Prý je rozhodnuto: RDNA 3 dostane FSR 4, dorazí nejspíš v prvním kvartálu 2026
Na rozdíl od předchozích generací FSR bylo FSR 4 napsáno na míru architektuře RDNA 4, Radeonů RX 9000. Důvodem je, že oproti starším verzím využívá formát FP8, který RDNA 4 podporuje nativně a ve vyšší rychlosti než například FP16. RDNA 3 formát FP8 nepodporuje, nicméně je možné FSR 4 na této architektuře zprovoznit tak, že se namísto FP8 použije formát FP16, který RDNA 3 umí. Tím sice lze dosáhnout kompatibility, nicméně nárůsty výkonu jsou nízké (protože výkon RDNA 3 v FP16 je podstatně nižší než u RDNA 4 v FP8) a mohou se objevovat i různé problémy.
To je důvodem, proč AMD při vydání FSR 4 podporovala pouze RDNA 4 / Radeony RX 9000. Delší dobu se však proslýchá, že se společnost zaobírá otázkou, zda by nebylo možné situaci nějak dořešit a přinést předchozí generaci grafik alespoň nějakou formu podpory FSR 4. Podle zpráv YouTube kanálu MLID AMD již dokončila základ implementace FSR 4 pro Sony Playstation 5 Pro (zbytek už si patrně Sony doladí sama či ve spolupráci s vývojáři jednotlivých her) a uvolnily se pracovní síly, které je možné využít pro dotažení FSR 4 pro RDNA 3.
Radeony řady RX 7900 (AMD)
Podle nejnovějších informací již v AMD padlo rozhodnutí, že FSR 4 pro RDNA 3 bude dotaženo. Není známo, zda softwarové oddělení společnosti půjde cestou optimalizovanějšího využití formátu FP16 / BF16, či nějakého mixu INT8 a 16bit formátu. Každopádně to zatím vypadá, že by někdy po Novém roce mohlo být hotovo.
Jisté je, že se podpora FSR 4 bude týkat pouze RDNA 3 / RDNA 3.5, nikoli starší RDNA 2. Ta obsahuje poloviční množství aritmetických jednotek na CU (k tomu ještě nižší počet CU a mírně nižší takty), takže implementace není myslitelná, kombinace aritmetického výkonu a podporovaných datových formátů pro FSR 4 nestačí. Už u RDNA 3 lze očekávat nějaká omezení - například v podobě nižšího výkonnostního posunu než u RDNA 4 nebo v podobě nedostupnosti režimu nejvyšší kvality.