Předvánoční prodeje Playstation 5 dosáhly 4,5 milionu, Sony prodává se ztrátou
Společnosti Sony a Microsoft neočekávaly takovou poptávku po konzolích, jaká reálně nastala, a tak objemy dodávek komponent nastavily na obyklé (nastalé situaci však neodpovídající) množství. Jak ukazují oficiální údaje od Sony, za předvánoční sezónu (v tabulce Q3, neboť fiskální třetí kvartál Sony odpovídá reálnému čtvrtému kvartálu) se prodalo 5,9 milionu konzolí, což je prakticky stejný objem jako o rok dříve (6 milionů). 4,5 milionu činil nový Playstation 5, takže prodeje Playstation 4 klesly meziročně o 77 %.
Zároveň to ukazuje, že zákazníkům nevadila výrazně vyšší cena nové Playstation 5 oproti loňským nízkým cenám (prakticky už výprodejovým) Playstation 4.
Nedá se však říct, že by pro Sony byla situace nevýhodná. Samotný hardware (konzole) se totiž v prvních měsících prodává s lehkou ztrátou a vydělávají pouze hry a služby na konzoli vázané. Pokud si zákazník konzoli pořídí třeba o měsíc-dva později, kdy již (z důvodu pozvolna klesajících nákladů) nebude hardware ztrátový a k tomu si zákazník pořídí tytéž hry, může to být pro Sony finančně nepatrně výhodnější.
Microsoft prozatím žádná čísla (objemy prodejů) nezveřejnil, uvedl pouze, že příjmy z hardwaru meziročně stouply o 86 %.