Spíš by mě zajímalo, jak by něco podobného běhalo čistě přes vícejádrová CPU. Grafická rozhraní a problémy s nimi spojené (nulová nadčasovost+100% závislost na náladě výrobce GPU, časté chyby a nedodržování standardů z obou stran) mě vadí a klidně bych dal raději 20k za 32 jader Opteronu než za současné ohryzky nvidie za stejnou cenu a vyjmenovanými nevýhodami. Samozřejmě s grafikou asi jako HL2.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Spíš by mě zajímalo, jak by
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
26. 7. 2016 - 15:58https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseSpíš by mě zajímalo, jak by něco podobného běhalo čistě přes vícejádrová CPU. Grafická rozhraní a problémy s nimi spojené (nulová nadčasovost+100% závislost na náladě výrobce GPU, časté chyby a nedodržování standardů z obou stran) mě vadí a klidně bych dal raději 20k za 32 jader Opteronu než za současné ohryzky nvidie za stejnou cenu a vyjmenovanými nevýhodami. Samozřejmě s grafikou asi jako HL2.https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914251
+
Ze pocitani grafiky nepatri na CPU vedeli uz tvurci prvni Amigy v roce 1985 :-D.
+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
Ze pocitani grafiky nepatri
JoHnY3 https://diit.cz/profil/johny3
26. 7. 2016 - 16:21https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseZe pocitani grafiky nepatri na CPU vedeli uz tvurci prvni Amigy v roce 1985 :-D.https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914253
+
On to byl jeden tvůrce, jmenoval se Jay Miner a podobně věci dělal už předtím u Atari. :-)
Faktem ale je, že sada specializovaných, leč programovatelných, koprocesorů je vždy efektivnější - bohužel pouze pro úlohy k nimž byly navrženy, což je přesně ten případ bitplánového grafického čipu Amigy, který uměl perfektně efekty ve 2D, ale na 3D nebyl vhodný, protože v 8bitových barvách měl "by design" 8x větší overhead než grafické čipy pracující s bodem reprezentovaným jako byte, word nebo long.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
On to byl jeden tvůrce,
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
26. 7. 2016 - 19:41https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseOn to byl jeden tvůrce, jmenoval se Jay Miner a podobně věci dělal už předtím u Atari. :-)
Faktem ale je, že sada specializovaných, leč programovatelných, koprocesorů je vždy efektivnější - bohužel pouze pro úlohy k nimž byly navrženy, což je přesně ten případ bitplánového grafického čipu Amigy, který uměl perfektně efekty ve 2D, ale na 3D nebyl vhodný, protože v 8bitových barvách měl "by design" 8x větší overhead než grafické čipy pracující s bodem reprezentovaným jako byte, word nebo long.
https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914305
+
Ze nevykonne a neupgradovatelne CPU byla velka chyba zjistili uz o par let pozdeji :-)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Ze nevykonne a
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
27. 7. 2016 - 00:05https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseZe nevykonne a neupgradovatelne CPU byla velka chyba zjistili uz o par let pozdeji :-)https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914357
+
No a kdyby v Acornu byli vynalezli ARM o pár let dříve, tak by se všechny Amigy, Macy a IBM PC byly mohly zahrabat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No a kdyby v Acornu byli
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
27. 7. 2016 - 12:44https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseNo a kdyby v Acornu byli vynalezli ARM o pár let dříve, tak by se všechny Amigy, Macy a IBM PC byly mohly zahrabat.https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914567
+
Ono GPU je proste prilis dobre optimalizovane na to co robi, takze cisto emulacia s pouzitim CPU je zial prilis pomala. Pre porovnanie moje pokusy s neuronovymi sietami - s GPU uloha zbehla za cca 2 minuty, na CPU (16 jadier, Intel Xeon E5-2666 v3) je to na cca 15-20h. Je to trochu ina situacia ako renderovanie sceny (ale zas nie tak velmi) ale myslim, ze pre predstavu by ti to malo stacit.
Su situacie, kedy sa GPU pouzit neda, alebo sa to proste neoplati, ale pre veci na ktore je urcena to len tak lahko emulovat nedokazes..
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Ono GPU je proste prilis
cezz https://diit.cz/profil/cezz
26. 7. 2016 - 16:24https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseOno GPU je proste prilis dobre optimalizovane na to co robi, takze cisto emulacia s pouzitim CPU je zial prilis pomala. Pre porovnanie moje pokusy s neuronovymi sietami - s GPU uloha zbehla za cca 2 minuty, na CPU (16 jadier, Intel Xeon E5-2666 v3) je to na cca 15-20h. Je to trochu ina situacia ako renderovanie sceny (ale zas nie tak velmi) ale myslim, ze pre predstavu by ti to malo stacit.
Su situacie, kedy sa GPU pouzit neda, alebo sa to proste neoplati, ale pre veci na ktore je urcena to len tak lahko emulovat nedokazes..https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914255
+
To spíš zní jako problém s tou implementací na CPU. Poměr výkonu by určitě neměl být jedna ku šesti stům. Aspoň na 100 GFLOPS by se ten procesor při NN snad měl vyhrabat, takže pokud GPU nemá aspoň 60 TFLOPS, tak by ten poměr tak nepříznivý být neměl. Ditto šířka pásma pamětí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To spíš zní jako problém s
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
27. 7. 2016 - 12:51https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseTo spíš zní jako problém s tou implementací na CPU. Poměr výkonu by určitě neměl být jedna ku šesti stům. Aspoň na 100 GFLOPS by se ten procesor při NN snad měl vyhrabat, takže pokud GPU nemá aspoň 60 TFLOPS, tak by ten poměr tak nepříznivý být neměl. Ditto šířka pásma pamětí.https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914577
+
To už zvládala K6 3Dnow ;) Je fakt, že na full HD rozlišení by to asi nebylo, ale tehdy to vypadalo na 21" CRTčku i v 640x400 celkem slušně a člověk tomu dost odpustil, když to byl sw rendering :)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
To už zvládala K6 3Dnow ;) Je
DTS maniac https://diit.cz/profil/dtsmaniac
26. 7. 2016 - 20:27https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseTo už zvládala K6 3Dnow ;) Je fakt, že na full HD rozlišení by to asi nebylo, ale tehdy to vypadalo na 21" CRTčku i v 640x400 celkem slušně a člověk tomu dost odpustil, když to byl sw rendering :)https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914317
+
Konečně pořádná hra využívající možnosti nového API Vulkan - doporučuji zařadit do testovací metodiky grafik :-D
+1
+14
-1
Je komentář přínosný?
Konečně pořádná hra
Ache Ache https://diit.cz/profil/ache
26. 7. 2016 - 17:25https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseKonečně pořádná hra využívající možnosti nového API Vulkan - doporučuji zařadit do testovací metodiky grafik :-Dhttps://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914267
+
26. 7. 2016 - 19:42https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseDůležité je, že máme konečně co hrát!! :Dhttps://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914307
+
Hm, tak dobrý... máme s kolegou vystaráno o zábavu v práci přes víkendy do důchodu... :o) Děkujeme...
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Hm, tak dobrý... máme s
hajčus https://diit.cz/profil/josef-hajek
26. 7. 2016 - 18:54https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseHm, tak dobrý... máme s kolegou vystaráno o zábavu v práci přes víkendy do důchodu... :o) Děkujeme... https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914297
+
NO TAK TO MĚ POSER! :-D (nenapadl mě lepší koment k tomu)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
NO TAK TO MĚ POSER! :-D
DTS maniac https://diit.cz/profil/dtsmaniac
26. 7. 2016 - 20:38https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseNO TAK TO MĚ POSER! :-D (nenapadl mě lepší koment k tomu)https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914319
+
26. 7. 2016 - 20:50https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseTak konečně budu mít dost FPS.https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914321
+
Ale ano, mozno je cas to znova skusit, ked som to skusal v 1996 na 486 tak to bolo skoro nehratelne :)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Ale ano, mozno je cas to
Duri https://diit.cz/profil/duri
26. 7. 2016 - 21:23https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseAle ano, mozno je cas to znova skusit, ked som to skusal v 1996 na 486 tak to bolo skoro nehratelne :)https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914329
+
Zlepšení z 600 fps pod opengl na 800 fps pod vulkanem? To de :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Zlepšení z 600 fps pod opengl
PV https://diit.cz/profil/pv
27. 7. 2016 - 00:28https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseZlepšení z 600 fps pod opengl na 800 fps pod vulkanem? To de :-)https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914373
+
Tak nejak mam pocit ze z ID Softu odisiel Carmack a par ludi okolo neho a Bethesda isla hned zalovit do Cryteku :-). Aby z toho noveho Quake Champions nakoniec nebol Champions in crisis...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak nejak mam pocit ze z ID
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
26. 7. 2016 - 22:39https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseTak nejak mam pocit ze z ID Softu odisiel Carmack a par ludi okolo neho a Bethesda isla hned zalovit do Cryteku :-). Aby z toho noveho Quake Champions nakoniec nebol Champions in crisis...https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914343
+
Takze pocet her ktere podporuji Vulkan se zvysil o 25% :-)
Ze 4 na 5.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Uzasne.
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
27. 7. 2016 - 00:07https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseUzasne.
Takze pocet her ktere podporuji Vulkan se zvysil o 25% :-)
Ze 4 na 5.https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914361
+
No fantastické je hlavně to, že čtvrtinové navýšení her podporujících Vulkan má na starosti jeden programátor. V tomto je síla Vulkanu! Ten jeden se vždy najde (:
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
No fantastické je hlavně to,
senzaplombo https://diit.cz/profil/pepin
27. 7. 2016 - 08:09https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseNo fantastické je hlavně to, že čtvrtinové navýšení her podporujících Vulkan má na starosti jeden programátor. V tomto je síla Vulkanu! Ten jeden se vždy najde (:https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914403
+
Třeba tím chtěl ukázat, že uprava pro vulkan není nijak náročná. 1 člověk a ještě při takovém tom domácím programování po práci... ?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Třeba tím chtěl ukázat, že
kyo kyo https://diit.cz/profil/kyo
27. 7. 2016 - 08:17https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseTřeba tím chtěl ukázat, že uprava pro vulkan není nijak náročná. 1 člověk a ještě při takovém tom domácím programování po práci... ?https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914407
+
Nezapomínejte, že se jedná o port 20 let staré hry, kde je toho podstatně méně k řešení oproti nějakým novým titulům jako třeba GTA V a tak podobně.
Celkem by mě zajímalo, zda třeba po Vulkanu nesáhne takové valve, klidně pro source engine jako takový, či blizzard pro své hry.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nezapomínejte, že se jedná o
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
27. 7. 2016 - 09:20https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseNezapomínejte, že se jedná o port 20 let staré hry, kde je toho podstatně méně k řešení oproti nějakým novým titulům jako třeba GTA V a tak podobně.
Celkem by mě zajímalo, zda třeba po Vulkanu nesáhne takové valve, klidně pro source engine jako takový, či blizzard pro své hry.https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914435
+
Myslel jsem, že u Valve to je jasný jako facka. Half life 3 + nový engine + Vulkan (přeci chtěj aby jim to běhalo na linuxu). Může být ještě větší propagace tohoto API ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Myslel jsem, že u Valve to je
kyo kyo https://diit.cz/profil/kyo
27. 7. 2016 - 10:05https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseMyslel jsem, že u Valve to je jasný jako facka. Half life 3 + nový engine + Vulkan (přeci chtěj aby jim to běhalo na linuxu). Může být ještě větší propagace tohoto API ?https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914447
+
Zamen Half Life 3 za Dotu 2 a mas aktualni stav (i na linuxu)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zamen Half Life 3 za Dotu 2 a
mcx https://diit.cz/profil/marceliq
27. 7. 2016 - 12:00https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseZamen Half Life 3 za Dotu 2 a mas aktualni stav (i na linuxu)https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914527
+
Pán Gneiting mohol začať aj niečim novším, napríklad DOOM3.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pán Gneiting mohol začať aj
Gaunter https://diit.cz/profil/anton-gajdos
27. 7. 2016 - 13:56https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskusePán Gneiting mohol začať aj niečim novším, napríklad DOOM3.https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914607
+
Na port Doom3 by potreboval cely uvazok, nielen po veceroch ako Quake :) Okrem toho mame tu predsa vyborny novy Doom na Vulkane na ktorom mozno tiez nieco robil.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Na port Doom3 by potreboval
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
27. 7. 2016 - 20:25https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseNa port Doom3 by potreboval cely uvazok, nielen po veceroch ako Quake :) Okrem toho mame tu predsa vyborny novy Doom na Vulkane na ktorom mozno tiez nieco robil.https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914691
+
No veď práve. Máme nového DOOMa, ale to je tak všetko čo momentálne na Vulkane beží. Teda ak nepočítam 3DMark Time Spy :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
No veď práve. Máme nového
Gaunter https://diit.cz/profil/anton-gajdos
28. 7. 2016 - 07:28https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuseNo veď práve. Máme nového DOOMa, ale to je tak všetko čo momentálne na Vulkane beží. Teda ak nepočítam 3DMark Time Spy :)https://diit.cz/clanek/quake-1-portovan-na-vulkan/diskuse#comment-914731
+
Spíš by mě zajímalo, jak by něco podobného běhalo čistě přes vícejádrová CPU. Grafická rozhraní a problémy s nimi spojené (nulová nadčasovost+100% závislost na náladě výrobce GPU, časté chyby a nedodržování standardů z obou stran) mě vadí a klidně bych dal raději 20k za 32 jader Opteronu než za současné ohryzky nvidie za stejnou cenu a vyjmenovanými nevýhodami. Samozřejmě s grafikou asi jako HL2.
Ze pocitani grafiky nepatri na CPU vedeli uz tvurci prvni Amigy v roce 1985 :-D.
On to byl jeden tvůrce, jmenoval se Jay Miner a podobně věci dělal už předtím u Atari. :-)
Faktem ale je, že sada specializovaných, leč programovatelných, koprocesorů je vždy efektivnější - bohužel pouze pro úlohy k nimž byly navrženy, což je přesně ten případ bitplánového grafického čipu Amigy, který uměl perfektně efekty ve 2D, ale na 3D nebyl vhodný, protože v 8bitových barvách měl "by design" 8x větší overhead než grafické čipy pracující s bodem reprezentovaným jako byte, word nebo long.
Ze nevykonne a neupgradovatelne CPU byla velka chyba zjistili uz o par let pozdeji :-)
No a kdyby v Acornu byli vynalezli ARM o pár let dříve, tak by se všechny Amigy, Macy a IBM PC byly mohly zahrabat.
Ono GPU je proste prilis dobre optimalizovane na to co robi, takze cisto emulacia s pouzitim CPU je zial prilis pomala. Pre porovnanie moje pokusy s neuronovymi sietami - s GPU uloha zbehla za cca 2 minuty, na CPU (16 jadier, Intel Xeon E5-2666 v3) je to na cca 15-20h. Je to trochu ina situacia ako renderovanie sceny (ale zas nie tak velmi) ale myslim, ze pre predstavu by ti to malo stacit.
Su situacie, kedy sa GPU pouzit neda, alebo sa to proste neoplati, ale pre veci na ktore je urcena to len tak lahko emulovat nedokazes..
To spíš zní jako problém s tou implementací na CPU. Poměr výkonu by určitě neměl být jedna ku šesti stům. Aspoň na 100 GFLOPS by se ten procesor při NN snad měl vyhrabat, takže pokud GPU nemá aspoň 60 TFLOPS, tak by ten poměr tak nepříznivý být neměl. Ditto šířka pásma pamětí.
To už zvládala K6 3Dnow ;) Je fakt, že na full HD rozlišení by to asi nebylo, ale tehdy to vypadalo na 21" CRTčku i v 640x400 celkem slušně a člověk tomu dost odpustil, když to byl sw rendering :)
Konečně pořádná hra využívající možnosti nového API Vulkan - doporučuji zařadit do testovací metodiky grafik :-D
Důležité je, že máme konečně co hrát!! :D
Hm, tak dobrý... máme s kolegou vystaráno o zábavu v práci přes víkendy do důchodu... :o) Děkujeme...
nejake informace ohledne mozneho portovani GLDooMa ? :)
NO TAK TO MĚ POSER! :-D (nenapadl mě lepší koment k tomu)
Tak konečně budu mít dost FPS.
Ale ano, mozno je cas to znova skusit, ked som to skusal v 1996 na 486 tak to bolo skoro nehratelne :)
Zlepšení z 600 fps pod opengl na 800 fps pod vulkanem? To de :-)
Tak nejak mam pocit ze z ID Softu odisiel Carmack a par ludi okolo neho a Bethesda isla hned zalovit do Cryteku :-). Aby z toho noveho Quake Champions nakoniec nebol Champions in crisis...
Uzasne.
Takze pocet her ktere podporuji Vulkan se zvysil o 25% :-)
Ze 4 na 5.
No fantastické je hlavně to, že čtvrtinové navýšení her podporujících Vulkan má na starosti jeden programátor. V tomto je síla Vulkanu! Ten jeden se vždy najde (:
Třeba tím chtěl ukázat, že uprava pro vulkan není nijak náročná. 1 člověk a ještě při takovém tom domácím programování po práci... ?
Nezapomínejte, že se jedná o port 20 let staré hry, kde je toho podstatně méně k řešení oproti nějakým novým titulům jako třeba GTA V a tak podobně.
Celkem by mě zajímalo, zda třeba po Vulkanu nesáhne takové valve, klidně pro source engine jako takový, či blizzard pro své hry.
Myslel jsem, že u Valve to je jasný jako facka. Half life 3 + nový engine + Vulkan (přeci chtěj aby jim to běhalo na linuxu). Může být ještě větší propagace tohoto API ?
Zamen Half Life 3 za Dotu 2 a mas aktualni stav (i na linuxu)
Nijak náročný není starý OpenGL (immediate mode) :)
Další důvod pořídit si Radeon :)
Pán Gneiting mohol začať aj niečim novším, napríklad DOOM3.
Na port Doom3 by potreboval cely uvazok, nielen po veceroch ako Quake :) Okrem toho mame tu predsa vyborny novy Doom na Vulkane na ktorom mozno tiez nieco robil.
No veď práve. Máme nového DOOMa, ale to je tak všetko čo momentálne na Vulkane beží. Teda ak nepočítam 3DMark Time Spy :)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.