nimi (Vojtěch Pavlík)
4. 3. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rwbs-PN0Vpw&t=330s

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Praktický přínos je nulový pokud člověk nepoužívá právě nějakou formu zvětšování obrazu nebo jinou obrazovou manipulaci (obrazové filtry, nástroje v Photoshopu). S AI ve hrách to nemá nic společného a asi ani nikdy mít nebude. Herní data zpracovává procesor, tudíž tahat je do nějakého AI akcelerátoru nebo do grafické karty a zpátky, to nebude nikdy fungovat díky latencím a synchronizaci. Kromě toho je problém, že by specializovaný hardware prakticky nikdo neměl.

Obcecně se ve hrách trénovaná AI vůbec nepoužívá, kromě nějaké hodně limitované formy, vše je skriptované (většinou nějaké behaviorální stromy).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nebude to mít nic společného s AI ve hrách, ale může to mít velký vliv v další verzi FSR při upscalingu obrazu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Třeba to půjde užít i v dalším SW a ne pouze u her. Jasně herní grafika je pro hráče, ale odvozené modely užívají profíci v pracovní stanici.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Off topic: nejde přehlédnout že se na stránkách začaly objevovat video reklamy které nejde nijak zastavit ani zrušit. Doteď jsem kašlal na adblock a podobné pluginy, protože chápu že si weby na sebe nějak musí vydělat. Pokud ale weby nechápou že co je moc to je moc (a nevyžádané video je podle mě za hranou), pak by se neměly začít divit že ty doplňky začnou lidi uplatňovat ve stále větší míře.
Redakce - možná jsem jeden, ale spíš nás bude víc - ZRUŠTE TO. To už bych si radši zaplatil nějaký roční bakšiš než tohle.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Já tu mám adBlock kvůli tomu nesmyslně obrovskému záhlaví stránky, kdy samotný obsah začíná až na další obrazovce. Dost mě to vadilo, neustále skrolovat dolu, tak jsem si zapnul filtr a v něm skryl celý ten zbytečný blok s přehledem. Ty reklamy jsou pak ono pověstné dítě ve vaničce. ¯\_(ツ)_/¯

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

NoScript je kompromis, zruší otravné HTML5 video reklamy a statické nechá...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

hm .. bez NoScript+uBlock+Badger na internet ani neleziem ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja kazdemu cloveku rovno instaluju AdBlock plus ho jeste osobne nakonfiguruju, bez AdBlocku by se jednoduse dnes nedal sjizdet internet, blikave reklamy, videa pustena bez vasi akce a nektere navic se zvukem, posahane reklamni kokotiny na bocich stranky, ne, povinnosti kazdeho prohlizece je dnes mit AdBlock, kdyz ho zpoplatni, zaplatim i 100€ za dozivotni licenci, rovnejz jej instaluju do mobilu a tabletu, weby sou prehledne a ciste, Youtube rovnez bez reklam(jeste kdyby to jelo i na telky), duse cloveka zaplesa!

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

uBlock Origin je ještě lepší.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja to napisu otevrene, muzu jebat na nove uzasne graficke architektury, na nove generace a tridy, kdyz dnes nejsou poradne hry k zahrani, kdyby se totiz s vydanim RDNA III uvadel rovnou i Half-Life 3, Quake 5, Unreal Tournament 2022 na UE5, Metal Gear Solid 6, Resident Evil 9 pohledem z kamery na jaky sme zvykli ze RE 2 a 3, k tomu by dale vyslo ciste singl playerove a-čko Call of Duty, doplnil by ho prelomovy Battlefield 21 century rovnez singl kampan kde by si clovek mohl zahrat v roli ukrajince nebo rusaka a cele by to okorenili novy Command and Conquer Next a novy Serious Sam VI se 20 hodinami poctiveho, poradneho rovnez singl player hrani, pak by ty karty jednak smysl meli tak sli na dracku, ono se nekdy presne tohle stavalo ze s uvedenim nove generace grafik prisli i poradne hry, i to AI proc se sakra nevyuzije k posileni umele inteligence nepritelu? Vzdyt Half-Life 2 ma tak prelomove vlastni AI ze i dnes se tomu rada her rovnat nemuze, jednoduse a primo bez poradnych her muzou hraci na nove karty srat a oni budou protoze i mining ted nevi kudy ven.

Je pekne mit RTX 3090 Ti nebo RX 6950 XT ale je vam to dnes jen na jednu vec a to vic Hz/FPS ve 4K, hru ale nedela grafika, hru dela srdce tvurce...

Se smeju kdyz vidim jak i nejvyssi obtiznosti v dnesnich hrach dokaze sliznout male decko, dnes je to na urovni Normal-u, poradny Hard a nebo Extreme bylo pred 10 lety jine topeni, i streameri by se z toho posrali...

ps- vypada to ze se v roce 2023(!) konecne dockame prvni hry ktera pujde spustit jenom na Playstation 5, to jenom dokazuje jak je dnesni herni trh v peknych srackach, 2 leta po uvedeni PS5, bliju...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"vypada to ze se v roce 2023(!) konecne dockame prvni hry ktera pujde spustit jenom na Playstation 5, to jenom dokazuje jak je dnesni herni trh v peknych srackach, 2 leta po uvedeni PS5, bliju..."

Teraz si predstav, ze by si sa vzdal 100 milionoveho trhu s PS4 a vydal by si hru iba pre PS5, ktora akurat vysla? Urobil by si to? Mozno sa uz vydavat hru iba pre PS5 vyplati, ale doteraz to urcite neplatilo ak si to nezacvakalo Sony.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, hru exkluzivne a jenom pro platformu Playstation 5 rozhodne vydat meli, ono je sice pekne ze sou hry z PS4 ery na PS5(vyjma titulu na par prstech) kompatibilni, jenomze nedokazi vyuzit prave vyhod SSD, nove grafiky a dalsich fičur, proto sou nasledne pro nektere PS4 hry do-delane nadstavby(DLC) v podobe PS5 patchu kterym se zpristupni jako vyssi rozliseni, tak vyssi FPS plus s tim nove graficke prvky/efekty jako Ray Tracing a podobne, posledne se to udelalo u Resident Evil 2 a 3, vic jak 1,5 roku od uvedeni PS5, o RE 2 a 3 ani nemluvim(!).

Playstation 5 ma na rozdil od Playstation 4 skutecne 8 jaderny navic Zen II procesor se 16 vlakny, PS4 ma jenom oklestenej 8 jadernej(vybavou) a na spotrebu uzce specializovanej cili mobilni Jaguar, dale ma PS5 oproti PS4 2x tak vice pameti tak pamet rychlejsi(GDDR6), k tomu vysokovykonne NVMe, to hlavni grafika u PS5 je generace RDNA II, PS4 Pro ma grafiku s par prvkami Polarisu(GCN IV) a puvodni PS4 ji ma dokonce postavenou jiz na archaicke GCN II generaci, proto jsem cekal only-PS5 revolucni, dych berouci tituly(...), kde jsou ptam se? Nac mi je ten vykonnej 8 jadernej procesor, vykonna RDNA II a vykonne NVMe? K prdeli.

Znam dokonce lidi ktery fici na PS4 Pro nakolik samy rekli ze smysl prejit na PS5 zatim zadny neni(cekaji na PS5 Pro).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Problem je, ze aj tak sa PS5 nestiha predavat tolko, aby uspokojili dopyt. A aj ked vydavas hru na ine plarformy, tak sa stale nechces zbavit velkeho trhu, ktory predstavuje PS4. Skoda, ze to ide s vyrobou posledne roky tak tazko. A ci sa oplati prejst na PS5? Ja som presiel a nelutujem. Novy Horizon a aj Racheta by som uz na predchadzajucej generacii hrat nechcel.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Playstation 2 byla rovnez nedostatkova pricem hned od data jeji vydani byli pro ni udelane prelomove hry, naopak Playstation 5 je jiz na trhu vic jak rok a pul a exclusive only PS5 tituly zadne, Horizon a Ratchet vubec neukazali maxima PS5, pekna ostuda, zas se hledi jenom rozliseni a FPS.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Od Horizonu som cakal tiez viac. Rachet ma paradnu grafiku. Je to ako hrat animak. Ale ano. Tiez to vidim tak, ze potencial PS5 este neukazala ziadna hra.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to jednoduché, pokud chceš hrát hry, vyhni se mainstreamu. A do budoucna to lepší nebude.

Na Summer Game Fest 2022 představili desítky her, které vyjdou v nadcházející pětiletce. Z 99,9% generické hrůzy, remaky, remastery a vyčpělá pokračování už 10 let vyčpelých sérií. Žádná z her nepředstavuje ani viditelnější posun v technologiích, kromě toho, že pár z nich používá renderovací featury Unreal Engine 5.

Jediná opravdu zajímavá hra jak vizuálně i obsahově je Stalker 2 a o té se ví dlouho.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsou tu i další hry, co by mohly zase oživit žánr RPG:
> Baldurs Gate 3 (2023)
> Starfield od Bethesdy (1H 2023?)
> Avowed od Obsidianu (konec 2023?)
> Vampire Bloodlines 2 to má asi nahnuté a kdo ví, jestli vůbec vyjde
> Diablo 4 (záleží, nakolik to zprasí všemožným vylepšováním)

Spousta lidí by uvítala i nějaký Unreal tournament na UE5.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

BG3 - dá se už delší dobu koupit v early accessu a má dobré recenze

Starfield - pro skalní fanoušky Bethesdy asi dobrý, jinak to vypadá na hrůzu, letitý engine, který se sotva hýbe a všechno se v něm seká, nepůjde vzlétnout s raketou a volně letět do vesmíru - mezi tím budou loading obrazovky (tedy technologicky vůbec nic nového), nezáživný FPS/RPG souboje, ošklivý Bethesdí animace a některé modely pamatují ještě Fallout 3, prázdný svět, vykrádačka No Mans Sky (těžení laserem, kraftění), jen pár zajímavých nápadů (stavění raketky)

Avowed - hra se topí v nekonečných problémech, nejspíše ani nevyjde a Obsidian je už dneska woke studio, kde řeší "diverzitu" a podobné chujoviny

Diablo 4 - vypadá lépe než trojka, jsem zvědavej jak to dopadne, propojení s online a taková ta neperzistentnost světa mě ale moc nebere

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

prvni PS5 Only hra vyšla hned první den. Ale toho si nevšímej

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.