Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER 12G

Zdroj: diit.cz - Karáš Svorka

V dnešním recenzi se podíváme na dostupnější RTX 4070 SUPER společnosti ASUS a to ve verzi DUAL.

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před půl rokem.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Ultra s FXAA a bez Hairworks. V DX11 není možné zapnout raytracing.

Při použití Ultra presetu v DX11 režimu podává nejlepší výkon Radeon RX 7900 XTX, přičemž RTX 4070 SUPER se zde drží na třetím místě hned za RTX 4070 Ti SUPER.

Witcher 3 – DirectX 11 - Ultra – FXAA - 1920x1080
GIGABYTE Radeon RX 7900 XTX GAMING OC 24GB
6144 shaderů, 192 ROPs, 384 TMUs, 400W TGP, 5nm
24GB GDDR6 20GHz 384-bit, 960 GB/s




216
154
128
GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 285W TGP, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s




176
122
89
ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER 12G
7168 shaderů, 80 ROPs, 224 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s




152
119
91
GIGABYTE Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16GB
3840 shaderů, 96 ROPs, 240 TMUs, 286W TGP, 5nm
16GB GDDR6 19,5GHz 256-bit, 624 GB/s




146
124
108
GIGABYTE GeForce RTX 4070 AERO OC 12G
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s




129
103
91
GIGABYTE Radeon RX 6800 XT GAMING OC 16GB
4608 shaderů, 128 ROPs, 288 TMUs, 300W TGP, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s




125
107
64
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TGP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s




120
97
73
GIGABYTE Radeon RX 7700 XT GAMING OC 12GB
3456 shaderů, 96 ROPs, 216 TMUs, 200W TGP, 5nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s




119
103
92
GIGABYTE GeForce RTX 4060 Ti AERO OC 8G
4352 shaderů, 48 ROPs, 136 TMUs, 160W TGP, 5nm
8GB GDDR6 18GHz 128-bit, 288 GB/s




97
80
62
0
50
100
150
200
250

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

V 1440p rozlišení se situace opakuje, RTX 4070 SUPER je nadále na třetím místě.

Witcher 3 – DirectX 11 - Ultra – FXAA - 2560x1440
GIGABYTE Radeon RX 7900 XTX GAMING OC 24GB
6144 shaderů, 192 ROPs, 384 TMUs, 400W TGP, 5nm
24GB GDDR6 20GHz 384-bit, 960 GB/s



152
131
115
GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 285W TGP, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s



116
94
70
ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER 12G
7168 shaderů, 80 ROPs, 224 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s



98
81
62
GIGABYTE Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16GB
3840 shaderů, 96 ROPs, 240 TMUs, 286W TGP, 5nm
16GB GDDR6 19,5GHz 256-bit, 624 GB/s



90
80
73
GIGABYTE GeForce RTX 4070 AERO OC 12G
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s



82
70
65
GIGABYTE Radeon RX 6800 XT GAMING OC 16GB
4608 shaderů, 128 ROPs, 288 TMUs, 300W TGP, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s



79
70
56
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TGP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s



75
64
59
GIGABYTE Radeon RX 7700 XT GAMING OC 12GB
3456 shaderů, 96 ROPs, 216 TMUs, 200W TGP, 5nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s



70
63
59
GIGABYTE GeForce RTX 4060 Ti AERO OC 8G
4352 shaderů, 48 ROPs, 136 TMUs, 160W TGP, 5nm
8GB GDDR6 18GHz 128-bit, 288 GB/s



59
51
37
0
50
100
150
200

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

UHD rozlišení je samozřejmě nejnáročnější a RTX 4070 Ti SUPER zde bohužel nestačí ani na 60 průměrných FPS.

Witcher 3 – DirectX 11 - Ultra – FXAA - 3840x2160
GIGABYTE Radeon RX 7900 XTX GAMING OC 24GB
6144 shaderů, 192 ROPs, 384 TMUs, 400W TGP, 5nm
24GB GDDR6 20GHz 384-bit, 960 GB/s



70
63
61
GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 285W TGP, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s



57
50
41
ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER 12G
7168 shaderů, 80 ROPs, 224 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s



47
41
37
GIGABYTE Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16GB
3840 shaderů, 96 ROPs, 240 TMUs, 286W TGP, 5nm
16GB GDDR6 19,5GHz 256-bit, 624 GB/s



41
34
33
GIGABYTE GeForce RTX 4070 AERO OC 12G
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s



40
35
34
GIGABYTE Radeon RX 6800 XT GAMING OC 16GB
4608 shaderů, 128 ROPs, 288 TMUs, 300W TGP, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s



36
32
29
GIGABYTE Radeon RX 7700 XT GAMING OC 12GB
3456 shaderů, 96 ROPs, 216 TMUs, 200W TGP, 5nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s



32
28
26
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TGP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s



30
26
25
GIGABYTE GeForce RTX 4060 Ti AERO OC 8G
4352 shaderů, 48 ROPs, 136 TMUs, 160W TGP, 5nm
8GB GDDR6 18GHz 128-bit, 288 GB/s



29
25
24
0
20
40
60
80

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

 

DirectX 12

V DirectX 12 režimu jsou podporované technologie jako FSR, DLSS a raytracing. Testuji tak s presetem Ultra, FSR2 v režimu Balanced a raytracing nechávám v režimu Performance.

GeForce RTX 4070 SUPER se nadále drží na třetím místě, hned za RTX 4070 Ti SUPER.

Witcher 3 – DirectX 12 - Ultra – FSR Balanced - RT Performance - 1920x1080
GIGABYTE Radeon RX 7900 XTX GAMING OC 24GB
6144 shaderů, 192 ROPs, 384 TMUs, 400W TGP, 5nm
24GB GDDR6 20GHz 384-bit, 960 GB/s


138
101
89
GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 285W TGP, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s


133
97
63
ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER 12G
7168 shaderů, 80 ROPs, 224 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s


129
95
64
GIGABYTE Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16GB
3840 shaderů, 96 ROPs, 240 TMUs, 286W TGP, 5nm
16GB GDDR6 19,5GHz 256-bit, 624 GB/s


118
92
78
GIGABYTE GeForce RTX 4070 AERO OC 12G
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s


115
85
71
GIGABYTE Radeon RX 6800 XT GAMING OC 16GB
4608 shaderů, 128 ROPs, 288 TMUs, 300W TGP, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s


96
76
57
GIGABYTE GeForce RTX 4060 Ti AERO OC 8G
4352 shaderů, 48 ROPs, 136 TMUs, 160W TGP, 5nm
8GB GDDR6 18GHz 128-bit, 288 GB/s


89
70
47
GIGABYTE Radeon RX 7700 XT GAMING OC 12GB
3456 shaderů, 96 ROPs, 216 TMUs, 200W TGP, 5nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s


85
70
62
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TGP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s


85
69
59
0
50
100
150

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

Při použití 1440p rozlišení se situace opakuje.

Witcher 3 – DirectX 12 - Ultra – FSR Balanced - RT Performance - 2560x1440
GIGABYTE Radeon RX 7900 XTX GAMING OC 24GB
6144 shaderů, 192 ROPs, 384 TMUs, 400W TGP, 5nm
24GB GDDR6 20GHz 384-bit, 960 GB/s


133
98
87
GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 285W TGP, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s


117
89
68
ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER 12G
7168 shaderů, 80 ROPs, 224 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s


105
79
63
GIGABYTE Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16GB
3840 shaderů, 96 ROPs, 240 TMUs, 286W TGP, 5nm
16GB GDDR6 19,5GHz 256-bit, 624 GB/s


95
78
71
GIGABYTE GeForce RTX 4070 AERO OC 12G
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s


89
72
65
GIGABYTE Radeon RX 6800 XT GAMING OC 16GB
4608 shaderů, 128 ROPs, 288 TMUs, 300W TGP, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s


79
66
47
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TGP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s


68
58
51
GIGABYTE Radeon RX 7700 XT GAMING OC 12GB
3456 shaderů, 96 ROPs, 216 TMUs, 200W TGP, 5nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s


63
53
49
GIGABYTE GeForce RTX 4060 Ti AERO OC 8G
4352 shaderů, 48 ROPs, 136 TMUs, 160W TGP, 5nm
8GB GDDR6 18GHz 128-bit, 288 GB/s


62
50
42
0
50
100
150

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

Ani UHD rozlišení nepomůže GeForce RTX 4070 SUPER se nadále drží na třetím místě.

Witcher 3 – DirectX 12 - Ultra – FSR Balanced - RT Performance - 3840x2160
GIGABYTE Radeon RX 7900 XTX GAMING OC 24GB
6144 shaderů, 192 ROPs, 384 TMUs, 400W TGP, 5nm
24GB GDDR6 20GHz 384-bit, 960 GB/s




92
77
70
GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 285W TGP, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s




74
61
51
ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER 12G
7168 shaderů, 80 ROPs, 224 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s




63
54
44
GIGABYTE Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16GB
3840 shaderů, 96 ROPs, 240 TMUs, 286W TGP, 5nm
16GB GDDR6 19,5GHz 256-bit, 624 GB/s




58
50
47
GIGABYTE Radeon RX 6800 XT GAMING OC 16GB
4608 shaderů, 128 ROPs, 288 TMUs, 300W TGP, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s




50
43
37
GIGABYTE GeForce RTX 4070 AERO OC 12G
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s




47
35
21
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TGP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s




44
37
34
GIGABYTE Radeon RX 7700 XT GAMING OC 12GB
3456 shaderů, 96 ROPs, 216 TMUs, 200W TGP, 5nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s




34
29
28
GIGABYTE GeForce RTX 4060 Ti AERO OC 8G
4352 shaderů, 48 ROPs, 136 TMUs, 160W TGP, 5nm
8GB GDDR6 18GHz 128-bit, 288 GB/s




33
26
19
0
20
40
60
80
100

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

 

Zaklínač 3 je také jednou z her podporující technologii Frame Generation, pro tento test tedy přepínám z FSR2 na DLSS a režim Balanced.

Díky Frame Generation zde získáme nějaké to FPS navíc a RTX 4070 SUPER zvládá 88 průměrných FPS, což je velmi slušné.

Witcher 3 – DirectX 12 - Ultra - Frame Generation – DLSS Balanced - RT Performance - 3840x2160
GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 285W TGP, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s





104
90
73
ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER 12G
7168 shaderů, 80 ROPs, 224 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s





88
77
62
GIGABYTE GeForce RTX 4070 AERO OC 12G
5888 shaderů, 64 ROPs, 184 TMUs, 220W TGP, 5nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s





76
67
60
GIGABYTE GeForce RTX 4060 Ti AERO OC 8G
4352 shaderů, 48 ROPs, 136 TMUs, 160W TGP, 5nm
8GB GDDR6 18GHz 128-bit, 288 GB/s





33
14
7,4
GIGABYTE Radeon RX 7900 XTX GAMING OC 24GB
6144 shaderů, 192 ROPs, 384 TMUs, 400W TGP, 5nm
24GB GDDR6 20GHz 384-bit, 960 GB/s





0
0
0
GIGABYTE Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16GB
3840 shaderů, 96 ROPs, 240 TMUs, 286W TGP, 5nm
16GB GDDR6 19,5GHz 256-bit, 624 GB/s





0
0
0
GIGABYTE Radeon RX 6800 XT GAMING OC 16GB
4608 shaderů, 128 ROPs, 288 TMUs, 300W TGP, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s





0
0
0
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TGP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s





0
0
0
GIGABYTE Radeon RX 7700 XT GAMING OC 12GB
3456 shaderů, 96 ROPs, 216 TMUs, 200W TGP, 5nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s





0
0
0
0
20
40
60
80
100
120

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER 12G

Pondělí, 16 Září 2024 - 06:29 | Audigo | Ne, není to o ničem, důležité je aby podmínky...
Neděle, 15 Září 2024 - 14:39 | GaGy | Výrobní proces má být 4nm a GPUz ukazuje 5nm ......
Neděle, 15 Září 2024 - 13:44 | Hanzi76 | "tak je rozhodně lepší přidat rovnou na 7800...
Neděle, 15 Září 2024 - 12:56 | Mike123 | Jojo, a pak zjistíš, že musí stahovat i kvalitu...
Neděle, 15 Září 2024 - 11:26 | melkor | ".. jelikož jsou na horším 5+6 nm procesu...
Neděle, 15 Září 2024 - 11:22 | melkor | ".. Spotřebu nevidim tak přísně jako ty .....
Neděle, 15 Září 2024 - 11:00 | Mike123 | U 7700 je jediný problém cena, buď je u ní třeba...
Neděle, 15 Září 2024 - 09:25 | Hanzi76 | Výkon 1080p, RX7700XT = 100% 63% RX6600XT 8GB...
Neděle, 15 Září 2024 - 07:12 | Mike123 | Protože 7700 XT má agresivnější ten boost a...
Sobota, 14 Září 2024 - 22:15 | Pastelka | S jakým nastavením testujete ten Blender,...

Zobrazit diskusi