Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Raja Koduri odchází z AMD

Proc to ticho tady?

Odkdy opousti kapitan lod prvni? :-D

Hm, Crha uz se nechal slyset, ze pristi jeho procak bude RyZen 2, je to vtipne jak porad opakoval zaklinadlo Ice Lake a ve chvili, kdy to vypada, ze se na vyvoji integrovaneho grafickeho jadra bude podilet Koduri, tak je po fanouskovstvi k Intelu. :-)

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

ja sa fakt necudujem, ze ta tu nik nema rad :D

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

... zprava zpred hodiny, tvuj komentar zpred pulhodiny:

Proc to ticho tady?

... asi proto ze nekteri z nas maji i praci..

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jeste jsem zapomnel dodat, ze az se no-X vzpamatuje z toho soku, tak se tu mozna dockame dalsiho clanku, jakmile AMD zarizne Vega 20 a Navi a zacne znovu a lepe s cistym stitem.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Vegu ani Navi zaříznout nemůže, jelikož to by pak 3-4 roky neměli a neprodávali NIC.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Hele, ted jsem te pochvalil na konkurencnim webu..a hned zase rypavy komentar tady... ze ti to stoji za to, se ti pak divim..

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Komentáře k mé osobě si laskavě ušetři. Už když si Koduri bral volno, se v informovaných kruzích vědělo, že předá formální řízení někomu jinému a ponechá si pouze technologické vedení RTG. Kdo to věděl, nemohl být šokovaný. Posuzováním druhých na základě vlastní nevědomosti shazuješ jen sám sebe.

Co se týče tématu, nevím, proč by měli cokoli zaříznout. Grafická divize je už několik měsíců v situaci, že prodá vše, co vyrobí. To nebyli od vydání Radeonů HD 7900. S tvojí radou by neměli co prodávat.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, proč to někoho šokuje, ty tři měsíce dovolené, to bylo víceméně jasné, že skončí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A koho to šokuje?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nejspíš to šokuje asi jen Redmarxe, blb ze sebe dělá ještě většího blba, je to smutný příběh a musí mít smutný reálný život. Ještě že má diskuze na Webech

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Me to prislo predevsim hrozne vtipny, jak se tu jeste vcera k te sve ikone fanousci modlili a dneska uz vsichni preci davno vedeli, ze konci.

Nejvic jsem se zasmal u tech komentaru, jak ho vyhodili, protoze je Vega naprosto skvela karta, ktera se prodava jak housky na krame. Co me trochu zklamalo, ze posledni dobou neni co by zralo jak vino, aspon se teda o nicem takovem nemluvi. :-)

Za svuj predchozi nedustojny komentar se omlouvam.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

No hele, osobně jsem Kuduriho nikdy nekomentoval, protože je mi "šuma-fuk", kdo tam řídí grafickou divizi, jde mi o výrobky. Vegu jsem taky několikrát zkritizoval, nebo aspoň full verzi. Jen prostě říkám, že se z tebe tady stal prakticky stejný Crha, co tu býval a to je řádný idiot. No a ten tady (stejně jako ty) vykřikoval "já jsem vám to říkal". Navíc spousta trollení, zbytečných útoků a Crha=Redmarx je na světě.
Prostě sis tu vybudoval kariéru místního šaška, kterou si převzal po Jarouškovi.
Osobně si myslím, že jsi chytřejší než on, ale s takovým přístupem ho rychle doháníš.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Redmarx má občas světlé chvilky a díky tomu, že se opírá o fakta, jakmile se to přepne na myšlenkový chod a obraz jeho vesmíru, je to v řiti. Crha byl jiný, ale Crha to hlavně nikdy nepochopil, to byly story. Ten byl schopnej napsat, že skylake prociky se přehřívají díky migrantům, který sem tahají teplo v síťovkách. Takže se Redmarxi vzpamatuj, některý lidi tě mají i rádi, jinak by tě poslali do prdele.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Já ti nevim. Podle mě se "mobilizoval" v době, kdy ho definitivně naštval Canonical. Přijde mi, že právě tehdy přepnul na mutagenní kombinaci Crhy a BTJ a začal se bavit rejpáním. Podle mě lecos formuluje tak, aby pobouřil (a pobavil se), než že by tomu bezmezně věřil. Byť má někdy pravdu a jindy chybí znalosti, přesto si myslím, že převažuje snaha se pobavit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je uplne sumak co ho nastvalo, ale tady lidi rozhodne nebavi, ale otravuje...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak co si pamatuji, tak na Koduri AMD Fans v naprosté většině nadávali :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Třeba na co? Nevím nesledoval jsem hejty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Subjektivně vnímám Raja Koduriho pozitivně. Myslím, že měl dost co napravovat po předchozím vedení, ale to je jen můj názor. Stejně tak si myslím, že Radeon group nasměroval správným směrem.
Ale abych nezklamal Redmarxe, k tomu zrání, jako víno.

Vegy zrají, uzrály nám třeba "Primitive shaders", které jsou již aktivní.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Určitě? O tom nevím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak já vám napovím. Zkuste hledat v rozšířených nastaveních ve hře Wolfenstein II: The New Colossus.
Jako další indicii vám dám odkaz na interview s Mikem Mantorem z AMD na serveru GamersNexus: https://www.gamersnexus.net/guides/3010-primitive-discarding-in-vega-wit...
Možná dojdete ke stejnému závěru, možná ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podpora pro Primitive Shaders v W2 není. GPU Culling je technologie hry, která nesouvisí s Vegou, u které její použití ani nemá valný přínos, výkon zvyšuje spíš u Radeonů předchozích generací. Primitive Shaders Vegy budou podporované ze strany ovladače (budou-li kdy podporované), pro hru budou transparentní, nedetekovatelné a „nenastavitelné“.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty, no-Xi, já myslím, že znám docela dobrýho kandidáta, kterej by mohl Koduriho nahradit ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teraz tomu, čo je v komentári, nerozumiem. Culling na strane GPU tu bol už dávno. Jeho problémom ale bolo, že sa vykonával až po prevedení všetkých operácií nad geometriou (až po vertex, tesselation a geometry shaderoch) a teda pred vykonaním pixel shardera. Toto sa riešilo cullingom na strane CPU (Frustum Culling), ktorý vyradil pred volaním draw všetky objekty, ktoré neboli viditelné v zornom poli kamery. Týmto sa ale zaťažoval CPU, pretože musel vykonávať pred vykreslením každého frame-u výpočty prienikov všetkých objektov s objektom Frustum a zaznamenať, ktoré viditeľné sú a ktoré nie (zjednodušene povedané). Chápal som to tak, že práve toto má prevziať primitive shader a je to v pdostate HW culling, ktorý sa spustí ešte predtým ako sa začne render path počínajúc vertex shader-om. A toto mi pripadá ako veľký prínos a nie, že by nemal byť valný. Aj zhľadom na to, že objektov v scénach vcelku pribúda postupom času. Mýlim sa niekde v tejto úvahe?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já si právě myslím, že Primitive Shaders = GPU Culling. A to právě díky tomu, že je prováděné na straně GPU. Nevyznám se tolik v technologiích GPU, nicméně si nejsem vědom, že by byla kdy uvedena ucelená technologie, která by čistě v rámci GPU prováděla vyřazování "primitives". A osobně jsem ani nikde nečetl, že "Primitive shaders" musí být povoleny, nebo že jsou naopak automaticky aktivovány bez ohledu na aplikaci. Navíc Mike Mantor mluví v interview o "Primitive shaders" a termíny "GPU Primitives/triangles Culling", nebo prostě "GPU Culling" permanentně v tomto interview zmiňuje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Viď:

https://cg.informatik.uni-freiburg.de/course_notes/graphics_01_pipeline.pdf

Keď si pozrieš vertex summary slide, tak tam je na konci procesu uvádzané clipping. Táto časť procesingu vyradí z ďalšieho spracovania tie objekty, ktoré sa nenachádzajú v zornom poli kamery. Tie, ktoré sa nachádzajú z časti oreže a vyradí ich časti, ktoré sú mimo. A toto sa deje až po vykonaní veľa operácií, ktoré boli zbytočné (na objektoch resp. ich častiach, ktoré boli neskôr vyradené). Ako som písal vyššie, toto sa neskôr riešilo cez CPU. Ukážka je tu:

https://www.youtube.com/watch?v=rPm3NXWcEec&feature=youtu.be

Takto sa vyraďovali ešte pred samotným vykresľovaním objekty, ktoré neboli vidieť. Ale stále zostali objekty, ktoré boli s časťou vonku. Predpokladám, že primitive shaders jednak uvolnia časť výkonu pre CPU a tak isto dokáže vyradiť všetky polygóny, ktoré sú mimo zorného uhla kamery ešte pred vykonaním všetkých operácií, ktoré sa vykonávajú teraz. Zaberie to časť výkonu GPU, ale malo by to byť celkovo efektívnejšie ako riešenia používané dnes. Aspoň to predpokladám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pochybuji že Primitive Shader se už podařilo ve Vega rozchodit, ale co jim docela dobře funguje je Asynchronous Compute : https://www.computerbase.de/2017-11/wolfenstein-2-vega-benchmark/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Koduri podle mě udělal řadu RX jako smyslupnou věc od doby HD 7870, třeba se najde lepší Koduri, ale těžko říct, moje RX480 zatím krásně klape a budeme vzpomínat.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Konečne to akcionari pochopili,výkon slabota,spotreba vysoká....optimalizácia 00prd.Radšej nech vyrábajú jednorázové turistické foťáky ne grafické karty.Polaris a Vega sú zmetky ved konkurencií stačí len upravovať takty pameťí a je vymalované....

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Ach jo, tady někdo zase mudruje ...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Můžu se zeptat co je to Jméno Příjmení - to jsi nevymyslel nic lepšího?
A pokud jsou to takové zmetky, tak proč jsou prakticky pořád vyprodané?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No asi po pánovi (případně dámě) chtěli při registraci aby zadal Jméno a Příjmení, tak to asi udělal :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Troll detected...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ono to je s ohledem na nové produkty Intelu logické.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Akorát jsem to četl na PCWorldu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"In this position, Koduri will expand Intel’s leading position in integrated graphics for the PC market with high-end discrete graphics solutions for a broad range of computing segments.

Billions of users today enjoy computing experiences powered by Intel’s leading cores and visual computing IP. Going forward under Koduri’s leadership, the company will unify and expand differentiated IP across computing, graphics, media, imaging and machine intelligence capabilities for the client and data center segments, artificial intelligence, and emerging opportunities like edge computing."

Chápete to stejně jako já, tedy že intel opravdu plánuje široké nasazení diskrétních GPU, tedy Kaby-G je pouze předvoj? To by znamenalo onen velký průlom a průser pro nvidii o kterém jsem psal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Skutečně to tak vypadá..

Otázka je, co to bude.. Rozšířená současná technologie iGPU? Něco úplně nového (tedy za cca 5 let)? Použití AMD IP a do budoucna nahrazení něčím vlastním? Kombinace AMD IP a vlastní architektury?

Ještě důležitější otázka je, jestli za Kodurim přeběhne i X dalších inženýrů (což by bylo naprd) a nebo ne..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"broad range of computing segments." to asi nebudou herní GPU .....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ak by to aj boli herné GPU, nebol by to ale problém aj pre AMD a ich dedikované grafiky?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ovladače herních Intel grafik byly vždycky problém, stejně tak u dalších firem které to kdy v minulosti zkoušely ( Trident, S3 graphic, XGI, SiS, atd. )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslim si, ze pokud by to mel byt pro AMD problem, tak se Raja nebude moct k Intelu priblizit ani na kilometr, protoze mel stoprocentne ve smlouve nejake dolozky, prave pro podobne pripady, ktere by AMD okamzite soudne uplatnovala...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Práve preto si myslím to, čo del42sa. Že nepôjde o herné, ale iba profesionálne GPU. Inak by si AMD nakydalo aj do vlastného dvorku. To by sa im asi nevyplatilo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1. AMD na každém Intel čipu vydělá za grafiku
2. AMD bude mít zakázky pro výrobu (pro intel, tj. brutální množství)
3. Ti, co nechtějí AMD CPU, dostanou alespoň AMD GPU
4. Z pohledu grafické divize AMD je tohle fenomenální krok, protože v konečném důsledku to znamená "standardizaci" AMD GPU (v podstatě to může dojít až do stavu, že nepůjde koupit x86 CPU bez Radeonu - a to je docela velká věc, umožňující počítat s tím, že Radeoní funkce budou ode dneška řekněme za 4 roky prakticky v každém moderním PC.)

Já tam nevidím jediné negativum pro AMD (a dokonce ani pro Intel). Procesorová divize má aktuálně velmi dobré produkty, schopné s Intelem soupeřit. Intel dostane velmi dobré GPU a hlavně SW vývoj "zdarma", sám může přispět např. na straně svého kompileru, naopak mu odpadnou náklady za vývoj. Oba výrobci pak získají unifikovanou HSA platformu, v podstatě další rozšíření instrukční sady x86, což je opět velké pozitivum v boji s ARMem.

Jediný, kdo ostrouhá v takové hypotetické situaci, bude nvidia a ARM.

Pro intel

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Netušíme koľko AMD na každom čipe zarobí. Ak to bude ako s konzolami, tak to nebude bohviečo. Plus budú môcť tiež odpísať GPU z low-endu, aj keď sa im to aspoň vráti na tých integrovaných. Podľa mňa to aj tak bude ako doteraz. Herné GPU od AMD alebo NV sa budú predávať normálne. Myslíjm si, že NV stratí iba v mobilnom svete a aj to iba časť trhu. Akú veľkú sa ešte uvidí. Ako najväčšiu výhodu vidím práve v tebou uvedenom "že Radeoní funkce budou ode dneška řekněme za 4 roky prakticky v každém moderním PC". Som veľmi zvedavý ak sa toto naplní, ako danú výhodu AMD využije a či ju nezneužije.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bude velmi zajímavé tohle sledovat. Já osobně nefandím ani tak snaze AMD se dostat na drtivou většinu PC, jako snaze udělat z GPU něco víc než jen grafickou kartu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nekdo tu cesticku musi proslapat kdyz uz ne konkurent ktery nevi co s penezi :D

je uzasne kam se rozviji mobilni segment funkcemi i vykonem viz Apple nebo naslapany kirin 970 a nebo i oblast kolem "chytrych" domacnosti .....desktopove PC taky musi prochazet vyvojem a aspon drzet krok a jestli si to ti mastodonti neuvedomuji (pripada mi ze to dochazi jen AMD ale to zase nema tolik prostredku) a stale se nam snazi davkovat vykon a inovace postupne dle jejich vizi tak at se pak nedivi ze klesaji prodeje a davaji tak ocividne prostor konkurecnim resenim ...i skladba lidi kteri vyuzivaji IT se meni uz prevazuji BFU kteri hledaji hotova spolehliva reseni bez nutnosti neco resit ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dobře on :) Koduri palec hore.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak Raja Koduri jde k Intelu :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.