Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Radeon RX 7600 XT: Navi 33, +220 MHz, 16 GB GDDR6, +25 wattů

Za ty prachy nuda...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

šeď šeď ..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

no jasne, je daleko lepsi si za stejny prachy poridit pomalejsi rtx4060 co ma polovicni pamet.. ((:

https://www.newegg.com/p/pl?d=geforce+rtx+4060

pred podobnejma zaverama je dobry koukat na soucasny ceny, skoro vsechno ted de nahoru..

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

to ze je neco za dane penize 'nuda', neznamena, ze neco jineho neni jeste vetsi nuda...v tom to knretnim pripade NV. Kdyby to AMD dalo za cenovku 300$, tak reknu ok.
Tyhle veci se vzajmene nevyluciji, pouze nektery druh jedincu muze nabyvat takoveho dojmu ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ne, kdyby dali 300 usd, tak budes psat, ze by bylo ok 280 usd..

proste uz pri soucansny cene je to podstatne zajimavejsi nez produkt konkurence, takze neni rozumnej duvod, aby si amd podkopavala prijmy.. kdo se rozhoduje podle hodnoty, tomu amd da za tu cenu vic.. kdo chce nVidii si stejne koupi nVidii at bude amd davat vetsi pamet za stejnou cenu, nebo cenu snizi o 30 nebo 50 dolacu..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

whatever..

"rozumnej duvod, aby si amd podkopavala prijmy.."
.. ja myslel, ze se resi co je dobre pro koncoveho zakaznika, ale ono se resi co je dobre pro AMD. Chapu, je potreba podporit firmu s miliardovymi obraty, ktera davno neni ona firma na pokraji bankrotu..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, jestli sis nevšiml, ale v roce 2022-2023 byla AMD často kolem nuly nebo ve ztrátě, teprve v posledním uzavřeném kvartálu (Q3 2023) vykázali nějaký smysluplný zisk.

Jinak je pravda, že AMD není charita, ale soukromá firma. A rovněž je pravda, že pokud nabízí výhodnější hardware než konkurence, není na místě kritizovat právě ji. Všimni si, že všechny firmy, které přišly s myšlenkou, že budou nabízet ještě výhodnější grafické karty, pohořely. S3, XGI i Intel. Což dost jasně ukazuje, že to ekonomicky není možné.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ale to už je taková klasika, že se AMD pořád bere jako nějaká charita, ať vydají cokoliv, vždy to bude drahé a mělo by to být levnější, ideálně kdyby to dotovali ze svého a marži měli rovnou nule.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to jsou nesmysly. Nikdo nic takoveho netvrdi. Kdyz jedna firma odira (NV) jak to jen jde a ta druha se za to schova, tak to porad odira jen ta jedna? Ta druha co se zatim veze, tak je najednou "svata"?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jenže problém je, že i kdyby zlevnila, k čemu jí to bude, začne se najednou podstatně víc prodávat... ne, akorát to způsobí to, že na tom vydělá ještě míň a zbytek stejně furt kupuje Nvidii, tady toto už zkoušeli a stejně to ničemu nepomohlo, tak teď prostě jen dorovnají ceny, resp. podlezou to jen o pár drobných, aby se neřeklo a tím to hasne, takže nad tímto už je zcela zbytečné fňukat, protože už zjistili, že být cenově agresivní se stejně příliš nevyplatí, jiné to už nebude, protože stejně nakobec prodává především marketing a ten kdo vybírá podle testů a vlastností produktu si koupí i takto „drahé“ AMD, protože fuet prostě vychází líp a to úplně stačí k tomu, aby si je vybral.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

"Jenže problém je, že i kdyby zlevnila, k čemu jí to bude, začne se najednou podstatně víc prodávat... ne, akorát to způsobí to, že na tom vydělá ještě míň a zbytek stejně furt kupuje Nvidii, tady toto už zkoušeli a stejně to ničemu nepomohlo"
.. az to tak bude overeno v praxi (ne "20 let" zpatky), tak reknu ok. AMD se prodava vic (pokud ma adekvatni cenu), je to ciste o cene. AMD je technologicky ta "druha", takze jinak nez cenou na to stejne jit ani nemuze. Vsechny grafy prodeju, ktere jsou na mindfactory a ktere si muzes na Twitteru Techepifany prohlized, to potvrzuji. Zaroven nikde nepisu, ze to AMD ma prodavat za nakladku a nebo se ztratou. Jen pro info se podivej, kolik melo MSRP takova RX 470 v dobe kdy vysla..a kde jsme dneska.
https://twitter.com/TechEpiphanyYT
A druha vec, ja tu nejsem od toho, abych podporoval jakykoliv korporat. Ani Intel, NV ani AMD. Jsem tu od toho, abych jako uzivatel a kupec dostal co nejlepsi vykon za svoje penize a dana firma 'rozumne' vydelavala. A to se nedeje. To ze je mi nejaka firma vice a jina mene sympaticka (coz nikde nepopiram) preci neznamena, ze se budu chovat jako jelito..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže že to má být levnější, to můžeš říct vždycky, ať už dají cenu jakoukoliv, pak Nvidie zlevní a budeš chtít znova, ať na to reagují... však teď začne druhé kolo těchto diskuzí, Nvidie zlevnila tím, že vydali Super edice, tak to se zas vyrojí všude plno naříkání, že je AMD cenově příliš blízko a měla by zlevnit, i když nabízí výkonnější grafiku za míň, pořád to bude málo a to je furt dokola, stejně pak jdou a koupí si Nvidii.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Je hezke, ze se NV a AMD 'bijou' (aspon na oko) za zakazniky nekde mezi 500-1000E, kde ma AMD a NV 4 modely, zatimco pod 500E ma (bude mit) AMD 3 a NV 3, kde 2 z nich jsou ale jen kopirky s vetsi VRAM..takze v realite tam ma jen kazda po 2 modelech.. a to cele pro nejprodavanejsi pasmo rekneme 250-500E. Vzdyt je to uplne mimo. Za 450E koupis celou PS5 a za 420E XBOX X...
Grafiky zdrazili uplne neadekvatne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Za 450E koupis celou PS5 a za 420E XBOX X...

A právě proto se jim nevyplatí v té cenové kategorii se předhánět.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No spis se vyplati koupit tu konzoli...
:)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Právě :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V diskusich uz i driv psalo dost lidi, ze si koupili nakonec konzoli prave proto, ze grafiky v dobe krypta sly tak nahoru. Ted se NV za tiche asistence AMD snazi ceny udrzet stale co nejvis. Pokud by ceny zustali 'normalni', myslim, ze by i boom konzol byl mensi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Konzole je levnější, ale oni si to spíš dotují a pak si to vyberou na předražených hrách a těch svých službách.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Poslední generace konzolí už nejsou dotované. Však je tam taky off-the-shelf hardware* + custom základní deska, což je běžné (např. notebooky, servery).

EDIT: *) SoC je semicustom, tj. existující jádra CPU a GPU, akorát si navolíš jejich počet a oni to slepí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nj, ale hry nezlacneli :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsou tam větší úpravy i přímo na jádrech. Vektory v CPU jsou užší a GPU jsou vyloženě na míru a běžně mají nějaká vylepšení proti prodávaným grafikám. Podobně jako APU pro NTB a desktop nejsou úplně stejné s dedikovanými. Taky obvykle ta APU vychází výrazně později.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Nevím, jestli sis nevšiml, ale v roce 2022-2023 byla AMD často kolem nuly nebo ve ztrátě, teprve v posledním uzavřeném kvartálu (Q3 2023) vykázali nějaký smysluplný zisk."
.. nevim jestli jsi si vsiml, ale AMD stacilo uz pred tim napr koupit i Xilinx..tohle vetsinou delaji presne firmy na pokraji "bankrotu".

"jinak je pravda, že AMD není charita, ale soukromá firma. "
..a? Nekdo tady psal neco o charite? Vsiml jsi si jake ma AMD v posldenich letech (min roce) marze?

"A rovněž je pravda, že pokud nabízí výhodnější hardware než konkurence, není na místě kritizovat právě ji."
.. kdyz jsou dva kokoti, kdy jeden je kokot na n-tou a druhy jen kokot na druhou, tak se kritizuje jen ten kokot na n-tou? Ten druhy tim apdem kokotem prestal byt? Jedina trochu pouzitelnejsi karta nove genrace 7700XT na neco vic nez je FullHD stoji 450E. To bude 8xxx rada pak zacinat rovnou na 500E, at to neni stejne?
O NV nemuvim vubec, to jsou vyzirky, ze na to nestaci ani stupnice..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

My dva se nazorove sblizujeme..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. nevim jestli jsi si vsiml, ale AMD stacilo uz pred tim napr koupit i Xilinx..tohle vetsinou delaji presne firmy na pokraji "bankrotu"."

Bacha, tohle je irelevantní. Xilinx byl v podstatě fúze realizovaná formálně jako koupě.
Podstatný je, že AMD ho neplatilo ze svých peněz, "zaplatilo" ho vydáním akcií, který dalo vlastníkům akcií Xilinxu. Pokud to není jasný, tak došlo k tomu, že vlastníci Xilinxu vyměnili svůj podíl za kousek podílu AMD, který jim dal na oplátku každý držitel podílu v AMD v té době.

Kdyby ho mělo platit svýma financema, tak na to nemá, muselo by si to skoro celý půjčit úvěrem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Takže Intel kupující jiné firmy je taky na pokraji bankrotu... Dobrý.
Ne. AMD už věděla, že z nejhoršího je venku a jen hledala způsoby jak obsadit další trhy. Podobně jako Intel se snaží o expanzi, jenže neúspěšně na rozdíl od AMD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To nerozporuji. Ale jak pise i Kutil, kdyby AMD nebyla v te dobe "zelena" (ted nemyslim ekologicky) Xilinx by takovou fuzi tezko mohl schvalit. Jinymi slovy AMD uz mela v te dobe dobre ekonomicky naslapnuto.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A měla by AMD miliardové obraty, kdyby myslela v prvé řadě na zákazníka? Možná by už ani nebyla...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

no kdyby neuvadela produkty, ktere ji drzeli nad vodou, to znamena, ze to zakaznici kupovali, tak by tady asi opravdu uz nebyla. Vzdycky je to nejaky kompromis. AMD kopiruje temer doslova marketing a cenovky NV. To preci neni 'konkurence'. Za mne ma porad lepsi cenovou nabidku nez NV, ale o kolik? NV ma vybudovany image, ma pokrocilejsi SW technologie nez AMD (byt mne je to jedno). Vzdycky kdyz vydaji novou generaci, se rika, ze by meli jit s cenou niz, aby zabodovali vic, protoze to stejne cenove jit niz musi a pokazde udelaji uplne to stejne. Cenu 'nadstreli' a pak ji mesic po mesici pomalu zacnou snizovat. WOW efekt, zadny. Marketing nula. Za mne, aby pouzitelne grafiky (pro rok 2023) zacinali na 450E je neprijatelne.
Zen byl uplne neco jineho, kdyz prisel. Grafiky vypadaji, jako by je snad ani prodavat obcas nechteli (s nadsazkou)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je ale jen malá část toho, co AMD dělá. Hlavní peníze dělá profi segment. Tedy Radeon Pro W a Instinct MI akcelerátory + EPYC procesory. A přidala se k tomu řada produktů s Xilinx. Ty doby, kdy AMD živily především desktop CPU a tedy boj s Intelem jsou pryč. A boj s Nvidií se ještě víc týkal samotné ATI, pod AMD má ta divize poněkud víc práce než jen desktop a NTB grafiky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To ja ani nerozporuji, ale jako zakaznikovy se mi situace v grafikach nelibi. A byt hlavni podil na tom nese nenazrana NV, tak AMD se v tom veze tak nejak taky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD není v pozici, kdy by mohla sama otočit směr vývoje jak HW a SW tak cenotvorby jinam.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tak ona se o to hlavne ani moc nesnazi..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A proč by musela?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD prodá vše, co vyrobí - a grafiky kromě serverových moc nevydělají, protože k čipu musíš ještě přidat RAM a PCB. Snížit cenu pak znamená akorát zbytečně přijít o zisk. Nicméně většina hráčů má integrovanou grafiku, takže je to netrápí (nebo svojí mají starou nebo z bazaru).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tak si na to hosi priste vzpomente, az si budete kupovat novou grafiku ..
:)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já ji nekupoval už přes 10 let a už ani nebudu. Vyhovují mi ty integrované v AMD, Applu a konzolích.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já jel na APU už druhém v pořadí. Aktuálně doplněno darovanou grafikou.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Taky využíváme doma darované grafiky :-) Nebo na streaming her si brácha přinesl tehdy server z práce (oba jsme hráli z jednoho serveru).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja si trochu rypnu kluci.. za 15k dostanu grafiku a za nejakych 16+k jsem byl schopen koupit (ted se uz neprodavaji, ale urcite se objevi neco jineho) 15,6'' notebook se Zen3 APU, OLED displayem, 16GB RAM, 500GB SSD..
Neni na tech cenach grafik neco spatne? :))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Třeba to, že ten NTB bude mít menší výpočetní a hlavně grafický výkon. A za víc výkonu se vždy hodně doplácelo. Dporučuji si najít staré ceníky UNIX / RISC stanic, hlavně u SGI je to chuťovka.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Proc jsem to postnul neni o grafickem vykonu, ale spis nakladech a hodnote komponent, za ktere se grafiky vs notebooky prodavaji :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Když srovnáte plochu čipů a náklady na jejich výrobu, možná ani moc ne, grafika stejného výkonu pro NTB bude dražší než táž pro běžný desktop je dražší a s vyšším výkonem se rozdíl bude zvětšovat. Snad jen v low endu rozdíl nebude.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tady nejde jen o chipy a jejich plochu, vykon, atd. jde o celkove naklady, na dane produkty a zajake ceny se prodavaji.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jistě a čipy tvoří podstatnou část nákladů, navíc cena roste exponenciálně s plochou. Stejně jako s taktem roste exponenciálně spotřeba. A udělat konstrukci dimenzovanou na tepelný výkon taky není zadarmo. A možná jste si nevšiml, co jsem jako poslední psal. Srovnával jsem náklady ne na grafiku a NTB, ale na PC a NTB stejného výkonu. Ale i když se vrátím jen k té samotné grafice. Ten samotný čip má už dost velkou plochu sám o sobě. Rozhodně v NTB za cenu té grafiky nic tak velkého na stejném výrobním procesu nebude.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jestli mind share trhu je 90% pro nvidii, tak amd není v pozici, kdy by si mohla dovolit kopírovat ceny nvidie a říkat si že jsme přece o 15% lepší tak to stačí s rdna2 nastartovala změnu stejně jako kdysi u ryzenů ale s rdna3 to posrali
a ryzen začal změnu mindsharu cenou v multithreadu ne že byl o 15% lepší

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

„tak amd není v pozici“

AMD především není v pozici, aby si mohla dovolit dotovat výrobu jednoho produktu z prodejů jiného produktu. To už v minulosti zkoušela, nedopadlo to dobře. Pokud nespatřuješ výhodu v nabídce 16GB produktu za cenu 8GB produktu konkurence, tak si prostě pořiď 8GB produkt konkurence a buď spokojený :-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

já bych si nekoupil ani jedno, akorát amd zbytečně prožívá podobnou situaci jako nvidia s 4060 ti 16GB

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

asi tak. Je to sice trochu "mensi kokotina", ale v principu udelala to stejne, jen to mene bije do oci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Osobně vidím dost podstatný rozdíl mezi GeForce RTX 4060 Ti 16GB - která byla při vydání podstatně dražší než srovnatelný Radeon RX 6750 XT a při stávající ceně začínající na 11,5 tisících je dražší než o 10 %+ rychlejší rychlejší 16GB Radeon RX 6800 (od 10,3 tisíce) - a Radeonem RX 7600 XT 16GB, který stojí plus mínus totéž co podobně výkonný 8GB produkt konkurence a podstatně méně než nejlevnější >8GB GeForce.

Mimo vlákno si neodpustím dodat, že obzvlášť mě kritika Radeonu RX 7600 XT udivuje u osob, které měly k Radeonu RX 7600 výhrady narážející na 8GB kapacitu paměti. Jmenovat nechci, ale fakt by mě zajímalo, jestli je to skleróza, nebo názorová flexibilita ohýbaná podle aktuální potřeby.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nebuďte slušnej, jmenujte

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Lidi budou věčně nespokojení, teď zas budou řvát, že 16GB je už zas zbytečně moc a je to kvůli tomu dražší už o hodně a mohlo by to být levnější, to je normální.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

co takhle jiný pohled, nvidia si přidala 100$ za 8GB VRAM na 4060ti která je o 40% rychlejší než 7600 a AMD "jenom" 60$
škoda, že před půl rokem stálo 8GB GDDR6 27$ https://www.tomshardware.com/news/gddr6-vram-prices-plummet

takže bych se tady neoháněl ani tím, jak amd nemůže bojovat cenou viz tvůj koment výše o firmách které s gpu neuspěli, nevím jak XGI ale S3 ani intel nebyli pověstný kvalitou svých ovladačů, shodou okolností jsem měl S3 savage 4, která my byla nabídnuta místo riva tnt m64, horší kartu jsem v PC, už nikdy neměl, takže grafiky vždy byly i z velké části o SW už v minulosti, proto taky zbyly 2 firmy, který drivery měli a mají nejlepší

myslím si, že jsem to nebyl já kdo kritizoval, ale to se přece nevylučuje, pokud by amd nabídla adekvátní cenu tak přece nikdo nic kritizovat nebude, ale když chtěla prodávat 7600 za 300$ tak se není čemu divit, že přijetí bylo přinejlepším vlažné

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vsadil bych se, že Intel 740 byla horší karta, než XGI nebo S3, já ji totiž měl. Ale zase jsem neměl S3 Savage 4... Zato SiS Xabre 600 jsem měl a ta měla SW na úrovni "jakž takž", lepší už byly akorát ATi a nV

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

„škoda, že před půl rokem stálo 8GB GDDR6 27$“

Ono jaksi nejde srovnávat velkoobchodní cenu výrobce pamětí s maloobchodní koncovou cenou produktu.

Příklad:
8 GB má cenu $27 (neověřoval jsem, ale budiž). To je cena, za kterou to prodá výrobce pamětí. Výrobce grafických karet si musí objednat přepravu, ta je letecká, což něco stojí, takže ho těch 8 GB vyjde třeba na $30. Výrobci grafických karet obvykle prodávají high-end za cca dvojnásobek nákupní ceny komponent, u mainstreamu a low-endu to bylo cca 50 % nad pořizovacími náklady, což bude předpokládám nadále platit. Takže jsme na $45 za 8 GB paměti k tomu 10% clo ($50), 5-10 % přirážka distributora, 5-10 % přirážka prodejce a jsme na $58 rozdílu v koncové ceně.

Nemůžeš předpokládat, že $27 v nákladech odpovídá $27 v koncové ceně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hm, zvláštní, když jsem něco podobnýho psal k cenám 16GB RTX 4060 Ti (ještě navíc s tím, že ten příplatek se týká v převážné většině dražších nereferencí, na kterých mají výrobci větší marže), a jde to do kapsy výrobcům grafik, a nikoliv Nvidii, tak mě stejně všichni přesvědčovali, že za to můžou vydřiduši z Nvidie, kteří si od hráčů za paměti za 27 dolarů nechají zaplatit stovku. :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud chtějí výrobcové grafik vyrábět karty s GPU nVidia, dostávají ho v setu s pamětmi.
Kdo na tom asi tak vydělá?

Hádej. Můžeš 2x.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A směl bych vidět jediný zdroj této informace jiný než jedna bába povídala?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Není to jedna z věcí, co vybublala, když končila EVGA s Nvidií? Ne každý tomu věřil, ale nějaký důvod to mít muselo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Není. Když EVGA končilo s Nvidií, nevybublalo prakticky nic. Stejně jako u GPP se všichni „komentátoři“ jenom domnívali, že to může být, a tak dlouho to jeden od druhého přebíral, až to všichni začali prezentovat jako fakt.

Umím si představit, že by Nvidia mohla prodávat v bundlu s GPU GDDR6X, na které má exkluzivitu a spolupracovala na vývoji, ale RTX 4060 Ti má obyč GDDR6, že.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Právě ne, nějaký rozhovor se objevil. Ale neměl moc velký ohlas.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím o něm. A i kdyby takový rozhovor, kde někdo něco takového někdo z EVGA tvrdil, existoval, těžko je mohla Nvidia nutit nakupovat GDDR6 s GPU k RTX 4060 Ti, když EVGA seklo s GeForce už před uvedením prvních modelů z řady RTX 40.

V podstatě vše, co se kolem toho dělo, vycházelo z těchhle dvou videí:

https://www.youtube.com/watch?v=cV9QES-FUAM
https://www.youtube.com/watch?v=12Hcbx33Rb4

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavní důvod byl v penězích. Mělo jít o to, že výrobcům do doporučených cen zbývalo málo na marži a že se finální parametry karet dozvídali krátkou dobu před vydáním. Ať to je jak chce, důvod ke konci měli pádný.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No, ono spíš na marži zbývalo málo EVGA, speciálně když měli se svou rozšířenou zárukou za sebou pár várek fakt nepodařených modelů. A jestli na vrcholu kryptobubliny navrhovali RTX 3090 Ti s tím, že ji budou vesele prodávat za šedesát tisíc na věky věkův, a pak se divili, že to nejde, když ta bublina splaskla a museli s cenou dolů, je to spíš jejich blbost.

Ostatní výrobci vesele fungují dál.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fakt nevím, do jaké míry to byly jen fámy a nebo i další měli kecy. Uvedené info by krásně stačilo na konec smlouvy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Meh, uvedené info. Který výrobce si bude kdy chválit, jaké má krásné marže a jak na tom vydělává a jak by mu stačilo i míň.

Stačí se podívat, jak u nás všichni vysvětlují, proč je žrádlo tak drahý. Od výrobce přes distributory až po prodejce všichni kňučí, jak jsou sami sotva na nákladech a pakují se ti ostatní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám nové a zatím nejvěrnější. Jsme malý trh, proto je Slovensko ještě dražší a Polsko s Německem levnější.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to neni velikosti trhu, ale jejim "zmonopolizovanim", at uz ve forme agrarnich velkopodniku (typu Madeta) a pak retezcu, ktere ve finale produkty prodavaji. Info napr o tom, za kolik prodavaji zemedelci a kolik si prirazi retezce se daji najit v nejakych "agrarnich novinach" (nevim presne nazev publikace)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je mýtus. Jetě nedávno jsem tomu taky věřil. Myslím vysoce zpracované potraviny typu konzervy, různé krekry, kečupy a podobně. Protože prostě vychází na jednotkovou cenu nižší náklad při dopravě i výrobě většího počtu. To ostatně pro průmslové zpracování platí obecně. Ale dá se najít od domácích výrobců i lepší kvalita než u těch velkých nadnárodních při dobré ceně. Pamatuji na test Heinz kečupů - sice vyhrály chutí, ale v laboratoři našli největší podíl nahlilých a shnilých rajčat. Asi dle myšlenky přejde to sterilizací, tak to je jedno. A z hlediska podílu rajčat to taky nevyhrál.

To že nás západ šidí na klalitě je jiná věc. Ale jak jsem uvedl, kdo si dá ten čas, najde lepší a nepřeplatí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Znamy mi posilal info, ze treba retezce nakupuji urcity druh syra 20kc za ks. Prodavaji ho ale za 50+kc.
Netvrdim, ze je to tak vsude a se vsim, ale jako ilustracni prikaz toho, ze je neco blbe, to myslim staci

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Taky jsem podobné slyšel. Jednak obchod živí dost lidí a ještě by měl i vydělat, ty větší platí i svou dopravu včetně servisu. Někdy mezi tím jsou ještě i sklady. V některých případech třeba potraviny od zemědělců i samy obchody váží a balí a třeba i čistí. Takže je otázka, jak moc reálně vydělají na něčem levném. Ale je fakt, že prvovýroba tedy zemědělci na tom jsou často nejhůř. Tšžko říct, jak to opravdu je, protože když to stát kontroluje a to nejen přímo na popud vlády, tak nic závadné nenachází. Je možnost, proč to tak je ve formě podmazativu, teoreticky. Je klidně možné, že celá věc je ještě složitější, než se zdá. A pokud je opravdu někde vina, je to dílem obchodů a dílem zpracovatelů. Ještě jedna taková poznámka. V EU jsou běžné dotace zemědělcům, u nás je to prý slabota.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nerozumím, proč by měl distributor a prodejce mít nějakou přirážku, přesně do toho nevidím, ale pochybuju, že velká trojka v čele s asusem nakupujou od nějakýho prodejce na ulici, ale přímo u výrobce a můžeme licitovat i nad tím, že pro ně 27$ určitě neplatí, když berou terabajty pamětí za x dní

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Buď si něco přidá, nebo je mu za dopravu zaplaceno objednavatelem tedy obchodem. Protože jinak by jaksi jezdil zdarma... A jestli dopravci platí nějak obchod externě nebo si to řeší sám, je úplně jedno. Ale řidiči chtějí plat a kamiony servis a palivo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V očích hráčů je za ty roky vtisknuté, že NV je lepší. I když ne vždy to byla pravda po stránce HW či ovladačů, dost udělaly SW technologie v hrách a hráč to věděli. Proto se AMD tolik snaží v konzolích, ale bude trvat roky, než se mínění lidí změní. A tady se mi jeví, že je to trvalejší než v procesorech, i když víme, jak to s Intelem je.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

AMD se v konzolích snaží hlavně proto, že do konzolí s grafikou prodají i ten procesor, na kterém mají poněkud větší zisky než na těch grafikách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono je jedno, kolik % z toho SoC je CPU a kolik iGPU. Je to jeden čip a prodává se jen ten. Desku, další čipy a RAMku si už řeší výrobce konzole.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono to není jedno, pokud to prodávají jako procesor a grafiku v jednom. Kdyby dodávali jenom tu grafiku a byl tam nějaký cizí ARM, tak na té grafice z hlediska plochy čipu ve vztahu k ceně nevydělají zdaleka tolik. Doporučuju se mrknout, kolik plochy toho APU zabírá CPU a kolik GPU, a za kolik tak běžně prodávají procesory a za kolik dokáží prodat co do plochy i několikanásobně větší GPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

U těch cen CPU záleží na segmentu, zda jako Ryzen, Ryzen Pro, Ryzen Thread Ripper, Ryzen Thread Ripper Pro, EPYC, EPYC Embeded, Ryzen Embeded. Marže se dost lyší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak proto je tam taky to APU, ze...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Z hlediska výroby toho čipu výkonu konzolí už by asi mohlo být lepší je dělat odděleně, ale zas by to vyžádalo propojovací sběrnici a pak je otázka, kam řadič RAM, aby zůstal jen jeden. Z hlediska výkonu do GPU, ale to je už tak ta větší část křemíku. Jsem docela zvědav, kdy a v jaké podobě i sem dospěje rozdělení na chiplety.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Rozdělení na čiplety je kvůli variabilitě. Ale konzole jsou milióny, desítky milionů, jedna jako druhá. Takže snížíš cenu výroby tím, že to bude jeden čip bez čipletů, bez propojovací sběrnice, ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nejen je to i kvůli ceně za velké monolity, kdy dost velký křemík by mohl být i dražší než celá konzole.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

U konzolí ten křemík ale není tak velký a výtěžnost v TSMC je vysoká.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Celou dobu se bavím o eventualitě, kdyby bylo třeba výrazněji přidat výkonu. Ne o tom, že aktuálně to je třeba.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže nemůžeš přidat výkon na úkor ceny, když dopředu víš, že toho budeš prodávat desítky miliónů. Výkon navíc si pořiď v PC Master Race (a počkej pár let, jestli nějaké exkluzivity naportují na PC - výkon navíc využiješ, abys rozchodil mizerný port).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je specifikum konzolí. Ale kdyby cena za monolit byla moc, je možností právě chipletové řešení.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Čiplety budou dražší. S tak dobrou výtěžností (konzole nemají top proces) nevyužiješ výhodu menšího čipu ohledně méně defektů, ale budeš je muset všechny propojovat Infinity Fabric.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A v čem je jako u AMD rozdíl mezi top APU, APU pro konzole, CPU a GPU z hlediska výroby? Lepší výrobní proces sice umí buď víc zmenšit obvody, nebo zlepšit efektivitu, nebo přidat na taktech a většinou jde o vhodnou kombinaci. Ale vždy platí, že ten nej je dražší a výrazně než hned předešlý. Takže zrovna pro konzole citlivé na cenu nemá smysl to hrotit. Tam krapet větší plocha na ekonomičtější variantě je výhodnější. Případně se na top přechází později než u jiných produktů méně citlivých na cenu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

> Takže zrovna pro konzole citlivé na cenu nemá smysl to hrotit.

Ale má, nebo budeš muset pak udělat nějakou Slim verzi, aby ses co nejdřív zbavil čipletů.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já asi komunikuji s botem. Víc jak 3/4 předchozího jsem psal obecně a stejně to fanaticky spojuješ výhradně s konzolí. Chápeš psaný text obecně a nebo vždy jen vlastním pohledem?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já asi komunikuji s botem. Celé toto vlákno (už 18 příspěvků a furt se nechytáš) je o konzolích. Začal jsi ho dokonce ty sám, a to už před celým dnem. Chápeš psaný text obecně a nebo vždy jen vlastním pohledem?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vlákno sice je o konzlích. Ale to snad nezakazuje do něj vepsat něco obecně. A druhá věc. Pokud platí, že cena křemíku roste s plochou exponenciálně a současně to, že propojení dvou chipletů je natolik zvládnuté, že cena klesá, vůbec bych si nebyl jistý, že je monolit vždy výhodnější, protože samotné dva kusy za předpokladu cca stejné plochy bez ničeho dalšího budou o dost levnější než monolit s dvojnásobnou plochou. To je prostá matematika. A jestli se tě osobně dotklo, že zde píši o chipletech, tak se omlouvám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel na tohle nestačí "prostá matematika" ze základky. Pokud je zmetkovost na dobře zvládnutém procesu velmi malá, tak - minimálně u středně velkých čipů (PS 5 má stejnou plochu jako M1 Pro) - neplatí, že cena roste exponenciálně s plochou. A na tom ses zasekl, okolo toho celou dobu točíš svoji argumentaci. Propojení čipletů není levná sranda, Intel a Apple by mohli vyprávět.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rozdíly ve výtěžnosti podle plochy sice souvisí s vyladěností výroby. Ale dotýkají se vždy menších čipů více než velkých. Jistě je tam nějaká hranice, ale tu můžeme jen tušit. U knzolí k přechodu patrně aspoň v blízké době nedojde. Ale taky se může v budoucnu stát, že výkon v jedné generaci bude víc odstupňovaný. To záleží na poměru hráčů konzolí a počítačů. Taky můžou konzole skončit a přejde se víc na cloud. Nebo budou nějak konzole s cloudem víc propojené. Možné je vše. Ale dokud budou mít horší výkon CPU i GPU než PC, budou koexistovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> Ale dotýkají se vždy menších čipů více než velkých.

Podle mě je to naopak, ale nebudu se hádat.

> v budoucnu stát, že výkon v jedné generaci bude víc odstupňovaný

To dělá Microsoft s Xboxem a vývojářům to dělá dost problémy. Asi taky proto se PS prodává 3x víc:

"The PS5 is outselling the Xbox Series X/S by a nearly three-to-one margin, with the PS5 selling 22.5 million units compared to the Xbox's 7.6 million units over the last year." (21. 12. 2023)

> můžou konzole skončit a přejde se víc na cloud.

Hráčů na (desktopových) konzolích je přes 50 miliónů jen PS5 + třetina toho navíc pro Xbox, to linky neutáhnou. Nezapomeň, že nástup nové generace konzolí je ostrý, ne pozvolný. Takže by to musela být doprovodná služba v pozadí, ne primární funkce (myslím že na TV Sony šlo hrát z cloudu PS1 a PS2 hry).

> dokud budou mít horší výkon CPU i GPU než PC, budou koexistovat.

Ale to měly a budou mít vždy. Mainstream HW, který s optimalizacemi hry na konkrétní HW vytáhne výkon na highend HW v první půlce života konzole. V druhé půlce je to lowend HW s optimalizacemi vytáhnutý na mainstream HW v PC. Navíc PC není jen PC Master Race, zvlášť když v posledních letech lepší grafiky stojí jako celá konzole, i víc. A to už se možná nikdy nezlepší. To spíš PCMR bude hrát z cloudu, aby měli grafiku jako konzole, protože na odpovídající dedikovanou grafiku mít nebudou (to už se děje).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale dotýkají se vždy menších čipů více než velkých. - Blbá formulace z mé strany, to beru. Menší čipy na tom s výtěžností vždy budou lépe než větší a když dojde ke zlepšení, dotkne se obou byť nestejnou měrou. Možnost že by o polovinu větší měly stejnou nebo srovnatelnou výtěžnost, je silně teoretická. Takže nerozsoudíme, kdy je lepší které řešení, ale cena spojování chipletů je časm určitě nižší.

Srovnávat konzole a PC jen pohledem ceny a výkonu nelze, PC zvládne víc věcí a hry na konzole jsou tradičně dražší. Takže konzole se tedy vyplatí někomu, komu stačí mobil, či výkonově slabší PC či NTB a hraje spíš méně a hry kupuje taky méně.

Končím s tématem zde.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> Takže nerozsoudíme, kdy je lepší které řešení, ale cena spojování chipletů je časm určitě nižší.

Ale rozsoudíme. Mluvíme o středně velkých čipech, ne velkých. PS 5 je jako M1 Pro, což je druhý nejnižší model (base M1, resp. non-Pro M1 je jen pro office work v pasivně chlazeném Air a superlevné verzi Mini). Spojování ještě menších čipletů se nevyplatí, proto taky AMD v dalších generacích zvětšuje počet jader, co dá na čiplet, aby těch čipletů bylo co nejmíň.

> PC zvládne víc věcí

Ne tak úplně, když (z pohledu hráče) některé hry jsou jen na konzolích nebo se na PC dostanou s několikaletým zpožděním.

> hry na konzole jsou tradičně dražší.

Koukl jsem na novou hru (Baldur's Gate 3):
- Steam: 1475 Kč
- PS5: 1660 Kč

...a starší hru (je to ale remaster - NieR: Automata):
- Steam: 985 Kč
- PS5: 950 Kč

Takže ten rozdíl už je o mnoho menší než dříve (kdy to byl až dvojnásobek), a to až nulový.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> PC zvládne víc věcí - bylo myšleno kromě her pochopitelně. Na konzoli bych tabulky nebo delší texty fakt neřešil. A s malými chiplety - no a co paměťové řadiče Radeonu 7800 a 7900? Tam se zjevně vyplatilo, je rozsekat po 64. bitech. Ať chcete či ne, chipletová řšení obecně budou přibývat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na tabulky a větší texty vám stačí desktop mód na mobilu, klávesnice k tabletu nebo historický PC, který dnes už skoro nic nestojí nebo koupit nový s téměř nulovou marží. Čipletové řešení na Radeonu 7800/7900 se nepovedlo, byla to taková znouzectnost, protože už nemohli dát ani o tranzistor víc do hlavního čipu/čipletu. Ale v budoucnu uvidíme jak zvládnou čipletový design GPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To by mne zajímalo v čem se nepovedly. Jo neporazli 4090 ale dohlali aspoň a levněji. 7900 XTX začíná cenově pod 4080, ale jsou tituly, kde na 4090 stačí. Udělal jsem větší srovnání. V závorkách jsou měřené parametry při boostu. AMD vychází levněji a je zde větší rozdíl mezi base a boost takty. I spotřeba AMD vychází lépe u cenově srovnatelných modelů.

GeForce RTX 4080 320 W - 12 GB / 504,2 GB/s - 35,48 (40,09) TFLOPS 32 bit - 554,4 (626,4) GT/s - 184,8 (208,8) GP/s $899

GeForce RTX 4080 320 W - 16 GB / 716,8 GB/s - 42,99 (48,74) TFLOPS 32 bit - 671,8 (761,5) GT/s - 247,5 (280,6) GP/s $1,199

GeForce RTX 4090 450 W - 24 GB / 1008 GB/s - 73,07 (82,58) TFLOPS 32 bit - 1142 (1290) GT/s - 392,5 (443,5) GP/s $1,599

Radeon RX 7800 XT 263 W - 16 GB / 624 GB/s - 27,64 (37,32) TFLOPS 32 bit - 432 (583,2) GT/s - 172,8 (233,2) GP/s $499

Radeon RX 7900 XT 315 W - 20 GB / 800 GB/s - 32,26 (51,61) TFLOPS 32 bit - 504 (804,4) GT/s - 288 (460,8) GP/s $899

Radeon RX 7900 XTX 355 W - 24 GB / 960 GB/s - 46,69 (61,44) TFLOPS 32 bit - 729,6 (960) GT/s - 364,8 (480) GP/s $999

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> To by mne zajímalo v čem se nepovedly.

Myslel jsem "změnu paradigmatu" (čipletový design).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak jistý vliv toho, že MS, SONY a herní PC a NTB mají stejnou architekturu CPU a podobnou či stejnou architekturu GPU je zde taky taky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A pokud AMD ví předem, jak nacení NV, proč by museli jít nějak po její cenu? Navíc je zajímá trh celosvětově a nejvíc domácí - tedy USA a tam je situace běžných kupujících nejspíš jiná. Situace je, jaká je a nevěřím, že se brzy nějak zlepší.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Radeon RX 7600 XT, pro který by v čistém přepočtu s daní vycházela koncová cena kolem 9400 Kč"

Rtx 4060
7690 Kč
https://www.alza.cz/gigabyte-geforce-rtx-4060-d6-8g-d8071086.htm
7999 Kč
https://www.alza.cz/msi-geforce-rtx-4060-ventus-2x-black-8g-oc-d7806174.htm

Edit: není to špatně spočítaná CZK cena u té radeonky 7600 XT?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Už mi nejde edit tak ještě druhý komentář k "za stejny prachy poridit pomalejsi rtx4060"

Rx 7600 je slabší než rtx 4060. https://www.digitaltrends.com/computing/nvidia-rtx-4060-vs-amd-rx-7600/
"Nvidia’s GPU is nearly 12% faster"
Dle no-x stoupne výkon "od 6,6 do 40 %", reálně tedy o cca 10%.

Takže pomalejší nebude, resp asi v nějaké hře ano, ale celkově to bude plichta. Pak už je to jen na ceně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„reálně tedy o cca 10%.“

Je pěkné, jak ignoruješ výsledky ze hry, kde 8 GB paměti nestačí.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jo klidně. Odignoroval jsem zlé výsledky a jsem zlý na AMD nebo tak něco (sjel článek v odkazu na rychlo a video https://www.youtube.com/watch?v=IhfDTrgUKl0 ).

Mně spíš zajímá, když už jste v té diskuzi. Na kolik jste spočítal v CZK tu rx 7600 XT? Jsem z článku možná mylně pochopil, že bude za 9400Kč. Ale nějak se k takto vysokému číslu nedokážu dopočítat a dostal jsem se na cca 8500Kč (možná 8800)?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

„Ale nějak se k takto vysokému číslu nedokážu dopočítat“

To je tím, že jste na AMD málo zlý.

$329 × 23,5 (kurz cca korunu nad kurzy.cz) × 1,21 (DPH) = 9355 Kč.

Druhá možnost: $329 je 22,3 % nad $269 (doporučenou cenou RX 7600). Radeon RX 7600 u nás stojí nejlevněji od 7000, takže to vychází na cca 8600 Kč, problém je, že těch 7000 je už pokles ceny od MSRP. Konkrétně ten Asus za 7 tisíc stál po stabilizaci cen po vydání skoro o tisícovku víc. Takže to asi není nejlepší kandidát na odvozování ceny.

Prostě kolem 9 tisíc to bude, možná o pár stovek míň nebo víc, to si stejně sedne až podle konkrétní situace na trhu, kterou aktuálně nikdo nezná:
https://diit.cz/clanek/zasoby-grafickych-karet-se-tenci-hrozi-zhorseni-d...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ok počítal jste vyšší kurz, proto máme ten rozdíl.

No tím tedy neplatí argument, že rtx 4060 bude stát stejně jako rx 7600 xt (ten nevkládám do úst vám, ale Tom Buri).

Edit: Aha vy jste to napsal taky ... "Pokud nespatřuješ výhodu v nabídce 16GB produktu za cenu 8GB produktu konkurence, tak si prostě pořiď 8GB produkt konkurence a buď spokojený :-)"

Budiž, rozdíl 1500Kč (pokud bychom uznali tu 1 větrákovou rtx 4060 tak 2000) Kč mi ale už v této kategorii přijde jako "všimnu si", zvlášť když těch 16 GB je tam k ho ... hogwart legacy před patchem

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Argument platí při srovnání aktuálních dolarových cen GeForce RTX 4060 s avizovanou dolarovou cenou Radeonu RX 7600 XT. Vzhledem k tomu, jak ceny stávajících grafických karet v poslední době stoupají, může být na přelomu ledna a února i česká cena dostupných modelů GeForce RTX 4060 jinde než teď. Proto i v článku píšu, že je s definitivními soudy potřeba počkat.

„zvlášť když těch 16 GB je tam k ho ... hogwart legacy před patchem“

Co je tohle za argument? Patch udělal to, že když přestane stačit paměť, tak namísto propadu FPS spadnou textury na minimum a 8GB grafika se testuje de facto na jiném nastavení než 16GB:

https://diit.cz/clanek/8gb-pro-1440p-jiz-nestaci-brzdi-i-1080p-s-ray-tra...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To jsou více než půl roku staré novinky. Slétl jsem changelog zrovna toho hogwarts legacy a jako u každé pod*lané konverze z konzole, i zde jsou aktualizace. Třeba v červnu tam skočily další optimalizace přímo pro nvidii skrz kompresi textur. Průběžné zhoršení textur není novinka a dle této logiky by nešlo testovat nikdy nic. Nicméně ta (ty) hry se dále vyvíjí a optimalizují. A to ještě si zdůrazněme, že rozdíl mezi ultra a very high se musí hledat lupou. Ale "zázračně" to uvolní několik GB vram. A lidé to ví, že když si kupují současný "lowend, nižší mainstream", že nemusí vše hrát na ultra ve všech hrách. Bude to těm lidem stát za ten příplatek? Přemýšlí nad tím vůbec tímto způsobem?

Hogwarts legacy si nyní zahrají i hráči nintendo switch s obstarožní maxwell architekturou. Ano, určitě odrbali detaily a textury. Ale vadí to hráčům, že mají ušmudlanější textury?

Díváte se na to moc technicky. Hrajete hry?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

„Díváte se na to moc technicky.“

Jasně, když chci, aby se výkon hardwaru srovnával při stejné kvalitě obrazu, tak se na to koukám moc technicky :-) Chodit na web, který se jmenuje DIIT, Deep in IT a kritizovat redaktora, že se na věci dívá moc technicky, to mi něco připomíná. Co to jen může být :-) https://www.youtube.com/watch?v=cWxaql3_QtI&t=52s

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Takk se hlavně potom nedivte, proč se amd neprodává tolik jako nvidia ..

Na jednu misku vah si uživatelé dají jednou možná využitých 16 GB vram, na druhou misku si dají nižší cenu, funkční reflex (narozdíl od odvydaného antilag+) a všude propírané DLSS a lepší výkon v RT.

Deep in IT. Máme 16 GB VRAM a to se vyplatí ... technicky v pořádku

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ano, mám lepší Nvidii, a tak musím pokaždé několik měsíců čekat na optimalizace než to na tom krámu začne být konečně hratelné... a to se vyplatí. Mezitím na AMD to běží celou dobu normálně už od vydání. No a proto si i příště koupím Nvidiii, protože kdo si počká, ten se dočká.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Svorne zde nadavame na nedodelky co vychazi s mnoha GB patchi v den 0. Ale najednou za to muze nvidia

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia může za to, že má míň paměti než konzole. Hry se dělají multiplatformně. Takže na "highend" Nvidii se musí snižovat detaily.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

@Kutil @Ladis @Mike123 jako dobra teorie ale xbox series S ma 8GB a to v tom ma i OS klasicke potreby RAM. Pokud nekdo tvrdi,ze je potreba 32gb ram a 16gb VRAM, protoze pc master,pak je o tech 32 resp 40GB posunuty mimo. Pochopte prosim,ze vyvojar her alokuje a pokud nemusi,tak nedisposuje a proto vznikaji ty nemile situace na 8gb vram kartach. Ale to neni povetsinou o kvalite textur. Na fullHd uz vubec. To je proste o tom,ze se dev na to vysr..

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/xbox-series-s-gpu.c3683

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím si, že práce se sdílenou RAM na APU konzole bude úplně stejná jako na PC s dedikovanou VRAM. Dokonce i PC APU se bude chovat trochu jinak kvůli menší propustnosti RAM u desktop APU. Další věc na PC toho v pozadí typicky běží víc než u konzole. Krom toho netvrdím, že kvůli hrám je třeba 32 GB RAM a 16 GB VRAM. 16 a 12 by klidně stačilo a při menších nárocích na rozlišení a detaily i 8 GB VRAM. Spíš narážím na to, že na grafice NV s 8 GB se to seká víc než na 8 GB AMD při srovnatelném výkonu GPU a CPU. Takže tam něco mají špatně.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

16GB konzoli odpovídá cca 12GB dGPU. Konzole má sice pro iGPU jen 8 GB, ale má mnohem širší sběrnici, plus standardizované API pro rychlé načítání NVMe-->VRAM obcházející CPU. Takže časem budou vývojáři lépe rozumět HW konzolí a pozdější hry budou optimalizovanější, řekněme jako kdybych měl na PC 14GB dGPU.

Naproti tomu na PC mi několik GB berou Electronové aplikace v traybaru (vypínáte před hrou aplikace v pozadí?), z nichž většina nemá uživatelskou volbu pro vypnutí HW akcelerace vykreslování, takže berou i část VRAM. To samé otevřené karty ve webovém prohlížeči.

@Majklos: Hry se dělají pro highend hardware, a pak se ladí nebo odflákne automatické snížení kvality pro horší HW. Některé hry tedy na NVidii vypadají hůře už v základu (ale jejich majitelé si čvachtají, protože o tom nevědí), některé potřebují patch. U her, které sníží kvalitu automaticky, občas recenzenti posunou kvalitu na max manuálně, včetně např. zapnutí RT, a pak vznikne (částečně) bulvární článek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenze elektronove aplikace se vubec neplni do vram,dokud je nezobrazite. Dale tvrzeni ze "16GB konzoli odpovídá cca 12GB dGPU." je vycucane z prstu. Skalujte to na 8gb xbox series S. Copak vam vyjde. Ze je to jako 4gb dgpu?

MS primo uvadi,ze z te pameti si bere 2,5GB pro OS. Vliv to ma na kvalitu textur,ale nedeje se to co postovali nekteri recenzenti u hogwarts legacy a dalsi. Mezi texturami rozdil je,ale ne tak markantni. Proto se da pomerne dobre rict,ze na 8gb vram dgpu to takhle zle vypadat nema. Oba vyrobci dgpu pracuji jinak s kompresi textur v pameti a u tech predelavek z konzole se vyvojari proste vybodli na pouziti nvidia SDK. V changelogu jiz zminovaneho HL to dokonce primo pisou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Komprese textur se používá hezky dlouho už i v desktopu. 2,5 GB na OS mi u konzole přijde docela hodně. Výhodu vidím jen v tom, že se nemusí kopírovat data z RAM do VRAM a můžou být společně na jednom místě. Primárne se u konzole počítá prostě s tím, že geometrie a textury budou jednodušší a že ty hry jedou v menším rozlišení než na PC, kde ta škála je dost velká. Jasně teď už jako umí konzole 4K, ale srovnání kvality s hi end herním PC by asi moc nedopadlo. Takže základ u konzole je hodně optimalizovat a dostat z toho HW víc než u PC verze.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Koukam ze u toho series S je to trochu jinak,nez jsem psal

Memory Config:
8192 MB for GPU memory / 128 bit @ 224GB/s
+2048 MB for system memory / 32 bit @ 56GB/s

Pro xbox series X je to pak takto
Memory Config:
10240 MB for GPU memory / 320 bit @ 560GB/s
+3584 MB for System/GPU memory / 192 bit @ 336GB/s
+2560 MB reserved by the OS/GPU / 192 bit @ 336GB/s
16384 MB can be accessed by the GPU but limited to 192 bit after 10 GB has been used.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Že Vám to na stávající kartě nVidia dělá nějaké kulehy?

Společnost nVidia Vám nabídně další model.
A ráda.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro me to spis znamena nekupovat hry konverze z konzoli v den 0 za plnou palbu,protoze to je odflakle

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jako u hromady dalšího SW včetně OS.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano. Pokud se v recenzi doctu,ze je to shit,tak si pockam.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Recenze nikdy neodhalí totéž jako tisíce prvních uživatelů. Tím spíš že to bývají nadšenci a geekové.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Budiz. Hlavne ne preorder

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hry počítají s více VRAM, Nvidie si za to může sama, že jim to neběží tak hladce hned ze začátku, když dochází VRAM. A co s tím jako mají vývojáři dělat, kvůli Nvidii vše odkládat jen kvůli tomu, že nemá dost paměti? Tak si holt musí počkat až to trochu líp optimalizují, zbytek může dávno v klidu hrát, na co se bude čekat? Že má každý Nvidii, za to přece ten vývojář nemůže a lidi si můžou nadávat tak akorát sobě, že
jim ty krámy kupují, každý furt nadává na vývojáře, ale že má kartu s 8GB, což už bylo standard před X lety, na kterém se Nvidie jen jaksi zasekla a teď to způsobuje zbytečné problémy, to ho už nezajímá, tak ale hlavně že je s grafikou spokojený. Jednoduše jim to přestat kupovat a donutit je osazovat víc, pak už to nebude třeba tolik hrotit než uhánět vývojáře ať zběsile optimalizují, přitom paměti by ty karty mohli mít klidně 2x tolik a nebyl by najednou problém, když u AMD to jde, ale to by pak už Nvidie holt tolik nevydělala.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud by ale všichni měli NV tak by na to ty hry optimalizované byly, nebo ne? Nvidia škudlí na VRAM, to je celé. Ale stejně ji spousta hráčů příště koupí znovu. Protože běžný konzument bude hledat chyby na tvůrcích těch her.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nicméně většina nemá NV. Víc lidí má konzole a Intel iGPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Konzoli kupovat nebudu, počítač mám primárně na jiné věci než hry, takže by se na ni jen prášilo. A ovládání na gamepadu mi taky nikdy nesedělo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Přitom i PC Master Race často hraje na gamepadu. A to teď máme i handheld konzole.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikdy jsem si nezvykl na hraní na PS2 ani PS3 a počítač má pro mne velké kouzlo právě v universálnosti i v tom, že si můžu udělat sestavu podle svých potřeb. To mi konzole a ani alternativa PC s jablíčkem nenabídne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale ukazuje se jiná věc. A tou jsou optimalizace her pro AMD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je prave ta sranda. Uz X let se pise,jak to pobezi na amd rychleji nez na nvidii a stale to neni pravda. Jedine,v cem se amd lepe chytla,je naplacani tam vram,ktera je ve drtive vetsine her prazdna. Priplatek je $60. At si kazdy soudruh rozhodne,jestli to za to stoji a obetuje kvuli tomu technologie nvidie a penize na vic,nebo jestli posune slider z ultra na very high.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasně PC a konzole sice mají stejnou architekturu CPU a GPU v případě AMD, ale musí počítat i s Intelem a Nvidií plus rozdíl mezi konzolovým APU a stovkami tisíc různých konfigurací HW a monitorů u toho PC.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. a lepší výkon v RT .."

A jste si tím lepším výkonem v RT jist i u low end GPU typu RTX 4060?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT jednotky jsou na NV samostatné, takže v nižších řadách je jich neproporciálně méně ve srovnání k výkonu rasterizace. Na AMD jsou RT jednotky (resp. ta HW akcelerovaná část) součástí texturovacích jednotek, takže výkon RT k rasterizaci je proporcionální. Vznikne tak situace, kdy např. APU je 2x rychlejší v RT než lowend dedikovaná grafika:

https://diit.cz/clanek/35w-apu-rembrandt-v-ray-tracingu-rychlejsi-nez-60...

A pamětníci pamatují výkon v DX9 (PS 2.0) na GeForce FX5200.

EDIT: Ještě se trochu zapomíná na to, že RT potřebuje VRAM. Ledaže byste chtěl nějakou "optimalizovanou" mazanici, na kterou nepotřebujete výkon ani na AMD:

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak pokud rtx4060 nema vykon na RT,pak si ho uzivatel nezapne a tedy ani nezaplni VRAM.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pak se nabízí otázka jiná. K čemu mu tedy jsou a to platí i pro AMD, ty RT jednotky. Protože bez nich by při stejné ploše a ceně bylo víc základního výkonu shaderů.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Protoze v nekterych hrach si to RT clovek zapne. Ta otazka neni binarni

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale smysl to má skutečně až od jistého výkonu nahoru, u kategorie jako 4060 by se víc rasterizačního výkonu místo ray tracingu hodit mohlo daleko víc. Spíš je otázka, jakou plochu procentuálně ty Ray akcelerátory zabírají a zda by mělo význam je nahradit shadery a nebo by byla smysluplnější větší změna a to se prostě výrobci v této kategorii nevyplatí. Taky proto není žádná alternativa jako v době řady 1600.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To budou jednotky % plochy. Na rasterizaci na fhd bezi vse na ultra,takze vykonu ma dost.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže ray tracing je zas výkonově násobně náročnější.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

RTX 4060 ma podla mna vykon na RT vo FHD:

https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-4060-gaming-x/34.html

Az na niektore vynimky su FPS medzi 50-60, co s dnesnymi FS/GSync monitormi by som nevidel ako problem. A su tam aj hry, kde ma s RT aj cez 90 FPS. Ono ten vykon zavisi od rozlisenia, v ktorom sa GPU pouziva a ci je s vysledkom hrac spokojny. Neda sa to generalizovat. Kazdemu vyhovuje nieco ine. Ale uz nie sme v dobe zaciatku pouzivania RT v hrach. Vykon odvtedy pekne stupol.

No a ked sa k tomu prida DLSS, tak je to zasa uplne o niecom inom:

https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-4060-gaming-x/35.html

Aj ked pouzivanie DLSS pri nativnom FHD moze byt diskutabilne a bude zavisiet od hry.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nemám čas to teď číst. Tak se podívám až večer.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U Majklose normální ;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Radeon RX 6700 XT 12GiB byl od zacatku bezproblemovy, zcela specifikacemi vyvazeny a dobre naceneny model co se naopak o RX 7600 vubec neda rict, je slabsi, vosekany a jeho cena je sice nizsi, ale co z toho kdyz neprinasi nic vic mimo AV-1 bez ktere se hraci obejdou.

16GiB varianta zbytecne dal 7600 prodrazi, bude vic neefektivni, navic na x8 linkove sbernici.

Navi 31 mela AMD vydat v podobe modelu RX 7800(20GiB) a 7800 XT(24GiB), vic delat nemela,v nizsi vykonnostni generaci mohla nadale pekne prodavat odladenou RDNA II v podobe RX 6800 16GiB, RX 6700 XT 12GiB a cele by to koncilo velice oblibenym modelem RX 6600 XT 8GiB, na nizsi naroky by tu pak zbyl RX 6500 XT.

U RDNA IV bude AMD delat presne to co mela jiz udelat s RDNA III, do vyssi relace nepostoupi.

Zbytecne u AMD spekulujou, procaky maj naopak skvele.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

„Navi 31 mela AMD vydat v podobe modelu RX 7800(20GiB) a 7800 XT(24GiB), vic delat nemela,v nizsi vykonnostni generaci mohla nadale pekne prodavat odladenou RDNA II v podobe RX 6800 16GiB, RX 6700 XT 12GiB“

To je pěkné, ale na čem by AMD vydělávala peníze? Radeon RX 6700 XT stojí na Navi 22 o ploše 336 mm², Radeon RX 7600 (XT) na Navi 33 o ploše 204 mm². Že AMD na podzim prodávala Radeon RX 6700 XT za nízkou cenu, aby se skladových zásob zbavila, než jejich hodnota spadne ještě víc, neznamená, že na nich byla schopná něco vydělat. To jádro je o 2/3 větší (výrobní náklady navíc s plochou neškálují lineárně, ale exponenciálně), k tomu bylo vyráběné v době, kdy byla cena 7nm procesu TSMC na historickém vrcholu. Výrobní náklady křemíku Navi 22 pro AMD musely být minimálně 2× vyšší než výrobní náklady křemíku Navi 33.

„v nizsi vykonnostni generaci mohla nadale pekne prodavat odladenou RDNA II“

Tuhle strategii zavedli za Roryho Reada a grafickou divizi to uvrhlo do marastu, ze kterého se hrabala sedm let.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

...Těžko říct, zda se doprodaly a za poslední kusy žádají obchodníci vyšší částky, nebo jde o nedostupnost v důsledku celkově problematické situace (viz samostatný článek)....sel by ten text v zavorce nalinkovat na ten clanek?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevypadá to tak jako špatně, ale spíše zase "průměrně".
Ostatně tak jako celá RDNA3.
Alespoň jedna levná RDNA3 karta s více paměti rozhodně není na škodu.
Ale kdyby nějak slušně posílili i jádro.. Takhle je to takové zase kosmetické.
Chápu, na N33 není už kam přidávat.
Cena pokud bude pod 9tis zcela ok.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jako náhrada staré RX5600XT je podle mě OK. Kdybych teď musel upgradovat, rozhodoval bych se mezi vanilkou a touhle XT verzí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na posílení jádra by už museli víc očesat lepší křemík, tady jsou na maximu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to velká bída. Oproti RX 6800 je tohle hrozný shit. Do ceny, výkonu i spotřeby.
https://m.alza.cz/xfx-speedster-swft-319-radeon-rx-6800-core-d7875107.htm

Podvoltovane to žere.170W. Za 10 klacku bezkonkurenčně nejlepší cena/ výkon. Na aukru i za 7k.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Spotřeby? Vždyť spotřeba je 60 wattů pod RX 6800 (250W) a 40 wattů pod RX 6700 XT (230W). Není to žádný zázrak, ale je podstatně nižší. Srovnávat výsledky uživatelsky podvoltované grafiky s jiným modelem v tovární konfiguraci nemá s objektivitou nic společného.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Omyl, konkrétně ta XFX SWFT nemá 250W. Ten čip sice je možná designovaný na 250W asi pro nějaké OC / Gayming edice, ale BIOS a praxe říká něco jiného.
https://www.techpowerup.com/vgabios/246340/246340

Při default napětí a limitu spotřeby bere max 200W. Takže srovnání se 190W spotřebou je dost relevantní.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aha. Ta hodnota 203 wattů není TDP karty ale napájecí limit GPU. K tomu se přičítají ještě paměti, osazení PCB a ztráty na napájecích obvodech do celkových 250 wattů. To platí pro všechny grafické karty, Radeon RX 6800 od XFX není výjimkou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Přímo od AMD: Typical Board Power (Desktop) 190 W / Minimum PSU Recommendation 600 W. Sice to není maximum, ale Board Power chápu jako celou kartu, ne jen GPU.
Ostatně u CPU to uvádí takto: Default TDP 120W (7800X3D).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Radeon utilita měří pokud vím spotřebu celé karty. Jo může tam být odchylka pokud budu dratovat a měřit jednotlivé větve na pinech. Ale mělo by to být plus hodnota celé karty

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Píšu, co udává AMD. Utilita by měla měřit celou kartu a možná i GPU a VRAM samostatně, to nevím. Ale tak aby z toho celá spotřeba šla určit, jinak nemá smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stejně tak lze podvoltovat tu 7600XT a dostat se bajvoko na optimálních 140-150W.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Out of box bere ta RX 6800 od XFX 200W max. :)
Ale samozřejmě na UV u te RX 7600 XT jsem taky zvedav

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

RTX 4090, žádná jiná karta nemá a nedává smysl, tak nevím proč tu řešíte tento nedodělek.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

To už ji zlevnili pod desítku?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ani za 10k bych jí nechtěl, moc drahý provoz.
V zimě jako přímotop v pohodě, tam nemám problém.
Co když budu chtít hrát v létě, to bych musel dokoupit italskou klimatizaci za desítky tisíc, protože v suché sauně se mi špatně hraje.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

@Jensen Presne ako píšeš.
Inak neustále sa tu riešia len predstavy a sny zopár amd fan indivíduí. Takže začnem teda aj já. Nie Radeony nechcem lebo za a) moje monitory podporujú len G-Sync a za b) soft čo ma živý, podporuje len CUDA. Takže AMD tam môže dať aj 1000 giga ram, nechcem tie ich krámy doma vidieť.
Ako sa ti to ľúby Tom Buri ? Článok je o RX7600XT a Ty prvé čo, tak začneš kritizovať Nvidiu.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Gratulujem

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. RTX 4090, žádná jiná karta nemá a nedává smysl .."

Jste si jist?
Jste si naprosto jist?

Co takhle RTX 6000?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý teda, ještě že jsem sem nelezl dřív. :-D
Ale tombomino mě zastoupil a předvedl tu názor inteligentního člověka, který nemusí být spokojen se vším, co předvede AMD, aniž by kvůli tomu musel milovat NVidii.
To si však u fanatických fanoušků naběhnul. Žádné polevování ve víře nebude, když už jednou věří, tak se vším všudy a ikdyby vydala AMD hovínko, budou ho pusinkovat od rána do večera. :-)

Tak a teď trochu odlehčím tombominovi a hned mínusy do mě. Ti nejzfanatizovanější mohou naklikat mínusy i do vláken vedle, protože tam jsem taky přispíval. :-)

No a už vám jen řeknu tolik, že opravdu nemusim milovat NVidii, abych nemohl říct, že současná nabídka AMD je docela nuda. Jakžtakž se dá tolerovat RX 7800XT, ikdyž raději doporučuji našetřit ještě tisícovku na RTX 4070.
A abych vám dodal ještě jednu ránu, tak RX 7900XT a 7900XTX doteď hodně dobré karty v poměru výkon/cena, ale možná to grafiky SUPER změní, uvidíme na cenách za 14 dní.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže kritizuješ AMD s předstihem?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Určitě ne, čekám na nějakou odpověď od AMD, nakonec je to několik let, co tvrdil David Wang z AMD, že jsou na cestě NVidii porazit. Asi nějaká hodně klikatá cesta, když furt nic.
Myslíš, že když budem AMD plácat po zádech, jak jsou dobrý, když po roce dokázali udělat novou kartu, která konkuruje RTX 4060, tak že se to zlepší?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale NVidia-level highend od AMD nikdy lidi nekupovali, takže to byly pro AMD jen vyhozené peníze. A NV-fans ať si užijou cenotvorbu NVidie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha takže, když už měla AMD výkonnější grafiku než NV - nebylo to často, ale stávalo se to, tak ji AMD neprodala a vyrobila jen na sklad a pak zničila? To je dobrá kravina.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, lidi to nekupovali, protože NV musela snížit ceny na konkurenceschopné. AMD svoje karty/čipy pak musela prodat se slevou, což se u highendu nevyplatí (dostaneš se marží na úroveň vyššího mainstreamu, který je mnohem levnější na výrobu). A to byly doby, kdy lidi používali grafiky jen na hry. Dnes zcela chápu, že někdo chce na počítači i pracovat a potřebuje k tomu výpočty na GPU (i jen blbé odstranění pozadí z fotky). 95 % lidí nejsou geekové, takže berou, co sto pro bude fungovat v jejich aplikacích, aniž by to testovali a nastavovali (a případně vraceli kartu ve 14denní lhůtě).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mě se vždy líbí, jak hned po uvedení grafiky AMD - nejvíc se to týká hi-endu - přijde hromada kritiky a po nějaké době na trhu z toho vyjde, jako že nic jiné než RX 7800 a spol. dělat nemuseli. Ano napsal to možná někdo jiný. Ale jde o pointu, kdy kolem uvedení je hromada keců, jenže ten kdo reálně rozhoduje, jsou zákazníci a ti kupují.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, s tím souhlasím, proto mají AMD grafiky na Steamu dohromady ani ne 10% a nejpopulárnější je RX580 s 0,9%. Je vidět, co lidi kupují.
Jistě tu hned uvidíme argumenty, jak je Steam nepřesný, jak je to jen část oslovených uživatelů a podobně, ale faktem je, že statisticky vychází nejlépe hooodně letitá grafika od AMD, takže kde jsou ty prodeje?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Potom lže buď steam a nebo prodejci. A nebo každá statistika měří něco jiné a nejde to srovnávat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Steam má statistiku globální, jeden prodejce ji má lokální. Kdybys měl statistiku všech prodejců, tak ti to ten výsledek dá stejný.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A kam tedy dle této logiky jdou grafiky AMD? A druhá věc, jak často STEAM sbírá data? Je povinné je brát ze všech PC? Nemůže se některý objevit víckrát - ano může, je to vázané na uživatele a ne fyzicky na PC.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Nemůže se některý objevit víckrát - ano může, je to vázané na uživatele a ne fyzicky na PC."

Je to vázané na PC, ne na uživatele!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale nebývalo to tak. Jinak by se o tom tehdy nepsalo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to vazane pres guid mb nebo sitovky,pravdepodobne.

Vloni mel steam 2x fuckup kdyz prave zapocital herny v cine vickrat. Bylo to ve statistice snadno poznatelne diky narustu tradicni cinstiny jako jazyka. Tyto 2 pruzkumy jsem pak nepouzival naschval do argumentace a misto nich pouzivam prumer za posledni 3 mesice

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

OK, tak šlo jen o chyby.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Také jde o to, jak rychle se aktualizují počítače. Dnes i 10 let starý, když se mu v průběhu života upgradovala grafika, řekneme na ten RX 580, stále slouží a pustí všechny hry. Někomu zatím stačí, že 75 % her mu jede 1080p30 a 25 % 720p30.

Příklad s auty: V Česku je 6,4 milionů aut a prodá se tady 75 tisíc ročně. Nahrazení 100 % aut bude tedy trvat 85 let.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě, tím pádem ten starší se do statistiky dostane víckrát, než ten nový. Jen ta auta nesedí. 15-20 let starší PC sice existují, ale v daleko menší míře než ty počítače. A pokud jde o repas, tak ten se dělá u lepších strojů, kde se vyplatí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U těch aut se jich asi prodávalo v pozdějších letech více, proto průměrný věk je nižší. U těch počítačů, minulý týden mi po dlouhé době vyskočil znovu Steam Survey - na 13 let starém PC s 11 let starou (tehdy) highend grafikou (do doby před asi 2 lety fungovaly všechny nové hry, teď už půlka ne, protože jim nestačí 2 GB VRAM).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je možné, že vozový park trochu omládl, ale hlavně šlo o to fungování statistik STEAMu. A tam se ví, že to přesné není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jakože žádná statistika není přesná? Ani když se dobře zvolí vzorek? Popravdě pokud Steam náhodně vybírá uživatele už přes 10 let a výsledek je furt podobný, tak bych řekl, že mu ta statistika funguje.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Výrobci či prodejci, ale náhodný výběr nedělají a nestane se, že se jeden kus v dané statistice objeví víckrát, protože ta data slouží i jim samotným. STEAM je spíš generátor náhodných čísel než statistika. Pokud na jednom HW je víc uživatelů, nebo se některé PC do statistiky vůbec nedostanou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Výrobci/prodejci by byla dobrá statistika, kdyby jsi měl data od všech, nebo aspoň hlavních ze všech regionů. Náhodnému výběru Steamu nevadí, že po letech bude vybrán počítač, který už byl.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chápete problém strojů s více uživateli? Tam se může stát, že když je na něm 8 uživatelských účtů a všechny na Steamu, může tam ten jeden PC být zanesen 8x, to se ví o do doby, kdy se tam tako prokazatelně objevovaly stroje z heren.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To si nemyslím. Vygeneruješ seznam počítačů pro statistiku v dané vlně, a pokud je jeden PC používaný více lidmi, tak v tom čase tam je většinou jen jeden uživatel - jen jemu se může zobrazit dotaz na odeslání statistik. Počítačů, kde se střídají uživatelé třeba každou hodinu dvě, moc není. I v těch hernách - běžné hlavně v Asii - lidi sedí průměrně skoro 3 hodiny v kuse:

https://www.statista.com/statistics/909866/south-korea-pc-bang-length-of...

EDIT: To neznamená, že ten problém neexistuje. Ale je mnohem menší, než si někdo namlouvá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pořád na přesnost má vliv, kolik procent Steam PC je v ní zahrnuto. A druhá věc, ne na každém stroji je Steam nainstalovaný.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud ty statistiky dávají přes 10 let podobné výsledky, tak je ta přesnost dobrá (přesnost = skákání proti průměrným hodnotám). Však pokud by přesnost byla nízká, tak Valve postup upraví (pravděpodobně není stejný jako před 5 a 10 lety).

Ano, ne na každém stroji je Steam nainstalovaný. Ale je nainstalovaný na většině PC, na kterých se aspoň občasně hraje. Jaké jiné stroje jsou? Určitě kancelářské, kde je skoro vždy Intel CPU a Intel iGPU (na části kancelářských strojů se občas něco zahraje, proto berme, že Intel CPU a iGPU jsou ve stats trochu bonus oproti "reálu"). Pak pracovní a) nezaměřené na GPU a b) pracovní zaměřené na GPU - z těch 99,99 % bude CUDA nebo Apple (pokud Macy počítáme do počítačů).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

I na pracovní či kancl stroji se dá hrát, je-li tam aspoň schopná grafika. U malých firem nebo home office bych se tomu nedivil. A pak tu jsou hráči co na Steamu nejsou, protože ho nepotřebují, World of Tanks a podobné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale kolik % lidí hraje třeba jen tu jednu hru (na kterou nepotřebujou Steam). Kancelářské PC jsem doeditoval v původním příspěvku, že přidávají trochu Intel CPU a iGPU (nemyslím si, že je na nich běžně Steam klient puštěn ve většině pracovní doby, tj. časové okno pro survey je malé).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím velké kanceláře, ale malé a domácí. Není to běžné, ale vyloučit to taky nejde. A pokud to PC nedostane někdo přidělené, ale sám si určuje HW a třeba ví že nad ním nikdo není a během práce má delší pauzy...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Není to běžné" - sám sis odpověděl. Nás zajímá průměr ze všech dat (sledovaných počítačů v dané vlně).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je fakt. Ale pokud je v pořádku, že ve statistice nejsou všechny. (pořád nevím, kolik % Steam PC se do ní reálně dostane). Pokud třeba dělají statistiku zrovna když začíná prodej nové generace HW, taky nebude moc přesná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Statistika je myslím každý měsíc, takže nová generace HW jednou ročně má malý vliv. A kdyby ve statistice byly všechny počítače, tak to není statistika.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to si nemyslím, kdyby třeba lékaři nebo pojišťovny, nezapisovaly vše, nemusí to ani dělat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Statistika slouží tam, kde nemáš možnost získat všechna data, zde každý měsíc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ok to další je databáze.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsme to vyřešili.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nalijme si čistého vína, z ceny jaké nově uvedené grafické karty by dnes někdo jásal ... ?

Mě na tom překvapuje / líbí se mi jiná věc ... Jak nVidia už pár generací jde s velikostí paměti na limit snesitelnosti s tím, že v budoucnu to bude a někdy už často je problém, tak AMD jede v tomto ohledu u některých modelů opačnou cestou a nabídne až překvapivě velké množství paměti. Trochu mi to připomíná situaci s (velkými) jádry v procesorech. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Protože AMD grafiky jsou déle použitelné. A pokud ta paměť není tak drahá, není důvod šetřit, leda že je paměť další způsob krom samotného výkonu, jak zákazníka přinutit ke koupi vyššího modelu - Nvidia. A někdy je ta paměť dána šířkou sběrnice. Pokud to vychází na 6 - 12 - 24 GB, je jasných těch 12.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Překvapivě" hodně paměti dělali nižší výrobci vždycky (už od 90. let). Když nedokážeš dát požadovaný výkon čipu, tak přidáš bonusy, které nejsou závislé na tvém technologickém pokroku. NVidia podle mě vyčkává na AMD, aby pak nabídla stejný výkon s více VRAM a opět AMD překonala. Minimálně získá čas na rozhodnutí o výkonu čipu pro další generaci. Již dnes v Číně dělají neoficiální varianty s 2x více VRAM, tj. stávající čipy to umí.

A ceny? NVidia pro profi hráče a na práci je kvůli technologiím. V obou případech se zaplatí (sponzoři a vyhotovené projekty). Domácí uživatelé AMD kupují hodně v retailu, v OEM si obvykle nemůžou vybrat (většina s dGPU ji má od NV), ale zas OEM mají jiné ceny, takže varianta s NV je podobně drahá jako případná varianta s AMD.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A profi grafiky Radeon Pro W kupuje tedy kdo. Ty mimochodem hlavně u těch vyšších taky mají běžně 2x víc RAM, takže to dělají i přímo výrobci v referenci. Clamshell se tomu říká. Ale má to vliv na propustnost a asi i latence.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Však píšu, že CUDA a Apple nejsou celých 100 %.
https://diit.cz/clanek/radeon-rx-7600-xt-navi-33-220-mhz-16-gb-gddr6-25-...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže konstruktér vždy musí mít CUDA a bez toho mu profi SW třeba pro pevnostní a dynamické namáhání nepojede... K čemu tedy profi grafiky AMD vlastně jsou?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Konstruktérovi stačí Intel iGPU, takže spadá do kancelářských počítačů. Naše firma třeba dělá software pro statiku, např. budov a mostů. Jakmile začaly být Intel iGPU použitelné (mnoho let zpět), tak už jedeme a naši zákazníci převážně je. Nejvíc problémů je s AMD a jeho OpenGL ovladači, takže AMD se tento segment vyhýbá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Znovu se ptám a pomíjím možnost nezkušených adminů zvyklých na jiný HW. K čemu tedy AMD ty Radeony Pro W vyrábí?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Když víš předem množinu aplikací a činností a víš, že to AMD zvládne. Pak teprv můžeš využít předností AMD. Konkrétně tvůj dotaz na tu jednu řadu grafik: https://www.google.com/search?q=what+is+radeon+pro+w+for

"AMD Radeon™ PRO W7000 Series graphics cards are designed to accelerate advanced AI experiences and work on multiple machine learning frameworks, speeding up local AI workloads and processing large machine learning data sets."

EDIT: ..tedy když máš otestované, že tvůj software stack funguje na daném AMD HW, a nechceš platit licence NVidii, větší cenu NV HW a čekat rok na dodávky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Sice by ten výkon tam byl - zde AMD Radeon PRO W7800 -
Peak Half Precision (FP16) Performance - 90.5 TFLOPs
Peak Single Precision Matrix (FP32) Performance - 45.2 TFLOPs,
což je změna protože ještě Vega slušně uměla 64 bitů. Ale vypadá to, že 64 bit už je vyhrazen jen pro řadu Intinct MI (MI50 a 60 byla taky Vega20 a AMD Radeon Pro V420 nepočítám dohromady 4 varianty AMD Radeon Pro VII a Radeon VII - to byl úspěšný čip)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nedivím se, že kopírují strategii NVidie.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono to má ale i jiný důvod. Právě Vega byl u hráčů průšvih. Byl to čip na grafiku i výpočty a proto měl větší spotřebu. Sranda je, že tento přístup o generaci později ukázala i Nvidia a taky byla kárána za příkon a topivost. A právě po Vega přišel NAVI a RDNA a paralelně CDNA. Dřív si to AMD dovolit prostě nemohla, aby měla dvě paralelní grafické divize. A s tím nápadem museli přijít dřív než u poslední VEGY 20, protože vývoj, jak víme, trvá asi 5 let.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@ Ladis: To je všechno pravda, nicméně tam chybí jeden detail. Podstatný je poměr cena / výkon, který má ve většině případů lepší AMD Radeon. Většině koncových uživatelů je (resp. může být) úplně jedno kdo má nejvýkonější kartu na trhu, protože tu si koupí jen velmi malé množství lidí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.