Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Přetaktování iGPU Zen 4 zvýší výkon a ž o 40 %, ale smysl to nemá

No, při 17fps se jedná už o téměř hratelné slideshow, kdežto 12pfs je nehratelné zcela. Záleží na tom, jak moc velký je dotyčný hráč masochista.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Čím větší masochista hráč je, tím nižší FPS mu vyhovují, ne? :-)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Pamatuji si na prvni Crysis.. integrovany benchmark mi vracel 21fps :))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Co teprve legendární Nature test ze 3DMark 2001. Tam se půl dne řešilo nastavení systému, BIOSu, přetaktování GPU, pamětí, vhodná kombinace DX a ovladače, a pak měl člověk místo 10 FPS 12 FPS.

https://diit.cz/sites/default/files/shot0002.png
https://diit.cz/sites/default/files/shot0005.png

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

To byly casy... :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Jo, tak to já na tom byl hůře - moje grafika nepodporovala instrukce, které Nature test potřeboval, takže test byl nespustitelný. :-(

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pak se dalo spustit demo, kde byly scény toho testu taky, ale tuším bez hladiny jezera, která vyžadovala PS 1.x.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, demo šlo, tam bylo asi 15 vteřin, al nevěděl jsem, jaký v tom byl rozdíl. Takže zobrazení hladiny, fajn po těch letech vědět :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Notebook s 5800H&RTX3070M na dnes default (1027x768 noAA) udělá v Nature 1269FPS a při 3840x2160 8xAA 331FPS. Je to velký pokrok, za 22 let?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som svojho casu presiel HL 1.0 na 320x240 na softwareovom rendereri. To na vtedajsom HW davalo tak *do* 20fps. Neskorsie verzie enginu uz toto rozlisenie vyhodili, minimum bolo 640x480 a SW renderer v HL daval na comkolvek vyssom prinajlepsom tak 12fps. To uz hratelne nebolo ani pre mna.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Škoda, že SkatterBencher nemá v tom zdrojovém videu o testování uvedenou úroveň detailů testovaných her, ale jen rozlišení 1920x1080. CSGO mu totiž běží skoro 5x rychleji, než SoTR. Ale v testech různých iGPU obvykle mezi e-sport a aaa hrami při srovnatelném nastavení až tak dramatický rozdíl nebývá.

Nelze tedy vyloučit, že za nízké FPS v SoTR částečně může i nastavení vyšších detailů. A když se dá na nejnižší detaily, poběží možná líp. Případně může s hratelností pomoct i FSR. I když zázraky bych od tak slabé grafiky určitě nečekal.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja sice chapu co autor chtel rict "kdyz nasobite nulu" ale to prirovnani je nestastne... navic kdyz vyjde nejaky high end tak se operuje s daleko mensim narustem vykonu, peji se chvalozpevy a pritom rozdil mezi hrou na 150 nebo 170 FPS je mozna vic diskutabilni nez posun z 12 na 17 :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, který high-end zvýšil výkon o 13 % (150->170 FPS), ale i takový posun je smysluplnější než z 12 na 17 FPS, protože produktu zajistí delší životnost (novější hry jsou náročnější).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není to tak dávno co jsem zkoušel WoW na starém APU Trinity 5800K z roku 2011 a taky to šlo hrát. Normálně ve světě +-15fps, ale v raidu už to teda byl masochismus +-9fps, ale i tak jsem to došel a nikde se kvůli mě newiplo. Takže ten posun 12->17 je minimálně stejně důležitý :-D

PS. Proč jsem to dělal bylo podání důkazu že ve WoWku je RTX3090Ti k ničemu a že to z člověka lepšího hráče neudělá. Samozřejmě jsem vyhrál ačkoliv jsem měl detaily tak nízko že některé efekty se mi nezobrazovali, ale když člověk ví tak to ani nepotřebuje a na druhou stranu i když to jiný vidí tak mu je to prd platný když je líný udělat úkrok stranou :-)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

třeba kvůli csku se to vyplatí přetaktovat z 58 na 80 je slušný

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se hraje na 1024x768 stretched, tak pohoda i bez OC, navíc nejsou třeba nejvyšší možné detaily :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmmm z 12 -> 17 je zrychleni o 41%, zatimco 150 -> 170 jen o 13%. Mozna bych radsi High End, ktery zrychli vsechno o 41% (i kdyz v pripade mizerne udelanych her ze slabych 12 na 17 FPS)
;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja by som nenásobil nulu, ale jednotku. Pre predstavu, zoberme si jednojadrové P4, pretočme ho teoreticky na 8GHz.... ...reálne ten výkon narastie, ale aj tak to bude úplne zbytočné. Pôjdu na tom jedine veci staré cca 15 rokov...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Cyberpunk na tom bezi 720p FSR Balanced 30fps i bez OC. https://www.youtube.com/watch?v=Ttj53QN24og

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Běží to 30 FPS když koukáš do zdi :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale hovno, mas tam video, je to 30+ v jednej z najnarocnejsich casti mesta.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Video jsem viděl, je tam 30 FPS, když čumíš do zdi..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To bolo na 1080p, ale ja hovorim o 720p - co je druha cast videa. Tam ziadna stena nie je. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pravda. To 1080p je tak hnusný, že vypadá jako 720p. A 720p mu raději běží v okně, aby se nepoblil :)

Je to vůbec nativní rozlišení?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to FSR Balanced, rozlisenie musis vydelit cislom 1.7. Takze z 1080p to spravi 635p a mas z toho paradny retro cyberpunk. Dalsou fantastickou vyhodou je ze v tak nizkom rozliseni nepotrebujes 60fps, lebo i 30fps tam posobi dost hratelne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je dobrý sado maso, když i z Youtube jde poznat, že rozlišení je nějaký divný. No Retro, hry nikdy nebyly rozmazaný, ani na 8bitu na televizi. "Fantastický výhody" = peklo :)

Na FSR existuje demo aplikace (https://github.com/GPUOpen-Effects/FidelityFX-FSR2), viděl jsem to a nějak mě to nepřesvědčilo ani na použitelným hardware.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

I ja som to FSR2 demo skusal a rozmazava to obraz podobne ako TAA ci DLSS2.

Inak tu maju pekne porovnanie: vypnuty AA, FXAA, SMAA, TAA, FSR2 a DLSS2. Vsetky tie temporaly sice pekne odstrania aliasing, ale rozmazavaju obraz. Ja preferujem vypnuty AA alebo SMAA ktore maju ostry obraz. https://www.youtube.com/watch?v=R1GhjcJjgZ4

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dříve vycházelo hodně her v první osobě kde byl boj na velkou vzdálenost, dneska mastí akorát hry z třetí osoby kde není nic vidět a tak používají stále agresivnější formy jak ojebat rendering a následně jak co nejvíce rozmazat obraz. Vypínat AA u moderních her moc nemůžeš, protože pak je vidět dithering a další krásy (například RDR2).

Nejlepší test by byl dát do scény postavičky třeba od 50m do 1 km. Pak by se vidělo jak ty zázračný technologie fungují. V Unreal Engine přestáváš rozeznávat objekty na nějakých 80 metrů tak, že nemá smysl na ně střílet. I když se tvůrci hry snažili přepsat AA filtr.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale aká je tá stena plynulá!!!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

tak na to že jde o tak málo SP má to ve fHD zajímavý výkon. A starší hry jako Bioshock, FC3 atd na tom poběží pohodlně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak jako hezký, protože iGPU mého Cezzanku šlo jen z 2000Mhz na 2400Mhz.

Zdá se mi ale že to mám trochu silnější cca úroveň gf 1050, ve fullHD mám Doom Eternal přes 30fps na Ultra a přes 40 na high ve fullHD.

Počkejme na Zen4 desktop s pořádnou (větší)RDNA+ grafikou

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.