Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nové konzole: 2018, 5× vyšší výkon na watt a podpora virtuální reality

"Z pětinásobku energetické efektivity lze odhadovat, že při zachování energetických požadavků současné generace bude výkon 5× vyšší (teoreticky by mohl násobek ještě vyšší, pokud by výrobcům nevadilo mírné zvýšení spotřeby), takže to reálné je."

PS4 ma vykon nejakych 1,8 TF a napr. Fury X ma vykon 8,6 TF cize necely 5 nasobok. Teda za dva roky by z tohto pohladu mali prist konzoly s vykonom dnesnej Fury X :) Jasne:) No way! Bud to bude trvat podstatne dlhsie alebo budu buduce konzoly slabsie. AMD opat sniva svoje vlhke sny, este nema ani velke jadra na 14/16 nm, ale o dva roky by uz AMD chcelo mat k dispozicii chip pre konzoly idealne na 10 nm s vykonom dnesnej Fury X a so spotrebou dnesnych konzol. No a teraz tu o karkulke:)

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Tvůj problém je, že se koukáš jen po čistě extenzivním navyšování výkonu. Jenže ony tu jsou i faktory, které mohou ovlivnit samou kvalitu výkonu. Krásný příklad byl právě třeba Mantle, který optimalizací vnitřní efektivity zpracování kódu zvyšuje tu energetickou, protože stejná kvalita bude vykreslena za kratší čas.

Druhý tvůj problém je, že apriori odmítáš cokoli, co AMD řekne nebo udělá - bez ohledu na to, zda to možné je nebo není. AMD už historicky několikrát prokázalo, že danou výrobní technologii umí využít nadoraz (viz. 28nm CPU a APU v porovnání s Intelem), protože mu ani nic jiného nezbývá.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Uz pred uvedenim konzol AMD tvrdilo, ze vzhladom na optimalizacie, ktore su mozne v kombinacii ich skvelej GCN architerktury a low-level API, bude mozne z konzol vytazit maximum a budu pouzitelne na nove hry vo FullHD pocas svojej moralnej zivotnosti. No a vysledok po dvoch rokoch? Mnohe tituly ani nejdu v FHD. Tak kde su tie zazracne moznosti GCN? Ved AMD si protireci, keby to tak bolo tak nemusia byt dalsie konzoly 5x vykonnejsie.

Som realista a zial AMD ma vzdy viac reci ako realnych vysledkov. A miestny folklor o tom ake je AMD uzasne vie sice pobavit, ale je lepsie vidiet skutocnu realitu. Co dokazalo AMD pri 28nm vyuzit pri APU lepsie ako Intel? Ved Intel 28nm ani nepouzival, Sandy bolo 32nm tak ako FXxxxx a pri FX sa o nejakej technologii nadoraz nema zmysel vyjadrovat:) Ivy bolo prve 3D na 22nm, 28nm ma nVidia pre GPU. A ak mas na mysli integrovanu v AMD APU, tak vzhladom nato, ze AMD zaroven riesi okrem CPU aj grafiky tak sa pochopitelne ocakava, ze ich integrovana bude na trhu najlepsia, aj ked ani to neplati.

Ty to nevidis? AMD CPU stoja na mieste 5 rokov, v pripade APU je situacia lepsia, aspon idu technologicky s dobou, ale ziaden zazrak a GPU? Tri roky preznacovania a kozmetickych uprav a tento rok Fiji od ktoreho kazdy ocakaval viac. A k SW, dobre Mantle rozhybalo vody, ale AMD to nedotiahlo do konca a hodilo na krk inym. Je to bieda na taku firmu, aky chces lepsi dokaz ako samotnu ekonomicku situaciu? Ved keby to bolo vsetko take uzasne ako posledne roky o AMD a hlavne z ust sameho AMD pocuvame tak AMD je za vodu a neriesi existencne problemy:)

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Jestli otevreni specifikace Mantle pro pouziti v ramci Khronosu a nasledny vznik Vulcanu povazujes za nedotahnuti, tak asi pouzivame jiny slovnik. AMD prece od zacatku slo predevsim o to rozsirit moderni paralelizovana API jako Vulcan a DX12. Ta dokazi lepe vyuzit jejich architekturu a naopak znevyhodnuji nVidii, ktera postavila HW na miru DX11.

Pokud jde o vykon konzoli, tak AMD rika co si MS a Sony preji. Aby ne, bez nich by uz neexistovalo. Obe firmy mely moznost sahnout do kasicky a zaplatit si urcite vykonnejsi reseni s CPU od Intelu a vetsim GPU od nVidie. Neudelali to, protoze v te dobe vsichni blaznili s hranim na tabletech, telefonech a konzole byly out. Ani jeden nechtel riskovat, ze bude muset ze zacatku prilis dotovat vyrobu HW jako v pripade PS3 a Xboxu 360. Proto logicky vyhralo nejuspornejsi a nejlevnejsi reseni od AMD. Zpetne asi vsichni tusime, ze stacilo zvysit spotrebu o dalsich 50W a dneska by problem s 1080p v podstate neexistoval. Jenze to by vyroba jedne konzole stala kvuli cene SoC, napajeni a chlazeni o 20% vic.

Souhlasim s naprostou nekonkurenceschopnosti v segmentu CPU, ale tam se AMD od fatalniho selhani Bulldozeru v podstate ani nesnazi. Uz pri uvedeni podle me bylo dulezitym lidem (a ted nemyslim management) v AMD nejspis jasne, ze muzou celou architekturu hodit ze stolu a modlit se, ze firma vydrzi 5let bez pouzitelneho CPU konceptu. CPU architekturu totiz o moc rychleji vyvinout nejde.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ad optimalizace: No a není to tak? Vždyť ten HW v konzolích je v podstatě laciné APU někde na úrovni HW A8.. A i s tímhle MS i Sony fungují, srovnej s HW průměrného herního PC! Dnes by pro 5x vyšší výkon konzolí IMHO stačilo, kdyby APU v xbox/PS mělo osazenu HBM a přidáno pár aktuálních modulů a jednotek.

ad 28nm: stačí se podívat, jakým výkonem ty APU disponují a srovnat s Intelem. Stačí se podívat, jak vypadala 28nm techologie při uvedení, a co "navíc" z ní dokázali nakonec vymáčknout, např. snížení spotřeby. Stačí se kouknout, jak APU graficky válcovaly Intely...

ad AMD: Myslím, že slepotou jsi raněn ty. Pokud se omezíme pouze na technologii výroby, ano, tak tak se nestalo prakticky nic, ale to přece není záležitost AMD, které už výrobní prostředky nemá (to bys mohl kritizovat stejně nvidii). CPU architektury mají nějaký životní cyklus, stavební stroje měly své chyby a v přímém srovnání s Intelem neobstojí, nicméně změny v IPC za těch 5 let proběhly a já bych se to nebál srovnat s obdobím "P4" u Intelu, kde se taky Northwood nedal přímo srovnat třeba s Cedal Mill, ačkoli vše mělo "designově vadnou" architekturu s dlouhou trubkou. Co se grafik týká, tak se po celých 5 let potvrzuje, že je to AMD, kdo tlačí vývoj dopředu, ať jsou to nové paměti (HBM), výrobní technologie (interposer), samotná technologie hybridních procesorů a HMA. Fiji samotné já osobně pokládám za úspěch - minimálně pokud bychom to nahlíželi tvým pohledem prodejnosti (není to poprvé, kdy si protiřečíš).

A poslední douška: prodejnost a vývoj technologií nejsou jedno a totéž, v historii se dá nalézt mnoho případů, kdy horší technologie převálcovala tu lepší, leckdy z naprosto směšných důvodů (např. provařený případ VHS+porno vs. betamax-porno). O "dotahování" se myslím nemá smysl bavit, tady jsi opět mimo.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

API a komplet SW cast moze vyrazne pomoct ale pochybujem ze by tu nastal nejaky vyrazny skok pokial sa nezmeni samotna hw platforma, co podla vsetkeho sa zasa az tak moc vyrazne nezmeni. Teda hned keby aj sa namiesto x86 pouzil ARM, pravdepodobone zostatne struktura CPU + GPU od nVidie/AMD a preto sa ani zasadnejsie nebude menit api. Tak isto je nepravdepodobny navrat v style PS3 Cellu ktory bol fakt narocny na vyzmikanie vykonu a chcelo to cas kym sa ho naucili vyvojari vyuzivat. Takze tu sa bavime fakt cisto o HW a tam je takyto vyrazny narast vykonu pri stale vecsom tlaku na nizku spotrebu ako aj cenu je docela otazny. Na druhu stranu, vzhladom na to ze konzola nebusi byt kompatibilna s beznym "PC" mozu prist na radu aj ine optimalizacie, HMB pamete, eSRAM alebo vyrazne sirsiu pametovu zbernicu. Proste ten vykon sa da navysit roznymi sposobmi ale vsetko to nakoniec bude o cene.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna konzole jsou ideální případ, kdy by se dalo velmi efektivně využít HSA. To zatím naráželo na jeden problematický faktor: nutnost s daty "šíbovat" mezi pamětí CPU a GPU, pokud to GPU mělo mít dostatečně velký výkon (nyní se oprostěme od šíleností typu eDRAM v Xbox360), což má zase nezanedbatelný vliv na efektivitu vykonávání programu a nutnost čekat na dokončení přesunů. S HBM tohle všechno může padnout, v záloze jsou nové (a usilovně vyvíjené) typy pamětí, které mají potenciál totálně překopat architekturu počítačů, jak ji dnes známe.

Kdysi tu byla Amiga, která cosi jako HSA uměla. Samozřejmě to bylo z dnešního pohledu primitivní a pomalé (v ChipRAM nastávalo díky sdílení pásma CPU s čipsetem zpomalení kódu až na 1/4 možného výkonu, pokud nebyla osazena tzv. FastRAM), jenže na druhou stranu některé úkony bylo možno provádět prakticky bez účasti CPU, nebo naopak něco zpracovat procesorem a následně "dokončit" vysoce efektivně specializovanou jednotkou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

„Teda za dva roky by z tohto pohladu mali prist konzoly s vykonom dnesnej Fury X…“

- Fury X: léto 2015
- nové konzole: nejdříve léto-podzim 2018

To jsou dva roky? ;-)

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Ved pises:"Společnost je připravena tyto čipy dodávat počínaje rokem 2018, z čehož lze usuzovat, že k vydání další generace konzolí dojde buďto koncem roku 2018". Teda AMD by malo mat k dispozcii cipu uz o dva roky.

Ale to je jedno, nebude ich mat ani o tri, nie je mozne, aby v 2018 a je jedno, ze ci na zaciatku alebo konci bolo AMD schopne dodat cipy s vykonom dnesnej Fury X a so spotrebou dnesnych konzol a pri cenach cipov akceptovatelnych pre konzolovy trh (teda nejakych cca 100,- USD, lebo viac ani Sony ani MS nezaplati, uz teraz sa predavaju konzoly na hranici vyrobnych nakladov). Jednoducho nie je mozne splnit tieto tri podmienky a aj keby bolo hypoteticky mozne splnit prve dve (spotreba/vykon) tak to narazi na tretiu tu cenovu. A mozme realne doplnit aj stvrtu podmienku a tou bude dostupnost pre konzolove dodavky kriticka.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

a kdo rika ze dalsi generace konzoli bude opet za nejakejch 10k ?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A Ty si myslis, ze je realne, aby napriklad buduce konzoly stali dvojnasobok? Pre konzolovy trh je typicke, ze cena konzoly je priatelna, preto MS aj Sony ich predavaju takmer na urovni nakladov a ryzuju na sluzbach.

A kde je napriklad dostupnost, ktora v pripade konzol ide do milionov kusov. Vyrobcovia cipov (TSCM, GF) by museli mat dovtedy pripravenu a vyladenu vyrobu velkych SoC na nizsich procesoch a aj keby ju mali tak si ju nechaju pekne zaplatit, nie su charita a investicie do nizsich procesov stoja desiatky miliard USD.

AMD tak ako vzdy sniva, moze to mat vo svojich snoch a na "papieroch v sufliku", ale realita je ina.

Aj ked na strane druhej AMD s tymito prehnanymi a poradne za vlasy pritiahnutymi PR zvastami chapem, ma za sebou najhorsi rok vo svojej historii tak to musi nejako obkecat a ukludnit ruzovymi recami.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Samsung nedávno ukázal wafer testovacích čipů vyrobený 10nm technologií. Jde teprve o naprostý začátek, ale za dva roky by ta technologie klidně mohla být plně použitelná. U Samsungu každopádně, ale ani GF či TSMC tentokráte opravdu nechtějí být moc pozadu, stálo by je to příliš.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Bud realista! To, ze nejaky pinpongac ukazuje 10 nm wafer neznamena, ze o dva roky bude bude 10 nm proces vyladeny a uz vobec to neznamena, ze to bude proces vhodny pre velke chipy typu konzolovych SoC. Samsung ma dost problemov aj s terajsim 14 nm a to je proces vhodny pre low-power a low frequency. Je rozdiel konzolovy chip a chip do mobilu.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Zajimave, je AMD permanentne vyhrava tendry na GPU a CPU do konzoli, kdyz jakekoliv GPU od AMD v jakekoliv konzoli se prehriva a zlikviduje tam samo sebe.

PS3, XBOX 360 - YROD a RROD jsou uz dnes legendardni, zpusobene prehrivajicim se GPU od AMD
PS4 a XBOX One se zda se trpi podobnym problemem.

Jedine, co je jakz takz OK je Nintendo Wii/U, ktere s prikonem pouhych 12W a 15W (U) toho tepla moc neprodukuje.

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

Oba výrobci hledali pro současnou generaci komplexní řešení. Tedy něco jako APU a jediný kdo mohl něco takového nabídnout bylo AMD. Intel nemá k procesoru grafiky a nVidia ke grafice procesor. A myslím, že i pro příští generaci zvolí AMD kvůli komplexnosti a podobné architektuře. Navíc s použitím HBM přímo kolem APU bude jiné kafe.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

A kde je řečeno, že by čipy nemohl dodávat tandem Intel/NVidia?

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Oddelene ano, ale ne jako APU a to uz jsme cenove nekde uplne jinde za nekomplexni reseni.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Já bych hlavně řekl, že Intel se s tím za ty prachy nehodlal vůbec zabývat, což jej vyřadí i u další generace konzolí bez ohledu na to, jak úžasnou grafiku vytáhne z šuplíku.

U nVidie byla absence použitelného APU kritická, ale ARM procesory by už pomalu měly být dostatečně na výši. Takže pokud nebude příliš lpěno na x86 architektuře, bude ve hře - a vyřadí ji teprve cena.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

x86 podle me bude jeste v dalsi generaci podminkou, protoze to zarucuje zpetnou kompatibilitu. Neni realne mozne na RISC ARMu efektivne emulovat CISC x86 s uplne jinou sadou SIMD instrukci (SSEx vs. Neon).

Paradoxne nejlepsi kandidatem na vyvoj SoC s ARM CPU je opet AMD, protoze pokus nVidie s vlastnim ARM CPU po vzoru Transmety nevysel, Intel o ARM nema zajem a nikdo jiny se ani nahodou neblizi technologii GPU tehle trojky. Co se mozna opomiji je moznost, ze by Intel za 2-3 roky dokazal postavit konkurencni SoC/APU proti AMD. Nejnovejsi generace jejich GPU jeste na nVidii a AMD nema, ale ta dalsi uz by klidne mohla, zvlast pri pouziti novych API, kde je Intel hodne aktivni. Problem asi bude cena, protoze jejich chipy se vyrabeji jen na jejich vyrobnim procesu a ten je sice nejlepsi, ale taky nejdrazsi.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Rád bych se dozvěděl víc o tom přehřívajícím se AMD GPU v Playstation 3 :-)

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

:o))) Petr22, tak ty už nehul, ty čipy jsou na zakázku a AMD určitě nemůže za konstrukci chlazení konzolí. Takže si vedle a jen chceš trollovat.
Navíc jak píše NO-X, v PS3 rozhodně nenajdeš CPU od AMD, tak víš vůbec o tomto tématu něco?
A jestli mluvíš o přehřívajícím se GPU, pak "určitě víš", že je tam GPU od nVidie...

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

ja sem zapomel ze PS3 bylo vlastne taky hned od uvedeni za tech tvejch 10k vid :-D co ja vim pak PS3 stala bezne kolem 20k a to bylo pred 10 lety kdy byli platy jeste lehce mensi

10nm proces se planuje na pristi rok, v 2017 by to mela byt uz bezna vec, pokud si firma obedna treba 10m kusu, vazne si myslis ze ten soc nedaj s luxusni slevou ?

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

To si jako AMD predtavuje ze bude v roce 2018 stale jeste existovat? :-)

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Je to sice smutné, ale asi máš pravdu. Bude zázrak, jestli se AMD dožije roku 2018. A pokud ano, tak už jenom díky těmto konzolím. Vlastně i dnes AMD existuje jenom díky konzolím.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Myslím že vše zavísí na tom, jak dopadne Zen a obzvlášt jsem zvědavý na kombinaci APU s jádry Zen+GPU+HMB což úzce souvisí i s novou generací konzolí. Pokud to nebude propadák jako Bulldozer, kde byl v době uvedení pomalejší než předchozí generace (6C Phenom vs 8M(odul) Bulldozer), tak by se mohlo u AMD začít zase prodávat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Autor haze nasobkama a dalsi hromadou cisel ... ale ty soudoby konzole zcela zjevne nezvladaji ani to, co papirove maji - tedy HD. A uz v dobe vydani byly vyrazne horsi, nez vykonostni prumer u PC. A to bude platit i za 5 let. Jakou spotrebu ma aktualni grafarna "vyssi stredni" ... teda nekde kolem 10k? Zeby? Aha, vpohode atakuje 150W, jen GPU, a kde je zbytek.

No a kdyz se vezme navic realnej vykon karty stary (klidne ke dnesku) 5let a porovna se s kartou stejny kategorie ... aha, ona to bude tataz, jen s prelepenym cislem.

Procpak si autore myslis, ze maj doma lidi stroje 5+ let stary, a nemaji duvod je vymenit?

Takze ty novy konzole (mozna) konecne budou davat tech 30FPS v 1080p. Ostane, vic stejne nikoho nezajima, on si totiz nikdo nebude kupovat novy zobrazovadlo, v cene auta, jen kvuli nejaky konzoli.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Xbox 360 mel gpu od AMD,PS3 mela od Nvidie... :) a ps4/XBONE na nic takoveho jako rrod/ylod netrpi...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Dost mozna dokym vyjdou nastupci soucasnych konzol koupi Intel NVIDII a tak i on bude mit sve vyborne APU, vubec bych se nedivil kdyby k tomu skutecne doslo, Intel by ziskal vykonneho hrace na poli vykonu, NVIDIA zas nesmirne penize/moderni technologie vyroby na dalsi modernizaci/uvadeni novych architektur.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No rozhodne dalsia generacia konzol bude dost zaujimava, respektive bude zaujimave sledovat ktorym smerom sa rozhodnu ist Sony s MS. Nintendo svoju NX uz ohlasilo a svojim sposobom naznacilo smer.
Pravdepodobne uz sa nedockame vykonneho hw ktory by bol dotovany vyrobcom ktoremu by sa vracali naklady cez hry/sluzby. Pravdepodobne ani neprejdu na nejaky rozsireny OS, MS ma zaklad vo windowse a Sony pravdepodobne bude pokracovat v upravenom BSD ale nedivil by som sa keby dali moznost spustat/emulovat prostredie povedzme Androidu, zvlast ak by tie konzole predavali s miernym ziskom - mohli by tym oberat o predaje, aj ked mierne, vyrbcov roznych androidackych krabiciek.
Co sa tyka hw tak bud pojdu po vyssom vykone, co sa ukazuje na dnesnej generacii ze bol podceneny ale to bude znamenat aj vyssie ceny, alebo sa na vykon vykaslu a bude to stacit len tak tak a v takom pripade by sme sa mohli dockat aj mobilnych cipov v konzolach (ak by vyrobcovia ARMov nejak brutalne napredovali). Zaujimva by bola aj varianta ze by sa na HW komplet sony aj ms vykaslali a dodavali by vlastne len OS a sluzby/hry. V podstate nieco na variantu steam machine akurat ze by licencovali hw na ktorom by to malo bezat. Ono aj vo vyvoji poslednych rokov dost vidiet trend prechodu na casual hry, lacny vyvoj (ktory sa sice aj pri mobilnych hrach uz zacina zdrazovat ale furt je to lacnejsie a mensie riziko ako pri beznych velkych AAA tituloch) a tiez sa do obyvacky tlaci Google s Androidom a opatrne aj Apple so svoju TV. Je dost mozne ze na nove narocne AAA hry zostane len PC, pretoze v silnej konkurencii mobilov,tabletov a smartTV to budu mat bezne konzole velmi tazke a "hardcore" konzolvy hraci proste vyvoj a predaj vykonnej konzole neufinancuju.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pozor na jednu vec. Hardcore hracu ve skutecnosti pribyva vic nez kdy predtim. Je jich porad vyrazne min nez v podstate nove objevenych casual hracu, ale zase jsou ochotni platit. V posledni dobe se ukazuje, ze se u casual her dost precenilo mnozstvi penez, ktere v segmentu je. Miliony lidi co parkrat za rok utrati 1USD za hru je fajn, ale 10x vic lidi ji pro Android upirati. Uspesnych her a studii je par a kdo neni v TOP50 na storech rozhodne neni vysmaty.

Na druhou stranu hraci her na konzolich nebo PC daji 100+USD rocne na hry. Mira piratstvi na PC klesa diky pohodli digi distribuce a da se rict, ze kdyz na to nekdo ma prachy, tak aspon nejake hry koupi.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Čekání na 10nm je sci-fi. Udělají APU na vyladěných 14nm+HBM2 v roce 2017. Buďme realisti.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Taky si myslím, ty konzole už v té době budou dávno ve vývoji....takže toto je nejreálnější.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím. I tak to bude dost velký pokrok IMHO.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady je AMD jasný lídr. Všechny hry mají stejný pravidla a to využít veškerá možná jádra CPU, takže stejný výkon na 2 Inteláckých VS 8 AMD jim není nic platný na rozdíl od PC. No a Intel stejně neumí tak výkonný grafiky aby to slepil v jedno pouzdro a každý zvlášť s NV... je to prostě drahý. Takže není divu že AMD je v obou konzolích. Prostě tohle AMD umí ze všech nejlíp a u Sony to dobře vědí a MS taky.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A hlavně jde myslím o to, že AMD umožňuje nějakou tu volnější formu licencování s tím že výrobce konzolí to může průběžně technologicky upravovat (ve smyslu 2 oddělené čipy postupně integrovat v jeden). U Nvidie byl tohle problém už v časech prvního Xboxu (2001), kde Microsoft nemohl nijak hýbat s grafickým čipem a možná i vůbec odkrývat jeho low level know how (?)... a tuším podobný problém měla Sony s PS3... Prostě Nvidia a konzole = NE E.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Problém současných konzolí je jejich výkon. Avizované full hd se sice koná, ale více či méně jen u PS4, xbox one nabízí spíše 900p, někdy ani to ne. A navíc kolikrát s tristním počtem fps. A to máme dva roky od uvedení. Ať mi nikdo neříká, že tyto škatule nebrzdí rozvoj grafiky.

Jen mi není jasné, proč existuje ps4 a xbox one....v podstatě jsou si podobné, ale z nějakého důvodu se přecejen mírně liší a doplácí na to mašina od MS. Kdyby AMD udělalo jeden kit...bylo by to jednodušší, levnější....a ušetřené peníze by sony či MS mohli vrazit do vývoje her.

Současná generace konzolí není žádnej velkej pokrok...doufám, že další generace s vizuálem zamává více.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jestli to není tím, že jsou to custom čipy, které AMD navrhlo přesně podle požadavků MS i Sony.. ;-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Vzdycky chcipam smichy kdyz ctu clanky jak je lepsi konzole nez PC.Na kompu ve full HD i na vysoke detaily (1 stupen pod nejvyssim nastavenim) budu mit vzdy hezci grafiku nez PS4.Na exkluzivitu her jim bodam.Ze to zere vic proudu a musim kupovat novy HW ?No a co.Gamepadem se stejne neda nahradit klavesnice a mys.A na PC mne neomezuje pevne danej HW.Proste si koupim novej.Hry na PC jsou levnejsi takze se na novou Ramku snadno usetri.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Napsal jsi to marketingově dobře pro PC, ale opravil bych několik věcí. Konzole jsou mnohem levnější, než nejlevnější smysluplná konfigurace herního PC a to tam nepočítám monitor a systém. Pokud bych osazoval ještě blu-ray, pak bychom se u PC dostali minimálně na 15k..spíše více. A na full hd a high detaily by to vždy nestačilo. PS4 je teď v akci za 7990.

Mno a co se týče těch levnějších her...no ještě aby nebyly, když na PC neexistuje bazar. Na konzolích ano a pak bych cenu úplně nesrovnával. Já když hru dohraju, většinou ji znovu nemám důvod hrát (čest výjimkám).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.