Quake 1 portován na Vulkan
V id Software pracuje jistý Axel Gneiting, který na aktuálním Doomovi dělal v rámci herního enginu právě na portu pro API Vulkan. A protože se asi ve svém volném čase nudil, věnoval se „doma po večerech“ též portu původního Quake pro Vulkan. Port je zatím zkušební, některé věci ještě chybí, ale mělo by být možné jej mimo jiné provozovat i na Linuxu. Kód vychází z populárního open-source projektu QuakeSpasm (což je engine používající SDL/SDL2 a zaměřený na portabilitu, vycházející prozměnu z FitzQuake, což je zase pro změnu modifikovaný původní glquake od id Software).
Celé se to jmenuje vkQuake a můžete si kompletní zdrojáky stáhnout z GitHubu.
Původní Quake vyšel v červnu 1996, tedy před více než 20 lety. Dodnes má ale díky jednomu z prvních plně 3D enginů a pozdějšímu otevření zdrojových kódů velmi silnou komunitu jak mezi tvůrci enginů, tak mezi tvůrci map i hráči. K uvolnění zdrojových kódů Quake 1 došlo v roce 1999. GLQuake se objevil již v roce 1997, a to zejména v souvislosti s 3D kartami 3dfx Voodoo Graphics, prvními, které skutečně prorazily.
Axel Gneiting je německý programátor, který v letech 2012 až 2015 pracoval v Cryteku, aby následně přesídlil do id Software.