Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nové ovladače vytáhnou z Radeonů RX 400 až 8k 60Hz DP 1.4 výstup a lepší VR

Obrázek uživatele Alarik

To budou nVidie umět nejdřív až za další dvě generace :D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

ale, ale nvidie maju lepsiu spotrebu, aj o 50W!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

a.. a zelenejsi logo, az o 100%!

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

a žlutějšího Jen-jsem-Lhala! :-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele He3lix

"ale, ale nvidie maju lepsiu spotrebu, aj o 50W!"

Na to se*ru, koupil jsem si LED svítidla a přepnul boiler na noční proud, k tomu tě eNŽídia nedonutí :D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele johnthelittle

ja jeste navic nasadil nocni sazbu na pracku / lze zapnout i na denni / + menim starou lednici, ktera zere 1,5 - 2kW denne...
jo, a prestal jsem pestovat rostlinky pod lampoui, uz je tak moc nepotrebuji / nebyly na kseft, operace se podarila... /

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No neviem, neviem. Asynchronous Reprojection mám v Steam VR normálne povolenú a funguje už nejakú dobu pár mesiacov. GPU mám GTX 1080tku.
A vzhľadom na to, že NVIDIA podporuje aj testovanie Asynchronous Spacewarp vo FCAT (http://www.geforce.co.uk/whats-new/guides/fcat-vr-download-and-how-to-guide), tak to vyzerá, že skôr AMD dobieha konkurenciu, ktorá už obe feature podporuje. A to ak sa nemýlim, minimálne na Pascal a Maxwell grafikách.
Čo sa týka konektorov a podpory DP 1.4, tak HW tá možnosť tu je, ale či je podpora aj v ovládačoch, to netuším. Možno autor článku bude vedieť. Nmám teraz čas to hľadať.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

'' skôr AMD dobieha konkurenciu ''

bys to nebyl ty kdyby sis zas nevybral jen pulku.. nVidie to sice podporuje ale jen pres pre-emption, takze ma vyssi latence.. bud se vic zdrzi naslednej kompletni frame nebo dopoctenej.. pri jejich pristupu zadny ladeni priority mozny neni.. (: nemuzou si nastavit kdy chtej mit prepocet hotovej a musej komplet zastavit rendering.. to je tak kdyz u maxwella a pascala ojebali async shadery, kery jsou tak pomaly ze se pro vr nedaj pouzit..

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Na Maxwelly to problém byť môže, ale na Pascaloch až tak nie. AMD to má určite cez AS lepšie poriešené, ale ani riešenie od NV nie je nepoužiteľné. Každopádne ich FCAT práve vyššie latencie a framerate vo VR testuje a mal by toto odhaliť a vedieť porovnať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Předpokládám, že vlastníš nVidii a VR set, takže máš z první ruky, jak je ta nVidia kvůli latencím nepoužitelná ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele japkoslav

Nepodporuje nVidia DP 1.4 od uvedení 10x0 generace na trh?
Jinak třeba RX 480 je prodávána od června 2016 se specifikací DP 1.4 a teprve teď byla tato funkčnost aktivována!?!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Podpora DP 1.4 sa uvádza od 10x0 generácie. AMD ju uvádzalo tiež a tak isto sa čudujem, že je jej funkčnosť na úrovni ovládačov dorobená až teraz. Som preto celkom zvedavý, či to takto nie je aj u NV alebo či tá naozaj DP 1.4 v ovládačoch podporuje alebo ešte nie. Keďže kartu z novej generácie mám, tak ma to zaujíma.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nemám vyzkoušeno v praxi, ale pochopil jsem že karty podporu měly už při uvedení ale neměly formální štempl - certifikaci.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Oni mají fanoušci AMD rádi, když se jejich karta/CPU časem vylepšuje(výrobce dodělává podporu). Získaj tím pocit, že dostali zadarmo něco navíc co ostatní nemají, takže jim to takhle maximálně vyhovuje :-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tak RX480 měl být král VR pro masy, ne?

Zatím člověk od vlastníků VR headsetů vesměs slyší jak to stojí za houbelec, hlavně rozlišení je tristní a chce to aspoň 2x4k, což ovšem už král VR 100% neutáhne :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Co by to chtělo spíš je eye tracking a on-demand rendering s nízkou latencí. Pak nebudete potřebovat 8k.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Čítal som vyjadrenie Johna Carmacka, že eye tracking bude mať zmysel až pri rozlíšení 4K na oko a vyššom. Na nižšom sa podľa neho neoplatí. Viď:

https://www.vrfocus.com/2014/09/oculus-eye-tracking-might-work-rift-4k-d...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

SMP už má NV 10 měsíců

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hej. Ale SMP nie je Asynchronous Spacewarp či Reprojection.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ale příspívá k lepší (nejen) VR

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To ano.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je hodně slušný.

Opět se ukazuje že DP je na hony před HDMI v jakékoli verzi. Ale stále se tady to klíště přisáté drží.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Gembler

HDMI je zlo, tvrdim to už leta, ale dokud tv nezačne využívat dp, tak máme smůlu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ODSakEda

problém "zla" byl i na berdrech grafických karet a PC monitorů a ne jen výrobců klasické AV elektroniky jako je TV, neb nejenže TV neměly DP, natož verzi 1.2a, pro přenost UHD až 4k, ale grafiky schopné sice výkonem spočítat 4k dlouho neměly DP 1.2a a pak je sice měly, ale to zase neměly PC monitory, množily se v diskusích problémy se zobrazením, ale naštěští bylo pojítkem pro větší UHD úhlopříčku - čili nutně zatím jen a alespoň UHD TV :-/ , HDMI 2.0. :-)

Později sice dotáhly PC monitory s rozhraním a mnohé UHD začly mít konečně i patřičný DP, do té doby 4K mezi PC a monitory jaksi nefungovalo korektně a o 4k jste si mohl jen číst teoretizovat...

Navíc - je stále jediný!................ dostupný opravdu 4k (a nejen UHD) PC monitor (od LG: https://www.czc.cz/se-4k-a-5k-rozlisenim-monitory/produkty#q-c-0-f_20266...(4K%20UHD) odkaz na výběr 4k z CZC nějak nefunguje..., tak prostě na CZC zadškrtněte jen 4k! ;-) ) , který stále neumí po DP 4k 10bit v 50Hz :-( Pardon, teď koukám, že mi to "už" vyhledalo dokonce 2!... :-)) , ale druhý není jaksi cenově dostupný :-(... A HDMI má také, ale jen verzi 1.4.........

Tedy taky donedávna naprd :-( Neb kdysi moja GTX 980 měla HDMI 2.0/60fps :-) , ale zase ještě neměla DP 1.2a , nebo toneuměly monitory zatím, už si nepamatuji přesně tu patovou situaci v IT kdy grafiky předběhly monitory v ve 4k, a já už nechtěl déle čekat a šel do 42" IPS UHD TV s HDMI 2.0/60fps/60Hž (a na roztíl od PC monitorů jde nastavit i vše níže - tedy pro evropské necukané video - 50p!!!, i 25p, 24p, 48p, 30p atd Navíc Hz dle fs zdroje videa mi automaticky ovládá, a TV poslušně mění v mžiku, správě nastaven Mediaplayer Classic HC. To u většiny monitorů nejde zejéna neumí mnohé 50Hz :-( )

Ony si IT světy a elektronika konkurují a proto dlouho PC neměly HDMI 2.0 a TV zase DP. Já tedy děkuji prozatím alespoň HDMI 2.0, v dražších grafikách a lepších IPS TV, že mohu již nějakej ten rok koukat na moje 24Mpx fotečky na plnobarevné alespoň v 8Mpx (UHD) , jakou nejužší místo rozlišovací schopnosti obrazového řetězce. :-)

Jasně ideální by bylo aby oba světy (elektroniky i IT) měly obojí rozhraní - HDMI i DP schopné přenést ideálně 4k v plnách barvách a ideálně alespoň při 100fps/100Hz. (HDMI má zase výhodu v délce přenosu, což je u AV techniky důležité, u IT ani tak ne - tam stačí 1,5 kabel z monitoru pod stůl ;-) )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.