Moc detailů na youtube. Video vypadá hrozně zkomprimovaně. Nedá se z toho moc usoudit.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Moc detailů na youtube. Video
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
17. 8. 2018 - 12:05https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseMoc detailů na youtube. Video vypadá hrozně zkomprimovaně. Nedá se z toho moc usoudit.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175220
+
Řekl bych, že je to určitě schválně. Pokud se někdo patlá s takovým demem, těžko uvěřit, že to neumí nějak normálně grabnout a dát na YT.
Otázkou je, proč to tak vypadá. Buď je tam ta rozplizlost kvůli maskování toho, že to ve skutečnosti vypadá ještě blběji, nebo to má krýt nějaké know-how nebo to chtějí ještě doladit a s velkou pompou ukázat při nějaké další příležitosti. Těžko říct, já si myslím svoje...
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Řekl bych, že je to určitě
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
17. 8. 2018 - 12:22https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseŘekl bych, že je to určitě schválně. Pokud se někdo patlá s takovým demem, těžko uvěřit, že to neumí nějak normálně grabnout a dát na YT.
Otázkou je, proč to tak vypadá. Buď je tam ta rozplizlost kvůli maskování toho, že to ve skutečnosti vypadá ještě blběji, nebo to má krýt nějaké know-how nebo to chtějí ještě doladit a s velkou pompou ukázat při nějaké další příležitosti. Těžko říct, já si myslím svoje...https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175229
+
Nebylo by od věci, když už píšeš tak dlouhej příspěvek o ničem napsat alespoň svůj názor, nebo se za něj stydíš?
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Nebylo by od věci, když už
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha1
17. 8. 2018 - 12:40https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseNebylo by od věci, když už píšeš tak dlouhej příspěvek o ničem napsat alespoň svůj názor, nebo se za něj stydíš? https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175268
+
OK, osobně si myslím, že se vizuálně dostali na úroveň něčeho, co by za použití rasterizace vyrenderovala při stejném framerate a rozlišení 1050Ti, ale něco prezentovat musí, takže přidání hodně kompresních artefaktů tomu dali dojem, že by za tím ještě mohlo něco zajímavého být a minimálně tím získali dalších pár dnů / týdnů času, třeba to poladí a bude to příště vypadat víc ... ehm ... zajímavě.
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
OK, osobně si myslím, že se
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
17. 8. 2018 - 12:53https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseOK, osobně si myslím, že se vizuálně dostali na úroveň něčeho, co by za použití rasterizace vyrenderovala při stejném framerate a rozlišení 1050Ti, ale něco prezentovat musí, takže přidání hodně kompresních artefaktů tomu dali dojem, že by za tím ještě mohlo něco zajímavého být a minimálně tím získali dalších pár dnů / týdnů času, třeba to poladí a bude to příště vypadat víc ... ehm ... zajímavě.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175277
+
Možná by stačilo, kdybys prostě řekl, že jsi nepochopil o čem se v článku píše a nechal si to vysvětlit. Pak tu nemusíš plácat nesmysly o kompresních artefaktech.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Možná by stačilo, kdybys
KarelI https://diit.cz/profil/ijacek
17. 8. 2018 - 14:51https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseMožná by stačilo, kdybys prostě řekl, že jsi nepochopil o čem se v článku píše a nechal si to vysvětlit. Pak tu nemusíš plácat nesmysly o kompresních artefaktech.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175376
+
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha1
17. 8. 2018 - 15:09https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseZvláštní jsou ty plusy a mínusy... https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175382
+
OK, nerozumím tomu, prosím tě vysvětli mi, proč někdo počítá naprosto báječnou kartou miliardy polygonů a pak, když má ukázat výsledek, to před uploadem zkomprimuje xvidem s bitrate tak 300kbit. Ď.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
OK, nerozumím tomu, prosím tě
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
17. 8. 2018 - 16:45https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseOK, nerozumím tomu, prosím tě vysvětli mi, proč někdo počítá naprosto báječnou kartou miliardy polygonů a pak, když má ukázat výsledek, to před uploadem zkomprimuje xvidem s bitrate tak 300kbit. Ď.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175421
+
nemá oprávnění ke zveřejnění? Nemá dostupný soft k zachytávání videa? Nebo to je nějaká asistentka ředitele, která umí vkládat tak akorát fotky na instagram s našupulenýma rtama a vykasanou podprsenkou? Počkej na další videa a pak dělej závěry. Dělat z jednoho videa závěry...
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
nemá oprávnění ke zveřejnění?
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha1
18. 8. 2018 - 09:56https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskusenemá oprávnění ke zveřejnění? Nemá dostupný soft k zachytávání videa? Nebo to je nějaká asistentka ředitele, která umí vkládat tak akorát fotky na instagram s našupulenýma rtama a vykasanou podprsenkou? Počkej na další videa a pak dělej závěry. Dělat z jednoho videa závěry... https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175499
+
Proc to tedy zverejnil ?
Zbyle dotazy nemyslis uz vubec vazne ? Ale ze se divim to je diagnoza CRHA :)) a muze to byt klidne fake a aby to nebylo poznat tak umyslne snizili kvalitu ;)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Proc to tedy zverejnil ?
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
18. 8. 2018 - 11:12https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseProc to tedy zverejnil ?
Zbyle dotazy nemyslis uz vubec vazne ? Ale ze se divim to je diagnoza CRHA :)) a muze to byt klidne fake a aby to nebylo poznat tak umyslne snizili kvalitu ;)https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175514
+
Přečti si komentář k videu, není to officiál promotion nVidie!!! Ale nějaký prezentační video "chaosgroup" !!!
______________________
For SIGGRAPH 2018, we present Project Lavina, a special tech demo of true real-time ray tracing. You’re looking at over 300 billion triangles, rendering in HD at 24-30 frames per second – in real-time, with no loss in detail. This is running on a Lenovo ThinkStation P920 workstation with a single Quadro RTX 6000 GPU and is powered by the new dedicated ray tracing silicon within NVIDIA’s Turing GPU generation, known as “RT Core.”
We’ll be releasing more examples over time, so stay tuned!
__________________
Pro SIGGRAPH 2018 předkládáme projekt Lavina, speciální tech demo realistického sledování v reálném čase. Vyhlížíte více než 300 miliardy trojúhelníků a vykreslíte v rozlišení HD 24 až 30 snímků za sekundu - v reálném čase bez ztráty detailu. Ten je spuštěn na pracovní stanici Lenovo ThinkStation P920 s jediným GPU Quadro RTX 6000 a je poháněn novým speciálním sledovacím křemíkem v generaci Turing GPU NVIDIA, známé jako "RT Core".
Budeme vydávat další příklady v průběhu času, takže zůstaňte laděni!
________________________
požadovat omluvu za to slovo diagnoza je házení hrachu na stěnu, protože pochybuji že se ji od tebe dočkám.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Přečti si komentář k videu,
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha1
18. 8. 2018 - 11:41https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskusePřečti si komentář k videu, není to officiál promotion nVidie!!! Ale nějaký prezentační video "chaosgroup" !!!
______________________
For SIGGRAPH 2018, we present Project Lavina, a special tech demo of true real-time ray tracing. You’re looking at over 300 billion triangles, rendering in HD at 24-30 frames per second – in real-time, with no loss in detail. This is running on a Lenovo ThinkStation P920 workstation with a single Quadro RTX 6000 GPU and is powered by the new dedicated ray tracing silicon within NVIDIA’s Turing GPU generation, known as “RT Core.”
We’ll be releasing more examples over time, so stay tuned!
__________________
Pro SIGGRAPH 2018 předkládáme projekt Lavina, speciální tech demo realistického sledování v reálném čase. Vyhlížíte více než 300 miliardy trojúhelníků a vykreslíte v rozlišení HD 24 až 30 snímků za sekundu - v reálném čase bez ztráty detailu. Ten je spuštěn na pracovní stanici Lenovo ThinkStation P920 s jediným GPU Quadro RTX 6000 a je poháněn novým speciálním sledovacím křemíkem v generaci Turing GPU NVIDIA, známé jako "RT Core".
Budeme vydávat další příklady v průběhu času, takže zůstaňte laděni!
________________________
požadovat omluvu za to slovo diagnoza je házení hrachu na stěnu, protože pochybuji že se ji od tebe dočkám. https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175517
+
A tvrdim ze je to oficialni prezentace NV ? Ty jsi nemel ty leky vysazovat :)))
Bla bla bla ;) a? Co tim chtel basnik rici ze lide kteri maji pristup k takovemu zelezu jsou taci amateri ze vysledek doslova po**** pripadne to nechaji nejake asistentce ...za tenhle blabol se ti mam omlouvat ? ...to uz je pravdepodobnejsi verze s tim ze je to fake nebo vysledek nebyl natolik presvedcivy aby to prezentovali v cele sve "krase"
...vzdy jde o prachy ze ;)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
A tvrdim ze je to oficialni
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
18. 8. 2018 - 15:56https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseA tvrdim ze je to oficialni prezentace NV ? Ty jsi nemel ty leky vysazovat :)))
Bla bla bla ;) a? Co tim chtel basnik rici ze lide kteri maji pristup k takovemu zelezu jsou taci amateri ze vysledek doslova po**** pripadne to nechaji nejake asistentce ...za tenhle blabol se ti mam omlouvat ? ...to uz je pravdepodobnejsi verze s tim ze je to fake nebo vysledek nebyl natolik presvedcivy aby to prezentovali v cele sve "krase"
...vzdy jde o prachy ze ;)https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175538
+
A co když je to naschval v takové kvalitě, protože v případě většího rozlišení by mohli konkurenci ukázat něco co by konkurence mohla okopírovat a použít? Hmmm
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
A co když je to naschval v
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha1
18. 8. 2018 - 17:42https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseA co když je to naschval v takové kvalitě, protože v případě většího rozlišení by mohli konkurenci ukázat něco co by konkurence mohla okopírovat a použít? Hmmm https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175550
+
Dobře :-). Nic takového jako komprimaci do nízké bitrate nedělali. Aby mohli renderovat tak velkou scénu, tak se v algoritmu dopustili některých kompromisů, které měly dopad na výslednou kvalitu. Jednak tam je evidentní, že nepočítají v každém snímku každý pixel, ale je to kombinováno z několika snímků po sobě a ze sousedních pixelů. Dále tam je asi práh na intezitu, takže tmavé části jsou "podexponované". Dále je tam podvzorkování vzdálených objektů (jak je zmíněno v článku), proto to zrnění. Ale i na něm je vidět, že to není zkomprimované, to by to tak nezrnilo.
Cílem dema bylo ukázat, že tím proženou miliardy polygonů, nic jiného a rozhodně jim nešlo o nějakou vizuální přesnost.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dobře :-). Nic takového jako
KarelI https://diit.cz/profil/ijacek
18. 8. 2018 - 20:03https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseDobře :-). Nic takového jako komprimaci do nízké bitrate nedělali. Aby mohli renderovat tak velkou scénu, tak se v algoritmu dopustili některých kompromisů, které měly dopad na výslednou kvalitu. Jednak tam je evidentní, že nepočítají v každém snímku každý pixel, ale je to kombinováno z několika snímků po sobě a ze sousedních pixelů. Dále tam je asi práh na intezitu, takže tmavé části jsou "podexponované". Dále je tam podvzorkování vzdálených objektů (jak je zmíněno v článku), proto to zrnění. Ale i na něm je vidět, že to není zkomprimované, to by to tak nezrnilo.
Cílem dema bylo ukázat, že tím proženou miliardy polygonů, nic jiného a rozhodně jim nešlo o nějakou vizuální přesnost.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175559
+
A díváme se oba na stejné video? Jakože to v této podobě vylezlo už z toho renderovacího engine? To mě nenapadlo, že by to mohlo být tak čtverečkaté už před převodem do YT. Připomíná mi to jednu hru z '92:
19. 8. 2018 - 16:44https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseA díváme se oba na stejné video? Jakože to v této podobě vylezlo už z toho renderovacího engine? To mě nenapadlo, že by to mohlo být tak čtverečkaté už před převodem do YT. Připomíná mi to jednu hru z '92:
https://www.youtube.com/watch?v=Uc3zGZnI6akhttps://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175604
+
Vypadá to jako jakejkoliv jinej realtime Ray tracing. Je to Realtime, tzn se paprsky podle potřeby zahazují/nedokončují, s každým pohybem kamery, je paprsek irelevantní, tzn montuje se ten výsledek toho co je dokončenýho a co běží.Je to mohutný řešení souběžnejch paprsků, kdy solving jednoho je jinak dlouhej než toho druhýho. Ray tracing frame by frame by vypadal jinak, ale zas by to horko těžko šlo realtime.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vypadá to jako jakejkoliv
Samboush https://diit.cz/profil/samboush
18. 8. 2018 - 22:21https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseVypadá to jako jakejkoliv jinej realtime Ray tracing. Je to Realtime, tzn se paprsky podle potřeby zahazují/nedokončují, s každým pohybem kamery, je paprsek irelevantní, tzn montuje se ten výsledek toho co je dokončenýho a co běží.Je to mohutný řešení souběžnejch paprsků, kdy solving jednoho je jinak dlouhej než toho druhýho. Ray tracing frame by frame by vypadal jinak, ale zas by to horko těžko šlo realtime.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175568
+
kdyby to bylo na youtube moc detailu tak by asi zadny jiny video na youtube nemohlo vypadat lip jak tohle.. pritom je na youtube fura dem a ukazek s nadhernou grafikou.. v youtube problem fakt nebude.. ;)
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
kdyby to bylo na youtube moc
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
17. 8. 2018 - 13:56https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskusekdyby to bylo na youtube moc detailu tak by asi zadny jiny video na youtube nemohlo vypadat lip jak tohle.. pritom je na youtube fura dem a ukazek s nadhernou grafikou.. v youtube problem fakt nebude.. ;)https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175337
+
Jakto? Podívej se do nastavení, maximum je 720p s 60FPS... Což mi nepřipadá jako kvalitní rip na youtube, které umí i 4K
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Jakto? Podívej se do
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha1
17. 8. 2018 - 15:10https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseJakto? Podívej se do nastavení, maximum je 720p s 60FPS... Což mi nepřipadá jako kvalitní rip na youtube, které umí i 4Khttps://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175385
+
Je fakt, že na YouTube lze najít celou řadu videí, která i v 720p vypadají nesrovnatelně lépe. Tohle opravdu není důsledek komprese nebo rozlišení, i kolem vodní hladiny je podivné glow. Zkrátka efekt jako by světlo procházelo materiálem, ve kterém dochází k příliš vysokému rozptylu.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Je fakt, že na YouTube lze
no-X https://diit.cz/autor/no-x
17. 8. 2018 - 15:30https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseJe fakt, že na YouTube lze najít celou řadu videí, která i v 720p vypadají nesrovnatelně lépe. Tohle opravdu není důsledek komprese nebo rozlišení, i kolem vodní hladiny je podivné glow. Zkrátka efekt jako by světlo procházelo materiálem, ve kterém dochází k příliš vysokému rozptylu.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175397
+
OT:
delal uz nekdo test ktery by porovnal vykon realtime raytracingu na maxwell/pascal/polaris/vega kartach ? co vidim tak to budou umet taky :) a koukam ze NV narozdil od AMD jde opet vendor lock cestou :)
neni planovany refresh VEGY jen kvuli implementaci casti na zpusob RT cores NV ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
OT:
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
19. 8. 2018 - 17:25https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseOT:
delal uz nekdo test ktery by porovnal vykon realtime raytracingu na maxwell/pascal/polaris/vega kartach ? co vidim tak to budou umet taky :) a koukam ze NV narozdil od AMD jde opet vendor lock cestou :)
neni planovany refresh VEGY jen kvuli implementaci casti na zpusob RT cores NV ? https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175610
+
17. 8. 2018 - 12:28https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseVypadá to jako 3DMark 2001 SE :)))https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175235
+
Jojo připomněl si mně dobu kdy jsem ještě honil každý bodík v tomhle benchmarku, zároveň to byl asi poslední benchmark, který jsem pustil tak 100x :).
A to demu RT vypadá teda ještě o chlup hůře než 3Dmark 2001 SE!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jojo připomněl si mně dobu
code https://diit.cz/profil/jmeno-prijmeni123
18. 8. 2018 - 12:25https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseJojo připomněl si mně dobu kdy jsem ještě honil každý bodík v tomhle benchmarku, zároveň to byl asi poslední benchmark, který jsem pustil tak 100x :).
A to demu RT vypadá teda ještě o chlup hůře než 3Dmark 2001 SE!https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175523
+
To jsi nebyl jediny :))
Na svou dobu to byly vizualni orgie :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To jsi nebyl jediny :))
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
18. 8. 2018 - 16:31https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseTo jsi nebyl jediny :))
Na svou dobu to byly vizualni orgie :)https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175544
+
kdyz jsem tam videl ten kurzor mysi a celkove neostry obraz, tak mi je jasny, ze dost s kvalitou zahejbalo samotne snimani a komprese. takze ja bych si pockal na originalni upload videa nez nejaky spatny screen obrazovky.
jinak jako demo dobry, clovek si musi uvedomit ze to je teprv v plenkach.
za par let uz se treba budem bavit o necem uplne jinym. ale zacit se nekde musi, a to plati vzdy
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kdyz jsem tam videl ten
Michal Hak https://diit.cz/profil/hackoff
17. 8. 2018 - 12:32https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskusekdyz jsem tam videl ten kurzor mysi a celkove neostry obraz, tak mi je jasny, ze dost s kvalitou zahejbalo samotne snimani a komprese. takze ja bych si pockal na originalni upload videa nez nejaky spatny screen obrazovky.
jinak jako demo dobry, clovek si musi uvedomit ze to je teprv v plenkach.
za par let uz se treba budem bavit o necem uplne jinym. ale zacit se nekde musi, a to plati vzdyhttps://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175241
+
Realtime raytracing je v plenkách už věky. Co si pamatuju, Intel ho třeba předváděl na Quake IV + 2x Core 2 quad. Samozřejmě na CPU. I tehdy to samozřejmě nebylo nijak hezké.
Edit: Tak to nebylo Quake IV, ale Quake Wars: https://www.youtube.com/watch?v=mtHDSG2wNho
Takže vymlouvat se, že je to v plenkách... to je jako s VR. Ta je v plenkách už 30 let.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Realtime raytracing je v
Sinuhet https://diit.cz/profil/vojtech-pszczolka
17. 8. 2018 - 13:06https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseRealtime raytracing je v plenkách už věky. Co si pamatuju, Intel ho třeba předváděl na Quake IV + 2x Core 2 quad. Samozřejmě na CPU. I tehdy to samozřejmě nebylo nijak hezké.
Edit: Tak to nebylo Quake IV, ale Quake Wars: https://www.youtube.com/watch?v=mtHDSG2wNho
Takže vymlouvat se, že je to v plenkách... to je jako s VR. Ta je v plenkách už 30 let.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175286
+
Zabývám se 3D grafikou , tohle video má spíš asi demonstrovat jak by mohla vypadat práce ve viewportech za pár let. Že bych měl celkem dobře vyrenderované materiály s jejich odlesky a nějak přibližně světla a stíny. Řekl bych, že to nemá ilustrovat pak možnou kvalitu když bych dal renderovat finální video pro třeba filmový průmysl.
Pro představu v 3D maxu renderuje ve viewportech moje GPU - většinou pracuji s modely co mají složité geometrie https://www.artstation.com/docik a věci co mají 3 - 5 milionů polygonů se na mé 770gtx sekají a dokonce max vypíná ostatní objekty aby si ušetřil práci. Keyshot a Zbrush renderuje a počítá CPUčkem . V Keyshotu se používá právě zmíněný ray Tracing, tzn simulace světla a stínů je prostě jinde než ve viewportech v maxku nebo Zbrushi. Zbrush mi zvládne vykreslit i 30 milionový model řekněme ještě s nějakými 15 FPS - keyshot renderuje 15 milionů polygonů jeden snímek s pokročilými světly a 200 samply třeba i 5 minut (2560x1080).
Tahle ukázka neukazuje render nějakých pokročilých světel a stínů, ale spíš to co bych mohl vidět ve viewportu před tím něž kliknu renderovat a daný jeden snímek z této scenérie by se pak renderoval CPUčkem třeba 8 hodin při vysoké kvalitě. Takže asi tak můj pohled na toto video, je to ukázka toho, že bych mohl ve viewportu rotovat se scenerií která má miliardy polygonů velmi plynule, to vám usnadní a zrychlí veškerou práci, před tím než to dáte vyrenderovat nějakému Vrayi který vám bude týden renderovat 5 vteřinouvou scénu například do Avengers filmu. Tohle ej prostě zjednodušené zobrazení grafiky pro práci.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Zabývám se 3D grafikou a je
Docik https://diit.cz/profil/tomas-dotzauer
17. 8. 2018 - 12:40https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseZabývám se 3D grafikou , tohle video má spíš asi demonstrovat jak by mohla vypadat práce ve viewportech za pár let. Že bych měl celkem dobře vyrenderované materiály s jejich odlesky a nějak přibližně světla a stíny. Řekl bych, že to nemá ilustrovat pak možnou kvalitu když bych dal renderovat finální video pro třeba filmový průmysl.
Pro představu v 3D maxu renderuje ve viewportech moje GPU - většinou pracuji s modely co mají složité geometrie https://www.artstation.com/docik a věci co mají 3 - 5 milionů polygonů se na mé 770gtx sekají a dokonce max vypíná ostatní objekty aby si ušetřil práci. Keyshot a Zbrush renderuje a počítá CPUčkem . V Keyshotu se používá právě zmíněný ray Tracing, tzn simulace světla a stínů je prostě jinde než ve viewportech v maxku nebo Zbrushi. Zbrush mi zvládne vykreslit i 30 milionový model řekněme ještě s nějakými 15 FPS - keyshot renderuje 15 milionů polygonů jeden snímek s pokročilými světly a 200 samply třeba i 5 minut (2560x1080).
Tahle ukázka neukazuje render nějakých pokročilých světel a stínů, ale spíš to co bych mohl vidět ve viewportu před tím něž kliknu renderovat a daný jeden snímek z této scenérie by se pak renderoval CPUčkem třeba 8 hodin při vysoké kvalitě. Takže asi tak můj pohled na toto video, je to ukázka toho, že bych mohl ve viewportu rotovat se scenerií která má miliardy polygonů velmi plynule, to vám usnadní a zrychlí veškerou práci, před tím než to dáte vyrenderovat nějakému Vrayi který vám bude týden renderovat 5 vteřinouvou scénu například do Avengers filmu. Tohle ej prostě zjednodušené zobrazení grafiky pro práci.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175253
+
Zvysena kvalita obrazu a rychlejsie prekreslovanie viewportov v 3D programoch sa samozrejme vzdy zide. Aj ked teda mne osobne pride zbytocne plytvanie vykonom/elektrinou zapinat vysoku kvalitu renderovania viewportu ked aj tak to vo vyslednom finalnom rendere bude vyzerat vyrazne inak . Nuz a hraci hier chcu hlavne rychle vykreslovanie krasneho obrazu v hrach. Nezatazuju sa technickymi detailami ci je to cez Raytracing alebo rasterizovane ,dolezity je len lepsi vysledok na monitore.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Zvysena kvalita obrazu a
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
17. 8. 2018 - 13:26https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseZvysena kvalita obrazu a rychlejsie prekreslovanie viewportov v 3D programoch sa samozrejme vzdy zide. Aj ked teda mne osobne pride zbytocne plytvanie vykonom/elektrinou zapinat vysoku kvalitu renderovania viewportu ked aj tak to vo vyslednom finalnom rendere bude vyzerat vyrazne inak . Nuz a hraci hier chcu hlavne rychle vykreslovanie krasneho obrazu v hrach. Nezatazuju sa technickymi detailami ci je to cez Raytracing alebo rasterizovane ,dolezity je len lepsi vysledok na monitore. https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175304
+
Jo měn třeba jako modeláři to je taky celkem k ničemu, i když občas svoje modely chci taky hezky vyrenderovat a hraju si se světly (většinou jich je ve scéně třeba 5x), ale kamarád dělá vizošky a tam je nastavení světla hrozně důležité, takže určitě když ve viwportu uvidí i když v nižší kvalitě, kam mu dopadá přímé světlo, jakou má barvu, ostrost stínů atd, tak mu to taky ulehčí práci, nebude muset kvůli každému pohybu se světlem dělat náhledový render. Určitě hlavně ve filmovém průmyslu to všichni hodně ocení.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jo měn třeba jako modeláři to
Docik https://diit.cz/profil/tomas-dotzauer
17. 8. 2018 - 14:19https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseJo měn třeba jako modeláři to je taky celkem k ničemu, i když občas svoje modely chci taky hezky vyrenderovat a hraju si se světly (většinou jich je ve scéně třeba 5x), ale kamarád dělá vizošky a tam je nastavení světla hrozně důležité, takže určitě když ve viwportu uvidí i když v nižší kvalitě, kam mu dopadá přímé světlo, jakou má barvu, ostrost stínů atd, tak mu to taky ulehčí práci, nebude muset kvůli každému pohybu se světlem dělat náhledový render. Určitě hlavně ve filmovém průmyslu to všichni hodně ocení.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175352
+
Bingo! O ničem jiném to video opravdu není; nic pro zdejší stereotyp ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bingo! O ničem jiném to video
mike https://diit.cz/profil/mike
19. 8. 2018 - 18:09https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseBingo! O ničem jiném to video opravdu není; nic pro zdejší stereotyp ;)https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175613
+
Kde je problem v rasterizaci?
Aby se raytracing nedelal jenom proto, ze je potreba hracske grafiky taky nejak vytizit, protoze malokdo si kupuje novy monitor kvuli lepsimu rozliseni obrazu, vetsina lidi proste ceka az stary monitor odejde, takze se meni treba jednou za 10 let a momentalne maji grafiky na fullHD prehrsel vykonu. Ja uz jednu nove na QHD a vykonu je taky dost.
Jako ideal vidim, kdyz se raytracing bude vyuzivat smysluplne jen tam kde dava smysl, takze bych rekl nejake castecne vykreslovani okolo svetel a stinu a zbytek rasterizace.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Kde je problem v rasterizaci?
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
17. 8. 2018 - 12:38https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseKde je problem v rasterizaci?
Aby se raytracing nedelal jenom proto, ze je potreba hracske grafiky taky nejak vytizit, protoze malokdo si kupuje novy monitor kvuli lepsimu rozliseni obrazu, vetsina lidi proste ceka az stary monitor odejde, takze se meni treba jednou za 10 let a momentalne maji grafiky na fullHD prehrsel vykonu. Ja uz jednu nove na QHD a vykonu je taky dost.
Jako ideal vidim, kdyz se raytracing bude vyuzivat smysluplne jen tam kde dava smysl, takze bych rekl nejake castecne vykreslovani okolo svetel a stinu a zbytek rasterizace.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175265
+
Já mám 4K a výkon by se hodil. :-) Nicméně nemyslím že zrovna nějaké grafické vyfikundace a überefekty jsou tím, co v posledních letech ve hrách hledám. Teď jsem se třeba v Kingdom Come vožral s farářem a následně byl na tripu s použitím nějaké masti z hub a nemyslím, jestli by mi u toho raytracing nějak zásadně zvedl zážitek...
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Já mám 4K a výkon by se hodil
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
17. 8. 2018 - 13:05https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseJá mám 4K a výkon by se hodil. :-) Nicméně nemyslím že zrovna nějaké grafické vyfikundace a überefekty jsou tím, co v posledních letech ve hrách hledám. Teď jsem se třeba v Kingdom Come vožral s farářem a následně byl na tripu s použitím nějaké masti z hub a nemyslím, jestli by mi u toho raytracing nějak zásadně zvedl zážitek...https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175289
+
Jasny 4K a VR, tam to jeste nejaky vykon spotrebuje, taky treba u toho VR ale potrebujeme lepsi displeje s vyssim rozlisenim. V podstate ted ten Oculus a Vive jsou smesny.
Raytracing je podle me spis pro profi nasazeni nez pro hry, nicmene kdyz uz to delaji na profi segment, tak proc to nevnutit i do her, zase budou nepatrne graficky lepsi, ja to neodsuzuju. Akorat si myslim, ze to jsou takove malo podstatne veci, ty raytracingova vylepseni budoucich her.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jasny 4K a VR, tam to jeste
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
17. 8. 2018 - 13:33https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseJasny 4K a VR, tam to jeste nejaky vykon spotrebuje, taky treba u toho VR ale potrebujeme lepsi displeje s vyssim rozlisenim. V podstate ted ten Oculus a Vive jsou smesny.
Raytracing je podle me spis pro profi nasazeni nez pro hry, nicmene kdyz uz to delaji na profi segment, tak proc to nevnutit i do her, zase budou nepatrne graficky lepsi, ja to neodsuzuju. Akorat si myslim, ze to jsou takove malo podstatne veci, ty raytracingova vylepseni budoucich her.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175310
+
Benchmark dobry, achievement splneny, ego nahonene. Ale demo bez sumu nam treba, inak BFU len mavne rukou.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Benchmark dobry, achievement
l0rdh4d3s (neověřeno) https://diit.cz
17. 8. 2018 - 12:54https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseBenchmark dobry, achievement splneny, ego nahonene. Ale demo bez sumu nam treba, inak BFU len mavne rukou.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175280
+
jedna se o ukazku chaosu, tedy firmy ktera se primarne zameruje na raytracingove enginy, at jiz Vray, nebo nedavno koupeny cesky Coronu, pokud to ma neco spolecneho s hrama, jiste by to tam prezentovali treba logem nektereho z enginu, coz ale neudelali, takze bych s touto moznosti nepocital, proste demonstrace rozhejbani 300 miliard poly
dle sceny ve tvaru loga Chaosu kde hory jsou jasne udelane jen podle nejake mapy, tedy otazka asi 10 minut a rekneme 2-3 modelu stromu ktere jsou asi nekde sosnute a licencovane to bude udelane dosti rychle, odhad vyroby takove sceny je tak 1-2 hodiny a je to tedy spise takovej prvni nastrel aby byli na youtube prvni a diskutovalo se o tom
skutecne ukazky prijdou jiste behem par mesicu a ani bych se nedivil kdyby slo o stejne kvalitni kousky jako byl sveho casu treba Samaritan, nebo nedavno ukazane STAR WARS Cinematic 2018, to bylo mimo jine take delano pomoci RT, ale predpokladam ze ani ne realtime
Tim ze Epic spolupracuje s Chaosem na implementaci Vray do UE a maji jiz vydanou betu, tak bych ocekaval ze nejaky realtime cinematic spolehakjici na RT bude do par mesicu, z Unreal Enginu se postupne stava velice silnej nastroj na poly vizualizaci a animace, a s prichodem WH ktery umozni tohle dal rozvyjet to bude za par let sakra silnej nastroj i pro tvorbu VFX filmu, rekl bych klidne i s vetsim potencialm na zisk nez hry
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
jedna se o ukazku chaosu,
Stepan Prokop https://diit.cz/profil/samancz
17. 8. 2018 - 13:23https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskusejedna se o ukazku chaosu, tedy firmy ktera se primarne zameruje na raytracingove enginy, at jiz Vray, nebo nedavno koupeny cesky Coronu, pokud to ma neco spolecneho s hrama, jiste by to tam prezentovali treba logem nektereho z enginu, coz ale neudelali, takze bych s touto moznosti nepocital, proste demonstrace rozhejbani 300 miliard poly
dle sceny ve tvaru loga Chaosu kde hory jsou jasne udelane jen podle nejake mapy, tedy otazka asi 10 minut a rekneme 2-3 modelu stromu ktere jsou asi nekde sosnute a licencovane to bude udelane dosti rychle, odhad vyroby takove sceny je tak 1-2 hodiny a je to tedy spise takovej prvni nastrel aby byli na youtube prvni a diskutovalo se o tom
skutecne ukazky prijdou jiste behem par mesicu a ani bych se nedivil kdyby slo o stejne kvalitni kousky jako byl sveho casu treba Samaritan, nebo nedavno ukazane STAR WARS Cinematic 2018, to bylo mimo jine take delano pomoci RT, ale predpokladam ze ani ne realtime
https://www.youtube.com/watch?v=BBhr9oddwR4
Tim ze Epic spolupracuje s Chaosem na implementaci Vray do UE a maji jiz vydanou betu, tak bych ocekaval ze nejaky realtime cinematic spolehakjici na RT bude do par mesicu, z Unreal Enginu se postupne stava velice silnej nastroj na poly vizualizaci a animace, a s prichodem WH ktery umozni tohle dal rozvyjet to bude za par let sakra silnej nastroj i pro tvorbu VFX filmu, rekl bych klidne i s vetsim potencialm na zisk nez hryhttps://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175295
+
Za mě dost hnusný ;) Se chlapci moc s těma stromama nevytáhli...
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Za mě dost hnusný ;) Se
Ondar https://diit.cz/profil/ondar007
17. 8. 2018 - 13:23https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseZa mě dost hnusný ;) Se chlapci moc s těma stromama nevytáhli...https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175298
+
Museli odprezentovat něco, co je graficky vidět. Ale s nadsázkou o "vizualizaci syntetického testu" :-D .
"... kdyz se raytracing bude vyuzivat smysluplne ..." - jo, ale oni potřebovali odprezentovat rychlost a objem, ne krásu efektů.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Museli odprezentovat něco, co
VŠK https://diit.cz/profil/v-ch
17. 8. 2018 - 13:49https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseMuseli odprezentovat něco, co je graficky vidět. Ale s nadsázkou o "vizualizaci syntetického testu" :-D .
"... kdyz se raytracing bude vyuzivat smysluplne ..." - jo, ale oni potřebovali odprezentovat rychlost a objem, ne krásu efektů.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175328
+
Nějak jsem si nevšiml JAKÉHOKOLI reálného efektu RT metody (ano, vím, zprofanované skleněné koule:-)). Nic převratného IMHO.
Osobně bych očekával, že demo RT bude zahrnovat sklo, zrcadla, lesklé povrchy, aby se ukázalo, jak moc (a doopravdy) ten RT funguje.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Nějak jsem si nevšiml
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
17. 8. 2018 - 14:16https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseNějak jsem si nevšiml JAKÉHOKOLI reálného efektu RT metody (ano, vím, zprofanované skleněné koule:-)). Nic převratného IMHO.
Osobně bych očekával, že demo RT bude zahrnovat sklo, zrcadla, lesklé povrchy, aby se ukázalo, jak moc (a doopravdy) ten RT funguje.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175346
+
Pozorovatelný efekt v tom videu je odraz od vodní hladiny a postupné ztmavnutí hladiny při pohledu shora.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Pozorovatelný efekt v tom
KarelI https://diit.cz/profil/ijacek
17. 8. 2018 - 14:59https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskusePozorovatelný efekt v tom videu je odraz od vodní hladiny a postupné ztmavnutí hladiny při pohledu shora.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175379
+
17. 8. 2018 - 19:39https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseTak zrovna ta voda vypadala naprosto uměle.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175466
+
To demo není nejhorší, chce to ještě zapracovat, ale AMD grafické karty ten Ray tracing zvládají lépe, to mě nikdo nevymluví.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
To demo není nejhorší, chce
Jensen https://diit.cz/profil/josef-novotny1
17. 8. 2018 - 14:20https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseTo demo není nejhorší, chce to ještě zapracovat, ale AMD grafické karty ten Ray tracing zvládají lépe, to mě nikdo nevymluví.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175355
+
Lépe znamená s lepším výsledkem, nebo jej generují rychleji?
Ale tak nebo tak netuším, co ta firma chtěla prezentovat - vypadá to hůř než můj Skyrim s pár mody na geforce 650m. I kdyby skutečně chtěli jen podat důkaz, že daná karta zvládá to a to v reálném čase, stejně měli radši zvolit scénu, která poskytne něco vizuálně ucházejícího.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Lépe znamená s lepším
Tiktak https://diit.cz/profil/jan-kadlcek
17. 8. 2018 - 17:26https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseLépe znamená s lepším výsledkem, nebo jej generují rychleji?
Ale tak nebo tak netuším, co ta firma chtěla prezentovat - vypadá to hůř než můj Skyrim s pár mody na geforce 650m. I kdyby skutečně chtěli jen podat důkaz, že daná karta zvládá to a to v reálném čase, stejně měli radši zvolit scénu, která poskytne něco vizuálně ucházejícího.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175445
+
Tuším, že ta firma chtěla prezentovat Turing jako pracovní nástroj ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tuším, že ta firma chtěla
mike https://diit.cz/profil/mike
19. 8. 2018 - 18:12https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseTuším, že ta firma chtěla prezentovat Turing jako pracovní nástroj ;)https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175616
+
Jako za mě je to dost hrůza, tématicky průměr, ale vizuální kvalita opravdu hrůza. Myslím, že by mě po 3 minutách hraní hry s RT začala bolet hlava z toho poblikávání stromů
Podle mě ještě nenastal čas, i když si Nvidia myslí něco jinýho. Za mě bych hru s touto kvalitou obrazu nikdy nekoupil.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Jako za mě je to dost hrůza,
Wendak https://diit.cz/profil/radek-matejka
17. 8. 2018 - 14:37https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseJako za mě je to dost hrůza, tématicky průměr, ale vizuální kvalita opravdu hrůza. Myslím, že by mě po 3 minutách hraní hry s RT začala bolet hlava z toho poblikávání stromů
Podle mě ještě nenastal čas, i když si Nvidia myslí něco jinýho. Za mě bych hru s touto kvalitou obrazu nikdy nekoupil.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175358
+
Nejak me nejde dokupy 300 MLD polygonu s kapacitou vram nebo i kapacitou pameti. Pokud vezmeme ze polygon (trojuhelnik) je dan 3mi vrcholy v 3D, tak to mame 9 hodnot. Rekneme fp32. To mame 36 Byte pro polygon. A ted si vezmeme *300G = 10.8 TB. Do toho lenova ale date jen 2TB pameti max, gpu ma jen 24GB. Neco tady smrdiii... a to jako hodne!
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nejak me nejde dokupy 300 MLD
danieel https://diit.cz/profil/danieel
17. 8. 2018 - 15:46https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseNejak me nejde dokupy 300 MLD polygonu s kapacitou vram nebo i kapacitou pameti. Pokud vezmeme ze polygon (trojuhelnik) je dan 3mi vrcholy v 3D, tak to mame 9 hodnot. Rekneme fp32. To mame 36 Byte pro polygon. A ted si vezmeme *300G = 10.8 TB. Do toho lenova ale date jen 2TB pameti max, gpu ma jen 24GB. Neco tady smrdiii... a to jako hodne!https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175409
+
Mas tam 10-20 unikatnych stromov ktore sa opakuju 100 tisic krat. Jeden strom tak 3 mil trojuholnikov. Stromy nie su ulozene v pamati ako mesh, ale su v BVH (bounding volume hierarchy) stromovej strukture. Jeden node BVH stromu obsahuje tak 1-10 trojuholnikov, spolu cca 1 mil nodov pre strom. Kazdy nod ma AABB, to je 32B. Kazdy trojuholnik ma data pre raycasting, tj. 4 roviny spolu 64B na trojuholnik, dalej diffuse color+specular+roughness. Tipnem si tak cca 300MB na jeden strom. Spolu ma cela scena 4-8GB.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Mas tam 10-20 unikatnych
l0rdh4d3s (neověřeno) https://diit.cz
17. 8. 2018 - 16:35https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseMas tam 10-20 unikatnych stromov ktore sa opakuju 100 tisic krat. Jeden strom tak 3 mil trojuholnikov. Stromy nie su ulozene v pamati ako mesh, ale su v BVH (bounding volume hierarchy) stromovej strukture. Jeden node BVH stromu obsahuje tak 1-10 trojuholnikov, spolu cca 1 mil nodov pre strom. Kazdy nod ma AABB, to je 32B. Kazdy trojuholnik ma data pre raycasting, tj. 4 roviny spolu 64B na trojuholnik, dalej diffuse color+specular+roughness. Tipnem si tak cca 300MB na jeden strom. Spolu ma cela scena 4-8GB.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175415
+
Takze "komprese" protoze scena neni unikatni.. skoda no. Jake ma tohle uloziste moznosti - jsou stromy rotovatelne, skalovatelne, nebo jde opravdu jenom o posunuti?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Takze "komprese" protoze
danieel https://diit.cz/profil/danieel
17. 8. 2018 - 16:43https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseTakze "komprese" protoze scena neni unikatni.. skoda no. Jake ma tohle uloziste moznosti - jsou stromy rotovatelne, skalovatelne, nebo jde opravdu jenom o posunuti?https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175418
+
Tam staci inverzne zrotovat/skalovat/posunut poziciu a smer raycastu. Nie je treba transformovat samotny strom.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tam staci zrotovat/skalovat
l0rdh4d3s (neověřeno) https://diit.cz
17. 8. 2018 - 16:58https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseTam staci inverzne zrotovat/skalovat/posunut poziciu a smer raycastu. Nie je treba transformovat samotny strom.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175430
+
Tomu se rika instancing a zalezi na softwaru, bezna je nahodna distribuce, nahodna velikost, nahodna rotace, nahodna variace barev - vse v nastavenych limitech. Bez instancingu by to moc neslo, takovy les bez instaci by byla modelarova a nejen jeho smrt :) I velke bitvy ve filmech jsou delane podobnym zpusobem...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tomu se rika instancing a
Psycho1000 https://diit.cz/profil/radim-cajka
17. 8. 2018 - 17:07https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseTomu se rika instancing a zalezi na softwaru, bezna je nahodna distribuce, nahodna velikost, nahodna rotace, nahodna variace barev - vse v nastavenych limitech. Bez instancingu by to moc neslo, takovy les bez instaci by byla modelarova a nejen jeho smrt :) I velke bitvy ve filmech jsou delane podobnym zpusobem...https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175436
+
Za me dobre. Sice kvalita nic moc neukazuje, ale hruby vykon s tolika polygonama a odrazem ukazuje na slusny vykon. Uvidime co vse s tim pujde delat a jak moc omezene to bude, ale gpu renderum v 3d programech to muze vyrazne pomoct.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Za me dobre. Sice kvalita nic
Psycho1000 https://diit.cz/profil/radim-cajka
17. 8. 2018 - 17:13https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseZa me dobre. Sice kvalita nic moc neukazuje, ale hruby vykon s tolika polygonama a odrazem ukazuje na slusny vykon. Uvidime co vse s tim pujde delat a jak moc omezene to bude, ale gpu renderum v 3d programech to muze vyrazne pomoct.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175442
+
creativita chyba u hier.. alebo by stacilo vydat tie iste slagre ale len z pokracovanim ..ale drzat sa povodneho pribehu... dnes je herny marazmus,, diablo 3 strasi uz par rokov tak ako gta V z obmedzenymi funkciamy a svetom kvoli konzolam.. ked milardova hra gta V (zarobky) a v nej postava nedokaze preskocit gauc vo vlastnom apartmane..o dlhych loadoch ani nehovorim .. chara))
preto ma nevzrusuje ziadna nova grafika a specialne od nvidie vobec..)))))))
mam 42 palcov 4k monitor philips 60 hz a 1080ti .ktora to zvlada v pohode , asi 600 eu +700 eu
ak mame upgradovat tak nech mi vyrobcovia daju za podobne ceny cca 40 + palcov , 8K rozlisenie a grafiku ktora to bude zvladat za podobne ceny of course ...))
tusite kam s tym mierim ... vacsina ludi a potencionalnych zakaznikov nebude upgradovat aj ked nvidia zamachruje vykonom .. tu sa musia pridat aj iny vyrobcovia.. ale ty to nechapu.. aj tak vacsina ludi nema na to aby upgradovali len na tu konfiguraciu co mam ja uz 2 roky povedzme
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
creativita chyba u hier..
8BBS https://diit.cz/profil/sfdgsdg-sdfgsdf
17. 8. 2018 - 19:34https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskusecreativita chyba u hier.. alebo by stacilo vydat tie iste slagre ale len z pokracovanim ..ale drzat sa povodneho pribehu... dnes je herny marazmus,, diablo 3 strasi uz par rokov tak ako gta V z obmedzenymi funkciamy a svetom kvoli konzolam.. ked milardova hra gta V (zarobky) a v nej postava nedokaze preskocit gauc vo vlastnom apartmane..o dlhych loadoch ani nehovorim .. chara))
preto ma nevzrusuje ziadna nova grafika a specialne od nvidie vobec..)))))))
mam 42 palcov 4k monitor philips 60 hz a 1080ti .ktora to zvlada v pohode , asi 600 eu +700 eu
ak mame upgradovat tak nech mi vyrobcovia daju za podobne ceny cca 40 + palcov , 8K rozlisenie a grafiku ktora to bude zvladat za podobne ceny of course ...))
tusite kam s tym mierim ... vacsina ludi a potencionalnych zakaznikov nebude upgradovat aj ked nvidia zamachruje vykonom .. tu sa musia pridat aj iny vyrobcovia.. ale ty to nechapu.. aj tak vacsina ludi nema na to aby upgradovali len na tu konfiguraciu co mam ja uz 2 roky povedzme
https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175463
+
Pamatuji si na akci intelu kdy tvrdil, že výkonná 3d grafická karta nebude v budoucnu potřeba, že vše nahradí ovladač který to bude řešit pomocí raytracingu počítaném rovnou na procesoru. Byly k tomu i nějaká dema z her.
A po x letech kdy to zmizelo ze scény najednou počítání přes extra výkonnou grafiku?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pamatuji si na akci intelu
DRK https://diit.cz/profil/drk22
19. 8. 2018 - 15:32https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskusePamatuji si na akci intelu kdy tvrdil, že výkonná 3d grafická karta nebude v budoucnu potřeba, že vše nahradí ovladač který to bude řešit pomocí raytracingu počítaném rovnou na procesoru. Byly k tomu i nějaká dema z her.
A po x letech kdy to zmizelo ze scény najednou počítání přes extra výkonnou grafiku?https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175592
+
Není to tak extra výhra.
Už jen proto, že tahounem nejsou především hry, ale porno. Strojové učení na Pornhube samo rozřazuje videa, když třeba uživatel napíše passable black female a je to běloška s překvápkem v kalhotkách tak to video přejmenuje a dá do správné kategorie. Zatím testovací provoz.
Tohle tlačí programátory her do grafického obžersví s hratelností na číču. Navíc mnoho titulů vychází na více plaftorem a nebudou dělány pro možnosti/api grafik co má 5% zákazníků.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Není to tak extra výhra.
John Doe https://diit.cz/profil/kernel
20. 8. 2018 - 15:05https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseNení to tak extra výhra.
Už jen proto, že tahounem nejsou především hry, ale porno. Strojové učení na Pornhube samo rozřazuje videa, když třeba uživatel napíše passable black female a je to běloška s překvápkem v kalhotkách tak to video přejmenuje a dá do správné kategorie. Zatím testovací provoz.
Tohle tlačí programátory her do grafického obžersví s hratelností na číču. Navíc mnoho titulů vychází na více plaftorem a nebudou dělány pro možnosti/api grafik co má 5% zákazníků.https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1175901
+
21. 8. 2018 - 21:19https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuseEhm...a to jste si vsimli co je to vlastne za video?"This video is a screen capture of one of several demos" - zdroj: https://www.chaosgroup.com/ray-traced-tendering-accelerates-to-real-time-with-project-lavina . Takze asi proto ta priserna kvalita na YTB, proste nezvladli PR/marketing :-)))https://diit.cz/clanek/raytracing-demo-na-turingu-s-300-miliardami-polygonu/diskuse#comment-1176867
+
Moc detailů na youtube. Video vypadá hrozně zkomprimovaně. Nedá se z toho moc usoudit.
Řekl bych, že je to určitě schválně. Pokud se někdo patlá s takovým demem, těžko uvěřit, že to neumí nějak normálně grabnout a dát na YT.
Otázkou je, proč to tak vypadá. Buď je tam ta rozplizlost kvůli maskování toho, že to ve skutečnosti vypadá ještě blběji, nebo to má krýt nějaké know-how nebo to chtějí ještě doladit a s velkou pompou ukázat při nějaké další příležitosti. Těžko říct, já si myslím svoje...
Nebylo by od věci, když už píšeš tak dlouhej příspěvek o ničem napsat alespoň svůj názor, nebo se za něj stydíš?
OK, osobně si myslím, že se vizuálně dostali na úroveň něčeho, co by za použití rasterizace vyrenderovala při stejném framerate a rozlišení 1050Ti, ale něco prezentovat musí, takže přidání hodně kompresních artefaktů tomu dali dojem, že by za tím ještě mohlo něco zajímavého být a minimálně tím získali dalších pár dnů / týdnů času, třeba to poladí a bude to příště vypadat víc ... ehm ... zajímavě.
Možná by stačilo, kdybys prostě řekl, že jsi nepochopil o čem se v článku píše a nechal si to vysvětlit. Pak tu nemusíš plácat nesmysly o kompresních artefaktech.
Zvláštní jsou ty plusy a mínusy...
OK, nerozumím tomu, prosím tě vysvětli mi, proč někdo počítá naprosto báječnou kartou miliardy polygonů a pak, když má ukázat výsledek, to před uploadem zkomprimuje xvidem s bitrate tak 300kbit. Ď.
nemá oprávnění ke zveřejnění? Nemá dostupný soft k zachytávání videa? Nebo to je nějaká asistentka ředitele, která umí vkládat tak akorát fotky na instagram s našupulenýma rtama a vykasanou podprsenkou? Počkej na další videa a pak dělej závěry. Dělat z jednoho videa závěry...
Proc to tedy zverejnil ?
Zbyle dotazy nemyslis uz vubec vazne ? Ale ze se divim to je diagnoza CRHA :)) a muze to byt klidne fake a aby to nebylo poznat tak umyslne snizili kvalitu ;)
Přečti si komentář k videu, není to officiál promotion nVidie!!! Ale nějaký prezentační video "chaosgroup" !!!
______________________
For SIGGRAPH 2018, we present Project Lavina, a special tech demo of true real-time ray tracing. You’re looking at over 300 billion triangles, rendering in HD at 24-30 frames per second – in real-time, with no loss in detail. This is running on a Lenovo ThinkStation P920 workstation with a single Quadro RTX 6000 GPU and is powered by the new dedicated ray tracing silicon within NVIDIA’s Turing GPU generation, known as “RT Core.”
We’ll be releasing more examples over time, so stay tuned!
__________________
Pro SIGGRAPH 2018 předkládáme projekt Lavina, speciální tech demo realistického sledování v reálném čase. Vyhlížíte více než 300 miliardy trojúhelníků a vykreslíte v rozlišení HD 24 až 30 snímků za sekundu - v reálném čase bez ztráty detailu. Ten je spuštěn na pracovní stanici Lenovo ThinkStation P920 s jediným GPU Quadro RTX 6000 a je poháněn novým speciálním sledovacím křemíkem v generaci Turing GPU NVIDIA, známé jako "RT Core".
Budeme vydávat další příklady v průběhu času, takže zůstaňte laděni!
________________________
požadovat omluvu za to slovo diagnoza je házení hrachu na stěnu, protože pochybuji že se ji od tebe dočkám.
A tvrdim ze je to oficialni prezentace NV ? Ty jsi nemel ty leky vysazovat :)))
Bla bla bla ;) a? Co tim chtel basnik rici ze lide kteri maji pristup k takovemu zelezu jsou taci amateri ze vysledek doslova po**** pripadne to nechaji nejake asistentce ...za tenhle blabol se ti mam omlouvat ? ...to uz je pravdepodobnejsi verze s tim ze je to fake nebo vysledek nebyl natolik presvedcivy aby to prezentovali v cele sve "krase"
...vzdy jde o prachy ze ;)
A co když je to naschval v takové kvalitě, protože v případě většího rozlišení by mohli konkurenci ukázat něco co by konkurence mohla okopírovat a použít? Hmmm
A co konkretne ? ;)
Dobře :-). Nic takového jako komprimaci do nízké bitrate nedělali. Aby mohli renderovat tak velkou scénu, tak se v algoritmu dopustili některých kompromisů, které měly dopad na výslednou kvalitu. Jednak tam je evidentní, že nepočítají v každém snímku každý pixel, ale je to kombinováno z několika snímků po sobě a ze sousedních pixelů. Dále tam je asi práh na intezitu, takže tmavé části jsou "podexponované". Dále je tam podvzorkování vzdálených objektů (jak je zmíněno v článku), proto to zrnění. Ale i na něm je vidět, že to není zkomprimované, to by to tak nezrnilo.
Cílem dema bylo ukázat, že tím proženou miliardy polygonů, nic jiného a rozhodně jim nešlo o nějakou vizuální přesnost.
A díváme se oba na stejné video? Jakože to v této podobě vylezlo už z toho renderovacího engine? To mě nenapadlo, že by to mohlo být tak čtverečkaté už před převodem do YT. Připomíná mi to jednu hru z '92:
https://www.youtube.com/watch?v=Uc3zGZnI6ak
Vypadá to jako jakejkoliv jinej realtime Ray tracing. Je to Realtime, tzn se paprsky podle potřeby zahazují/nedokončují, s každým pohybem kamery, je paprsek irelevantní, tzn montuje se ten výsledek toho co je dokončenýho a co běží.Je to mohutný řešení souběžnejch paprsků, kdy solving jednoho je jinak dlouhej než toho druhýho. Ray tracing frame by frame by vypadal jinak, ale zas by to horko těžko šlo realtime.
kdyby to bylo na youtube moc detailu tak by asi zadny jiny video na youtube nemohlo vypadat lip jak tohle.. pritom je na youtube fura dem a ukazek s nadhernou grafikou.. v youtube problem fakt nebude.. ;)
Jakto? Podívej se do nastavení, maximum je 720p s 60FPS... Což mi nepřipadá jako kvalitní rip na youtube, které umí i 4K
Je fakt, že na YouTube lze najít celou řadu videí, která i v 720p vypadají nesrovnatelně lépe. Tohle opravdu není důsledek komprese nebo rozlišení, i kolem vodní hladiny je podivné glow. Zkrátka efekt jako by světlo procházelo materiálem, ve kterém dochází k příliš vysokému rozptylu.
souhlas divné to je
OT:
delal uz nekdo test ktery by porovnal vykon realtime raytracingu na maxwell/pascal/polaris/vega kartach ? co vidim tak to budou umet taky :) a koukam ze NV narozdil od AMD jde opet vendor lock cestou :)
neni planovany refresh VEGY jen kvuli implementaci casti na zpusob RT cores NV ?
Vypadá to jako 3DMark 2001 SE :)))
Jojo připomněl si mně dobu kdy jsem ještě honil každý bodík v tomhle benchmarku, zároveň to byl asi poslední benchmark, který jsem pustil tak 100x :).
A to demu RT vypadá teda ještě o chlup hůře než 3Dmark 2001 SE!
To jsi nebyl jediny :))
Na svou dobu to byly vizualni orgie :)
kdyz jsem tam videl ten kurzor mysi a celkove neostry obraz, tak mi je jasny, ze dost s kvalitou zahejbalo samotne snimani a komprese. takze ja bych si pockal na originalni upload videa nez nejaky spatny screen obrazovky.
jinak jako demo dobry, clovek si musi uvedomit ze to je teprv v plenkach.
za par let uz se treba budem bavit o necem uplne jinym. ale zacit se nekde musi, a to plati vzdy
Realtime raytracing je v plenkách už věky. Co si pamatuju, Intel ho třeba předváděl na Quake IV + 2x Core 2 quad. Samozřejmě na CPU. I tehdy to samozřejmě nebylo nijak hezké.
Edit: Tak to nebylo Quake IV, ale Quake Wars: https://www.youtube.com/watch?v=mtHDSG2wNho
Takže vymlouvat se, že je to v plenkách... to je jako s VR. Ta je v plenkách už 30 let.
Zabývám se 3D grafikou , tohle video má spíš asi demonstrovat jak by mohla vypadat práce ve viewportech za pár let. Že bych měl celkem dobře vyrenderované materiály s jejich odlesky a nějak přibližně světla a stíny. Řekl bych, že to nemá ilustrovat pak možnou kvalitu když bych dal renderovat finální video pro třeba filmový průmysl.
Pro představu v 3D maxu renderuje ve viewportech moje GPU - většinou pracuji s modely co mají složité geometrie https://www.artstation.com/docik a věci co mají 3 - 5 milionů polygonů se na mé 770gtx sekají a dokonce max vypíná ostatní objekty aby si ušetřil práci. Keyshot a Zbrush renderuje a počítá CPUčkem . V Keyshotu se používá právě zmíněný ray Tracing, tzn simulace světla a stínů je prostě jinde než ve viewportech v maxku nebo Zbrushi. Zbrush mi zvládne vykreslit i 30 milionový model řekněme ještě s nějakými 15 FPS - keyshot renderuje 15 milionů polygonů jeden snímek s pokročilými světly a 200 samply třeba i 5 minut (2560x1080).
Tahle ukázka neukazuje render nějakých pokročilých světel a stínů, ale spíš to co bych mohl vidět ve viewportu před tím něž kliknu renderovat a daný jeden snímek z této scenérie by se pak renderoval CPUčkem třeba 8 hodin při vysoké kvalitě. Takže asi tak můj pohled na toto video, je to ukázka toho, že bych mohl ve viewportu rotovat se scenerií která má miliardy polygonů velmi plynule, to vám usnadní a zrychlí veškerou práci, před tím než to dáte vyrenderovat nějakému Vrayi který vám bude týden renderovat 5 vteřinouvou scénu například do Avengers filmu. Tohle ej prostě zjednodušené zobrazení grafiky pro práci.
Zvysena kvalita obrazu a rychlejsie prekreslovanie viewportov v 3D programoch sa samozrejme vzdy zide. Aj ked teda mne osobne pride zbytocne plytvanie vykonom/elektrinou zapinat vysoku kvalitu renderovania viewportu ked aj tak to vo vyslednom finalnom rendere bude vyzerat vyrazne inak . Nuz a hraci hier chcu hlavne rychle vykreslovanie krasneho obrazu v hrach. Nezatazuju sa technickymi detailami ci je to cez Raytracing alebo rasterizovane ,dolezity je len lepsi vysledok na monitore.
Jo měn třeba jako modeláři to je taky celkem k ničemu, i když občas svoje modely chci taky hezky vyrenderovat a hraju si se světly (většinou jich je ve scéně třeba 5x), ale kamarád dělá vizošky a tam je nastavení světla hrozně důležité, takže určitě když ve viwportu uvidí i když v nižší kvalitě, kam mu dopadá přímé světlo, jakou má barvu, ostrost stínů atd, tak mu to taky ulehčí práci, nebude muset kvůli každému pohybu se světlem dělat náhledový render. Určitě hlavně ve filmovém průmyslu to všichni hodně ocení.
Bingo! O ničem jiném to video opravdu není; nic pro zdejší stereotyp ;)
Kde je problem v rasterizaci?
Aby se raytracing nedelal jenom proto, ze je potreba hracske grafiky taky nejak vytizit, protoze malokdo si kupuje novy monitor kvuli lepsimu rozliseni obrazu, vetsina lidi proste ceka az stary monitor odejde, takze se meni treba jednou za 10 let a momentalne maji grafiky na fullHD prehrsel vykonu. Ja uz jednu nove na QHD a vykonu je taky dost.
Jako ideal vidim, kdyz se raytracing bude vyuzivat smysluplne jen tam kde dava smysl, takze bych rekl nejake castecne vykreslovani okolo svetel a stinu a zbytek rasterizace.
Já mám 4K a výkon by se hodil. :-) Nicméně nemyslím že zrovna nějaké grafické vyfikundace a überefekty jsou tím, co v posledních letech ve hrách hledám. Teď jsem se třeba v Kingdom Come vožral s farářem a následně byl na tripu s použitím nějaké masti z hub a nemyslím, jestli by mi u toho raytracing nějak zásadně zvedl zážitek...
Jasny 4K a VR, tam to jeste nejaky vykon spotrebuje, taky treba u toho VR ale potrebujeme lepsi displeje s vyssim rozlisenim. V podstate ted ten Oculus a Vive jsou smesny.
Raytracing je podle me spis pro profi nasazeni nez pro hry, nicmene kdyz uz to delaji na profi segment, tak proc to nevnutit i do her, zase budou nepatrne graficky lepsi, ja to neodsuzuju. Akorat si myslim, ze to jsou takove malo podstatne veci, ty raytracingova vylepseni budoucich her.
Benchmark dobry, achievement splneny, ego nahonene. Ale demo bez sumu nam treba, inak BFU len mavne rukou.
jedna se o ukazku chaosu, tedy firmy ktera se primarne zameruje na raytracingove enginy, at jiz Vray, nebo nedavno koupeny cesky Coronu, pokud to ma neco spolecneho s hrama, jiste by to tam prezentovali treba logem nektereho z enginu, coz ale neudelali, takze bych s touto moznosti nepocital, proste demonstrace rozhejbani 300 miliard poly
dle sceny ve tvaru loga Chaosu kde hory jsou jasne udelane jen podle nejake mapy, tedy otazka asi 10 minut a rekneme 2-3 modelu stromu ktere jsou asi nekde sosnute a licencovane to bude udelane dosti rychle, odhad vyroby takove sceny je tak 1-2 hodiny a je to tedy spise takovej prvni nastrel aby byli na youtube prvni a diskutovalo se o tom
skutecne ukazky prijdou jiste behem par mesicu a ani bych se nedivil kdyby slo o stejne kvalitni kousky jako byl sveho casu treba Samaritan, nebo nedavno ukazane STAR WARS Cinematic 2018, to bylo mimo jine take delano pomoci RT, ale predpokladam ze ani ne realtime
https://www.youtube.com/watch?v=BBhr9oddwR4
Tim ze Epic spolupracuje s Chaosem na implementaci Vray do UE a maji jiz vydanou betu, tak bych ocekaval ze nejaky realtime cinematic spolehakjici na RT bude do par mesicu, z Unreal Enginu se postupne stava velice silnej nastroj na poly vizualizaci a animace, a s prichodem WH ktery umozni tohle dal rozvyjet to bude za par let sakra silnej nastroj i pro tvorbu VFX filmu, rekl bych klidne i s vetsim potencialm na zisk nez hry
Za mě dost hnusný ;) Se chlapci moc s těma stromama nevytáhli...
Museli odprezentovat něco, co je graficky vidět. Ale s nadsázkou o "vizualizaci syntetického testu" :-D .
"... kdyz se raytracing bude vyuzivat smysluplne ..." - jo, ale oni potřebovali odprezentovat rychlost a objem, ne krásu efektů.
Nějak jsem si nevšiml JAKÉHOKOLI reálného efektu RT metody (ano, vím, zprofanované skleněné koule:-)). Nic převratného IMHO.
Osobně bych očekával, že demo RT bude zahrnovat sklo, zrcadla, lesklé povrchy, aby se ukázalo, jak moc (a doopravdy) ten RT funguje.
Pozorovatelný efekt v tom videu je odraz od vodní hladiny a postupné ztmavnutí hladiny při pohledu shora.
Tak zrovna ta voda vypadala naprosto uměle.
To demo není nejhorší, chce to ještě zapracovat, ale AMD grafické karty ten Ray tracing zvládají lépe, to mě nikdo nevymluví.
Lépe znamená s lepším výsledkem, nebo jej generují rychleji?
Ale tak nebo tak netuším, co ta firma chtěla prezentovat - vypadá to hůř než můj Skyrim s pár mody na geforce 650m. I kdyby skutečně chtěli jen podat důkaz, že daná karta zvládá to a to v reálném čase, stejně měli radši zvolit scénu, která poskytne něco vizuálně ucházejícího.
Tuším, že ta firma chtěla prezentovat Turing jako pracovní nástroj ;)
Jako za mě je to dost hrůza, tématicky průměr, ale vizuální kvalita opravdu hrůza. Myslím, že by mě po 3 minutách hraní hry s RT začala bolet hlava z toho poblikávání stromů
Podle mě ještě nenastal čas, i když si Nvidia myslí něco jinýho. Za mě bych hru s touto kvalitou obrazu nikdy nekoupil.
Nejak me nejde dokupy 300 MLD polygonu s kapacitou vram nebo i kapacitou pameti. Pokud vezmeme ze polygon (trojuhelnik) je dan 3mi vrcholy v 3D, tak to mame 9 hodnot. Rekneme fp32. To mame 36 Byte pro polygon. A ted si vezmeme *300G = 10.8 TB. Do toho lenova ale date jen 2TB pameti max, gpu ma jen 24GB. Neco tady smrdiii... a to jako hodne!
Mas tam 10-20 unikatnych stromov ktore sa opakuju 100 tisic krat. Jeden strom tak 3 mil trojuholnikov. Stromy nie su ulozene v pamati ako mesh, ale su v BVH (bounding volume hierarchy) stromovej strukture. Jeden node BVH stromu obsahuje tak 1-10 trojuholnikov, spolu cca 1 mil nodov pre strom. Kazdy nod ma AABB, to je 32B. Kazdy trojuholnik ma data pre raycasting, tj. 4 roviny spolu 64B na trojuholnik, dalej diffuse color+specular+roughness. Tipnem si tak cca 300MB na jeden strom. Spolu ma cela scena 4-8GB.
Takze "komprese" protoze scena neni unikatni.. skoda no. Jake ma tohle uloziste moznosti - jsou stromy rotovatelne, skalovatelne, nebo jde opravdu jenom o posunuti?
Tam staci inverzne zrotovat/skalovat/posunut poziciu a smer raycastu. Nie je treba transformovat samotny strom.
Tomu se rika instancing a zalezi na softwaru, bezna je nahodna distribuce, nahodna velikost, nahodna rotace, nahodna variace barev - vse v nastavenych limitech. Bez instancingu by to moc neslo, takovy les bez instaci by byla modelarova a nejen jeho smrt :) I velke bitvy ve filmech jsou delane podobnym zpusobem...
Za me dobre. Sice kvalita nic moc neukazuje, ale hruby vykon s tolika polygonama a odrazem ukazuje na slusny vykon. Uvidime co vse s tim pujde delat a jak moc omezene to bude, ale gpu renderum v 3d programech to muze vyrazne pomoct.
creativita chyba u hier.. alebo by stacilo vydat tie iste slagre ale len z pokracovanim ..ale drzat sa povodneho pribehu... dnes je herny marazmus,, diablo 3 strasi uz par rokov tak ako gta V z obmedzenymi funkciamy a svetom kvoli konzolam.. ked milardova hra gta V (zarobky) a v nej postava nedokaze preskocit gauc vo vlastnom apartmane..o dlhych loadoch ani nehovorim .. chara))
preto ma nevzrusuje ziadna nova grafika a specialne od nvidie vobec..)))))))
mam 42 palcov 4k monitor philips 60 hz a 1080ti .ktora to zvlada v pohode , asi 600 eu +700 eu
ak mame upgradovat tak nech mi vyrobcovia daju za podobne ceny cca 40 + palcov , 8K rozlisenie a grafiku ktora to bude zvladat za podobne ceny of course ...))
tusite kam s tym mierim ... vacsina ludi a potencionalnych zakaznikov nebude upgradovat aj ked nvidia zamachruje vykonom .. tu sa musia pridat aj iny vyrobcovia.. ale ty to nechapu.. aj tak vacsina ludi nema na to aby upgradovali len na tu konfiguraciu co mam ja uz 2 roky povedzme
Radši půjdu ven
Nebo čumět na 4K HDR porno.
4K je už zastaralé teď frčí VR....
Pamatuji si na akci intelu kdy tvrdil, že výkonná 3d grafická karta nebude v budoucnu potřeba, že vše nahradí ovladač který to bude řešit pomocí raytracingu počítaném rovnou na procesoru. Byly k tomu i nějaká dema z her.
A po x letech kdy to zmizelo ze scény najednou počítání přes extra výkonnou grafiku?
Není to tak extra výhra.
Už jen proto, že tahounem nejsou především hry, ale porno. Strojové učení na Pornhube samo rozřazuje videa, když třeba uživatel napíše passable black female a je to běloška s překvápkem v kalhotkách tak to video přejmenuje a dá do správné kategorie. Zatím testovací provoz.
Tohle tlačí programátory her do grafického obžersví s hratelností na číču. Navíc mnoho titulů vychází na více plaftorem a nebudou dělány pro možnosti/api grafik co má 5% zákazníků.
Ehm...a to jste si vsimli co je to vlastne za video?"This video is a screen capture of one of several demos" - zdroj: https://www.chaosgroup.com/ray-traced-tendering-accelerates-to-real-time... . Takze asi proto ta priserna kvalita na YTB, proste nezvladli PR/marketing :-)))
slepa ulicka -tadial cesta nevedie :)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.