"Pokud hledáte kartu určenou především pro přehrávání videa..."
Tak si počkáme na něco v lowprofilu bez větráku. Tohle je furt kanón na vrabce a do miniskříní se to nevleze. Jenže než se dočkáme, tak už i ty nejstarší HTPC / SFF PC dožijí a nové procesory takovou kartu nepotřebují. Pokud se vůbec dočkáme, výrobci nějak tuhle kategorii zaspali a nejspíš už ji dohánět nebudou.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
"Pokud hledáte kartu určenou
PV https://diit.cz/profil/pv
12. 8. 2016 - 01:06https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse"Pokud hledáte kartu určenou především pro přehrávání videa..."
Tak si počkáme na něco v lowprofilu bez větráku. Tohle je furt kanón na vrabce a do miniskříní se to nevleze. Jenže než se dočkáme, tak už i ty nejstarší HTPC / SFF PC dožijí a nové procesory takovou kartu nepotřebují. Pokud se vůbec dočkáme, výrobci nějak tuhle kategorii zaspali a nejspíš už ji dohánět nebudou.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919689
+
Nezaspali, naopak si dobre uvedomuji to co si napsal - "nové procesory takovou kartu nepotřebují" a stare pc nikoho (z vyrobcu) nezajimaji.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"výrobci nějak tuhle
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
12. 8. 2016 - 07:35https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse"výrobci nějak tuhle kategorii zaspali"
Nezaspali, naopak si dobre uvedomuji to co si napsal - "nové procesory takovou kartu nepotřebují" a stare pc nikoho (z vyrobcu) nezajimaji.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919707
+
To je otázka, proč nezajímají. Kodek h.265 je celkem nová záležitost a i v relativně nedávných procesorech nezbývá, než to přehrávat softwarově na plný knedlík a řev větráku, zejména ve 4k. Ještě několik let by se takový lowend prodával celkem slušně.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
To je otázka, proč nezajímají
PV https://diit.cz/profil/pv
12. 8. 2016 - 11:01https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseTo je otázka, proč nezajímají. Kodek h.265 je celkem nová záležitost a i v relativně nedávných procesorech nezbývá, než to přehrávat softwarově na plný knedlík a řev větráku, zejména ve 4k. Ještě několik let by se takový lowend prodával celkem slušně. https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919787
+
Tohle bude spíš ideální karta pro ty, kdo chtějí kromě YouTube i jednou za čas něco zahrát a netrvají na „high“ nastavení.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Tohle bude spíš ideální karta
IT Joker https://diit.cz/profil/it-joker
12. 8. 2016 - 10:02https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseTohle bude spíš ideální karta pro ty, kdo chtějí kromě YouTube i jednou za čas něco zahrát a netrvají na „high“ nastavení.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919767
+
a kde je ten graf ve 4k videu? zajimavbe ze nektere grafi jsou bez GTX1060 a nektere s,uz jen to hovori o kvalite testu at zije red komando
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
a kde je ten graf ve 4k videu
Jiří Dupal https://diit.cz/profil/dupaljiri
12. 8. 2016 - 01:08https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskusea kde je ten graf ve 4k videu? zajimavbe ze nektere grafi jsou bez GTX1060 a nektere s,uz jen to hovori o kvalite testu at zije red komandohttps://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919691
+
v tom samym co 1080p :) mrkni cca do pulky na 2160p :)
1060 vidim vsude kde je spotreba a video, herni neni, stejne jako rx480, ale proc taky kdyz je vykonem jinde ...
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
v tom samym co 1080p :) mrkni
cyberreality https://diit.cz/profil/cyberreality
12. 8. 2016 - 06:45https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskusev tom samym co 1080p :) mrkni cca do pulky na 2160p :)
1060 vidim vsude kde je spotreba a video, herni neni, stejne jako rx480, ale proc taky kdyz je vykonem jinde ...https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919695
+
Ale vôbec, 120 mm2 jadro na tak nízkej frekvencii s tak nízkym výkonom malo mať spotrebu na úrovni mobilných/tabletových SOC.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Potrebovali 120 mm2 14nm
Dolan https://diit.cz/profil/jogar-gobz
12. 8. 2016 - 07:41https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskusePotrebovali 120 mm2 14nm jadro aby sa v spotrebe priblížili 220 mm2 28nm GTX950? Preboha však podľa sľubov od AMD to malo mať spotrebu o 54W nižšiu pri rovnakom výkone!!! http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/01/AMD-Polaris-16.jpg
Takže AMD si "tak trocha vymýšľalo"!!!
Ale vôbec, 120 mm2 jadro na tak nízkej frekvencii s tak nízkym výkonom malo mať spotrebu na úrovni mobilných/tabletových SOC. https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919713
+
„to malo mať spotrebu o 54W nižšiu pri rovnakom výkone!!!“
…ve StarWars Battlefront při zapnuté vertikální synchronizaci na 60Hz LCD. Máš nějaký odkaz, který by dokazoval, že to není pravda?
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
„to malo mať spotrebu o 54W
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 8. 2016 - 09:25https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse„to malo mať spotrebu o 54W nižšiu pri rovnakom výkone!!!“
…ve StarWars Battlefront při zapnuté vertikální synchronizaci na 60Hz LCD. Máš nějaký odkaz, který by dokazoval, že to není pravda?https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919745
+
Vo väčšine testov ktoré som videl má Polaris nižší výkon ako GTX950 s tým, že obe karty sú ďaleko od 60fps, o vsync teda nemôže byť ani reč.
A pritom má 950 nižšiu spotrebu (sú aj weby ktoré uvádzajú že má nižšiu spotrebu Polaris, ale žiaden si nedovolil uviesť rozdiel 54W!!!)
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Máš nejaký dôkaz toho, že by
Dolan https://diit.cz/profil/jogar-gobz
12. 8. 2016 - 09:49https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseMáš nejaký dôkaz toho, že by AMD neklamalo?
Vo väčšine testov ktoré som videl má Polaris nižší výkon ako GTX950 s tým, že obe karty sú ďaleko od 60fps, o vsync teda nemôže byť ani reč.
A pritom má 950 nižšiu spotrebu (sú aj weby ktoré uvádzajú že má nižšiu spotrebu Polaris, ale žiaden si nedovolil uviesť rozdiel 54W!!!)https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919757
+
Říká ti něco presumpce neviny? Dokazuje se vina, ne nevina. Až předložíš důkaz, že výsledky testu - který mimochodem desítky lidí viděli osobně a mohli si ho sami na těch sestavách spustit - byly zkreslené, pak se můžeme bavit dál. Že má omezení FPS výraznější vliv na pokles spotřeby na Radeonech než na GeForce, je známý fakt. Proto ho taky AMD propaguje. http://core0.staticworld.net/images/article/2015/06/power-draw-dirt-rall...
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
„Máš nejaký dôkaz toho, že by
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 8. 2016 - 10:09https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse„Máš nejaký dôkaz toho, že by AMD neklamalo?“
Říká ti něco presumpce neviny? Dokazuje se vina, ne nevina. Až předložíš důkaz, že výsledky testu - který mimochodem desítky lidí viděli osobně a mohli si ho sami na těch sestavách spustit - byly zkreslené, pak se můžeme bavit dál. Že má omezení FPS výraznější vliv na pokles spotřeby na Radeonech než na GeForce, je známý fakt. Proto ho taky AMD propaguje.
http://core0.staticworld.net/images/article/2015/06/power-draw-dirt-rally-100594262-orig.pnghttps://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919771
+
Už jsem to tu psal x-krát. Když se dělají testy, grafiky jedou na max to jest s nejhorší efektivitou jakou výrobce po zdravé úvaze zvolil. Když člověk nepotřebuje víc jak 60fps, ušetří nemálo tepla,hluku a wattů. Sám mám FPS limit na 100Hz, víc je problém dosáhnout kuli enginům a osobně ani rozdíl mezi 100 a 120Hz nepoznám(nebo velmi těžko), kdežto 80 a 100Hz poznám s přehledem. Tradičně v poklidnějších hrách mám 60Hz. A rázem se ta grafika ani pořádně neohřeje. Dlouhodobé zkušenosti z HD7950.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Už jsem to tu psal x-krát.
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
12. 8. 2016 - 11:32https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseUž jsem to tu psal x-krát. Když se dělají testy, grafiky jedou na max to jest s nejhorší efektivitou jakou výrobce po zdravé úvaze zvolil. Když člověk nepotřebuje víc jak 60fps, ušetří nemálo tepla,hluku a wattů. Sám mám FPS limit na 100Hz, víc je problém dosáhnout kuli enginům a osobně ani rozdíl mezi 100 a 120Hz nepoznám(nebo velmi těžko), kdežto 80 a 100Hz poznám s přehledem. Tradičně v poklidnějších hrách mám 60Hz. A rázem se ta grafika ani pořádně neohřeje. Dlouhodobé zkušenosti z HD7950.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919811
+
Ono jde spíš o to, že kartičku typu RX 460 si nepořídí člověk co má 144Hz monitor. Takže oříznout to na 60 fps mi u téhle karty naprosto dává smysl. A pak je ta příjemná spotřeba jak ji prezentuje AMD zajímavou výhodou.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Ono jde spíš o to, že
jožin https://diit.cz/profil/franta-jetel
12. 8. 2016 - 11:38https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseOno jde spíš o to, že kartičku typu RX 460 si nepořídí člověk co má 144Hz monitor. Takže oříznout to na 60 fps mi u téhle karty naprosto dává smysl. A pak je ta příjemná spotřeba jak ji prezentuje AMD zajímavou výhodou.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919829
+
Plus v náročnějších pasážích si čip může dovolit s taktem víc povyskočit, třeba když kolem člověka něco vybuchne, protože na začátku je jeho počáteční teplota nižší a na konci se zase rychle ochladí. Takže by minimální snímková frekvence měla být o něco vyšší.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Plus v náročnějších pasážích
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
15. 8. 2016 - 12:39https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskusePlus v náročnějších pasážích si čip může dovolit s taktem víc povyskočit, třeba když kolem člověka něco vybuchne, protože na začátku je jeho počáteční teplota nižší a na konci se zase rychle ochladí. Takže by minimální snímková frekvence měla být o něco vyšší.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920559
+
Neměl by ten článek být označen PR?? To těžkopádné dokazování energetické výhodnosti nových Radeonů je v článku tak okaté, až to bolí. :-( Jediné relevantní, co jsem se dozvěděl, je zajímavé chování grafik v závislosti na typu a počtu monitorů. Jinak bych raději nesrovnával, protože pokud se za použití nejnovějších technologií RX460 dostal zhruba na úroveň o generaci starší GTX950 (a to ještě autor článku zcela vynechal porovnání výkonu na watt), tak to za tak světoborný úspěch nepovažuji.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Neměl by ten článek být
Ludek Jelinek https://diit.cz/profil/ljelinek
12. 8. 2016 - 08:24https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseNeměl by ten článek být označen PR?? To těžkopádné dokazování energetické výhodnosti nových Radeonů je v článku tak okaté, až to bolí. :-( Jediné relevantní, co jsem se dozvěděl, je zajímavé chování grafik v závislosti na typu a počtu monitorů. Jinak bych raději nesrovnával, protože pokud se za použití nejnovějších technologií RX460 dostal zhruba na úroveň o generaci starší GTX950 (a to ještě autor článku zcela vynechal porovnání výkonu na watt), tak to za tak světoborný úspěch nepovažuji.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919717
+
Tak vzhledem k tomu, ze je RX460 vykonejsi nez GTX950 a ze zere min, tak je to asi jednoznacne dobry vysledek pro RX460.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Tak vzhledem k tomu, ze je
AndreasCZ https://diit.cz/profil/ondrej-ficner
12. 8. 2016 - 08:43https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseTak vzhledem k tomu, ze je RX460 vykonejsi nez GTX950 a ze zere min, tak je to asi jednoznacne dobry vysledek pro RX460.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919725
+
Výkonnější? U takových pleček (tohle přece nikdo nepovažuje za herní grafiku) má cenu porovnávat leda tak základní, a tudíž i nejlevnější, varianty. Takže RX460 2GB a GTX950 2GB. A tam, pokud dobře vidím, je RX460 výkonově pod GTX950, spotřeba je lepší u RX - ale tady má právě přijít na řadu porovnání výkonu/watt, což zde není, a je jen s velkým haló prezentováno, jak je architektura Polarisu právě v tomto poměru zcela porovnatelná s konkurencí. Opravdu je tak skvělá? I když je porovnáváno s výrobním procesem minulé generace a s architekturou, která byla vydána již před rokem? Já si to nemyslím. AMD pouze velice zapracovala a udělala obrovský skok, ale jen pouze v rámci svých architektur, aby dohnala konkurenci, na tom bude muset ještě zapracovat. Ale to autoři článků typu no-X nebo aDDmin (stejně to musí být jedna a táž osoba popř. dvojčata :-o ) vůbec neberou v potaz.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Výkonnější? U takových pleček
Ludek Jelinek https://diit.cz/profil/ljelinek
14. 8. 2016 - 15:17https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseVýkonnější? U takových pleček (tohle přece nikdo nepovažuje za herní grafiku) má cenu porovnávat leda tak základní, a tudíž i nejlevnější, varianty. Takže RX460 2GB a GTX950 2GB. A tam, pokud dobře vidím, je RX460 výkonově pod GTX950, spotřeba je lepší u RX - ale tady má právě přijít na řadu porovnání výkonu/watt, což zde není, a je jen s velkým haló prezentováno, jak je architektura Polarisu právě v tomto poměru zcela porovnatelná s konkurencí. Opravdu je tak skvělá? I když je porovnáváno s výrobním procesem minulé generace a s architekturou, která byla vydána již před rokem? Já si to nemyslím. AMD pouze velice zapracovala a udělala obrovský skok, ale jen pouze v rámci svých architektur, aby dohnala konkurenci, na tom bude muset ještě zapracovat. Ale to autoři článků typu no-X nebo aDDmin (stejně to musí být jedna a táž osoba popř. dvojčata :-o ) vůbec neberou v potaz.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920385
+
Ona je to vždy otázka úhlu pohledu - GTX950 je v nových hrách nepoužitelná (stará architektura, jen 2GB RAM), narozdíl od RX460, která nové věci jakžtakž ještě dá.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Ona je to vždy otázka úhlu
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
12. 8. 2016 - 09:05https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseOna je to vždy otázka úhlu pohledu - GTX950 je v nových hrách nepoužitelná (stará architektura, jen 2GB RAM), narozdíl od RX460, která nové věci jakžtakž ještě dá.
https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919731
+
jo gtx1060 je hlavne cenove jinde.. stoji dvakrat tolik (:
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
jo gtx1060 je hlavne cenove
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
12. 8. 2016 - 11:06https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskusejo gtx1060 je hlavne cenove jinde.. stoji dvakrat tolik (:https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919795
+
Proboha, co na takových plečkách jako GTX950 nebo RX460 chcete hrát? Nové hry, které by těžily z DX12, jistě nebudou vydávány pro taková ořezávátka a staré hry také nejsou nijak zvlášť k takovým grafikám friendly, pokud nenastavíte totální minima u všeho - takže vlastně degradujete to, co má grafika zobrazovat, tj. právě grafiku. Docela paradox, že jo? Snad mě ještě napadají tahovky jako šachy nebo staré civilizace, ale tam stačí asi jakákoliv integrovaná. Prostě mě pořád fascinuje, jak někdo u low-endu argumentuje hrami. Jistě, nějak se výkon otestovat musí, ale to je tak jediný důvod, proč na takových grafikách spouštět hry.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Proboha, co na takových
Ludek Jelinek https://diit.cz/profil/ljelinek
14. 8. 2016 - 15:24https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseProboha, co na takových plečkách jako GTX950 nebo RX460 chcete hrát? Nové hry, které by těžily z DX12, jistě nebudou vydávány pro taková ořezávátka a staré hry také nejsou nijak zvlášť k takovým grafikám friendly, pokud nenastavíte totální minima u všeho - takže vlastně degradujete to, co má grafika zobrazovat, tj. právě grafiku. Docela paradox, že jo? Snad mě ještě napadají tahovky jako šachy nebo staré civilizace, ale tam stačí asi jakákoliv integrovaná. Prostě mě pořád fascinuje, jak někdo u low-endu argumentuje hrami. Jistě, nějak se výkon otestovat musí, ale to je tak jediný důvod, proč na takových grafikách spouštět hry.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920387
+
neni pr spis tvuj post? podle tech grafu je rx460 v top-3 v peti testech spotreby ze sedmi.. ktery dalsi grafice se to podarilo? no.. zadny (:
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
neni pr spis tvuj post? podle
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
12. 8. 2016 - 09:09https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseneni pr spis tvuj post? podle tech grafu je rx460 v top-3 v peti testech spotreby ze sedmi.. ktery dalsi grafice se to podarilo? no.. zadny (:https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919737
+
A mnohem výkonnější 1060 ve 3 ze 6. Takže co to vypovídá? Pouze to, že nejnevýkonnější dedikované grafiky postavené na nové architektuře s novým výrobním procesem mají v 5ti testech ze 7mi nejnižší spotřebu. Což při porovnání s architekturou používající předchozí generaci výrobního procesoru popř. s architekturou na novém výrobním procesu, ale výkonem o několik délek dále, není nic moc, člověk by očekával plný počet bodů. V tuto chvíli má AMD tu výhodu, že nelze měřit srovnatelné technologické produkty, protože NV prostě nic pro low-end nemá.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A mnohem výkonnější 1060 ve 3
Ludek Jelinek https://diit.cz/profil/ljelinek
14. 8. 2016 - 15:40https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseA mnohem výkonnější 1060 ve 3 ze 6. Takže co to vypovídá? Pouze to, že nejnevýkonnější dedikované grafiky postavené na nové architektuře s novým výrobním procesem mají v 5ti testech ze 7mi nejnižší spotřebu. Což při porovnání s architekturou používající předchozí generaci výrobního procesoru popř. s architekturou na novém výrobním procesu, ale výkonem o několik délek dále, není nic moc, člověk by očekával plný počet bodů. V tuto chvíli má AMD tu výhodu, že nelze měřit srovnatelné technologické produkty, protože NV prostě nic pro low-end nemá.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920391
+
Porovnání výkonu na watt jsem nevynechal, ComputerBase ho vůbec netestuje. V případě karty, která není primárně určená pro hráče, je poměr herního výkonu na watt vcelku nepodstatný ukazatel.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Porovnání výkonu na watt jsem
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 8. 2016 - 09:22https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskusePorovnání výkonu na watt jsem nevynechal, ComputerBase ho vůbec netestuje. V případě karty, která není primárně určená pro hráče, je poměr herního výkonu na watt vcelku nepodstatný ukazatel.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919743
+
Mě by takový graf přišel zajímavý a v článku s tímto nadpisem bych jej i očekával. Podle většiny recenzí RX460 má horší výkon/watt než RX470 a ani výkon/cena není nic moc. Jediným štěstím téhle karty je absence NVidie v tomto cenovém segmentu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mě by takový graf přišel
Milan Bačík https://diit.cz/profil/mildaiv
12. 8. 2016 - 15:16https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseMě by takový graf přišel zajímavý a v článku s tímto nadpisem bych jej i očekával. Podle většiny recenzí RX460 má horší výkon/watt než RX470 a ani výkon/cena není nic moc. Jediným štěstím téhle karty je absence NVidie v tomto cenovém segmentu.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919967
+
Jj, to je právě dle mého ta prapodivnost závěrů tohoto článku. Zcela nesmyslně se zde totiž srovnávají nesrovnatelné produkty (protože konkurence prostě žádný nový low-end nemá) a výsledkem je tvrzení, jak jsou architektury obou konkurentů srovnatelné ohledně spotřeby. Dle mého je to právě bez srovnání poměru výkon/watt prostě nemožné a pokud autor článku toto neporovná, potom ani nemůže žádné závěry vyvodit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jj, to je právě dle mého ta
Ludek Jelinek https://diit.cz/profil/ljelinek
14. 8. 2016 - 15:47https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseJj, to je právě dle mého ta prapodivnost závěrů tohoto článku. Zcela nesmyslně se zde totiž srovnávají nesrovnatelné produkty (protože konkurence prostě žádný nový low-end nemá) a výsledkem je tvrzení, jak jsou architektury obou konkurentů srovnatelné ohledně spotřeby. Dle mého je to právě bez srovnání poměru výkon/watt prostě nemožné a pokud autor článku toto neporovná, potom ani nemůže žádné závěry vyvodit. https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920393
+
1. ako sa tu už píše na multimédia a filmovo-youtubácke využitie je toto vážne zbytočné kupovať...
2. vzhľadom k energetickej efektívnosti Pascal-ov som 100% presvedčený že rovnako výkonná konkurencia od nVidie bude jednoznačne úspornejšia - v priemere, nie všade samozrejme...
3. na tie multimédia a filmovo-youtubácke využitieby myslím bohate stačí nejaké 4C APU - AMD A8-7600 - menšia spotreba, cena, nároky na priestor...
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
1. ako sa tu už píše na
Maťko911 https://diit.cz/profil/matko-kolik
12. 8. 2016 - 09:09https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse1. ako sa tu už píše na multimédia a filmovo-youtubácke využitie je toto vážne zbytočné kupovať...
2. vzhľadom k energetickej efektívnosti Pascal-ov som 100% presvedčený že rovnako výkonná konkurencia od nVidie bude jednoznačne úspornejšia - v priemere, nie všade samozrejme...
3. na tie multimédia a filmovo-youtubácke využitieby myslím bohate stačí nejaké 4C APU - AMD A8-7600 - menšia spotreba, cena, nároky na priestor...https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919733
+
Kupovat v dnešní době Kaveri na video skutečně není dobrá rada. Hardwarově nepodporuje h.265 / HEVC a to ani profil Main8 a nepodporuje VP9, takže komplet vše pojede přes procesor. Pokud stream plynule přehraje, bude spotřeba několikanásobně vyšší.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Kupovat v dnešní době Kaveri
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 8. 2016 - 09:16https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseKupovat v dnešní době Kaveri na video skutečně není dobrá rada. Hardwarově nepodporuje h.265 / HEVC a to ani profil Main8 a nepodporuje VP9, takže komplet vše pojede přes procesor. Pokud stream plynule přehraje, bude spotřeba několikanásobně vyšší.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919741
+
Nechce sa mi veriť žeby na 15-20GB 1080p blue-ray ripy a 1080p/60fps youtube nebola A8 7600ka so svojou integrovanou GPU dostačujúca... Ale samozrejme že 4k@60fps je už iná pesnička...
a v prípadoch že ako píšeš to pôjde silovo cez CPU a spotreba bude vyššia než u RX460, pri cene - SR - od 120€ za RX460 máš s APU "predplatenú" energiu na 10 rokov :D
PS: kamarát funguje vyše roka na poje***** Celerone G1840@Intel HD Grafika, okrem youtube a 1080p filmov na tom nič nerobí a je maximálne spokojný - APU od AMD s násobne výkonnejšou grafikou to dá hravo. ...4k obsah je SR/CZ ešte v plienkach...
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Nechce sa mi veriť žeby na 15
Maťko911 https://diit.cz/profil/matko-kolik
12. 8. 2016 - 10:11https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseNechce sa mi veriť žeby na 15-20GB 1080p blue-ray ripy a 1080p/60fps youtube nebola A8 7600ka so svojou integrovanou GPU dostačujúca... Ale samozrejme že 4k@60fps je už iná pesnička...
a v prípadoch že ako píšeš to pôjde silovo cez CPU a spotreba bude vyššia než u RX460, pri cene - SR - od 120€ za RX460 máš s APU "predplatenú" energiu na 10 rokov :D
PS: kamarát funguje vyše roka na poje***** Celerone G1840@Intel HD Grafika, okrem youtube a 1080p filmov na tom nič nerobí a je maximálne spokojný - APU od AMD s násobne výkonnejšou grafikou to dá hravo. ...4k obsah je SR/CZ ešte v plienkach...https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919773
+
1. Tady není řeč o 1080p BR ripech, které zvládá hardwarově i devět let staré GPU, ale o hardwarové podpoře soudobých formátů. Z hlediska podpory videa je výhodnější pořídit GPU, které zvládá všechny formáty hardwarově, než přecházet na Kaveri platformu, která ze současného pohledu oproti pět let starým sestavám z hlediska podpory nejrozšířenějších formátů nic neřeší.
2. Pokud řešíme low-end, pak nelze čekat ani high-endový chladič procesoru, ani zdroj s kdovíjakou efektivitou. Takže nejde jen o samotnou energii, ale o hlučnost boxového chladiče, který bude tři hodiny v plné zátěži dekomprimovat stream (pokud to vůbec real-time zvládne) oproti řešení, při kterém bude CPU v idle a GPU do 20 wattů, což leckeré modely zvládnou odvést i pasivně.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
1. Tady není řeč o 1080p BR
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 8. 2016 - 11:00https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse1. Tady není řeč o 1080p BR ripech, které zvládá hardwarově i devět let staré GPU, ale o hardwarové podpoře soudobých formátů. Z hlediska podpory videa je výhodnější pořídit GPU, které zvládá všechny formáty hardwarově, než přecházet na Kaveri platformu, která ze současného pohledu oproti pět let starým sestavám z hlediska podpory nejrozšířenějších formátů nic neřeší.
2. Pokud řešíme low-end, pak nelze čekat ani high-endový chladič procesoru, ani zdroj s kdovíjakou efektivitou. Takže nejde jen o samotnou energii, ale o hlučnost boxového chladiče, který bude tři hodiny v plné zátěži dekomprimovat stream (pokud to vůbec real-time zvládne) oproti řešení, při kterém bude CPU v idle a GPU do 20 wattů, což leckeré modely zvládnou odvést i pasivně.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919791
+
No v 1. rade tebe ide o "hardwarové podpoře soudobých formátů" ale ja píšem o reálnom použití kde podľa mojich skúseností a toho čo majú známi je RX460 na multimédia úplne zbytočná - pozor, znova nepíšem o 4k@60fps a pod...
Ja sa totiž stretávam s praxou kde že kamarát Jano si od kamaráta Fera vezme na externom HDD pár 1080p mkv/mp4 filmov - nezriedka 720p a následne to doma pozerá na 24" LCD od PC, cez projektor či 1080p 120cm TV. Plus ten spomínaný youtube.
O streame, kodekoch, 4k a pod. nepadá ani slovo a nikoho to ani nezaujíma.
2. ale no tak, za ušetrených 120€ pri NEkupení RX460 sa tých 20-25€ na slušných chladič a uchladenie APU už len isto nájde...
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
No v 1. rade tebe ide o
Maťko911 https://diit.cz/profil/matko-kolik
12. 8. 2016 - 11:32https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseNo v 1. rade tebe ide o "hardwarové podpoře soudobých formátů" ale ja píšem o reálnom použití kde podľa mojich skúseností a toho čo majú známi je RX460 na multimédia úplne zbytočná - pozor, znova nepíšem o 4k@60fps a pod...
Ja sa totiž stretávam s praxou kde že kamarát Jano si od kamaráta Fera vezme na externom HDD pár 1080p mkv/mp4 filmov - nezriedka 720p a následne to doma pozerá na 24" LCD od PC, cez projektor či 1080p 120cm TV. Plus ten spomínaný youtube.
O streame, kodekoch, 4k a pod. nepadá ani slovo a nikoho to ani nezaujíma.
2. ale no tak, za ušetrených 120€ pri NEkupení RX460 sa tých 20-25€ na slušných chladič a uchladenie APU už len isto nájde... https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919807
+
Maťko, pozri som len taký vidiečan čo pasie ovce. Ani televízor nemám, kto by sa na tie somariny kukal. Ale poviem ti bratček, že sa mi server riadne zapotí ked má dekódovať H265, a transkódovat onfly do do spálne ale alebo v obivačke na projektor. Ešče aby viac streamov naraz.! Preto karta na dekódovanie a Boh dá aj na ekódovanie moderných formátov nieje zbytočnosť. Kubko aj s baranmi :-)
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Maťko, pozri som len taký
VCR33 https://diit.cz/profil/arcchecon
12. 8. 2016 - 13:28https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseMaťko, pozri som len taký vidiečan čo pasie ovce. Ani televízor nemám, kto by sa na tie somariny kukal. Ale poviem ti bratček, že sa mi server riadne zapotí ked má dekódovať H265, a transkódovat onfly do do spálne ale alebo v obivačke na projektor. Ešče aby viac streamov naraz.! Preto karta na dekódovanie a Boh dá aj na ekódovanie moderných formátov nieje zbytočnosť. Kubko aj s baranmi :-)https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919923
+
A samozrejme že koli prehrávaniu 4k a pod. sa na Kaveri prechádzať neoplatí, teda vo význame kompletnej výmeny inak DOSTAČUJÚCEHO kompu, mne ide hlavne len o to že na spomínané 4k/h.265/HEVC/ani netuším čo ešte bude postačovať aj o 1-2 segmetny slabšia grafika, nejaká dnes ešte len hypotetická RX450/440? so snáť plne pasívnym chladením (RX 440) a cenou nie 120€ ale 50-60-70€.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
A samozrejme že koli
Maťko911 https://diit.cz/profil/matko-kolik
12. 8. 2016 - 11:38https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseA samozrejme že koli prehrávaniu 4k a pod. sa na Kaveri prechádzať neoplatí, teda vo význame kompletnej výmeny inak DOSTAČUJÚCEHO kompu, mne ide hlavne len o to že na spomínané 4k/h.265/HEVC/ani netuším čo ešte bude postačovať aj o 1-2 segmetny slabšia grafika, nejaká dnes ešte len hypotetická RX450/440? so snáť plne pasívnym chladením (RX 440) a cenou nie 120€ ale 50-60-70€.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919833
+
Vzhledem k tomu, že AMD potvrdila, že v letošním roce nevydá víc než dvě samostatná GPU s architekturou Polaris - a ta už vydala (P10 a P11) - nemá smysl spekulovat o nižších modelech. Nic nenasvědčuje, že by nějaké mohly existovat. Pro nižší segment jsou APU. AMD těžko bude připravovat samostatnou Polaris se třeba 512 stream-procesory, když verze se 768 bude integrovaná v Zen APU. Pokud chce uživatel upgrade, který mu zajistí komplet podporu pro video, může buď vyměnit procesor a s ním desku a paměti, nebo si za zlomek ceny koupit nejlevnější grafickou kartu, která to podporuje. Tou je v současnosti Radeon RX 460.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Vzhledem k tomu, že AMD
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 8. 2016 - 12:54https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseVzhledem k tomu, že AMD potvrdila, že v letošním roce nevydá víc než dvě samostatná GPU s architekturou Polaris - a ta už vydala (P10 a P11) - nemá smysl spekulovat o nižších modelech. Nic nenasvědčuje, že by nějaké mohly existovat. Pro nižší segment jsou APU. AMD těžko bude připravovat samostatnou Polaris se třeba 512 stream-procesory, když verze se 768 bude integrovaná v Zen APU. Pokud chce uživatel upgrade, který mu zajistí komplet podporu pro video, může buď vyměnit procesor a s ním desku a paměti, nebo si za zlomek ceny koupit nejlevnější grafickou kartu, která to podporuje. Tou je v současnosti Radeon RX 460.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919889
+
Takže nás možná ještě letos čeká RX 465 se všemi aktivními CU?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Takže nás možná ještě letos
Milan Bačík https://diit.cz/profil/mildaiv
12. 8. 2016 - 15:18https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseTakže nás možná ještě letos čeká RX 465 se všemi aktivními CU?https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919969
+
Já bych to tipoval spíše na druhé podání u RX480/5 s dořešeným powermanagementem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já bych to tipoval spíše na
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
12. 8. 2016 - 17:23https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseJá bych to tipoval spíše na druhé podání u RX480/5 s dořešeným powermanagementem.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920049
+
Není podle těch grafů spíš vždycky lepší 4GB varianta? (Možná kromě ceny, ale ta se neporovnávala.)
Spotřeba mimo zátěž je prakticky stejná a v zátěži se zase skoro nikdy nevyplatí volit nižší spotřebu na úkor výkonu.
Fakt si někdo řekne „Sice se mi to seká, ale zase to o trochu míň žere“?
Jinak RX 460 vypadá na skvělou kartu pro moje požadavky- nízká spotřeba, možná by někdo mohl vyrobit i pasivní variantu, ale přitom na tom půjde občas i něco zahrát, když netrvám na maximálních detailech.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Není podle těch grafů spíš
IT Joker https://diit.cz/profil/it-joker
12. 8. 2016 - 10:00https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseNení podle těch grafů spíš vždycky lepší 4GB varianta? (Možná kromě ceny, ale ta se neporovnávala.)
Spotřeba mimo zátěž je prakticky stejná a v zátěži se zase skoro nikdy nevyplatí volit nižší spotřebu na úkor výkonu.
Fakt si někdo řekne „Sice se mi to seká, ale zase to o trochu míň žere“?
Jinak RX 460 vypadá na skvělou kartu pro moje požadavky- nízká spotřeba, možná by někdo mohl vyrobit i pasivní variantu, ale přitom na tom půjde občas i něco zahrát, když netrvám na maximálních detailech.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919763
+
no já si počkám s čím přijde ještě Nvidia a kdo mi nabídne LP verzi :-) samo že to musí být karta bez přídavného napájení... 750Ti je sic super, ale v mnoha hrách už dost pokulhává... i u 7DTD musím snižovat detaily a pod... Byť toto PC není primárně určeno pro hraní tak bych rád aspoň tu 7DTD na max tak jak sem zvyklý.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
no já si počkám s čím přijde
KOCHREN https://diit.cz/profil/kochren
12. 8. 2016 - 11:56https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseno já si počkám s čím přijde ještě Nvidia a kdo mi nabídne LP verzi :-) samo že to musí být karta bez přídavného napájení... 750Ti je sic super, ale v mnoha hrách už dost pokulhává... i u 7DTD musím snižovat detaily a pod... Byť toto PC není primárně určeno pro hraní tak bych rád aspoň tu 7DTD na max tak jak sem zvyklý. https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919847
+
12. 8. 2016 - 16:48https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseProsim... Jeden https://i2.wp.com/techaltar.com/wp-content/uploads/2016/06/FAH.png?resize=855%2C1024&ssl=1 a druhy https://i2.wp.com/techaltar.com/wp-content/uploads/2016/06/MonteCarlo.png?resize=787%2C1024&ssl=1https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920031
+
Ona je otázka zda bude při představení chipu avizovaný single slot. Zatím nikde nic ani po diskuzích v zahraničí, jen otázky. Pro malé skřínky víc než potřebný rozměr.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ona je otázka zda bude při
VCR33 https://diit.cz/profil/arcchecon
12. 8. 2016 - 13:21https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseOna je otázka zda bude při představení chipu avizovaný single slot. Zatím nikde nic ani po diskuzích v zahraničí, jen otázky. Pro malé skřínky víc než potřebný rozměr.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919917
+
Můžu se zeptat, kdo a kde avizoval single-slot? Karta předváděná při vydání byla dvouslotová (viz úvodní snímek).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Můžu se zeptat, kdo a kde
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 8. 2016 - 13:24https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseMůžu se zeptat, kdo a kde avizoval single-slot? Karta předváděná při vydání byla dvouslotová (viz úvodní snímek).https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919919
+
Původní PCB mělo single slot konektory. Proto tolik lidí doufá, že to někdo single vydá.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
http://cdn2.pcadvisor.co.uk
VCR33 https://diit.cz/profil/arcchecon
12. 8. 2016 - 14:04https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskusehttp://cdn2.pcadvisor.co.uk/cmsdata/features/3642524/amd_rx_460__470__480_release_date__price_and_specs_-_rx460_thumb.jpg
Lisa ji drží v levé ruce viz.:
http://hexus.net/media/uploaded/2016/6/04cd3e1b-0a2c-46fd-8303-2407d7636d72.jpg
Původní PCB mělo single slot konektory. Proto tolik lidí doufá, že to někdo single vydá.
https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919933
+
Ne, to není single-slot chladič a AMD to ani netvrdila.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ne, to není single-slot
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 8. 2016 - 22:53https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseNe, to není single-slot chladič a AMD to ani netvrdila.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920123
+
Máte pravdu není to single chladič, je to single bracket. https://community.amd.com/thread/201732
- přímo od fandů AMD. V rámci udržení diskuze na dospělé úrovni Vám dávám za pravdu. A raději s některými AMD fandy budu čekat na překvapení, jestli se singleslot chlazení někdo ujme. To v diskusích za výrobce nevyřešíme :-).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Máte pravdu není to single
VCR33 https://diit.cz/profil/arcchecon
12. 8. 2016 - 23:33https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseMáte pravdu není to single chladič, je to single bracket.
https://community.amd.com/thread/201732
- přímo od fandů AMD. V rámci udržení diskuze na dospělé úrovni Vám dávám za pravdu. A raději s některými AMD fandy budu čekat na překvapení, jestli se singleslot chlazení někdo ujme. To v diskusích za výrobce nevyřešíme :-).https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920131
+
Ono záleží (spíš než na rozhodnutí AMD) na tom, zda výrobci cítí po takovém modelu poptávku. A obávám se, že nebude příliš silná. Single-slot chlazení omezuje potenciální výkon a komu nejde o výkon, zase většinou vystačí s integrovaným GPU. Single-slot chladiče se častěji než v produktech pro desktop objevují v profi sféře, kde se zase tolik neřeší hlučnost.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ono záleží (spíš než na
no-X https://diit.cz/autor/no-x
13. 8. 2016 - 19:37https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseOno záleží (spíš než na rozhodnutí AMD) na tom, zda výrobci cítí po takovém modelu poptávku. A obávám se, že nebude příliš silná. Single-slot chlazení omezuje potenciální výkon a komu nejde o výkon, zase většinou vystačí s integrovaným GPU. Single-slot chladiče se častěji než v produktech pro desktop objevují v profi sféře, kde se zase tolik neřeší hlučnost.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920301
+
Tady je to vidět z profilu s odlišným chladičem. Tj. záleželo by na výrobci co na to přilepí za chladič.. Kdyby taková PCB byla pravda..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
http://cdn.videocardz.com/1
VCR33 https://diit.cz/profil/arcchecon
12. 8. 2016 - 14:12https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskusehttp://cdn.videocardz.com/1/2016/07/AMD-Radeon-RX-460-basic-specs.jpg
http://cdn.videocardz.com/1/2016/07/AMD-Radeon-RX-460-showcase-900x506.jpg
Tady je to vidět z profilu s odlišným chladičem. Tj. záleželo by na výrobci co na to přilepí za chladič.. Kdyby taková PCB byla pravda..https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919935
+
S Radeonem RX 460 se AMD podařilo ukázat potenciál architektury Polaris při snižování spotřeby (a výkonu.)
Tak nejak.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
S Radeonem RX 460 se AMD
bager https://diit.cz/profil/bager
12. 8. 2016 - 15:43https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseS Radeonem RX 460 se AMD podařilo ukázat potenciál architektury Polaris při snižování spotřeby (a výkonu.)
Tak nejak.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-919985
+
Blahoželám vám ku ukážkovo demagogickému článku. Veď prečo si vybrať recenziu z tomshardware.com kde merajú skutočnú spotrebu grafík namiesto recenzie, kde merajú spotrebu celých zostáv, vrátane strát na predimenzovaných zdrojoch z nízkej záťaže.
Podľa toma, RX460 v kľude žerie 13W, pri prehrávaní BR 35W.
GTX 950 9W - BR nebolo merané
GTX 1060 kľud 9W, BR 10W
nVidia s výkonnejším čipom, s viac RAM má v kľude nižšiu spotrebu ako oproti nej, lacná, nevýkonná RX 460, ktorá v kľude spotrebováva skoro toľko, ako dvojjadrový Intel procesor v záťaži.
Kto chce prehrávanie 4K videa, za 120 Eur si môže kúpiť novú dosku, s novým Intel Celeron, prípadne Pentium a mať to úspornejšie a aj lacnejšie. Alebo počkať na nástupcu Atomov, tie by mali mať plnú HW podporu pre HEVC so spotrebou pár W. Dosky aj s procákom terajších gen. sa dajú kúpiť od cca 50 a viac Eur, čo je výrazne menej ako stojí RX 460 s obrovskou spotrebou pri prehrávaní videa.
AMD sklamalo na plnej čiare. Ani výkon, ani dobrá cena, ani energetická úspornosť.
Očakával som prekonanie starého Maxwellu, namiesto toho AMD predviedlo len priblíženie sa im. Čo by bolo fajn. Pred dvomi rokmi.
Vzhľadom k tomu, že mám PC zapnuté nonstop, 2 monitory, hrám len občas, AMD predviedlo absolútne plytvanie energiou počas nečinnosti. nVidia predviedla excelentnú prácu so spotrebou. 1060 utiahne aj 250W zdroj, podľa uživateľských recenzií ich ľudia dávajú aj do značkových mini PC s 225W zdrojmi a fungujú bez problémov. Grafika GTX 1060 vezme 120W, i3, prípadne i5 komplet pod 80W.
Cenovo RX 480 a GTX 1060 sú na tom rovnako. Spotrebou je AMD vyššie o 50W a výkon nižšie.
Keď si uvedomím, že som kvôli tomu čakal skoro rok, ten hype AMD bol neskutočný, sklamanie skutočne veľké.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Blahoželám vám ku ukážkovo
Jan Kozoroh https://diit.cz/profil/discepto
12. 8. 2016 - 19:32https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseBlahoželám vám ku ukážkovo demagogickému článku. Veď prečo si vybrať recenziu z tomshardware.com kde merajú skutočnú spotrebu grafík namiesto recenzie, kde merajú spotrebu celých zostáv, vrátane strát na predimenzovaných zdrojoch z nízkej záťaže.
Podľa toma, RX460 v kľude žerie 13W, pri prehrávaní BR 35W.
GTX 950 9W - BR nebolo merané
GTX 1060 kľud 9W, BR 10W
http://www.tomshardware.com/reviews/amd-radeon-rx-460,4707-5.html
http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia-geforce-gtx-1060-pascal,4679-6.html
nVidia s výkonnejším čipom, s viac RAM má v kľude nižšiu spotrebu ako oproti nej, lacná, nevýkonná RX 460, ktorá v kľude spotrebováva skoro toľko, ako dvojjadrový Intel procesor v záťaži.
Kto chce prehrávanie 4K videa, za 120 Eur si môže kúpiť novú dosku, s novým Intel Celeron, prípadne Pentium a mať to úspornejšie a aj lacnejšie. Alebo počkať na nástupcu Atomov, tie by mali mať plnú HW podporu pre HEVC so spotrebou pár W. Dosky aj s procákom terajších gen. sa dajú kúpiť od cca 50 a viac Eur, čo je výrazne menej ako stojí RX 460 s obrovskou spotrebou pri prehrávaní videa.
AMD sklamalo na plnej čiare. Ani výkon, ani dobrá cena, ani energetická úspornosť.
Očakával som prekonanie starého Maxwellu, namiesto toho AMD predviedlo len priblíženie sa im. Čo by bolo fajn. Pred dvomi rokmi.
Vzhľadom k tomu, že mám PC zapnuté nonstop, 2 monitory, hrám len občas, AMD predviedlo absolútne plytvanie energiou počas nečinnosti. nVidia predviedla excelentnú prácu so spotrebou. 1060 utiahne aj 250W zdroj, podľa uživateľských recenzií ich ľudia dávajú aj do značkových mini PC s 225W zdrojmi a fungujú bez problémov. Grafika GTX 1060 vezme 120W, i3, prípadne i5 komplet pod 80W.
Cenovo RX 480 a GTX 1060 sú na tom rovnako. Spotrebou je AMD vyššie o 50W a výkon nižšie.
Keď si uvedomím, že som kvôli tomu čakal skoro rok, ten hype AMD bol neskutočný, sklamanie skutočne veľké.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920073
+
Ku tomu nadšeniu z prehrávania HEVC, okrem intel dosiek a procákov, HEVC zvládajú nové LCD TV a veľké množstvo lacných USB ARM tyčiniek. Za 40-100 Eur, podľa konštrukcie. Netreba na to žravú, drahú AMD grafiku. Stačí si len skontrolovať procesor a jeho dáta v technickom liste.
To pre prípad, že by niekto bežal rýchlo kúpiť RX 460 do HTPC len kvôli prehrávaniu HEVC videa. To zvládajú ARMy od roku 2014-2015, napr. MT8163.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Ku tomu nadšeniu z
Jan Kozoroh https://diit.cz/profil/discepto
12. 8. 2016 - 19:46https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseKu tomu nadšeniu z prehrávania HEVC, okrem intel dosiek a procákov, HEVC zvládajú nové LCD TV a veľké množstvo lacných USB ARM tyčiniek. Za 40-100 Eur, podľa konštrukcie. Netreba na to žravú, drahú AMD grafiku. Stačí si len skontrolovať procesor a jeho dáta v technickom liste.
To pre prípad, že by niekto bežal rýchlo kúpiť RX 460 do HTPC len kvôli prehrávaniu HEVC videa. To zvládajú ARMy od roku 2014-2015, napr. MT8163.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920077
+
Z ARMů rozhodně oasmijádra založená na Cortex A53 např. RK3368 v krabičce Zidoo X6 PRO cca 77 USD. na stejné bázi v domácnosti běží 2 telefony, přehrávače, tablet. Tyhle hračky jako klienti přehrávají obraz, pokud ale chcete ušetřit přenosové pásmo WIFI a do zařízení posíláte transkódovaný stream, pak nastupuje platforma X86 se všemi výhodami (absolutní výkon) a nevýhodami (energetická náročnost). DO HTPC serveru rozhodně výkonné (výkonné ve hrách automaticky nerovná se přiměřeně výkonné pro server, vhodnost se zde pozuzuje podle jiných parametrů než testy ve hrách) grafiky patří, ovšem ne v roli pouhého přehrávače, ale v roli akcelerační a výpočetní karty. Do HTPC překrávače by byl ideální nějaký APU na bázi ZEN,který nahradí řešení postavené na APU KABINI, ale ten je v nedohlednu. Podotýkám, že všechna technická řešení uvedená v tomto příspěvku reálně v praxi provozuji /kromě neexistujícího ZENU/ tak mohu reagovat na věcné dotazy.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Z ARMů rozhodně oasmijádra
VCR33 https://diit.cz/profil/arcchecon
12. 8. 2016 - 23:07https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseZ ARMů rozhodně oasmijádra založená na Cortex A53 např. RK3368 v krabičce Zidoo X6 PRO cca 77 USD. na stejné bázi v domácnosti běží 2 telefony, přehrávače, tablet. Tyhle hračky jako klienti přehrávají obraz, pokud ale chcete ušetřit přenosové pásmo WIFI a do zařízení posíláte transkódovaný stream, pak nastupuje platforma X86 se všemi výhodami (absolutní výkon) a nevýhodami (energetická náročnost). DO HTPC serveru rozhodně výkonné (výkonné ve hrách automaticky nerovná se přiměřeně výkonné pro server, vhodnost se zde pozuzuje podle jiných parametrů než testy ve hrách) grafiky patří, ovšem ne v roli pouhého přehrávače, ale v roli akcelerační a výpočetní karty. Do HTPC překrávače by byl ideální nějaký APU na bázi ZEN,který nahradí řešení postavené na APU KABINI, ale ten je v nedohlednu. Podotýkám, že všechna technická řešení uvedená v tomto příspěvku reálně v praxi provozuji /kromě neexistujícího ZENU/ tak mohu reagovat na věcné dotazy.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920121
+
1. Žádný současně dostupný x86 procesor neobsahuje integrovanou grafiku, která by uměla hardwarově přehrávat HEVC s Main10 profilem při 60 FPS: http://diit.cz/clanek/4k-video-podpora-hardwaru
Buď nezvládá 60 FPS, nebo Main10 profil a přehrávání pak běží softwarově nebo jen částečně akcelerovaně, tzn. s několikanásobně vyšší spotřebou a roztočeným chladičem. Doporučovat Celerony, u kterých Intel neinzeruje ani částečnou akceleraci, je opravdu mimo mísu.
2. Testy, kde není měřena spotřeba celé sestavy, ale pouze grafické karty, nemají valnou vypovídací hodnotu, protože různé architektury a různé ovladače provádějí různé úkony hardwarově a softwarově. Převedení určité zátěže na procesor sice pěkně sníží spotřebu grafické karty, ale zvýší spotřebu procesoru.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
1. Žádný současně dostupný
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 8. 2016 - 23:12https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse1. Žádný současně dostupný x86 procesor neobsahuje integrovanou grafiku, která by uměla hardwarově přehrávat HEVC s Main10 profilem při 60 FPS:
http://diit.cz/clanek/4k-video-podpora-hardwaru
Buď nezvládá 60 FPS, nebo Main10 profil a přehrávání pak běží softwarově nebo jen částečně akcelerovaně, tzn. s několikanásobně vyšší spotřebou a roztočeným chladičem. Doporučovat Celerony, u kterých Intel neinzeruje ani částečnou akceleraci, je opravdu mimo mísu.
2. Testy, kde není měřena spotřeba celé sestavy, ale pouze grafické karty, nemají valnou vypovídací hodnotu, protože různé architektury a různé ovladače provádějí různé úkony hardwarově a softwarově. Převedení určité zátěže na procesor sice pěkně sníží spotřebu grafické karty, ale zvýší spotřebu procesoru.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920127
+
V idle? Žádný odborník nejsem, ale v idle asi dřepákuje i zbytek sestavy, ne? Takže spotřeba pouze karty je vcelku relevantní, pokud někdo nechává komp běžet 24h denně. A možná to nebude až tak zanedbatelná částka.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
V idle? Žádný odborník nejsem
Ludek Jelinek https://diit.cz/profil/ljelinek
14. 8. 2016 - 15:02https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseV idle? Žádný odborník nejsem, ale v idle asi dřepákuje i zbytek sestavy, ne? Takže spotřeba pouze karty je vcelku relevantní, pokud někdo nechává komp běžet 24h denně. A možná to nebude až tak zanedbatelná částka.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920379
+
Dotaz už tu padl. Taky by mne zajímalo, zda bude silent verze (pasiv). A ještě bych chtěl vědět, zda bude některý výrobce integrovat na kartu D/A převodník pro analogový monitor (D-SUB, nebo DVI-I). ☻
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Dotaz už tu padl. Taky by mne
Pe Le https://diit.cz/profil/pcmaker
12. 8. 2016 - 20:19https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseDotaz už tu padl. Taky by mne zajímalo, zda bude silent verze (pasiv). A ještě bych chtěl vědět, zda bude některý výrobce integrovat na kartu D/A převodník pro analogový monitor (D-SUB, nebo DVI-I). ☻https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920079
+
Je zvláštní, že 470tka má při přehvávání videa vyšší spotřebu (82 W), než 460tka (67 W). Čím je to způsobené, když mají stejný videoobvod?
460tka mi přijde jako dobrá volba pro majitele karet typu 7750, nízká spotřeba a hrát se na tom dá slušně.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Je zvláštní, že 470tka má při
Jon Snih https://diit.cz/profil/kornflejk
14. 8. 2016 - 18:04https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuseJe zvláštní, že 470tka má při přehvávání videa vyšší spotřebu (82 W), než 460tka (67 W). Čím je to způsobené, když mají stejný videoobvod?
460tka mi přijde jako dobrá volba pro majitele karet typu 7750, nízká spotřeba a hrát se na tom dá slušně.https://diit.cz/clanek/radeon-rx-460-spotreba-recenze/diskuse#comment-920399
+
"Pokud hledáte kartu určenou především pro přehrávání videa..."
Tak si počkáme na něco v lowprofilu bez větráku. Tohle je furt kanón na vrabce a do miniskříní se to nevleze. Jenže než se dočkáme, tak už i ty nejstarší HTPC / SFF PC dožijí a nové procesory takovou kartu nepotřebují. Pokud se vůbec dočkáme, výrobci nějak tuhle kategorii zaspali a nejspíš už ji dohánět nebudou.
"výrobci nějak tuhle kategorii zaspali"
Nezaspali, naopak si dobre uvedomuji to co si napsal - "nové procesory takovou kartu nepotřebují" a stare pc nikoho (z vyrobcu) nezajimaji.
To je otázka, proč nezajímají. Kodek h.265 je celkem nová záležitost a i v relativně nedávných procesorech nezbývá, než to přehrávat softwarově na plný knedlík a řev větráku, zejména ve 4k. Ještě několik let by se takový lowend prodával celkem slušně.
Tohle bude spíš ideální karta pro ty, kdo chtějí kromě YouTube i jednou za čas něco zahrát a netrvají na „high“ nastavení.
a kde je ten graf ve 4k videu? zajimavbe ze nektere grafi jsou bez GTX1060 a nektere s,uz jen to hovori o kvalite testu at zije red komando
v tom samym co 1080p :) mrkni cca do pulky na 2160p :)
1060 vidim vsude kde je spotreba a video, herni neni, stejne jako rx480, ale proc taky kdyz je vykonem jinde ...
Tak mě napadá, půjde na Polaris 11 ty vyřazené CU zapnout?
Potrebovali 120 mm2 14nm jadro aby sa v spotrebe priblížili 220 mm2 28nm GTX950? Preboha však podľa sľubov od AMD to malo mať spotrebu o 54W nižšiu pri rovnakom výkone!!! http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/01/AMD-Polaris-16.jpg
Takže AMD si "tak trocha vymýšľalo"!!!
Ale vôbec, 120 mm2 jadro na tak nízkej frekvencii s tak nízkym výkonom malo mať spotrebu na úrovni mobilných/tabletových SOC.
„to malo mať spotrebu o 54W nižšiu pri rovnakom výkone!!!“
…ve StarWars Battlefront při zapnuté vertikální synchronizaci na 60Hz LCD. Máš nějaký odkaz, který by dokazoval, že to není pravda?
Máš nejaký dôkaz toho, že by AMD neklamalo?
Vo väčšine testov ktoré som videl má Polaris nižší výkon ako GTX950 s tým, že obe karty sú ďaleko od 60fps, o vsync teda nemôže byť ani reč.
A pritom má 950 nižšiu spotrebu (sú aj weby ktoré uvádzajú že má nižšiu spotrebu Polaris, ale žiaden si nedovolil uviesť rozdiel 54W!!!)
„Máš nejaký dôkaz toho, že by AMD neklamalo?“
Říká ti něco presumpce neviny? Dokazuje se vina, ne nevina. Až předložíš důkaz, že výsledky testu - který mimochodem desítky lidí viděli osobně a mohli si ho sami na těch sestavách spustit - byly zkreslené, pak se můžeme bavit dál. Že má omezení FPS výraznější vliv na pokles spotřeby na Radeonech než na GeForce, je známý fakt. Proto ho taky AMD propaguje.
http://core0.staticworld.net/images/article/2015/06/power-draw-dirt-rall...
Už jsem to tu psal x-krát. Když se dělají testy, grafiky jedou na max to jest s nejhorší efektivitou jakou výrobce po zdravé úvaze zvolil. Když člověk nepotřebuje víc jak 60fps, ušetří nemálo tepla,hluku a wattů. Sám mám FPS limit na 100Hz, víc je problém dosáhnout kuli enginům a osobně ani rozdíl mezi 100 a 120Hz nepoznám(nebo velmi těžko), kdežto 80 a 100Hz poznám s přehledem. Tradičně v poklidnějších hrách mám 60Hz. A rázem se ta grafika ani pořádně neohřeje. Dlouhodobé zkušenosti z HD7950.
Ono jde spíš o to, že kartičku typu RX 460 si nepořídí člověk co má 144Hz monitor. Takže oříznout to na 60 fps mi u téhle karty naprosto dává smysl. A pak je ta příjemná spotřeba jak ji prezentuje AMD zajímavou výhodou.
Plus v náročnějších pasážích si čip může dovolit s taktem víc povyskočit, třeba když kolem člověka něco vybuchne, protože na začátku je jeho počáteční teplota nižší a na konci se zase rychle ochladí. Takže by minimální snímková frekvence měla být o něco vyšší.
Neměl by ten článek být označen PR?? To těžkopádné dokazování energetické výhodnosti nových Radeonů je v článku tak okaté, až to bolí. :-( Jediné relevantní, co jsem se dozvěděl, je zajímavé chování grafik v závislosti na typu a počtu monitorů. Jinak bych raději nesrovnával, protože pokud se za použití nejnovějších technologií RX460 dostal zhruba na úroveň o generaci starší GTX950 (a to ještě autor článku zcela vynechal porovnání výkonu na watt), tak to za tak světoborný úspěch nepovažuji.
Tak vzhledem k tomu, ze je RX460 vykonejsi nez GTX950 a ze zere min, tak je to asi jednoznacne dobry vysledek pro RX460.
Výkonnější? U takových pleček (tohle přece nikdo nepovažuje za herní grafiku) má cenu porovnávat leda tak základní, a tudíž i nejlevnější, varianty. Takže RX460 2GB a GTX950 2GB. A tam, pokud dobře vidím, je RX460 výkonově pod GTX950, spotřeba je lepší u RX - ale tady má právě přijít na řadu porovnání výkonu/watt, což zde není, a je jen s velkým haló prezentováno, jak je architektura Polarisu právě v tomto poměru zcela porovnatelná s konkurencí. Opravdu je tak skvělá? I když je porovnáváno s výrobním procesem minulé generace a s architekturou, která byla vydána již před rokem? Já si to nemyslím. AMD pouze velice zapracovala a udělala obrovský skok, ale jen pouze v rámci svých architektur, aby dohnala konkurenci, na tom bude muset ještě zapracovat. Ale to autoři článků typu no-X nebo aDDmin (stejně to musí být jedna a táž osoba popř. dvojčata :-o ) vůbec neberou v potaz.
Ona je to vždy otázka úhlu pohledu - GTX950 je v nových hrách nepoužitelná (stará architektura, jen 2GB RAM), narozdíl od RX460, která nové věci jakžtakž ještě dá.
No právě jakž takž .....a 1060 je jinde
jo gtx1060 je hlavne cenove jinde.. stoji dvakrat tolik (:
Proboha, co na takových plečkách jako GTX950 nebo RX460 chcete hrát? Nové hry, které by těžily z DX12, jistě nebudou vydávány pro taková ořezávátka a staré hry také nejsou nijak zvlášť k takovým grafikám friendly, pokud nenastavíte totální minima u všeho - takže vlastně degradujete to, co má grafika zobrazovat, tj. právě grafiku. Docela paradox, že jo? Snad mě ještě napadají tahovky jako šachy nebo staré civilizace, ale tam stačí asi jakákoliv integrovaná. Prostě mě pořád fascinuje, jak někdo u low-endu argumentuje hrami. Jistě, nějak se výkon otestovat musí, ale to je tak jediný důvod, proč na takových grafikách spouštět hry.
neni pr spis tvuj post? podle tech grafu je rx460 v top-3 v peti testech spotreby ze sedmi.. ktery dalsi grafice se to podarilo? no.. zadny (:
A mnohem výkonnější 1060 ve 3 ze 6. Takže co to vypovídá? Pouze to, že nejnevýkonnější dedikované grafiky postavené na nové architektuře s novým výrobním procesem mají v 5ti testech ze 7mi nejnižší spotřebu. Což při porovnání s architekturou používající předchozí generaci výrobního procesoru popř. s architekturou na novém výrobním procesu, ale výkonem o několik délek dále, není nic moc, člověk by očekával plný počet bodů. V tuto chvíli má AMD tu výhodu, že nelze měřit srovnatelné technologické produkty, protože NV prostě nic pro low-end nemá.
Porovnání výkonu na watt jsem nevynechal, ComputerBase ho vůbec netestuje. V případě karty, která není primárně určená pro hráče, je poměr herního výkonu na watt vcelku nepodstatný ukazatel.
Mě by takový graf přišel zajímavý a v článku s tímto nadpisem bych jej i očekával. Podle většiny recenzí RX460 má horší výkon/watt než RX470 a ani výkon/cena není nic moc. Jediným štěstím téhle karty je absence NVidie v tomto cenovém segmentu.
Jj, to je právě dle mého ta prapodivnost závěrů tohoto článku. Zcela nesmyslně se zde totiž srovnávají nesrovnatelné produkty (protože konkurence prostě žádný nový low-end nemá) a výsledkem je tvrzení, jak jsou architektury obou konkurentů srovnatelné ohledně spotřeby. Dle mého je to právě bez srovnání poměru výkon/watt prostě nemožné a pokud autor článku toto neporovná, potom ani nemůže žádné závěry vyvodit.
1. ako sa tu už píše na multimédia a filmovo-youtubácke využitie je toto vážne zbytočné kupovať...
2. vzhľadom k energetickej efektívnosti Pascal-ov som 100% presvedčený že rovnako výkonná konkurencia od nVidie bude jednoznačne úspornejšia - v priemere, nie všade samozrejme...
3. na tie multimédia a filmovo-youtubácke využitieby myslím bohate stačí nejaké 4C APU - AMD A8-7600 - menšia spotreba, cena, nároky na priestor...
Kupovat v dnešní době Kaveri na video skutečně není dobrá rada. Hardwarově nepodporuje h.265 / HEVC a to ani profil Main8 a nepodporuje VP9, takže komplet vše pojede přes procesor. Pokud stream plynule přehraje, bude spotřeba několikanásobně vyšší.
Nechce sa mi veriť žeby na 15-20GB 1080p blue-ray ripy a 1080p/60fps youtube nebola A8 7600ka so svojou integrovanou GPU dostačujúca... Ale samozrejme že 4k@60fps je už iná pesnička...
a v prípadoch že ako píšeš to pôjde silovo cez CPU a spotreba bude vyššia než u RX460, pri cene - SR - od 120€ za RX460 máš s APU "predplatenú" energiu na 10 rokov :D
PS: kamarát funguje vyše roka na poje***** Celerone G1840@Intel HD Grafika, okrem youtube a 1080p filmov na tom nič nerobí a je maximálne spokojný - APU od AMD s násobne výkonnejšou grafikou to dá hravo. ...4k obsah je SR/CZ ešte v plienkach...
1. Tady není řeč o 1080p BR ripech, které zvládá hardwarově i devět let staré GPU, ale o hardwarové podpoře soudobých formátů. Z hlediska podpory videa je výhodnější pořídit GPU, které zvládá všechny formáty hardwarově, než přecházet na Kaveri platformu, která ze současného pohledu oproti pět let starým sestavám z hlediska podpory nejrozšířenějších formátů nic neřeší.
2. Pokud řešíme low-end, pak nelze čekat ani high-endový chladič procesoru, ani zdroj s kdovíjakou efektivitou. Takže nejde jen o samotnou energii, ale o hlučnost boxového chladiče, který bude tři hodiny v plné zátěži dekomprimovat stream (pokud to vůbec real-time zvládne) oproti řešení, při kterém bude CPU v idle a GPU do 20 wattů, což leckeré modely zvládnou odvést i pasivně.
No v 1. rade tebe ide o "hardwarové podpoře soudobých formátů" ale ja píšem o reálnom použití kde podľa mojich skúseností a toho čo majú známi je RX460 na multimédia úplne zbytočná - pozor, znova nepíšem o 4k@60fps a pod...
Ja sa totiž stretávam s praxou kde že kamarát Jano si od kamaráta Fera vezme na externom HDD pár 1080p mkv/mp4 filmov - nezriedka 720p a následne to doma pozerá na 24" LCD od PC, cez projektor či 1080p 120cm TV. Plus ten spomínaný youtube.
O streame, kodekoch, 4k a pod. nepadá ani slovo a nikoho to ani nezaujíma.
2. ale no tak, za ušetrených 120€ pri NEkupení RX460 sa tých 20-25€ na slušných chladič a uchladenie APU už len isto nájde...
Maťko, pozri som len taký vidiečan čo pasie ovce. Ani televízor nemám, kto by sa na tie somariny kukal. Ale poviem ti bratček, že sa mi server riadne zapotí ked má dekódovať H265, a transkódovat onfly do do spálne ale alebo v obivačke na projektor. Ešče aby viac streamov naraz.! Preto karta na dekódovanie a Boh dá aj na ekódovanie moderných formátov nieje zbytočnosť. Kubko aj s baranmi :-)
A samozrejme že koli prehrávaniu 4k a pod. sa na Kaveri prechádzať neoplatí, teda vo význame kompletnej výmeny inak DOSTAČUJÚCEHO kompu, mne ide hlavne len o to že na spomínané 4k/h.265/HEVC/ani netuším čo ešte bude postačovať aj o 1-2 segmetny slabšia grafika, nejaká dnes ešte len hypotetická RX450/440? so snáť plne pasívnym chladením (RX 440) a cenou nie 120€ ale 50-60-70€.
Vzhledem k tomu, že AMD potvrdila, že v letošním roce nevydá víc než dvě samostatná GPU s architekturou Polaris - a ta už vydala (P10 a P11) - nemá smysl spekulovat o nižších modelech. Nic nenasvědčuje, že by nějaké mohly existovat. Pro nižší segment jsou APU. AMD těžko bude připravovat samostatnou Polaris se třeba 512 stream-procesory, když verze se 768 bude integrovaná v Zen APU. Pokud chce uživatel upgrade, který mu zajistí komplet podporu pro video, může buď vyměnit procesor a s ním desku a paměti, nebo si za zlomek ceny koupit nejlevnější grafickou kartu, která to podporuje. Tou je v současnosti Radeon RX 460.
Takže nás možná ještě letos čeká RX 465 se všemi aktivními CU?
Já bych to tipoval spíše na druhé podání u RX480/5 s dořešeným powermanagementem.
Není podle těch grafů spíš vždycky lepší 4GB varianta? (Možná kromě ceny, ale ta se neporovnávala.)
Spotřeba mimo zátěž je prakticky stejná a v zátěži se zase skoro nikdy nevyplatí volit nižší spotřebu na úkor výkonu.
Fakt si někdo řekne „Sice se mi to seká, ale zase to o trochu míň žere“?
Jinak RX 460 vypadá na skvělou kartu pro moje požadavky- nízká spotřeba, možná by někdo mohl vyrobit i pasivní variantu, ale přitom na tom půjde občas i něco zahrát, když netrvám na maximálních detailech.
no já si počkám s čím přijde ještě Nvidia a kdo mi nabídne LP verzi :-) samo že to musí být karta bez přídavného napájení... 750Ti je sic super, ale v mnoha hrách už dost pokulhává... i u 7DTD musím snižovat detaily a pod... Byť toto PC není primárně určeno pro hraní tak bych rád aspoň tu 7DTD na max tak jak sem zvyklý.
Rád bych viděl graf porovnávájící RX480 oproti TitanuX při dvojnásobné preciznotsi výpočtů.
Prosim... Jeden https://i2.wp.com/techaltar.com/wp-content/uploads/2016/06/FAH.png?resiz... a druhy https://i2.wp.com/techaltar.com/wp-content/uploads/2016/06/MonteCarlo.pn...
Bude i pasivně chlazené provedení ?
Ona je otázka zda bude při představení chipu avizovaný single slot. Zatím nikde nic ani po diskuzích v zahraničí, jen otázky. Pro malé skřínky víc než potřebný rozměr.
Můžu se zeptat, kdo a kde avizoval single-slot? Karta předváděná při vydání byla dvouslotová (viz úvodní snímek).
http://cdn2.pcadvisor.co.uk/cmsdata/features/3642524/amd_rx_460__470__48...
Lisa ji drží v levé ruce viz.:
http://hexus.net/media/uploaded/2016/6/04cd3e1b-0a2c-46fd-8303-2407d7636...
Původní PCB mělo single slot konektory. Proto tolik lidí doufá, že to někdo single vydá.
Ne, to není single-slot chladič a AMD to ani netvrdila.
Máte pravdu není to single chladič, je to single bracket.
https://community.amd.com/thread/201732
- přímo od fandů AMD. V rámci udržení diskuze na dospělé úrovni Vám dávám za pravdu. A raději s některými AMD fandy budu čekat na překvapení, jestli se singleslot chlazení někdo ujme. To v diskusích za výrobce nevyřešíme :-).
Ono záleží (spíš než na rozhodnutí AMD) na tom, zda výrobci cítí po takovém modelu poptávku. A obávám se, že nebude příliš silná. Single-slot chlazení omezuje potenciální výkon a komu nejde o výkon, zase většinou vystačí s integrovaným GPU. Single-slot chladiče se častěji než v produktech pro desktop objevují v profi sféře, kde se zase tolik neřeší hlučnost.
http://cdn.videocardz.com/1/2016/07/AMD-Radeon-RX-460-basic-specs.jpg
http://cdn.videocardz.com/1/2016/07/AMD-Radeon-RX-460-showcase-900x506.jpg
Tady je to vidět z profilu s odlišným chladičem. Tj. záleželo by na výrobci co na to přilepí za chladič.. Kdyby taková PCB byla pravda..
S Radeonem RX 460 se AMD podařilo ukázat potenciál architektury Polaris při snižování spotřeby (a výkonu.)
Tak nejak.
pěknej článek. Doom... mmm mmm, zajímavé.
Blahoželám vám ku ukážkovo demagogickému článku. Veď prečo si vybrať recenziu z tomshardware.com kde merajú skutočnú spotrebu grafík namiesto recenzie, kde merajú spotrebu celých zostáv, vrátane strát na predimenzovaných zdrojoch z nízkej záťaže.
Podľa toma, RX460 v kľude žerie 13W, pri prehrávaní BR 35W.
GTX 950 9W - BR nebolo merané
GTX 1060 kľud 9W, BR 10W
http://www.tomshardware.com/reviews/amd-radeon-rx-460,4707-5.html
http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia-geforce-gtx-1060-pascal,4679-...
nVidia s výkonnejším čipom, s viac RAM má v kľude nižšiu spotrebu ako oproti nej, lacná, nevýkonná RX 460, ktorá v kľude spotrebováva skoro toľko, ako dvojjadrový Intel procesor v záťaži.
Kto chce prehrávanie 4K videa, za 120 Eur si môže kúpiť novú dosku, s novým Intel Celeron, prípadne Pentium a mať to úspornejšie a aj lacnejšie. Alebo počkať na nástupcu Atomov, tie by mali mať plnú HW podporu pre HEVC so spotrebou pár W. Dosky aj s procákom terajších gen. sa dajú kúpiť od cca 50 a viac Eur, čo je výrazne menej ako stojí RX 460 s obrovskou spotrebou pri prehrávaní videa.
AMD sklamalo na plnej čiare. Ani výkon, ani dobrá cena, ani energetická úspornosť.
Očakával som prekonanie starého Maxwellu, namiesto toho AMD predviedlo len priblíženie sa im. Čo by bolo fajn. Pred dvomi rokmi.
Vzhľadom k tomu, že mám PC zapnuté nonstop, 2 monitory, hrám len občas, AMD predviedlo absolútne plytvanie energiou počas nečinnosti. nVidia predviedla excelentnú prácu so spotrebou. 1060 utiahne aj 250W zdroj, podľa uživateľských recenzií ich ľudia dávajú aj do značkových mini PC s 225W zdrojmi a fungujú bez problémov. Grafika GTX 1060 vezme 120W, i3, prípadne i5 komplet pod 80W.
Cenovo RX 480 a GTX 1060 sú na tom rovnako. Spotrebou je AMD vyššie o 50W a výkon nižšie.
Keď si uvedomím, že som kvôli tomu čakal skoro rok, ten hype AMD bol neskutočný, sklamanie skutočne veľké.
Ku tomu nadšeniu z prehrávania HEVC, okrem intel dosiek a procákov, HEVC zvládajú nové LCD TV a veľké množstvo lacných USB ARM tyčiniek. Za 40-100 Eur, podľa konštrukcie. Netreba na to žravú, drahú AMD grafiku. Stačí si len skontrolovať procesor a jeho dáta v technickom liste.
To pre prípad, že by niekto bežal rýchlo kúpiť RX 460 do HTPC len kvôli prehrávaniu HEVC videa. To zvládajú ARMy od roku 2014-2015, napr. MT8163.
Z ARMů rozhodně oasmijádra založená na Cortex A53 např. RK3368 v krabičce Zidoo X6 PRO cca 77 USD. na stejné bázi v domácnosti běží 2 telefony, přehrávače, tablet. Tyhle hračky jako klienti přehrávají obraz, pokud ale chcete ušetřit přenosové pásmo WIFI a do zařízení posíláte transkódovaný stream, pak nastupuje platforma X86 se všemi výhodami (absolutní výkon) a nevýhodami (energetická náročnost). DO HTPC serveru rozhodně výkonné (výkonné ve hrách automaticky nerovná se přiměřeně výkonné pro server, vhodnost se zde pozuzuje podle jiných parametrů než testy ve hrách) grafiky patří, ovšem ne v roli pouhého přehrávače, ale v roli akcelerační a výpočetní karty. Do HTPC překrávače by byl ideální nějaký APU na bázi ZEN,který nahradí řešení postavené na APU KABINI, ale ten je v nedohlednu. Podotýkám, že všechna technická řešení uvedená v tomto příspěvku reálně v praxi provozuji /kromě neexistujícího ZENU/ tak mohu reagovat na věcné dotazy.
1. Žádný současně dostupný x86 procesor neobsahuje integrovanou grafiku, která by uměla hardwarově přehrávat HEVC s Main10 profilem při 60 FPS:
http://diit.cz/clanek/4k-video-podpora-hardwaru
Buď nezvládá 60 FPS, nebo Main10 profil a přehrávání pak běží softwarově nebo jen částečně akcelerovaně, tzn. s několikanásobně vyšší spotřebou a roztočeným chladičem. Doporučovat Celerony, u kterých Intel neinzeruje ani částečnou akceleraci, je opravdu mimo mísu.
2. Testy, kde není měřena spotřeba celé sestavy, ale pouze grafické karty, nemají valnou vypovídací hodnotu, protože různé architektury a různé ovladače provádějí různé úkony hardwarově a softwarově. Převedení určité zátěže na procesor sice pěkně sníží spotřebu grafické karty, ale zvýší spotřebu procesoru.
V idle? Žádný odborník nejsem, ale v idle asi dřepákuje i zbytek sestavy, ne? Takže spotřeba pouze karty je vcelku relevantní, pokud někdo nechává komp běžet 24h denně. A možná to nebude až tak zanedbatelná částka.
Dotaz už tu padl. Taky by mne zajímalo, zda bude silent verze (pasiv). A ještě bych chtěl vědět, zda bude některý výrobce integrovat na kartu D/A převodník pro analogový monitor (D-SUB, nebo DVI-I). ☻
Je zvláštní, že 470tka má při přehvávání videa vyšší spotřebu (82 W), než 460tka (67 W). Čím je to způsobené, když mají stejný videoobvod?
460tka mi přijde jako dobrá volba pro majitele karet typu 7750, nízká spotřeba a hrát se na tom dá slušně.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.