Příští verze 3DMarku
Příští verze populárního 3D testu od FutureMarku s názvem 3DMark bude vyžadovat grafickou kartu vyhovující DirectX 9 specifikaci s minimální podporou Pixel Shaderů verze 2.0. Už 3DMark 03 využíval Shadery 2.0, ale je zřejmé, že nová verze půjde výrazně dále, protože je bude vyloženě vyžadovat.
Nová verze 3DMarku s sebou také přinese nový 3D engine, který bude dynamicky využívat HLSL shadery (High Level Shader Language). Údajně se budou vytvářet dynamicky a za běhu kompilovat co nejoptimálněji pro právě instalovaný hardware, ovšem za té podmínky, že vždy bude produkován stejný výsledek. Podle FutureMarku budou tento způsob používat budoucí hry, protože dynamické generování shaderů umožní vytvářet rozsáhlé 3D světy s velmi rozdílnými materiály a kompilace za běhu optimalizovaná pro konkrétní hardware zas umožní optimální využití shaderů na každém hardware.
A aby to nebylo takové suché povídání, tak napravo máte alespoň obrázek z FutureMarkem připravovaného testu pro smart phone.