11. 6. 2008 - 11:11https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskusea co to vlastne je omg ?https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-417739
+
Raytracing je metoda vykreslování při níž se sledují paprsky ze zdrojů světla. Hlavními rysy výsledného obrazu jsou realistické odrazy a ostré stíny. Více viz http://cs.wikibooks.org/wiki/Raytracing
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MildaEvilda https://diit.cz/profil/mildaevilda
11. 6. 2008 - 11:22https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuseRaytracing je metoda vykreslování při níž se sledují paprsky ze zdrojů světla. Hlavními rysy výsledného obrazu jsou realistické odrazy a ostré stíny. Více viz http://cs.wikibooks.org/wiki/Raytracinghttps://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-417743
+
Kdyby to bylo podle Billa, tak bychom zůstali u 640kB ramky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kerala (neověřeno) https://diit.cz
11. 6. 2008 - 12:11https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuseKdyby to bylo podle Billa, tak bychom zůstali u 640kB ramky.https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-417765
+
Hlavní problém raytracingu je jeho složitost - a tím nemyslím základní algoritmus, ale stovky různých postupů, které ho urychlují... a něco takového se jen velmi obtížně standardizuje. Takže se dá očekávat, že první krok budou muset udělat výrobci hardwaru - a teprve až bude zřejmé co jejich hardware umí, teprve pak je možné RT včlenit do DirectX.
Osobně bych to nečekal dřív jak za 4 roky...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Azazel (neověřeno) https://diit.cz
11. 6. 2008 - 13:10https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuseHlavní problém raytracingu je jeho složitost - a tím nemyslím základní algoritmus, ale stovky různých postupů, které ho urychlují... a něco takového se jen velmi obtížně standardizuje. Takže se dá očekávat, že první krok budou muset udělat výrobci hardwaru - a teprve až bude zřejmé co jejich hardware umí, teprve pak je možné RT včlenit do DirectX.
Osobně bych to nečekal dřív jak za 4 roky...https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-417779
+
já se bojim jestli se toho vůbec někdy v dohledný době dočkáme. Současný grafiky a hry na to nejsou dělaný a když uděláte grafiku která umí raytracing tak ta zase nespustí starý hry. Jediná možnost je podle mě mit na čipu klasickou(starou) část a část která umí raytracing. ale to bude zase drahý jak pes. :( Takže se asi budou nVidia i ATI zuby nehty držet starýho osvědčenýho způsobu. A Intel s tim sám neprorazí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AchiliX https://diit.cz/profil/achilix
11. 6. 2008 - 18:43https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskusejá se bojim jestli se toho vůbec někdy v dohledný době dočkáme. Současný grafiky a hry na to nejsou dělaný a když uděláte grafiku která umí raytracing tak ta zase nespustí starý hry. Jediná možnost je podle mě mit na čipu klasickou(starou) část a část která umí raytracing. ale to bude zase drahý jak pes. :( Takže se asi budou nVidia i ATI zuby nehty držet starýho osvědčenýho způsobu. A Intel s tim sám neprorazí.https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-417991
+
hernom svete oba na WINDOWSE (a xbox). Vsade inde je openGL a jeho variacie, ci kopie. Vratane PSP, nDS, PS3, Wii. A kedze ostatne platformy maju DALEKO viac predanych hier ako windows, tak je to pekne ZAVADZAJUCE
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
claudius (neověřeno) https://diit.cz
11. 6. 2008 - 20:00https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskusehernom svete oba na WINDOWSE (a xbox). Vsade inde je openGL a jeho variacie, ci kopie. Vratane PSP, nDS, PS3, Wii. A kedze ostatne platformy maju DALEKO viac predanych hier ako windows, tak je to pekne ZAVADZAJUCEhttps://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-418029
+
> kerala : kdyby to podle Billa neByllo, tak bychom predevsim zustali u salovych monster IBM, variantne mozna s nejakymi skrinkami Apple postavenymi na 68x platforme, za cenu tak lehce ojeteho auta. Samozrejme s Apple plne regulovanym trhem, kde spolu sice vsechno spolupracuje, ale nabidka je uzoucka :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
-pao- (neověřeno) https://diit.cz
11. 6. 2008 - 20:08https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse> kerala : kdyby to podle Billa neByllo, tak bychom predevsim zustali u salovych monster IBM, variantne mozna s nejakymi skrinkami Apple postavenymi na 68x platforme, za cenu tak lehce ojeteho auta. Samozrejme s Apple plne regulovanym trhem, kde spolu sice vsechno spolupracuje, ale nabidka je uzoucka :-)https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-418040
+
-pao- co to placas za nesmysly??? Pokus o flame? Kdyz uz, tak si zkus vzpomenout na dobu, kdy zacinaly pocitace. Zdaleka to nebyl jen MS a Apple. Takze i kdyby tva poznamka mela nejaky realny zaklad, tak co by bylo je ve hvezdach. Vubec bych se nedivil, kdyby se v takovem pripade pouzival system Amigy, nebo treba BeOS...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Lukas Kalista (neověřeno) https://diit.cz
11. 6. 2008 - 20:37https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse-pao- co to placas za nesmysly??? Pokus o flame? Kdyz uz, tak si zkus vzpomenout na dobu, kdy zacinaly pocitace. Zdaleka to nebyl jen MS a Apple. Takze i kdyby tva poznamka mela nejaky realny zaklad, tak co by bylo je ve hvezdach. Vubec bych se nedivil, kdyby se v takovem pripade pouzival system Amigy, nebo treba BeOS...https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-418043
+
á propos Amiga a ?trejsování? - vzpomínám na ty časy, kdy se večer udělala scéna, přes noc se to nechalo počítat a ráno se člověk kochal tim výsledkem... :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kafi (neověřeno) https://diit.cz
11. 6. 2008 - 21:50https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuseá propos Amiga a ?trejsování? - vzpomínám na ty časy, kdy se večer udělala scéna, přes noc se to nechalo počítat a ráno se člověk kochal tim výsledkem... :)https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-418084
+
hernajs, místo těch otazníků tam měly být uvozovky...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kafi (neověřeno) https://diit.cz
11. 6. 2008 - 21:52https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskusehernajs, místo těch otazníků tam měly být uvozovky...https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-418086
+
kafi - Jojo, jednou jsem si takle udelal jizdu na horske draze, pocitala to tri dny a pak jsem to nemel jak ulozit, nebot se mi to neveslo na disketu :-D To byly casy....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Lukas Kalista (neověřeno) https://diit.cz
11. 6. 2008 - 23:00https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskusekafi - Jojo, jednou jsem si takle udelal jizdu na horske draze, pocitala to tri dny a pak jsem to nemel jak ulozit, nebot se mi to neveslo na disketu :-D To byly casy....https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-418118
+
Mňa by zaujímalo, či bude mať to DX11 už podporu SM5.0, lebo sa mi zatiaľ nechce kupovať nový PC. Tá moja s podporou ešte historického SM2.0 mi zatiaľ celkom stačí ;-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
NRX (neověřeno) https://diit.cz
12. 6. 2008 - 07:56https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuseMňa by zaujímalo, či bude mať to DX11 už podporu SM5.0, lebo sa mi zatiaľ nechce kupovať nový PC. Tá moja s podporou ešte historického SM2.0 mi zatiaľ celkom stačí ;-)https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-418155
+
-pao-: Kdyby Billa nebylo, tak bychom s nejvetsi pravdepodobnosti misto DOSu pouzivali CP/M-86, mozna pozdeji prejmenovany na DR-DOS z marketingovych duvodu (tj. aby se uzivatele nemuseli ucit tak slozite jmeno), a pote presli misto windows na OS/2, pokud by Digital Research nevymyslel neco jineho.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hkmaly (neověřeno) https://diit.cz
12. 6. 2008 - 13:57https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse-pao-: Kdyby Billa nebylo, tak bychom s nejvetsi pravdepodobnosti misto DOSu pouzivali CP/M-86, mozna pozdeji prejmenovany na DR-DOS z marketingovych duvodu (tj. aby se uzivatele nemuseli ucit tak slozite jmeno), a pote presli misto windows na OS/2, pokud by Digital Research nevymyslel neco jineho.https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-418284
+
Kakadu: Real3D byl dobrý až v posledních verzích, daleko lepší byly Imagine a hlavně LightWave
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
12. 6. 2008 - 20:28https://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuseKakadu: Real3D byl dobrý až v posledních verzích, daleko lepší byly Imagine a hlavně LightWavehttps://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskuse#comment-418452
+
Diskuse k Raytracing: záleží, co na to Microsofthttps://diit.cz/clanek/raytracing-zalezi-co-na-to-microsoft/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
a co to vlastne je omg ?
Raytracing je metoda vykreslování při níž se sledují paprsky ze zdrojů světla. Hlavními rysy výsledného obrazu jsou realistické odrazy a ostré stíny. Více viz http://cs.wikibooks.org/wiki/Raytracing
... a priserna vypocetni narocnost.
Kdyby to bylo podle Billa, tak bychom zůstali u 640kB ramky.
Hlavní problém raytracingu je jeho složitost - a tím nemyslím základní algoritmus, ale stovky různých postupů, které ho urychlují... a něco takového se jen velmi obtížně standardizuje. Takže se dá očekávat, že první krok budou muset udělat výrobci hardwaru - a teprve až bude zřejmé co jejich hardware umí, teprve pak je možné RT včlenit do DirectX.
Osobně bych to nečekal dřív jak za 4 roky...
jano11: IMHO LOL
já se bojim jestli se toho vůbec někdy v dohledný době dočkáme. Současný grafiky a hry na to nejsou dělaný a když uděláte grafiku která umí raytracing tak ta zase nespustí starý hry. Jediná možnost je podle mě mit na čipu klasickou(starou) část a část která umí raytracing. ale to bude zase drahý jak pes. :( Takže se asi budou nVidia i ATI zuby nehty držet starýho osvědčenýho způsobu. A Intel s tim sám neprorazí.
hernom svete oba na WINDOWSE (a xbox). Vsade inde je openGL a jeho variacie, ci kopie. Vratane PSP, nDS, PS3, Wii. A kedze ostatne platformy maju DALEKO viac predanych hier ako windows, tak je to pekne ZAVADZAJUCE
> kerala : kdyby to podle Billa neByllo, tak bychom predevsim zustali u salovych monster IBM, variantne mozna s nejakymi skrinkami Apple postavenymi na 68x platforme, za cenu tak lehce ojeteho auta. Samozrejme s Apple plne regulovanym trhem, kde spolu sice vsechno spolupracuje, ale nabidka je uzoucka :-)
-pao- co to placas za nesmysly??? Pokus o flame? Kdyz uz, tak si zkus vzpomenout na dobu, kdy zacinaly pocitace. Zdaleka to nebyl jen MS a Apple. Takze i kdyby tva poznamka mela nejaky realny zaklad, tak co by bylo je ve hvezdach. Vubec bych se nedivil, kdyby se v takovem pripade pouzival system Amigy, nebo treba BeOS...
á propos Amiga a ?trejsování? - vzpomínám na ty časy, kdy se večer udělala scéna, přes noc se to nechalo počítat a ráno se člověk kochal tim výsledkem... :)
hernajs, místo těch otazníků tam měly být uvozovky...
kafi - Jojo, jednou jsem si takle udelal jizdu na horske draze, pocitala to tri dny a pak jsem to nemel jak ulozit, nebot se mi to neveslo na disketu :-D To byly casy....
Urcite kazdy Amigista pamata na candle scenu zo softu Real3d.
http://de4.aminet.net/pix/real3/candle_scene.png
Mňa by zaujímalo, či bude mať to DX11 už podporu SM5.0, lebo sa mi zatiaľ nechce kupovať nový PC. Tá moja s podporou ešte historického SM2.0 mi zatiaľ celkom stačí ;-)
-pao-: Kdyby Billa nebylo, tak bychom s nejvetsi pravdepodobnosti misto DOSu pouzivali CP/M-86, mozna pozdeji prejmenovany na DR-DOS z marketingovych duvodu (tj. aby se uzivatele nemuseli ucit tak slozite jmeno), a pote presli misto windows na OS/2, pokud by Digital Research nevymyslel neco jineho.
Kakadu: Real3D byl dobrý až v posledních verzích, daleko lepší byly Imagine a hlavně LightWave
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.