Forrester je k tabletům skeptičtější, předkládá konzervativní výhledy
Před dvěma týdny jsme se dívali na statistiky a výhledy, které zpracovala renomovaná společnost DisplaySearch. Můžeme si připomenout, že v roce 2012 bylo podle jejích grafů prodáno kolem 150 milionů tabletů; letos zájem prudce stoupl, takže to vypadá na zhruba 280 milionů, roku 2014 bychom se měli dočkat 364 milionů prodaných kousků a pokud přeskočíme na rok 2017, půjde prý o téměř 600 milionů.
Neméně uznávaný Forrester však předložil poněkud dietnější výhled - zaměřil se na rok 2017, kdy prý zákazníci nakoupí 381 milionů tabletů (tzn. tolik, kolik DisplaySearch očekává na příští rok). Tabletová uživatelská základna prý bude tvořena 905 kousky a ze všech „online“ uživatelů celosvětově bude touto placatou vymožeností disponovat 29 %.
V Evropě a USA to samozřejmě bude o něco více; konkrétně 42 %, respektive 60 % za oceánem. Nakonec se dozvídáme, že 18 % prodaných kousků (prý) skončí v enterprise segmentu.
Závěry DisplaySearch a Forresteru se výrazně liší, zhruba o 55 % ke zmíněnému roku 2017. Domníváme se, že rozdíl v trendu vychází z odlišného pohledu na vývoj situace (již) v příštím roce. Zatímco DisplaySearch očekává, že ještě rok 2014 bude součástí boomu a citelného nárůstu poptávky, trend popsaný Forresterem předpokládá zájem jen o málo vyšší než v roce letošním (s jen mírně rostoucím trendem).