Hm, Crha uz se nechal slyset, ze pristi jeho procak bude RyZen 2, je to vtipne jak porad opakoval zaklinadlo Ice Lake a ve chvili, kdy to vypada, ze se na vyvoji integrovaneho grafickeho jadra bude podilet Koduri, tak je po fanouskovstvi k Intelu. :-)
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Proc to ticho tady?
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
8. 11. 2017 - 13:03https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseProc to ticho tady?
Odkdy opousti kapitan lod prvni? :-D
Hm, Crha uz se nechal slyset, ze pristi jeho procak bude RyZen 2, je to vtipne jak porad opakoval zaklinadlo Ice Lake a ve chvili, kdy to vypada, ze se na vyvoji integrovaneho grafickeho jadra bude podilet Koduri, tak je po fanouskovstvi k Intelu. :-)https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091608
+
8. 11. 2017 - 13:17https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseja sa fakt necudujem, ze ta tu nik nema rad :Dhttps://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091614
+
8. 11. 2017 - 13:29https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse... zprava zpred hodiny, tvuj komentar zpred pulhodiny:
Proc to ticho tady?
... asi proto ze nekteri z nas maji i praci..https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091629
+
Jeste jsem zapomnel dodat, ze az se no-X vzpamatuje z toho soku, tak se tu mozna dockame dalsiho clanku, jakmile AMD zarizne Vega 20 a Navi a zacne znovu a lepe s cistym stitem.
+1
-14
-1
Je komentář přínosný?
Jeste jsem zapomnel dodat, ze
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
8. 11. 2017 - 13:05https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseJeste jsem zapomnel dodat, ze az se no-X vzpamatuje z toho soku, tak se tu mozna dockame dalsiho clanku, jakmile AMD zarizne Vega 20 a Navi a zacne znovu a lepe s cistym stitem.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091611
+
Vegu ani Navi zaříznout nemůže, jelikož to by pak 3-4 roky neměli a neprodávali NIC.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Vegu ani Navi zaříznout
Jaroslav Brümmer https://diit.cz/profil/jfb
8. 11. 2017 - 13:26https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseVegu ani Navi zaříznout nemůže, jelikož to by pak 3-4 roky neměli a neprodávali NIC. https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091617
+
Hele, ted jsem te pochvalil na konkurencnim webu..a hned zase rypavy komentar tady... ze ti to stoji za to, se ti pak divim..
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Hele, ted jsem te pochvalil
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
8. 11. 2017 - 13:27https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseHele, ted jsem te pochvalil na konkurencnim webu..a hned zase rypavy komentar tady... ze ti to stoji za to, se ti pak divim..https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091620
+
Komentáře k mé osobě si laskavě ušetři. Už když si Koduri bral volno, se v informovaných kruzích vědělo, že předá formální řízení někomu jinému a ponechá si pouze technologické vedení RTG. Kdo to věděl, nemohl být šokovaný. Posuzováním druhých na základě vlastní nevědomosti shazuješ jen sám sebe.
Co se týče tématu, nevím, proč by měli cokoli zaříznout. Grafická divize je už několik měsíců v situaci, že prodá vše, co vyrobí. To nebyli od vydání Radeonů HD 7900. S tvojí radou by neměli co prodávat.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Komentáře k mé osobě si
no-X https://diit.cz/autor/no-x
8. 11. 2017 - 13:57https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseKomentáře k mé osobě si laskavě ušetři. Už když si Koduri bral volno, se v informovaných kruzích vědělo, že předá formální řízení někomu jinému a ponechá si pouze technologické vedení RTG. Kdo to věděl, nemohl být šokovaný. Posuzováním druhých na základě vlastní nevědomosti shazuješ jen sám sebe.
Co se týče tématu, nevím, proč by měli cokoli zaříznout. Grafická divize je už několik měsíců v situaci, že prodá vše, co vyrobí. To nebyli od vydání Radeonů HD 7900. S tvojí radou by neměli co prodávat.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091644
+
Nevím, proč to někoho šokuje, ty tři měsíce dovolené, to bylo víceméně jasné, že skončí.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nevím, proč to někoho šokuje,
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
8. 11. 2017 - 13:29https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseNevím, proč to někoho šokuje, ty tři měsíce dovolené, to bylo víceméně jasné, že skončí.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091626
+
Nejspíš to šokuje asi jen Redmarxe, blb ze sebe dělá ještě většího blba, je to smutný příběh a musí mít smutný reálný život. Ještě že má diskuze na Webech
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Nejspíš to šokuje asi jen
Wendak https://diit.cz/profil/radek-matejka
8. 11. 2017 - 14:52https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseNejspíš to šokuje asi jen Redmarxe, blb ze sebe dělá ještě většího blba, je to smutný příběh a musí mít smutný reálný život. Ještě že má diskuze na Webechhttps://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091662
+
Me to prislo predevsim hrozne vtipny, jak se tu jeste vcera k te sve ikone fanousci modlili a dneska uz vsichni preci davno vedeli, ze konci.
Nejvic jsem se zasmal u tech komentaru, jak ho vyhodili, protoze je Vega naprosto skvela karta, ktera se prodava jak housky na krame. Co me trochu zklamalo, ze posledni dobou neni co by zralo jak vino, aspon se teda o nicem takovem nemluvi. :-)
Za svuj predchozi nedustojny komentar se omlouvam.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Me to prislo predevsim hrozne
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
8. 11. 2017 - 15:23https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseMe to prislo predevsim hrozne vtipny, jak se tu jeste vcera k te sve ikone fanousci modlili a dneska uz vsichni preci davno vedeli, ze konci.
Nejvic jsem se zasmal u tech komentaru, jak ho vyhodili, protoze je Vega naprosto skvela karta, ktera se prodava jak housky na krame. Co me trochu zklamalo, ze posledni dobou neni co by zralo jak vino, aspon se teda o nicem takovem nemluvi. :-)
Za svuj predchozi nedustojny komentar se omlouvam.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091689
+
No hele, osobně jsem Kuduriho nikdy nekomentoval, protože je mi "šuma-fuk", kdo tam řídí grafickou divizi, jde mi o výrobky. Vegu jsem taky několikrát zkritizoval, nebo aspoň full verzi. Jen prostě říkám, že se z tebe tady stal prakticky stejný Crha, co tu býval a to je řádný idiot. No a ten tady (stejně jako ty) vykřikoval "já jsem vám to říkal". Navíc spousta trollení, zbytečných útoků a Crha=Redmarx je na světě.
Prostě sis tu vybudoval kariéru místního šaška, kterou si převzal po Jarouškovi.
Osobně si myslím, že jsi chytřejší než on, ale s takovým přístupem ho rychle doháníš.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
No hele, osobně jsem Kuduriho
Wendak https://diit.cz/profil/radek-matejka
8. 11. 2017 - 15:36https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseNo hele, osobně jsem Kuduriho nikdy nekomentoval, protože je mi "šuma-fuk", kdo tam řídí grafickou divizi, jde mi o výrobky. Vegu jsem taky několikrát zkritizoval, nebo aspoň full verzi. Jen prostě říkám, že se z tebe tady stal prakticky stejný Crha, co tu býval a to je řádný idiot. No a ten tady (stejně jako ty) vykřikoval "já jsem vám to říkal". Navíc spousta trollení, zbytečných útoků a Crha=Redmarx je na světě.
Prostě sis tu vybudoval kariéru místního šaška, kterou si převzal po Jarouškovi.
Osobně si myslím, že jsi chytřejší než on, ale s takovým přístupem ho rychle doháníš.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091704
+
Redmarx má občas světlé chvilky a díky tomu, že se opírá o fakta, jakmile se to přepne na myšlenkový chod a obraz jeho vesmíru, je to v řiti. Crha byl jiný, ale Crha to hlavně nikdy nepochopil, to byly story. Ten byl schopnej napsat, že skylake prociky se přehřívají díky migrantům, který sem tahají teplo v síťovkách. Takže se Redmarxi vzpamatuj, některý lidi tě mají i rádi, jinak by tě poslali do prdele.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Redmarx má občas světlé
He3lix https://diit.cz/profil/jan-vlasak
8. 11. 2017 - 16:43https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseRedmarx má občas světlé chvilky a díky tomu, že se opírá o fakta, jakmile se to přepne na myšlenkový chod a obraz jeho vesmíru, je to v řiti. Crha byl jiný, ale Crha to hlavně nikdy nepochopil, to byly story. Ten byl schopnej napsat, že skylake prociky se přehřívají díky migrantům, který sem tahají teplo v síťovkách. Takže se Redmarxi vzpamatuj, některý lidi tě mají i rádi, jinak by tě poslali do prdele.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091725
+
Já ti nevim. Podle mě se "mobilizoval" v době, kdy ho definitivně naštval Canonical. Přijde mi, že právě tehdy přepnul na mutagenní kombinaci Crhy a BTJ a začal se bavit rejpáním. Podle mě lecos formuluje tak, aby pobouřil (a pobavil se), než že by tomu bezmezně věřil. Byť má někdy pravdu a jindy chybí znalosti, přesto si myslím, že převažuje snaha se pobavit.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Já ti nevim. Podle mě se
littleon https://diit.cz/autor/littleon
9. 11. 2017 - 00:37https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseJá ti nevim. Podle mě se "mobilizoval" v době, kdy ho definitivně naštval Canonical. Přijde mi, že právě tehdy přepnul na mutagenní kombinaci Crhy a BTJ a začal se bavit rejpáním. Podle mě lecos formuluje tak, aby pobouřil (a pobavil se), než že by tomu bezmezně věřil. Byť má někdy pravdu a jindy chybí znalosti, přesto si myslím, že převažuje snaha se pobavit.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091875
+
Je uplne sumak co ho nastvalo, ale tady lidi rozhodne nebavi, ale otravuje...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Je uplne sumak co ho nastvalo
Angie https://diit.cz/profil/angel-falling
9. 11. 2017 - 10:23https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseJe uplne sumak co ho nastvalo, ale tady lidi rozhodne nebavi, ale otravuje...https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1092031
+
Tak co si pamatuji, tak na Koduri AMD Fans v naprosté většině nadávali :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak co si pamatuji, tak na
Jaroslav Brümmer https://diit.cz/profil/jfb
8. 11. 2017 - 17:21https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseTak co si pamatuji, tak na Koduri AMD Fans v naprosté většině nadávali :-)https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091731
+
Subjektivně vnímám Raja Koduriho pozitivně. Myslím, že měl dost co napravovat po předchozím vedení, ale to je jen můj názor. Stejně tak si myslím, že Radeon group nasměroval správným směrem.
Ale abych nezklamal Redmarxe, k tomu zrání, jako víno.
Vegy zrají, uzrály nám třeba "Primitive shaders", které jsou již aktivní.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Subjektivně vnímám Raja
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
8. 11. 2017 - 15:37https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseSubjektivně vnímám Raja Koduriho pozitivně. Myslím, že měl dost co napravovat po předchozím vedení, ale to je jen můj názor. Stejně tak si myslím, že Radeon group nasměroval správným směrem.
Ale abych nezklamal Redmarxe, k tomu zrání, jako víno.
Vegy zrají, uzrály nám třeba "Primitive shaders", které jsou již aktivní.
https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091707
+
8. 11. 2017 - 19:19https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseUrčitě? O tom nevím.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091764
+
Tak já vám napovím. Zkuste hledat v rozšířených nastaveních ve hře Wolfenstein II: The New Colossus.
Jako další indicii vám dám odkaz na interview s Mikem Mantorem z AMD na serveru GamersNexus: https://www.gamersnexus.net/guides/3010-primitive-discarding-in-vega-wit...
Možná dojdete ke stejnému závěru, možná ne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak já vám napovím. Zkuste
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
8. 11. 2017 - 20:49https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseTak já vám napovím. Zkuste hledat v rozšířených nastaveních ve hře Wolfenstein II: The New Colossus.
Jako další indicii vám dám odkaz na interview s Mikem Mantorem z AMD na serveru GamersNexus: https://www.gamersnexus.net/guides/3010-primitive-discarding-in-vega-with-mike-mantor
Možná dojdete ke stejnému závěru, možná ne.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091794
+
Podpora pro Primitive Shaders v W2 není. GPU Culling je technologie hry, která nesouvisí s Vegou, u které její použití ani nemá valný přínos, výkon zvyšuje spíš u Radeonů předchozích generací. Primitive Shaders Vegy budou podporované ze strany ovladače (budou-li kdy podporované), pro hru budou transparentní, nedetekovatelné a „nenastavitelné“.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Podpora pro Primitive Shaders
no-X https://diit.cz/autor/no-x
8. 11. 2017 - 22:25https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskusePodpora pro Primitive Shaders v W2 není. GPU Culling je technologie hry, která nesouvisí s Vegou, u které její použití ani nemá valný přínos, výkon zvyšuje spíš u Radeonů předchozích generací. Primitive Shaders Vegy budou podporované ze strany ovladače (budou-li kdy podporované), pro hru budou transparentní, nedetekovatelné a „nenastavitelné“.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091836
+
Ty, no-Xi, já myslím, že znám docela dobrýho kandidáta, kterej by mohl Koduriho nahradit ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ty, no-Xi, já myslím, že znám
WIFT https://diit.cz/autor/wift
9. 11. 2017 - 09:39https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseTy, no-Xi, já myslím, že znám docela dobrýho kandidáta, kterej by mohl Koduriho nahradit ;-)https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091962
+
Teraz tomu, čo je v komentári, nerozumiem. Culling na strane GPU tu bol už dávno. Jeho problémom ale bolo, že sa vykonával až po prevedení všetkých operácií nad geometriou (až po vertex, tesselation a geometry shaderoch) a teda pred vykonaním pixel shardera. Toto sa riešilo cullingom na strane CPU (Frustum Culling), ktorý vyradil pred volaním draw všetky objekty, ktoré neboli viditelné v zornom poli kamery. Týmto sa ale zaťažoval CPU, pretože musel vykonávať pred vykreslením každého frame-u výpočty prienikov všetkých objektov s objektom Frustum a zaznamenať, ktoré viditeľné sú a ktoré nie (zjednodušene povedané). Chápal som to tak, že práve toto má prevziať primitive shader a je to v pdostate HW culling, ktorý sa spustí ešte predtým ako sa začne render path počínajúc vertex shader-om. A toto mi pripadá ako veľký prínos a nie, že by nemal byť valný. Aj zhľadom na to, že objektov v scénach vcelku pribúda postupom času. Mýlim sa niekde v tejto úvahe?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Teraz tomu, čo je v komentári
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
9. 11. 2017 - 09:55https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseTeraz tomu, čo je v komentári, nerozumiem. Culling na strane GPU tu bol už dávno. Jeho problémom ale bolo, že sa vykonával až po prevedení všetkých operácií nad geometriou (až po vertex, tesselation a geometry shaderoch) a teda pred vykonaním pixel shardera. Toto sa riešilo cullingom na strane CPU (Frustum Culling), ktorý vyradil pred volaním draw všetky objekty, ktoré neboli viditelné v zornom poli kamery. Týmto sa ale zaťažoval CPU, pretože musel vykonávať pred vykreslením každého frame-u výpočty prienikov všetkých objektov s objektom Frustum a zaznamenať, ktoré viditeľné sú a ktoré nie (zjednodušene povedané). Chápal som to tak, že práve toto má prevziať primitive shader a je to v pdostate HW culling, ktorý sa spustí ešte predtým ako sa začne render path počínajúc vertex shader-om. A toto mi pripadá ako veľký prínos a nie, že by nemal byť valný. Aj zhľadom na to, že objektov v scénach vcelku pribúda postupom času. Mýlim sa niekde v tejto úvahe?https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091992
+
Já si právě myslím, že Primitive Shaders = GPU Culling. A to právě díky tomu, že je prováděné na straně GPU. Nevyznám se tolik v technologiích GPU, nicméně si nejsem vědom, že by byla kdy uvedena ucelená technologie, která by čistě v rámci GPU prováděla vyřazování "primitives". A osobně jsem ani nikde nečetl, že "Primitive shaders" musí být povoleny, nebo že jsou naopak automaticky aktivovány bez ohledu na aplikaci. Navíc Mike Mantor mluví v interview o "Primitive shaders" a termíny "GPU Primitives/triangles Culling", nebo prostě "GPU Culling" permanentně v tomto interview zmiňuje.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Já si právě myslím, že
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
9. 11. 2017 - 16:12https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseJá si právě myslím, že Primitive Shaders = GPU Culling. A to právě díky tomu, že je prováděné na straně GPU. Nevyznám se tolik v technologiích GPU, nicméně si nejsem vědom, že by byla kdy uvedena ucelená technologie, která by čistě v rámci GPU prováděla vyřazování "primitives". A osobně jsem ani nikde nečetl, že "Primitive shaders" musí být povoleny, nebo že jsou naopak automaticky aktivovány bez ohledu na aplikaci. Navíc Mike Mantor mluví v interview o "Primitive shaders" a termíny "GPU Primitives/triangles Culling", nebo prostě "GPU Culling" permanentně v tomto interview zmiňuje.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1092232
+
Keď si pozrieš vertex summary slide, tak tam je na konci procesu uvádzané clipping. Táto časť procesingu vyradí z ďalšieho spracovania tie objekty, ktoré sa nenachádzajú v zornom poli kamery. Tie, ktoré sa nachádzajú z časti oreže a vyradí ich časti, ktoré sú mimo. A toto sa deje až po vykonaní veľa operácií, ktoré boli zbytočné (na objektoch resp. ich častiach, ktoré boli neskôr vyradené). Ako som písal vyššie, toto sa neskôr riešilo cez CPU. Ukážka je tu:
Takto sa vyraďovali ešte pred samotným vykresľovaním objekty, ktoré neboli vidieť. Ale stále zostali objekty, ktoré boli s časťou vonku. Predpokladám, že primitive shaders jednak uvolnia časť výkonu pre CPU a tak isto dokáže vyradiť všetky polygóny, ktoré sú mimo zorného uhla kamery ešte pred vykonaním všetkých operácií, ktoré sa vykonávajú teraz. Zaberie to časť výkonu GPU, ale malo by to byť celkovo efektívnejšie ako riešenia používané dnes. Aspoň to predpokladám.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Viď:
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
9. 11. 2017 - 18:42https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseViď:
https://cg.informatik.uni-freiburg.de/course_notes/graphics_01_pipeline.pdf
Keď si pozrieš vertex summary slide, tak tam je na konci procesu uvádzané clipping. Táto časť procesingu vyradí z ďalšieho spracovania tie objekty, ktoré sa nenachádzajú v zornom poli kamery. Tie, ktoré sa nachádzajú z časti oreže a vyradí ich časti, ktoré sú mimo. A toto sa deje až po vykonaní veľa operácií, ktoré boli zbytočné (na objektoch resp. ich častiach, ktoré boli neskôr vyradené). Ako som písal vyššie, toto sa neskôr riešilo cez CPU. Ukážka je tu:
https://www.youtube.com/watch?v=rPm3NXWcEec&feature=youtu.be
Takto sa vyraďovali ešte pred samotným vykresľovaním objekty, ktoré neboli vidieť. Ale stále zostali objekty, ktoré boli s časťou vonku. Predpokladám, že primitive shaders jednak uvolnia časť výkonu pre CPU a tak isto dokáže vyradiť všetky polygóny, ktoré sú mimo zorného uhla kamery ešte pred vykonaním všetkých operácií, ktoré sa vykonávajú teraz. Zaberie to časť výkonu GPU, ale malo by to byť celkovo efektívnejšie ako riešenia používané dnes. Aspoň to predpokladám.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1092307
+
10. 11. 2017 - 16:34https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskusepochybuji že Primitive Shader se už podařilo ve Vega rozchodit, ale co jim docela dobře funguje je Asynchronous Compute : https://www.computerbase.de/2017-11/wolfenstein-2-vega-benchmark/https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1092691
+
Koduri podle mě udělal řadu RX jako smyslupnou věc od doby HD 7870, třeba se najde lepší Koduri, ale těžko říct, moje RX480 zatím krásně klape a budeme vzpomínat.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Koduri podle mě udělal řadu
He3lix https://diit.cz/profil/jan-vlasak
8. 11. 2017 - 16:34https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseKoduri podle mě udělal řadu RX jako smyslupnou věc od doby HD 7870, třeba se najde lepší Koduri, ale těžko říct, moje RX480 zatím krásně klape a budeme vzpomínat. https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091722
+
Konečne to akcionari pochopili,výkon slabota,spotreba vysoká....optimalizácia 00prd.Radšej nech vyrábajú jednorázové turistické foťáky ne grafické karty.Polaris a Vega sú zmetky ved konkurencií stačí len upravovať takty pameťí a je vymalované....
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Konečne to akcionari
Jméno Příjmení https://diit.cz/profil/jmeno-prijmeni12345
8. 11. 2017 - 17:41https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseKonečne to akcionari pochopili,výkon slabota,spotreba vysoká....optimalizácia 00prd.Radšej nech vyrábajú jednorázové turistické foťáky ne grafické karty.Polaris a Vega sú zmetky ved konkurencií stačí len upravovať takty pameťí a je vymalované....https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091734
+
Můžu se zeptat co je to Jméno Příjmení - to jsi nevymyslel nic lepšího?
A pokud jsou to takové zmetky, tak proč jsou prakticky pořád vyprodané?
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Můžu se zeptat co je to z
Kutil https://diit.cz/profil/andrewx
8. 11. 2017 - 19:30https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseMůžu se zeptat co je to Jméno Příjmení - to jsi nevymyslel nic lepšího?
A pokud jsou to takové zmetky, tak proč jsou prakticky pořád vyprodané?https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091767
+
No asi po pánovi (případně dámě) chtěli při registraci aby zadal Jméno a Příjmení, tak to asi udělal :)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
No asi po pánovi (případně
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
8. 11. 2017 - 20:59https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseNo asi po pánovi (případně dámě) chtěli při registraci aby zadal Jméno a Příjmení, tak to asi udělal :)https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091797
+
9. 11. 2017 - 00:58https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseTak Raja jde skutečně do Intelu... :|
https://newsroom.intel.com/news-releases/raja-koduri-joins-intel/https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091878
+
ono to je s ohledem na nové produkty Intelu logické.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ono to je s ohledem na nové
David Ježek https://diit.cz/autor/david-jezek
9. 11. 2017 - 07:13https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseono to je s ohledem na nové produkty Intelu logické.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091896
+
9. 11. 2017 - 07:25https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseAkorát jsem to četl na PCWorlduhttps://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091902
+
"In this position, Koduri will expand Intel’s leading position in integrated graphics for the PC market with high-end discrete graphics solutions for a broad range of computing segments.
Billions of users today enjoy computing experiences powered by Intel’s leading cores and visual computing IP. Going forward under Koduri’s leadership, the company will unify and expand differentiated IP across computing, graphics, media, imaging and machine intelligence capabilities for the client and data center segments, artificial intelligence, and emerging opportunities like edge computing."
Chápete to stejně jako já, tedy že intel opravdu plánuje široké nasazení diskrétních GPU, tedy Kaby-G je pouze předvoj? To by znamenalo onen velký průlom a průser pro nvidii o kterém jsem psal.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"In this position, Koduri
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
9. 11. 2017 - 08:06https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse"In this position, Koduri will expand Intel’s leading position in integrated graphics for the PC market with high-end discrete graphics solutions for a broad range of computing segments.
Billions of users today enjoy computing experiences powered by Intel’s leading cores and visual computing IP. Going forward under Koduri’s leadership, the company will unify and expand differentiated IP across computing, graphics, media, imaging and machine intelligence capabilities for the client and data center segments, artificial intelligence, and emerging opportunities like edge computing."
Chápete to stejně jako já, tedy že intel opravdu plánuje široké nasazení diskrétních GPU, tedy Kaby-G je pouze předvoj? To by znamenalo onen velký průlom a průser pro nvidii o kterém jsem psal.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091911
+
Otázka je, co to bude.. Rozšířená současná technologie iGPU? Něco úplně nového (tedy za cca 5 let)? Použití AMD IP a do budoucna nahrazení něčím vlastním? Kombinace AMD IP a vlastní architektury?
Ještě důležitější otázka je, jestli za Kodurim přeběhne i X dalších inženýrů (což by bylo naprd) a nebo ne..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Skutečně to tak vypadá..
arakan94 https://diit.cz/profil/david-novak
9. 11. 2017 - 09:00https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseSkutečně to tak vypadá..
Otázka je, co to bude.. Rozšířená současná technologie iGPU? Něco úplně nového (tedy za cca 5 let)? Použití AMD IP a do budoucna nahrazení něčím vlastním? Kombinace AMD IP a vlastní architektury?
Ještě důležitější otázka je, jestli za Kodurim přeběhne i X dalších inženýrů (což by bylo naprd) a nebo ne..https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091923
+
"broad range of computing segments." to asi nebudou herní GPU .....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"broad range of computing
del42sa https://diit.cz/profil/del42sa
9. 11. 2017 - 09:03https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse"broad range of computing segments." to asi nebudou herní GPU .....https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091929
+
Ak by to aj boli herné GPU, nebol by to ale problém aj pre AMD a ich dedikované grafiky?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ak by to aj boli herné GPU,
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
9. 11. 2017 - 10:04https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseAk by to aj boli herné GPU, nebol by to ale problém aj pre AMD a ich dedikované grafiky?https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1092004
+
ovladače herních Intel grafik byly vždycky problém, stejně tak u dalších firem které to kdy v minulosti zkoušely ( Trident, S3 graphic, XGI, SiS, atd. )
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ovladače herních Intel grafik
del42sa https://diit.cz/profil/del42sa
9. 11. 2017 - 10:21https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseovladače herních Intel grafik byly vždycky problém, stejně tak u dalších firem které to kdy v minulosti zkoušely ( Trident, S3 graphic, XGI, SiS, atd. )https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1092025
+
Myslim si, ze pokud by to mel byt pro AMD problem, tak se Raja nebude moct k Intelu priblizit ani na kilometr, protoze mel stoprocentne ve smlouve nejake dolozky, prave pro podobne pripady, ktere by AMD okamzite soudne uplatnovala...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Myslim si, ze pokud by to mel
Angie https://diit.cz/profil/angel-falling
9. 11. 2017 - 10:25https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseMyslim si, ze pokud by to mel byt pro AMD problem, tak se Raja nebude moct k Intelu priblizit ani na kilometr, protoze mel stoprocentne ve smlouve nejake dolozky, prave pro podobne pripady, ktere by AMD okamzite soudne uplatnovala...https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1092034
+
Práve preto si myslím to, čo del42sa. Že nepôjde o herné, ale iba profesionálne GPU. Inak by si AMD nakydalo aj do vlastného dvorku. To by sa im asi nevyplatilo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Práve preto si myslím to, čo
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
9. 11. 2017 - 10:33https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskusePráve preto si myslím to, čo del42sa. Že nepôjde o herné, ale iba profesionálne GPU. Inak by si AMD nakydalo aj do vlastného dvorku. To by sa im asi nevyplatilo. https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1092037
+
1. AMD na každém Intel čipu vydělá za grafiku
2. AMD bude mít zakázky pro výrobu (pro intel, tj. brutální množství)
3. Ti, co nechtějí AMD CPU, dostanou alespoň AMD GPU
4. Z pohledu grafické divize AMD je tohle fenomenální krok, protože v konečném důsledku to znamená "standardizaci" AMD GPU (v podstatě to může dojít až do stavu, že nepůjde koupit x86 CPU bez Radeonu - a to je docela velká věc, umožňující počítat s tím, že Radeoní funkce budou ode dneška řekněme za 4 roky prakticky v každém moderním PC.)
Já tam nevidím jediné negativum pro AMD (a dokonce ani pro Intel). Procesorová divize má aktuálně velmi dobré produkty, schopné s Intelem soupeřit. Intel dostane velmi dobré GPU a hlavně SW vývoj "zdarma", sám může přispět např. na straně svého kompileru, naopak mu odpadnou náklady za vývoj. Oba výrobci pak získají unifikovanou HSA platformu, v podstatě další rozšíření instrukční sady x86, což je opět velké pozitivum v boji s ARMem.
Jediný, kdo ostrouhá v takové hypotetické situaci, bude nvidia a ARM.
Pro intel
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
1. AMD na každém Intel čipu
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
9. 11. 2017 - 13:15https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse1. AMD na každém Intel čipu vydělá za grafiku
2. AMD bude mít zakázky pro výrobu (pro intel, tj. brutální množství)
3. Ti, co nechtějí AMD CPU, dostanou alespoň AMD GPU
4. Z pohledu grafické divize AMD je tohle fenomenální krok, protože v konečném důsledku to znamená "standardizaci" AMD GPU (v podstatě to může dojít až do stavu, že nepůjde koupit x86 CPU bez Radeonu - a to je docela velká věc, umožňující počítat s tím, že Radeoní funkce budou ode dneška řekněme za 4 roky prakticky v každém moderním PC.)
Já tam nevidím jediné negativum pro AMD (a dokonce ani pro Intel). Procesorová divize má aktuálně velmi dobré produkty, schopné s Intelem soupeřit. Intel dostane velmi dobré GPU a hlavně SW vývoj "zdarma", sám může přispět např. na straně svého kompileru, naopak mu odpadnou náklady za vývoj. Oba výrobci pak získají unifikovanou HSA platformu, v podstatě další rozšíření instrukční sady x86, což je opět velké pozitivum v boji s ARMem.
Jediný, kdo ostrouhá v takové hypotetické situaci, bude nvidia a ARM.
Pro intelhttps://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1092139
+
Netušíme koľko AMD na každom čipe zarobí. Ak to bude ako s konzolami, tak to nebude bohviečo. Plus budú môcť tiež odpísať GPU z low-endu, aj keď sa im to aspoň vráti na tých integrovaných. Podľa mňa to aj tak bude ako doteraz. Herné GPU od AMD alebo NV sa budú predávať normálne. Myslíjm si, že NV stratí iba v mobilnom svete a aj to iba časť trhu. Akú veľkú sa ešte uvidí. Ako najväčšiu výhodu vidím práve v tebou uvedenom "že Radeoní funkce budou ode dneška řekněme za 4 roky prakticky v každém moderním PC". Som veľmi zvedavý ak sa toto naplní, ako danú výhodu AMD využije a či ju nezneužije.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Netušíme koľko AMD na každom
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
9. 11. 2017 - 13:23https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseNetušíme koľko AMD na každom čipe zarobí. Ak to bude ako s konzolami, tak to nebude bohviečo. Plus budú môcť tiež odpísať GPU z low-endu, aj keď sa im to aspoň vráti na tých integrovaných. Podľa mňa to aj tak bude ako doteraz. Herné GPU od AMD alebo NV sa budú predávať normálne. Myslíjm si, že NV stratí iba v mobilnom svete a aj to iba časť trhu. Akú veľkú sa ešte uvidí. Ako najväčšiu výhodu vidím práve v tebou uvedenom "že Radeoní funkce budou ode dneška řekněme za 4 roky prakticky v každém moderním PC". Som veľmi zvedavý ak sa toto naplní, ako danú výhodu AMD využije a či ju nezneužije.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1092145
+
Bude velmi zajímavé tohle sledovat. Já osobně nefandím ani tak snaze AMD se dostat na drtivou většinu PC, jako snaze udělat z GPU něco víc než jen grafickou kartu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bude velmi zajímavé tohle
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
9. 11. 2017 - 14:26https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseBude velmi zajímavé tohle sledovat. Já osobně nefandím ani tak snaze AMD se dostat na drtivou většinu PC, jako snaze udělat z GPU něco víc než jen grafickou kartu.https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1092160
+
nekdo tu cesticku musi proslapat kdyz uz ne konkurent ktery nevi co s penezi :D
je uzasne kam se rozviji mobilni segment funkcemi i vykonem viz Apple nebo naslapany kirin 970 a nebo i oblast kolem "chytrych" domacnosti .....desktopove PC taky musi prochazet vyvojem a aspon drzet krok a jestli si to ti mastodonti neuvedomuji (pripada mi ze to dochazi jen AMD ale to zase nema tolik prostredku) a stale se nam snazi davkovat vykon a inovace postupne dle jejich vizi tak at se pak nedivi ze klesaji prodeje a davaji tak ocividne prostor konkurecnim resenim ...i skladba lidi kteri vyuzivaji IT se meni uz prevazuji BFU kteri hledaji hotova spolehliva reseni bez nutnosti neco resit ...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
nekdo tu cesticku musi
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
9. 11. 2017 - 17:27https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskusenekdo tu cesticku musi proslapat kdyz uz ne konkurent ktery nevi co s penezi :D
je uzasne kam se rozviji mobilni segment funkcemi i vykonem viz Apple nebo naslapany kirin 970 a nebo i oblast kolem "chytrych" domacnosti .....desktopove PC taky musi prochazet vyvojem a aspon drzet krok a jestli si to ti mastodonti neuvedomuji (pripada mi ze to dochazi jen AMD ale to zase nema tolik prostredku) a stale se nam snazi davkovat vykon a inovace postupne dle jejich vizi tak at se pak nedivi ze klesaji prodeje a davaji tak ocividne prostor konkurecnim resenim ...i skladba lidi kteri vyuzivaji IT se meni uz prevazuji BFU kteri hledaji hotova spolehliva reseni bez nutnosti neco resit ...https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1092268
+
9. 11. 2017 - 09:46https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuseTak Raja Koduri jde k Intelu :-)https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd/diskuse#comment-1091974
+
Proc to ticho tady?
Odkdy opousti kapitan lod prvni? :-D
Hm, Crha uz se nechal slyset, ze pristi jeho procak bude RyZen 2, je to vtipne jak porad opakoval zaklinadlo Ice Lake a ve chvili, kdy to vypada, ze se na vyvoji integrovaneho grafickeho jadra bude podilet Koduri, tak je po fanouskovstvi k Intelu. :-)
ja sa fakt necudujem, ze ta tu nik nema rad :D
... zprava zpred hodiny, tvuj komentar zpred pulhodiny:
Proc to ticho tady?
... asi proto ze nekteri z nas maji i praci..
Jeste jsem zapomnel dodat, ze az se no-X vzpamatuje z toho soku, tak se tu mozna dockame dalsiho clanku, jakmile AMD zarizne Vega 20 a Navi a zacne znovu a lepe s cistym stitem.
Vegu ani Navi zaříznout nemůže, jelikož to by pak 3-4 roky neměli a neprodávali NIC.
Hele, ted jsem te pochvalil na konkurencnim webu..a hned zase rypavy komentar tady... ze ti to stoji za to, se ti pak divim..
Komentáře k mé osobě si laskavě ušetři. Už když si Koduri bral volno, se v informovaných kruzích vědělo, že předá formální řízení někomu jinému a ponechá si pouze technologické vedení RTG. Kdo to věděl, nemohl být šokovaný. Posuzováním druhých na základě vlastní nevědomosti shazuješ jen sám sebe.
Co se týče tématu, nevím, proč by měli cokoli zaříznout. Grafická divize je už několik měsíců v situaci, že prodá vše, co vyrobí. To nebyli od vydání Radeonů HD 7900. S tvojí radou by neměli co prodávat.
Nevím, proč to někoho šokuje, ty tři měsíce dovolené, to bylo víceméně jasné, že skončí.
A koho to šokuje?
Nejspíš to šokuje asi jen Redmarxe, blb ze sebe dělá ještě většího blba, je to smutný příběh a musí mít smutný reálný život. Ještě že má diskuze na Webech
Me to prislo predevsim hrozne vtipny, jak se tu jeste vcera k te sve ikone fanousci modlili a dneska uz vsichni preci davno vedeli, ze konci.
Nejvic jsem se zasmal u tech komentaru, jak ho vyhodili, protoze je Vega naprosto skvela karta, ktera se prodava jak housky na krame. Co me trochu zklamalo, ze posledni dobou neni co by zralo jak vino, aspon se teda o nicem takovem nemluvi. :-)
Za svuj predchozi nedustojny komentar se omlouvam.
No hele, osobně jsem Kuduriho nikdy nekomentoval, protože je mi "šuma-fuk", kdo tam řídí grafickou divizi, jde mi o výrobky. Vegu jsem taky několikrát zkritizoval, nebo aspoň full verzi. Jen prostě říkám, že se z tebe tady stal prakticky stejný Crha, co tu býval a to je řádný idiot. No a ten tady (stejně jako ty) vykřikoval "já jsem vám to říkal". Navíc spousta trollení, zbytečných útoků a Crha=Redmarx je na světě.
Prostě sis tu vybudoval kariéru místního šaška, kterou si převzal po Jarouškovi.
Osobně si myslím, že jsi chytřejší než on, ale s takovým přístupem ho rychle doháníš.
Redmarx má občas světlé chvilky a díky tomu, že se opírá o fakta, jakmile se to přepne na myšlenkový chod a obraz jeho vesmíru, je to v řiti. Crha byl jiný, ale Crha to hlavně nikdy nepochopil, to byly story. Ten byl schopnej napsat, že skylake prociky se přehřívají díky migrantům, který sem tahají teplo v síťovkách. Takže se Redmarxi vzpamatuj, některý lidi tě mají i rádi, jinak by tě poslali do prdele.
Já ti nevim. Podle mě se "mobilizoval" v době, kdy ho definitivně naštval Canonical. Přijde mi, že právě tehdy přepnul na mutagenní kombinaci Crhy a BTJ a začal se bavit rejpáním. Podle mě lecos formuluje tak, aby pobouřil (a pobavil se), než že by tomu bezmezně věřil. Byť má někdy pravdu a jindy chybí znalosti, přesto si myslím, že převažuje snaha se pobavit.
Je uplne sumak co ho nastvalo, ale tady lidi rozhodne nebavi, ale otravuje...
Tak co si pamatuji, tak na Koduri AMD Fans v naprosté většině nadávali :-)
Třeba na co? Nevím nesledoval jsem hejty.
Subjektivně vnímám Raja Koduriho pozitivně. Myslím, že měl dost co napravovat po předchozím vedení, ale to je jen můj názor. Stejně tak si myslím, že Radeon group nasměroval správným směrem.
Ale abych nezklamal Redmarxe, k tomu zrání, jako víno.
Vegy zrají, uzrály nám třeba "Primitive shaders", které jsou již aktivní.
Určitě? O tom nevím.
Tak já vám napovím. Zkuste hledat v rozšířených nastaveních ve hře Wolfenstein II: The New Colossus.
Jako další indicii vám dám odkaz na interview s Mikem Mantorem z AMD na serveru GamersNexus: https://www.gamersnexus.net/guides/3010-primitive-discarding-in-vega-wit...
Možná dojdete ke stejnému závěru, možná ne.
Podpora pro Primitive Shaders v W2 není. GPU Culling je technologie hry, která nesouvisí s Vegou, u které její použití ani nemá valný přínos, výkon zvyšuje spíš u Radeonů předchozích generací. Primitive Shaders Vegy budou podporované ze strany ovladače (budou-li kdy podporované), pro hru budou transparentní, nedetekovatelné a „nenastavitelné“.
Ty, no-Xi, já myslím, že znám docela dobrýho kandidáta, kterej by mohl Koduriho nahradit ;-)
Teraz tomu, čo je v komentári, nerozumiem. Culling na strane GPU tu bol už dávno. Jeho problémom ale bolo, že sa vykonával až po prevedení všetkých operácií nad geometriou (až po vertex, tesselation a geometry shaderoch) a teda pred vykonaním pixel shardera. Toto sa riešilo cullingom na strane CPU (Frustum Culling), ktorý vyradil pred volaním draw všetky objekty, ktoré neboli viditelné v zornom poli kamery. Týmto sa ale zaťažoval CPU, pretože musel vykonávať pred vykreslením každého frame-u výpočty prienikov všetkých objektov s objektom Frustum a zaznamenať, ktoré viditeľné sú a ktoré nie (zjednodušene povedané). Chápal som to tak, že práve toto má prevziať primitive shader a je to v pdostate HW culling, ktorý sa spustí ešte predtým ako sa začne render path počínajúc vertex shader-om. A toto mi pripadá ako veľký prínos a nie, že by nemal byť valný. Aj zhľadom na to, že objektov v scénach vcelku pribúda postupom času. Mýlim sa niekde v tejto úvahe?
Já si právě myslím, že Primitive Shaders = GPU Culling. A to právě díky tomu, že je prováděné na straně GPU. Nevyznám se tolik v technologiích GPU, nicméně si nejsem vědom, že by byla kdy uvedena ucelená technologie, která by čistě v rámci GPU prováděla vyřazování "primitives". A osobně jsem ani nikde nečetl, že "Primitive shaders" musí být povoleny, nebo že jsou naopak automaticky aktivovány bez ohledu na aplikaci. Navíc Mike Mantor mluví v interview o "Primitive shaders" a termíny "GPU Primitives/triangles Culling", nebo prostě "GPU Culling" permanentně v tomto interview zmiňuje.
Viď:
https://cg.informatik.uni-freiburg.de/course_notes/graphics_01_pipeline.pdf
Keď si pozrieš vertex summary slide, tak tam je na konci procesu uvádzané clipping. Táto časť procesingu vyradí z ďalšieho spracovania tie objekty, ktoré sa nenachádzajú v zornom poli kamery. Tie, ktoré sa nachádzajú z časti oreže a vyradí ich časti, ktoré sú mimo. A toto sa deje až po vykonaní veľa operácií, ktoré boli zbytočné (na objektoch resp. ich častiach, ktoré boli neskôr vyradené). Ako som písal vyššie, toto sa neskôr riešilo cez CPU. Ukážka je tu:
https://www.youtube.com/watch?v=rPm3NXWcEec&feature=youtu.be
Takto sa vyraďovali ešte pred samotným vykresľovaním objekty, ktoré neboli vidieť. Ale stále zostali objekty, ktoré boli s časťou vonku. Predpokladám, že primitive shaders jednak uvolnia časť výkonu pre CPU a tak isto dokáže vyradiť všetky polygóny, ktoré sú mimo zorného uhla kamery ešte pred vykonaním všetkých operácií, ktoré sa vykonávajú teraz. Zaberie to časť výkonu GPU, ale malo by to byť celkovo efektívnejšie ako riešenia používané dnes. Aspoň to predpokladám.
pochybuji že Primitive Shader se už podařilo ve Vega rozchodit, ale co jim docela dobře funguje je Asynchronous Compute : https://www.computerbase.de/2017-11/wolfenstein-2-vega-benchmark/
Koduri podle mě udělal řadu RX jako smyslupnou věc od doby HD 7870, třeba se najde lepší Koduri, ale těžko říct, moje RX480 zatím krásně klape a budeme vzpomínat.
Konečne to akcionari pochopili,výkon slabota,spotreba vysoká....optimalizácia 00prd.Radšej nech vyrábajú jednorázové turistické foťáky ne grafické karty.Polaris a Vega sú zmetky ved konkurencií stačí len upravovať takty pameťí a je vymalované....
Ach jo, tady někdo zase mudruje ...
Můžu se zeptat co je to Jméno Příjmení - to jsi nevymyslel nic lepšího?
A pokud jsou to takové zmetky, tak proč jsou prakticky pořád vyprodané?
No asi po pánovi (případně dámě) chtěli při registraci aby zadal Jméno a Příjmení, tak to asi udělal :)
Troll detected...
Tak Raja jde skutečně do Intelu... :|
https://newsroom.intel.com/news-releases/raja-koduri-joins-intel/
ono to je s ohledem na nové produkty Intelu logické.
Akorát jsem to četl na PCWorldu
"In this position, Koduri will expand Intel’s leading position in integrated graphics for the PC market with high-end discrete graphics solutions for a broad range of computing segments.
Billions of users today enjoy computing experiences powered by Intel’s leading cores and visual computing IP. Going forward under Koduri’s leadership, the company will unify and expand differentiated IP across computing, graphics, media, imaging and machine intelligence capabilities for the client and data center segments, artificial intelligence, and emerging opportunities like edge computing."
Chápete to stejně jako já, tedy že intel opravdu plánuje široké nasazení diskrétních GPU, tedy Kaby-G je pouze předvoj? To by znamenalo onen velký průlom a průser pro nvidii o kterém jsem psal.
Skutečně to tak vypadá..
Otázka je, co to bude.. Rozšířená současná technologie iGPU? Něco úplně nového (tedy za cca 5 let)? Použití AMD IP a do budoucna nahrazení něčím vlastním? Kombinace AMD IP a vlastní architektury?
Ještě důležitější otázka je, jestli za Kodurim přeběhne i X dalších inženýrů (což by bylo naprd) a nebo ne..
"broad range of computing segments." to asi nebudou herní GPU .....
Ak by to aj boli herné GPU, nebol by to ale problém aj pre AMD a ich dedikované grafiky?
ovladače herních Intel grafik byly vždycky problém, stejně tak u dalších firem které to kdy v minulosti zkoušely ( Trident, S3 graphic, XGI, SiS, atd. )
Myslim si, ze pokud by to mel byt pro AMD problem, tak se Raja nebude moct k Intelu priblizit ani na kilometr, protoze mel stoprocentne ve smlouve nejake dolozky, prave pro podobne pripady, ktere by AMD okamzite soudne uplatnovala...
Práve preto si myslím to, čo del42sa. Že nepôjde o herné, ale iba profesionálne GPU. Inak by si AMD nakydalo aj do vlastného dvorku. To by sa im asi nevyplatilo.
1. AMD na každém Intel čipu vydělá za grafiku
2. AMD bude mít zakázky pro výrobu (pro intel, tj. brutální množství)
3. Ti, co nechtějí AMD CPU, dostanou alespoň AMD GPU
4. Z pohledu grafické divize AMD je tohle fenomenální krok, protože v konečném důsledku to znamená "standardizaci" AMD GPU (v podstatě to může dojít až do stavu, že nepůjde koupit x86 CPU bez Radeonu - a to je docela velká věc, umožňující počítat s tím, že Radeoní funkce budou ode dneška řekněme za 4 roky prakticky v každém moderním PC.)
Já tam nevidím jediné negativum pro AMD (a dokonce ani pro Intel). Procesorová divize má aktuálně velmi dobré produkty, schopné s Intelem soupeřit. Intel dostane velmi dobré GPU a hlavně SW vývoj "zdarma", sám může přispět např. na straně svého kompileru, naopak mu odpadnou náklady za vývoj. Oba výrobci pak získají unifikovanou HSA platformu, v podstatě další rozšíření instrukční sady x86, což je opět velké pozitivum v boji s ARMem.
Jediný, kdo ostrouhá v takové hypotetické situaci, bude nvidia a ARM.
Pro intel
Netušíme koľko AMD na každom čipe zarobí. Ak to bude ako s konzolami, tak to nebude bohviečo. Plus budú môcť tiež odpísať GPU z low-endu, aj keď sa im to aspoň vráti na tých integrovaných. Podľa mňa to aj tak bude ako doteraz. Herné GPU od AMD alebo NV sa budú predávať normálne. Myslíjm si, že NV stratí iba v mobilnom svete a aj to iba časť trhu. Akú veľkú sa ešte uvidí. Ako najväčšiu výhodu vidím práve v tebou uvedenom "že Radeoní funkce budou ode dneška řekněme za 4 roky prakticky v každém moderním PC". Som veľmi zvedavý ak sa toto naplní, ako danú výhodu AMD využije a či ju nezneužije.
Bude velmi zajímavé tohle sledovat. Já osobně nefandím ani tak snaze AMD se dostat na drtivou většinu PC, jako snaze udělat z GPU něco víc než jen grafickou kartu.
nekdo tu cesticku musi proslapat kdyz uz ne konkurent ktery nevi co s penezi :D
je uzasne kam se rozviji mobilni segment funkcemi i vykonem viz Apple nebo naslapany kirin 970 a nebo i oblast kolem "chytrych" domacnosti .....desktopove PC taky musi prochazet vyvojem a aspon drzet krok a jestli si to ti mastodonti neuvedomuji (pripada mi ze to dochazi jen AMD ale to zase nema tolik prostredku) a stale se nam snazi davkovat vykon a inovace postupne dle jejich vizi tak at se pak nedivi ze klesaji prodeje a davaji tak ocividne prostor konkurecnim resenim ...i skladba lidi kteri vyuzivaji IT se meni uz prevazuji BFU kteri hledaji hotova spolehliva reseni bez nutnosti neco resit ...
Dobře on :) Koduri palec hore.
Tak Raja Koduri jde k Intelu :-)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.