Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Quake 1 portován na Vulkan

Ona je to vlastně spíš taková legrácka než něco, bez čeho bychom nemohli žít. Quake 1 běhal skvěle už před 10+ lety pod OpenGL a současný hardware jej i bez Vulkanu utáhne v tisících fps. Nicméně, proč ne.

V id Software pracuje jistý Axel Gneiting, který na aktuálním Doomovi dělal v rámci herního enginu právě na portu pro API Vulkan. A protože se asi ve svém volném čase nudil, věnoval se „doma po večerech“ též portu původního Quake pro Vulkan. Port je zatím zkušební, některé věci ještě chybí, ale mělo by být možné jej mimo jiné provozovat i na Linuxu. Kód vychází z populárního open-source projektu QuakeSpasm (což je engine používající SDL/SDL2 a zaměřený na portabilitu, vycházející prozměnu z FitzQuake, což je zase pro změnu modifikovaný původní glquake od id Software).

Celé se to jmenuje vkQuake a můžete si kompletní zdrojáky stáhnout z GitHubu.

Původní Quake vyšel v červnu 1996, tedy před více než 20 lety. Dodnes má ale díky jednomu z prvních plně 3D enginů a pozdějšímu otevření zdrojových kódů velmi silnou komunitu jak mezi tvůrci enginů, tak mezi tvůrci map i hráči. K uvolnění zdrojových kódů Quake 1 došlo v roce 1999. GLQuake se objevil již v roce 1997, a to zejména v souvislosti s 3D kartami 3dfx Voodoo Graphics, prvními, které skutečně prorazily.

Axel Gneiting je německý programátor, který v letech 2012 až 2015 pracoval v Cryteku, aby následně přesídlil do id Software.

Tagy: 
Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Quake 1 portován na Vulkan

Čtvrtek, 28 Červenec 2016 - 07:28 | Gaunter | No veď práve. Máme nového DOOMa, ale to je tak...
Středa, 27 Červenec 2016 - 20:25 | AndyF1 | Na port Doom3 by potreboval cely uvazok, nielen...
Středa, 27 Červenec 2016 - 13:56 | Gaunter | Pán Gneiting mohol začať aj niečim novším,...
Středa, 27 Červenec 2016 - 13:48 | XY | Nijak náročný není starý OpenGL (immediate mode...
Středa, 27 Červenec 2016 - 12:51 | Gath G | To spíš zní jako problém s tou implementací na...
Středa, 27 Červenec 2016 - 12:44 | Gath G | No a kdyby v Acornu byli vynalezli ARM o pár let...
Středa, 27 Červenec 2016 - 12:00 | mcx | Zamen Half Life 3 za Dotu 2 a mas aktualni stav (...
Středa, 27 Červenec 2016 - 10:05 | kyo kyo | Myslel jsem, že u Valve to je jasný jako facka....
Středa, 27 Červenec 2016 - 09:20 | Karáš Svorka | Nezapomínejte, že se jedná o port 20 let staré...
Středa, 27 Červenec 2016 - 08:17 | kyo kyo | Třeba tím chtěl ukázat, že uprava pro vulkan není...

Zobrazit diskusi