Ray tracing demo na Turingu s 300 miliardami polygonů [video+anketa]
Jde o ukázku z tzv. Project Lavina a podstatou je krajina - scenérie - složená z 300 miliard polygonů, která je vykreslovaná real-time na Turingu v provedení Quadro RTX 6000. Tato grafická karta nese jádro řady „102“ (přesné kódové označení zatím nebylo potvrzeno), má aktivních 4608 stream-procesorů, 288 texturovacích jednotek, 96 ROP, 576 tensorových jader, neupřesněný počet ray tracing jader a 384bit sběrnici, na které je zavěšeno 24 GB 14GHz GDDR6. Jádro měří 754 mm² (historicky druhé největší GPU) a obsahuje 18,6 miliard tranzistorů. Doporučená cena bude $6300.
Quadro RTX 6000 zvládá scénu akcelerovat při 24-30 FPS. Jde nejspíš zároveň o první veřejnou ukázku technologie ray tracing akcelerované na Turingu. Možná bude nejlepší, když se na ní nejprve podíváte:
Reakce (nejen v diskusi na YouTube) jsou poměrně rozporuplné. Jedna skupina chválí výsledek jako ukázku plynulého rozpohybování 300 miliard polygonů, druhá skupina je kritičtější. Její názory by se daly shrnout jako určité pochyby nad tím, k čemu je dobré s použitím ray tracingu rozpohybovat scénu s 300 miliardami polygonů, když výsledek vypadá zoufale oproti tomu, čeho lze s podobným výkonem dosáhnout s použitím rasterizace při zlomku polygonů a vyšších výsledných FPS.
Scenérie jednak působí neostře a jednak ve větší vzdálenosti problikávají artefakty. Jsou způsobené tím, že geometrie nemá implementovaný LOD (level of detail), který by snižoval úroveň detailu se vzdáleností, takže dochází k podvzorkování vzdálenějších objektů a ty pak „zrní“. Artefakty při okrajích scenérie a vzhled připomínající fotografie přes sklo natřené vazelínou vám nevysvětlím.
Výsledek lze každopádně hodnotit z mnoha pohledů a tomu plně odpovídá spektrum možných výsledných hodnocení.