Prodeje tabletů eskalují, rozdrtily všechna očekávání a předběhly prognózy o 3 roky
Vraťme se jeden rok nazpět na léto 2012, kdy společnost DisplaySearch vydala analýzu a prognózu, která hlásila, že tablety v objemech prodejů překonají notebooky v roce 2016. Ještě loni to znělo poměrně reálně. Také je třeba podotknout, že DisplaySearch není nějaká náhodná nevýznamná firmička, ale zavedená společnost, mezi jejíž stálé zákazníky patří například Hitachi, Intel, LG, Microsoft, Panasonic, Qualcomm, Samsung, Sharp, Sony a dlouhá řada podobně zvučných značek.
Analýza a prognóza DisplaySearch (osa y v tisících)
Nyní stejná společnost připravila zprávu, podle které se již nyní tablety prodávají lépe než notebooky a v roce příštím se prodá téměř 1 milion tabletů denně. Co to znamená: K překonání prodejů notebooků už došlo a co mělo trvat 4 roky, zabralo jediný. Navíc, pokud se trend udrží, bude s koncem roku 2014 dosaženo cifry 364 milionů, přičemž notebooků se prodá kolem 177 milionů.
Analýza a prognóza DisplaySearch (osa y v tisících)
Tablety tedy nejen notebooky překonají, ale stane se tak ještě o dva roky dříve a ve dvojnásobném objemu. Je však třeba dodat, že tato situace není jen důsledkem „vyšších než očekávaných“ prodejů tabletů (např. v letošním roce ~280 milionů podle nových prognóz namísto ~230 milionů podle loňských), ale také rychlejším propadem zájmu o notebooky.