26. 5. 2021 - 02:54https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse...zdá se, že u mobilních procesorů to také bude kombinace procesů (i architektur):
https://pbs.twimg.com/media/EydFqP3VIAAzJTS?format=jpg&name=medium
PS: tady je ještě další tabulka s informacemi
https://pbs.twimg.com/media/E12UR03VIAEJhDo?format=jpg&name=largehttps://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340772
+
...a ještě něco k Raphael - dvoukanálové DDR5 (bez podpory DDR4), 28 linek PCIe 4.0 (tedy +4 ve srovnání se Zen3), 120W TDP, AM5 socket LGA-1718 (viz přiložený obrázek s pohledem na procesor zespodu) https://pbs.twimg.com/media/E2PAvdZWYAUH11m?format=jpg&name=large
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
...a ještě něco k Raphael -
kolemjdouci https://diit.cz/profil/jiri-novy
26. 5. 2021 - 03:07https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse...a ještě něco k Raphael - dvoukanálové DDR5 (bez podpory DDR4), 28 linek PCIe 4.0 (tedy +4 ve srovnání se Zen3), 120W TDP, AM5 socket LGA-1718 (viz přiložený obrázek s pohledem na procesor zespodu)
https://pbs.twimg.com/media/E2PAvdZWYAUH11m?format=jpg&name=large
https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340773
+
Zatím to vypadá bombózně, jsem napnutý jak provázek, jak tohle dopadne.
Po velmi dlouhé době přijde zase nějaké zajímavé řešení z pohledu HW, nejen nudná variace na známé téma.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Zatím to vypadá bombózně,
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
26. 5. 2021 - 06:55https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseZatím to vypadá bombózně, jsem napnutý jak provázek, jak tohle dopadne.
Po velmi dlouhé době přijde zase nějaké zajímavé řešení z pohledu HW, nejen nudná variace na známé téma.https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340774
+
paradoxne jsem nejvic zvedavej na navi 33, ktera by pro me byla cenove dostupna koupe, aspon doufam, tamto budou predrazeny "kramy" s kompromisama, ale velmi zajimave
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
paradoxne jsem nejvic
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
26. 5. 2021 - 07:02https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseparadoxne jsem nejvic zvedavej na navi 33, ktera by pro me byla cenove dostupna koupe, aspon doufam, tamto budou predrazeny "kramy" s kompromisama, ale velmi zajimavehttps://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340775
+
Nevím, ale každý novější výrobní proces je dražší. Takže i když se zmenší čip, bude to cenově +/- nastejno aby si nekazili marži. Navi33 pokud se nepletu má být +/- "vylepšená zmenšenina" Navi21 - 6800XT by měla stát tuším $649, takže u Navi33 bych očekával cenu ~$600 (za předpokladu že dostane 16GB paměti, když méně, bude to asi méně). Pryč jsou doby kdy "mainstream" karty stály cca 8-12 tisíc... Vzpomínám na svou R7770 (ano byl to spíš nižší mainstream ale stejně) v akci na alze pod 2 tisíce (MSRP bylo $159).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nevím, ale každý novější
hor411 https://diit.cz/profil/radim-horacek
26. 5. 2021 - 08:16https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseNevím, ale každý novější výrobní proces je dražší. Takže i když se zmenší čip, bude to cenově +/- nastejno aby si nekazili marži. Navi33 pokud se nepletu má být +/- "vylepšená zmenšenina" Navi21 - 6800XT by měla stát tuším $649, takže u Navi33 bych očekával cenu ~$600 (za předpokladu že dostane 16GB paměti, když méně, bude to asi méně). Pryč jsou doby kdy "mainstream" karty stály cca 8-12 tisíc... Vzpomínám na svou R7770 (ano byl to spíš nižší mainstream ale stejně) v akci na alze pod 2 tisíce (MSRP bylo $159).https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340778
+
Pokud si dobre vzpominam, svuj Radeon HD 7950 jsem kupoval za nejakych 11 tisic CZK v roce 2012. Jo ty casy jsou pryc, uz to pujde jenom nahoru.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pokud si dobre vzpominam,
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
26. 5. 2021 - 09:08https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskusePokud si dobre vzpominam, svuj Radeon HD 7950 jsem kupoval za nejakych 11 tisic CZK v roce 2012. Jo ty casy jsou pryc, uz to pujde jenom nahoru.https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340787
+
Nutně nemusí, ten výkon k ničemu není, na esporty už dneska stačí mainstream a pak už to bude stíhat i integrovaná grafika pomalu. No a kdo hraje obrázkové benchmarky, tak si rozmyslí, zda ty pálky dávat, nebo zda mu postačí nižší rozlišení či o 3 chlupy na těle a 2 odlesky méně (menší kvalita), případně si raději zahraje streamovaně a esporty z domova (win-win z hlediska financí). A kdo nehraje, tak na střih videa v davinci stačí na FHD takřka cokoliv od gtx1650 4GB, na 4K prakticky jakákoli mainstream karta s 8GB, na těžbu nebude nic (skončí pow ETH + bude cryptowinter a obrovský diff), strojové učení je tak trochu blackbox a moderní výstřelek, je otázka, zda se bude ubírat GPU směrem, na solidworks a CAD taky je otázka, zda ty obří výkony budou potřeba (minimálně do pracovních stanic, tam tlačí bota spíš u CPU a RAM), pak tu máme nějaké to unity a grafické návrhy, no je možné, že dneska karet je nedostatek díky lockdownu a miningu, ale oba tyhle faktory pominou a můžeme tu mít opačnou situaci a tlak na cenu dolů.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nutně nemusí, ten výkon k
JFP https://diit.cz/profil/josef-kutus
26. 5. 2021 - 10:02https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseNutně nemusí, ten výkon k ničemu není, na esporty už dneska stačí mainstream a pak už to bude stíhat i integrovaná grafika pomalu. No a kdo hraje obrázkové benchmarky, tak si rozmyslí, zda ty pálky dávat, nebo zda mu postačí nižší rozlišení či o 3 chlupy na těle a 2 odlesky méně (menší kvalita), případně si raději zahraje streamovaně a esporty z domova (win-win z hlediska financí). A kdo nehraje, tak na střih videa v davinci stačí na FHD takřka cokoliv od gtx1650 4GB, na 4K prakticky jakákoli mainstream karta s 8GB, na těžbu nebude nic (skončí pow ETH + bude cryptowinter a obrovský diff), strojové učení je tak trochu blackbox a moderní výstřelek, je otázka, zda se bude ubírat GPU směrem, na solidworks a CAD taky je otázka, zda ty obří výkony budou potřeba (minimálně do pracovních stanic, tam tlačí bota spíš u CPU a RAM), pak tu máme nějaké to unity a grafické návrhy, no je možné, že dneska karet je nedostatek díky lockdownu a miningu, ale oba tyhle faktory pominou a můžeme tu mít opačnou situaci a tlak na cenu dolů.https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340794
+
Hele asi ne ... ja mel 5700XT 8GB prechodne na 4k, pac jsem to uz nevydrzel a z fullHD upgradoval a bylo to utrpeni, fakt nejsem zvyklej hrat s 30fps co to davalo, nastesti se zadarilo upgradovat na 6800XT ktera uz ty hry pri mojim freesync 45-60 dava, ale urcite bych si dokazal predstavit alespon +50% vykonu k tomu aby vse jelo na stabilnich 60fps ... s tim, ze uz nepojedu 120fps jako na fullHD jsem se smiril pri prechodu na 4k a netrapi me to, nicmene to proste nesmi jit pod tech 45 co mam freesync limit a to kazda 8GB karta proste neda, pokud je clovek narocnejsi tak 4k proste chce alespon nVidia 3080, lepe 12GB TI anebo tu 6800 XT bez vyhledu na hrani s RT, to bude mozny az na pristi generaci pro 4k a neni to kvuli tem 8GB, jen par hram to vadi pri 4k, ale proste kvuli vykonu, 8GB karty ten vykon nemaji, se privrenyma ocima mozna 3070 Ti, ale to je tak vsechno.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Hele asi ne ... ja mel 5700XT
mittar https://diit.cz/profil/mittar
26. 5. 2021 - 13:21https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseHele asi ne ... ja mel 5700XT 8GB prechodne na 4k, pac jsem to uz nevydrzel a z fullHD upgradoval a bylo to utrpeni, fakt nejsem zvyklej hrat s 30fps co to davalo, nastesti se zadarilo upgradovat na 6800XT ktera uz ty hry pri mojim freesync 45-60 dava, ale urcite bych si dokazal predstavit alespon +50% vykonu k tomu aby vse jelo na stabilnich 60fps ... s tim, ze uz nepojedu 120fps jako na fullHD jsem se smiril pri prechodu na 4k a netrapi me to, nicmene to proste nesmi jit pod tech 45 co mam freesync limit a to kazda 8GB karta proste neda, pokud je clovek narocnejsi tak 4k proste chce alespon nVidia 3080, lepe 12GB TI anebo tu 6800 XT bez vyhledu na hrani s RT, to bude mozny az na pristi generaci pro 4k a neni to kvuli tem 8GB, jen par hram to vadi pri 4k, ale proste kvuli vykonu, 8GB karty ten vykon nemaji, se privrenyma ocima mozna 3070 Ti, ale to je tak vsechno.https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340822
+
tak nechapej :) ja si to taky nedokazal predstavit nez jsem upgradoval :) zpatky to uz nejde ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tak nechapej :) ja si to taky
mittar https://diit.cz/profil/mittar
26. 5. 2021 - 14:34https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskusetak nechapej :) ja si to taky nedokazal predstavit nez jsem upgradoval :) zpatky to uz nejde ...https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340827
+
proto jsem volil kompromisních 3440x1440. Navíc tyhle monitory mívají víc jak 60Hz a stačí na to o 1/4 méně výkonu. 4K je pořád jen pro ty nejvýkonější karty, absolutní špičky nabídky, přitom se stačí takhle "uskromnit"
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
proto jsem volil
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
26. 5. 2021 - 14:38https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseproto jsem volil kompromisních 3440x1440. Navíc tyhle monitory mívají víc jak 60Hz a stačí na to o 1/4 méně výkonu. 4K je pořád jen pro ty nejvýkonější karty, absolutní špičky nabídky, přitom se stačí takhle "uskromnit"https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340828
+
Ja mam 4k a GTX 1080 krmenou Ryzenem 5800X a v pohode.
S dobrym 4k monitorem nemusis resit AA, takze to ti nezere vykon a jeste nejake potuneni ovladacu a dava to 30FPS v pohode. Division2 mi beha krasne. CyberPunk behal na hrane, musel jsem dost tunit a jeste resit externima programama a neoficialnima patchama.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ja mam 4k a GTX 1080 krmenou
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
26. 5. 2021 - 16:23https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseJa mam 4k a GTX 1080 krmenou Ryzenem 5800X a v pohode.
S dobrym 4k monitorem nemusis resit AA, takze to ti nezere vykon a jeste nejake potuneni ovladacu a dava to 30FPS v pohode. Division2 mi beha krasne. CyberPunk behal na hrane, musel jsem dost tunit a jeste resit externima programama a neoficialnima patchama.https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340837
+
A když ani to nestíhá, tak lze využít "Integer scalling" kde 2160p vychází jako 2x2 1080p (nebo 3x3 720p kdyby už bylo nejhůř), takže bez nějakých nehezkých artefaktů, ořízlých okrajů nebo zmršeného poměru stran.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A když ani to nestíhá, tak
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
26. 5. 2021 - 18:17https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseA když ani to nestíhá, tak lze využít "Integer scalling" kde 2160p vychází jako 2x2 1080p (nebo 3x3 720p kdyby už bylo nejhůř), takže bez nějakých nehezkých artefaktů, ořízlých okrajů nebo zmršeného poměru stran.https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340847
+
AA? Jde o velikost pixelu. Pokud budu hrát na 24" 4k tak ano, ale když budu hrát na 75" 4k, tak aliasing půjde vidět.
A 1080, to nedává rozumně hry ani ve FHD. Samozřejmě myšleno na 60 FPS v 1% low (ideálně konstantních 60) v maximálních detailech.
Přijde mi trošku zbytečné honit rozlišení kvůli jemnosti a pak to zabít snížením detailů nebo snižováním rendering resolution pokud to není právě DLSS, na druhou stranu DLSS zase kompenzuje výkonovou ztrátu z RT a na 1080 je RT nepoužitelné
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AA? Jde o velikost pixelu.
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
27. 5. 2021 - 12:13https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseAA? Jde o velikost pixelu. Pokud budu hrát na 24" 4k tak ano, ale když budu hrát na 75" 4k, tak aliasing půjde vidět.
A 1080, to nedává rozumně hry ani ve FHD. Samozřejmě myšleno na 60 FPS v 1% low (ideálně konstantních 60) v maximálních detailech.
Přijde mi trošku zbytečné honit rozlišení kvůli jemnosti a pak to zabít snížením detailů nebo snižováním rendering resolution pokud to není právě DLSS, na druhou stranu DLSS zase kompenzuje výkonovou ztrátu z RT a na 1080 je RT nepoužitelnéhttps://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340908
+
Zvolil jsem přesně stejnou strategii. 3440x1440 freesync 48-100Hz => 100Hz fps cap na RX6800XT. Všechno co hraju se dá provozovat na max nastavení a fpska nikdy nejdou pod 60.
Ve 4K by to bylo též hratelné, ale mám radši plynulejší obraz bez výkyvů do nižších fps.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zvolil jsem přesně stejnou
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
27. 5. 2021 - 11:09https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseZvolil jsem přesně stejnou strategii. 3440x1440 freesync 48-100Hz => 100Hz fps cap na RX6800XT. Všechno co hraju se dá provozovat na max nastavení a fpska nikdy nejdou pod 60.
Ve 4K by to bylo též hratelné, ale mám radši plynulejší obraz bez výkyvů do nižších fps.https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340898
+
taky bych rád upgradoval na 4k, ale stále radši upřednostním FPS před rozlišením
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
taky bych rád upgradoval na
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
26. 5. 2021 - 15:17https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskusetaky bych rád upgradoval na 4k, ale stále radši upřednostním FPS před rozlišenímhttps://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340832
+
ono je to hodne o skladbe her ... ja fps jedu minimalne, hlavne strategie a single rpg .. tam neni treba mit 144Hz na monitoru
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ono je to hodne o skladbe her
mittar https://diit.cz/profil/mittar
26. 5. 2021 - 15:24https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseono je to hodne o skladbe her ... ja fps jedu minimalne, hlavne strategie a single rpg .. tam neni treba mit 144Hz na monitoruhttps://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340833
+
i singl rpg bych nechtěl hrát na 45 fps, ale každej to má jinak
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
i singl rpg bych nechtěl hrát
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
26. 5. 2021 - 15:27https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskusei singl rpg bych nechtěl hrát na 45 fps, ale každej to má jinakhttps://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340834
+
Ano, je to tak. V mem pripade jsem presel na UHD pred lety. Stare FPS hraji na UHD s AA, ale snazim se drzet fps co nejvyse. Celkem se na to ted soustredim a citim limit jen 60Hz.
Asi bych ocenil alespon 75 nebo 100Hz, ale pod UHD uz bych nesel.
U novejsich her neni problem rozliseni snizit. Take drzim 60fps a redukuji veci okolo abych toho dosahl. Je ale potreba rici, ze je rozdil v kvalite velice snadno viditelny.
U strategii klidne mene... 30fps je ok.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ano, je to tak. V mem pripade
AndreasCZ https://diit.cz/profil/ondrej-ficner
26. 5. 2021 - 15:52https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseAno, je to tak. V mem pripade jsem presel na UHD pred lety. Stare FPS hraji na UHD s AA, ale snazim se drzet fps co nejvyse. Celkem se na to ted soustredim a citim limit jen 60Hz.
Asi bych ocenil alespon 75 nebo 100Hz, ale pod UHD uz bych nesel.
U novejsich her neni problem rozliseni snizit. Take drzim 60fps a redukuji veci okolo abych toho dosahl. Je ale potreba rici, ze je rozdil v kvalite velice snadno viditelny.
U strategii klidne mene... 30fps je ok.https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340835
+
jak funguje škalovani ze 4k na fullhd monitoru? da se nastavit integer scaling (4pixely monitoru = 1 pixel ve hry) obecne je to velky rozdil oproti nativnimu fullhd?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jak funguje škalovani ze 4k
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
26. 5. 2021 - 17:47https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskusejak funguje škalovani ze 4k na fullhd monitoru? da se nastavit integer scaling (4pixely monitoru = 1 pixel ve hry) obecne je to velky rozdil oproti nativnimu fullhd?https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340843
+
1080p na 2160p monitoru si většinou nevšimnete (urřitě ne v zápalu hry)
720p na 2160p už jde poznat. Je to takové pixelovaté.
Dost záleží i na uhlopříčce. Co se na <32" monitoru lze zkousnout/přehlédnout na >43" už může vadit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
1080p na 2160p monitoru si
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
26. 5. 2021 - 18:22https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse1080p na 2160p monitoru si většinou nevšimnete (urřitě ne v zápalu hry)
720p na 2160p už jde poznat. Je to takové pixelovaté.
Dost záleží i na uhlopříčce. Co se na <32" monitoru lze zkousnout/přehlédnout na >43" už může vadit.https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340848
+
48 fps je Cyberpunk ... ostatni drzi minima na 60Hz vetsinou :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
48 fps je Cyberpunk ...
mittar https://diit.cz/profil/mittar
26. 5. 2021 - 16:10https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse48 fps je Cyberpunk ... ostatni drzi minima na 60Hz vetsinou :)https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340836
+
Omlouvam se, mam hrozne prace, vubec nestiham, takze jdu na diit az ted vecer a vidim, ze mi unikl zajimavy clanek, takze jdu cist a rovnou se zeptam:
Budou ty bombozni cipy i v prodeji nebo zase jen na papire?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Omlouvam se, mam hrozne prace
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
26. 5. 2021 - 19:24https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuseOmlouvam se, mam hrozne prace, vubec nestiham, takze jdu na diit az ted vecer a vidim, ze mi unikl zajimavy clanek, takze jdu cist a rovnou se zeptam:
Budou ty bombozni cipy i v prodeji nebo zase jen na papire?https://diit.cz/clanek/rdna-3-vznikne-na-dvou-procesech-5nm-6nm-oboji-od-tsmc/diskuse#comment-1340851
+
...zdá se, že u mobilních procesorů to také bude kombinace procesů (i architektur):
https://pbs.twimg.com/media/EydFqP3VIAAzJTS?format=jpg&name=medium
PS: tady je ještě další tabulka s informacemi
https://pbs.twimg.com/media/E12UR03VIAEJhDo?format=jpg&name=large
...a ještě něco k Raphael - dvoukanálové DDR5 (bez podpory DDR4), 28 linek PCIe 4.0 (tedy +4 ve srovnání se Zen3), 120W TDP, AM5 socket LGA-1718 (viz přiložený obrázek s pohledem na procesor zespodu)
https://pbs.twimg.com/media/E2PAvdZWYAUH11m?format=jpg&name=large
Zatím to vypadá bombózně, jsem napnutý jak provázek, jak tohle dopadne.
Po velmi dlouhé době přijde zase nějaké zajímavé řešení z pohledu HW, nejen nudná variace na známé téma.
paradoxne jsem nejvic zvedavej na navi 33, ktera by pro me byla cenove dostupna koupe, aspon doufam, tamto budou predrazeny "kramy" s kompromisama, ale velmi zajimave
Nevím, ale každý novější výrobní proces je dražší. Takže i když se zmenší čip, bude to cenově +/- nastejno aby si nekazili marži. Navi33 pokud se nepletu má být +/- "vylepšená zmenšenina" Navi21 - 6800XT by měla stát tuším $649, takže u Navi33 bych očekával cenu ~$600 (za předpokladu že dostane 16GB paměti, když méně, bude to asi méně). Pryč jsou doby kdy "mainstream" karty stály cca 8-12 tisíc... Vzpomínám na svou R7770 (ano byl to spíš nižší mainstream ale stejně) v akci na alze pod 2 tisíce (MSRP bylo $159).
Pokud si dobre vzpominam, svuj Radeon HD 7950 jsem kupoval za nejakych 11 tisic CZK v roce 2012. Jo ty casy jsou pryc, uz to pujde jenom nahoru.
Nutně nemusí, ten výkon k ničemu není, na esporty už dneska stačí mainstream a pak už to bude stíhat i integrovaná grafika pomalu. No a kdo hraje obrázkové benchmarky, tak si rozmyslí, zda ty pálky dávat, nebo zda mu postačí nižší rozlišení či o 3 chlupy na těle a 2 odlesky méně (menší kvalita), případně si raději zahraje streamovaně a esporty z domova (win-win z hlediska financí). A kdo nehraje, tak na střih videa v davinci stačí na FHD takřka cokoliv od gtx1650 4GB, na 4K prakticky jakákoli mainstream karta s 8GB, na těžbu nebude nic (skončí pow ETH + bude cryptowinter a obrovský diff), strojové učení je tak trochu blackbox a moderní výstřelek, je otázka, zda se bude ubírat GPU směrem, na solidworks a CAD taky je otázka, zda ty obří výkony budou potřeba (minimálně do pracovních stanic, tam tlačí bota spíš u CPU a RAM), pak tu máme nějaké to unity a grafické návrhy, no je možné, že dneska karet je nedostatek díky lockdownu a miningu, ale oba tyhle faktory pominou a můžeme tu mít opačnou situaci a tlak na cenu dolů.
Hele asi ne ... ja mel 5700XT 8GB prechodne na 4k, pac jsem to uz nevydrzel a z fullHD upgradoval a bylo to utrpeni, fakt nejsem zvyklej hrat s 30fps co to davalo, nastesti se zadarilo upgradovat na 6800XT ktera uz ty hry pri mojim freesync 45-60 dava, ale urcite bych si dokazal predstavit alespon +50% vykonu k tomu aby vse jelo na stabilnich 60fps ... s tim, ze uz nepojedu 120fps jako na fullHD jsem se smiril pri prechodu na 4k a netrapi me to, nicmene to proste nesmi jit pod tech 45 co mam freesync limit a to kazda 8GB karta proste neda, pokud je clovek narocnejsi tak 4k proste chce alespon nVidia 3080, lepe 12GB TI anebo tu 6800 XT bez vyhledu na hrani s RT, to bude mozny az na pristi generaci pro 4k a neni to kvuli tem 8GB, jen par hram to vadi pri 4k, ale proste kvuli vykonu, 8GB karty ten vykon nemaji, se privrenyma ocima mozna 3070 Ti, ale to je tak vsechno.
Tyhle 4k honiče nechápu :)
tak nechapej :) ja si to taky nedokazal predstavit nez jsem upgradoval :) zpatky to uz nejde ...
proto jsem volil kompromisních 3440x1440. Navíc tyhle monitory mívají víc jak 60Hz a stačí na to o 1/4 méně výkonu. 4K je pořád jen pro ty nejvýkonější karty, absolutní špičky nabídky, přitom se stačí takhle "uskromnit"
Ja mam 4k a GTX 1080 krmenou Ryzenem 5800X a v pohode.
S dobrym 4k monitorem nemusis resit AA, takze to ti nezere vykon a jeste nejake potuneni ovladacu a dava to 30FPS v pohode. Division2 mi beha krasne. CyberPunk behal na hrane, musel jsem dost tunit a jeste resit externima programama a neoficialnima patchama.
A když ani to nestíhá, tak lze využít "Integer scalling" kde 2160p vychází jako 2x2 1080p (nebo 3x3 720p kdyby už bylo nejhůř), takže bez nějakých nehezkých artefaktů, ořízlých okrajů nebo zmršeného poměru stran.
AA? Jde o velikost pixelu. Pokud budu hrát na 24" 4k tak ano, ale když budu hrát na 75" 4k, tak aliasing půjde vidět.
A 1080, to nedává rozumně hry ani ve FHD. Samozřejmě myšleno na 60 FPS v 1% low (ideálně konstantních 60) v maximálních detailech.
Přijde mi trošku zbytečné honit rozlišení kvůli jemnosti a pak to zabít snížením detailů nebo snižováním rendering resolution pokud to není právě DLSS, na druhou stranu DLSS zase kompenzuje výkonovou ztrátu z RT a na 1080 je RT nepoužitelné
Zvolil jsem přesně stejnou strategii. 3440x1440 freesync 48-100Hz => 100Hz fps cap na RX6800XT. Všechno co hraju se dá provozovat na max nastavení a fpska nikdy nejdou pod 60.
Ve 4K by to bylo též hratelné, ale mám radši plynulejší obraz bez výkyvů do nižších fps.
taky bych rád upgradoval na 4k, ale stále radši upřednostním FPS před rozlišením
ono je to hodne o skladbe her ... ja fps jedu minimalne, hlavne strategie a single rpg .. tam neni treba mit 144Hz na monitoru
i singl rpg bych nechtěl hrát na 45 fps, ale každej to má jinak
Ano, je to tak. V mem pripade jsem presel na UHD pred lety. Stare FPS hraji na UHD s AA, ale snazim se drzet fps co nejvyse. Celkem se na to ted soustredim a citim limit jen 60Hz.
Asi bych ocenil alespon 75 nebo 100Hz, ale pod UHD uz bych nesel.
U novejsich her neni problem rozliseni snizit. Take drzim 60fps a redukuji veci okolo abych toho dosahl. Je ale potreba rici, ze je rozdil v kvalite velice snadno viditelny.
U strategii klidne mene... 30fps je ok.
jak funguje škalovani ze 4k na fullhd monitoru? da se nastavit integer scaling (4pixely monitoru = 1 pixel ve hry) obecne je to velky rozdil oproti nativnimu fullhd?
1080p na 2160p monitoru si většinou nevšimnete (urřitě ne v zápalu hry)
720p na 2160p už jde poznat. Je to takové pixelovaté.
Dost záleží i na uhlopříčce. Co se na <32" monitoru lze zkousnout/přehlédnout na >43" už může vadit.
48 fps je Cyberpunk ... ostatni drzi minima na 60Hz vetsinou :)
Omlouvam se, mam hrozne prace, vubec nestiham, takze jdu na diit az ted vecer a vidim, ze mi unikl zajimavy clanek, takze jdu cist a rovnou se zeptam:
Budou ty bombozni cipy i v prodeji nebo zase jen na papire?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.