Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: AMD Ryzen 9 9950X - aneb Zen5 šestnáctijádro

Zdroj: Karáš Svorka

Po sadě dvou jednočipletových Ryzenů jdou na trh i vícečipletové modely, dnes se podíváme na vrcholový model pro socket AM5.

Cyberpunk 2077 je počítačová hra od studia CD Projekt RED, což většina čtenářů tuší. Když hra vyšla, tak jaksi úplně nedopadla tak, jak byla naslibována. Očekával jsem, že po dvou letech dojde k nějakým opravám, ale přijde mi, že hra je pořád značně nedodělaná. Nicméně frfláním nad touto hrou bych zde zbytečně propálil nějaký čas.

Cyberpunk 2077 je zajímavý tím, že podporuje technologie jako FSR, DLSS a ray tracing. Hra má i zabudovaný benchmark, který testuji bez raytracingu a pak s raytracingem, v grafech pak uvádím průměrné a minimální FPS naměřené v zabudovaném benchmarku.

Konkrétní nastavení detailů můžete vidět na screenshotech níže, dynamické škálování rozlišení, motion blur a film grain vypínám, protož se jedná o otravné efekty, které vzhled hry akorát kazí.

 

Ne vždy jsem spokojen se zabudovaným benchmarkem ve hře a ten v Cyberpunku 2077 dle mého názoru neukazuje příliš dobře opravdovou hru. Napadlo mně tedy vyrobit si nějaký testovací scénář podobně jako to dělám v Zaklínači 3, ale tentokrát trochu delší. Tento scénář spočívá v jízdě autem přes větší část Night City a zakončuje to odprásknutí kyberpsycho policistiky, což je část, která se může trochu lišit.

Celý tento scénář trvá asi necelých šest minut a celou dobu zaznamenávám data za pomoci CapFrameX, takže se můžete i podívat na frametimes a jak hezky hra běžela celou dobu. Jak tento testovací scénář vypadá se můžete podívat na videu níže.

 

V rozlišení 1920x1080 se AMD Ryzen 9 9950X drží na spíše spodních příčkách.

graph-16

 

Po přepnutí do 1440p rozlišení se situace přiliš nemění a 9950X zůstává pod 7800X3D.

graph-18

 

UHD rozlišení je nejnáročnější a bez pomocníků jako DLSS či FSR nám snímková frekvence padá. Zde je to plichta mezi téměř všemi procesory.

graph-20

Nesmí chybět i testík s technologií Frame Generation, což je podporované na NVIDIA RTX 4000 kartách, namísto FSR využívám samozřejmě DLSS v Balanced režimu a k tomu přidávám Frame Generation. Nárůst výkonu v UHD rozlišení je pak celkem slušný a všechny procesory zde poskytují podobný výkon.

graph-21

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: AMD Ryzen 9 9950X - aneb Zen5 šestnáctijádro

Čtvrtek, 22 Srpen 2024 - 06:53 | msoky | V 7-zip testu zabudol autor vysledky, 9950x tam...
Sobota, 17 Srpen 2024 - 10:05 | Mike123 | No a proto se na hry nedoporučují moc ty 2...
Pátek, 16 Srpen 2024 - 23:37 | Lazar | Někteří této mety údajně docílili na 7950X3D,...
Pátek, 16 Srpen 2024 - 16:28 | Hanzi76 | :D Ted jsi mě úplně rozbil, málem jsem si rozlil...
Pátek, 16 Srpen 2024 - 14:46 | eXponencial | dobry kremik
Pátek, 16 Srpen 2024 - 14:41 | DDR0 | nemají kam spěchat vzhledem ke konkurenci proto...
Pátek, 16 Srpen 2024 - 14:23 | krakora | Ne nezlepšil ses jen kolem tebe hraje více lamek...
Pátek, 16 Srpen 2024 - 11:23 | Karáš Svorka | V některých testech 7950X a 7900X je, stejně tak...
Pátek, 16 Srpen 2024 - 10:49 | Kutil | Odborník, ketrý od klávesnice ví, jaké nastavení...
Pátek, 16 Srpen 2024 - 10:47 | Kutil | Prostě jim víc sedí pracvní zátěž, počkal bych na...

Zobrazit diskusi