Raytracing: záleží, co na to Microsoft
Raytracing, „prastará“ to metoda renderingu 3D grafiky, se v posledních měsících vrací na scénu. Hodně se jí zabývá Intel (i v souvislosti s Larrabee), konkurenční nVidia pro změnu kupuje jednu raytracingovou firmu za druhou a vůbec je kolem toho celkem rozruch. Logicky se tak mnozí ptají, „kdy a v jaké formě“. A v takových situacích obvykle vstupuje na scénu redmondský obr, společnost Microsoft.
Stejně jako v oblasti masivního rozšíření fyziky kupříkladu AMD neočekává, že by byly „definitivně prolomeny ledy“ dříve, než Microsoft fyziku zaimplementuje do DirectX. Něco podobného nás (možná?) čeká i u raytracingu. V herním světě toho většina stojí a padá s DirectX, snad až na Johna Carmacka a jeho OpenGL enginy, které si právem vydobyly místo v herní historii.
Podle drbů, které se momentálně šíří, se skutečně raytracing do budoucích verzí DirectX rozhraní dostane, ale žádné konkrétní datum nebo číslo verze od nás nečekejte. Toto rozhodnutí je na Microsoftu, byť na něj Intel a nVidia mohou tlačit. Dle Fudzilly se jistá forma raytracingu objeví již v DirectX 11, ale to je nepotvrzená informace. Teprve nadcházející roky odpoví na otázku, jak si raytracing a rasterizace povedou.