Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD uvádí Enhanced Sync, Chill pro DX12 a latence snížené až o 50 ms

to je hodně slabá náplast za slabý výkon Vegy na úrovni 1080. Už konečně zvládli aspoň přejmenovat soubory z tehdejších názvů atixxx na amdxxx?? Působilo to dost trapně že po takové době po pohlcení Ati nezvládli ani tak triviální věc.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

môže sa to zdať ako triviálna vec, ale asi ste nikdy neprogramovali a ak áno tak nanajvýš jednoduchý web v php. Ak niečo programujete v C/C++ je to trochu komplikovanejšie ako jednoduché premenovanie súborov, je potrebné zabezpečiť množstvo detailov, o ktorých ani len netušíte

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

pro jednotlivce ano, ale ne pro procesorovou/gpu dvojku na trhu... A těch let od fůze není málo.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Absolutne nechapu to rozhorceni nad tim, ze se soubory jmenuji ATI a ne AMD. Polovina dnesnich mladych hracu zadne ATI nezna, a polovina z te poloviny nevi co je DLL a je jim jedno jestli se jmenuje franta nebo pepa. Proste "Who cares"....

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

já jen že to působí divně. Když firma pohltí jinou tak převede veškeré názvosloví na svoje. Třeba NV když zlikvidovala Voodoo nebo Ageiu tak to šlo razdva. Navenek to pak působí jako že je ve firmě bordel když si ani po letech neumí ujednotit názvosloví.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Az na to ze nvidia pouze integrovala casti koupeneho knowhow do uz existujiciho vlastniho vyvojoveho prostredi. AMD zadnou grafickou divizi nemelo a ATI fungovalo a dnes uz zase funguje (pod jmenem Radeon Technologies Group) uvnitr AMD samostatne. Zadnej integracni projekt, kterej by zaroven resil prejmenovani souboru u AMD nebyl potreba.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mě by třeba zajímalo, proč u RX 500 a Vegy není přímo podporován Win 8 (8.1).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele RedHawk

Win 8 mu skoncila podpora a Win 8.1 bude za 5 mesiacov koncit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A to tvrdí kdo (o W8.1)? 9.1.2018 končí jenom main support, extended support je až do 10.1.2023

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale to přece nemá co dělat s podporou ze strany MS, ale ze strany AMD. Jen mě zajímá, proč je Win 8.1 vynechaný u nových grafik, protože dle mého se podíl win 8.1 po ukončení podpory win 7 v roce 2020 zvedne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proc si myslis, ze lidi budou prechazet na 8.1 misto na 10?
Myslim, ze to je asi tak stejne pravdepodobny jako, ze by lidi po skonceni podpory pro XP prechazeli na Vistu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele webwalker

"Pokud grafická karta vykresluje FPS vyšší než obnovovací frekvence monitoru, pak je vertikální synchronizace vypnuta, zobrazuje se vše (co monitor zvládá)."
Myslím, že takto to nefunguje. VSync musí být zapnuto, jinak Tearing. Tady jsou to spíš hrátky se 3 buffery (ala Triple buffering u OGL).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud ale zapneš VSync tak ti monitor víc snímků jak max obnovovací frekvence monitoru, nevykreslí (monitor 60Hz při zapnuté VSync nemá jak vykreslit víc jak 60FPS). Takže ano, bude tam tearing, díky tomu ale na monitor namačkáš třeba 90 kousků nedokončených obrázků/s. Při zapnuté VSync jich bude vždy "jen" 60, ale zase vždy celých 60 FPS. Pokud karta nedokáže tlačit 60 FPS, upraví FreeSync monitoru obnovovací frekvenci tak aby odpovídala počtu tlačených obrazků z grafiky/s.
Nemám vyzkoušeno, jen spekuluju: podle mě novinka spočívá v automatickém vypínání freesync nad určitou obnovovací frekvencí (v mém případě se Freesync, který nahrazuje VSync vypne nad 60 Hz, pokud grafika bude tlačit víc jak 60 FPS. A to za cenu tearingu). Jinak triple buffering zvyšuje latence, takže by to šlo proti smyslu nový verze ovladačů. I teď je volitelně zapnutelný v OGL.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele webwalker

Budu teprve testovat, nicméně je to hodně podobné/totožné s Nvidia FastSync, která to zase všechno přebrala z technologie Triple bufferingu u OpenGL:
http://www.gpureport.cz/recenze/50-asus-strix-gtx-1070-o8g-gaming/techno...
http://gpureport.cz/clanky/53-fast-sync-368-81/uvod.aspx?article=53&page=1

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Srandista

Na testy som hodne zvedavy, snad sa k tomu dostanes co najskor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Vsync je vypnutý, protože ten ve většině situací omezuje rychlost, s jakou je vykreslováno na úrovni jádra (= latence navíc, protože jsou vstupy od hráče zpracovávány až pro následující snímek, který je při 60 FPS natvrdo nastavený v intervalu 16,66 ms od předchozího. Pokud se hned po vykreslení jednoho snímku systém pustí do dalšího, je vstup od hráče zpracován s ním, tedy dříve a i když se nakonec třeba nezobrazí, je časový interval mezi vstupem od hráče a reálně zobrazeným snímkem na monitoru zkrácen, tzn. nižší latence, lepší odezvy). S advanced sync je proto vykreslováno plnou rychlostí bez omezení, pouze je vždy poslední kompletní snímek celý uchován, dokud není kompletně vykreslen další celý. Vždy se pak pro zobrazení použije poslední kompletní.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Otázočka pre no-X PR, článok o NV Volta nebude alebo na Diit-e vychádzajú len PR články AMD

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Pokud Nvidia vydá Voltu, nebo alespoň ovladače pro Voltu, nebo uniknou fotky Volty či testy Volty, tak samozřejmě článek bude. Protože se ale v tomto ohledu nic nového takto významného nestalo, nevidím důvod dokola psát, co už je známo.

Spočítej si, kolik novinek tento, příští a jemu následující týden vydává AMD a kolik Nvidia. Přesně tomu články odpovídají.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

a ja chci clanky o matroxu! proce nepisete o matroxu!! ;))

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Kľudne nech vydajú aj PR článok od Matroxu rád si niečo nové prečítam od mojej obľúbenej firmy na grafické karty.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Aha čiže PR správa "6z10 zubárov odporúča kefku OralB" ako to tu niekto vtipne poznamenal významný ale odovzdanie pár kusov Volty výskumným týmov aj s fotkami reálnych kariet už významné nieje alebo ako to mám chápať?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

„odovzdanie pár kusov Volty výskumným týmov“

Významné je to naprosto stejně, jako když AMD vývojářům předala Vegy. Taky jsme o tom nepsali.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Dobre a teraz ešte k tvojej ďalšej podmienke uniklé fotky karty, aj tie tam boli?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Snímky Volty zveřejnila Nvidia už v červnu. Karta vypadá, jak je už měsíc známo. Co je na tom nového?

//edit: omluva, podoba konkrétně těchto karet je známá dokonce už od května, kdy je JHH ukazoval i fyzicky

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Uznávam našiel som ten článok, len som si myslel že by správa o tom že karty Tesla na čipu Volta sú viacmenej hotové a sa oficiálne odovzdaly na konferencii CVPR2017 o umelej inteligencii na Havaji by stálo za správu hlavne ak sa teraz o NV ticho mali by ste to tu aspoň farebnejšie.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Já žil v domění, že FreeSync je pohyblivý VSync. Tedy totéž, co dělá VSync, ale s možností hýbat obnovovací frekvencí nahoru a dolu. Takže FS redukuje i latence ? Díky za vysvětlení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele webwalker

Ano, GPU vykresluje střídavě do dvou backbufferů. VSync je zapnuto a při VBLANK je pak nejaktuálnější backbuffer překlopen do frontbufferu a proveden scanout na monitor. VSync tedy musí být zapnuto jinak tearing (jinak to prostě nejde).
Jinak, pokud vím, u moderních her jsou vstupy hráče od snímku úplně odděleny (do speciálního bufferu) a GPU tak může renderovat snímek s posledním známým vstupem od hráče (snížení lagu). Toho využívá právě Chill a Latest Data Latch.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

„u moderních her jsou vstupy hráče od snímku úplně odděleny“

Spíš mohou, v praxi nejsou, což je důvod, proč je vsync obcházen. Právě odtud pochází snížení latencí.

„VSync tedy musí být zapnuto jinak tearing (jinak to prostě nejde).“

Jde. Vsync by zpomalil vykreslování. Což je kvůli latencím nežádoucí. V okamžiku, kdy si jen schovávám poslední kompletní snímek, ale rendering běží bez vsync, toto není třeba. Zobrazením kompletního snímku nemůže vzniknout tearing, ten vzniká, když jsou zobrazeny dvě části různých snímků.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele webwalker

VSync = odložení Swap (překlopení Backbuffer/Frontbuffer) do doby VBLANK, žádný jiný způsob odstranění Tearingu jednoduše neexistuje!
To, co provádí FastSync a EnhancedSync jsou pouze hrátky se dvěma backbuffery, do kterých jsou napřeskáčku dokola renderovány snímky a v době VBLANK je do frontbufferu překlopen ten nejaktuálnější backbuffer (posledně vyrenderovaný). Někdy se tomu říká ping-pong a v případě Vulkanu pak Mailbox

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

„VSync = odložení Swap (překlopení Backbuffer/Frontbuffer) do doby VBLANK“

To je pouze zlomek toho, co pro systém znamená zapnutí vertikální synchronizace. Reálně má vertikální synchronizace dopad už na úrovni procesoru, který iniciuje vykreslování nejvýš 60 snímků za sekundu, tedy vykreslování v intervalu 16,6 ms nebo vyšším. A právě to je při enhanced sync odbouráno.

Jinými slovy to, co popisuješ, je pouze jedním z řady prvků, které je pro realizaci vertikální synchronizace potřebné. Takže „=“ není na místě. Tento prvek samozřejmě využívají i ostatní metody synchronizace, ale nelze proto říct, že by šlo o vertikální synchronizaci jako takovou. Ze strany monitoru možná ano, ze strany systému nikoli, protože tam se situace kompletně mění.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Super práce AMD.
Mám ten pocit jen já nebo se čím dál tím víc mluví o FreeSync a jeho evoluci ? Si říkám, jakou implementaci zvolí nVidia, až jednou taky naskočí a ona naskočí. Jednou to křupne a její zákazníci jí k tomu dotlačí. Mnoho majitelů zelených čipů (i zde) píše, že je to jedna z věcí, co je mrzí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No až se dostane variabilní snímková frekcence i do TV s novým HDMI, najdeš "Freesync" i u GeForcek nebo alespoň nějaké budoucí Tegry ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Zdroj?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je jen můj názor ;) Pokud to bude součástí standardu HDMI a chtějí-li to nabídnout, nic jiného nezbude. TV s Gsync modulem nikdo vyrábět nebude.
A stejně to pak mohou zahrnout i výrobci grafik pro ARM, které se u TV často používají.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Je součástí standardu, ale to nezaručuje, že to budou podporovat. Dám příklad. Součástí standardu pamětí může být podpora ECC. Ale to neznamená, že každá paměť, kterou si koupím, ECC podporuje :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázka znie či ide o voliteľnú (optional) alebo povinnú (required) súčasť. ECC je optional. Pre HDMI 2.1 je plánované niečo takéto:

Game Mode VRR features variable refresh rate, which enables a 3D graphics processor to display the image at the moment it is rendered for more fluid and better detailed gameplay, and for reducing lag, stutter, and frame tearing
zdroj: http://hdmiforum.org/specifications/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tomu rozumím. Ale myslím, že i jako volitelnou součást to budou podporovat. Zvlášť, jestli se u TV tomu nebude říkat Freesync, takže to nebude tak do očí bijíci. Konec konců tomu mohou dát vlastní cool název ;)
A pak by se takhle skrz TV mohl Freesync "proplížit" i sako standard k PC monitorům.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Oceňuji konečně nastavení mikrofonu u ReLive. Považuju to za základní volbu a doteď mi hodně chyběla.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele ANDREW

Skoda že s těma funkcema neprisli driv .. viz napr vlastni zkusenost R7 260(X) prakticky na tom neslo hrat starsi hry napr Wolfenstein:ET a podobne na Q3 enginu ... karta se se neustale podtaktovavala a pritom ji chybel vikon na nizkych taktech a hra lagovala neskutecnym zpusobem

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aj vam zmizlo šoupátko na Chill? Nikde nevidim nastavenie rozsahu. V minulej verzii bolo.

"Reactivate amd color controls", sa po roku konecne vratilo? hura vole hura

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Srandista

Mas Windows 7 ci Windows 10? Na Win 7 to je u niektorych vraj bugle.

Inak sa to nastavenie presunulo pod Gaming kategoriu do Global Settings.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

w10
gaming - global - wattman, tam to bolo
momentalne to nikde neviem najst, ani v danom profile hry
nastavenie ostalo povodne ktore som mal od 40-120, ale zmenit toto nastavenie sa nikde neda

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

win 7 mají buglé drivery, nevím jestli nebude nějaká chyba i v jiných balíčcích. V tomhle má AMD tradici při každém vydávání nový driver update....

https://community.amd.com/thread/218487

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale už vyšla i oprava

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Funguje FreeSync i u přehrávání videa? Tj. 24 FPS?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Srandista

Pochybujem. Neviem o tom, ze by nejaky FreeSync monitor mal taky nizky spodny rozsah.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To by mě taky zajímalo, jak je to s podporou Freesync u videa a přehrávačů.
A monitor by mohl jet i na 48/50Hz, to už není tak málo a plynulost videa je zaručena ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Blbě. Ale snad to spravili.
"Some video playback applications may experience stutter in fullscreen with AMD FreeSync™ technology enabled."
Tahle chyba se mě týkala. Zajímavé ale že jen ve Firefoxu. Psal jsem na firefoxí support, sice komunikovali, ale nevěděli co s tím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to spravili. Přátelé, mám Polárku, jsem spokojen, neprodám, ale ten bug jim trvalo spravit 3-4 měsíce. Nevím přesně, zařídil jsem se po svém.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.