Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k První film ve 120fps 4k HDR je prý úžasný

Jen houst a vetsi kapky. Filmy uz jinak nez prohnany pres SVP a na 60fps nesleduji a je to o zvyku. Kdyz se obcas podivam na premierovy cesky film na CT tak je to uz prapodivna cukatura 25fps. Jinak TV nesleduji, takze mam nakoukano vic 60fps nez 25fps a rozdil to proste je.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Problém je , že těch 120 + FPS je strašně návykových . Už na LCD televizích bylo poznat , že přes všechny filtry a doublery ten obraz na prodejně vedle klasiky vypadal naprosto plynule .
Pak si hrajete na mobilu s foťákem , zapnete 120 FPS video a ... podvědomě očekáváte zpomalené záběry , ale on to místo toho začne plynule přehrávat .... No přiznám se , že od té doby mám pro videomomentky defaultně nastaveno už jen 120 FPS ...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Na co se to proboha ukládá? To musí být strašná kvanta dat.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Na SSD či C-Fast 2.0 karty a v tomhle případě si troufám tvrdit že ne na jediné.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

K te F65 hlave existuje rekorder - SR-R4 a nahrava to na SRMemory karty (5.5Gbit/s garantovany zapis, 1TB kapacita). 20MPx @ 120 @ 16b = 38.4 Gbit/s. Pro 120fps se pouzije kodek F65RAW-HFR, ktery ma kompresni pomer 1:7, takze 1TB karta je na 24 minut v tomto rezimu.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Očekával bych, že když už nic jiného, alespoň to neporoste lineárně s počtem pixelů zpracovaných za sekundu. Přeci jen pokud zvýšíte rozlišení, na mnoha površích nové detaily nevzniknou (i když na jiných zase ano, samozřejmě), ale hlavně pokud zvýšíte snímkovou frekvenci, tak se zase zmenší delty mezi sousedními snímky, takže objem informace na rozdílové snímky by měl být menší. (A pokud používáte I-only formát, zvýšení snímkové frekvence by mohlo právě rozdílovou kompresi umožnit.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problem je, jestli ta kamera dokaze udelat motion compensation v realnem case. Bez motion compensation muzou byt rozdilove snimky snadno stejne velke jako I-snimky.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Na filmu, určeném divákům, je nejdůležitější: 1) Děj, 2) Herecké a režijní ztvárnění, 3) Technické provedení (interiéry, exteriéry, triky), ....... dlouho nic.... 15) Technická kvalita.

Tím se nesnažím tvrdit, že by technická kvalita neměla jít s dobou - jen to, že by měla být pro prožitek/požitek/zážitek z filmu dostačující. Příklad - nad budovatelským filmem z padesátých let minulého století bych neslintal, ani kdyby byl technicky ještě dvakrát lepší, než je tady popsáno.

Drtivé většině lidí stačí kvalita obrazu z DVD...

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Tak to se pleteš. Drtivé většině lidí stačí 640 kB paměti.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Teď se mýlíš ty. 640kB bude stačit všem ;-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ano, pre vacsinu staci DVD kvalita. Aj mne staci, pokial ide hlavne o pribeh a herecke podanie. V pripade velkych exterierov a akcie to uz nestaci. Zial, pri satelitnom vysielani je ten bitrate taky slaby na SKCZ programoch, ze len tichucko zavidim Nemcom ich kvalitne SD a silu signalu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Krásně to bylo vidět ve filmu Idiokracy. V kině se dívali na film "prdel" a opravdu celou dobu byla na plátně něčí prdel. Nic jiného. Počítám že byla tak v 32k kvalitě, neb se to odehrávalo v budoucnosti.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Víc FPS víc adidas :D Ale filmy sr*čka všechny ;)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Mne by zajímalo které kino to unás přehraje?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

imax v Praze.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Při těchto fps?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

je to tvůj problém?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

No celkem jo když bych se na to chtěl podívat....

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

tak si objednej schůzku s ředitelem a dohodněte se že mu zasponzoruješ nákup nové promítačky. Ale připrav si minimálně dvě krabice od bot tkz."ráthovky".

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Co se kapacity týče...pro představu...kdyby někdo chtěl v podobné kvalitě rip...když počítáme, že 1,5 hodinový film má dneska ve fullhd kvalitě 13GB při 24 fps...tak podobný 4K rip mi vychází na 52 GB a když hrubým propočtem znásobíme i snímky na 120fps...vychází 260 GB :-) Další věcí, kde si člověk podobnou kvalitu může užít již dnes, tak jsou TV s dopočítáváním obrazu, kdy vám mezi snímkem A a B snímky dopočítá a tudíž má pak člověk pocit lepší plynulosti... Samozřejmě kvalita bude lepší na nativně natočeném obsahu, ale na druhou stranu...někdo z takto plynulých scén má pocit, že se dívá na telenovelu...prostě trhaný pohyb je pro běžný 2D film zažitý a pro mnohé mnohem přirozenější....

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ve skutecnosti to bude mnohem min nez 260GB. vic FPS znamena mensi zmeny v obraze a tak nizsi datovy objem na obrazek. Stejne tak 4K nema automaticky 4x vic detailu nez FullHD.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

"Stejne tak 4K nema automaticky 4x vic detailu nez FullHD." ale 4x větší velikost.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pro bitmapu to plati. Ale pro h264 ci h265 stejne jako pro JPEG tahle prima umera neplati. Mnohem vic nez na rozliseni zalezi na slozitosti obrazu.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Nesouhlasím s tím že by to mělo výrazný vliv. To je na hlubší akademickou debatu jak se to projeví ve výsledné velikosti souboru.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Nemusis souhlasit ani neni potreba naka akademicka debata. Staci si udelat jednoduchej pokus. Otevri irfanview v nem fotku a uloz ji dvakrat se stejnym nastavenim JPEG komprese, jednou v puvodnim rozlisenim a podruhy v polovicnim rozliseni a porovnej velikost. U videa je to jeste markantnejsi nez u fotky.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

No nevím nevím. Jakmile tam jakýkoliv pohyb je, i nepatrný, musí být ve snímku popsány motion vektory, aby pohyb popsaly, takže značná úspora by plynula jen ze zcela statických scén, kde se skutečně nic (nebo téměř nic) nehýbe. Ale asi bude stačit méně I-frames, právě kvůli těm pomalejším celkovým změnám obsahu obrazu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vektory nezabiraj skoro zadny misto. Cim vic je ve videu zmen tim vetsi datovy tok je potreba. Pokud to samy video ma vyssi fps znamena to mensi zmeny mezi jednotlivymi snimky a tim padem nizsi datovej objem pro kazdy snimek.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

No já sice nejsem expert na kompresi, ale podle skromných znalostí byh řekl, že video se skládá z I-frames, což je zjednodušeně "bitmapa" a P a B snímků což jsou v podstatě motion vektory. Těchto snímků je zdaleka nejvíce, takže bych byl dalek tvrzení, že nic nezabírají. Právě ony definují ten zmíněný pohyb. Motion vektory jsou číselné definice, takže nezáleží jak velký pohyb popisují, důležité je jak moc se proměňuje celá scéna (třeba švenk nebo jízda kamery), jinými slovy kolik jich je potřeba na popsání proměny snímku. Jestli se to hýbe nepatrně nebo hodně není relevantní, jak tam jednou vektor je, tak si své místo vezme.

Určitě to nebude skákat po násobcích, protože skoro každé video má i nepohyblivé momenty, ale nárůst bitrate tam podle me bude (pokud chceme zachovat stejnou kvalitu).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano I frame je v podstate JPEG a P a B framy sou rozdilovy sminky castecne popsany vektorama a castecne barevnyma zmenama (Vektory samotny by popsaly ty zmeny dost tezko). Vektory zabiraji zlomek toho, co barevny zmeny a barevny zmeny sou mensi pri vyssim framerate.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Stejně bych to někde rád viděl porovnané číselně. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neni treba ziadne akademicke rozbory:

1) zvysenie fps na 2-nasobok neznamena automaticky zvysenie datoveho toku videa (pri rovnakej kvalite) na 2-nasobok, pretoze ako bolo spomenute, ukladaju sa iba rozdiely medzi snimkami (plne komprimovane snimky su informacne typu I, napr, jedna zo 100 snimok) no a pri vacsom fps su rozdiely medzi snimkami mensie. Realne to moze byt cca 1,6-1,7 nasobok a nie 2-nasobok.

2) rovnako ako bolo povedane, zvysenie rozlisenia na 4-nasobok (FHD vs. UHD/4K) detto neznamena automaticky zvysenie datoveho toku videa (pri rovnakej kvalite a rovnakom kodeku) na 4-nasobok, ale realne povedzme na 3,5-nasobok. Okrem toho pri prechode z FHD na UHD/4K sa prechadza z h264 na h265 a ako je zname h265 je lepsie optimalizovany na este vyssie rozlisenia ako h264, tam prichadza este dalsi koeficient, ktory usetri mozno dalsich 5%.

3) spomenuta zmena kodeka h264 na h265 umozni vytvarat objektivne porovnatelne kvalitne videa pri cca polovicnom datavom toku.

Preto ak mam film ako h264, FHD, 24 fps a ma 10 GB, tak ten isty film ako h265, UHD/4K, 48 fps moze mat 10 x 3,5 x 1,7 x 0,5 x 0,95 = cca 28 GB. Pri tom istom fps dokonca iba cca 17 GB. Rozlisenie bude pritom 4x vacsie, ale datovy tok videa (na objektivne taku istu kvalitu) ani nie 2x vacsi.

Preto nie je problem vyrabat x265 BR ripy filmov v rozliseni FHD, ale velkostou na SL DVD teda 4,7 GB. Keby bol ten rip v x264, musel by mat aspon 10 GB.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

'někdo z takto plynulých scén má pocit, že se dívá na telenovelu...prostě trhaný pohyb je pro běžný 2D film zažitý a pro mnohé mnohem přirozenější'

jj. souhlas... Sem se nedávno díval u kámoše na telku, kde měl zapnuté to dopočítávání. Tam běžel nějaký starší český film, a bylo to úplně nepřirozené, nelínilo se mi to. Jak říkáš bylo to jako telenovela, ne film... Moc plynule.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"To nám zodpoví nejspíš až generace dětí, které nyní přicházejí na svět a které už v kině za řekněme 15 a více let už moc 24snímkových filmových pásů nezažijí."
Proč dětí? To klidně můžu zkusit i já, jako vcelku už starý člověk. Protože jsem v kině byl za posledních 25 let byl jen jednou (jako doprovod dětí).

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Konečně se videoprůmysl začíná ubírat správným směrem.
- 3D a zahnuté obrazovky byly neužitečné a proto je lidem tlačil marketing.
- 4K, HDR a 120fps přináší do obrazu novou kvalitu a to je boží pro "geeky".

Smutné je, že většina lidí stále kouká na TV Nova(obsah) v 576i(kvalita) a jsou spokojení.

U televize mě napadá několik milníků, které pozná i moje babička:
1. Přenos obrazu samotného (černobílého)
2. Barevný obraz
3. Možnost nahrávat a podívat se později
4. Placatá obrazovka(konec CRT)

Do budoucna předpovídám:
- Adblock na reklamy
- Digitální distribuce obsahu
- Lepší kvalita obrazu, ale ve více oblastech zaráz (4K + HDR + 120fps)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já předpovídám že televize jako takové zcela zaniknout nebo budou hodně skomírat a to relativně brzy. Stačí aby dorostla youtubovo-streamová generace kterou televize skoro vůbec nezajímá

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ono nestaci aby dorostla ta "youtubovo-streamová" generace, ona musi zaroven vymrit ta generace co sleduje TV h@vna a to bude jeste hodne dlouha doba.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ten proces už ale dlouhou dobu běží.
Generace, která odešla od televize, není ta dorůstající, ale ta předtím, tj. dejme tomu 15-35.
Dneska hlavní televizní generace je 55+.

Ta spirála, kdy mladí méně koukají na televizi, čímž pořady pro ně nemají sledovanost, televize je omezí a mladí ještě méně koukají na televizi, proběhla někdy kolem přelomu století.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PS.:
A samozřejmě televize upadá jako celek. Koncem 90. let, kdy se Železný na Nově každý týden chlubíval grafy sledovanosti, mívaly nejsledovanější pořady týdne přes 2 miliony, ty největší pecky přes 3 miliony.

Dneska už někde kolem půl milionu televize mluví o oblíbeném pořadu a přes milion se obvykle dostane jen jeden nejsledovanější pořad týdne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je bohuzel dusledek te blbe fragmentace - ono je pro ne asi lepsi mit 501 + 501 tis divaku, nez 1M :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mně je 40 a na televizi už v podstatě nekoukám. A to jsem na ní vyrostl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro dobrý!!! film! stačí i SD a 24fps (filmový pás) nebo i méně 15-50fps měly B&W grotesky a ničemu to neva, lépe však alespoň 25fps prokládaně čili 50Hz (i50) když moderní Tv z teho stejnak udělaj 50fps progresívně (sice uměle ale některé to udělaj dobře, jako LG, mnohé hůře...), nebo raději 50fps progresívně 50Hz (50p). Do teho (50p) už nějakej rok točím svá videa ve FullHD :-)

Vyšší rozlišení je dobré spíše jen pro dokumenty z přírody! Vyšší fps zase spíše jen pro sport.

Dobrý film nedělá ani dobrý obraz ani fps, ale obsah!!!

Ani Vraždy z Midsomeru v HD mě už tak nebaví, jako ty staré díly s Barnebim ač byly jen v SD i50 a s vyblitejm abarvama. :-)

Na akční blbosti nekoukám... Raději film se zápletkou nebo s ftipem, nebo muziku, kde je obraz dokonce sekundární, podružný doplňěk jaksi navíc(někteří neumělci tam stejnak akorát šaškují...), nebo pak až dokumenty a ty mě naopak už nebaví ani ve FullHD a lačním již jen po 4k. Tam je i 30p dobrých za 50-60fps bych se nezlobil a víc není třeba. Raději nekomprimovat silně!

Na přírodu není žádné rozlišení, ani jemnost barevných přechodů, dostatečné ;-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Edo ja bych chte lvidet nejaky tvy videa. Je jedno v jakym rozliseni :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Proč ten smajlík na konci??? Např: https://www.youtube.com/watch?v=Y27VcTQ_Qe4
Jen je překomprimovaný YT robotem a degradovaný z 50p na 25p, neb YT v té době víc jak 30p nepodporoval :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.