A není ta paní Lisa taky tak trochu zlá, když všechny tahá za nos s exlusivitou FSR4 na RDNA4 s tím, že jinak to nejde? A až se RDNA4 nakoupí, tak to pak vypustí velkolepě pro všechny..
Není to trochu manipulace spojená s podporou prodejů 9xxx?
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
A není ta paní Lisa taky tak
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 9. 2025 - 08:08https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseA není ta paní Lisa taky tak trochu zlá, když všechny tahá za nos s exlusivitou FSR4 na RDNA4 s tím, že jinak to nejde? A až se RDNA4 nakoupí, tak to pak vypustí velkolepě pro všechny..
Není to trochu manipulace spojená s podporou prodejů 9xxx?https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515319
+
Nejvíc keců na adresu AMD mají vždy ti, co si to nikdy nekoupí.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Nejvíc keců na adresu AMD
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
16. 9. 2025 - 09:08https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseNejvíc keců na adresu AMD mají vždy ti, co si to nikdy nekoupí.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515330
+
Někdy možná jo, zatím ne.
V R.E.A.L VR to furt nefunguje jak by bylo třeba.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Někdy možná jo, zatím ne.
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 9. 2025 - 09:11https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseNěkdy možná jo, zatím ne.
V R.E.A.L VR to furt nefunguje jak by bylo třeba.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515333
+
16. 9. 2025 - 12:26https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseMně na Oculus Rift a Oculus 3 stačila i 5500XT.
Asi si vybírám ty (ne)správné hry.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515368
+
Vybíráš jednoduché nativní hry alá BeatSaber.
R.E.A.L VR MOD Luka Rosse převádí do VR 3A věci ci jako ForbidenWest, TloU2 a Cyberpunk.
A pokud by se NEpoužily "berličky" musela by karta tyto hry vyrenderovat v nativu (4 128 x 2 208px - MQ3) v 90fps stabilních (takže LOW fps, ne AVG)...
Tady 5500xt opravdu ne.
Místy ani 5080 NE.
Takže se nemachruje a funguje se v DLSS + případné FG, které ovšem musel Ross do MODu poměrně složitou cestou doimplementovat. To nativní Nvidiácké musí zůstat vypnuté.
Nazývá to AER v2.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Vybíráš jednoduché nativní
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 9. 2025 - 13:09https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseVybíráš jednoduché nativní hry alá BeatSaber.
R.E.A.L VR MOD Luka Rosse převádí do VR 3A věci ci jako ForbidenWest, TloU2 a Cyberpunk.
A pokud by se NEpoužily "berličky" musela by karta tyto hry vyrenderovat v nativu (4 128 x 2 208px - MQ3) v 90fps stabilních (takže LOW fps, ne AVG)...
Tady 5500xt opravdu ne.
Místy ani 5080 NE.
Takže se nemachruje a funguje se v DLSS + případné FG, které ovšem musel Ross do MODu poměrně složitou cestou doimplementovat. To nativní Nvidiácké musí zůstat vypnuté.
Nazývá to AER v2.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515383
+
Jestli to nebude tím, že vybírám věci, které byly dělané pro VR od začátku.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jestli to nebude tím, že
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
16. 9. 2025 - 15:06https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseJestli to nebude tím, že vybírám věci, které byly dělané pro VR od začátku.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515395
+
No bude, dyť to píšu, jenže tyhle věci mají a 3A hrou produkční hodnoty poměrně zoufalé.
Jediné co je opravdu nativní příběhová pecka je Alyx.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No bude, dyť to píšu, jenže
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 9. 2025 - 15:25https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseNo bude, dyť to píšu, jenže tyhle věci mají a 3A hrou produkční hodnoty poměrně zoufalé.
Jediné co je opravdu nativní příběhová pecka je Alyx.
https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515399
+
No upřímně nevím, o čem je řeč, jako taky jsem si načetl, jak mi na Radeonu poběží VR totálně mizerně, ale asi mám nějaký zázračný model, protože mi právě i ten Alyx běžel podle mě jak z praku i na „vousaté“ 7800 XT, což už není ani vyloženě žádná raketa na dnešní poměry, ale jaksi jsem nenarazil na žádný problém, kde by se s tím ta karta nějak trápila a ani jsem nemusel hrát kupodivu na low.
Ale je pravda, že to už asi není úplně to nejnáročnější, bohužel jsem nic dalšího moc nezkoušel, protože mě už jaksi nic tak nezaujalo a Alyx mi přijde zatím pořád nejlepší VR hra, což je trochu smutné, že na to nevychází žádné dobré hry, aspoň z mého pohledu.
Jako zkoušel jsem ještě pár, ale moc v nich nenahrál, takže nemohu úplně posoudit, ale z toho mála co jsem v těch hrách strávil jsem opět nenarazil na nic zvláštního a s érou RDNA1, kdy mi karta pořádně nefungovyla vůbec nikde, se to už fakt nedá srovnávat jak si někteří asi pořád myslí a už to vůbec nemá takové problémy jako kdysi, dokonce běžel i ten komunitní mód Gunman Cotract naprosto bez zaváhání.
Jediný problém, na který jsem narazil se netýká VR ale RT, chtěl jsem si vyzkoušet ten Serious Sam Ray Traced komunitní mód, protože ta hra je pro mě taková srdcovka, k mé smůle to trpí na nějaké šumění, čili se na to nedá dívat, takže akorát toto trochu zamrzelo, ale tak to není až tak problém karty, ale holt vývojář už nedává žádnou podporu a skončil s tím a asi to už nikdy nebude opraveno, je to optimalizované jen na Nvidii, protože v té době kdy to vyšlo, byl použitelný RT jen u nich, takže to celkem chápu, ale je to škoda, vypadalo to dobře, ale podpora AMD tam není moc dořešena, je tam jen tak aby tam byla a už se moc neřešilo, jak to vlastně vypadá.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No upřímně nevím, o čem je
Mike123 https://diit.cz/profil/hrhkguapuh
16. 9. 2025 - 18:10https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseNo upřímně nevím, o čem je řeč, jako taky jsem si načetl, jak mi na Radeonu poběží VR totálně mizerně, ale asi mám nějaký zázračný model, protože mi právě i ten Alyx běžel podle mě jak z praku i na „vousaté“ 7800 XT, což už není ani vyloženě žádná raketa na dnešní poměry, ale jaksi jsem nenarazil na žádný problém, kde by se s tím ta karta nějak trápila a ani jsem nemusel hrát kupodivu na low.
Ale je pravda, že to už asi není úplně to nejnáročnější, bohužel jsem nic dalšího moc nezkoušel, protože mě už jaksi nic tak nezaujalo a Alyx mi přijde zatím pořád nejlepší VR hra, což je trochu smutné, že na to nevychází žádné dobré hry, aspoň z mého pohledu.
Jako zkoušel jsem ještě pár, ale moc v nich nenahrál, takže nemohu úplně posoudit, ale z toho mála co jsem v těch hrách strávil jsem opět nenarazil na nic zvláštního a s érou RDNA1, kdy mi karta pořádně nefungovyla vůbec nikde, se to už fakt nedá srovnávat jak si někteří asi pořád myslí a už to vůbec nemá takové problémy jako kdysi, dokonce běžel i ten komunitní mód Gunman Cotract naprosto bez zaváhání.
Jediný problém, na který jsem narazil se netýká VR ale RT, chtěl jsem si vyzkoušet ten Serious Sam Ray Traced komunitní mód, protože ta hra je pro mě taková srdcovka, k mé smůle to trpí na nějaké šumění, čili se na to nedá dívat, takže akorát toto trochu zamrzelo, ale tak to není až tak problém karty, ale holt vývojář už nedává žádnou podporu a skončil s tím a asi to už nikdy nebude opraveno, je to optimalizované jen na Nvidii, protože v té době kdy to vyšlo, byl použitelný RT jen u nich, takže to celkem chápu, ale je to škoda, vypadalo to dobře, ale podpora AMD tam není moc dořešena, je tam jen tak aby tam byla a už se moc neřešilo, jak to vlastně vypadá.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515415
+
Příteli, Alyx je nativní hra z roku 2020 a já ji hrál na gtx1060-6G ;)))
Přísahám. Nízké detaily samozřejmě a Oculus Rift2
Takže Alyx na 7800xt asi jo :))
Najdi R.E.A.L VR mod, popřípadě UEVR.
Dále si najdi jaké hry ty MODy podporují a zjistíš, že Alyx je minimální problém.
Prostě NEnativní hry jsou bez “berliček” ve VR náročné
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Příteli, Alyx je nativní hra
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 9. 2025 - 18:36https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskusePříteli, Alyx je nativní hra z roku 2020 a já ji hrál na gtx1060-6G ;)))
Přísahám. Nízké detaily samozřejmě a Oculus Rift2
Takže Alyx na 7800xt asi jo :))
Najdi R.E.A.L VR mod, popřípadě UEVR.
Dále si najdi jaké hry ty MODy podporují a zjistíš, že Alyx je minimální problém.
Prostě NEnativní hry jsou bez “berliček” ve VR náročné
https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515417
+
16. 9. 2025 - 18:05https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseMě funguje VR naprosto bez problémů.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515414
+
Předpokládám, že máš Radeon :)
Používáš ten R.E.A.L VR ?
Pokud se nepletu, na Radeonech funguje oouze ve starém AER legacy (ale funguje). A samozřejmě bez DLSS, takže potřebuješ radeon co to “5k” upočítá v 90+ framech v nativu..
Mno nevím ;)
Co VorpX?
Na RX6600 jsem pár let zpět nerozjel jedinou starší hru (DX9).
MODy pro stereoskopické 3D měly taky na Radeonu problém. Komunita MODerů vycházela hlavně z tehdy umírajícího 3D vision a taky díky tomu byly šance na bezproblémové použití s Radeonem velmi malé
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Předpokládám, že máš Radeon :
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 9. 2025 - 18:31https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskusePředpokládám, že máš Radeon :)
Používáš ten R.E.A.L VR ?
Pokud se nepletu, na Radeonech funguje oouze ve starém AER legacy (ale funguje). A samozřejmě bez DLSS, takže potřebuješ radeon co to “5k” upočítá v 90+ framech v nativu..
Mno nevím ;)
Co VorpX?
Na RX6600 jsem pár let zpět nerozjel jedinou starší hru (DX9).
MODy pro stereoskopické 3D měly taky na Radeonu problém. Komunita MODerů vycházela hlavně z tehdy umírajícího 3D vision a taky díky tomu byly šance na bezproblémové použití s Radeonem velmi maléhttps://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515416
+
FSR4 byla společně s funkčním RayTracingem zásadní tahák té RDNA4..
Lidi co hrají v DX11 a FSR nechcou, nechť v klidu zůstano na RDNA3.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
FSR4 byla společně s funkčním
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 9. 2025 - 09:10https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseFSR4 byla společně s funkčním RayTracingem zásadní tahák té RDNA4..
Lidi co hrají v DX11 a FSR nechcou, nechť v klidu zůstano na RDNA3.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515332
+
vobec nie, svedci to o schopnosti AMD backportovat technologie na stare architektury
o tom sa inym ako nvidia ci intel nemoze ani len nivat
a clanok si cital hej? je mozne ze na RDNA3 tam budu nejake obmedzenia v porovnani s RDNA4
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
vobec nie, svedci to o
Pjetro de https://diit.cz/profil/pjetro-de
16. 9. 2025 - 10:37https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskusevobec nie, svedci to o schopnosti AMD backportovat technologie na stare architektury
o tom sa inym ako nvidia ci intel nemoze ani len nivat
a clanok si cital hej? je mozne ze na RDNA3 tam budu nejake obmedzenia v porovnani s RDNA4https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515349
+
"""svedci to o schopnosti AMD backportovat technologie na stare architektury"""
Tak proč to nebackportovali hned ty hlavičko ??? :))
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
"""svedci to o schopnosti AMD
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 9. 2025 - 11:23https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse"""svedci to o schopnosti AMD backportovat technologie na stare architektury"""
Tak proč to nebackportovali hned ty hlavičko ??? :))https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515353
+
DLSS upscaler v aktuální verzi funguje na rtx20. Stejně tak reflex.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DLSS upscaler v aktuální
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
16. 9. 2025 - 11:25https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseDLSS upscaler v aktuální verzi funguje na rtx20. Stejně tak reflex.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515354
+
16. 9. 2025 - 12:27https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseA funguje tam i FG?
Nebo na rtx 30xx?https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515369
+
LosslessScalling.
To víš že funguje.
Stejně tak, jako funguje na RX570.
Každopádně, tuhle nenáviděnou funkci sem tam někdo vytáhne, jenom když se mu to hodí.
Vložit obrázek "B" a "D" mezi obrázky "A,C, a E" a přidat vektor pohybu není zas taková raketová věda.
Umí to každá karta.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
LosslessScalling.
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 9. 2025 - 12:40https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseLosslessScalling.
To víš že funguje.
Stejně tak, jako funguje na RX570.
Každopádně, tuhle nenáviděnou funkci sem tam někdo vytáhne, jenom když se mu to hodí.
Vložit obrázek "B" a "D" mezi obrázky "A,C, a E" a přidat vektor pohybu není zas taková raketová věda.
Umí to každá karta. https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515372
+
Píšu upscale, stejně tak jako FSR4 přidal hlavně kvalitnější upscale.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Píšu upscale, stejně tak jako
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
16. 9. 2025 - 13:39https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskusePíšu upscale, stejně tak jako FSR4 přidal hlavně kvalitnější upscale.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515386
+
16. 9. 2025 - 13:45https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseMimochodem, FSR4 by měl fungovat i na RTX kartách :))
https://www.computerbase.de/news/grafikkarten/windows-und-linux-fsr-4-laeuft-dank-leak-jetzt-auf-rx-7000-6000-und-geforce-rtx.94343/https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515387
+
To je totéž co jsem poslal z wccftech v dřívějším komentáři.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To je totéž co jsem poslal z
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
16. 9. 2025 - 14:24https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseTo je totéž co jsem poslal z wccftech v dřívějším komentáři.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515392
+
Proto je také vhodné uvádět které části balíku DLSS máte na mysli.
SR funfuje i na rtx 20xx
FG až od 40xx
MFG jen na 50xx
A pokud byste byl schopen udržet myšlenku nad rámec aktuální odpovědi, odpověděl byste že ano.
Na FG není potřeba FSR4.
Tímto vás zdraví lidi, co užívají upscaling z balíku DLSS4 a FG z FSR.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Proto je také vhodné uvádět
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
16. 9. 2025 - 15:28https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseProto je také vhodné uvádět které části balíku DLSS máte na mysli.
SR funfuje i na rtx 20xx
FG až od 40xx
MFG jen na 50xx
A pokud byste byl schopen udržet myšlenku nad rámec aktuální odpovědi, odpověděl byste že ano.
Na FG není potřeba FSR4.
Tímto vás zdraví lidi, co užívají upscaling z balíku DLSS4 a FG z FSR.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515400
+
Píšu někde že FSR3 neumí FG nebo co mi tlucete do hlavy? Já reagoval pjetra a jeho "vobec nie, svedci to o schopnosti AMD backportovat technologie na stare architektury
o tom sa inym ako nvidia ci intel nemoze ani len nivat". A vy furt něco o FG. Ok, nVidia backportovala pro rtx40 smooth motion FG. Nebo o co jde v této diskuzi?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Píšu někde že FSR3 neumí FG
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
16. 9. 2025 - 15:45https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskusePíšu někde že FSR3 neumí FG nebo co mi tlucete do hlavy? Já reagoval pjetra a jeho "vobec nie, svedci to o schopnosti AMD backportovat technologie na stare architektury
o tom sa inym ako nvidia ci intel nemoze ani len nivat". A vy furt něco o FG. Ok, nVidia backportovala pro rtx40 smooth motion FG. Nebo o co jde v této diskuzi?https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515403
+
Zapletený šmodrchanec na téma nesmysl.. :)
Nějaké FG fakt nemá cenu řešit echt do hloubky.
Není to kosmická technologie, která by vyžadovala nějaký specifický hardware.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Zapletený šmodrchanec na téma
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 9. 2025 - 15:57https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseZapletený šmodrchanec na téma nesmysl.. :)
Nějaké FG fakt nemá cenu řešit echt do hloubky.
Není to kosmická technologie, která by vyžadovala nějaký specifický hardware.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515404
+
Tak takhle to rozhodně ve světě SW (a tim nemyslím star wars:-) ) nefunguje. Jako krásnou paralelu lze použít příklad sony pssr. Implementace daného algoritmu neni zrovna na tyden a vzdy se prioritizuje nejdříve nejnovější generace. Je vůbec s podivem, ze se AMD zabývala implementaci na starší architektury. Musí to bejt strašnej vopruz.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak takhle to rozhodně ve
FyBy https://diit.cz/profil/pepa-vlcek
16. 9. 2025 - 15:23https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseTak takhle to rozhodně ve světě SW (a tim nemyslím star wars:-) ) nefunguje. Jako krásnou paralelu lze použít příklad sony pssr. Implementace daného algoritmu neni zrovna na tyden a vzdy se prioritizuje nejdříve nejnovější generace. Je vůbec s podivem, ze se AMD zabývala implementaci na starší architektury. Musí to bejt strašnej vopruz. https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515398
+
16. 9. 2025 - 08:34https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse"Jisté je, že se podpora FSR 4 bude týkat pouze RDNA 3 / RDNA 3.5, nikoli starší RDNA 2."
Nejen RDNA2 ale taky RTX30 je zprovoznitelné, za cenu nižšího výkonu (rychlejší než nativ a s kvalitou obrazu FSR4).
Leaked AMD FSR 4 INT8 Files Help Users Turn On FSR 4 On Radeon RX 7000 On Windows; Works on RDNA 2 & RTX 30 Series GPUs Too
https://wccftech.com/leaked-amd-fsr-4-int8-files-helps-users-turn-on-fsr-4-on-rx-7000-on-windows/https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515324
+
delat podobny zavery z jedny hry v jednom nastaveni na jedny grafice je dost mimo misu..
podstatny je ''FSR cost went from 0.4ms to 1.2ms''
doba zpracovani stoupla na trojnasobek.. z toho se da cekat, ze v nekterejch hrach budou min-fps horsi nez v nativu..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
''rychlejší než nativ''
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
16. 9. 2025 - 08:49https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse''rychlejší než nativ''
delat podobny zavery z jedny hry v jednom nastaveni na jedny grafice je dost mimo misu..
podstatny je ''FSR cost went from 0.4ms to 1.2ms''
doba zpracovani stoupla na trojnasobek.. z toho se da cekat, ze v nekterejch hrach budou min-fps horsi nez v nativu..https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515326
+
Pokud budete mít 1000fps monitor, tak si té 1ms třeba všimnete. Pokud máte jako my plebejci 144hz monitor, tak si té 1ms nevšimnete.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Pokud budete mít 1000fps
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
16. 9. 2025 - 08:57https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskusePokud budete mít 1000fps monitor, tak si té 1ms třeba všimnete. Pokud máte jako my plebejci 144hz monitor, tak si té 1ms nevšimnete.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515327
+
16. 9. 2025 - 09:07https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseclovece vzdyt ty vubec nechapes o cem je rec..https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515329
+
Co, že postprocessing pridal 1ms na frame? :-D no tady je asi hromada lidí co mají doma vysokorychlostní kamery a studují milisekundy rozdílu. V tom snímku co sám o sobě při 144fps trvá 7 ms to člověk mrtě pozná no. :-D takové latence kliknutí myší může být 1-5ms. U levnějších myši i 15ms. To bych se raději věnoval tomuhle než zpoždění na fsr4.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Co, že postprocessing pridal
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
16. 9. 2025 - 09:25https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseCo, že postprocessing pridal 1ms na frame? :-D no tady je asi hromada lidí co mají doma vysokorychlostní kamery a studují milisekundy rozdílu. V tom snímku co sám o sobě při 144fps trvá 7 ms to člověk mrtě pozná no. :-D takové latence kliknutí myší může být 1-5ms. U levnějších myši i 15ms. To bych se raději věnoval tomuhle než zpoždění na fsr4. https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515337
+
Tady ale není řeč o latencích, ale výkonnostních požadavcích. Pokud má tento hacklý FSR 4 na RDNA 3 3× vyšší výkonnostní nároky než FSR 4 na RDNA 4 (a to jde o z herního hlediska srovnatelně výkonná GPU), pak to znamená, že se s vysokou pravděpodobností objeví hry, které na RDNA 3 nabídnou stabilnější framerate v nativu než s tímto hacklým FSR 4 řešením. Což anuluje smysl takového řešení. A zároveň to vysvětluje, proč AMD bude trvat půl roku, než připraví vlastní řešení (které jde zjevně nad rámec tohoto hacku).
Je to podobná situace jako s FSR 3.x (vyvinutého pro RDNA 3) na RDNA 2, kde si uživatelé stěžují, že v některých hrách je stabilita FPS a tedy i hratelnost horší než v nativu, protože RDNA 2 už moc nestačí požadavkům FSR 3.x.
Tady ale není řeč o latencích, ale výkonnostních požadavcích. Pokud má tento hacklý FSR 4 na RDNA 3 3× vyšší výkonnostní nároky než FSR 4 na RDNA 4 (a to jde o z herního hlediska srovnatelně výkonná GPU), pak to znamená, že se s vysokou pravděpodobností objeví hry, které na RDNA 3 nabídnou stabilnější framerate v nativu než s tímto hacklým FSR 4 řešením. Což anuluje smysl takového řešení. A zároveň to vysvětluje, proč AMD bude trvat půl roku, než připraví vlastní řešení (které jde zjevně nad rámec tohoto hacku).
Je to podobná situace jako s FSR 3.x (vyvinutého pro RDNA 3) na RDNA 2, kde si uživatelé stěžují, že v některých hrách je stabilita FPS a tedy i hratelnost horší než v nativu, protože RDNA 2 už moc nestačí požadavkům FSR 3.x.
Chápu co píšete, i tom buri, ale zhodnoťme si časové náklady na fsr4 vs celkové časové náklady vykreslení + postprocessing. To s latenci jsem tam doplnil jen jako druhou větev pro online mastiče, pro které ale není podle mě vhodné ani fsr4 ani DLSS ani xess.
Jak bude vypadat řešení AMD pro fsr4 na rdna3 tušíme, neboť tento, jak říkáte "hack", vychází ze zdrojových kódů, které samo AMD omylem zveřejnilo. Ano, mohou to celé překopat, minimálně to mohou optimalizovat. Aby nenastávaly ty případy o kterých pisete. Ale úplně jinou cestou se vydat nemohou.
IMHO lidem hrajícím offline hry nebo hry bez velké závislosti na fps by toto řešení i v této podobě mělo stačit a AMD si za to zaslouží pochvalu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Chápu co píšete, i tom buri,
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
16. 9. 2025 - 09:57https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseChápu co píšete, i tom buri, ale zhodnoťme si časové náklady na fsr4 vs celkové časové náklady vykreslení + postprocessing. To s latenci jsem tam doplnil jen jako druhou větev pro online mastiče, pro které ale není podle mě vhodné ani fsr4 ani DLSS ani xess.
Jak bude vypadat řešení AMD pro fsr4 na rdna3 tušíme, neboť tento, jak říkáte "hack", vychází ze zdrojových kódů, které samo AMD omylem zveřejnilo. Ano, mohou to celé překopat, minimálně to mohou optimalizovat. Aby nenastávaly ty případy o kterých pisete. Ale úplně jinou cestou se vydat nemohou.
IMHO lidem hrajícím offline hry nebo hry bez velké závislosti na fps by toto řešení i v této podobě mělo stačit a AMD si za to zaslouží pochvalu.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515344
+
Jak už jsem psal u minulého článku, na Linuxu už to funguje ;) Poslední MESA driver umí FP8 emulaci na RDNA3, se kterou to jde rozběhat ;) A ani výkon není špatný.
A i na Linuxu navíc FSR4 dává smysl. Pro APU nebo handheldy založené na RDNA3 je to možnost, jak se dostat na hratelné FPS.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Jak už jsem psal u minulého
Martes https://diit.cz/profil/jakubl
16. 9. 2025 - 08:58https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseJak už jsem psal u minulého článku, na Linuxu už to funguje ;) Poslední MESA driver umí FP8 emulaci na RDNA3, se kterou to jde rozběhat ;) A ani výkon není špatný.
https://youtu.be/4wBGgt3r2NA?si=KJ3DSg9FYmVjxtxL
A i na Linuxu navíc FSR4 dává smysl. Pro APU nebo handheldy založené na RDNA3 je to možnost, jak se dostat na hratelné FPS.
https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515328
+
>> Pro APU nebo handheldy založené na RDNA3 je to možnost, jak se dostat na hratelné FPS.
Kde nic není, ani čert nebere.
FSR 3.1 funguje i na RDNA1 a ... spása se nekoná.
16. 9. 2025 - 09:14https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse>> Pro APU nebo handheldy založené na RDNA3 je to možnost, jak se dostat na hratelné FPS.
Kde nic není, ani čert nebere.
FSR 3.1 funguje i na RDNA1 a ... spása se nekoná.
Díky vydavatelům her je potřeba upscaling na dosažení 60 fps v 1080 a LOW detailech i na rtx 5060Ti.
https://www.techspot.com/review/3033-borderlands-4-benchmark/https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515334
+
Tak oproti FSR 3 vidím největší přínos v tom, že nastavení, která byla dříve nepoužitelná, protože ro prostě bylo hnusný :D, tak teď už mohou být použitelkná ;) Takže lze dosáhnout vyšších FPS při lepší kvalitě. A na malém displeji v handheldu nebo i notebooku na každém pixelu tolik nesejde ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak oproti FSR 3 vidím
Martes https://diit.cz/profil/jakubl
16. 9. 2025 - 09:44https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseTak oproti FSR 3 vidím největší přínos v tom, že nastavení, která byla dříve nepoužitelná, protože ro prostě bylo hnusný :D, tak teď už mohou být použitelkná ;) Takže lze dosáhnout vyšších FPS při lepší kvalitě. A na malém displeji v handheldu nebo i notebooku na každém pixelu tolik nesejde ;)https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515342
+
Ten první graf je v 1440p.
V 1080p s DLSS-Q pojede i tato neoptimalizovaná hra na 5060ti v HIGH.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ten první graf je v 1440p.
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 9. 2025 - 12:58https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseTen první graf je v 1440p.
V 1080p s DLSS-Q pojede i tato neoptimalizovaná hra na 5060ti v HIGH. https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515381
+
Vlastním NItro 9070Xt , koupil sem Cyberpunk ,ted v akci za pětset na epicu. Zkoušel sem různé nastavení a jediný fakt hezký upscaling je FSR 4 ,to ostatní je hnus.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Vlastním NItro 9070Xt ,
GaGy https://diit.cz/profil/evzen-lovec
16. 9. 2025 - 09:15https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseVlastním NItro 9070Xt , koupil sem Cyberpunk ,ted v akci za pětset na epicu. Zkoušel sem různé nastavení a jediný fakt hezký upscaling je FSR 4 ,to ostatní je hnus.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515335
+
16. 9. 2025 - 09:34https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseOstatní myslíte nižší verze fsr?https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515339
+
16. 9. 2025 - 10:59https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseDoufám, že aspoň xess2 :-)https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515351
+
Zrovna Cyberpunk a ta čínská hra s opicí mají nejhůře implementované FSR3. V případě Cyberpunku líp vypadí i FSR 2.2. Tam se doporučuje využívat XESS 2. Já osobně využívám upscalery hlavně k tomu, abych se zbavil TSR(unreal engine upscaler), který je podle mě garbage na mazaní obrazu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zrovna Cyberpunk a ta čínská
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
16. 9. 2025 - 10:45https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseZrovna Cyberpunk a ta čínská hra s opicí mají nejhůře implementované FSR3. V případě Cyberpunku líp vypadí i FSR 2.2. Tam se doporučuje využívat XESS 2. Já osobně využívám upscalery hlavně k tomu, abych se zbavil TSR(unreal engine upscaler), který je podle mě garbage na mazaní obrazu.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515350
+
Do CP2077 jsem si implementoval FSR4 dříve, něž to bylo v nabídce.A vypadalo z těch omalovánek nejlépe, ale že by to byla nějaká sláva, takto také ne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Do CP2077 jsem si
He3lix https://diit.cz/profil/jan-vlasak
16. 9. 2025 - 20:27https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseDo CP2077 jsem si implementoval FSR4 dříve, něž to bylo v nabídce.A vypadalo z těch omalovánek nejlépe, ale že by to byla nějaká sláva, takto také ne.
https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515425
+
Tak teď už bude přibývat případů, kdy může být FSR4 klidně i lepší než DLSS4, prakticky to už je srovnatelné, hlavně to je dost subjektivní. DLSS4 má opravdu výhodu hlavně v tom, že to rozjedeš i na pravěku jako RTX20, ale zas to nejde na Radeonu, no a FSR4 zcela jistě poběží nejlíp zas jen na RDNA4, takže s nějakým starším AMD máš stejně trochu smůlu, pochybuju, že z toho vypadne něco kulervoucího na té RDNA3 aspoň, možná bude kvalita dobrá, jenže je otázka, jak to bude s tím výkonem, asi žádná sláva ve výsledku, v tomto to už prostě bude trochu zaostávat furt, co se týče toho upscalingu. Celkově mi stejně přijde furt tak nějak nejlepší FSR3, funguje na všem, trochu ztráta kvality, ale furt celkem v pohodě, mnohdy klidně i na úrovni DLSS3, samozřejmě na nových kartách už ale nemá asi moc smysl používat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak teď už bude přibývat
Mike123 https://diit.cz/profil/hrhkguapuh
16. 9. 2025 - 22:19https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseTak teď už bude přibývat případů, kdy může být FSR4 klidně i lepší než DLSS4, prakticky to už je srovnatelné, hlavně to je dost subjektivní. DLSS4 má opravdu výhodu hlavně v tom, že to rozjedeš i na pravěku jako RTX20, ale zas to nejde na Radeonu, no a FSR4 zcela jistě poběží nejlíp zas jen na RDNA4, takže s nějakým starším AMD máš stejně trochu smůlu, pochybuju, že z toho vypadne něco kulervoucího na té RDNA3 aspoň, možná bude kvalita dobrá, jenže je otázka, jak to bude s tím výkonem, asi žádná sláva ve výsledku, v tomto to už prostě bude trochu zaostávat furt, co se týče toho upscalingu. Celkově mi stejně přijde furt tak nějak nejlepší FSR3, funguje na všem, trochu ztráta kvality, ale furt celkem v pohodě, mnohdy klidně i na úrovni DLSS3, samozřejmě na nových kartách už ale nemá asi moc smysl používat.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515427
+
1) FSR4 je sice fajn, ale jeho kvalita je furt na úrovni DLSS CNN, ne Transformer.
Takže až na nějaké speciality nemá na nV žádný přínos.
2) RTX2xxx se sice může laikovi zdát jako pravěk - protože asi “čas letí”, ale právě třeba DLSS TM z Turingu rozhodně dělá pravý opak pravěku.
Té architektuře nechybí prakticky nic co má Blackwell. (Až na nativní FG, které tak neskonale zbožňujeme).
Schválně, co nemá 2070/207SS/2080, co 5060/4060 má???
Vyšší spotřebu (logicky) a trochu slabší RT+víc natočeno na vrtulce.
Jinak hmatatelný rozdíl není. To je na 3 generace a 5let docela málo
Pravěk je Kepler a Fermi, ne Turing
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
1) FSR4 je sice fajn, ale
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
17. 9. 2025 - 07:02https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse1) FSR4 je sice fajn, ale jeho kvalita je furt na úrovni DLSS CNN, ne Transformer.
Takže až na nějaké speciality nemá na nV žádný přínos.
2) RTX2xxx se sice může laikovi zdát jako pravěk - protože asi “čas letí”, ale právě třeba DLSS TM z Turingu rozhodně dělá pravý opak pravěku.
Té architektuře nechybí prakticky nic co má Blackwell. (Až na nativní FG, které tak neskonale zbožňujeme).
Schválně, co nemá 2070/207SS/2080, co 5060/4060 má???
Vyšší spotřebu (logicky) a trochu slabší RT+víc natočeno na vrtulce.
Jinak hmatatelný rozdíl není. To je na 3 generace a 5let docela málo
Pravěk je Kepler a Fermi, ne Turinghttps://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515440
+
No je to kvalitou tak někde mezi CNN a TM, ale prakticky tam už není ve vizuálu žádný rozdíl, ani bych se nedivil, kdyby se FSR4 někdy líbilo i víc, samozřejmě ale jak říkáš, když už máš RTX, tak máš DLSS4 asi furt lepší už jen kvůli tomu, že to bude nejspíš o něco rychlejší, takže to vychází líp. A ta zpětná kompatibilita je samozřejmě taky super, sice na RDNA3 je fajn, že dostaneš FSR4, ale asi to furt nebude fungovat tak dobře jako na RDNA4, takže to není úplně srovnatelný jak s tím DLSS, navíc na RDNA2 to už asi nebude vůbec.
Na druhou stranu RDNA předtím asi nikdo nekupoval z toho důvodu, že by věřil v nějaký game changer přes FSR a snad počítal s tím, že ten upscaling prostě nebude mít na takové úrovni jako u Nvidie, takže to ty lidi asi stejně zas tak trápit nebude, většinou jsi to upřednostnil spíš kvůli větší VRAM, což tento nedostatek DLSS4 stejně nijak neřeší, takže v tomto ohledu není proč smutnět, navíc tě ta karta vyšla výhodněji, naopak u RDNA3 to bude nakonec ještě příjemné překvapení, že se to dočká tak pokročilého upscalingu aspoň v této podobě a je to i tak pokrok, i když by to mohlo být i lepší, ale holt ta podpora chybí, tak ale původně se ani nepočítalo s tím, že na to FSR4 dojde, takže i tak fajn za mne, sice to na DLSS4 nemá, jenže na DLSS4 si taky musíš připlatit premium a IMHO ten rozdíl za těch několik tisíc za to už ani moc nestojí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No je to kvalitou tak někde
Mike123 https://diit.cz/profil/hrhkguapuh
19. 9. 2025 - 00:28https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseNo je to kvalitou tak někde mezi CNN a TM, ale prakticky tam už není ve vizuálu žádný rozdíl, ani bych se nedivil, kdyby se FSR4 někdy líbilo i víc, samozřejmě ale jak říkáš, když už máš RTX, tak máš DLSS4 asi furt lepší už jen kvůli tomu, že to bude nejspíš o něco rychlejší, takže to vychází líp. A ta zpětná kompatibilita je samozřejmě taky super, sice na RDNA3 je fajn, že dostaneš FSR4, ale asi to furt nebude fungovat tak dobře jako na RDNA4, takže to není úplně srovnatelný jak s tím DLSS, navíc na RDNA2 to už asi nebude vůbec.
Na druhou stranu RDNA předtím asi nikdo nekupoval z toho důvodu, že by věřil v nějaký game changer přes FSR a snad počítal s tím, že ten upscaling prostě nebude mít na takové úrovni jako u Nvidie, takže to ty lidi asi stejně zas tak trápit nebude, většinou jsi to upřednostnil spíš kvůli větší VRAM, což tento nedostatek DLSS4 stejně nijak neřeší, takže v tomto ohledu není proč smutnět, navíc tě ta karta vyšla výhodněji, naopak u RDNA3 to bude nakonec ještě příjemné překvapení, že se to dočká tak pokročilého upscalingu aspoň v této podobě a je to i tak pokrok, i když by to mohlo být i lepší, ale holt ta podpora chybí, tak ale původně se ani nepočítalo s tím, že na to FSR4 dojde, takže i tak fajn za mne, sice to na DLSS4 nemá, jenže na DLSS4 si taky musíš připlatit premium a IMHO ten rozdíl za těch několik tisíc za to už ani moc nestojí.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515672
+
FSR4 je prvy pouzitelny upscaler od AMD, rozdiel v kvalite je giganticky v porovnani s FSR3.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Neni treba spekulovat nad
bulldozer https://diit.cz/profil/ghwjrw6ufm
17. 9. 2025 - 09:53https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseNeni treba spekulovat nad vykonom s RDNA3, lebo benchmarky z Cyberpunku uz mame:
FSR Quality na 780M iGPU Steam deck preset:
FSR2 36fps
FSR3 34fps
FSR4 31fps
https://www.youtube.com/watch?v=4wBGgt3r2NA
7900XTX na 1440p max detaily + RT:
FSR3 84.5fps
FSR4 79.3fps (-6%)
Z toho upscaler z 0.384ms na 1.17ms.
https://www.reddit.com/r/radeon/comments/1nhxgd0/fsr_4_working_in_cyberpunk_2077_on_rdna3_7900xtx/
FSR4 je prvy pouzitelny upscaler od AMD, rozdiel v kvalite je giganticky v porovnani s FSR3.https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515452
+
Já bych jen doplnil, že na ty konzolky alá SD je opravdu fajn cokoli, i FSR2, protože ten rozdíl v kvalitě obrazu na té 6" obrazovečce je prostě únosný, pro 95% národa v podstatě nepostřehnutelný.
A vyloženě zde jde fungování / nefungování dané hry (rozuměj mám alespoň 30fps nebo ne)..
U nějaké dvoukilové grafiky se řeší jestli mám 90 nebo 160fps, v takovém případě nemá upscaler "existenční" význam.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já bych jen doplnil, že na ty
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
17. 9. 2025 - 09:59https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseJá bych jen doplnil, že na ty konzolky alá SD je opravdu fajn cokoli, i FSR2, protože ten rozdíl v kvalitě obrazu na té 6" obrazovečce je prostě únosný, pro 95% národa v podstatě nepostřehnutelný.
A vyloženě zde jde fungování / nefungování dané hry (rozuměj mám alespoň 30fps nebo ne)..
U nějaké dvoukilové grafiky se řeší jestli mám 90 nebo 160fps, v takovém případě nemá upscaler "existenční" význam. https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515453
+
16. 9. 2025 - 22:39https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuseBude i pro iGPU mobilní čipy/APU s RDNA3(3.5)?https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515430
+
jop, prave ty jsou důvod proc amd investuje do backportu. Zatímco na desktop gpu tlačí RDNA4 a chysta RDNA5 u handledu a notasu bude ještě dlouho RDNA3(3.5)
A dalsi bonus je ze vyuziji to co se naucili pro práci na budoucích verzích PSSR pro PS5PRO která gfx architekturu zajímavě namixovanou .. base RDNA2 + IO od SONY s Krakenem a do toho části z RDNA3 (AI) a RDNA4 (RT)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jop, prave ty jsou důvod proc
mimi1vx https://diit.cz/profil/mimivx
20. 9. 2025 - 00:17https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskusejop, prave ty jsou důvod proc amd investuje do backportu. Zatímco na desktop gpu tlačí RDNA4 a chysta RDNA5 u handledu a notasu bude ještě dlouho RDNA3(3.5)
A dalsi bonus je ze vyuziji to co se naucili pro práci na budoucích verzích PSSR pro PS5PRO která gfx architekturu zajímavě namixovanou .. base RDNA2 + IO od SONY s Krakenem a do toho části z RDNA3 (AI) a RDNA4 (RT)https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515849
+
A není ta paní Lisa taky tak trochu zlá, když všechny tahá za nos s exlusivitou FSR4 na RDNA4 s tím, že jinak to nejde? A až se RDNA4 nakoupí, tak to pak vypustí velkolepě pro všechny..
Není to trochu manipulace spojená s podporou prodejů 9xxx?
Tak jestli sis koupil Radeon 9xxx kvůli FSR4, tak rozhodně :-P
Nejvíc keců na adresu AMD mají vždy ti, co si to nikdy nekoupí.
Někdy možná jo, zatím ne.
V R.E.A.L VR to furt nefunguje jak by bylo třeba.
Mně na Oculus Rift a Oculus 3 stačila i 5500XT.
Asi si vybírám ty (ne)správné hry.
Vybíráš jednoduché nativní hry alá BeatSaber.
R.E.A.L VR MOD Luka Rosse převádí do VR 3A věci ci jako ForbidenWest, TloU2 a Cyberpunk.
A pokud by se NEpoužily "berličky" musela by karta tyto hry vyrenderovat v nativu (4 128 x 2 208px - MQ3) v 90fps stabilních (takže LOW fps, ne AVG)...
Tady 5500xt opravdu ne.
Místy ani 5080 NE.
Takže se nemachruje a funguje se v DLSS + případné FG, které ovšem musel Ross do MODu poměrně složitou cestou doimplementovat. To nativní Nvidiácké musí zůstat vypnuté.
Nazývá to AER v2.
Jestli to nebude tím, že vybírám věci, které byly dělané pro VR od začátku.
No bude, dyť to píšu, jenže tyhle věci mají a 3A hrou produkční hodnoty poměrně zoufalé.
Jediné co je opravdu nativní příběhová pecka je Alyx.
No upřímně nevím, o čem je řeč, jako taky jsem si načetl, jak mi na Radeonu poběží VR totálně mizerně, ale asi mám nějaký zázračný model, protože mi právě i ten Alyx běžel podle mě jak z praku i na „vousaté“ 7800 XT, což už není ani vyloženě žádná raketa na dnešní poměry, ale jaksi jsem nenarazil na žádný problém, kde by se s tím ta karta nějak trápila a ani jsem nemusel hrát kupodivu na low.
Ale je pravda, že to už asi není úplně to nejnáročnější, bohužel jsem nic dalšího moc nezkoušel, protože mě už jaksi nic tak nezaujalo a Alyx mi přijde zatím pořád nejlepší VR hra, což je trochu smutné, že na to nevychází žádné dobré hry, aspoň z mého pohledu.
Jako zkoušel jsem ještě pár, ale moc v nich nenahrál, takže nemohu úplně posoudit, ale z toho mála co jsem v těch hrách strávil jsem opět nenarazil na nic zvláštního a s érou RDNA1, kdy mi karta pořádně nefungovyla vůbec nikde, se to už fakt nedá srovnávat jak si někteří asi pořád myslí a už to vůbec nemá takové problémy jako kdysi, dokonce běžel i ten komunitní mód Gunman Cotract naprosto bez zaváhání.
Jediný problém, na který jsem narazil se netýká VR ale RT, chtěl jsem si vyzkoušet ten Serious Sam Ray Traced komunitní mód, protože ta hra je pro mě taková srdcovka, k mé smůle to trpí na nějaké šumění, čili se na to nedá dívat, takže akorát toto trochu zamrzelo, ale tak to není až tak problém karty, ale holt vývojář už nedává žádnou podporu a skončil s tím a asi to už nikdy nebude opraveno, je to optimalizované jen na Nvidii, protože v té době kdy to vyšlo, byl použitelný RT jen u nich, takže to celkem chápu, ale je to škoda, vypadalo to dobře, ale podpora AMD tam není moc dořešena, je tam jen tak aby tam byla a už se moc neřešilo, jak to vlastně vypadá.
Příteli, Alyx je nativní hra z roku 2020 a já ji hrál na gtx1060-6G ;)))
Přísahám. Nízké detaily samozřejmě a Oculus Rift2
Takže Alyx na 7800xt asi jo :))
Najdi R.E.A.L VR mod, popřípadě UEVR.
Dále si najdi jaké hry ty MODy podporují a zjistíš, že Alyx je minimální problém.
Prostě NEnativní hry jsou bez “berliček” ve VR náročné
Mě funguje VR naprosto bez problémů.
Předpokládám, že máš Radeon :)
Používáš ten R.E.A.L VR ?
Pokud se nepletu, na Radeonech funguje oouze ve starém AER legacy (ale funguje). A samozřejmě bez DLSS, takže potřebuješ radeon co to “5k” upočítá v 90+ framech v nativu..
Mno nevím ;)
Co VorpX?
Na RX6600 jsem pár let zpět nerozjel jedinou starší hru (DX9).
MODy pro stereoskopické 3D měly taky na Radeonu problém. Komunita MODerů vycházela hlavně z tehdy umírajícího 3D vision a taky díky tomu byly šance na bezproblémové použití s Radeonem velmi malé
FSR4 byla společně s funkčním RayTracingem zásadní tahák té RDNA4..
Lidi co hrají v DX11 a FSR nechcou, nechť v klidu zůstano na RDNA3.
vobec nie, svedci to o schopnosti AMD backportovat technologie na stare architektury
o tom sa inym ako nvidia ci intel nemoze ani len nivat
a clanok si cital hej? je mozne ze na RDNA3 tam budu nejake obmedzenia v porovnani s RDNA4
"""svedci to o schopnosti AMD backportovat technologie na stare architektury"""
Tak proč to nebackportovali hned ty hlavičko ??? :))
DLSS upscaler v aktuální verzi funguje na rtx20. Stejně tak reflex.
A funguje tam i FG?
Nebo na rtx 30xx?
LosslessScalling.
To víš že funguje.
Stejně tak, jako funguje na RX570.
Každopádně, tuhle nenáviděnou funkci sem tam někdo vytáhne, jenom když se mu to hodí.
Vložit obrázek "B" a "D" mezi obrázky "A,C, a E" a přidat vektor pohybu není zas taková raketová věda.
Umí to každá karta.
Píšu upscale, stejně tak jako FSR4 přidal hlavně kvalitnější upscale.
Mimochodem, FSR4 by měl fungovat i na RTX kartách :))
https://www.computerbase.de/news/grafikkarten/windows-und-linux-fsr-4-la...
To je totéž co jsem poslal z wccftech v dřívějším komentáři.
Proto je také vhodné uvádět které části balíku DLSS máte na mysli.
SR funfuje i na rtx 20xx
FG až od 40xx
MFG jen na 50xx
A pokud byste byl schopen udržet myšlenku nad rámec aktuální odpovědi, odpověděl byste že ano.
Na FG není potřeba FSR4.
Tímto vás zdraví lidi, co užívají upscaling z balíku DLSS4 a FG z FSR.
Píšu někde že FSR3 neumí FG nebo co mi tlucete do hlavy? Já reagoval pjetra a jeho "vobec nie, svedci to o schopnosti AMD backportovat technologie na stare architektury
o tom sa inym ako nvidia ci intel nemoze ani len nivat". A vy furt něco o FG. Ok, nVidia backportovala pro rtx40 smooth motion FG. Nebo o co jde v této diskuzi?
Zapletený šmodrchanec na téma nesmysl.. :)
Nějaké FG fakt nemá cenu řešit echt do hloubky.
Není to kosmická technologie, která by vyžadovala nějaký specifický hardware.
Tak takhle to rozhodně ve světě SW (a tim nemyslím star wars:-) ) nefunguje. Jako krásnou paralelu lze použít příklad sony pssr. Implementace daného algoritmu neni zrovna na tyden a vzdy se prioritizuje nejdříve nejnovější generace. Je vůbec s podivem, ze se AMD zabývala implementaci na starší architektury. Musí to bejt strašnej vopruz.
"Jisté je, že se podpora FSR 4 bude týkat pouze RDNA 3 / RDNA 3.5, nikoli starší RDNA 2."
Nejen RDNA2 ale taky RTX30 je zprovoznitelné, za cenu nižšího výkonu (rychlejší než nativ a s kvalitou obrazu FSR4).
Leaked AMD FSR 4 INT8 Files Help Users Turn On FSR 4 On Radeon RX 7000 On Windows; Works on RDNA 2 & RTX 30 Series GPUs Too
https://wccftech.com/leaked-amd-fsr-4-int8-files-helps-users-turn-on-fsr...
''rychlejší než nativ''
delat podobny zavery z jedny hry v jednom nastaveni na jedny grafice je dost mimo misu..
podstatny je ''FSR cost went from 0.4ms to 1.2ms''
doba zpracovani stoupla na trojnasobek.. z toho se da cekat, ze v nekterejch hrach budou min-fps horsi nez v nativu..
Pokud budete mít 1000fps monitor, tak si té 1ms třeba všimnete. Pokud máte jako my plebejci 144hz monitor, tak si té 1ms nevšimnete.
clovece vzdyt ty vubec nechapes o cem je rec..
Co, že postprocessing pridal 1ms na frame? :-D no tady je asi hromada lidí co mají doma vysokorychlostní kamery a studují milisekundy rozdílu. V tom snímku co sám o sobě při 144fps trvá 7 ms to člověk mrtě pozná no. :-D takové latence kliknutí myší může být 1-5ms. U levnějších myši i 15ms. To bych se raději věnoval tomuhle než zpoždění na fsr4.
Tady ale není řeč o latencích, ale výkonnostních požadavcích. Pokud má tento hacklý FSR 4 na RDNA 3 3× vyšší výkonnostní nároky než FSR 4 na RDNA 4 (a to jde o z herního hlediska srovnatelně výkonná GPU), pak to znamená, že se s vysokou pravděpodobností objeví hry, které na RDNA 3 nabídnou stabilnější framerate v nativu než s tímto hacklým FSR 4 řešením. Což anuluje smysl takového řešení. A zároveň to vysvětluje, proč AMD bude trvat půl roku, než připraví vlastní řešení (které jde zjevně nad rámec tohoto hacku).
Je to podobná situace jako s FSR 3.x (vyvinutého pro RDNA 3) na RDNA 2, kde si uživatelé stěžují, že v některých hrách je stabilita FPS a tedy i hratelnost horší než v nativu, protože RDNA 2 už moc nestačí požadavkům FSR 3.x.
Tady ale není řeč o latencích, ale výkonnostních požadavcích. Pokud má tento hacklý FSR 4 na RDNA 3 3× vyšší výkonnostní nároky než FSR 4 na RDNA 4 (a to jde o z herního hlediska srovnatelně výkonná GPU), pak to znamená, že se s vysokou pravděpodobností objeví hry, které na RDNA 3 nabídnou stabilnější framerate v nativu než s tímto hacklým FSR 4 řešením. Což anuluje smysl takového řešení. A zároveň to vysvětluje, proč AMD bude trvat půl roku, než připraví vlastní řešení (které jde zjevně nad rámec tohoto hacku).
Je to podobná situace jako s FSR 3.x (vyvinutého pro RDNA 3) na RDNA 2, kde si uživatelé stěžují, že v některých hrách je stabilita FPS a tedy i hratelnost horší než v nativu, protože RDNA 2 už moc nestačí požadavkům FSR 3.x.
https://diit.cz/clanek/pry-je-rozhodnuto-rdna-3-dostane-fsr-4-dorazi-nejspis-v-prvnim-kvartalu-2026/diskuse#comment-1515343 +Chápu co píšete, i tom buri, ale zhodnoťme si časové náklady na fsr4 vs celkové časové náklady vykreslení + postprocessing. To s latenci jsem tam doplnil jen jako druhou větev pro online mastiče, pro které ale není podle mě vhodné ani fsr4 ani DLSS ani xess.
Jak bude vypadat řešení AMD pro fsr4 na rdna3 tušíme, neboť tento, jak říkáte "hack", vychází ze zdrojových kódů, které samo AMD omylem zveřejnilo. Ano, mohou to celé překopat, minimálně to mohou optimalizovat. Aby nenastávaly ty případy o kterých pisete. Ale úplně jinou cestou se vydat nemohou.
IMHO lidem hrajícím offline hry nebo hry bez velké závislosti na fps by toto řešení i v této podobě mělo stačit a AMD si za to zaslouží pochvalu.
Jak už jsem psal u minulého článku, na Linuxu už to funguje ;) Poslední MESA driver umí FP8 emulaci na RDNA3, se kterou to jde rozběhat ;) A ani výkon není špatný.
https://youtu.be/4wBGgt3r2NA?si=KJ3DSg9FYmVjxtxL
A i na Linuxu navíc FSR4 dává smysl. Pro APU nebo handheldy založené na RDNA3 je to možnost, jak se dostat na hratelné FPS.
>> Pro APU nebo handheldy založené na RDNA3 je to možnost, jak se dostat na hratelné FPS.
Kde nic není, ani čert nebere.
FSR 3.1 funguje i na RDNA1 a ... spása se nekoná.
Díky vydavatelům her je potřeba upscaling na dosažení 60 fps v 1080 a LOW detailech i na rtx 5060Ti.
https://www.techspot.com/review/3033-borderlands-4-benchmark/
Tak oproti FSR 3 vidím největší přínos v tom, že nastavení, která byla dříve nepoužitelná, protože ro prostě bylo hnusný :D, tak teď už mohou být použitelkná ;) Takže lze dosáhnout vyšších FPS při lepší kvalitě. A na malém displeji v handheldu nebo i notebooku na každém pixelu tolik nesejde ;)
Ten první graf je v 1440p.
V 1080p s DLSS-Q pojede i tato neoptimalizovaná hra na 5060ti v HIGH.
Vlastním NItro 9070Xt , koupil sem Cyberpunk ,ted v akci za pětset na epicu. Zkoušel sem různé nastavení a jediný fakt hezký upscaling je FSR 4 ,to ostatní je hnus.
Ostatní myslíte nižší verze fsr?
Může srovnávat ještě s XeSS ;)
Doufám, že aspoň xess2 :-)
Zrovna Cyberpunk a ta čínská hra s opicí mají nejhůře implementované FSR3. V případě Cyberpunku líp vypadí i FSR 2.2. Tam se doporučuje využívat XESS 2. Já osobně využívám upscalery hlavně k tomu, abych se zbavil TSR(unreal engine upscaler), který je podle mě garbage na mazaní obrazu.
Do CP2077 jsem si implementoval FSR4 dříve, něž to bylo v nabídce.A vypadalo z těch omalovánek nejlépe, ale že by to byla nějaká sláva, takto také ne.
Tak teď už bude přibývat případů, kdy může být FSR4 klidně i lepší než DLSS4, prakticky to už je srovnatelné, hlavně to je dost subjektivní. DLSS4 má opravdu výhodu hlavně v tom, že to rozjedeš i na pravěku jako RTX20, ale zas to nejde na Radeonu, no a FSR4 zcela jistě poběží nejlíp zas jen na RDNA4, takže s nějakým starším AMD máš stejně trochu smůlu, pochybuju, že z toho vypadne něco kulervoucího na té RDNA3 aspoň, možná bude kvalita dobrá, jenže je otázka, jak to bude s tím výkonem, asi žádná sláva ve výsledku, v tomto to už prostě bude trochu zaostávat furt, co se týče toho upscalingu. Celkově mi stejně přijde furt tak nějak nejlepší FSR3, funguje na všem, trochu ztráta kvality, ale furt celkem v pohodě, mnohdy klidně i na úrovni DLSS3, samozřejmě na nových kartách už ale nemá asi moc smysl používat.
1) FSR4 je sice fajn, ale jeho kvalita je furt na úrovni DLSS CNN, ne Transformer.
Takže až na nějaké speciality nemá na nV žádný přínos.
2) RTX2xxx se sice může laikovi zdát jako pravěk - protože asi “čas letí”, ale právě třeba DLSS TM z Turingu rozhodně dělá pravý opak pravěku.
Té architektuře nechybí prakticky nic co má Blackwell. (Až na nativní FG, které tak neskonale zbožňujeme).
Schválně, co nemá 2070/207SS/2080, co 5060/4060 má???
Vyšší spotřebu (logicky) a trochu slabší RT+víc natočeno na vrtulce.
Jinak hmatatelný rozdíl není. To je na 3 generace a 5let docela málo
Pravěk je Kepler a Fermi, ne Turing
No je to kvalitou tak někde mezi CNN a TM, ale prakticky tam už není ve vizuálu žádný rozdíl, ani bych se nedivil, kdyby se FSR4 někdy líbilo i víc, samozřejmě ale jak říkáš, když už máš RTX, tak máš DLSS4 asi furt lepší už jen kvůli tomu, že to bude nejspíš o něco rychlejší, takže to vychází líp. A ta zpětná kompatibilita je samozřejmě taky super, sice na RDNA3 je fajn, že dostaneš FSR4, ale asi to furt nebude fungovat tak dobře jako na RDNA4, takže to není úplně srovnatelný jak s tím DLSS, navíc na RDNA2 to už asi nebude vůbec.
Na druhou stranu RDNA předtím asi nikdo nekupoval z toho důvodu, že by věřil v nějaký game changer přes FSR a snad počítal s tím, že ten upscaling prostě nebude mít na takové úrovni jako u Nvidie, takže to ty lidi asi stejně zas tak trápit nebude, většinou jsi to upřednostnil spíš kvůli větší VRAM, což tento nedostatek DLSS4 stejně nijak neřeší, takže v tomto ohledu není proč smutnět, navíc tě ta karta vyšla výhodněji, naopak u RDNA3 to bude nakonec ještě příjemné překvapení, že se to dočká tak pokročilého upscalingu aspoň v této podobě a je to i tak pokrok, i když by to mohlo být i lepší, ale holt ta podpora chybí, tak ale původně se ani nepočítalo s tím, že na to FSR4 dojde, takže i tak fajn za mne, sice to na DLSS4 nemá, jenže na DLSS4 si taky musíš připlatit premium a IMHO ten rozdíl za těch několik tisíc za to už ani moc nestojí.
Neni treba spekulovat nad vykonom s RDNA3, lebo benchmarky z Cyberpunku uz mame:
FSR Quality na 780M iGPU Steam deck preset:
FSR2 36fps
FSR3 34fps
FSR4 31fps
https://www.youtube.com/watch?v=4wBGgt3r2NA
7900XTX na 1440p max detaily + RT:
FSR3 84.5fps
FSR4 79.3fps (-6%)
Z toho upscaler z 0.384ms na 1.17ms.
https://www.reddit.com/r/radeon/comments/1nhxgd0/fsr_4_working_in_cyberp...
FSR4 je prvy pouzitelny upscaler od AMD, rozdiel v kvalite je giganticky v porovnani s FSR3.
Já bych jen doplnil, že na ty konzolky alá SD je opravdu fajn cokoli, i FSR2, protože ten rozdíl v kvalitě obrazu na té 6" obrazovečce je prostě únosný, pro 95% národa v podstatě nepostřehnutelný.
A vyloženě zde jde fungování / nefungování dané hry (rozuměj mám alespoň 30fps nebo ne)..
U nějaké dvoukilové grafiky se řeší jestli mám 90 nebo 160fps, v takovém případě nemá upscaler "existenční" význam.
Bude i pro iGPU mobilní čipy/APU s RDNA3(3.5)?
jop, prave ty jsou důvod proc amd investuje do backportu. Zatímco na desktop gpu tlačí RDNA4 a chysta RDNA5 u handledu a notasu bude ještě dlouho RDNA3(3.5)
A dalsi bonus je ze vyuziji to co se naucili pro práci na budoucích verzích PSSR pro PS5PRO která gfx architekturu zajímavě namixovanou .. base RDNA2 + IO od SONY s Krakenem a do toho části z RDNA3 (AI) a RDNA4 (RT)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.