Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Radeon Fury X vykazuje nezvykle dobré škálování v CrossFire

Korejský web Power Hz zveřejnil extrémně rozsáhlý test zaměřený na CrossFire a SLI 2, 3 i 4 nejvýkonnějších grafických karet současnosti - Radeonu Fury X a GeForce GTX Titan X. Výsledky jsou velmi zajímavé…

V posledních letech se zdá, jakoby se oba výrobci grafických karet snažili přesvědčit uživatele, že nejdražší top modely svým výkonem dostačují naprosto na vše. Testy tri-CrossFire, tri-SLI nebo dokonce QuadFire a Quad-SLI, jaké bývaly běžné, už jsou raritou. Důvodem možná není ani tak nezájem ze strany redakcí, jako spíš nezájem ze strany výrobců - co si budeme povídat, v případě karet, které stojí kolem dvaceti tisíc korun za kus, je četnost podobných testů přímo úměrná dodávkám hardwaru ze strany výrobců (aneb netestuje se to, co by zajímalo uživatele nebo redakce, testuje se to, co chtějí mít právě v danou dobu otestované výrobci ;-).

Korejské redakci webu Power Hz se i přes současnou éru, která tomuto typu recenzí příliš nepřeje, podařilo otestovat (až čtveřici) GeForce GTX 980 Ti, GeForce GTX Titan X a Radeon Fury X - vše v referenčním provedení. Testovalo se ve čtyřech rozlišeních, ve dvanácti hrách, s jednou kartou od každé, dvěma od každé, třemi od každé a nakonec čtyřmi od každé. Protože je výsledkem pěkná kupa čísel, nabídl autor testu i několik typů souhrnných grafů, na které se podíváme:

Radeon Fury X Quadfire 4 2560 AfRadeon Fury X Quadfire 4 2560 Arp 1

První graf znázorňuje výsledky v QHD rozlišení (2560×1440) ve dvou variantách - vlevo souhrn FPS, vpravo přepočteno na procenta. Budete-li postupovat shora, uvidíte nejdříve trojici pruhů znázorňující 4 spojené grafiky, pak 3 grafiky, poté klasické CrossFire / SLI dvou grafik a nakonec výsledky samostatných karet.

Radeon Fury X Quadfire 4 3840 AfRadeon Fury X Quadfire 4 3840 Arp 1

Nejinak jsou koncipované přehledy 4k rozlišení (3840×2160). Pokud si porovnáme Radeon Fury X a GeForce GTX Titan X, můžete si všimnout, že s jednou kartou je Radeon o 3 % pomalejší než Titan, ale při použití dvou karet už se situace srovnává, u třech už má 6 % náskok a při čtyřech grafikách to dělá necelých 9 %.

Radeon Fury X Quadfire Results

Autor připravil i tabulkový přehled, který rekapituluje situace, kdy má GeForce GTX Titan X navrch před Radeonem Fury X (bílá pole), kdy je Radeon Fury X rychlejší než GeForce GTX 980 Ti (růžová pole) a kdy je Radeon Fury X rychlejší než GeForce GTX Titan X (červená pole). První dvě skupiny (sloupce) výsledků odrážejí, co znázorňovaly výše uvedené grafy, třetí skupina (sloupec) z výsledného průměru vynechává hry, které nepodporují vícečipovou akceleraci a poslední čtvrtá skupina (sloupec) předkládá procentuelní škálování výkonu.

Tyto výsledky lze chápat spíše jako technologickou zajímavost - osob, které nakupují systémy se třemi nebo čtyřmi grafickými kartami v této cenové relaci, je naprosté minimum. Nicméně i kdyby se nějaká taková našla, bude mít možná se sháněním nových Radeonů trochu problémy. Čím dál častěji se objevují zvěsti, že z důvodu omezené výrobní kapacity HBM pamětí je karet nedostatek. Omezená dostupnost se má týkat jako Fury X, tak Fury, byť asi druhého modelu více. V ČR zatím nelze situaci příliš dobře soudit, Radeon Fury X od Sapphire a Gigabyte lze najít v e-shopech skladem, od Asusu do týdne od objednání. Radeon Fury (bez X) se zatím v cenících neobjevil - první várka ale patrně bude patřit Sapphiru a Asusu, na ostatní výrobce se zatím nedostalo.

Diskuse ke článku Radeon Fury X vykazuje nezvykle dobré škálování v CrossFire

Pondělí, 20 Červenec 2015 - 10:58 | Nest | http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/AMD-...
Pátek, 17 Červenec 2015 - 01:29 | Adams Adams | Stuttering kvůli myši se, předpoklám, projevuje...
Čtvrtek, 16 Červenec 2015 - 12:21 | Nest | Hele ty GTA-V stutteringu, lidi co si stezovali...
Čtvrtek, 16 Červenec 2015 - 12:08 | Nest | V GTA-V zadny problem s SLI neexistuje a...
Čtvrtek, 16 Červenec 2015 - 10:16 | webwalker | Netvrdím, že jsi to někde napsal, jen jsi se...
Čtvrtek, 16 Červenec 2015 - 09:38 | Adams Adams | A to jsem jako napsal kde?
Čtvrtek, 16 Červenec 2015 - 08:37 | webwalker | Vyšší míra stutteringu na single gpu není problém...
Středa, 15 Červenec 2015 - 23:58 | Adams Adams | Aspoň v testu na PCPer je problém jinde, tam je...
Středa, 15 Červenec 2015 - 23:57 | webwalker | Když máš ten NV inspector, tak proč tedy...
Středa, 15 Červenec 2015 - 23:53 | Adams Adams | Frame pacing je vyžehlování frametimes od AMD =...

Zobrazit diskusi