Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Radeon Fury X vykazuje nezvykle dobré škálování v CrossFire

No.. kdyz se podivam bliz na grafy ultra HD... tak mi prijde, ze cely naskok radeonu vznika v prvni hre (alien isolation asi? blede modra uplne vlevo)... z celeho mam pocit ze si ta korejska redakce naschval pouzila agregovane cisla aby to vypadalo, ze ve vsech hrach ma radeon naskok, pricemz ma jen v jedne... ale to by chtelo videt jednotlive cisla...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

I kdyby... pro triple i quad je ta efektivita už tak nízká, že těch pár procent toho bohatýho člověka už netrhne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak proc se na ne nepodivas nez udelas nesmyslnej zaver? (: Fiji v quadcf je rychlejsi v 8 hrach z 12.. bez alien:isolation by stejne byla nejrychlejsi. To je pruser nVidie a jejich povestnejch driveru ze ji ve dvou hrach sli poradne neskaluje nebo jde framerate dolu namisto nahoru a v sesti dalsich skaluje ale hur nez amd.. amd s pridanim kazdy dalsi karty nema nikdy horsi framerate nez bez ni = stabilni vysledky.. se na ten test podivej nez vymyslis konspiracni teorii (:

za todle taky muzou korejci?? (: http://cfile9.uf.tistory.com/image/257A5637559EF3D30D1037

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

a nebude to spise tim ze vice kartove hrani je Nvidii u zadele (nema to prioritu) a radsi se venuje jinym vecem a finance davaji do jinych projektu ktere maji potencial vydelavat? SLi a CF pro hry a navic se 3-4 kartama zajima asi tak jednoho zakaznika ze 100 tisic, tedy naprosto a totalne okrajovej segment trhu

ostatne i v clanku se pise jako o technologicke zajímavosti, a navic pokud by to chtel nekdo na hry, tak proc kupovat TitanyX kdys lepsi a levnejsi jsou nejake OC verze 980Ti, treba http://diit.cz/clanek/zotac-geforce-gtx-980-ti-amp-extreme-s-1355mhz-gpu...

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

velice aktualini odkazy :D

ten prvni jeste z doby kdy Nvidia delala cipsety, druhej vpodstate ze stejne doby a treti je sice novejsi, ale i tak je to doba kdy ty bylo fermi, pritom najit se daj i novejsi a soucasne, ale ty si musi vybrat muzejni ktere se soucasnym stavem totalne nesouvisej a o soucasnem stavu Nvidii vypovidaj naprosto kulove :D

asi jako kdybych sem dal odkaz na recenzi CPU z doby Athlonu X2 a Prescottu a napsal k tomu dovetek, ze AMD ma nejvykonnejsi CPU a Intelu tezce bere vytr z plachet :D

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Jde o to co od toho cekas. Dva roky jsem mel SLI z GTX670, takze jsem probiral hodne i zkusenosti ostatnich. Zavery jsou tyto: SLI funguje prakticky vsude, i ve starsich titulech. Pokud nejde od vyroby jako DayZ SA, da se najit funkcni nastaveni. Microstuttering je prakticky neznatelny i pri nizkych fps, koneckoncu prvni FRM vyvinula nvidia.
Oproti tomu CF je podporovane podstatne mene, MS je znatelny i pri vysokych fps (coz potvrzuji mereni frametimes), pokud nemas podporu pro hru od amd, tak to nikde nerozjedes.
Takze bych rozhodne nerekl, ze SLI je nvidii u zadele, prave naopak, nvidia do nej investuje podstatne vic nez amd, asi jako do vseho, a taky je to videt v realne praxi, asi jako u vseho.

EDIT: http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Sapphire-Radeon-R9-Fury-4GB-...
tady je krasne videt, ze Fury ma priblizne dvojnasobny rozptyl FPS (frame time variance), nez singl karta. Pri dvojnasobnem FPS, kdy by v idealnim pripade nemel byt FTV dvojnasobny, ale polovicni - neprima umera.
Takze skaluje jim to pekne, klukum, ale skuba se to jako zastara :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak urcite.. nVidia ma v SLI lepsi frame times ale v letitejch testech z doby pred xdma a framepacing.. prave pcper kterej s merenim frame times zacal - na sestave dodany nVidii - s tim stejne rychle skoncil jakmile Amd prisla s crossfire xdma a frame pacing a vysledky mela lepsi nez nVidia.. proc pak Ryan Shrout z pcper frametimes dlouhy mesice nemeril ?? protoze zverejnuje vysledky pouze tehdy kdyz je ma lepsi nVidia.. kdyz ma lepsi Amd tak frame times v recenzich nezverejnuje ((: fakt objektivni web

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jasneee, vsechno co se nam nehodi je podplaceny, hlavne ze srovnani s nvidi mas o dva clanky niz

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/AMD-Fury-X-vs-NVIDIA-GTX-980...

Navic to neni nic noveho. Od zacatku se objevovaly obavy, ze xdma zvetsi FTV, protoze PCI-E je asynchronni, narozdil od mustku :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Teda, kam ty na ta moudra chodiš? Mimochodem, četls vůbec ten článek na pcper?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Frame pacing funguje pořádně leda tak v pár hrách z těch, které se objevují v benchmarcích. U nových her průšvih, u méně populárních her průšvih, u jakýkoliv nestandardních věcí a konfigurací průšvih.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Noveych her prusvih? GTA5, Witcher 3 - SLI prikladna 100% funkce a skalovani.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

GTA V je průšvih jak pro CF, tak i pro SLI. Kdyby Witcher 3 měl problémy se SLI, tak to už by byl opravdu konec světa :)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Aspoň v testu na PCPer je problém jinde, tam je stuttering i na jediné kartě (a mně to taky po nějakém patchi začalo trhat při hrabání na disk), jinak třeba ve 4K je tam taky zjevně mezi CF a SLI rozdíl.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vyšší míra stutteringu na single gpu není problém pouze GTA. Stačí připomenout Alien: Isolation na Radeonech, Witcher 3 na GeForce nebo Dying Light na všech gpu. Pokud ze všech čtyř možností SLI v GTA alespoň nějak škáluje pouze 4K a to jen u double-gpu, pak je trochu odvážné prohlašovat, že SLI tam nemá problém a dávat ho za vzor.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

A to jsem jako napsal kde?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Netvrdím, že jsi to někde napsal, jen jsi se přidal k Hnízdovi, který evidentně CF a XDMA viděl pouze z rychlíku. Nevím, proč to tady komplikujete, někdy je lepší SLI, někdy zas CF. V každém případě je to vždy u nových her sázka do loterie a někdy to dobře nefunguje ani na hrách starších. Tak jako tak, AFR inputlag zvyšuje vždy a jestli máš 50 či 150 fps je celkem šumák.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hele ty GTA-V stutteringu, lidi co si stezovali na trhani pri pohybu kamerou meli zapnuty raw input mysi. Ja to hral s direct input a vsync, a zadny stuttering jsem na SLI nemel, o single gpu nemluve. Co se tyce Witchera3, plati to same - vsync, defaultni windowed mode pro funkcni tripple buffering, a netrhalo se to ani s hairworks.
Ono to chce tu hru znat a hrat ji, ne jenom nadsene papouskovat nesmysly ze steam for. Tak tu laskave zas neblbni lidi svyma vymyslama.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Stuttering kvůli myši se, předpoklám, projevuje jen při pohybu myší, že? A taky by neměl být znát v benchmarku, že? A na těch grafech frametimes z PCPer je to u single GPU co?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/AMD-Fury-X-vs-NVIDIA-GTX-980...

90% FTV je cca 2ms, coz je vzhledem k nizke absolutni hodnote fps normalni, pri SLI 5ms. Ze tam jsou obcasne vysoke peaky je u streamovanych enginu normalni.

Kde vidis stuttering?

EDIT: http://www.svethardware.cz/recenze-sapphire-radeon-r9-fury-tri-x-oc-4g/4...
nebo treba zde?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V GTA-V zadny problem s SLI neexistuje a neexistoval od day 0. Hral jsem to na SLI ode dne vydani tyden od rana do vecera. Pak mi odesla jedna z mych 670tek, chudera, ale mela uz tri roky a peknych par tisic hodin ve 3D, odhaduju +-4000. Skalovani i fps feeling byly vzorove. Kdyz to srovnam s Watch Lags, tak se mi otvira kudla v kapse.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Frame pacing je vyžehlování frametimes od AMD => CrossFire, ne SLI.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"pokud nemas podporu pro hru od amd, tak to nikde nerozjedes"

Zase blbost... Ale od tebe to neni zadne prekvapeni ze lzes jak novinari na Nove.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Blbost? Takze amd uz ma svuj "nvidia isnpector" a muzes si vytvaret manualne CF profily pro libovolnou aplikaci, menit CF mody, compatibility flagy atd.?
Ja vim jenom o RadeonPro, ktery to neumi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když máš ten NV inspector, tak proč tedy nevytvoříš nějaký lepší SLI profil pro Metro?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nj, na zdroj sem zapomel. Ale abys mel radost, tak sem se podival... a asi si nepochopil co jsem napsal (mozna ne uplne nejlepe napsal...)

Takze: nezpochybnuji ze je Fiji rychlejsi v X z Y her, ani ze je celkove nejrychlejsi, ani ze ma nvidia problem se SLI, atd. Problem je v tom, ze jsou tam dve hry (metro a alien) ve kterych je Fiji rychlejsi o ~100%, a ve zbytku je to -10% az +10%. Z agregovanych udaju ti vyjde ze Fiji je prumerne o ~25% rychlejsi v QHD - coz je pravda. Tim bys ale mohl nabyt dojmu, ze kdyz si koupis jakoukoliv hru a zkusis na multi-Fiji budes to mit o 25% lepci nez s nvidii - to ale pravda neni - u vetsiny her to bude zanedbatelny rozdil, az na par vyjimek kde je opravdu velky rozdil.

Takze muj zaver je, ze ty prumery jsou silne zavadejici, a to se nijak nezmenilo ani kdyz sem se podival na ten zdroj :) (obecne prumer bez STD je takovej udaj o h*vne...)

Taky povazuji za zavadejici nadpis Diit-u - "Radeon Fury X vykazuje nezvykle dobré škálování v CrossFire" - spis bych napsal "Radeon Fury X vykazuje nezvykle dobré škálování v CrossFire V NEKTERYCH HRACH"... ale to je jen muj osobni nazor.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Odkaz na původní recenzi obsahující všechny dílčí grafy je uveden dole ve článku ve zdrojích.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jo, dekuji.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

U každého článku o crossfire/sli by mělo být červeným písmem napsáno následující varování:

POZOR! To, že crossfire/sli má o X % větší výkon než jednočipové řešení, neznamená, že subjektivní pocit z hraní bude lepší. V závislosti od výrobce/verze ovladače/hry bude herní zážitek pro X z rozmení 15-50 % ve výsledku HORŠÍ vlivem stutteringu a většího lagu.

Jistě potvrdí každý majitel takového řešení...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ne.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Blbost... Az budes ten majitel tak neco takovyho pis...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Muzu mluvit z vlastni zkusenosti jen o SLI, a objektivne rikam ze to co pises je blbost zalozena na poverach. Mam v tom par tisic hodin v arme, par set v BF, o singleplayeru nemluve. Je to normalne pouzitelne, a pokud nejsi progamer, nejaky lag nezaznamenas. V tomhle se neshodneme se Zenithem, btw.
Maximalne muzes rict, ze multigpu neni urcite 100% podporovane, a zcela jiste to neni BFU friendly bezudrzbova technologie.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ale ano, tohle je naprostá pravda. Dokud to bude AFR rendering tak tento problém tu vždy ve větší či menší míře bude. 50fps 1 karty s 50fps dosaženejma SLI či CF se obvykle vůbec nedá srovnávat (v neprospěch multiGPU. Sám bych chtěl vidět použitelnost takového TRI/Quad-crossfire v praxi když i dual bejvá bitva. SLI je na tom o drobátko lépe ale ne výrazně lépe.

Stále platí že co si nezahraješ s jednou kartou tak tam ti více nepomůže. Stoupně průměrné FPS to ano, ale reálné hraní na tom bejvá děs běs. Chtěl bych ty Radeony vidět s framepacingem hlavně v hrách a nastaveních co jim nesednou (ala ty kde jsou stěží na půl cesty mezi 980TI a 980).

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak sláva, konečně je Fury v něčem lepší! ;)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Mě to teda dost zaráží, čekal bych, že se s výkonnější GPU částí bude ještě víc projevovat limit na straně CPU, který je u Radeonů podstatně víc znát. Napadá vás nějaké vysvětlení?

edit: ale u spousty věcí je tam zjevně limit na CPU (ten je tam BTW jen na základních taktech, jestli to chápu dobře) a Radeony těží z toho, že mají jako single karta nižší výkon a u dvou karet je ten nárůst potom vyšší a škálování lepší.

To je u testů SLI a CF klasická chyba – někdo se pokouší sofistikovaně měřit a "průměrovat" škálování CF a SLI a že to blbě škáluje jenom kvůli tomu, že to nestíhá procesor, nikoho netankuje. I v tomto testu jsou v podstatě relevantní jen testy ve 4K, a ještě ne všechny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.